Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] P242F Zapchany DPF, Tryb awaryjny


Glubb
23-06-2012, 21:33
Witam.
Mam problem z moim Focusem 2006, 1.6 Tdci, 150 tys, km. Wlaczyla mi sie kontrolka kolo zebate z wykrzyknikem i kontrolka silnika, samochod przeszedl w tryb awaryjny. Niestety jestem w podrozy zagranica.. Podjechalem do najblizszego warsztatu, odczyt z kompa i oczywiscie zapchany filtr DPF. Zgodnie z zaleceniami producenta filtr powinien byc wymieniony przy 120 tys., ja tego wtedy nie zrobilem i teraz wyzianal ducha.
Zaproponowano mi wymiane za dobre 1000 EUR.
Bardzo prosze o opinie znajacych temat.
Chodzi mi glownie o to, czy moge tym samochodem wrocic w trybie awaryjnym do kraju? Do przejechania mam ok 600 km.. W warsztacie w ktorym bylem troche mnie postraszono, ze jesli pojade w dluzsza trase to filtr moze sie nawet zapalic i moze dojsc do pozaru, co mi sie jednak wydaje nierealne..
Oprocz tego prosilbym o sugestie co z tym filtrem zrobic.
Jezdze czesto do Niemiec. Wchodzi w takim wypadku w gre usuniecie tego wynalazku? Prosilbym ewentualnie o jakies dane warsztatow na Dolnym Slasku, ktore zajmuja sie ta tematyka.
Z gory dzieki.
Pozdrawiam.

Matych
24-06-2012, 01:26
600 km bez problemu zrobisz -niestety w tragicznym tempie,usuń tego raka w V-techu,szukaj oddziału na śląsku

Jakoob
24-06-2012, 10:52
Tak jak napisał matych, za około 1500zł w Polsce usuną Ci to wraz z niezbędną obróbką softu. Również uważam, że 600km przejedziesz. Nie wiem skąd jesteś ale takie rzeczy we wszystkich większych miastach robią. Pamiętaj tylko, że bez FAP na 99% nie będzie niemieckich badań technicznych jeśli auto jest zarejestrowane w DE.

Glubb
24-06-2012, 11:41
Dzieki za odpowiedzi. W takim razie daruje sobie wymiane tutaj i udam sie w podroz 600 km w trybie awaryjnym. Mam nadzieje, ze nie splone po drodze.
Auto jest zarejestrowane w Polsce. Jezdze jednak bardzo duzo w Niemczech. Jedynie co to obawiam sie jakiejs przypadkowej kontroli po ewentualnym usunieciu filtra i ewentualnych konsekwencji (mandatow). Ale z drugiej strony tak sie zastanawiam, przeciez po niemieckich drogach jezdzi tyle starych dieslow, ktore zanieczyszczaja duzo bardziej niz taki focus bez tego filtra. Jezdzi moze ktos po europie po wycieciu tego cuda?

Matych
24-06-2012, 11:52
W polsce usunięcie DPF-a jest praktycznie niewykrywalne.

malyzk
24-06-2012, 23:14
o ile się nie mylę jest do wykrycia tylko organoleptycznie (czy w Polsce czy gdzie indziej) a softu nie trzeba kombinować, w większości wystarczy tuleja przed sondą

miru1968
25-06-2012, 17:45
[QUOTE a softu nie trzeba kombinować, w większości wystarczy tuleja przed sondą[/QUOTE]
Oświeć mnie bo nie bardzo kumam to co napisałeś?????

