Zobacz pełną wersję : [modyfikacja] [Focus MK2] Hak holowniczy - montaż


Masiek79
02-08-2012, 23:07
Witajcie.

Chciałbym w pigułce podsumować to co można znaleźć w wielu miejscach na tym jak i innych forach odnośnie montażu haka w Focusie MK2. W dniu dzisiejszym zamontowałem takowy, porobiłem tez trochę zdjęć, więc może się to komuś jeszcze przyda...

PRZYGOTOWANIE

1. Należy zakupić odpowiedni hak do naszego modelu - jest sporo firm, sklepów, które sprzedają haki. Polecam markowe haki, sprawdzone, przy których będziemy mieć pewność, że będzie idealnie pasować do otworów, podłużnicy, że będzie miał niezbędne homologacje i będzie po prostu mocny i solidny. Ja zakupiłem hak marki Steinhof, który okazał się wręcz perfekcyjnie zrobionym, wręcz co do milimetra wpasowuje się w puste przestrzenie pod zderzakiem. Nie wymagał również podcinania zderzaka. Ja akurat mam kombi, więc był to model F-238 tej firmy. Zakup w serwisie aukcyjnym za 340 zł - w moim mieście warsztaty i sklepy ten sam hak oferowały mi za 480-650 zł (!!), więc warto poszukać taniej... Oczywiście najlepiej aby hak byl z wiązką elektryczną już.
[na priv'a służę konkretnym sprzedającym - tu nie będę robił reklamy]

2. Przyda się kanał lub podnośnik, choć i bez nich spokojnie da się wykonać operację.

3. Wygospodarujmy min. 3-4 h czasu, przyda się też pomoc drugiej osoby - przynajmniej w momencie kiedy będziemy mocować hak, gdyż jest po prostu dość ciężki.

MONTAŻ

1. Demontaż zderzaka i wzmocnienia
Aby zdemontować zderzak tylny (w kombi) należy:
- odkręcić dwa wkręty pod klapą bagażnika, klapa bagażnika po zamknięciu je zakrywa
- okręcić po 2 wkręty błotnika w nadkolach
- pod nadkolem (trzeba je lekko odchylić) znajduje się nakrętka, która mocuje zderzak z boku do tylnego pasa - trzeba ją odkręcić
- w autach 3 i 5-drzwiowych należy odlączyć kable od lamp w zderzaku za prawym nadkolem pod zderzakiem oraz - jeśli są - czujniki cofania
- odkręcić 2 plastikowe wkręty pod zderzakiem
- pociągnąć lekko zderzak, schodzi lekko
- na koniec trzeba zdemontowac "wzmocnienie" zderzaka mocowane na 4 śruby aby odsłonić dojście do wnętrza podłużnic - wzmocnienie w cudzysłowie, bo to kawałek białego plastiku
[szczegółowy opis demontażu zderzaka w książce "Sam naprawiam" na str. 262]

2. Montaż haka
A. Zamontować hak według instrukcji dołączonej do haka. Sprowadza się to (przynajmniej w Steinhofie) do przyłożenia haka do gotowych otworów w podłużnicach, włożenia śrub i wsunięcie w podłużnice dołączonych nakrętek przyspawanych do blaszanego płaskownika - śruby trzeba wkręcić oczywiście w te nakrętki, całość skręcić mocno.
B. Podłączamy gniazdo elektryczne 7 pin do instalacji auta:
- zdejmujemy uszczelkę wokół otworu klapy bagażnika
- zdejmujemy "boczki" w bagażniku: odkręcamy po 3 "torxy" w plastikowych boczkach i energicznym ruchem zdejmujemy je, następnie odsłaniamy materiał i widzimy juz idące tam kable. Trzeba to wykonać z obu stron
- przykręcamy wstępnie gniazdo i puszczamy kabel z gniazda gdzieś pod spodem do wnętrza bagażnika z boku - jest tam taka gumowa zatyczka, ja zrobiłem w niej nacięcie i puściłem nim przewód. Przewód z wszystkimi wiązkami puszczamy do lewej strony, do prawej jedynie 2 wiązki (do prawego kierunku i prawej postojówki). Ja akurat miałem wraz z hakiem wiązkę od razu z dwoma kablami, więc jeden mogłem puścić w lewo, drugi w prawo.
- demontujemy lampy tylne: dwa wkręciki i energicznym ruchem wyjęcie lampy, gdyż z drugiej strony jest na wcisk na dwa gumowe zatrzaski.

