Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Podświetlanie taśmą led .
Interesują mnie zmiany w podświetleniu wnętrza
dywaników z przodu i z tyłu, -myślę po 30cm taśmy SMD 3528 biały zimny
podświetleniu klamek wewnątrz -po 5cm(3 diody)na wewnętrznej stronie klamki
podswietenie od spodu dżwi -po 30 cm
podswietlenie kieszeni dżwi -po 30 cm
schowka pasażera -5 cm
oświetlemie bagażnika -30 cm
oswietlenie sufilowe żarówki led SMD 5050 3 diodowe .
Przymierzałem też podświetlenie lamp przednich od spodu po 20cm daje to bardzo delikatnie podświetlenie dolnej krawedzi lampy .
Tak że 5mb. taśmy to wydatek 69zł
2-3 szt .stabilizatorów z seri 7812 jak poniżej 2-3zł
http://tlc80.com/wp-content/uploads/2009/02/dscf0621.jpg
troche przewodów i dobranie ilosci Wat żeby nie pluło błędami .
http://tlc80.com/wszystko-o-diodach-led/ zainspirowany tym pstanowiłem
Wiem że bagażnik ,dywaniki x2 z przodu ,schowek,sufitowe x2.mają po 3-5W żaróweczki - a całe 5mb. 20W.
Zastanawiam się tylko jak to połączyć -
,schowek ,bagażnik ,dywaniki i sufitowe to jest pod jednym bezpiecznikiem .
Podświetlenie progów chciałbym połaczyć z lusterkami bo to inny obieg .
Również inaczej powinny być połączone podświetlanie klamek i kieszeni (tak jak w nowym C-MAX)
Poświata lamp widoczne tylko razem z załaczeniem postojowego (załanczane światło lewe lub prawe pozycyjne).
Czytałem wypowiedzi fokus,mondeo ,c-max co mnie zaispirowało do tych zmian.
Może już ktoś w s-maxie dokonał podobnych przeróbek i chciałby sie tym podzielić .:)
Co prawda Mondeo nie jest jeszcze lub aż tak skomplikowane elektronicznie jak S-Max, ale ja u siebie mam podswietlenie w nogach z przodu i z tyłu, podłączone pod zapalniczkę, do tego mam osobny włącznik, w każdej chwili mogę włączyć to podświetlenie, nawet bez przekręconego zapłonu itd. Podświetlenie pod drzwiami chciałem tak zrobić by się pojedynczo zapalało, tzn by zapalało się tylko tam gdzie drzwi będą otwarte, ale że nie znam się na tym wcale i za każdym razem gdy coś z prądem grzebie przy aucie to musze choć bezpiecznik spalić, postanowiłem ze podepnę się pod lampki od oświetlenia kabiny. W sumie fajnie to wyszło, bo gdy te lampki przygasają, "efekt kinowy" to diody pod drzwiami również tak samo przygasają.
podświetlenie pod drzwiami u siebie mam z kawałków 25cm taśmy LED gdzie na odcinku 2,5cm są 3 diody, czyli ta taśma z gęściej zamontowanymi diodami. Powiem szczerze, ze wieczorem, na parkingach podziemnych itd jest fajnie, ale gdy jest ciemno jak w doopie to trochę za monce jest to światło. Odcinek 20cm po 3 diody na 5cm kawałeczku zupełności wystarcza.
powodzenia w modach :)
chciałem tak zrobić by się pojedynczo zapalało, tzn by zapalało się tylko tam gdzie drzwi będą otwarte,
E to dawaj spotkamy się to cie pokieruje co i jak
To może napisz jak ty to widzisz ?........pewnie się przyda innym .
http://tlc80.com/wszystko-o-diodach-led/ zainspirowany tym pstanowiłem ...
Gorszego artykulu dawno nie widzialem i raczej nie powinno sie nim wzorowac. Same informacja dotyczace prawa Ohma sa poprawne, ale cala otoczka zawiera mase niescislosci i uproszczen.
Moim zdaniem to wcale nie wyjasnia sprawy laikowi
Gorszego artykulu dawno nie widzialem...