Matych
25-06-2012, 22:07
a softu nie trzeba kombinować

Kombinować nie trzeba go tylko prawidłowo obrobić -a to duża sztuka,kto ci takich bzdur naopowiadał

benio
25-06-2012, 22:27
Dzieki za odpowiedzi. W takim razie daruje sobie wymiane tutaj i udam sie w podroz 600 km w trybie awaryjnym. Mam nadzieje, ze nie splone po drodze. ...
Nie spłoniesz bo w trybie awaryjnym DPF nie jest już dopalany zwiększoną dawką paliwa. Co może Ci jedynie (lub aż) grozić to zapchanie filtra w takim stopniu, że dalej już z nim nie pojedziesz. Dlatego nie piłuj silnika i unikaj gwałtownych przyspieszeń - jedź delikatnie. Po zapchaniu filtra niestety jakiś warsztat i fizyczne jego wywalenie, a w jego miejsce wstawka jakiejś rury, aby spaliny miały ujście.
Ja tak miałem - był coraz słabszy podczas jazdy (też tryb awaryjniy był), aż stanął. Łatwo to sprawdzisz - podstawisz rękę pod rurę wydechową i czy wyczuwalne jest ciśnienie spalin (nawet na wolnych obrotach).

Matych
25-06-2012, 22:52
Dlatego nie piłuj silnika i unikaj gwałtownych przyspieszeń - jedź delikatnie. Po zapchaniu filtra niestety jakiś warsztat i fizyczne jego wywalenie, a w jego miejsce wstawka jakiejś rury

Nie bardzo możliwe jest w trybie awaryjnym jechać niedelikatnie lub piłować rurę,a co do wstawienia rury to w silniku 1,6 tdci nie wstawia się rury tylko wykrusza albo wyciąga się wkład jest to zupełnie inne rozwiązanie niż w 2.0

login
26-06-2012, 13:11
W zeszłym roku w lipcu miałem problem z filtrem DPF w Mondeo 2.0TDCi który przeszedł w tryb awaryjny i wyskoczył błąd P242F. W ASO Forda wykonano usługę "DPF-regeneracja stacjonarna" cena około 160 zł. Z rozmowy z mechanikiem wynikało że filtr DPF jest w niezłym stanie (miałem przebieg 110000km) na pewno nie był zapchany i długo miał mi jeszcze posłużyć. Kontrolki zgasły, auto odzyskało moc lecz po przejechaniu około 5 km, problem wrócił. Nawrotka do serwisku po godzinie czasu dowiaduje się to samo, filtr OK lecz jakiś czujnik ciśnienia co jakiś czas powoduje skok ciśnienia do DPF-a i wywala mi ten błąd. Wymiana tego czujnika nr kat. cześci 1436292 to około 760zł z robocizną.
Auto sprzedałem w kwietniu tego roku, żadnych kłopotów z DPF od wymiany czujnika w lipcu nie miałem.

Rafał A.(antek)
27-06-2012, 00:08
pytanie czy twoj 1.6 ma suchy czy mokry DPF, moze tylko plyn sie skonczyl?

Glubb
27-06-2012, 05:48
Ten moj Focus jest z 2006 r. sprowadzony z Niemiec.Ma mokry DPF z plynem. Plyn byl dolewany przy stanie 60 tys. Teraz ma przeszlo 150 tys. Przy zczytywaniu bledow nie bylo zadnego bledu, ze zbiornik na "Additiv" bylby pusty.
Na razie jeszcze sie nie zdecydowalem co robic, slyszalem rozne opinie na temat tego czy moge jechac tak daleko w trybie awaryjnym i mimo wszystko mam obawy.
Znalazlem w internecie sklep, ktory oferuje te filtry, nowe po 280 EUR z wysylka. Sklaniam sie do kupna i mimo wszystko wymiany tutaj w jakims warsztacie.
Mam jeszcze pytanie co do tego plynu, ktory trzeba przy ewentualnej wymianie dolac.
Czy mozna zastosowac plyn, ktory uzywa sie do Citroenow ? bo na przyklad C5 HDI 1,6 ma taki sam silnik jak foka. W jednym z warsztatow zaproponowano mi dolewke tego plynu co leja do Citroenow za 25 €/Litr.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

Blast
27-06-2012, 06:17
Witam,

Miałem podobny problem u siebie w Focusie. Podjechałem na warsztat, mechanik skasował błąd ale po ponownym uruchomieniu silnika pojawił się ponownie. Poradził abym przejechał się jakieś 30-40 km utrzymując stałe obroty do 2000 więc wyjechałem na trasę. Po powrocie skasował błąd ponownie i ten już się nie pojawił. Ze względu na to, że dużo jeżdżę po mieście poradził mi jednak żeby filtr usunąć co po dwóch tygodniach uczyniłem. Przez 2 tygodnie jednak był spokój.

