Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Obniżenie zawieszenia czy jest sens i czy ktoś robił ?


kermit23
21-07-2012, 13:23
Witam,
tematu nie znalazłem a szukam informacji na temat obniżenia MK4. Jakie macie doświadczenie w tym temacie?
Chcę go obniżyć i troszkę usztywnić (bez przesady) i nie mam pojęcia co bedzie na granicy komgortu i pożądanego efektu. 20, 30, 40 mm?? Jakieś fotki i doświadczenia może ktoś posiada w tym temacie?? Jaka firma?? Jaka twardość??

Przemieszczam sie w 99 % po DDR-ach, a z tych 99-u 90% po Autostradach.


Za wszelkie info z góry dziękuję ;)

kermit23
24-07-2012, 20:22
Jeszcze raz dzięki za tak liczne i wyczerpujące temat odpowiedzi :)

Wojtek
24-07-2012, 20:32
Może nikt tego jeszcze nie robił...
Ja przynajmniej takiego tematu nie pamiętam u nas na Forum.

Pozdrawiam
Wojtek.

kopydleusz
24-07-2012, 20:55
Obniżać auto, które przejeżdżając przez progi wydaje nieciekawy dźwięk tarcia chlapaczami? Poza tym co ma to dać? Prędkość maksymalna na autostradzie ledwo ponad 200 km/h to trochę mało, by przydatne było obniżanie już niskiego auta.

Poza tym proponuję używać słownika ortograficznego.

wojtbf1
24-07-2012, 21:13
Auto samo w sobie b. dobrze trzyma sie drogi....ja osobiście nie widzę potrzeby dodatkowego usztywniania zawieszenia.....

Trimix
24-07-2012, 23:05
Orginalnie jest opcja przy kupnie montazu samych sprezyn eibach .
Wedlug vinu posiadam takowe plus 235/40/18 i jest dobrze , jak dla mnie .

Emmm
25-07-2012, 08:25
Na własne życzenie zrezygnować z komfortu??? Czy nie lepiej kupić opla astrę, jak już ktoś tak bardzo chce mieć skaczącą puszkę na sprężynach?
Pozdrawiam

kermit23
25-07-2012, 16:35
... proponuję używać słownika ...

Sorki jeśli uraziłem ortografią ;), nie jest mi dane na co dzień posługiwać sie polskim (tym bardziej pisanym)

Dzięki, za wszystkie (jakiekolwiek) odpowiedzi i porady. Nie upieram sie na obniżanie, szukam informacji, co z czym i po co :) Na DDR-owych forach piszą w samych superlatywach o -40, ale nie mam zamiaru popełnić błędu, bo czasami i do kraju trzeba zagościć ;)

kermit23
25-07-2012, 16:42
Może nikt tego jeszcze nie robił...



No widzę, że chyba nie, a raczej odwrotnie. Ktoś podwyższał sprowadzone MK4 a Niemiec.

Emmm
25-07-2012, 19:41
Kolego, na naszych "drogach" i bezdrożach faktycznie lepiej podwyższyć.
Pozdrawiam

kopydleusz
25-07-2012, 22:46
Sorki jeśli uraziłem ortografią
Nie uraziłeś, ale czasami mnie pewne rzeczy rażą.

Jeśli ktoś, kupując Mondka miał zamiar usztywniania go, kupował regulowane zawieszenie (masz tryb sport, zwykły, komfort). Samo obniżanie nie wiele pomoże, chyba, że pokonujesz bardzo ostre zakręty przy rajdowych prędkościach i liczysz na mniejsze znoszenie boczne - to daje obniżony środek ciężkości.
Niestety taki temat mnie nie dotyczy, więc fachowej wiedzy nie posiadam.

MaXyM
08-05-2015, 10:10
Mam MDO ze ospojlerowaniem RSO (tak wyjechal z fabryki) ale na standardowych sprezynach (tak wyjechal z fabryki).

Ostatnio chodzi mi po glowie lekkie obnizenie auta bo mam wrazenie ze strasznie duzo swiatla jest miedzy opona a blotnikiem.
Zmiana ma byc przede wszystkim estetyczna. Nie szukam wiec specialnie twardego zwieszenia.

W zwiazku z powyzszym mam wydaje sie 2 mozliwosci:
- kupic oryginalne sprezyny do wersji S
- kupic zamienniki np, Eibach

Niestety nie znam charakterystyki tych sprezyn. Ktore sa nizsze, ktore twardsze.
Czy wraz ze zmiana sprezyn trzeba wymienic amory na bardziej odpowiadajace nowej sprezynie? Z tego co wiem to do wer S instaluje sie identyczne amortyzatory mimo nizszych sprezyn.

