Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Błąd od czujnika EGR, wymiana


bigul
09-08-2012, 19:25
Od dłuższego czasu zmagam się z problemem błędu, który jest spowodowany czujnikiem, przewodem nie wiem dokładnie jak to sie nazywa EGR'U
Otóż czasami przy ostrzejszej jeździe a czasami przy całkiem normalnej, nie ma na to reguły zapalają się świece żarowe i sobie tak mrygają na pomarańczowo, czuć spadek mocy, więcej niz 120 nie pojedziesz.
U mechanika na komputerze wyskauje problem z EGR coś z spalinami. Błąd zostaje skasowany lecz na nic to bo po jakimś czasie dalej zapalają się świece żarowe a czasami nawet kontrolka silnika.
Więc oddałem auto, żeby ten zawór przeczyścić no i niestety to również nie pomogło zapalają się świece a czasami silnik, komputer pokazuje znowu błąd od EGR'u.
Mechanik mówi, że pozostaje wymiana tego cuda koszt ok 1500zł.


Czy w tych sprawach warto ryzykować i szukać na szrocie tego czujnika czy to jest część, która kupić lepiej nową?

I powiedzcie mi czy ta cena to taka prawdziwa czy z kosmosu wzięta?

Ford Mondeo Kombi MK3 2.2 TDI 155KM
2006 przebieg 100tys
Były już regenerowane wtryski oraz wymieniane koło dwumasowe (felerny egemplarz)

koroviow
17-08-2012, 08:45
Witam
Z którego rocznika jest Twoje auto? W podpisie masz 2005 a w później w tekście piszesz że 2006. Jeśli to jest rocznik 2006 ( cena zaworu EGR na to wskazuje ) to bardzo możliwe że posiadasz też w swoim aucie filtr cząstek stałych. U mnie powodował on podobne objawy w momencie całkowitego zapchania. Jaki błąd dokładnie pokazuje komputer? Powodów może być wiele. Czujnik na EGR to najprawdopodobniej czujnik położenia zaworu, który przy sprawnym mechanicznie zaworze można wymieniać osobno ale oprócz niego są jeszcze Tmap i czujnik położenia klapy przepustnicy w modelu z DPF. Napisz rocznik i czy masz DPF.

Deryll
17-08-2012, 13:56
2006 przebieg 100tys
Były już regenerowane wtryski oraz wymieniane koło dwumasowe (felerny egemplarz)

Wiesz co kolego nie wierzę w takie felerne egzemplarze.

bigul
18-08-2012, 14:01
Pisze jak jest auto od nowości z salonu i pomimo tak małego przebiegu tyle napraw się uzbierało.

Auto poprawiam rok 2006. Wcześniej wyskakiwały zwoje i komputer blokował auto, że nie można bylo jezdzić więcej niz 120km/h teraz świeci się silnik na pomarańczowo i odziwo jezdzi się normalnie, spadku mocy nie ma tylko ta kontrolka.

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym DPF

koroviow
20-08-2012, 08:27
Lampka silnika (MIL) oznacza błędy związane z emisją spalin. Powoduje je najczęściej niesprawny zawór Egr lub filtr cząstek stałych (DPF). Jeśli Twoje auto jest z roku 2006 to bardzo możliwe że jest w taki właśnie filtr wyposażone. Wejdź na stronkę etis ford i tam wpisz vin to Ci się wyświetli jaką normę emisji spalin spełniasz. Może być "IV" lub "IV + DPF". Świadomość posiadania DPFa jest bardzo ważna ponieważ wymaga on "specjalnego" traktowania.

heko
23-08-2012, 23:49
...w Mondeo 2,2 nigdy nie montowano DPF :)
...egr masz całkowicie elektronicznie sterowany, trzeba go rozebrać, wyczyścić i wymienić dekiel ten z lewej strony z wielopinową wtyczką, koszt ok 100zł.

linkgrabber
26-08-2012, 01:43
...w Mondeo 2,2 nigdy nie montowano DPF :)
...egr masz całkowicie elektronicznie sterowany, trzeba go rozebrać, wyczyścić i wymienić dekiel ten z lewej strony z wielopinową wtyczką, koszt ok 100zł.

Gdzie takei cudo można zdobyć? u mnie czyszczenie nie pomogło i kupilem caly nowy, najtaniej znalazlem za 1330 z tego co pamietam

PRzy przebiegu 100 tys nie ma szans żeby padła dwumasa i wtryski, chyba że ktoś jeździł na oleju z biedronki a auto traktowal wyczynowo.