Potwierdzam ... jako elektronikowi z wykształcenia dość boleśnie mi się czyta ten artykuł :)
Jego zadaniem jest przepuszczanie napięcia tylko do 12V :) wrrrrrr
Hmm .....To może ... jeśli posiadacie lepszą wiedzę w tym temacie rozjaśnijcie to .. żeby nikt więcej nie miał podobnych wątpliwości co ?...
Przecież nasze forum jest własnie po to żeby raczej wypowiadać się na nim z sensem .
Hmm .....To może ... jeśli posiadacie lepszą wiedzę w tym temacie rozjaśnijcie to .. żeby nikt więcej nie miał podobnych wątpliwości co ?...
Chodzi o to że jeśli ktoś pisze taki artykuł to powinien używać poprawnych określeń technicznych nawet (zwłaszcza) gdy adresatami są laicy.
Jeśli chodzi o stabilizator to:
Zamiast: Jego zadaniem jest przepuszczanie napięcia tylko do 12V
Powinno być: Jego zadaniem jest ograniczenie napięcia do 12V
Przepuścić to można kogoś na przejściu dla pieszych :)
Niby drobnostka ale mnie w oczy kłuje :)
To co pisze Rob to prawda. Stabilizator - jak sama nazwa wskazuje - służy do stabilizacji napięcia na zadanej wartości. Przy czym napięcie zasilające w przypadku układów LM78xx musi być wyższe od projektowanego o min 1,2V. O tym już autor zapomniał poinformować. O konieczności dołożenia kondensatorów na wyjściu i na wejściu również.
Ale są lepsze kwiatki, chociażby pisanie że żarówkę zasila się napięciem a diodę prądem. Coś w tym jest, ale niczego to nie tłumaczy.
Kolejna rzecz to głupoty pisane o zasilaniu przez rezystor i wydzielaniu się na nim takiej samej mocy jak na diodzie (3W). Tak jest ale tylko w jednym szczególnym przypadku. No i oczywiście terminologia...
Jak napisałem wcześniej - prawdą są ogólne informacje o prawie Ohma. Choć już pisanie o połączeniu równoległym diod i twierdzenie, że prąd zasilający dzieli się przez ich liczbę woła o pomstę do nieba!!!
Tak będzie ale tylko w teorii przy założeniu identycznych elementów i pracujących w identycznych warunkach.
Nie chce mi się poprawiać całego artykułu, bo idea jest tam przedstawiona słusznie. Ale laikowi może tylko zrobić krzywdę w zrozumieniu sprawy i w robieniu własnych eksperymentów.
Co prawda Mondeo nie jest jeszcze lub aż tak skomplikowane elektronicznie jak S-Max...
Taaa...
W załaczeniu schemat oświetlenia wewnętrznego mondeo i s-maxa. Schemat dotyczy przedliftów, ale w poliftach powinno być podobnie, może co najwyżej nieco odchudzone przez księgowych.
Schemat jest pełny, tzn dotyczy całego możliwego oświetlenia wewnętrznego, natomiast czy w autach leży pełne odrutowanie to już nie można mieć pewności (w moim mondeo wszystko jest położone)
Miłej zabawy
E to dawaj spotkamy się to cie pokieruje co i jak
Dzieki, ale juz mam podłączone :)
To może napisz jak ty to widzisz ?........pewnie się przyda innym .
Podłączasz pod krańcówkę (włącznik w zamku drzwi w mondeo znajduję się na słupku) stąd bierzesz masę przez diodę prostowniczą a + z oświetlenia wnętrza wówczas podświetlane będą tylko te drzwi które są otwarte.
No tak ....to proste , lecz w S-Maxie nie ma w słupkach wyłacznika (krancówki). i myśle że trzeba by pogrzebać w kablach które dochodzą do dżwi .
Moze ktoś już to robił ?....
Bez urazy koledzy Hadzi i pepe33 ale Wasze auta patrząc po rocznikach to poprzednia generacja.
W nowych mondeo i s-maxach instalacja oświetlenia wewnętrzego wygląda tak jak na załaczonym przeze mnie parę postów wczesniej schemacie.
