Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Moment dokręcenia łożyska tył(tarcza)


,av
18-07-2012, 13:39
Witam,potrzebuje moment dokręcenia łożyska tył w Fordzie Focus 1.6 16v kombi(tył tarcze hamulcowe),dzieki.

arturek
18-07-2012, 13:46
Witam
Potrzebnych danych / opisów szukaj tutaj

http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html

(uwaga : w różnych przeglądarkach strona różnie się otwiera i czasami trzeba długo czekać)

pozdrawiam
Arturek

Daro19823
18-07-2012, 18:40
tam masz łozyska dwu rzedowe wiec 235 mn ale po co ci to dokrec zwykłym kluczem a pozniej załoz rure i dokrec do oporu. ja tam zrobiłem i juz 2 rok spokoj. wszyscy gumioze maja klucze chyba na 200nm max ciezko o taki klucz

Andrzej_K
19-07-2012, 06:05
Witam,potrzebuje moment dokręcenia łożyska tył w Fordzie Focus 1.6 16v kombi(tył tarcze hamulcowe),dzieki.

Kiedyś gdy łożyska dokręcało się "normalnymi/zwykłymi" kluczami - dokręcało się do oporu i luzowało się o 1/3 obrotu. Nigdy nie było żadnych niespodzianek. Ja tak do dzisiaj robię.

maureliusz
19-07-2012, 21:28
235Nm...!!! Przecież to .. mega moment! Aż mi ciężko uwierzyć w to.

Agutto
19-07-2012, 21:56
235Nm...!!! Przecież to .. mega moment! Aż mi ciężko uwierzyć w to.

A jednak - 235Nm

http://www.fordclubpolska.org/pliki/wymiana_szczek.pdf

Uziu
19-07-2012, 22:30
235 Nm to duzy moment ? sila rowna nacisku 23,5 kg na dzwignie o dlugosci 1 metra :)

maureliusz
19-07-2012, 22:49
Wzory z fizyki widzę opanowane - brawo!!!

Tylko trzeba się zastanowić jaki to nacisk wywoła. Ale skoro tak ma być to orajt.

Daro19823
20-07-2012, 18:50
kolego łozysko skozkowe dokreca sie do oporu i popuszcza zawleczka i wszystko ok. ale nie łozysko dwurzedowe. ja dokrecałem zwykłym rozsuwanym kluczem do kół tylko ze na koniec nasadka 30 i do oporu . ma byc mocno dowalone. nie wprowadzajcie ludzi w bład

Toni999
23-07-2012, 20:33
Witam,
Jak widzę część kierowców ciągle żyje w epoce Fiata 126P gdzie w piastach były łożyska stożkowe i trzeba je było montować z niewielkim luzem, niestety dzisiejsze pojazdy to inna epoka, powszechnie stosuje się łożyska dwurzędowe i aby zrozumieć istotę działania takiego łożyska trzeba popatrzeć jak ono jest zbudowane, mianowicie pierścień wewnętrzny zbudowany jest z dwóch części , można powiedzieć że każdy rząd kulek ma własną bieżnię wewnętrzną a luzy są tak obliczone że dopiero po bardzo mocnym ściśnięciu obydwu bieżni wewnętrznych łożysko uzyskuje luz odpowiedni do jego optymalnej pracy, dlatego Panowie bez obaw dokręcajcie takie łożyska wielkimi w waszym mniemaniu siłami dlatego że jeśli jest podany moment np: 235 Nm to znaczy że to łożysko konstrukcyjnie jest obliczone do pracy z takim momentem i są to dla niego optymalne warunki pracy, i najgorsze co można zrobić to przykręcić takie łożysko zbyt małą siłą.