Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] dymi na czarno przy gazowaniu i mały spadek mocy
Sokowski 05-08-2012, 23:30 C-max 1,6 tdci. mam go do dwóch lat. Problem pojawił się chyba ok 4 miesięcy temu: kopci na czarno przy przygazowaniu (nawet na postoju), a ok 2 tyg temu doszedł mały spadek mocy.
Dotychczas padly tylko diody prostownicze i uszczelnienie przy jednym wtrysku ( wymioenione i nie cieknie)
Tej zimy w największe mrozy padł dwa razy akumulator i z przewodu od odmy pękły zapinki, i przez o zauważyłem ze poszło trochę oleju na filtr powietrza. Stało się to tylko raz.
Tydzień temy wymieniony olej, filtr oleju, powietrza, kabinowy.
Samochód nadal kopci. Teraz doszedł spadek mocy (od około miesiąca)
Silinik nigdy nie szarpie, przyspiesza, ale jakby wolniej, czuć moc od załączenia się turbiny, ale chyba kiedyś było lepiej z mocą. Mam wrażenie, że słabiej przyspiesza w zakresie 1200-1800 obr/min.
Spalanie nie zwiększone, a jeżli się podniosło to raptem o ok. 0,5 l /100 km. Ostatnie spalanie w trasie przy prędkości śr ok 90km to 5,5 l.
Na desce nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka, nigdy nie miał problmów z zapalaniem.
Samochód był sprawdzany na komputerze Forda- nie ma żadnych błędów, parametry prawidłowe. Jednak nadal dymi na czarno, a teraz słabnie:-(. Co to może być? Przeglądałem temat z koceniem na czarno, ale tam były przy okazji inne objawy. Z analizy wychodzi mi, że to może być nieszczelność na wysokim ciśnieniu. To co z góry widać, to nic nie ma, nie sprawdzałem jeszcze tych rur przy intercoolerze. Jak jest nieszczelnośc to to słychać jakoś, czuć jakieś podmuchy?Macie jakieś inne propozycję co może być przyczyną?
luki6262 06-08-2012, 15:12 sprawdź wirnik turbiny. Może jest luz, przepuszcza olej i temu kopci. Poproś kogoś żeby wcisnął Ci gaz a Ty złap ten gruby, giętki przewód co wychodzi z turbiny i idzie do tej sztywnej rury ręka. Sprawdz czy twardnie.
btw. przy takiej średniej prędkości na trasie to Ci bardzo dużo spalił jak 5.5l. Mi oscylując w prędkości 90-110 potrafie zejść poniżej 4l jadąc sam+1 pasażer. Jadąc nad morze 3 pasażerów + bagaż przy prędkości ok 100-130 spalił 4.9l.
Sprawdź wszystkie połączenia do turbo i intrcoolera, ewentualnie zostanie jeszcze zawór EGR.
Sokowski 06-08-2012, 21:18 luki6262- kopci, na czarno, czyli tak jakby nie dopalał paliwa, i jak myślę ten spadek mocy i takie początkowe zamulenie, a oleju nie bierze.
Rzeczywiście, jednak spalanie skoczyło:-( teraz sobie przypomiam, że przy takiej jeździe potrafił zejść nawet poniżej 4l:-(. Najgorsze, że tym autem jeżdzi głównie żona i ja nie do końca wiem kiedy to się zaczęło dziać. Mam tylko wrażenie że od tej zimy coś się porobiło, od tych dużych mrozów.W maju robiłem trasę do Niemiec i moc była OK. Mam wrażenie, że od zimy w światłach samochodów stojących na światłach za mną było coś widać(kopcenie), ale wtedy spadku mocy nie miałem. Dziś samochód był podłączony na komputerze w nieautoryzowanym serwisie forda. Komputer nic nie wykazał, żadnych błędów. Też wskazywali na EGR, nawet przewody wysokiego napięcia. Mówiłem, że podejrzewam przewody, ale powiedzieli ze nic nie widzą, zatłuszczenie przewodów w normie, jeśli nie mniej. Mam jednak wrazenie ze nie przyglądnęli się temu dobrze.
Jak daję gazu gruba rura od turbiny robi się twardsza, ale mogę ją zgnieść. Ktoś mi mówi, że przy ok 3500 obr/min powinna być tak twarda ze prawie nie do zgniecenia. U mnie można ją zgnieść. Chyba jutro poszukam kanału rozkręce dół i sam jak niewierny Tomasz sprawdzę przewody. Czy przy nieszczelności i obr ok 3000 obr/min, będzie można wyczuć małą nieszczelność?
luki6262 06-08-2012, 22:56 ja bym sprawdził to turbo( chwila roboty, jedną opaskę sciągnąć). Kiedy wymieniałeś filtr paliwa? Silnik z Fap-em czy bez?