3. Podłączenie wiązki elektrycznej
Ja mam auto z 2006 roku, nie potrzebowałem więc żadnych modułów.
- wpinamy się szybkozłączkami przewodami z haka w kable z lewej strony pod "boczkiem" lub przy samej lampie odpowiednio:

przewody przy lewej lampie:
- pomarańczowo-zielony - STOP
- biało-pomarańczowy - POZYCJA LEWA (pierwszy z góry)
- żółto-zielony - PRZECIWMGŁOWE
- niebieski - KIERUNEK LEWY (pierwszy z dołu)
- czerwony - STOP
- czarny - MASA

przy prawej lampie:
nie pamiętam kolorów, ale analogicznie jak w lewej lampie:
- pierwszy z góry (chyba cały pomarańczowy) - POZYCJA PRAWA
- ostatni z dołu (niebiesko-jakiśtam) - KIERUNEK PRAWY

Na koniec należy podpiąć gniazdo przyczepki - jeśli takową mamy - i sprawdzić czy wszystko działa zanim zaczniemy wszystko składać, po czym składamy boczki.

Oznaczenia kolorów gniazda haka (chyba standard):
- żółty - kierunek lewy
- niebieski - przeciwmgłowe
- biały - masa
- zielony - kierunek prawy
- brązowy - pozycja prawa
- czerwony - stop
- czarny - pozycja lewa

4. Montaż wzmocnienia i zderzaka
- montaż w odwrotnej kolejności do demontażu ;-)
Zderzaka nie trzeba ciąć, zarówno wzmocnienie jak i zderzak bardzo ładnie wchodzą z powrotem na swoje miejsce i bardzo ładnie zakrywają wszystkie elementy haka, czyli cały prostokątny profil.
- dokręcamy na koniec kulę i mocowanie gniazda elektrycznego

SPRAWDZENIE
Na koniec należy podłączyć przyczepkę i raz jeszcze sprawdzić czy wszystko działa jak należy. U mnie na tym etapie okazało się, że nie działa przeciwmgłowe w przyczepce, choć wcześniej działało. Musiałem ponownie rozbierać lewy boczek i poprawić szybkozłączkę bo była nie dość mocno dociśnięta.

STACJA DIAGNOSTYCZNA
Zajeżdżamy na okręgową stację diagnostyczną na przegląd haka - sprawdzają tabliczkę z homologacją i śruby mocujące kulę, wystawiają papierek. Koszt 35 zł.

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
Jedziemy do swojego wydziału komunikacji po pieczątkę do dowodu rejestracyjnego z papierkiem z przeglądu. Robią to od ręki na miejscu.

I to właściwie wszystko.

Praktyczne wskazówki:
- warto wybrać dobry hak, różnica np. między hakami "no name" a Steinhofem to ok 20-30 zł na alledrogo, a wykonanie inne - warsztat w którym montowałem hak ma juz bogate doświadczenia z różnymi hakami i nasłuchałem się o hakach, które musieli docinać, wiercic na nowo otwory bo nie pasowały itp. Dodajemy sobie roboty wtedy, nie mamy gwarancji że wszystko idealnie będzie pasować, że wszystko się ładnie schowa pod zderzak, że kula będzie w odpowiednich odległościach i wysokości. Warto więc dopłacić te 20-30 zł i wziąć porządny hak.
- przyda się - jak wspomniałem wcześniej - pomoc drugiej osoby w pewnych momentach
- nie zakładajcie, że montaż zajmie Wam 1-2 godzinki, z pewnością będzie to 2 razy dłużej. Wychodzą nieprzewidziane problemy czasem, u mnie np. śruba zatopiona w zderzaku przy nadkolu kręciła się razem z nakrętką więc nie mogłem odkręcić zderzaka, potem przy montażu musiałem coś wymyślić aby go zamontować jakoś z nową śrubą. Jeśli - odpukać - nie będą Wam pasować otwory czy coś to macie zabawę na następną godzinę. U mnie całość z elektryką zajęła 3 godziny 20 minut.
- dobrze mieć pod ręką przyczepkę lub żarówkę na kabelkach aby na koniec sprawdzić czy podłączyliśmy wszystko prawidłowo.

