Zobacz pełną wersję : Korektor ustawienia reflektorów


Bonus
03-09-2006, 21:11
Nagle okazało się że nie działa korektor od lewego reflektora (patrząc od tyłu auta). Orientuje się ktoś jakie mogą być przyczyny?

-waldi-
03-09-2006, 21:18
sprawdz czy dochodzi napiecie do niego; prawdopodobnie uszkodzony :(

Basia
03-09-2006, 21:27
koszt na szrocie 50 zeta.
oczywiście mówimy o regulacji strumienia światła i jego wysokości, jak tak to przepaliła się ścieżka na potenciometrze suwakowym który jest w środku całego ustrojstwa, ja próbowałem to naprawić ale trudno mi było dobrać odpowiednią wartość potencimetru.

Bonus
04-09-2006, 16:08
napięcie na kablu jest
spalony była układ L272M na płytce odrazu przy silniku, wymieniłem - wkońcu silnik ruszył ale niema siły się kręcić dłużej zatrzymuje się i się z niego dymi

Kapuhy
04-09-2006, 17:15
To prędzej czy później poleci Ci wzmacniacz po raz drugi, bo spalenie to efekt nieprawidłowej pracy, a nie przyczyna. Jeśli zacina się mechanika, to już raczej silnik do wymiany.

Bonus
04-09-2006, 20:01
po wymianie scalaka układ jest całkowicie sprawny (sprawdziłem z silnikiem od prawego światła)
przyczyną jest silnik, zapewne spaliła się w nim cewka, niemiał siły się kręcić, stanoł i przegrzał się scalak, ciekawe czy taki cudaczny silnik (z prawdziwymi grafitowymi szczotkami w wersji mini) dostane w elektronicznym

Basia
04-09-2006, 20:06
ciężko będzie proponowałbym szrocik lub sklep motoryzacyjny.

Bonus
04-09-2006, 20:18
silnik w takiej samej obudowie może się znajdzie (standardowa obudowa rozmiar pewnie też) tylko nie będzie już z takimi wypasianymi nie do zajeżdzenia szczotkami

Basia
04-09-2006, 20:26
raczej nie teraz często robią tandetę i sprzedają jako pierwszogatunkowy towar.

szynszyl
05-09-2006, 08:05
mam do prawego reflektora...

bidżej
05-09-2006, 13:16
hehe to moze tutaj sie dowiem czy lewy jest taki sam jak prawy?

-waldi-
05-09-2006, 15:24
Bonus, widze ze masz zdolności - rozbierz silniczek i.... go przewwiń - nie zartuję policz tylko dokładnie zwoje, załatw drucik i po sprawie :D

Basia
05-09-2006, 20:35
bj86 napisał:hehe to moze tutaj sie dowiem czy lewy jest taki sam jak prawy"
obawiam się że oba są jednakowe.

Bonus
05-09-2006, 21:36
hehe to moze tutaj sie dowiem czy lewy jest taki sam jak prawy? tak są identyczne można powiedzieć że oba są lewe albo jak kto woli oba sa prawe :-) cóż za oszczędność w produkcji

ja też chętnie spytam, co mają w środku inne korektory od innych fordów (starszych i młodszych) może dało by się kupić nowy korektor (może być w zupełnie innej obudowie, a w środku był by taki sam silnik) i był by tani może bardziej dostępny, i nie trzba by było kupować siedemnasto latków ze szrotu

bidżej
05-09-2006, 21:37
no to wyglada na to ze jestem zainteresowany tym silniczkiem po rozsadnej cenie...

Bonus
06-09-2006, 02:20
silniczka samego nigdzie nie znalazłem w elektronicznych, mówili mi ze może będzie w sklepie modelarskim, nie znalazłem sklepu modelarskiego bo nie miałem ze sobą wyszukiwarki
ale skoro juz byłem obok szrota to kupiłem sobie żwawego jeszcze żywego siedemnasto latka za bagatela 20zł, przy okazji przezornie nasmarowałem zawiasy lampy i mechanizm prawego

[ Dodano: 2006-09-06, 19:17 ]
Bonus, widze ze masz zdolności - rozbierz silniczek i.... go przewwiń - nie zartuję policz tylko dokładnie zwoje, załatw drucik i po sprawie drucik ma 0,1-0,2mm ale mimo to dało by się to zrobić gdyby tylko wiedział jak ściągnąć to koło zębate - podgrzewałem zapalniczką i nie schodzi

Basia
09-09-2006, 21:03
mnie strzelił ten kolektor mam silniczek od mojego esika ale czy będzie pasował to nie gwarantuję, napewno działa!!!!

Bonus
09-09-2006, 21:37
mnie strzelił ten kolektor mam silniczek od mojego esika ale czy będzie pasował to nie gwarantuję, napewno działa!!!! zapodaj zdjonko i pomierz go, zobaczymy

Basia
09-09-2006, 22:04
trzeba mieć cyfrówkę aparacik mnie się rozsypał jak się uda odczytać to podam symbol silniczka.
za 5 min.

[ Dodano: 2006-09-09, 23:05 ]
a może ty zrób zdionko to ja porównam z tym co mam ??

[ Dodano: 2006-09-09, 23:30 ]
podaje dane z silniczka BDO48805.
014/12V/AF.

Bonus
09-09-2006, 22:41
nawet mógłbym - brejdak pożyczył aparat - tylko nie wiem czy go już nie oddał,
zobacze jutro co się da zrobić


niestety brejdak oddał aprat więc zrobiłem telefonem ale shitowo wyszło

oznaczenia na silniku:
192/12V
90D (prawdopodobnie)

wymiary silnika:
42 mm - długość ośki wirnika
2 mm - średnica ośki
18 mm - wysokość obudowy
23,5 mm - średnica/szerokość obudowy
35 mm - długość obudowy razem z wystającymi łożyskami
7 mm - średnica zembatki

Basia
10-09-2006, 21:43
silnik taki sam zębatka na nim jest plastikowa to znaczy na moim oznaczenia też inne mam go na zbyciu jak chcesz to ci go oddam może dopasujesz.
pozdrawiam. na forum będę jutro ok. godź.20 z minutami.
podałem ci moje oznaczenia może ktoś obyty w tych sprawach powie czy będzie pasował.wielkość i wymiary takie same oprucz danych na silniczku.
pozdrawiam.

Bonus
10-09-2006, 21:52
dzięki ja już mam, może ktoś inny potrzebuje

zębatka jest metalowa ma 11 zębów (ma kolor miedziany - może jest miedziana)
cieżko ją zdjąć - mi sie nie udało może trzeba dobrze nagrzać a nie na zapalniczce jak ja próbowałem

Basia
11-09-2006, 20:05
zębatki lepiej nie zdejmuj bo pokszywisz ośkę chyba że ją napiłujesz pilnikiem i sama zejdzie ale po co ją chcesz zdjąć??