Co mnie zastanawialo tez zawsze to oznaczenie twardosci sprezyn w opisie auta. Np. w moim przypadku mam
Front Spring Load Class-P
Rear Spring Load Class-Q

Ktos to umie rozszyfrowac?

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.

MAG
09-05-2015, 15:33
Fabryczne zawieszenie sportowe to niższe o 15mm sprężyny i inne amortyzatory.
Delikatnie poprawia prowadzenie i delikatnie usztywnia i obniża auto, ale optycznie nie ma wyraźnej różnicy pomiędzy zwykłym a fabrycznym sportowym zawiasem.
Osobiście proponowałbym Eibach'a - nie trzeba przy tej zmianie ruszać amorów, bo obniżenie jest niewielkie, ale juz widoczne.
Auto na Eibachu i standardowych amorach jest niższe i trochę twardsze, ale moim zdaniem komfort jest nadal na przyzwoitym poziomie.

Z tym ze proponowałbym Ci o ile to możliwe, przejechać sie z kimś kto ma takie zawieszenie, zeby sie nie okazało ze jednak taka kombinacja nie jest dla Ciebie ...

jaceks
09-05-2015, 22:22
z tymi amorkami jesteś pewien?
mam wersje econetic, obniżoną fabrycznie.
wg etisa mam standardowe amortyzatory, tylko spręzyny innej klasy.
zmiana wysokości o taki poziom nie wymaga specjalnego traktowania.
W oplu miałem tez zawias Irmshera -30 i fabryczne amorki.
Maxym, z checią się zamienie na sprężyny :)

MaXyM
09-05-2015, 22:32
serio? czemu?

jaceks
09-05-2015, 23:37
na starość robie się wygodny, drogi w mojej okolicy nie należą do najgładszych

MaXyM
10-05-2015, 02:32
te 15mm az tyle zmienia?

MAG
10-05-2015, 15:45
z tymi amorkami jesteś pewien?
mam wersje econetic, obniżoną fabrycznie.
wg etisa mam standardowe amortyzatory, tylko spręzyny innej klasy...
Jakie zawieszenie masz wg VIN?

Jeśli jest tam zapis - "zawieszenie zmodyfikowane na sportowe" to wtedy i tylko wtedy jest tam sportowe zawieszenie -15mm

Zapis o amortyzatorach standardowych dotyczy tego czy masz amor zwykły, nivo, czy tez IVDC.

Klasa obciążenia sprężyn jest dla mnie zagadką, bo niby wychodząc z fabryki sa one różne ale jak chcesz zamówić jako części zamienne (nawet oryginały) to nie ma żadnego takiego rozróżnienia ...



Sprawdzałem kiedys zawieche do S-Max'a w serwisie i tam było rozdzielenie na: zwykłe amory, amory do zawieszenia sportowego, amory IVDC, IVDC plus sportowe, nivo (tylko tylne i tylko do zwykłego zawiasu), a skoro w S-Maxie jest takie rozróżnienie, to w Mondeo raczej jest tak samo - to w końcu ta sama płyta podłogowa i ogólnie ta sama zawiecha ...

Mediana
11-05-2015, 14:33
Wiecie, jak niski jest prześwit w Mondeo ??
Jeden z najniższych w klasie.
Zobaczcie ile cm. :)
M...

jaceks
11-05-2015, 14:37
WF0GXXGBBGAY54059
Z zawieszeniem zmodyf. na sportowe
Klasa obciaz. przedniej sprezyny-P
Klasa obciaz.tylnej sprezyny-P

nie wiem ile to jest cm niżej, ale jak stoje obok normalnego mondeo, to jest wyraźnie niżej. Aż mi wstyd że kierowcy i pasażerowie norm. mondeo patrzą na mnie z góry ;)

blekk
04-06-2015, 00:16
Ja mam orginalnie obnizony. Troszke twardo i nisko ale mozna sie przyzwyczaićn.

MaXyM
14-08-2015, 20:11
Obecnie jezdze na seryjnych sprezynach:


Front Spring Load Class-P
Rear Spring Load Class-Q

oraz oponach 235/40 R18.
Od przyszlego sezonu chce zalozyc 235/45. Czy rownoczesnie zakladajac fabryczne sprezyny od wersji S, moge oczekiwac podobnego komfortu jak dzis czy jednak bedzie duzo sztywniej?