Na koniec parę fotek.
W przyszłym tygodniu pierwszy test - będę woził drzewo na zimę... ;-)

Pozdrawiam, miłego montażu.

strulkhas
20-04-2013, 20:42
Dzisiaj zamontowałem co prawda innej marki hak ale naprawde dzięki przydał sie poradnik i poszło bardzo szybko. Nie wiem czy jest błąd ale u mnie stop to był przewód czerwono zielony a nie pomarańczowo zielony. Nakrętki które są pod nadkolami to m6 czyli klucz 10 i po sprawie. Reszta z instrukcją dołączoną do haka.

Masiek79
22-04-2013, 12:59
Cieszę się, że poradnik pomógł ;-)

Z kolorem kabelka to teraz nie pamiętam już, nie będę też rozbierał boczku żeby to sprawdzić.

Pozdrawiam

wiech54k
28-04-2013, 22:23
Właśnie przybieram się do montażu haka i zachodziłem w głowę jak zdemontować zderzak. A tu wszystko jak na talerzu.
Podziękowania, pozdrawiam - wiech54k

wot
20-09-2013, 08:55
Witam, poradnik rzeczywiście przydatny, ale utknąłem w pewnym miejscu...Mianowiecie, gdzie można się podłączyć z instalacją elektryczną w samochodzie z 2005 a więc bez modułu? Niestety otrzymałem krótki przewód do gniazda, i nie za bardzo wiem gdzie go wpiąć...
Czy jest jakaś specjalna kostka dostarczona/wyprowadzona przez producenta, czy trzeba rozcinać wszytkie przewody i łączyć je.
Będę wdzięczny za wskazanie miejsca poszukiwań lub opis gdzie podłączyć przewody.

Masiek79
20-09-2013, 09:14
Witaj.
Hej.

W pierwszym poście masz opis kolorów przewodów lampy lewej. Rozbierz sobie lewy boczek w bagażniku - tamtędy idą przewody do lampy. W punkcie 3-im też to pisałem, że podłączałem się właśnie tam - sprawdziłem która to wiązka idzie do lampy, który kolor przewodu odpowiada za które światło i wpinałem się bezpośrednio w przewody szybkozłączkami. Te szybkozłączki kosztują grosze a mają to do siebie, że nie musisz ciąć żadnych kabli w instalacji w aucie - wkładasz końcówkę odpowiedniego przewodu z haka i całość zaciskasz na odpowiednik przewodzie w aucie a szybkozłączka "wbija" się weń i podłączenie jest gotowe.

Niestety nie ma oddzielnej złączki do haka w tym aucie i to jedyne wyjście. Ale banalnie proste.

Tak wygląda szybkozłączka: http://goo.gl/IL2Ed0

Jeśli masz za krótkie przewody z haka i nie sięgną nawet do miejsca z lewej strony pod boczkiem (ale w to wątpię - wystarczy puścić przewody przez jakikolwiek otwór od dołu przy zapasówce, są gumowe zaślepki) to wtedy zostaje przedłużenie przewodów, ale sposób podłączenia do auta i tak zostaje ten sam.

Powodzenia ;-)

zet.ka
20-08-2014, 09:13
Witam kolegów!
Siedzę już 3 dzień na internecie i nie mogę rozwikłać problemu czy focus II hatchbak 1,6 prod. marzec 2011 (koniec produkcji) potrzebuje do montażu haka holowniczego moduł czy wystarczy wiązka uniwersalna? Sprzedawcy na alledrogo oraz miejscowy instalator udzielają omijających lub sprzecznych odpowiedzi. Na pewno ktoś z tego forum temat przerabiał na "własnej skórze" i jest mi w stanie doradzić za co bardzo dziękuję!:>