Mój ma obecnie czwarty EGR, poprzednie nowe były zakładane w serwisie a oni nie czyszczą tylko nówka... :shock:

bigul
27-08-2012, 16:38
Przecież nie wymyślilem sobie tego, objawy z dwumasą byly takie, ze na jalowym biegu lub ruszaniu z jedynki byly takie zgrzyty i rzęploenie, że sie już sluchać tego nie dało a też dochodziła masa innych nie przyjemnych problemów z tym związanych. Przy wtryskach zaczęło się od nie równej pracy, kopceniu, skakaniu obrotami, spadkami mocy, a na końcu auto przestało odpalać i trzeba bylo holować.

Co do EGR'U jest tu sporo niedowiarków z tego co widze lecz narazie wszystkie kontrolki przestały się palić auto normalnie śmiga tak jak by się naprawiło lub heh kontrolki się poprostu popaliły :D

Auto nie jest katowane, wymiany oleju w sprawdzonym warsztacie więc myślę, że nie tędy droga.

berthold61
27-08-2012, 18:54
dwu-masa można wykończyć szybko bo czasem jak widzę gościa z telefonem przy uchu na światłach czerwonych i pod górkę a on na sprzęgle podciąga szarpie a potem pichol i poszedł ,,,ale nie twierdzę że ty tak jeżdzisz

memaka
24-02-2013, 20:55
Wymieniałem czujnik zaworu EGR (ten czarny plastik z lewej strony). Parę razy zdarzyło mi się, że nie mogłem odpalić auta. Po wyjęciu i wyczyszczeniu ze skroplin zakładałem i odpalał, później okazało się że jeden trzpień z zębatki był urwany auto odpalało. W końcu dorobiłem trzpień (na solidniejszy niż oryginał), ale zdarzyło się że nie odpalił, pokręciłem zębatką ( ruszyłem tłoczek ) i znowu pali. Kontrolki MIL i sprężyna nie zapalają się auto jeździ normalnie. Myślę o wymianie EGR (okablowany) na nowy, czy nowy trzeba adaptować czy komputer go sam zaadaptuje?

Deryll
24-02-2013, 21:11
Kolego jeżeli trzpień za zębatce wyłamał się to znaczy że tłoczek blokuje się. Sam przerabiałem sztukowanie tych bolców ale na długo to nie pomogło. Auto stanęło na amen. Spróbuj porządnie wszystko wymyć z nagaru i innego syfu, być może pochodzi jeszcze. Aby zapobiec ewentualnie kabaretom z odpaleniem w razie awarii zaworu najlepiej wstaw blaszkę z dziurkami z allegro. U mnie idealnie się sprawdziła i nie wywołuje checka.

memaka
24-02-2013, 21:18
Tylko, że ja mam DPF i nie wiem czy blaszkę z otworami można włożyć.

Deryll
24-02-2013, 21:36
Ja już dawno nie mam tego chwasta...:D
Ale musisz zrobić porządek z EGRem bo zabije ci DPFa. Bo jeżeli puszcza za dużo spalin to więcej sadzy idzie w komin.

memaka
24-02-2013, 21:43
Jutro wymontuję i zobaczę co z nim jest, może wymienię na nowy.

memaka
26-02-2013, 18:59
Zawór wymontowany, tłoczek nie chodzi zbyt dobrze. jedna sprawa mnie nurtuje, bo w opisach jest uszczelka przez którą przechodzą śruby do kolektora. W moim okablowanym EGR w kolektorze jest rowek w który wchodzi uszczelka gumowo/silikonowa. Miałem jeszcze dodaną zwykłą uszczelkę i nie wiem czy ona też ma być. Czy może fachowiec który wymieniał osprzęt koła paska klinowego dołożył bo nie miał tej gumowo/silikonowej nowej.