Czy ktos moze mi pomoc podajac nr seryjny sprezyn montowanych do wersji S (ew zakup w ASO)? Ew wg jakiego klucza wyszukiwac np na aukcjach?

Mam malo czasu na decyzje, bo cos zaczelo mi zgrzytac w prawym przednim mcpersonie i wszystko wskazuje na ulamana sprezyne. Jesli sie to potwierdzi (w srode) to bede musial zdecydowac jakie sprezyny kupic.

Jeszcze myslalem o sprezynach Eibacha. Ktos mi mowil ze przyzwoita charakterystyka (ze nie tak twardo) a nizej o 3cm. Nie wiem czy te 3cm to nie za nisko dla opon o profilu 45. Moze ktos ma info odnosnie roznicy w twardosci/komforcie miedzy fordowymi S oraz Eibachem prokit

dzieki

Alecki
15-08-2015, 11:42
Poczytaj:
http://autokult.pl/2989,sprezyny-obnizajace-zawieszenie-fakty-i-mity

W Mondeo sprzed FL są montowane inne amory do zawiasu standardowego, a inne do wersji "S". Po liftingu pewnie jest teak samo.

ogodaw
15-08-2015, 12:22
Witam ja mam zmienione na H+R oznakowanie przód 2906570VA (F), TYŁ 2906571 HA (R) ŚREDNICA DRUtU PRZÓD 14Mmm TYŁ 14mm, liczba skrętów przód 6.4 tył 7.8 odległość środek koła przód 350 tył 340. Tak mam wbite w dowód Szwajcarski na zawieszeniu regulowanym. Jeżdżę tylko na comfort i tak jest twardo, sam bym tego nie robił aczkolwiek wygląd super.
Pozdrawiam

ARTi_V6
15-08-2015, 22:17
Od przyszlego sezonu chce zalozyc 235/45. Czy rownoczesnie zakladajac fabryczne sprezyny od wersji S, moge oczekiwac podobnego komfortu jak dzis czy jednak bedzie duzo sztywniej?

Na 235/45 i zawieszeniu TitS nie wcale tragedii. Powiedziałbym nawet że jest dość komfortowo. Jedyne do czego mogę się przyczepić to że dość wyraźnie słychać w kabinie szybkie pokonywanie poprzecznych małych nierówności np. nadlanych placków asfaltu. Ale możliwe że to zasługa szerokich i twardych opon.

Klasę obciążenia sprężyn mam taką sama jak Ty: P i Q

mateusz1728
06-02-2016, 16:51
Czy ktoś stosował te sprężyny:

http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-sprezyny-obnizajace-sportowe-i5951379965.html

lub:

http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-ford-mondeo-mk4-mts-i5209717652.html

Ma ktoś tak obniżone auto lub posiada zdjęcia z obnizeniem -30 mm??

Bump:

marlon7676
06-02-2016, 17:57
Obniżać auto, które przejeżdżając przez progi wydaje nieciekawy dźwięk tarcia chlapaczami? Poza tym co ma to dać? Prędkość maksymalna na autostradzie ledwo ponad 200 km/h to trochę mało, by przydatne było obniżanie już niskiego auta.

Poza tym proponuję używać słownika ortograficznego.




obniżenie już niskiego auta ma czasami sens .....ha ha ha :lol:

jaceks
06-02-2016, 20:21
jesteś pewien, że chcesz obniżać?
mam fabryczne sportowe zawieszenie, chyba -30mm, a z czasem pewnie i niżej ;)
Na trasie - ideał, trzyma się asfaltu jak quattro, sztywność karoserii pozwala wejść w wiraż szybciej niż standardowe auta. Nie nurkuje przy hanowaniu, ani nie zadziera przodu przy starcie spod świateł.
W mieście - poczujesz każdą zmianę nawierzchni, łate, wystającą studzienke czy ubytki w asfalcie. nie żeby zaraz zęby zgrzytały, ale do komfortu to im dalej niż bliżej.

siara1983
07-02-2016, 07:33
jesteś pewien, że chcesz obniżać?
mam fabryczne sportowe zawieszenie, chyba -30mm, a z czasem pewnie i niżej ;)
Na trasie - ideał, trzyma się asfaltu jak quattro, sztywność karoserii pozwala wejść w wiraż szybciej niż standardowe auta. Nie nurkuje przy hanowaniu, ani nie zadziera przodu przy starcie spod świateł.

Potwierdzam w 100% ZERO jakiegos nieprzewidzianego zachowania auta na drodze...jedzie tam gdzie Ty chcesz.