Bump: Witam kolegów!
Siedzę już 3 dzień na internecie i nie mogę rozwikłać problemu czy focus II hatchbak 1,6 prod. marzec 2011 (koniec produkcji) potrzebuje do montażu haka holowniczego moduł czy wystarczy wiązka uniwersalna? Sprzedawcy na alledrogo oraz miejscowy instalator udzielają omijających lub sprzecznych odpowiedzi. Na pewno ktoś z tego forum temat przerabiał na "własnej skórze" i jest mi w stanie doradzić za co bardzo dziękuję!:>
Dodam jeszcze dodatkowe dane pojazdu z dokumentów jakie otrzymałem:
Marka - ford
Typ - DA3
Wariant - SHDC1P
Wersja - 5ABCLE
Oznaczenie handlowe - Focus
Kategoria pojazdu - M1/osobowy

seemoore
11-10-2014, 14:35
Witam,

Jestem świeżo po montażu haka holowniczego. Zostało mi tylko jeszcze wpięcie się w wiązkę przy światłach (mam focusa mk2 2006 sedan).

Kolorystyka/kolejność przwodów z powyższego opisu jest nieco inna, dlatego mam pewne wątpliwości.
Czy ktoś jest w stanie podać, jakie są (po kolei) te złącza/kabelki przy lampie (wychodzodzące, albo raczej wchodzące do kostki). Od góry do dołu najlepiej.

Poniżej fotki kostki lewej (pierwsze dwa zdjęcia) i prawej (trzecie zdjęcie).

Z góry dziękuję za pomoc.

Gdyby się nikt z Was nie odezwał, sam zlokalizuję to miernikiem, ale wolał bym zaoszczędzić sobi eszukania tego przyrządu po przeprowadzce. :)

Pozdrawiam

krzemas
22-10-2014, 13:16
Witam.

Temat jest już dość stary, ale podepnę się do tematu.

Kupiłem Focusa kombi, 2009/2010, wiązka, oraz hak zamontowano w autoryzowanym serwisie Forda w Niemczech,tak wynika z dokumentów,( zamówione auto u dealera z montażem haka). Gniazdo jest 13 pinowe, kupiłem przejściówkę 13/7 i niestety lampy w przyczepce mówiąc oględnie szaleja, włączam prawy, czy lewy kierunkowskaz, włączają się awaryjne w przyczepce, w aucie wszystko ok, światła mijania działają poprawnie, ale gdy tylko włącze kierunkowskazy, to przebijają wraz ze stopem. Masa poprawna, sprawdzona miernikiem.

Dodam również, że przyczepka ma lampy led. Nie dało mi to spokoju, poprosiłem kolegę, by podjechał swoim autem z gniazdem 7 pinowym i ku mojemu zaskoczeniu, lampy w drugim aucie i przyczepce działają normalnie, czyt. poprawnie.
Co to może być?

Czy jest możliwość zamiany gniazda 13 pin, na 7?

ajax1973
22-12-2014, 17:37
Witaj czy do mk2 z 2008 3-dzwiowego montaz bedzie taki sam
z gory dziekuje za odpowiedz pozdrawiam

hindus
11-05-2015, 16:34
Do hatchbacka (3/5d) jest model F-229 ( http://www.sklep.steinhof.pl/F_229_Ford_Focus_II_35D_hak_holowniczy_STEINHOF-427.html ) i widzę, że w przeciwieństwie do kombi, wymaga przycięcia zderzaka. W związku z tym mam pytanie - na ile jest to widoczne i czy da się to zamontować w warunkach amatorskich żeby nie wyglądało źle? Z góry dzięki i pozdrawiam!

ppiast
21-07-2015, 21:15
Czy ktoś ma jakiś schemat jak podłączyć wszystkie wtyczki wiązki z modułem? albo chociaż gdzie włączyć przewód brązowy zakończony wtyczką oraz dwie wtyczki z przewodami czerwonym i czarnym (dochodzi do nich przewód czerwony z wiązki i w środku jest bezpiecznik).

wojtas7
01-09-2015, 09:32
Napiszę dla potomnych co było najtrudniejsze w montażu haka MK2 kombi 2008 - otóż zdjęcie zderzaka. Po 7 latach użytkowania śruba zatopiona w zderzaku, którą koniecznie trzeba odkręcić żeby go zdjąć, kręciła się w kółko przez rdzę i miękki plastik - cały jej kwadratowy łeb jest zatopiony w plastiku zderzaka od środka i się obraca. Poradziłem sobie odchylając zderzak dość mocno i wycinając plastik nożem do tapet, innego sposobu nie widziałem. Do montażu założyłem zwykłe nowe śruby.