Zasada ogólna jest taka sama, tzn. sygnał o otwarciu drzwi, klapy jest z wyłacznika tzw. "krańcówki" tylko tak jak wspomniał kolega eclipse w naszych samochodach krańcówek na słupkach niema. Ta "krańcówka" jest zespolona z modułem zamka/klamki połaczonego z modułem drzwi.
Informacja o otwarciu- zamknięciu jest podawana za pomocą magistali cyfrowych CAN i LIN.
Więc trzeba wziąć miernik i wspomniany schemat i cierpliwie wyłowić te piny w złaczach drzwi które dają napięcie na elementy oświetlenia.
Na schemacie można znależć numery pinów i kolory kabli, a nawet nr wiązek
Pozdrawiam
Ta "krańcówka" jest zespolona z modułem zamka/klamki połaczonego z modułem drzwi.
Informacja o otwarciu- zamknięciu jest podawana za pomocą magistali cyfrowych CAN i LIN.
Więc trzeba wziąć miernik i wspomniany schemat i cierpliwie wyłowić te piny w złaczach drzwi które dają napięcie na elementy oświetlenia.
Na schemacie można znależć numery pinów i kolory kabli, a nawet nr wiązek
Nie wiem jak dokładnie odczytać ten schemat bo nie jest pisany po polsku ,a ja znam tylko podstawy , ale wiem że bez tego można wbić w każdy przewód po kolei igłe i znależć napiecie choć to bardziej mozolne niż zaznaczenie na tym schemacie miejsc i koloru , kabla gdzie powinienem się wpiąć. :surprise::oops:
Nastepna sprawa to jesli to CAN to czy nie zacznie siać błedami ?..
Bez urazy koledzy Hadzi
Spoko :) ja się i tak na tym nie znam. podłączyłem jakoś tam po swojemu i jak na moje umiejętności to jestem zadowolony :)
Oczywiście można sobie radzić w różny sposób
Np. lampki w drzwiach można uzyskać poprzez podłaczenie się równolegle do lampek w lusterkach oświetlających podłoże. Nawet jak ich niema (tych lampek) to sygnał (napięcie) można znaleźć na pinach 12 "+" oraz 23 "masa" modułu drzwi.
Wszystko jest do zrobienia
Pozdrawiam
Żeby wyeliminować wyrzucanie błedu CAN myślałem zmienić żarówki pod lusterkami 5W na ledy (orginalnie 2lusterka=10W.)
I dobrać taką samą moc łącząc-podświetlanie pod lustwerkami i pod wszystkimi dżwiami też =10W.(1mb led=4,8W.)czyli 4x25cm.taśmy pod dżwi.
Sęk w tym że zapalają się wszystkie razem wokół samochodu a nie indywidualnie każde dżwi osobno co by lepiej wyglądało .
Z kolei już prawdziwym kunsztem było by gdyby właczyć w obieg podświetlania dzwi i dywaników czujnik zmierzchu :D
Slartibartfast 08-08-2012, 13:03 U mnie ori lampki pod lusterkami zapalają się zawsze razem, jednocześnie. Lampek przy dolnej krawędzi drzwi nie mam, ale te rzeczywiście najlepiej by zapalały się wyłącznie w otwartych drzwiach nie wszystkich
Jakie dałeś diody w pod lusterkami, taśmę? U mnie LEDy w ogóle nie chciały tam świecić
Na razie jestem na etapie ustaleń co gdzie i jak dlatego załozyłem ten wątek.http://allegro.pl/czujnik-sensor-zmierzchu-laguna-ii-03-i2522380707.html myślałem o takim
w razie braku możliwości wpiecia się w orginalny czujnik zmierzchu .
