Zobacz pełną wersję : Regulacja BRC Sequent 24 Ford Mondeo MKIII 2.0
murawpio 10-07-2012, 23:37 Proszę o pomoc w ustawieniu parametrów w instalacji BRC Sequent 24 zamontowanej w Ford Mondeo MKIII 2.0. Dziś udało mi się po raz pierwszy podpiąc się pod komputer gazowy za pomocą Sequentp&d ver.3.06.
W związku z tym mam kilka pytań:
Czy prawidłowe jest niepodłączenie sondy lambda?
Czy temperatura i czas przełączenia na LPG nie są zbyt niskie na zimnym silniku?
Czy czas przełączenia na LPG na gorącym silniku nie jest zbyt krótki?
Proszę również o wskazówkę, jakich opcji w programie Sequentp&d powinienem użyć do ustawienia składu mieszanki podczas jazdy.
W trakcie dzisiejszej krótkiej przejażdżki zrobiłem próbne logi, więc jeśli można coś z tego odczytać proszę o informację. Jak prawidłowo należy przeprowadzać pomiar logów?
http://img502.imageshack.us/img502/3061/brcsequent2.jpg
http://img411.imageshack.us/img411/6492/brcsequent1.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/3061/brcsequent2.jpg
W poniższym linku znajduję się plik z logami:
http://speedy.sh/ZNYM8/BRC1.csv
Czy temperatura i czas przełączenia na LPG nie są zbyt niskie na zimnym silniku?
Czy czas przełączenia na LPG na gorącym silniku nie jest zbyt krótki?ja bym nawet skrócił czas - ale jest ok.
Logi - w sumie zbędna rzecz. Masz dość nowe auto z systemem OBD2, wiec strój na korekty paliwowe, najlepsza metoda.
murawpio 11-07-2012, 23:49 Jak sprawdzić jakie jest obecnie ciśnienie w reduktorze?
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie w reduktorze Genius MB 1500mbar?
murawpio 12-07-2012, 12:27 Wydawało mi się, że 1500 mbar to maksymalne ciśnienie, a do każdego samochodu indywidualnie dobierane jest ciśnienie reduktora. Dziś sprawdzę jaką wartość ma delta p.
Których opcji programu P&D wersja 3.06 należy użyć, żeby zwiększyć skład mieszanki?
Po zamontowaniu gazu czuję, że samochód lekko stracił moc, a na kompie benzynowym pojawił się błąd p0171 zbyt uboga wartość korekcji dawki paliwa (blok cyl.1).
Bez MAP-sensora nie poszalejesz. Raptem dwa suwaki, jeden od jałowych, drugi od całej reszty pracy silnika.
murawpio 13-07-2012, 12:24 Chodzi o dwa przesuwaki "wolen obroty" i "podczas jazdy"?
http://img717.imageshack.us/img717/6154/autoadaptacja.jpg
murawpio 16-07-2012, 12:25 Jakie powinny być prawidłowe parametry na wykresie i nad wykresem (Obroty, Ton Benzyny Inj, DC Benznyny inj, M.A.P.), które będą wskazywały na prawidłowo ustawiony skład mieszanki?
te parametry nic praktycznie nie mówią o składzie mieszanki, to jedynie bieżący odczyt parametrów: obroty silnika, czas wtrysku beny, podciśnienie ( ale to masz kalkulowane, bo MAP-sensora nie masz ) oraz % wypełnienia czasu wtrysku.
murawpio 17-07-2012, 00:38 Co należy zmienić w ustawieniach programu, żeby wykres umożliwiający regulację w trakcie jazdy wyglądał, jak na poniższym zdjęciu:
http://img600.imageshack.us/img600/1620/mapart.jpg
U mnie wygląda to tak, że wszystkie kropki są w jednej pionowej linii, bez względu na to czy silnik pracuje na biegu jałowym, czy pomiar jest w takcie jazdy:
http://img717.imageshack.us/img717/6154/autoadaptacja.jpg
po raz już nie wiem który pisze Ci na dwóch forach, że nie masz MAP-sensora i w związku z tym możesz sobie co najwyżej suwaki ruszyć, kiedy to w końcu do Ciebie dotrze.
murawpio 17-07-2012, 10:11 Ale dopiero teraz wiem, że instalacja nie jest w ogóle zaprogramowana i trzeba zacząć od autokalibracji. Wcześniej myślałem, że wystarczy użyć suwaków na biegu jałowym i w trakcie jazdy.
Wielkie dzięki za pomoc i cierpliwość w odpowiedziach.
Teraz zostaje mi znalezienie sposoby jak podłączyć się do MAP Sensor Forda.
suwakami możesz zmienić dawkę procentowo po całości.
Autokalibracji i tak nie zrobisz bo NIE MASZ MAP SENSORA do LPG.
murawpio 17-07-2012, 11:40 Autokalibrajcę mogę zrobić tylko i wyłącznie Map Sensorem od BRC, czyli taki urządzeniem
http://www.drypa.pl/produkt1153_CZUJNIKI_-_Mapsensory_-__-_Mapsensor_Sequent_24_BRC_Kit_Taratura.html
a później dokładną regulację mogę przeprowadzić nie używając map sensora BRC, poprzez podpięcie się pod map sensor Forda?
zdaje się że jak byś się wpiął pod sensor auta i dobrze go skalibrował ( bo to trzeba zrobić na MAP sensorze OEM ) to by też poszło, ale pytanie czy dasz radę dobrze skalibrować wskazania MAP-a z auta.
Jak masz chęć podłubać to chyba lepiej sobie kupić MAP do BRC i mieć spokój, wtedy masz o wiele więcej opcji regulacji ( a nie tylko dwa suwaczki :) )
|
|