Deryll
26-02-2013, 19:07
Na połączeniu kolektora z EGRem jest tylko ta gumowa uszczelka, nie możesz mieć żadnych przedmuchów ani tu ani przy łączeniu kolektora z głowicą gdyż czujnik ciśnienia w dolocie, defacto zamontowany w EGRze, potrafi wysypać checka.

benio
31-05-2013, 22:49
... W moim okablowanym EGR w kolektorze jest rowek w który wchodzi uszczelka gumowo/silikonowa. ...
Czy o tą uszczelkę (http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Uszczelka-oring-zaworu-EGR-2.0-TDCi-2.2-TDCi-Mondeo-Mk3/3751) pytasz?:D

PS
Masz już sprawny EGR?

memaka
01-06-2013, 22:23
Tak to ta uszczelka, Egr wymieniony przejechałem 2000 km i wszystko jak na razie ok.

massiwo
08-08-2013, 15:55
witam

oddałem auto do warszatu, bo strasznie kopcil i nieco sie mdlil... chlopcy stwierdzili, ze zawor egr do wymiany. na razie zaslepili i kazali jezdzic, obserwujac jak bedzie.
mowili, ze w fordach nie oplaca sie czyscic, bo to metoda chwilowa i nie przynosi efektow.
zaslepili w takowy sposob:
https://copy.com/QnVophx3UoJmXVfb
czy prawidlowo? zdjeli ten wezyk i wkrecili w niego srubke. nie ukrywam, auto przestalo kopcic, znacznie, praktycznie przykopci tylko, jak depne z biegu nr 1. reszta biegow czysto, wczensiej bylo duzo gorzej.
samochod tez jakby sie stal zywszy i w trakcie pracy turbiny ladniej sie krecil.
niestety zapalila sie kontrolka od silinika, co o tym myslicie?

heko
08-08-2013, 16:21
jeśli na egr jest wtyczka, to źle zrobili...powinni zaślepić egr blachą a wężyk zostawić

massiwo
08-08-2013, 18:52
na tym zdjeciu, widać dokładnie wtyczke:

https://copy.com/ccivoROYgjDNzo2V

a jak zaslepia tak jak mowisz, podepna z powrotem kabelek to check engine zniknie?
moge teraz bez tego kabelka jezdzic czy nie bardzo?
i jakie opinie macie jezeli chodzi o czyszczenie/wymiane? nie bardzo wiem, jak sobie poradzic z ta cala sytuacja, wiec prosze o porade ;)

heko
08-08-2013, 19:11
możesz jeździć, czek niema wpływu na nic
jak podepniesz wężyk, to czek nie zniknie, trzeba skasować
niema sensu czyścić itd, znaczy trzeba przeczyścić i zaślepić dolot spalin

massiwo
09-08-2013, 07:26
a możesz jeszcze napisać od czego jest wlasciwie ten wezyk i o co chodzi z tym, ze ma byc zaslepiony zawor i wlozony wezyk, a nie inaczej? ;)
teraz rozumiem, ze jak z powrotem wrzuce wezyk, to bedzie kopcil jak wczesniej :/

heko
09-08-2013, 07:28
wężyk otwiera i zamyka EGR, nic się tam nie zaślepia!!!...zaślepić należy dolot spalin do EGR

sychu4
09-08-2013, 12:56
Witam,

Po naprawach w profesjonalnych warsztatach, gdzie ułamany ząbek zastąpili mi kawałkiem gwoździa i skasowali 3 stówy stwierdziłem, że sam z kolega zabiorę się za to. Autko gasło nie chciało odpalić szarpało z czasem zaczęło kopcić. Wszystkie te objawy usunęliśmy, była tylko nieudana próba zaślepienia egr, gdyż mam okablowany i wywala Check engine. Egr jest odślepiony wyczyszczony razem z kolektorem dolotowym i przepustnica węże sprawdzone, wymieniliśmy też elektrozawór podciśnienia sterujący egr. Jest jednak problem bo Check silnika pali się, po skasowaniu i przejechaniu kilku km zapala się znowu, dodam ze zapalił się przy zaślepianiu a po odślepieniu palił się dalej czasem tylko gasnął, a zaślepić musieliśmy żeby auto w miarę jeździło i żeby był czas znaleźć co nawaliło w tym przypadku ten elektrozawór.
O błędach powiedział nam tyle:
Błędy P0409 egr sensor A, błąd sygnału zaworu egr, czujnik 1.
P0401 niewystarczający przepływ egr

wedle tego obstawiamy, że któryś czujnik poległ, dokładniej położenia tłoka ten 5 pinowy, albo potencjometr położenia przepustnicy, no chyba ze ten od powietrza dynamicznego ale wątpię. Stąd mam pytanie do mądrych głów jakie powinny być oporności na tych czujnikach? bo wymieniać w ciemno mi się nie widzi za bardzo a borykam się już z tym problemem dość długo. Podaje oporności jakie udało mi się zmierzyć:

czujnik położenia tłoka egr: silniczek 0,70 oma
czujnik 1,85 oma
potencjometr położenia
przepustnicy: pin 1-3 3,74 oma (stały)

pin 1-2 4,65 oma 1,57 oma
(w zależności od położenia)

... podaje jeszcze fotę z neta mojego egr
http://speedy.sh/qvMY2/egr.jpg

wszelka pomoc wskazana bo skończyły się nam pomysły pozdr!