Podświetlanie drzwi nadal nie rozwiazane , dzisiaj byłem u dwóch elektryków samochodowych ze zdiętą tapicerka drzwi , pierwszy zabrał sprzęcicho podszedł pewnie i jakby wszystko miał w pamięci zakodowane , ale po 10 min zmiękł :oops: przecioł przewód masowy zamka drzwi i powiedział że to i tak nic nie da bo trzeba by popodłaczać przekażniki ale to też nie tak bo będzie pobierał prąd i bedzie to stopniowo rozładowywać akumulator .Więc nic z tego .Nastepny magik raczej twierdził że są tam bardzo małe prądy i jeśli podłączę coś nawet kawałek taśmy led to mogę spalić włącznik drzwiowy zamka .postał pogawędził i też nic nie poradził . Jedynie co mi powiedział na moje różne pytania to że podłaczenie pod komputer i skasowanie błedów to 40 zł. Rozmawiałem też przez tel.z Mariuszem (z ŁODZI) potwierdził wersję drugą i że należy zmontować mały układzik elektroniczny który będzie mógł zadziałać bez szkody , ale trzeba spojrzeć w schemat i peksperymentować z tym . A może ktoś by wrzucił taki rozpisany schemacik i by wtedy więcej osób mogło skorzystać.
Nawet jak ich niema (tych lampek) to sygnał (napięcie) można znaleźć na pinach 12 "+" oraz 23 "masa" modułu drzwi.
Witam,
ja zamiast taśmy led próbowałem dzisiaj założyć w drzwi lampkę w miejsce odblasku (pasuje od skody octavi I ). I niestety nie mam w gnieździe pinu 12 :(. Mówimy oczywiście o wtyczce i gnieździe z którego odchodzą przewody do lusterka. Też nie mam podświetlania w lusterkach i sądziłem że cała pinologia będzie taka sama we wszystkich modelach.
Może ktoś wie, czy jak rozbiorę moduł drzwi to na płytce elektroniki będzie ten pin aktywny, a jest jedynie niewyprowadzony do gniazda? Nie chcę niepotrzebnie rozłupywać modułu.
Pozdrawiam
Zasada ogólna jest taka sama, tzn. sygnał o otwarciu drzwi, klapy jest z wyłacznika tzw. "krańcówki" tylko tak jak wspomniał kolega eclipse w naszych samochodach krańcówek na słupkach niema. Ta "krańcówka" jest zespolona z modułem zamka/klamki połaczonego z modułem drzwi.
Informacja o otwarciu- zamknięciu jest podawana za pomocą magistali cyfrowych CAN i LIN.
można obejść się bez CANa i zrobić żeby podświetlenie w drzwiach (najlepiej białe lampki/ledy świecące w dół i czerwone (ostrzegawcze) świecące do tyłu) zapalało się w momencie otwarcia danych drzwi - Rosjanie to rozwiązali :)
schematy do przetrawienia
http://media.ffclub.ru/up26121-post-29-1271309558.jpg
http://media.ffclub.ru/up64358-post-29-1212585532.gif
wątek: http://ffclub.ru/topic/74863/jump_120/
luknij jeszcze tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=122533
Te schematy są do FF2. a czy w s-maxie jest ta samo........nie był bym tego pewien .
I niestety nie mam w gnieździe pinu 12 :(. Mówimy oczywiście o wtyczce i gnieździe z którego odchodzą przewody do lusterka. Też nie mam podświetlania w lusterkach i sądziłem że cała pinologia będzie taka sama we wszystkich modelach.
Może ktoś wie, czy jak rozbiorę moduł drzwi to na płytce elektroniki będzie ten pin aktywny, a jest jedynie niewyprowadzony do gniazda? Nie chcę niepotrzebnie rozłupywać modułu.
Pozdrawiam
+12V powinno być również na 3 pinie modułu drzwi.
Proponuję przyjrzeć się jeszcze raz schematowi oświetlenia wewnętrznego, który załączałem wcześniej.
Jest tam wyraźnie pokazane, że projektanci przewidzeli podświetlenie w drzwiach. Wygląda na to, że księgowi "oszczędzili" na etapie produkcji.
Kable powinny jednak dochodzić do wtyczek w drzwiach.
W załaczeniu wykadrowany fragment wcześnieszego schematu z zaznaczonymi (czerwona i niebieska elipsy) pinami oraz skan schematu złacza drzwiowego (również z zaznaczeniem).
