Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Wymiana lewego przegubu wewnętrznego


Easy-rider
24-07-2012, 22:14
Witam wszystkich forumowiczów
Posiadam galaxy 1,9 TDI z 1999 roku MK1. Zamówiłem w sklepie wewnętrzny przegub od strony kierowcy i jutro chcę go wymienić. W sobotę wyjeżdżam nad morze więc się muszę ogarnąć. Przeszukałem forum ale nic podobnego nie znalazłem owszem do MK2 są posty, ale nie do mojego.
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=1149
Czy jest z tym dużo dłubania ?? Czy muszę spuścić olej ze skrzyni biegów ??. Czy po prostu odkręcać wszystkie potrzebne śruby i wymienić na nowy ??. Wszelkie klucze mam, z tym nie będzie problemu, tylko potrzebuję krótkiej instrukcji.
Z góry dziękuję i pozdrawiam

Easy-rider
25-07-2012, 21:59
Dziękuję wszystkim zainteresowanym
Sam doszedłem do rozwiązania. Liczyłem na jakąś podpowiedź, ale nie wyszło. Jak by ktoś miał jakieś pytanie co do tego problemu i modelu, ceny itp to piszcie, chętnie pomogę.
Pozdrawiam

wojtekn
26-07-2012, 07:29
Easy-rider a może napisz tu dla potomnych co i jak :D

Easy-rider
26-07-2012, 23:41
Witam wszystkich
Napiszę wszystko co i jak dla potomnych :).
Wczoraj nie miałem wiele czasu na rozpisywanie się.
Sprawa nie jest trudna. Po pierwsze nie można kupić przegubu wewnętrznego z lewej strony ( czyli od strony skrzyni, kierowcy). Trzeba kupić całą półoś, razem z przegubem wewnętrznym i zewnętrznym. Trochę się za tym pokręciłem i ceny są różne. Mi się udało kupić w sklepie za 400 zł (nówka sztuka z gwarancją), mogę podać namiary na sklep w Skierniewicach. Po drugie nie trzeba spuszczać oleju ze skrzyni, nie trzeba też kanału. Wystarczy wysoko podnieść auto lewarkiem trapezowym progowym, to wystarczy. Klucze nasadowe i płaskie oczkowe 17, 19, 24. Do tego spory młotek, kawałek twardego drewna :), klucz dynanometryczny, lub rurka do przedłużenia, jak ktoś wie ile siły użyć. Trzeba odkręcić jedną śrubę drążka stabilizatora, drążek kierowniczy, wahacz od spodu (przy tarczy hamulcowej), no i półoś od tarczy. Jak wszystko odkręcicie to tarcza wraz z amortyzatorem idzie na bok. Macie dostęp do pół osi. Młotkiem lub łomem trzeba wybić pół oś ze skrzyni. Tak samo wkładacie nową. Jak wejdzie na frezy w skrzyni biegów trzeba ją dobijać młotkiem przez twarde drewno, aż dojdzie do końca. Na końcu frezów jest zabezpieczenie, więc trzeba troszkę siły. Potem składacie wszystko w odwrotnej kolejności do kupy. Śruby nowe na klej itp, a nakrętki z "mięsem" też nowe. Wszystko zajęło mi to 2,5 godzinki przy piwku.
Jak ktoś by miał jakieś pytania piszcie proszę. Nie jestem specjalistą ale chętnie pomogę. Opis dotyczył wersji Galaxy Mk1 z 1999 roku 1,9 TDI. Objawem były drgania kierownicy przy przyspieszaniu od 80 do 120 km/h, to samo przy hamowaniu z tej prędkości tyle że z hałasem i drganiem pod pedałami. Teraz jest wszystko oki. W sobotę Łeba wita :)
Życzę powodzenia i pozdrawiam

Tutik
02-06-2016, 10:28
U mnie do wymiany była osłona przegubu wewnętrznego. Sprawa prosta jako że półośkę z przegubami miałem już w imadle. Czyżby? Jak zdjąć przegub wewnętrzny z półośki? Stukanie młotkiem nic nie da, gdyż w przegubie od strony osłony jest zabezpieczenie, które trzeba rozchylic. Wtedy przegub schodzi bez użycia młotka. Na foto może słabo widać to zabezpieczenie, ale sam opis myślę że też jest pomocny.
Pozdrawiam

sewenpamp
03-06-2016, 01:17
Ja dodam filmik z akcji demontażu, może komuś pomoże.
Pozdro.

