Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] Przewód instalacji elektrycznej - puszka bezpieczników


ssaqulca
18-07-2012, 08:11
Witam dziś zauważyłem że mam przerwę w przewodzie ale wygląda na to że brakuje dość w miarę przwodu zdjęcie podglądowe poniżej http://img442.imageshack.us/img442/2918/puchab.jpg

interesuje mnie ten cienki przewód PLUS co idzie z klemy z pod silnika do puszki bezpieczników co on zasila czy jest on odpowiedzialny za zasilanie pompy wtryskowej ?

wojtekjanus
18-07-2012, 09:18
ale wygląda na to że brakuje dość w miarę przwodu Co to znaczy że brakuje przewodu? Jest upalony? Przetarty? Przerwany?
Nie mam w pracy schematu, ale to jest prawdopodobnie jeden z głównych przewodów zasilających poprzez przekaźnik - uruchamiany stacyjką - wszystkie odpowiedzialne obwody, w tym chyba ECU.
Dopiero po południu mógłbym dokładnie powiedzieć...
Ale sprawdziłem naocznie - u mnie nie ma takiego przewodu podłączonego do klemy. Jest jeden gruby idący do skrzynki...

ssaqulca
18-07-2012, 10:00
brakuje kolego takiego odcinka z 5 cm dobre tak jak by ktos go wycioł a jak podlaczylem jakiś prewód to tutaj na kablach gdzie jest podlaczone świece żarowe do tej śrubki zaczeło się kopcic ?

rozrusznik kreci wszystko rzekomo jest ok tylko zastanawiam się czy to nie ma nic wspólnego z moja nieszczęsną pompa wtryskową (jest to może napieciowy pompy ?

pozdrawiam

jeden jest taki gruby zasilający plus a pod nim jest taki cieńszy

wojtekjanus
18-07-2012, 10:39
tutaj na kablach gdzie jest podlaczone świece żarowe do tej śrubki zaczeło się kopcic jeden jest taki gruby zasilający plus a pod nim jest taki cieńszy To jest w takim razie przewód zasilający przekaźnik R2 świec żarowych - ale po jego podłączeniu nic nie powinno się kopcić (przy wyłączonej stacyjce). Masz ten przekaźnik w skrzynce? Na jednej z łączówek prądowych w jego gnieździe (po jego wyjęciu) powinno stale być napięcie. Chyba tam ktoś zrobił niezłą kaszanę z instalacją...

No ale to nie ma nic wspólnego z pompą...
Czy lampka immo gaśnie po kilku sekundach od włączenia stacyjki, czy jakoś błyska?
Wziąłeś go w końcu na samostart?

ssaqulca
18-07-2012, 11:51
kolego wkurzyłęm sie i rozebralem tą skrzynke w celu sprawdzenia do czego idzie ten przewód poniżej przesyłam zdjęcia zauwazylem ze ten przewód gdzie był wpiety w instalacje plusa (gruby kabel) leci do przekaźnika po lewej stronie tego szarego ? stawiam sobie pytanie do czego jest może wkońcu do pompy ?? serdecznie pozdrawiam i oczekuje na odpowiedź


jeśli chodzi o imo to wyglada nastepujaco przy wyciagniętym kluczyku imo miga czyli jest ok

wkładam kluczyk przekrecam go na zapłon zaświeci się na 2 sekundy śiatelkiem czerwonym na stale nastepnie gaśnie więc z imo jest ok

wczoraj byłem na komputerze i zakodowali mi sterownik pompy do komputera samochodu (z tego co mi wiadomo klucz generowali przez chłopaków jakiś tam co maja dostep do kluczy klucz wygenerowany mial 4 znaki


tutaj są zdjęcia tego kabelka http://imageshack.us/photo/my-images/406/dsc4191d.jpg/