Poza tym montaż bezproblemowy, tylko że jak się siedzi po 45 minut na jedną śrubę to zeszło cały wieczór na montaż haka.

sebolek2
01-09-2015, 15:13
Również dziś zamontowałem hak, dzięki za poradnik, aczkolwiek z tymi hakami steinhofa to trochę przesada. Montuję już czwarty hak w różnych samochodach, pierwszy kupiłem steinhofa, następne były z allegro może nie te najtańsze, ale o wiele tańsze od steinhofa i i nie miałem żadnych problemów w użytkowaniu użytkowaniu. Wszystko pasuje idealnie. W steinhofie miałem problem, bo kula zaczepu była za wysoko i nie była to wina montażu. Efekt był taki, że jak podpiąłem przyczepę campingową, to nie stała poziomo, tylko przód przyczepy był o wiele wyżej, przez co zjeżdżając z krawężnika waliłem tyłem przyczepy w niego. Zaczep odesłałem co prawda do producenta, coś tam podobno pomierzyli i zmienili, ale nie dało to zadowalającego efektu. Jednym słowem nie zawsze najdroższe znaczy najlepsze. Z doświadczenia mogę polecić konstrukcje firmy TMT z Rudy Śląskiej. Mam już trzeci hak od nich i wszystko jest ok.

DaXmAn
29-05-2016, 13:52
Ktoś montował hak tego producenta? http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-focus-2-ii-mk2-kombi-2005-2011-i5639245802.html

Jest ok?

Masiek79
30-05-2016, 09:37
Ktoś montował hak tego producenta? http://allegro.pl/hak-holowniczy-ford-focus-2-ii-mk2-kombi-2005-2011-i5639245802.html

Jest ok?

To znana polska firma Hak-Pol. Ja akurat nie montowałem, ale rozważałem zakup haka tej firmy, jednak padło na Steinhoffa.

DaXmAn
30-05-2016, 14:54
Co przeważyło na korzyść Steinhoffa?

czareekw
27-06-2016, 08:12
Podłączyłem niedawno hak w moim focusie mk2 FL 2009 tok i teraz mam pytanie o wiązkę i podłączenie nietórzy piszą że trzeba moduł specjalny bo jest can, ale ja u siebie nie mam informacji o przepalonych żarówkach itp.

Niby wszystko działa jak trzeba ale jest problem z kierunkami...

Kierunki jakby się zawieszały po pierwszym włączeniu jest jedno mignięcie i koniec a po drugim wlaczeniu jest ok, później np po kilku minutach znowu taki sam problem.

Macie jakieś pomysły jak poradzić sobie z tą sprawą?

buko33
02-07-2016, 18:08
Właśnie zamontowałem w swojej foce mk2 po lifcie kombi 2008r hak firmy AUTO-HAK SŁUPSK C47 z którego jestem bardzo zadowolony i szczerze producenta polecam. Wasza instrukcja montażu, pokrywała się z instrukcją producenta w 100% i bardzo Mi to pomogło w montażu. Dziękuję.
Piszę o problemie z wiązką którą zakupiłem w sklepie Martec http://www.sklepmartec.pl/p16136,wiazka-haka-dedykowana-7-pin-ford-focus-kombi-od-01-2005-do-05-2011r.html
,której producentem jest także AUTO-HAK SŁUPSK, wiązką dedykowaną, pozbawioną modułu (którego podobno nie potrzeba w tym modelu), ale opartą na wtyczkach. Pragnąłem uniknąć szybkozłączek ,którymi wszyscy łączą tzw. wiązki uniwersalne. Jestem elektrykiem, i w takie akcesoria po prostu nie wieżę. Wydałem więc parę złotych więcej, aby mieć św. spokój. Montaż równie prosty i pewny jak haka, ale efekt cokolwiek dziwny.
Wszystkie funkcje oświetlenia działają, poza kierunkami, które trzeba inicjować dwa razy. Po pierwszym wciśnieciu dźwigni kierunek nie miga. Dopiero cofnięcie i ponowne wciśnięcie dźwigni inicjuje migacz.
Problem choć nie wielki, to jednak wkurzający, Myślę ,że odpowiedzialny za to jest moduł komfortu.
Pytanie więc rzucam w świat, jak tego problemu się pozbyć, ewentualnie gdzie szukać przyczyny. Problem mam ten sam co mój poprzednik, więc naciskam podwójnie. Proszę pomocy, jak to zwalczyć :569:

francisco
29-07-2016, 06:10
Właśnie zamontowałem w swojej foce mk2 po lifcie kombi 2008r hak firmy AUTO-HAK SŁUPSK C47 z którego jestem bardzo zadowolony i szczerze producenta polecam

Czy montaż był prosty i bez nacięć zderzaka?