W poprzednim aucie mialem zawieszenie wilowachaczowe = komfort, lecz po przesiadce na mondeo z fabrycznie sportowym zawieszeniem chuba jest cos ok -30mm od seri, nie zamienilbym go na zadne inne, nawet pomimo opon 235/40/18 jest w miare komfortowo i nigdy zaden z pasazerow sie skarzyl ze cos nie tak :)

mateusz1728
07-02-2016, 10:55
Możecie wstawić zdjęcie jak wygląda auto z boku obniżone o 30 mm??
Czy te sprężyny będą w porządku?
http://allegro.pl/ford-mondeo-mk4-sprezyny-obnizajace-sportowe-i5951379965.html

Bump:

MaXyM
07-02-2016, 11:47
jesteś pewien, że chcesz obniżać?
mam fabryczne sportowe zawieszenie, chyba -30mm, a z czasem pewnie i niżej ;)

Standardowe jest -15mm IMO.
Tez mnie kusilo obnizyc ale tu na forum mi to wybito z glowy.

siara1983
07-02-2016, 11:49
Możecie wstawić zdjęcie jak wygląda auto z boku obniżone o 30 mm??

http://images76.fotosik.pl/305/c550e7cfd6a0376egen.jpg

marco102
07-02-2016, 11:49
Znalazłem te springi na MKP. Podobno montują je chłopaki w UK. W Polsce chyba jeszcze nikt nie odważył się ich założyć. Możne je kupić bezpośrednio w UK za bagatela 7 funtów. Ja bym się chyba bał założyć takie coś do swojego auta :570:
Link do strony:
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspension-Tuning/Lowering-springs/Lowering-Springs-Ford-Mondeo-Turnier-BA7-Fr-Re-ca-35-40-mm.html?listtype=search&searchparam=Mondeo

blade65
07-02-2016, 12:05
witam sprawdzałem u siebie w Etis-e i i ELMa to pokazuje mi że mam sportowe zawieszenie, czy mam rozumieć że mam seryjnie obniżone, bo jeżeli chodzi o twardość zawieszenia to jest twardsze od standardu bo jezdziłem takim samym i był dużo ,,miększy,,

slawek-kali
07-02-2016, 12:10
Raczej masz tylko sprezyny innej klasy zamontowane.

ccLot
07-02-2016, 12:14
Jakby ktoś chciał bardzo tanio to proszę:
http://www.fk-shop.de/Tuning/Fahrwerk-Tuning/Tieferlegungsfedern/Tieferlegungsfedern-Ford-Mondeo-Turnier-BA7-VA-HA-ca-35-40-mm.html?&filterFahrzeughersteller=Ford&filterFahrzeugmodell=Mondeo+4+%28BA7%29&verbose=true&catalog=true&searchparam=%2A&fnc=ajaxListLoader&cnid=9eacae300912a3d256975e94679a8793

widzę, że już byli szybsi.
Zamówiłem, za takie pieniądze można zaryzykować

blade65
07-02-2016, 12:27
sprezyny innej klasy zamontowane. czyli są założone twardsze a co z prześwitem może być niższy ?:)

czechu77
07-02-2016, 13:37
Czy jak wymieniacie sprężyny na te niższe to amorki też zmieniacie, czy pozostają ori? no bo przecież na niższych springach amorek będzie pracował w mniejszym zakresie i nieco innym niż do tej pory

mateusz1728
07-02-2016, 13:39
Czy to możliwe że komplet 4 sprężyn kosztuje 9 funtów?

ccLot
07-02-2016, 13:43
Czy to możliwe że komplet 4 sprężyn kosztuje 9 funtów?

Za parę dni zdam relacje...:mrgreen:

siara1983
07-02-2016, 13:45
czyli są założone twardsze a co z prześwitem może być niższy ?:)

jest nizszy...poszukaj na forum gdzies to kiedys czytalem.

marco102
07-02-2016, 13:49
Korci mnie kupienie tych sprężyn. Na necie dużo osób używa tych springów w różnych samochodach i są zadowolone. Jedynie czego się boję, to to, że podczas dłuższej trasy któraś może pęknąć:roll: Jak bym je kupił, to sam bym je sobie wymienił. Czy w tym przypadku trzeba robić geometrię?

mkriso
07-02-2016, 15:22
Ja też wczoraj zamówiłem te sprężyny, z przesyłka wychodzi ciut powyżej 100zł, a że mam do wymiany łożysko na mcpersonie, to od razu założę nowe sprężyny. Ja zamówiłem 35/40mm. Jak to rozumieć - że fizycznie dłuższe sprężyny zakładam na przód, czy odwrotnie?