Warto sprawdzić czy jest tam napięcie, ale jeżeli nawet nie ma to można wykorzystać ten tor i pociągnąc z lampek oświetlenia nóg (footwell lamp) podpinając się w odp. miejscu w GEMie.
Pozdrawiam
Juz teraz nie sprawdzę. Zmontowałem drzwi, lampki podłączyłem pod oświetlenie nóg. Wszystko śmiga. Może jak kiedyś będę demontował to spróbuję jeszcze raz.
Schemat poczytałem (troszkę doświadczenia mam w tym temacie :) ), ale chyba nie wszystkie piny miałem wyprowadzone w mojej wersji.
Pozdrawiam
hej Panowie i Panie jeśli takowe się ujawnią w tym wątku! :)
co tak temat ucichł? nikt nie zrobił podświetlenia?
Osobiście to nie jestem takimi podświetleniami zainteresowany, dlatego nie zgłębiam tematu.
Widziałem natomiast na TalkFord, że to zrobili i nawet wyświetlają sobie logo Forda na drodze po otwarciu drzwi. Tam wykorzystują to o czym wcześniej wspominałem - piny 12 i 23 modułu drzwi.
Na rosyjskim forum też jest o tym wątek i też bawią się wyświetlaniem logo,ale to wiesz bo widziałem kilka razy tam Ciebie:p
Pozdrawiam
Jak wszyscy wiemy
nie jest to forum specjalistyczne dla elektryków samochodowych lub zagłębionych w te arkana .
Wiec nie ma się co dziwić że temat się urwał wrzucenie schematu do posta nie jest dla każdego kierowcy forda konkretną odpowiedzią .
Ponieważ nawet kompletny laik wie że przy małej wiedzy w tych samochodach można sobie narobić więcej szkody niż pożytku nie mając 100 % pewności .
Rozumiem również że zaraz się znajdą wypowiedzi typu ;
przecież to proste :D
nie mam czasu na takie drobiazgi :p
Jakby byli stworzeni do wyższych celów :shock:
Ja osobiście włączyłem się z zasilaniem w kabelek od podświetlania lusterek i wszystkie 4-ry dżwi podświetlają się jednocześnie .
Plusem jest to że długo nie świecą po otwarciu ( tak jak to ma miejsce przy podłączeniu pod ośw. dywaników ). gasną po ok 40 sek.
Jeśli ktoś potwierdzi konkretnymi fotkami z montażu ( wg. schematu Majak ) ze to działa to chętnie zrobię zmiany .
.
idąc dalej tym tropem:
Jak wszyscy wiemy
nie jest to forum specjalistyczne dla elektryków samochodowych lub zagłębionych w te arkana .
Wiec nie ma się co dziwić że temat się urwał wrzucenie schematu do posta nie jest dla każdego kierowcy forda konkretną odpowiedzią .
Ponieważ nawet kompletny laik wie że przy małej wiedzy w tych samochodach można sobie narobić więcej szkody niż pożytku nie mając 100 % pewności .
to NALEŻY tu tylko dyskutować jak otworzyć drzwi, ile pali i jaki fajny jest ten ford którego kupiłem ...
i w dodatku trochę przeczysz sobie (wcześniejszy cytat vs. poniższy)
Jeśli ktoś potwierdzi konkretnymi fotkami z montażu ( wg. schematu Majak ) ze to działa to chętnie zrobię zmiany .
schemat nie jest żadnego od żadnego "Majak" tylko od jakiegoś Rosjanina, a tylko Mayak go tu wrzucił
po tej małej wycieczce wracam do meritum, bo przyznałeś się, że jednak zagłębiłeś się w arkana elektryki samochodowej:
Ja osobiście włączyłem się z zasilaniem w kabelek od podświetlania lusterek i wszystkie 4-ry dżwi podświetlają się jednocześnie .
Plusem jest to że długo nie świecą po otwarciu ( tak jak to ma miejsce przy podłączeniu pod ośw. dywaników ). gasną po ok 40 sek.
w przednich drzwiach też tak myślałem aby podłączyć się
ale w tylnych drzwiach nie ma podświetlania lusterek - przeciągnąłeś kabel od przednich drzwi?