Pozdrawiam

Rafał A.(antek)
27-06-2012, 14:20
Jechac mozesz tylko sprawdzaj stan oleju i przed trasa wymien olej, bo prawdopodobnie jest z duza dawka paliwa, jesli byly proby dopalenia filtra DPF. Zapalic sie nic nie zapali.

miru1968
27-06-2012, 17:35
Znalazlem w internecie sklep, ktory oferuje te filtry, nowe po 280 EUR z wysylka.
Do czego ten filtr? daj jakis namiar bo jestem ciekaw.Koszt nowego filtra FAP to koszt żędu 1000euro

Glubb
28-06-2012, 07:54
http://www.ebay.de/itm/Russ-DIESEL-PARTIKELFILTER-KAT-FORD-FOCUS-2-1-6-TDCI-NEU-/160505132614
Moze ktos, kto sie zna cos na temat tego filtra powiedziec? Cos mi jest zbyt tani..

miru1968
28-06-2012, 18:42
Wygląda ok. ale czy jest nowy czy regenerowany trudno powiedzieć dla mnie coś za tani.
Wydaje mi się że był przecięty w połowie żeby go właśnie zregenerować,jak demontowałem swój żeby FAP wyciąć to wydaje mi sie ze był w całości ale ja mam mazde

Glubb
04-07-2012, 05:14
No wiec jednak zdecydowalem sie i zjechalem spowrotem do kraju. Przejechalem 600 km w trybie awaryjnym, srednio 90-100 km/h, (piaty bieg przy 2000 obr.). Filtr dalem usunac, moja foka znowu odzyla. Dzieki wszystkim za pomoc.

marcysia
25-07-2012, 10:13
Witam. Chciałem się podłączyć do tematu bo czytam od kilku dni różne wątki i nie do końca mogę rozszyfrować co padło w mojej foczce. Objawy miałem takie jak zakłądający wątek kolega login w swoim Mondeo - zapalił mi się "check engin" i komunikat "awaria układu silnika", auto weszło w tryb serwisowy. Pojechałem do znajomego sprawdzić co to za błąd i wyszło P242F czyli zapchany DPF. Ze względu na przebieg (niecałe 60 tys.) podejrzewałem jeszcze, że może skończył się płyn do DPF ale żadnego takiego błędu nie wywaliło. Stwiedziłem więc, że to możliwe że się zapchał bo ostatnio nie robiłem żadnej trasy a żona ma blisko do pracy więc pojechałem do ASO wykonać usługę "DPF-regeneracja stacjonarna". Po całym dniu pobytu w ASO odebrałem taki jak zostawiłem. Stwierdzili, że wykonali dopalenie i odziwo poszło szybko, skasowali błędy ale nawet nie wyjechali na jazdę próbną, bo znów wywala błędy i tryb serwisowy. Ponownie pojawia się zapchany DPF i błąd czujnika zaworu EGR. Nie wiem czy wycięcie DPF-a (bo jestem już bliski takiej decyzji) załatwi oba problemy, czy może zacząć od czyszczenia EGR. Nie wiem czy EGR jeżeli jest z czujnikiem a nie podciśnieniowy to czy nadaje się do "zaślepienia"?. Jak przekręcam zapłon słyszę go jak cicho piszczy i jak zgaszę to też go chwilę słychać więc "na ucho" jakby działał. Ktoś ma jakieś konstruktywne - najlepiej poparte doświadczeniem pomysły? Będę wdzięczny za pomoc.
P.S.
Dzwoniłem do jednego z partnerów V-techu i zasugerował mi, że przyczyną móże być jeszcze czujnik różnicy ciśnień DPF-a i teraz to już całkiem nie wiem, w którą stronę uderzyć.