Wysłane z Honor 7

qrczakos
07-02-2016, 15:59
tez zamówiłem, zobaczymy;p

radek9103
07-02-2016, 16:22
Znajomemu zakładaliśmy te FK do e39 i 60kkm jest ok. Ogólnie ,przy każdym rozbieraniu zawieszenia powinno zbieżność się robić.

mateusz1728
07-02-2016, 16:50
Tłumacząc stronę pisze, że te sprężyny nie posiadają certyfikatu. Czyli nie mają homologacji?? Może być problem przy przeglądzie?

radek9103
07-02-2016, 16:54
Może być problem przy przeglądzie?

Potencjalnie nie.

mateusz1728
07-02-2016, 17:04
Potencjalnie nie.

Właśnie chodzi o to, że mieszkam w Niemczech i tu przegląd jest dokładniejszy i mogą na to zwrócić uwagę... Auto może nie przejść przeglądu na takim zestawie??

radek9103
07-02-2016, 17:07
To może być problem,ale to niech ktoś się wypowie z tam mieszkających :P

Golson
07-02-2016, 17:20
Pomijając kwestie przeglądu... czy wy się nie boicie o własne zdrowie i życie?
Co następne? Opony po 40pln/szt?
Gdzie zdrowy rozsądek? http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/boshe.gif

mateusz1728
07-02-2016, 17:44
Dlatego też pytam o certyfikat. Czy przeszły jakieś testy wytrzymałościowe itp... Czy pękną na autostradzie...

mkriso
11-02-2016, 08:21
Za parę dni zdam relacje...:mrgreen:

Dostałes już te sprężynki?
Moje dziś mają przyjść i ciekaw jestem czy ktoś z PL już je montował w swoim Mondziaku

qrczakos
11-02-2016, 09:31
do mnie dzisiaj też dojdą, w poniedziałek montaż

Mediana
11-02-2016, 09:49
Mondeo w oryginale ma bardzo mały prześwit (chyba 10,3 cm lub 12 cm) i już na większych koleinach trzeba bardzo uważać i nie wyobrażam sobie jeszcze to obniżać.
Ale kto bogatemu zabroni. :)
M...

extremechef
11-02-2016, 13:33
Znalazłem te springi na MKP. Podobno montują je chłopaki w UK. W Polsce chyba jeszcze nikt nie odważył się ich założyć. Możne je kupić bezpośrednio w UK za bagatela 7 funtów. Ja bym się chyba bał założyć takie coś do swojego auta :570:
Link do strony:
http://www.carparts-tuning.co.uk/Suspension-Tuning/Lowering-:570:mm.html?listtype=search&searchparam=Mondeo

otoz..zalozylem je, chyba to byl wlasnie moj post w ich sprawie na MPK..:lol:
powiem tak sa plusy jak i minusy ,wiecej chyba plusow jednak:
-na plusy :trakcja duza lepsza, na zakretach trzyma sie jak na szynach niczym gokart- lepsza reakcja na ruchy kierownica i nie buja jak wczesniej zwlaszcza zauwazalne jak glowa zony chodzila na bok jak mocniej wszedlem w zakret:lol: , przy hamowaniu nie ma uczucia podnoszenia przodu czy tez przy hamowaniu jego nurkowania...:lol:
-minusy nie wielkie, ale czuc nieco wiecej dziur i studzienek, przy garbach trzeba nieco bardziej zwalniac bo czuc jakby amor dobijal-ale troche wprawy i mozna to opanowac...


Ogolnie za te pieniadze warto troche sie pobawic z wymiana, auto ma sprawiac tez frajde a nie lsnic i stac przed domem czy w garazu, zawsze mozna wrocic do poprzedich sprezynek. Po to jest chyba sens modyfikacjii zeby probowac wszystkiego..
nizej kilka fotek przed i po:

ccLot
11-02-2016, 13:50
Do mnie też dzisiaj dojechały. Zobaczymy jak się zamontuje.:mrgreen:

marco102
11-02-2016, 13:50
Tak, to byłeś Ty:mrgreen:
Pisałem na MKP jak tam wygląda sprawa, bo chciałem je kupić, ale nie było odzewu:(

No to fajnie, że masz je na aucie i możesz coś o nich powiedzieć. Jeszcze popraw te fotki, bo nie działają, a bardzo zależy mi na zobaczeniu jak auto siedzi ;)

extremechef
11-02-2016, 13:54
Tak, to byłeś Ty:mrgreen:
Pisałem na MKP jak tam wygląda sprawa, bo chciałem je kupić, ale nie było odzewu:(

No to fajnie, że masz je na aucie i możesz coś o nich powiedzieć. Jeszcze popraw te fotki, bo nie działają, a bardzo zależy mi na zobaczeniu jak auto siedzi ;)

..tak mialem odpisac ale totalnie z glowy wylecialo..

