Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Wymiana tłumika środkowego i końcowego - występuje zamiennik ?
Witam,
wymieniał już ktoś z Was tłumik - część środkową i końcową? Obdzwoniłem wszystkie większe hurtownie i nie mogą sprowadzić mi zamiennika. Za nowy w ASO zaśpiewali 2 tys.
Mój tłumik po 6 latach nadaje się już do wymiany, w miejscu mocowania oberwał się i powstała "dziura" wielkości pięści. Auto z 2006, przebieg 160 tys, 2.0 TDI. Czy to za wcześnie na wymianę tłumika, że nie ma zamienników? Jeżeli są to podajcie mi jakieś dobre marki, aby temat wymiany nie powrócił za dwa lata.
Marka dobra, nawet jedna z najlepszych to Remus, ale zdaje sie ze do klekotow nie robia.:lol:To tak hardcorowo,ale powaznie to niezle sa tlumiki firmy Walker,tylko jak z dostepnoscia w Polsce to nie mam pojecia,ale w katalogu na Anglie sa wszystkie rodzje tlumikow do silnikow diesla.
A sprawdzałeś w firmie Bosal :?: zadzwoń, napisz może mają :)
Ja też przymierzam się do wymiany tylnego tłumika do końca roku.
Znalazłem coś takiego http://allegro.pl/tlumik-galaxy-mondeo-s-max-2-0-tdci-td-sklep-i2498204610.html
Jak zdecydujesz się na finalne rozwiązanie to napisz kilka słów
Witajcie.
Panowie kto wymieniał tłumik w 2.0 TDCI?
Mój wczoraj został dojedzony przez rdzę.
Jakiej firmy wstawiliście? Widzę że Polmo robi zamiennik.
Jakie wrażenia z zamiennika?
Pozdrawiam
Robert
dikileiden 15-04-2013, 07:51 do wyboru , do koloru
http://www.iparts.pl/auto-czesci/tlumik,ford,s-max-od-2006-05,2-0-tdci-140km,36-5542-19444-100314.html
Dzięki.
Ale to co jest zaprezentowane na tej stronie to tylko "tekst".
W praktyce nic nie ma. Opis tego z ceną woła o pomstę....
Nie lubię kupować z firm, które nie mają pojęcia co wystawiają/sprzedają.
Liczę że ktoś już wymieniał i napisze jakie ma wrażenia.
Pozdrawiam.
Robert.
Polmo-Ostrów (bo zapewne pisząc Polmo to miałes na mysli) jest dobrą firmą.
Oczywiście ich produkty to nie jest najwyższa półka, ale jak za oferowaną cenę, to jest naprawdę dobra jakość.
Spokojnie mozna to zamontować - nawet jak wytrzyma Ci połowę tego co wytrzymał oryginał (a sądzę, że w realu wytrzyma jakieś 20% krócej niż ori), to i tak się opłaca.
btw - miałem w kilku autach ich wyroby i nie narzekałem ...
larkowiec 15-04-2013, 11:26 Wymieniałem na początku roku na Polmo-Ostrów tłumik i rura.
Nie zależy mi specjalnie na brzmieniu więc jak dla mnie po prostu działa. Zobacz czy poza samym tłumikiem nie masz dziur przy uchwytach na rurze.
Zamontowali mi bez problemu mi ale trochę krzywo (nie wiem czy wina tej sztuki czy montujących).
Rura jest o długości dla wersji bez DPF więc dla tych z DPF trzeba ją dociąć i dospawać kołnierz.
Jak zobaczyli gumy z zestawu to zostawili oryginalne.
Przed montażem pomalowałem lakierem wysokotemperaturowym w sprayu (za wcześnie jeszcze abym zobaczył czy coś to da).
MIREKTERAZPOLSKA 16-04-2013, 14:16 Robert potrzebujesz jeszcze ten tłumik
Z racji tego, że i w rurze i w tłumiku końcowym pojawiają mi się perforacje - jestem zmuszony pomyśleć o wymianie.
Tylko na jaki (najchętniej komplet tej samej firmy - oczywiście fabrycznie nowy i do S-Maxa)?
Sporo jest propozycji tłumików no ale i sporo wątpliwości:
Są jakieś oferty tłumików:
Feroz (strasznie tanie - ale gdzieś mi się rzucił w oczy post o tym, że brak wygłuszenia w tłumiku końcowym i taka sobie trwałość)
Polmo Ostrów
Quinton Hazell
Walker
Bosmal
Montował je ktoś i trochę używał, ma wyrobioną opinię na temat trwałości, wygłuszenia, jakości, bo we wcześniejszych postach jakoś nie udało mi się znaleźć opinii na ten temat (tzn trochę w jednym wątku było)..