Temat jest z przed pół roku wstecz więc trochę stary i zapomniany , ja zrobiłem jak napisałem
( lewa strona przód i tył z lewego lusterka -prawa z prawego ) po otworzeniu zamka zaświecają się wszystkie 4-ry. pod dżwiami + czerwone w tapicerce przednich dżwi .
Ty pewnie masz poprawniej to wykonane - czyli tak jak zasugerowałeś wczesniej ruskim schematem (którego nie do końca zrozumiałem ) .
Zauroczony podświetlaniem klamek wewnętrznych w C-Maxie kol.Boncio;(podobno z tyłu nie ma tego ) nawierciłem otwory w moich klamkach i wcisnąłem po jednej czerwonej diodzie led i wyprowadziłem przewody i stop.:D brak veny .
to może opisz dokładnie jak (ktorędy i potencjalne problemy) przeciągnać kabel z drzwi przednich do tylnych - chętnie się dowiem
ja nie zaimplementowałem ruskiego schematu - myślałem o podłączeniu lampek u dołu tylnych drzwi do oświetlenia wewnętrznego i tak aby świeciły tez do wnętrza - w ten sposób miałbym także oświetlenie nóg z tyłu
a co do dalszej veny to proszę (nie mój smax i fiesta):
To ja podrzucę link do zdjęć w Focusie kolegi forumowego, ale w C-maxie jest prawie tak samo, tylko nie ma możliwości wyboru koloru. Nad schowkiem i w lampce sufitowej też jest takie podświetlenie.
ośw. wnetrza (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1681579&postcount=41)
eclipse jak chcesz zobaczyć jak to wygląda gdy jest ciemmo, to daj znać to podjadę. Pora roku jest dobra :)
Problemem dla mnie jest niemożność podłączenia podświetlania dżwi tak żeby zaświecały się tylko te które są otwierane . Wiec jak napisałem wcześniej zasilanie (plus) wziąłem z przewodu który dochodzi do podświetlania lusterek zewnętrznych / minus z masy dżwi .(Początkowo był pomysł pociągnięcia minusa z mikro-wyłącznika który jest w każdych dżwiach ale ponoć przepływa tam mikro prąd i bardzo łatwo uszkodzić ten wyłącznik .
Oczywiście jeśli chodzi o diody wmontowane pod klameczkami do podświetlania ich nie wiem gdzie to i jak podłączyć w dżwiach żeby współpracowało z podświetlaniem .
Poza tym ........przeciąganie przez przepust gumowej harmonijki w dżwiach pojedynczego kabelka (plusowego) chyba nikomu nie sprawi większego kłopotu .
Wszystko jest rozbieralne i dość łatwo się składa , jedynie w przednich słupkach dostęp od wewnętrznej strony słupka jest bardziej utrudniony i trzeba się gimnastykować .
Poza tym ........przeciąganie przez przepust gumowej harmonijki w dżwiach pojedynczego kabelka (plusowego) chyba nikomu nie sprawi większego kłopotu .
Wszystko jest rozbieralne i dość łatwo się składa , jedynie w przednich słupkach dostęp od wewnętrznej strony słupka jest bardziej utrudniony i trzeba się gimnastykować .
no właśnie to mnie interesuje (może jakies fotki?), bo mam bardzo złe doświadczenia (prawie traumatyczne - aby dobrze pozakładać wszystko z przodu należy zdjąć drzwi) z dobierania się do tych gumowych przepustów w Focusie (zakładałem tylne szyby elektryczne i z przodu też trzeba było modyfikowac wiązkę) - dlatego pytam się co i jak
nawierciłem otwory w moich klamkach i wcisnąłem po jednej czerwonej diodzie led i wyprowadziłem przewody
możnaby jeszcze w podobny sposób podświetlić przepastne kieszenie w drzwiach - ideałem byłby zrobić to tak jak jest w C4 Picasso: wewnątrz tapicerki jest jakiś czujnik zbliżeniowy (kontaktron??) i po zbliżeniu ręki zapala się oświetlenie
jeszcze w ramach "veny":
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1760016&postcount=23
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1812407&postcount=32
O ....... zgrozo...........jakie zdejmowanie dżwi należy jedynie zdjąć tapicerkę i częściowo odkleić piankę żeby się dostać do przepustu .Lub najlepiej przez otwór wyjmując głośnik .
