,av
18-07-2012, 13:39
Witam,potrzebuje moment dokręcenia łożyska tył w Fordzie Focus 1.6 16v kombi(tył tarcze hamulcowe),dzieki.
Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Moment dokręcenia łożyska tył(tarcza) ,av 18-07-2012, 13:39 Witam,potrzebuje moment dokręcenia łożyska tył w Fordzie Focus 1.6 16v kombi(tył tarcze hamulcowe),dzieki. arturek 18-07-2012, 13:46 Witam Potrzebnych danych / opisów szukaj tutaj http://focus.korona-pl.com/TIS/index.html (uwaga : w różnych przeglądarkach strona różnie się otwiera i czasami trzeba długo czekać) pozdrawiam Arturek Daro19823 18-07-2012, 18:40 tam masz łozyska dwu rzedowe wiec 235 mn ale po co ci to dokrec zwykłym kluczem a pozniej załoz rure i dokrec do oporu. ja tam zrobiłem i juz 2 rok spokoj. wszyscy gumioze maja klucze chyba na 200nm max ciezko o taki klucz Andrzej_K 19-07-2012, 06:05 Witam,potrzebuje moment dokręcenia łożyska tył w Fordzie Focus 1.6 16v kombi(tył tarcze hamulcowe),dzieki. Kiedyś gdy łożyska dokręcało się "normalnymi/zwykłymi" kluczami - dokręcało się do oporu i luzowało się o 1/3 obrotu. Nigdy nie było żadnych niespodzianek. Ja tak do dzisiaj robię. maureliusz 19-07-2012, 21:28 235Nm...!!! Przecież to .. mega moment! Aż mi ciężko uwierzyć w to. Agutto 19-07-2012, 21:56 235Nm...!!! Przecież to .. mega moment! Aż mi ciężko uwierzyć w to. A jednak - 235Nm http://www.fordclubpolska.org/pliki/wymiana_szczek.pdf Uziu 19-07-2012, 22:30 235 Nm to duzy moment ? sila rowna nacisku 23,5 kg na dzwignie o dlugosci 1 metra :) maureliusz 19-07-2012, 22:49 Wzory z fizyki widzę opanowane - brawo!!! Tylko trzeba się zastanowić jaki to nacisk wywoła. Ale skoro tak ma być to orajt. Daro19823 20-07-2012, 18:50 kolego łozysko skozkowe dokreca sie do oporu i popuszcza zawleczka i wszystko ok. ale nie łozysko dwurzedowe. ja dokrecałem zwykłym rozsuwanym kluczem do kół tylko ze na koniec nasadka 30 i do oporu . ma byc mocno dowalone. nie wprowadzajcie ludzi w bład Toni999 23-07-2012, 20:33 Witam, Jak widzę część kierowców ciągle żyje w epoce Fiata 126P gdzie w piastach były łożyska stożkowe i trzeba je było montować z niewielkim luzem, niestety dzisiejsze pojazdy to inna epoka, powszechnie stosuje się łożyska dwurzędowe i aby zrozumieć istotę działania takiego łożyska trzeba popatrzeć jak ono jest zbudowane, mianowicie pierścień wewnętrzny zbudowany jest z dwóch części , można powiedzieć że każdy rząd kulek ma własną bieżnię wewnętrzną a luzy są tak obliczone że dopiero po bardzo mocnym ściśnięciu obydwu bieżni wewnętrznych łożysko uzyskuje luz odpowiedni do jego optymalnej pracy, dlatego Panowie bez obaw dokręcajcie takie łożyska wielkimi w waszym mniemaniu siłami dlatego że jeśli jest podany moment np: 235 Nm to znaczy że to łożysko konstrukcyjnie jest obliczone do pracy z takim momentem i są to dla niego optymalne warunki pracy, i najgorsze co można zrobić to przykręcić takie łożysko zbyt małą siłą. |