Z góry dzięki
--
l
dikileiden 07-05-2013, 07:00 niestety jest tylko ten temat
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=161861
Feroz - nic nie wiem na ich temat
Polmo Ostrów - używałem w innych autach i byłem zadowolony, jakość jak za te cenę bardzo OK
Quinton Hazell - nie znam
Walker - raczej wysoka półka - dość wysoka cena i jakość na poziomie fabrycznego (albo nawet i lepiej g:D
Bosmal - chyba miało być Bosal - podobnie jak Walker
A czy ktos z szanownych uzytkownikow 2.5T posiada takie cudo
http://www.remus.eu/shop-pkw/ford/s-max/s-max-2-5l-turbo-162-kw-huwa-2007.html
http://www.remus.eu/shop-pkw/ford/s-max/s-max-2-5l-turbo-162-kw-huwa-2007.html
Tamten link żle się otwiera.Remus to klasa sama w sobie,ale niestety troszkę głosna tak powyżej 2600-2700 obrotów,od 3 tysięcy to według mnie powala konkurencję wszelaką..słuchałem na żywo...Miałem w Mazdzie 6 pojedyńczy...było całkiem nieźle.Syn jak podjeżdża czasami do mnie to zaczynam intensywnie myśleć o Remusie...
Ja też rozmyslam. Orientowales sie jak to cenowo wygląda w Anglii.
? To co ja znalazłem to koszt ok 650euro.
Raczej 650£,w sklepie na stronie Remusa.Wydaje mi sie,ze to jest najnizsza cena.Chyba,ze jakis tuning garage sprowadzi za mniej.
Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
http://www.superspeed-racelook.com/Exhausts/Remus/Ford/Mondeo-IV-S-Max/Remus-Ford-Mondeo-IV-S-Max-Rear-muffler-left-with-1-end-tip-%D8-102-mm::210908.html
Tu jest trochę taniej
Szczerze mówiąc, to co do Remusa mam mieszane udczucia.
Jeszcze w Escorcie miałem kompletny dedykowany wydech cat-back tej firmy i po 2-3 miesiącach go wywaliłem, bo jeżdżąc głownie w trasie, nie byłem w stanie znieść paskudnego rezonansu jaki pojawiał się przy 3-4tys obrotów - kazda trasa powodowała bół czachy.
Dobrze, że znalazłem na niego chetnego i w sumie dużo na kasie nie straciłem g:P
Jeżeli patrzycie na Remusa, który tylko za dwa końcowe tłumiki woła na poziomie 3-3,5tysiaca złotych (minimum), to za taką kwotę w Polsce zrobicie bardzo dobry kompletny wydech łącznie z 3-calową down-pipe i decatem albo sportowym katem i wtedy, po zmianie IC i strojeniu macie 270-280kucy lekką ręką ...
Głośny to jest faktycznie..robiłem parę razy trasę do Polandii na Remusie w Mazdzie...było nie tak źle...bez bólu głowy,Osobiście np.Militec jest bardziej ostry od początku....ale to tylko dywagacje.Do vana zostanie fabryka z tyłu.IC już nowy założony...jest lepiej...Reszta gratów- DP/Sport Cat i strojenie za 4 tygodnie na urlopie w Polandii.Teraz jeżdżę na Bluefinie.:wink:
Witam.
Koledzy nie zakładałem nowego tematu tylko zapytam tu mianowicie czy ktoś wymieniał złącze elastyczne tzw. plecionkę? U mnie już przepuszcza i trzeba wymienić, a że fachowiec nie zrobi tego na aucie, bo jest trudny dostęp to wymontuje katalizator z plecionką i zrobi to bez auta. Dlatego potrzebuję znać wymiary plecionki żeby ją już kupić i nie szukać na szybko.
Dodam, że auto bez DPF 2.0 TDCi 140KM z 2007r.:wink:
Z racji tego, że i w rurze i w tłumiku końcowym pojawiają mi się perforacje - jestem zmuszony pomyśleć o wymianie.
Tylko na jaki (najchętniej komplet tej samej firmy - oczywiście fabrycznie nowy i do S-Maxa)?