..postaram sie zrobic swieze fotki po osadzeniu sie juz na dobre sprezyn...jako ze zakladane jakies 2tyg temu...

Bump: Jesli chodzi o certyfikaty sprezyn to posiadaja -dostaje sie do wgladu rowniez na maila jesli podamy przy ich zakupie z sklepu. (na nieszczescie sa out of stock) poszly jak cieple bulki. Kilku gosci z UK forum zakupilo po kilka kompletow..:mrgreen:

marco102
11-02-2016, 14:03
Widzę, że wcześniej miałeś taką samą kozę, jak ja mam teraz:razz: Efekt po zmianie wyszedł super.

Wcześniej bałbym się je założyć do auta, teraz po przeczytaniu opinii na forum i necie chyba je kupię. Jak by nie patrzyć, to firma ma dobre recenzje. A w trasie każda sprężyna może pęknąć, nawet ta najlepsza. Na komfort podróżowania nie patrzę, komfort skończył się z chwilą zakupu 19" do Mondiego. Dla mnie liczy się tylko wygląd:mrgreen:

extremechef
11-02-2016, 14:40
Widzę, że wcześniej miałeś taką samą kozę, jak ja mam teraz:razz: Efekt po zmianie wyszedł super.

Wcześniej bałbym się je założyć do auta, teraz po przeczytaniu opinii na forum i necie chyba je kupię. Jak by nie patrzyć, to firma ma dobre recenzje. A w trasie każda sprężyna może pęknąć, nawet ta najlepsza. Na komfort podróżowania nie patrzę, komfort skończył się z chwilą zakupu 19" do Mondiego. Dla mnie liczy się tylko wygląd:mrgreen:

No dokladnie wyglad ponad wszystko, sam sie dziwie ze auto tak wysoko bylo osadzone- bujanka na zakretach murowana ( chyba Titanium wersje sa ciut nizej osadzone)
Jeszcze tylko progi, tylny dyfuzor, i chyba dystanse tez beda...dokladka przod juz czeka. Takie uroki ubozszej wersjii...:lol:

mkriso
11-02-2016, 19:31
otoz..zalozylem je, chyba to byl wlasnie moj post w ich sprawie na MPK..:lol:
powiem tak sa plusy jak i minusy ,wiecej chyba plusow jednak:
-na plusy :trakcja duza lepsza, na zakretach trzyma sie jak na szynach niczym gokart- lepsza reakcja na ruchy kierownica i nie buja jak wczesniej zwlaszcza zauwazalne jak glowa zony chodzila na bok jak mocniej wszedlem w zakret:lol: , przy hamowaniu nie ma uczucia podnoszenia przodu czy tez przy hamowaniu jego nurkowania...:lol:
-minusy nie wielkie, ale czuc nieco wiecej dziur i studzienek, przy garbach trzeba nieco bardziej zwalniac bo czuc jakby amor dobijal-ale troche wprawy i mozna to opanowac...


Ogolnie za te pieniadze warto troche sie pobawic z wymiana, auto ma sprawiac tez frajde a nie lsnic i stac przed domem czy w garazu, zawsze mozna wrocic do poprzedich sprezynek. Po to jest chyba sens modyfikacjii zeby probowac wszystkiego..
nizej kilka fotek przed i po:

Dla pewności, na przód zakładałeś dłuższe sprężyny, a na tył krótsze?
Dziś się zacząłem zastanawiać czy nie będzie problemów z haczeniem auta o podłoże, u mnie z podwórka na drogę jest dość ostre wzniesienie i jak auto stoi przodem na górze, a tył na dole zjazdu, to jest mniej więcej 60mm prześwitu w punkcie najbliżej podłoża...

extremechef
15-02-2016, 09:52
..no właśnie te dluższe czyt. węższe idą na tył a te szersze z wygladu na przód- nie wiem czy wejda na odwrót...nawet na tym sie nie zastanawialem- ale sciagając stare widać ze jest różnica w ich wygladzie i tak też były zakładane...
ps. ogólnie przy zjeździe też mam problem bo czasem przychacze...!!?