Rafał A.(antek)
07-01-2017, 21:33
Albo w obwód przekaźnik, albo aktywacja w GEM haka potrzebna (inne obciążenie układu)

tedi_k
07-01-2017, 21:51
...albo aktywacja w GEM haka ...

W FF2 nie ma info w GEM o haku. Tylko stosowny moduł (przekaźnik).

Rafał A.(antek)
08-01-2017, 09:36
No to już wiadomo, ale błąd pewnie jest powodowany zbyt dużym obciążeniem przerywacza.

Osobiście uważam, że w nowszych autach bezpieczniej podłączać hak przy użyciu zwykłego choć modułu nawet jeśli "nie trzeba, bo nie ma CAN" albo samemu sobie zrobić taki moduł z przekaźników, bo to co jest zaprojektowane w autach, później może słabo dawać rade (nikłe przekroje przewodów, słabe styki włączników) przyczepy są różne i mogą dawać całkiem solidne obciążenie.
Np moja na pozycji ma 40W na stronę, kierunek 42W, stop 84W to sporo :) sie robi.

Grzegorz MX
17-01-2017, 16:53
Można zanabyć uniwersalny moduł haka.
Niektóre są konfigurowalne via USB i apka z laptopa.

Ceny też różne. Polecam Quasar electronic. Montowałem. Działa.

Inne są też na alledrogo:
http://allegro.pl/listing/listing.php?bmatch=s0-aut-1-4-1025&search_scope=&string=modu%C5%82%20haka%20uniwersalny

RAFIXX
14-04-2017, 20:11
Teraz ja będę montować hak. kupiłem używany WestFalIi . gniazdo podłączone już i cała wiązka kompletna ze sterownikiem. wystarczy puścić kable i kostki do lamp wcZEpić

RAFIXX
19-04-2017, 21:07
Zagadka to którędy wiązka wchodzi do środka auta.

Bump:

Bump:

Bump: Czy ten sterownik obniża napięcie i zamienia w impulsy? Bo jak sprawdzam kontrolką w gniazdku to jakby spadek napięcia jest i kierunki szybko miGAja tak samo gdy się spali żarówka

Bump: Też miałem problem z odkręcEnieM śruby zderzaka za nadkoleM. Musiałem odciąć i tą wtopioną Wytopić i dać nową śrubke i coś dospawać żeby się zablokowalo i nie obracała.

RAFIXX
20-04-2017, 14:06
Podłączono do przyczepy'Elektryka ok-działa

plastron7
04-08-2017, 21:58
Witajcie. Chciałbym odświeżyć temat aktywujących się za drugim razem kierunkowskazów. Od razu kieruję więc zapytanie do Czareekw i Buko33. Udało wam się pozbyć problemu, czy pogodziliście się z 'zabawą' z kierunkami? Niestety również i borykam się z tym samym problemem. Przewody wiązki wlutowywałem w przewody, sprawdzając funkcjonowanie na platformie przeznaczonej do przewozu rowerów. Wszystko przebiegło bez problemów. Hak przeszedł też bez kłopotu przegląd. Problem pojawił się, gdy byłem w wypożyczalni przyczep i wypożyczający zasygnalizował, że jest jakiś problem z kierunkowskazami. Jeżdzę Foką 2009 MK II FL kombi. Pozdrawiam. Marcin

Rafał A.(antek)
05-08-2017, 10:15
wstaw przekażnik w obwód kierunkowskazu i zobacz czy nie pomoże, chyba najprostsze rozwiązanie.