Sporo jest propozycji tłumików no ale i sporo wątpliwości:
Są jakieś oferty tłumików:
Feroz (strasznie tanie - ale gdzieś mi się rzucił w oczy post o tym, że brak wygłuszenia w tłumiku końcowym i taka sobie trwałość)
Polmo Ostrów
Quinton Hazell
Walker
Bosmal
Montował je ktoś i trochę używał, ma wyrobioną opinię na temat trwałości, wygłuszenia, jakości, bo we wcześniejszych postach jakoś nie udało mi się znaleźć opinii na ten temat (tzn trochę w jednym wątku było)..
Z góry dzięki
--
l
Montowałem niedawno do mojego 1.8TDCI końcowy z PolmoOstrów. Tani i w miarę przyzwoity.
Ponadto wg katalogu to wersja wyłącznie do 2.0TDCI, ale śmiało można montować do 1.8TDCI.
W S-max'ach w GalaxyMK3, Mondeo MKIV w 2.0 i 1.8 TDCI występuje dokładnie ten sam tłumik.
Na pewno nie w Galaxy MK2. ;)
Na pewno nie w Galaxy MK2. ;)
Racja Galaxy Mk3
cześć,
Czy są jakieś nowe informacje dot. tłumików? co warto założyć do 2.0 tdci bez dpf? Czy te z Ostrowa są ok?
znalazłem jeszcze Płuciennik oraz Izawit...
piotrtrojanowski 02-08-2013, 20:51 po tym jak w serwisie zaspiewali mi 1600 za tlumik tylni i 780 za srodkowy nie mialem watpliwosci - www.pamaku.pl - 288 za komplet tylniego i srodkowego. Jak by nie liczyc 10x tanszy. A wymienic jade do serwisu.
... A wymienic jade do serwisu.
Sorki, ale to absolutnie totalny bezsens kupowac najtanszy zamiennik i jechac montowac go w najdrozszym serwisie.
Jakikolwiek tlumikarz zrobi to tak samo dobrze (no bo co to za wielka filozofia zalozyc gotowe tlumiki dedykowane) za kilka razy mniejsza kwote...
sizarrio 06-08-2013, 20:57 dzisiaj wymieniłem na Polmo Ostrów
1. Tłumik środkowy: 120 PLN
2. Tłumik końcowy: 220 PLN
3. robocizna:60 PLN
Przejechałem już ok 100 km. Jest odrobinę cichszy niż poprzedni z dwiema dziurami. Innych wrażeń brak.
pozdr
proszę o informację do jakiego forda jest oryginalny tłumik o następującym oznaczeniu:
gc58409
6g91 5k254 atf
0579
I ja muszę rozejrzeć się za nowym tlumikiem. Dziwi mnie tylko jego stan przy takim przebiegu...
Aż się wierzyć nie chce. Ja wymieniałem przy 170k i przy Twoim wyglądał jak nowy.
I wstawiłem Pamaku. Cena przyzwoita i recenzje również.
Dziwi mnie tylko jego stan przy takim przebiegu...
pewnie chlapacze trochę pomagają :mad:
ale wgląda porażka . pewnie po powodziowy .
pewnie po powodziowy .
Na pewno :P
po tym jak w serwisie zaspiewali mi 1600 za tlumik tylni i 780 za srodkowy nie mialem watpliwosci - www.pamaku.pl - 288 za komplet tylniego i srodkowego. Jak by nie liczyc 10x tanszy. A wymienic jade do serwisu.
Aż się wierzyć nie chce. Ja wymieniałem przy 170k i przy Twoim wyglądał jak nowy.
I wstawiłem Pamaku. Cena przyzwoita i recenzje również.
Tak z ciekawości zapytam ,jak się sprawują wam te tłumiki z pamaku, nie są głośne? Właśnie taki zamówiłem i mam pewne wątpliwości co do jakości ,czy nie rozpadnie się po roku i czy przypadkiem nie będzie miał wibracji i nieprzyjemnego dźwięku.Niestety cena oryginalnego jest chyba z kosmosu.Bosal nie robi rur ,tylko same tłumiki (a muszę wymienić i rurę bo przerdzewiała przy mocowaniach) więc wybór padł Pamaku, stąd moje pytanie.
No to Tobie odpowiem... przejechałem ponad 20k i jak na razie jest ok. Co do głośności to nie zauważyłem jakiejś wielkiej różnicy, a przy większych prędkościach to przeszkadzają mi inne hałasy
Tytusek2 18-12-2014, 09:44 Ja wymieniałem ostatnio u siebie rurę i tłumik. Rura walkera 250 zł, a tłumik końcowy izawit coś koło 200. Tłumik jest owalny, a nie taki jak oryginalny. U mnie oryginalny padł po 137tys. Mam auto bez dpf więc rura musiała być dłuższa. Tłumik z walkera był za 370 zł. Porównywaliśmy pamo i izawita i padło na izawita ze względu na wizualnie lepszą jakość spawów.