wojtekjanus
18-07-2012, 15:02
do czego idzie ten przewód poniżej przesyłam zdjęcia zauwazylem ze ten przewód gdzie był wpiety w instalacje plusa (gruby kabel) leci do przekaźnika po lewej stronie tego szarego ? stawiam sobie pytanie do czego jest może wkońcu do pompy ?? Nie, to nie jest od pompy. To jest przewód tylko do świec żarowych. Ten czerwony idzie do końcówki przekaźnika oznaczonej 3 i wychodzi z niego końcówką oznaczoną 5 (czerwono-niebieski). Przekaźnikiem steruje komputer auta (cienkie przewody pomarańczowo-żółty i czarno-zielony.
Jeżeli bez włączonej stacyjki, po podłączeniu tego uciętego czerwonego przewodu do masy świece zaczynają działać (tak napisałeś) - to coś jest zwalone... Albo przekaźnik, albo wiązka, albo coś w kompie auta (przewód czarno-zielony bez włączonej stacyjki nie może mieć masy; to komputer decyduje o włączeniu świec łącząc ten przewód na masę).

ssaqulca
18-07-2012, 16:31
kolego juz to naprawilem wydaje sie ze jest wszystko ok, mam teraz nastepne pytanie na czujniku polozenia wału korbowego, jest napiecie 0.50 v maks i skace od 0.10 do 0.50 a elektryk mi podpowiedzial ze powinno byc 5 V a nie ma sprawdzam wiazke silnika wszystko wskazuje na to że nie ma nigdzie zwarcia wiec co może byc , a powiedziano mi że jezeli czujnik nie otrzyma sygnalu to pompa nie poda paliwa prawda ?

wojtekjanus
18-07-2012, 17:19
jest napiecie 0.50 v maks i skace od 0.10 do 0.50 a elektryk mi podpowiedzial ze powinno byc 5 V Nie wydaje mi się, aby tam miało być 5V. To jest zwykła cewka indukcyjna i napięcie jest indukowane od wirującego koła zamachowego.

Jak wejdziesz na
http://www.castrolprofessionalacademy.pl/upload/files/strefa_wiedzy/ford/ukl_common_rail.pdf
tam na str. 42 jest opisane działanie i diagnozowanie czujnika. Nie piszą nic o stałym napięciu 5V, ale o podłączeniu oscyloskopu i sprawdzenia czy indukuje sygnał. To musi być słabiutki sygnał - coś jak ty opisujesz... Piszą że sygnał jest podatny na wszelkie zewnętrzne zakłócenia - tak jest słaby.
jest napiecie 0.50 v maks i skace od 0.10 do 0.50 Rozumiem, że skacze przy kręceniu silnikiem? To jest raczej ok.

Napiecie 5V jest na czujniku położenia EGR-a, ale to zupełnie inna historia.

ssaqulca
18-07-2012, 17:56
jutro kolego sprawdze przy kreceniu silnikiem a powiedz mi co moze byc nie tak ? jednym slowem pompa nie podaje ropy na weże od wtrysków co sprawdzić krok po kroku ?

pozdrawiam
p.s. wielka butelka dobrego whiski ci sie kolego należy mam nadzieje że będe mógł się zrewanżować

ja juz dosłownie głupieje nie wiem co i jak niewiem dla czego ta pompa nie daje ropy juz psikalem plakiem itp i nic , dosłownie nic

pozdrawiam i oczekuje na odpowiedż

wojtekjanus
18-07-2012, 18:05
iewiem dla czego ta pompa nie daje ropy juz psikalem plakiem itp i nic , dosłownie nic Ale silnik startuje i chodzi na plaku?

Jeżeli tak, to powiem wprost: nie wiem co jest zwalone...

ssaqulca
18-07-2012, 19:04
nie silnik nie chodzi na plaku . a powiedz mi kolego gdyby rozrząd byłby źle ustawiony to psikało by ropą z węży ?"

wojtekjanus
18-07-2012, 19:36
a powiedz mi kolego gdyby rozrząd byłby źle ustawiony to psikało by ropą z węży ?" Jeżeli wał korbowy silnika (ma czujnik położenia) i pompa (wałek pompy ma czujnik położenia) są źle względem siebie ustawione, to silnik nie odpali, pompa nie poda paliwa.