W moim przypadku objawy były podobne: mocne kopcenie, spalanie lekko podwyższone, mocno śmierdzące spaliny, zero błędów na kompie ani na tablicy. Okazało się, że rozszczelniony jest intercooler! Jest to łatwo sprawdzić - poświeć latarką przez zderzak i jeśli zobaczysz gdzieś plamy oleju to znaczy, że w pobliżu masz nieszczelny układ powietrza.
Sokowski 07-08-2012, 16:35 filtr paliwa wymieniony był 2 lata temu ( 30 tys km). bez DFP. wszystko idzie w kierunku nieszczelności układu wysokiego ciśnienia powietrza. Sprawdzę go dzisiaj. Byłem w dwóch miejscach i mam wrazenie ze nikt się temu nie przyjrzał trolmin- skąd w układzie "powietrznym" olej? Czy przy przygazowaniu słychać nieszczelność lub czuć ręką, że dmucha? Czy w Twoim przypadku grubą gumową rurę od turbiny, któa kręciła powyżej 3k obr/min można było ścisnąć? u mnie usztywnia się, ale można ją spokojnie ścisnąć, większy opór daje bardziej chyba konstrukcja i usztwynienie tej rury :-(...
Sokowski 07-08-2012, 18:53 Sprawdziłem tyle co mogłem bez kanału. Badanie na "czucie" w rękach nie wykazało żadnych wydmuchów z przewodów od turbiny do intercoolera i w stronę silnika, płyta osłonowa nie zatłuszczona. Ręce mi opadają. Intercooler też wygląda OK. Jednak jest on u mnie w kręgu podejrzanych. Płyta osłony silnika ta przednia była u mnie całą popękana tydzień temu ją wymieniłem. Mogło coś w nią uderzyć (jest wgniecenie u podstawy) taka blaszka na dole osłaniająca od dołu.
Trolmin- czy ty tę dziurę widziałeś? wydmuchiwało przez nią powietrze? U mnie w trakcie na równych obrotach nie kopci, tylko przy przygazowaniu- nie ważne czy w trakcie jazdy czy na postoju.
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=160841&highlight=intercooler+c-max
w tym wątku masz zdjęcie uszkodzonego intercoolera.
Syczenie usłyszałem dopiero w odpowiednich warunkach - noc (czyli cicho), gaz w podłogę na 2ce i wąska droga między blokami (echo). W codziennym użytkowaniu nie słyszałem syczenia.
Kopciło zarówno na postoju jak i w czasie jazdy.
Sokowski 07-08-2012, 23:16 pojechałem w nocy poza miasto, syczenie słychać już od 1000 obr, ale to chyba od turbiny( czy to mozliwe przy takich obrotach?)swist slychac tylko w momencie dodania gazu ( i wlasnie wtedy leci czarna chmura z rury
Sokowski 13-08-2012, 20:33 Szczelnośc dokładnie sprawdzona. Nie widać żadnych nieszczelności na drodze turbina- kolektor. Auto kopci przy gwałtownym dodawaniu gazu. Brak pomysłu. Jak temat rozwiążę, to podzielę się.
Witam
mam podobne objawy możesz napisać czy uporałeś się z kopceniem ???
Witam ponownie nie będę zakładał drugiego tematu jak tu wszystko ładnie opisane.
Objawy:
-kopcenie
-spadek mocy
Błędy jakie wyskoczyły po kilku dniach jazdy:
P1101 - Mass Air Flow Sensor Out Of Self Test Range
U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error
U2023 - Fault Received From External Node
U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error
Oprócz tego często pojawia mi się błąd EGR-a
Więc dzisiaj postanowiłem przeczyścić EGR-a i przeływkę
Zacząłem przepływomierza u mnie wygląda on tak :
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104623/748149/img-20130625-094726.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104623/220713/img-20130625-094718.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104623/178630/img-20130625-094734.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104623/265929/img-20130625-094740.jpg
a czyściłem takim środkiem :
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104623/599228/img-20130625-094755.jpg
Następnie zabrałem się za gumę idącą do turbo, wyczyściłem i sprawdziłem czy nie ma uszkodzeń.