qrczakos
15-02-2016, 13:49
ja już też po zabiegu. troszkę usiadł, pewnie przy 18' będzie to dużo lepiej widoczne, letnie zakładam w przyszłym tygodniu;p z wrażeń to przede wszystkim jak wcześniej kolega wspomniał nie buja na zakrętach, pewniej się prowadzi i nie rzuca przodem przy hamowaniu mocniejszym

Przód przed
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/587db8528c61c44525a2d1684595f55b.jpg

Przód po

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/91609a71d836e9a2629d6b64a651abff.jpg

Tył przed

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/c5ece72cf27b2133206b697886d1488d.jpg

Tył po

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/c140b3294575d7af520fbf9be933896f.jpg

Całość po

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160215/3ae4d759570dfc813da9e9ce56bb8d20.jpg

radek9103
15-02-2016, 15:36
Zrób z 200km ,a jeszcze siądzie ;)

blade65
15-02-2016, 17:20
18' będzie to dużo lepiej WYGLĄDAŁO ale i tak pomimo tych małych kuł efekt widać :one:

wozny83
16-02-2016, 06:49
Jestem ciekaw jak wam się będą sprawowały te springi po przejechaniu ok 1500 - 2000 km.
Ja je kiedyś kupiłem do astry H bo chciałem trochę kasy zaoszczędzić (plan był na eibacha) i po przejechaniu dokładnie nie pamiętam ale właśnie te okolice zaczeła się masakra.
Auto niby ładnie siedziało ale sprężyny zaczeły walić zwojami o siebie, w tym samym momencie wyleciały i poszły do niemcowni na reklamację.
Po ok miesiącu czekania otrzymałem zwrot kasy i pismo z informacją, że była duża partia źle wykonana.

Dlatego jak bym miał już wkładać jakieś sprężyny tot ylko markowe tj Eibach.

No ale może po tylu latach firma się już poprawiła i robi dobre graty.

Ogólnie ładnie wam siedzą furaki :)

ccLot
20-02-2016, 18:06
Witam

ja też jestem już po.

Pierwsze wrażenia:
1. niżej, czyli ok. 3 cm tak jak miało być
2. zdecydowane sztywniej i prowadzenie na duży plus. Oczywiście komfort nie jest tak jak na fabrycznych, ale żona jak się przejechała to nic nie zauważyła, a to ona robi tym autkiem 75% przebiegów więc g:D.
Generalnie jest sztywniej, ale nic się nie tłucze.
3. śpiący policjanci nie są problemem
4. z krawężnikami zobaczymy
5. zdjęcia będą, jak umyje autko, bo wstyd :mrgreen:
6. za takie pieniądze było warto. Zobaczymy jak z trwałością:razz:

mateusz1728
20-02-2016, 22:31
Wymianę robicie sami? Czy trzeba po wymianie ustawić geometrie kół? Też zamówiłem, czekam na dostawę 😃

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

extremechef
20-02-2016, 22:38
Zrób z 200km ,a jeszcze siądzie ;)

Dokladnie...tak po 2 tygodniach jazdy powinien jeszcze z 1cm isc na dół...

Bump: Wymianę robicie sami? Czy trzeba po wymianie ustawić geometrie kół? Też zamówiłem, czekam na dostawę 😃

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Z uwagi na to że nie mam gdzie to poszedł do mechanika...geometria byla robiona po wymianie , bo małe odskocznie były na przodzie.

Raazeerr
21-03-2016, 16:12
Jestem ciekaw następnych fotek...

Black & White
21-03-2016, 19:08
Powiem tak, w bestii popełniłem Bilstein gwintowanego B14 plus opony Firestone 17cal z twardej mieszanki - efekt: auto tylko do torowej jazdy lub autostrada. Moim zdaniem jeżeli auto na co dzień to nic bym nie zmieniał.

ccLot
03-04-2016, 13:12
Autko wmiarę ogarnięte wiec można pokazać:

Bump: I jeszcze to

marco102
03-04-2016, 18:38
No fajnie usiadł, przód nieźle będzie szurać:619:

dario6273
03-04-2016, 19:48
To o dystansach możesz zapomnieć :diabel2:

ccLot
04-04-2016, 08:00
Felgi z ET43 więc nie jest tak źle.

mateusz1728
08-04-2016, 10:08
I moj tez wreszcie poszedl na dol
Tylko przod jest delikatnie wyzej...
Dalo by sie cos zrobic z tylem (jakos podniesc delikatnie) albo przodem(troche na dol?) [emoji2] http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160408/ce8fdfb3b1fd4fb67a7144571be90e6c.jpg