Dzięki , w takim razie zobaczę jak się będzie sprawował u mnie .Jak wymienie to dam znać .
No to jestem po wymianie tłumika i rury. Nie do końca jestem zadowolony, tłumik ma krzywo wspawaną końcówkę , i źle powyginaną rurę .W związku z tym ,patrząc od tyłu na samochód widać wyraźnie przekrzywienie końcówki, a sama rura nie dała się schować w wyprofilowaniu w podłodze i lekko odstaje w kierunku ziemi ( mam nadzieje że nie zaczepie o coś wystającego ). Tłumik jest w miarę cichy ,wydaje mi się ze trochę głośniejszy niż oryginał.Jednak mam wrażenie że przepływ gazów wydechowych jest trochę utrudniony ( wrażenie bardziej ospałego silnika), potwierdzę to dopiero jak zatankuje inne paliwo ,gdyż mam podejrzenie że to mogło być również wina w/w .
motorek4612 27-02-2015, 22:20 Siema. wczoraj wymieniłem u siebie wydech komplet, Polmo ostrów, niby jest ok autko pracuje cicho i miękko. ale w zakresie obrotów od 2 tysięcy zaczyna wpadać w rezonans i drgania dające się odczuć pod nogami ,oraz buczy, chodzi mi o wydech,przed wymiana tego nie było.sprawdzałem już tak:
autko stoi, obroty 2 tys i wyżej jest ok,
auto się toczy te same obroty na luzie jest ok
auto się toczy wbity jaki kol wiek bieg 2 tys obrotów i jest buczenie drżenie i ogólnie kibel
do tego zakresu obrotów jest idealnie, cicho i super, ale jak tylko złapie 2 tysie jest kibel, co to może być, podgiąłem jeden z haków żeby wydech poszedł do góry, może to przez to taki rezonans się robi?????
Ten hak to w której części?
Generalnie to pierwszy kandydat do sprawdzenia.
U mnie po wymianie bez podobmych zmian - wszystko jak przed wymianą.
Jeżeli jego wyprostowanie nie pomoże to ewentualnie dzika próba przyczepienia pod spód jakieś kamerki sportowej i nagranie zachowania wydechu.
motorek4612 28-02-2015, 08:55 Hak środkowy z lewej strony,dzisiaj wlazłem pod auto i popuściłem śruby na mocowaniu złącza elastycznego,haka nie ruszałem i pozostałych dwóch ponieważ wiszą swobodnie w wieszakach. Po popuszczeniu śrub na złączu elastycznym poszarpaniu tłumikiem i ponownym skręceniu jest trochę lepiej. Dzisiaj nie mam za bardzo jak się tym pobawić i pokombinować bo mam inna robotę,jednak wszystkie wasze sugestie mile widziane będą:)
Wydaje mi się jednak ze to drżenie i buczenie jest spowodowane tym iż ten wydech jest jednak opuszczony niżej względem oryginału, całe to drżenie i buczenie pojawia się pod nogami wiec na wysokości złącza elastycznego, jak znajdę chwile to spróbuje podnieść go na wieszakach poprzez podgięcie do góry tych stałych na aucie a do dołu tych a tłumiku i rurze, powinien się nieco podnieść i możliwe ze te efekty uboczne mina....jak myślicie???
motorek4612 29-05-2015, 12:43 Siema niestety to drżenie buczenie jest nadal, ale wyeliminowałem wszystko i winowajca jest sam układ wydechowy tj rura wykonana ze słabej jakości blachy, w porównaniu z oryginałem jest cieńsza oraz w jednym miejscu jest złe wyprofilowana, gdy wchodzę pod auto i podtrzymam wydech ręką w okolicy złącza elastycznego a moja pani przykazuje jest ok, zastanawiam się nad tym by całej rury nie owinąć jakąś izolacja termiczna z wata szklana, można kupić takie gotowe cienkie taśmy, powinno wytłumić rurę do tego stopnia ze nie będzie wpadać w rezonans, zabawa w wyginanie wieszaków nic nie dała.