Raczej uszkodzeń nie ma ale czytałem w którymś temacie, że ma robić się twarda po odpaleniu silnika - u mnie jest miękka :
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104637/285655/img-20130625-095208.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104637/963908/img-20130625-095221.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104637/621056/img-20130625-095214.jpg
Następnie przeprowadziłem czyszczenie EGR-a
Umyłem go w nafcie:
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104641/945579/img-20130511-101242.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104641/865067/img-20130511-101214.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104641/259598/img-20130511-101220.jpg
Tak pracuje EGR po wyłączeniu zapłonu przed czyszczeniem i po czyszczeniu:
http://youtu.be/9lha6cfemes
http://youtu.be/KBQHfqtIpT0
po wyłączeniu zapłonu EGR robi 9 pełnych cykli otwarcia i zamknięcia
Niestety chciałem wyczyścić pamięć KAM ale kolega tedi_k poinformował mnie, że:"Silniki 1,6tdci nie chca współpracować z ELMconfigiem."
Więc złożyłem całość i odpaliłem auto.
na początku zakopcił, ale po zrobieniu kilku kilometrów przestał kopcić :-D
Więc sukces osiągnięty - choć nie pełen sukces :(
Oto błędy jakie wyświetliły mi się po czyszczeniu:
P0405 - Exhaust Gas Recirculation Sensor A Circuit Low
P1101 - Mass Air Flow Sensor Out Of Self Test Range
P0238 - Turbocharger/Supercharger Boost Sensor A Circuit High
U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error
U2023 - Fault Received From External Node
U1900 - CAN Communication Bus Fault - Receive Error
Więc pewnie EGR do wymiany
Miałem jeszcze sprawdzić wężyki do sterowania turbo ale nie mogłem ich zlokalizować, może mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu gdzie ich szukać i jak je sprawdzić ??
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104688/718503/img-20130625-101400.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104688/959764/img-20130625-101354.jpg
http://s1.pokazywarka.pl/i/2104688/784639/img-20130625-101346.jpg
PS odczyty i kasowanie błędów robiłem programem fordscan .
Szczelnośc dokładnie sprawdzona. Nie widać żadnych nieszczelności na drodze turbina- kolektor. Auto kopci przy gwałtownym dodawaniu gazu. Brak pomysłu. Jak temat rozwiążę, to podzielę się.
Podepnę się pod temat u mnie są takie błędy(wstawiam log z programu FORScan ) również mi czasem zadymi i zadławi się w przedziale 1000-1800 obrotów i mam wrażenie że brakuje mu trochę mocy o ile błędy magistrali są raczej nie istotne, błąd sterownika świecy oznacza najprawdopodobniej uszkodzoną świecę i wiem co wymienić o tyle nie wiem czego i gdzie szukać w przypadku błędu P2279. Czy ktoś sprawdzał szczelność układu dolotowego i lokalizował taką usterkę? Przepływkę czyściłem.
===DTC U1900-20===
Code: U1900 - Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru
Status: 20
Module: Tablica przyrządów
Szczegóły kodów usterek
Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru
Uwaga :
%%h(DTCs)(186FF) zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.
Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.
===END DTC U1900-20===
===DTC P2279-68===
Code: P2279 - Nieszczelność układu dolotowego
Status: 68
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Nieszczelność układu dolotowego
Possible causes: Intake air leak, %%h(MAF)(FE75) sensor contamination.
Dane kalibracyjne mogą być nieaktualne.
W przypadku zabrudzenia %%h(MAF)(FE75), skorzystaj z TSB 71/2006.
sprawdź pod kątem nieszczelności w obwodzie ciśnienia doładowania
Sprawdzić %%h(PCM)(186B4) pod względem ostatniej kalibracji.
Ten %%h(DTC)(F84D) nie oznacza usterki turbosprężarki.
===END DTC P2279-68===
===DTC P138B-62===
Code: P138B - Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
Status: 62
Module: Moduł sterujący pracą silnika (PCM)
Szczegóły kodów usterek
Napięcie układu modułu sterującego świecami żarowymi
zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych
sprawdz przekaznik pod katem oznak przedostawania sie wody lub korozji
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Ocieranie się wiązki przewodów w okolicy przekładni.
Nieczynne świece żarowe mogą być przyczyną trudności przyrozruchu. Sprawdź, czy świece żarowe są całkowicie sprawne.
Przyczyn_ tego kodu %%h(DTC)(F84D) mo_e by_:
zaciety przekaznik swiec zarowych
zwarty obwód w ukladzie swiec zarowych
zbyt duze natezenie pradu w ukladzie swiec zarowych
Niesprawne świece żarowe.
nie wymieniaj %%h(PCM)(186B4)
Skorzystaj z TSB 17/2005.
Skorzystaj z TSB 40/2005.