Wysłane z mojego LG-D802

matti11
12-04-2016, 08:13
Napiszcie jakie ET felg macie przy obniżonym zawieszeniu tak żeby nie obcierały .Czekam właśnie na sprężynki a chce kupić felgi i troszkę się obawiam .

ccLot
12-04-2016, 19:39
U mnie felga 17x7,5 et 43 opona 235/45/17 nic nie obciera.

marco102
15-12-2016, 22:19
Panowie, i jak wrażenia po takim okresie od założenia? Wszystko w porządku, nie ma efektów ubocznych? Auta siadły jeszcze bardziej?
Poważnie myślę o kupnie przed nowym sezonem.

osskit
16-12-2016, 06:39
Mnie rownierz ciekawi jak opinie. Ewentualnie, co powiecie o sprezynkach MTS?

Goora
16-12-2016, 12:46
ccLot, dzięki za te zdjęcia. Od jakiegoś czasu szukam Mondka na tych felgach, bo chcę je kupić na przyszłą zimę.
Moim zdaniem prezentuje się świetnie :) Już chyba wiem jak mój S będzie wyglądał na przyszłą zimę ;)
marco102, co do samego obniżenia to zależy co kto lubi. Jeden montuje balonowe opony i podnosi auto, drugi duże koła i obniża.
Z tego co widzę Ty należysz raczej do tych drugich, więc będziesz bardzo zadowolony :)

Choć jak zawsze są minusy - ja muszę odpuszczać parkowanie na chodnikach przez niektóre wyższe krawężniki, więc w mieście liczba miejsc parkingowych się zmniejsza.
Trzeba mieć to na uwadze.

Twoje auto wizualnie bardzo dużo zyska. Teraz jest koza :P

marco102
16-12-2016, 12:51
Goora, zalety i wady znam, bardziej chodziło mi o opinie tego produktu, czyli sprężyn FK Automotive ;)

ccLot
16-12-2016, 15:06
Mondka na tych felgach, bo chcę je kupić na przyszłą zimę

Są do sprzedania, na giełdzie masz moje ogłoszenie, ale do środy jest wstępna rezerwacja forumowicza.
BTW są to felgi od Volvo C70.

opinie tego produktu, czyli sprężyn FK Automotive

Za tą cenę na pewno warto. Nigdy nie miałem sprężyn obniżających więc nie mam za bardzo porównania.
Po tych paru miesiącach wszystko ok, autko więcej już nie siadło, jest zdecydowanie stabilniej i sztywniej, ale komfort nadal ok.

Goora
16-12-2016, 16:52
BTW są to felgi od Volvo C70
Kurde faktycznie. Ja myślałem, że to są te z Focusa i o nich mówiłem, że mam na oku :)
Są bardzo podobne, ale nawet powiedział bym, że ładniejsze.

Tomas_zg
10-09-2019, 09:40
witam
Odświeże nieco temat. Aktualnie posiadam opony 235/40/18 - dystanse z tyłu
Auto obnizone - szczerze nie wiem o ile.
Nieco przerobione nadkola, bo były wsadzone 21 calowe felgi:)
Generalnei kupilem to od znajomego z niemiec i wracam do standardowych sprężyn jutro.
Nie idzie tym jeździć po Polsce. W trasie fajnie, ale na tym profilu opon czuć każdą nierówność na autostradzie. Jak jade A4 w okolicach Wrocławia to na tych płytach idzie zęby pogubic. Mam dosyc. Fajnie wyglada, ale wole jednak większy komfort. Licze, ze okolo 20-30 mm podniesie mi się auto i będzie duzo lepiej.
pozdrawiam

mistrz919
08-05-2020, 21:40
witam,
zmieniale, ostatnio sprezyny na nizsze w mondeo,. teraz pytanie czy trzeba robic zbierznosc jak nie ma w tym aucie mozliwosci ustawienia katow?

Turbovolv
28-09-2021, 21:22
Witam
Podczepiam się pod temat bo też nie wiem czy mondek u mnie wyszedł fabrycznie na takim zawieszeniu czy ktoś coś dłubał? Mam Mondeo mk4 2.5t ostatnio rzucił mi się w oczy numer seryjny sprężyn tylnich i znalazłem coś takiego od razu podam odnośnik do sklepu z takowymi jakie mam sa to eibach c/n 113501903 HA a tu przykładowy link https://www.czesciauto24.pl/eibach/7518671.
Ktoś ma pomysł jak to powinno być?