Deryll
09-08-2013, 16:50
Kolego z CHECKIEM można żyć, ja z nim jeżdżę i jest git. Zaślepiłem chwasta i tyle.

A po drugie to najpewniej masz uwalony czujnik położenia, a znajduje się on w dekielku plastikowym co to jest przy silniczku elektrycznym. Swego czasu miałem tego EGRa na tapecie i kupiłem ten dekielek na allegro. Cena nowego to ok 100 PLN.

Ale z tymi błędami można jeździć tylko zaślep dziada. A jeśli nie chcesz to kup cały nowy lub ewentualnie sam dekielek jak znajdziesz.

benio
09-08-2013, 20:31
...
O błędach powiedział nam tyle:
Błędy P0409 egr sensor A, błąd sygnału zaworu egr, czujnik 1.
P0401 niewystarczający przepływ egr

wedle tego obstawiamy, że któryś czujnik poległ, dokładniej położenia tłoka ten 5 pinowy...
Tak - oznacza uwalony czujnik przy EGR'ze - znajduje sie wewnątrz dekielka z 5-pinami.

...
albo potencjometr położenia przepustnicy ...
Nie.

...
jakie powinny być oporności na tych czujnikach? ...
Wartości między pinami 2-4-6 nie są istotne (piny 1-5 to zasilanie silniczka tłoczka). Ważnym jest, aby się one zmieniały podczas wciskania elementu czujnika, zaznaczonego na załączniku "Dekielek EGR".

Zrób tak jak napisał Deryll to na razie zaoszczędzisz kasę.

sychu4
10-08-2013, 07:06
Hmm dzieki za pomoc, chyba faktycznie kupie blaszke z allegro I zaslepie, bo tego czujnika polozenia za nic nie moge znalezc chyba ze nieaktualne o kilka lat oferty podawane chyba jeszcze tez m.in na tym forum:( w sumie ten egr to bedzie wieczny problem co jakis czas do czyszczenia no I pewnie dpf tez dostaje przez to...zastanawia mnie tylko czy od tego zaslepiania nie zuzyje sie cos szybciej bo pewnie bedzie wieksza temperatura czy rury albo co innego nie zdechnie ale mysle ze mimo to jest chyba wiecej plusow niz minusow

massiwo
19-08-2013, 09:14
przejechałem 1300km z tym wyciagnietym wezykiem od zaworu egr, auto potrafi pod obciazeniem przykopcic, troche mniej niz z wlozonym wezykiem...
takze moja pytanie, czy to na pewno egr odpowiada za kopcenie?

benio
22-08-2013, 18:54
... bo tego czujnika polozenia za nic nie moge znalezc ...
Znalazłem. (http://www.ebay.co.uk/itm/New-Genuine-Ford-Transit-EGR-Valve-Contact-Repair-Plate-From-2006-1541398/151003694474?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid=222002&algo=SIC.FIT&ao=1&asc=16729&meid=752776410692228092&pid=100011&prg=7906&rk=2&rkt=5&sd=310681825908&#ht_2255wt_1199)

buzzy
18-09-2013, 13:38
A czy do MK3 z 2007 roku do 2.2 tdci bez DPF tez można zaślepić?? Czy tak jak mnie poinformował mój mechanik, że tu już trzeba wymieniać i nie ma dyskusji WF0BXXGCABPR86634, a błąd wyskakuje na kompie tylko.... a raz w msc check wyskakuje, no i trochę dymi... :(

Deryll
18-09-2013, 17:08
WF0BXXGCABPR86634

???

Data produkcji: 26.05.1993
Model pojazdu: Escort/Orion 1991-1995
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan

buzzy
18-09-2013, 18:16
Sorry!!! mój byk, nie ten VIN skopiowałem...

