Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Jakie napięcie podawane na kostkę egr full elektryka
Kamil15132 30-06-2012, 22:49 Witam chciałbym zapytać jakie napięcie jest podawane na tego typu zawór egr:
http://static1.tradoro.pl/1029/Mondeo/INNE/mk3egrdpf4.jpg
Czyli na full elektryka. DPF mam już wycięty, a teraz zaczął szwankować EGR.
Mi podaje na niego napięcie -4.35V nie mam pojęcia dlaczego...
Jakie napięcie powinno być? dodam żeby się otwierał to musi być dodatnie, a nie ujemne :/
Co odpowiada za napięcie? Może ten czujnik
http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/24/35/51/83/2435518302
Może on wysyła informacje do komputera jakie napięcie podać? Co może być winne? Proszę pomóżcie bo nie mam już sił.
Szukałem wszędzie, a wydać 1600 i nie rozwiązać problemu to głupie troche...
Bo wydaje mi sie że egr sam w sobie działa. Tylko dostaje zły prąd.
Nie wiem czy to kwestia czujnika jakiegoś sterownika czy czegoś innego?
Że DPF wycięty to nie wszystko - jego obsługę jeszcze należy wyłączyć w ECU, aby komp nie dopalał. Profesjonalnie robi to Heko - napisz do niego PW i sie umów.
O EGR-ach poczytaj - poniżej masz linki.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=160328
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1838633&postcount=3
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=148027
Kamil15132 02-07-2012, 00:26 dzięki za odpowiedź
co do dpf-u to sam go nie wycinałem przecież, był u mechanika na wycięciu, a później u elektryka więc jest dobrze ominięte, tematy już wszystkie czytałem wcześniej, mój egr jest tym z najrzadszych i ciekawi mnie samo napięcie jakie powinno być bo po bezpośrednim podłączeniu napięcia działa, tylko komputer nim nie steruje, więc szukam tej przyczyny.
Sprawdź napięcie na wolnych obrotach bo wtedy zawór jest otwarty najbardziej - tak jest w dieslach.
PS
Gdzie wyłączali Ci DPF-a?
Kamil15132 16-07-2012, 08:46 z tym że mi podaje stałe napięcie w całym zakresie obrotów, niezależnie czy wolne czy na wyższych jest -4,35V
Widzę że chcesz mi kolego pomóc, ale pytałem jakie powinno być, bo mierzyć mierzyłem wszystkie możliwości. Oraz chciałbym sie dowiedzieć co odpowiada za podanie tego napięcia? Czy komputer, czy jakiś inny sterowni.
DPF był wycinany u najlepszego elektryka w moim mieście który zajmuje się tylko elektryką samochodową, błędów nie wywala oraz komputer nie próbuje go wypalać.
niezależnie czy wolne czy na wyższych jest -4,35V
Jak można zapytać, czym mierzyłeś to napięcie?
Zwykły multimetr może podawać zły odczyt. Tutaj najlepszy by był oscyloskop.
Napięcie podawane może mieć kształt prostokątny i różnić się tylko wypełnieniem sygnału. I wtedy multimetr zgłupieje i będzie wyświetlał głupoty.
Odpowiedz na Twoje pytanie (jakie napięcie jest podawane na EGR)to tu raczej nie uzyskasz.
Dlaczego uważasz, że EGR jest uszkodzony?
Kamil15132 16-07-2012, 12:41 Mierzone zwykłym miernikiem. Chcę po prostu uzyskać informację do kogo się z tym udać, czy do kogoś kto będzie musiał ingerować w komputer czy do kogoś innego.
Egr nie działa ponieważ sie nie otwiera gdy jest normalnie podłączony pod samochód, gdy podłączę indywidualnie napięcie na + i - wtedy się elegancko otwiera i zamyka, czyli tak jakby komputer nie steruje nim kiedy ma sie otwierać i kiedy zamykać, dlatego sądziłem że jest walnięty w/w czujnik położenia zaworu.
Uszkodzony czujnik nie powoduje braku sterowania silniczkiem EGR-a, miałem uszkodzony ten czujnik i komputer próbował "rozruszać EGR" co skutkowało naprzemiennym zamykaniem i otwieraniem zaworu. Jeśli problem dalej aktualny moge coś pomierzyć u siebie, czekam na info.
Tu opis mojego problemu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=162124
Więc tak rezystancja silniczka sterującego EGR (piny 1 i 5 ) mierzona w gnieździe przy odłączonej wtyczce to 36,2 ohma, napięcie mierzone na wypiętej wtyczce to 4,47 V i bez znaczenia były obroty czy 1000 czy 4000 napięcie to samo.