Nie kombinuj bo spalisz jeszcze samochód :(
tylko jedż tam gdzie ci robili ten wydech to ci dopasują tak jak być powinno .
motorek4612 30-05-2015, 21:39 to ci dopasują tak jak być powinno
ale co mi spasują jak ja kupowałem wydech w sieci bezpośrednio u producenta??? to co mi mechanik który montował wydech poprawi, wata szklana stosowana do izolacji termicznej układów wydechowych w jaki sposób się może zapalić???? po prostu kupiłem kiczowaty wydech i teraz muszę go poprawić za producenta...albo jeździć i się wkurzać.
Witam,
proszę o info czy rura w S-max 2.0 TDCI 140km ma średnicę 60 czy 70mm. Niestety jestem za granicą a potrzebuję tę informację.
Pozdrawiam
Robert
Wszystkie diesle maja fabrycznie 60mm
Witam chcialbym odswiezyc temat. Jestem wlasnie po wymianie koncowego i srodkowego tlumika wraz z gumowymi wieszakami oraz uszczelnieniem. Koszt wyszedl 385zl czesci oraz 80zl wymiana. Tlumiki sa polskiej produkcji i i nie odbiegaja wykonaniem od orginalnym tlumikow ktore wymienilem. Po montazu wszystko dobrze jest spasowane. Mam dwa lata gwarancji.
Agamek12 10-06-2018, 13:09 No dobra, wyprzedzająco (mój tłumik jest z zewnątrz pordzewiały, ale wciąż szczelny) pytam o to, jaki zamiennik będzie najlepszym wyborem do 2.0TDCI z 2008 roku?
No dobra, wyprzedzająco (mój tłumik jest z zewnątrz pordzewiały, ale wciąż szczelny) pytam o to, jaki zamiennik będzie najlepszym wyborem do 2.0TDCI z 2008 roku?
Zadzwoń do Auto-Stach z Zielonki pod Warszawą, mi założyli bodaj Marix'a (ale nie jestem pewien) w 2013 roku, wytrzymał do stycznia 2018 i sprzedałem samochód, koszt tylnego tłumika i środkowej rury z montażem to było 320zł u nich. :one:
Pawelski85 21-03-2021, 09:46 Cześć. W moim 10 letnim smaxie zaczął się sypać cały układ wydechowy. Rdza, rozwarstwienia w końcu lewy tłumik końcowy zawisł tylko na uchwycie. Decyzja jest żeby wymienić całość. O ile złącze elastyczne, tłumik środkowy, rury w łatwy sposób da się poskładać z uniwersalnych części o tyle tłumiki końcowe są nie do dostania poza ASO. Czy ktoś z kolegów przerabiał ten temat i może polecić rozwiązanie? Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Dziękuje i pozdrawiam
Końcowy lewy możesz uzyć od wersji 2,0i 145KM - jest niemal identyczny jak oryginał od 2,0 EcoBoost. Jedynie co, tłumikarz będzie musiał pobawic sie w przespawanie końcówki i byc może delikatnie samo wejście dopasować.
Jesli chodzi o środkową część, to od kata aż do rozwidlenia jest to praktycznie to samo co do diesla 2,0TDCI w wersji bez DPF.
Jako końcowe możesz użyć też uniwersalne tłumiki po prostu pasujące wymiarami.
Pawelski85 22-03-2021, 16:33 Dzięki za odpowiedź. Co myślisz o takich zamiennnikach? Chciałbym wymienić komplet lewy i prawy
https://www.olx.pl/oferta/tlumik-tlumiki-koncowe-ford-s-max-st-2-0-2-2-2-3-2-5mondeo-CID5-IDCwtf9.html
Hej.
Podbijam temat.
Ponieważ mój mechanik trochę się zdziwił, że żaden z jego dostawców nie potrafił zaoferować mu kompletnego zamiennika wydechu do 2.0 ecoboost :shock:
To zdecydowałem się póki co odebrać auto i poszukać tłumików na aukcjach...
Znalazłem takie ogłoszenie:
https://allegro.pl/oferta/ford-s-max-1-5-ecoboost-2-0-2010-2014-tlumiki-kpl-13101591556
Tłumiki THYSSEN KRUPP - słyszałem o nich dobre opinie, ale jeśli ktoś od nich kupował, to proszę podzielić się własnymi doświadczeniami.
Dzięki i pozdrawiam.
Tłumiki THYSSEN KRUPP
one nie są z firmy tyssen krupp tylko blacha z tej firmy (niby) pochodzi - tłumik to zwykły badziewny polmostrów na 2sezony - z zakładki "o sprzedającym": PPHU WAXPOL KROTOSZYŃSKA 52/1 63-400 OSTRÓW WIELKOPOLSKI woj. wielkopolskie
|
|