Do przeciągnięcia najlepiej się nadaje szprycha rowerowa ja przylutowałem do jej gwintu kabelek i nie było problemu . Należy wyjąć przepust z kostkami do połączenia tylko ze słupka . W górnej części przy samym słupku jest zatrzask ( foty z posta 55) http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=83966&highlight=kluczyk+keyless&page=6 który należy przycisnąć przez gumę to się wypnie i łatwo odejdzie od słupka . Można to przycisnąć palcem lub umiejętnie śrubokrętem żeby nie uszkodzić gumy.
Jak jest w C-Maxie kol. Boncio wiem bo widziałem bo był u mnie kiedyś .
Sam dawno temu próbowałem poddać pomysł na podświetlenie stacyjki ale wtedy nie było odzewu.http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114575 aczkolwiek jestem przekonany że jest to wykonalne i b. przydatne .
A propo tego podświetlania o którym wspomniałeś to widać że jest to identycznie wykonane czyli nie taśma led , a dioda lub żaróweczka skierowana światłem na listwę z plexy która przenosi poświatę oświetającą na całej swojej długości .
dzięki za opis
Sam dawno temu próbowałem poddać pomysł na podświetlenie stacyjki ale wtedy nie było odzewu.http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114575 aczkolwiek jestem przekonany że jest to wykonalne i b. przydatne .
lepiej byłoby założyć FordPower, a podświetlenie stacyjki to 'bracia Moskale' robią bez problemu (chyba na ebay też można kupić):
http://ffclub.ru/topic/82698/
Przejrzałem tylko foty na tym sowieckim forum .
Miałem takie podświetlanie w poprzednim samochodzie i był to delikatny podświetlany oring .
Podłączony był prawdopodobnie pod oś. dywaników bo po włączeniu stacyjki powoli się ściemniał (przygasał).
Problemem
Oczywiście jeśli chodzi o diody wmontowane pod klameczkami do podświetlania ich nie wiem gdzie to i jak podłączyć w dżwiach żeby współpracowało z podświetlaniem .
Trochę czasu minęło i pojedyncze diodki pod klameczkami wewnętrznymi nie doczekały się zasilania .( czkają nadal) .
Myślę sobie że zasilanie pobrane z przewodów (podświetlania przełącznika podnoszenia szyb ) które jest w każdych dżwiach osobno było by strzałem w dziesiątkę .
Podświetlanie działa tylko wieczorem , i rozłącza się po otwarciu dżwi .
Tylko czy nie namieszam taka ingerencją ?...
Dioda led pobiera bardzo mało prądu więc może by to się sprawdziło .
Czekam na podpowiedzi osób bardziej obeznanymi w temacie .
nie namieszają - na kilku forach widziałem tak właśnie podłączone
Chodziło mi o to czy nie pokaże się nowy błąd bo w sumie idzie to przez moduł CAN .
Czy mógłbyś podrzucić jakieś linki gdzie tak maja podłączone , może jest jakiś manual .
kynek_it 23-04-2013, 21:10 Ja podłączyłem zamiast oświetlenia na nogi tasy led i dołożyłem dla pasażerów z tyłu. Taśmy o śnieżnym kolorze.
Ja już to kiedyś przerabiałem i funkcjonuje dodatkowo mam podświetlenie od spodu każdych dżwi .
Wracając do tematu podświetlania wnęki klamek wewnętrznych czerwoną diodą led to do przełącznika podnoszenia szyby ,w każdych dżwiach są doprowadzone po 4 kabelki .
Jeden z nich (w każdej wiązce w dżwiach) jest ciut grubszy .
Podejrzewam że to minusowy - ale głowy nie dam .
Potrzeba by kogoś kto wie jak to rozgryzć żeby trafić na dwa przewody te od podświetlania .
Dodam że każda wiązka ma inne kolory .
|