WF05XXGBB57C04343 ten powinien być...:570:
takie znalazłem i nie wiem czy z dziurami czy bez ma być??

http://allegro.pl/14-zaslepka-egr-ford-mondeo-transit-2-0-2-2-tdci-i3533263104.html
http://allegro.pl/18-zaslepka-egr-ford-2-0-2-2-tdci-zsd-420-422-424-i3533262216.html

która do mojego?? czy wszystko jedno?? czy kupić obie i zobaczyć różnicę??
jedna z kwasu, druga alu - jakaś różnica??

massiwo
09-01-2014, 20:49
koledzy, inny temat, jezdze z wypietym egrem od komputera pewien czas, nie kopci, git ;) ale widze teraz zima inny objaw...

to,ze kiedy egr byl wpiety, to miodow tez nie bylo, ale temp ok 80 st, teraz zima, raptem 70, generalnie, przez ten wypiety egr duzo slabiej osiaga temp, macie podobnie?
nie przejmowac sie tym?

jaceks
09-01-2014, 23:46
egr ma homeopatyczny wpływ na temp. silnika

Deryll
09-01-2014, 23:58
Niestety ma. Zapewne wiesz że w mk3 istnieje takie coś jak chłodnica spalin dochodzących do EGRu. W niej jest płaszcz wodny i siłą rzeczy odbiera temperaturę od spalin tym samym nagrzewając chłodziwo. Przekonałem na własnym przypadku kiedy to EGR zablokował się w pozycji max otwartej. Była zima ok -10 st i po ok 2-4 km wskazówka stała w pionie. W normalnej sytuacji przecież to niemożliwe.

heko
10-01-2014, 00:14
...joooł :)

jaceks
10-01-2014, 00:27
fakt, bazowalem na swoich doswiadczeniach z oplowskiego benzyniaka, tam to bylo prostrze

Wysłane z mojego ORION7o przy użyciu Tapatalka

massiwo
11-01-2014, 15:08
to co robic!?
czyscic egra, wymieniac na nowy, pomyslec o wymianie termostatu/ow?
problemy z temp byly od zawsze, no, ale teraz przy -10/15 bede jezdzil na 60st skoro teraz jezdze na 70, przy letniej zimie :D

heko
11-01-2014, 15:47
zacznij jednak od obu termostatów, bo po zaślepieniu egr jedyne co, to może orobinkę wolniej się rozgrzewać, ale pełna temp. powinien osiagać

Deryll
11-01-2014, 15:48
Piszesz jeździsz w wypiętym EGR od komputera, nie za bardzo wiem co chodzi, sterowany jest podciśnieniem, co najwyżej wypiąłeś wężyk podciśnienia i kabel czujnika. Najlepszym sposobem na EGR jest zaślepienie. Jak dasz blachę z otworami to część spalin będzie przechodzić.

A termostaty lepiej wymień bo idą mrozy. Ja u siebie wymieniałem zeszłej zimy i nie mam dodatkowego podgrzewacza i co prawda ciężko go zagrzać zwłaszcza w mieście ale jak łapie wskazówka pion to już trzyma.

toomi2
12-01-2014, 18:40
Ja jestem aktualnie po wyjęciu blaszki zaślepiającej egr. Różnicy nie odczuwałem w mocy, ale poranny wyjazd spod bloku to była kupa wstydu bo walił po garach równo zanim się rozgrzał. Teraz nie ma spalania stukowego i ładnie pracuje po nocy.

Fiscior
22-01-2014, 20:55
Miałem jechać na wymianę termostatów, silnik się albo wolno rozgrzewał, albo po podjechaniu do świateł momentalnie tracił temperaturę. Po przeczytaniu kilku ostatnich postów zdjąłem blaszkę zaślepiającą EGR, Mondołek rozgrzewał się prawie tak samo wolno, ale jak już się rozgrzał to na światłach temperatury mi nie stracił, kontrolnie zostawiłem go na wolnych obrotach pod domem na ok 10minut z włączonym ogrzewaniem i wskazówka temperatury nie spadła poniżej środkowego pola (trzymała się na około 1/3 jego wielkości od lewej strony). No i poza tym chyba trochę ciszej pracował silnik (ale tylko chyba - takie subiektywne odczucie).

benio
27-01-2014, 20:00
... No i poza tym chyba trochę ciszej pracował silnik (ale tylko chyba - takie subiektywne odczucie).
Jeżeli na wolnych obrotach to nie jest subiektywne odczucie - tak właśnie jest.