===END DTC P138B-62===
Posiadam Forda Cmax'a z 2007 roku (C-MAX MK1 FL) silnik to 2.0 TDCI 136KM .
Od pewnego czasu, ok. 2000tys. kilometrów, samochód po wciśnięciu pedału gazu mocno kopci na czarno aczkolwiek nie odczuwam spadku mocy.
Auto nawet przy umiarkowanym przyspieszaniu zostawia za sobą "dymek"
i tutaj pojawia się pytanie, czy tak powinno być?
Znam powiedzenie "Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi"
i od zawsze kiedy pamiętam mój Cmax przy mocnym "ładowaniu" zostawił za sobą "dymek". ale to sporadycznie i niewiele.
Co z tym CZARNYM dymem?
czekam na pomocne odpowiedzi
Pozdrawiam WOźniu:diabelek:
wisnia8001 07-08-2013, 22:41 Niektórzy mówią, że diesel musi dymić. Ale moim zdaniem coś jest nie tak, lepiej nie czekaj co będzie dalej tylko skocz do mechanika. Miałem ten silnik w Mondku i nie kopcił.
Witam
Od miesiąca jest problem taki że bardzo kopci na czarno i samochód nie ma przyśpieszenia, a jak ruszam z obrotów ok 1800 to praktycznie nie kopci i ma prawie normalne przyśpieszenie. Natomiast jazda z obrotami ok 3000 - 3500 po odległości ok 20 km oczywiście piąty bieg to samochód jakby szarpał i nie miał siły jechać dalej na takich obrotach. Po zwolnieniu do małych obrotów ok 2000 i przejechaniu kilku kilometrów można dalej jechać z takimi samymi obrotami jak poprzednio. Moje pytanie czy to EGR jest zawalony czy PDF zapycha się i po oczyszczeniu dalej jest wydajny. Co robić z tym?
Witam. Z kolei mój problem dotyczy nadmiernego dymienia po wycince DPF-u. Zabieg wykonany w dobrym, reklamowanym tu wielokrotnie zakładzie. Z chwilą kiedy wyłączam silnik bez względu na to, czy jest zimny, czy ciepły przy wyjściu z auta w twarz uderzają totalnie śmierdzące spaliny - przesadnie śmierdzące, choć nie koniecznie widoczne jest "zadymienie". Nie było tego przed wycinką. Naprawdę to przeszkadza. Silnik pracuje bez zastrzeżeń. Czy mógłby ktoś wypowiedzieć się w temacie, szczególnie Ci, którzy wycinali DPF w C-maxiku, czy mieli podobne objawy itp. Pozdrawiam.
Jak widziałeś wycinkę DPF to pewnie wiesz, że nic nie pozostało z elementów oczyszczających spaliny (nie ma nawet katalizatora) a puszka jest pusta. Dlatego "diesel musi dymić a gaz jest do kuchenek" :D
Mariusz
No tak. W takim razie wycinka DPF-u uzdrawia, ale i zarazem bardzo okalecza ten samochód. Spaliny są toksyczne :!!: i za każdym razem przebijasz się przez tą chmurę smrodu odchodząc od auta.
Witam. Tak jak w temacie mam problem z dymieniem na czarno. Od dłuższego czasu próbuje doprowadzić silnik do ładu. Zdaję sobie sprawę, że na forum jest wiele podobnych tematów i dzięki nim znalazłem wiele bolączek mojej pszczółki. Zacząłem od uszczelniania dolotu. Znalazłem 4 miejsca w których uciekało powietrze. Aktualnie przy sprawdzaniu sprezarką układ trzyma 2 bary bez żadnych wycieków. Charakterystyka pracy znacznie się poprawiła jednak dymić nie przestało. Przeczyscilem bezdotykowo i przedmuchalem sprężarka przepływomierz. Nic to nie dało. Odpinalem pojedynczo wtryski i sprawdzalem czy kopci bez któregoś, niestety nic mi to nie dało. Temperatura cieczy była stale za niska, pomyślałem, że ecu daje za dużą dawke paliwa. Zmieniłem termostat i czujnik. Trochę się poprawiło jednak kopcenie jest dalej. Na luzie przy niskich obrotach jest okej, gdy dodam mocniej gazu z tyłu jest czarno. Podczas jazdy raz jedzie normalnie i nic się nie dzieje a czasem, jadę stale z niskimi obrotami, stoję w korku i gwaltownie dodam gazu samochód tak jakby zalewalo/coś się zacinalo, zamula go, puszcza za sobą smuge dymu i dopiero po jakimś czasie wraca do normy. Poprzedni właściciel ponoć zaslepil egr. Czy to może być wina egr przy takich objawach? Czy czyszczenie egr gdy jest zaslepiony na stałe coś zmieni? Turbina na wirniku ma minimalny luz poprzeczny. Jednak nie jestem pewien czy to normalne. Na wyjściu turbiny ,wąż gumowy łączący turbo z metalową rurą do intercoolera nie robi się twardy. Mogę go normalnie scisnąć. Sprężarka zbyt slabo dmucha i mieszanka ma za malo powietrza? Jestem w kropce, bo w mojej przeszłości uszkodzoną sprezarke zwiastowal siwy dym teraz już sam nie wiem co o tym myśleć
przeeemek 26-03-2020, 11:30 A sprawdziłeś wtryski czy nie leją? Próba przelewowa albo pod kompem?