Pół oś 1.9 tdi - Naprawa/wymiana gumy / przegubu wewnętrznego /Axle 1.9 TDI - joint internal (https://www.youtube.com/watch?v=wlw68OKYDVM)

taxidriver
28-06-2016, 09:08
Przeguby występują luzem zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne też kupisz luzem łożysko podporę prawej półosi jak i frez z prawej ten wchodzący do skrzyni. Sprzedawcy idą na łatwiznę i twierdzą że nie ma tylko całe półośki. dla potomnych dodam ze ford po 2001 roku proponuje wymianę półosi na cieńsze od mk 3 twierdząc że zmieniła się technologia
( niewątpliwie nie ściągają części od VW tylko pakują swoje ). trzeba poszukać i można dostać płaciłem nie dalej jak 2 tygodnie temu za wewnętrzny 109 pln a zewnętrzny 126 pln oba ruwila ( czy jak to się tam pisze. ). za kompletną półoś po regeneracji czyli stara półoś i nowe przeguby pan ma na półce cenę 750 pln za montaż jak dla mnie za dużo sobie liczą. ;), i jeszcze oddajesz starą część.

galo
24-02-2019, 22:14
Wymieniałem ostatnio przegub wewnętrzny w prawdzie nie z lewej strony tylko z prawej ale wymiana może być bardzo podobna.
Więc jak to zrobiłem - wjazd na kanał bo łatwiej bez kanału też się da koła w prawą stronę na maksa lewarek koło do góry oczywiście wcześniej wykręciłem śrubę od piasty trzymającą przegub klucz numer 27.
Następnie do kanału wysunełem przegub z piasty no prawie bo brakło kilka milimetruw ale breszka naciągnąłem trochę silnik w lewą stronę i przegub z piasty wyszedł bez problemu.
Od strony skrzyni przyłożyłem breszkę na przegubie i młotkiem po breszce pukając wsunąłem przegub wewnętrzny.
Dla pewności policzyłem ilość zębów na starym i nowym przegubie a że się zgadzało to zabrałem się do montażu oczywiście w odwrotnej kolejności wsunąłem przegub na wieloklin od strony skrzyni potem popychając breszką za przegub zewnętrzny popchnąłem do końca aż coś zaskoczyło jakby jakieś zabezpieczenie potem zaczęły się schody przegub zewnętrzny nie chciał wejść w piastę ale pomóc dwóch osób i poszło bez problemu. Jedna osoba trzymała kierownicę na maksa w prawo a druga naciągnęła silnik w lewą stronę a ja miałem dwie wolne ręce żeby wsunąć przegub w piastę.
Cała robota zajęła mi dwie godziny ale z tą wiedzą co teraz mam to jest 10 minut wyjęcie ośki i góra 20 minut włożenie jej z powrotem.
Ośke kupiłem całą z dwoma przegubami nową 190 zł z tego co patrzyłem to na Allegro można kupić sam przegub wewnętrzny za jakieś 90 zł ale myślę że nie warto paprać się w smarach i przekładać ten jeden przegub tylko lepiej wymienić od razu całą ośkę z dwoma przegubami.

taxidriver
25-02-2019, 09:14
W
Ośke kupiłem całą z dwoma przegubami nową 190 zł z tego co patrzyłem to na Allegro można kupić sam przegub wewnętrzny za jakieś 90 zł ale myślę że nie warto paprać się w smarach i przekładać ten jeden przegub tylko lepiej wymienić od razu całą ośkę z dwoma przegubami.
A takie pytanie czemu nie wymienić od razu całego wszystkiego między tablicami. Przecież to bez sensu robić po kawałku. Ja nie widzę sensu wywalać 100 pln. ale to odkopałeś;)

galo
10-03-2019, 00:57
Odkopałem bo chciałem się podzielić moją wiedzą w tym temacie, ale widzę że chyba źle zrobiłem, bo to chyba innym przeszkadza, a skoro zadałeś już pytanie to Ci odpowiem.

Jak ktoś chce i widzi sens tak jak Ty, to może sobie wszystko wymienić czy warto - tego nie wiem. Ja chciałem wymienić tylko przegub w sposób prosty łatwy i szybki a że według mnie nie warto jest paprać się z tym jednym przegubem to zrobiłem to tak jak zrobiłem i wymieniłem całą półoś a ten jeszcze dobry zewnętrzny leży sobie i czeka na swoją kolej aż któryś padnie i dopiero wtedy go przełożę, czyli suma sumarum o jedną przekładkę mam mniej.

taxidriver
10-03-2019, 22:57
No nie wiem w moim 500 tyś padały tylko wewnętrzne, po ok 350-450.Ale to bylo dawno i nie pamiętam za to wiem że jak pada mi przegub to wymieniam tylko padnięty nie pol napędu.;) jest taniej .