... dlatego sądziłem że jest walnięty w/w czujnik położenia zaworu.
I dobrze myślisz.
Jeżeli czujnik jest dobry to zawór EGR po każdorazowym wyłączeniu silnika pojazdu jest kalibrowany (przy podniesionej klapie silnika słychać kilkukrotne klepanie). Jeżeli czujnik położenia zaworu jest walnięty kalibracja jest nieprawidłowa, a co za tym idzie brak właściwego sterowania silniczkiem zaworu.
Kamil15132 08-08-2012, 12:12 Problem rozwiązany :) tak jak przypuszczałem padł czujnik położenia zaworu. Po wymianie wszystko w 100% porządku, bez błędów, zawór po wyłączeniu silnika dokonuje kalibracji, w końcu działa.
Dziękuję tym którzy się przyczynili do naprawy poprzez rady.
Pozdrawiam - temat do zamknięcia.
mozesz cos wiecej napisac o naprawie tego zaworu? MAm taki sam egr i chyba sie zepsul. Auto szarpie faluja obroty. Na razie wyjąłem z niego wtyczke i auto jezdzi ale z bledem. Cena calego ukladu jest kosmiczna;( Rozebrałem ten egr i mechanicznie jest calkowicie sprawny, wszytsko miekko chodzi lacznie z silniczkiem. Wydaje mi sie ze pewnie sterowanie w nim poszlo ale nie wiem co nim steruje i jak;/
Najprawdopodobnie ten dekielek (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1848511&postcount=13) masz uszkodzony - najczęstsza przyczyna problemów z okablowanym EGR-em przy Mondeuszach Mk3 z DPF-em. Numer tego elementu to 1541398, ale teraz nie znalazłem go w sprzedaży.
po wymianie tego trzeba cos aktywoac czy kalibrowac? Moze samo sie skalibruje? Blad sam sie wykasuje czy trzeba go komputerem potraktowac?
Jeżeli przyczyna usterki ustanie błąd sam się wykasuje, a kalibrować nie potrzeba - następuje samoadaptacja za każdym razem po wyłączaniu silnika.
Powodzenia.
wymineiłem dekielek i faktycznie coś tam się adaptuje po wyłączeniu auta. Silnik już się nie dławi z podpiętą wtyczką od EGR, rura od egr szybko robi się ciepła ale błąd na desce jak walił po gałach tak dalej wali;( jest szansa, że się sam wykasuje za jakiś czas?musze sobie sprawić jakiegoś elm 1.5
Podjechałem dzisiaj wykasować błędy od egr
Jak na razie nic nie wyskoczyło silnik nie szarpie i chodzi jak złoto
Czyli faktycznie dekielek załatwia sprawe. Ogolnie dodam, że to jest mega skur......... aby specjalnie wprowadzali w serwisach w błąd i kazali wyminiać cały EGR - bo samych czujników nie prowadzą. ZŁODZIEJSTWO!!!!
Jeszcze jedno z tego co się naczytałem i sam doświadczyłem problem z DPF zaczyna się wtedy gdy niedomaga egr, wszyscy zrzucają to na dpf, wypalają stacjonarnie, regenerują itp a problem powraca a to tylko dla tego, że egr jest nie sprawny i wali mega sadzą na filtr! Jeśli zaczyna Ci szalec dpf najpierw sprawdz dokładnie egr(nie musi być błędu w sterowniku aby źle działał).
Mnie po wycięciu DPF dopiero okazało się, że egr kuleje.
Przez 2kkm bylo ok a teraz znow to samo;( sprobuje znow wymienic ten zawór czy czujnik jak zwal tak zwal i zobaczymy. Dziwne aby sie tak szybko zepsół;(
Najprawdopodobnie ten dekielek (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1848511&postcount=13) masz uszkodzony - najczęstsza przyczyna problemów z okablowanym EGR-em przy Mondeuszach Mk3 z DPF-em. Numer tego elementu to 1541398, ale teraz nie znalazłem go w sprzedaży.
Na ten czujnik założona jest jakaś klamra/objemka, czy to jest rodzaj jakiegoś zabezpieczenia i jak to się ściąga?
odginasz 4 lapki i sciagasz. Potem delikatnie sciagasz czarny dekielek (uwaga na kola zebate aby nie wypadly) zakladasz nowy dekielek, nakladasz obejme i dociskasz lapki ot co.
|