benio
25-07-2012, 19:56
Jak jest zapchany filtr cząstek stałych to oczywiście czujnik różnicy cisnień wywala błąd P242F. Samo wypalenie filtra jest połową drogi do przywrócenia pełnej sprawności silnia. W ASO po tej czynności powinni ustawić informację w ECU o wymianie tego badziewia i myślę, że tego nie zrobili. Z wielu postów napisanych na tym forum doszedłem do wniosku, iż w naszym kraju w ASO Forda mają nikłą wiedzę jak się z tym obchodzić. Zdarzyło się również nieraz, iż po eksperymentach z DPF-em w ASO konieczna była wymiana kompa silnika.
Marcysia ja też zastanawiałem się przez rok co z tym zrobić i teraz żałuję, że tak długo czekałem.
Jedynym lekarstwem na tą chorobę są Heko i TuneFORCE.:D

marcysia
25-07-2012, 20:50
Docelowo na pewno tak zrobię choć wolałbym tego w tej chwili uniknąć ze względu na koszty. Jestem po kolejnych jeszcze dziwniejszych doświadczeniach. Pojechałem do kolegi Pablo_X na kasowanie błędów (wielkie dzięki za cierpliwość) i kolejne eksperymenty. Odpięliśmy wtyczki z egr-a i czujnika różnicy cisnień. Wstawiłem mu trochę w d..pę i nic nie wywaliło. Pokazywało oczywiście odpięte obwody egr i czujnika ale nie wywaliło błędów "check engine" ani nie wskoczył w tryb awaryjny. W serwisie twierdzili, że po dopaleniu filtra i skasowaniu błędów auto momentalnie wskoczyło w tryb serwisowy. Nie wiem już o co chodzi ale teraz muszę pojeździć trochę zanim załapię nowy błąd i zobaczymy co mu dolega. W między czasie planuję przeczyścić profilaktycznie EGR-a. Czy ktoś rozumie o co w tym wszystkim chodzi bo nie chce mi się wierzyć, że to wina jakiejś głupiej kostki czy braku styku na którymś pinie?:(

bodziofila
25-07-2012, 21:01
napewno egr musi byc sprawny w aucie z dpf,tak mi heko powiedzial,mi nie dzialal zaworek(mam inny silnik niz ty)i zaczal caly czas dopalac,i wyrzucalo check,po daniu w dupe gaslo i na drugi dzien to samo.heko dopalil mi dpfa i narazie nic mu sie niedzieje

marcysia
25-07-2012, 21:18
Czyli pomysł z profilatycznym czyszczeniem EGR-a widzę mam słuszny. I tak muszę się jeszcze pobawić odmą więc jak już mam się brać za to to za jednym zamachem.

kozi_and
27-07-2016, 20:17
Witam serdecznie. Podpinam się pod ten temat, bo wydaje mi się zbliżony do mojego problemu. Silnik 1,6 tdci, 109 km, przebieg 154 tys. Po trasie 1300 km zaświeciła mi się kontrolka awarii silnika. Pojechałem do mechanika, a ten podpiął auto pod komputer i wyskoczył błąd zapchany filtr dpf. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że mechanik twierdzi, że dpf mam wycięty. Czy to możliwe? Błąd skasował i kazał jeździć. Dzisiaj trasa 200 km - auto przełączyło się w tryb awaryjny i straciło moc. Znowu wizyta u mechanika, komputer - znowu ten sam błąd zapchany filtra dpf. Dodam, że wcześniej jeździłem ok 1,5 roku i nie było żadnego problemu. Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem, co mogę zrobić. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

zoha71
28-07-2016, 13:11
Witam, przy okazji tematu zatkanego filtra, spytam czy ktoś montował u siebie już zamiennik dpf/fap firm polskich których produkty są dostepne na stronach portali ogłoszeniowych. Ceny wydają się atrakcyjne w stosunku do cen regeneracji tych filtrów.
Proszę o wyczerpujące inf. w tym temacie.