Doprowadź do tego, aby silnik odpalił na samostarcie. To punkt wyjścia...

ssaqulca
18-07-2012, 19:44
czyli podsumowując kolego to jeśli źle ustawiłem rozrząd nie na znakach tak jak powinno być , to nie poleci ani grama ropy ? z tego co wiem to w pompie jest czujnik położenia wałka . i tak samo jest czujnik wału korbowego. Wracamy do punktu wyjścia , jak ustawiałem rozrząd to nie wiedziałem zbytnio gdzie wsadzić pseudo blokade w koło zamachowe na miejscu czujnika nigdzie nie jest pokazane w internecie gdzie to jak wsadzić może faktycznie źle jest ustawiony rozrząd i dlatego ropą nie sika

ssaqulca
18-07-2012, 20:22
już chyba wiem gdzie błąd popełniłem , jak ustawiałem rozrząd to wykręciłem całkiem czujnik i szukałem tego punktu i żeby tłok był u góry i to było bardzo nie dokładne a teraz doczytałem w internecie że ten czujnik ma tą śrubkę złota z góry wykręca się kluczykiem nr 8 i się wyciąga czujnik podstawa zostaje przykręcona i w to się wkłada blokadę i się blokuje

Jeśli to będzie to winą to będę się śmiał w biały dzień

ale czy aż taka mała różnica na kole zamachowym przez mój błąd by nie dopuściła do tego że ropa nie tryskała z pompy przez węże ?

ssaqulca
19-07-2012, 16:51
Dziś ustawiony rozrząd sprawdzona wiązka elektryczna itp wszystko zrobione że tak powiem jak się należy transit wogule nie pali nawet na plaka nie puszcza ropy odchodzę już od zmysłow

wojtekjanus
19-07-2012, 17:00
Silnik nie jest sprawny mechanicznie. Jeżeli byłby sprawny mechanicznie (ciśnienie sprężania - czyli klawiatura i pierścienie, rozrząd prawidłowo ustawiony) to by palił na samostarcie bez problemów.
Czy ten plak to jest... palny plak? Może kup prawdziwy samostart (eter).

ssaqulca
19-07-2012, 20:43
kupiłem plaka do kokpitu

ssaqulca
20-07-2012, 12:59
Witam kolegów ponownie dziś sprawdziłem wtyczkę http://obrazki.elektroda.pl/9210228300_1342781237_thumb.jpg (http://obrazki.elektroda.pl/9210228300_1342781237.jpg)

takie mam napięcia jak na wtyczce jest narysowane czy są to napięcia poprawne ? czy wszystko waszym zdaniem się zgadza ?

po podpięciu wtyczki do pompy i przekręceniu stacyjki na pozycje zapłonu żaden zawór w pompie wtryskowej nie cyka ?

a przecież jest nowa i chcę się upewnić że wtyczka a raczej jej napięcie w niej jest w porządku proszę o podpowiedź

wojtekjanus
20-07-2012, 16:52
dziś sprawdziłem wtyczkę Znalazłem pod linkiem parę informacji o diagnozowaniu pompy PV30.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=78358

Jest też rysuneczek tego wtyku:

http://img838.imageshack.us/img838/1276/pv30.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/pv30.jpg/)

Oporność na stykach 6 i 7 - piszą - ma wynosić ok. 4 k ohmy, tam powinno być zasilanie 12V po włączeniu stacyjki, jeżeli immo działa ok.

Ale wpierw musisz odpalić silnik na samostarcie - on ma na nim pracować. Bez tego i tak nic nie zdziałasz.
Jeżeli nie odpala na samostarcie - to źle jest ustawiony rozrząd, jeżeli źle jest ustawiony rozrząd - to rozjeżdżają się wskazania czujnika wałka pompy i czujnika wału, jeżeli tak jest - to sterownik pompy nie zadziała...