sagemini
22-05-2018, 21:01
Witam,

Odkopuję temat ponieważ aktualnie stoję przed koniecznością montażu haka do Focusa II hatchback z 2005 roku. Z tego co już wiem w aucie z tego rocznika wpinam się w wiązkę bezpośrednio tj. bez stosowania dodatkowych modułów. Pytanie jakie chciałbym Wam zadać dotyczy konkretnego modelu haka jaki moglibyście polecić do hatchbaka przed FL?. Zależałoby mi na uniknięciu konieczności cięcia zderzaka. Po ulicach jeżdzą Focusy II w których hak zamontowany jest w taki sposób, że zderzak nie musiał być cięty. Czy moglibyście polecić coś co spełni powyższe wymagania i nie przysporzy mi dodatkowych trudności w trakcie montażu?.

Masiek79
24-05-2018, 08:36
Witam,
Pytanie jakie chciałbym Wam zadać dotyczy konkretnego modelu haka jaki moglibyście polecić do hatchbaka przed FL?. Zależałoby mi na uniknięciu konieczności cięcia zderzaka.

Polecam hak, który podałem w pierwszym poście ;-)
Ja montowałem Steinhof F-238. Nic nie trzeba ciąć.

djtom
07-07-2018, 13:36
Hak firmy HAKPOL (chyba ze Słupska), inna nazwa IMIOŁA, montowany zgodnie z powyższym poradnikiem podszedł jak złoto do MK2 FL bez can - zero problemów montażowych i badanie techniczne. Montowany o forumowego Fordziarza z ul Faraona w Warszawie.

Koszty: Hak 280, montaż 120, badanie 36, razem 436 pln, teraz jeszcze około 60 zł za trzecią tablicę na bagażnik rowerowy - wbicie w dowód haka nic nie kosztuje.

Dziękuję za poradnik autorowi.

Bankas
22-09-2018, 16:10
Czy hak z Forda mk2 2011 spasuje do rocznika 2005 MK 2

FiestaCiechanow
05-04-2019, 18:03
Planuję zamontować hak u siebie - Focus MK2 FL kombi.
Coś takiego znalazłem w ogłoszeniach:
https://www.olx.pl/oferta/hak-focus-mk2-CID5-IDz5LvE.html
Nada się ? :)

Bump/Aktualizacja:
Podany wyżej hak pasuje jedynie do wersji hatchback, do kombi jest inny hak ;)

michtat
14-04-2019, 16:42
Czy ma ktoś z Was instrukcję do oryginalnego haka ORIS 406/2 bądź 406/1. Chodzi o hak do FF2 kombi. Znalazłem w necie do 3/5 drzwi, cmaxa, cabrio a do kombi nigdzie nie mogę trafić

seba3dor
10-05-2019, 08:16
Ja u siebie montowałem taki hak. Miałem z modułem Volta i z niemieckim gniazdem. Otwory montażowe pasowały idealnie. Musiałem przyciąć nieco zderzak od dołu i wzmocnienie też trzeba było trochę przerobić (hak co prawda wchodził w nie ale dźwigało zderzak do góry). Jak chcesz więcej info, to pisz.

siwh
13-05-2019, 20:35
Witam
Chciałbym zamontować wiązkę 13pin. Focus 2008, 1,6 diesel. Czy do tego modelu potrzebuję wersji z modułem? Czy opłaca się kupić dedykowaną czy uniwersalną z szybkozłączkami? Słyszałem, że szybkozłączki nie są dobrym rozwiązaniem i po dwóch ltach mogą być do wymiany. Dzięki. Pozdrawiam.

radek6616
19-02-2021, 06:55
Witam,
Niedawno zakładałem hak holowniczy firmy Autohak. Pojawił się problem z kierunkowskazami jak u niektórych. Rozumiem, że wmontowanie w obwód kierunkowskazów przyczepki przekaźnika rozwiąże problem? Skąd pobrać 12v do przekaźnika, które będzie przekazywane na złącze haka? Nie posiadam modułu bo podobno niepotrzebny, ale okazuje się, że chybna jednak potrzebny.... Czy na pozostałe światła też zakładać przekaźnik czy nie ma potrzeby?

Konradkry
28-03-2022, 13:22
Hej
trochę odkopię temat. Macie koledzy wiedzę czy hak od C-maxa podejdzie do focusa mk2 polift hachback ?