lucas4891 26-03-2020, 20:32 Jakie jest ciśnienie doładowania?
Podlaczales kompa, jakieś błędy?
Witam. Dziękuję za odzew. Zrobiłem próbę przelewową. Wyniki to (od strony zbiorniczka wyrownawczego) 1. 25ml 2. 30ml 3. 20ml. 4. 40ml. Czy takie wartości świadczą o tym żeby skupić się na wtryskach czy szukać problemu w innym miejscu. Nie podłączyłem go jeszcze pod komputer. Niestety nie mam nikogo znajomego z interfejsem. Będę go miał na wyposażeniu dopiero w następnym tygodniu. Miałem kontrolke check engine ale po uszczelnieniu dolotu kontrolka zgasla i nie zapala się przez jakieś 2000km. Wiem, że kontrolka na liczniku to nie wszystko i może pokazywać błędy na kompie ale chwilowo nie mam dostępu do interfejsu. Dodatkowo zaobserwowalem, że gdy na luzie dodaje gazu w sposób liniowy bez żadnych szarpniec to nawet do 4tys obrotów nie ma dymu. Gdy wciskam gaz szybko i ujmuje go, to puszcza czarny dym. Podczas jazdy, gdy mi go zamula po poruszaniu pedalu gazu gora-dol auto zaczyna normalnie przyspieszać. Mam wrażenie, że jest jakiś problem z podciśnieniem. Tak jakby coś się zawieszało. Za wszelkie rady z góry dziękuję.
Odepnij wtyczke elektryczna od EGR u, i przestanie dymic.
marcinmg2 27-03-2020, 21:03 Gdzieś był podobny temat i pomogło wyczyszczenia kolektora dolotowego bo był cały zawalony, silnik dostawał za mało powietrza a komputer kompensował to podawaniem większej dawki paliwa i dlatego kopcił. Zwiększało się też zużycie paliwa.
krzys1968 28-03-2020, 07:49 Tu lecz braf fotek https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=185754&page=6
Panowie dzięki wielkie za sugestie. Właśnie wróciłem z garażu po 5 godzinach walki z dolotem. Rzeczywiście było sporo nagaru i jeden z tych gumowych ringow pomiędzy kolektorem ssacym a pokrywą zaworów ewidentnie puszczał. Auto wreszcie jedzie jak diesel. Wcześniej musiałem go wysoko kręcić jak benzynę, teraz ciągnie od samego dołu i równomiernie oddaje moc. Spalanie zmalało o jakiś litr na 100km. Nie wyczulem żadnego zamulania ale zrobiłem dopiero 70 km i chyba za wcześnie na ocenę. Co najlepsze kopcenie nie zniknęło. Przy dodaniu gazu puszcza czarną chmurę. Odlącze jeszcze tą kostkę od egr w najblizszym czasie i dam znać czy pomogło.
danielos75 08-04-2020, 19:53 Mam C-maxa 1.8 TDCI i tez miałem problem z dymieniem. Przy gwałtownym dodaniu gazu bylo czarno. Okazało się że zawór EGR się zacinał . Został wyłączony programowo i zaślepiony. Dymienie ustało jak ręką odjął i problem sie skończył.
Łukasz 2107 14-06-2021, 20:18 Witam.Problem z nierówną praca silnika.Trzesie cała buda po rozgrzaniu i przejechaniu ok 20km.Po właczeniu klimy problemu niema i auto chodzi równo.Pacjent ford focus c max 2006r 1.8tdci.Wtryski wyczyszczone preparatem bezpośrednio.Egr wyczyszczony jak i odma.I problem dalej jest.Przy dodaniu gazu kotluje czarnym dymem ale tylko przy dodaniu gazu i przyspieszaniu.
Zrób próbe przelewową, preparat ewentualnie wyczyścić wtryski a nie naprawi.
|
|