Zobacz pełną wersję : :? jaK ZROBIC ODPALANIE NA PRZYCISK?


Andrzej2222
11-09-2006, 17:16
Witam wszystkich chcialbym sobie zrobic odpalanie auta na przycisk tylko nie wiem jak sie do tego zabrac przeszukalem tematy i nic chcialbym tak zrobic zebym mogl sobie prekrecic kluczykiem w stacyjce i w tedy opala sie kontrolki a potem tylko przyciskiem opalic samochod. Wiem moze ktos jak to podlaczyc i ktore te kable by byly od pozycji III w stacyjce? : :fcp9 ( :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp9

-waldi-
11-09-2006, 17:19
pociąg sobie z + aku kabelek na przycisk a drugi z przycisku na rozrusznik
w miejsce obecnego - wypnij i zaizoluj.

i po kłopocie, w kazdej chwili mozesz odpiąc i wrócić do początkowego stanu
problem taki ze bez przekreconego kluczyka tez bedzie krecił jak naciśniesz przycisk.
Mozesz + pociągnąć ze stacyjki wtedy bedzie krecił dopiero jak ją włączysz

Andrzej2222
11-09-2006, 19:10
Dobrze ale skad bede wiedzial ze to sa dobre kable. Powiem inaczej do ktorego kabla sie wpiac?

-waldi-
11-09-2006, 23:31
żaróweczke weź i do masy i do przewodów dotykaj przy stacyjce tak znajdziesz bez problemu jak sie nie myle to bedzie to styk stacyjki opisany jako 15 :) a kolorek chyba czerwony kabelka

Andrzej2222
12-09-2006, 06:49
Ale kiedy podlaczyc ta zaroweczke gdy bede krecil rozrusznikiem to wtedy bo tylko samo krecenie mnie interesuje zeby wlasnie ten przycisk tylko krecil. Mcie moze jakis schemat lub rysunek?

jumper1
12-09-2006, 07:52
Ale kiedy podlaczyc ta zaroweczke gdy bede krecil rozrusznikiem to wtedy bo tylko samo krecenie mnie interesuje zeby wlasnie ten przycisk tylko krecil. Mcie moze jakis schemat lub rysunek?
wystarczy jak przekrecisz stacyjke zeby kotrolki sie paliły i wtedy szukaj żarówka jak znajdzesz to przymocuj i sprawdz sobie włączając i wyłączając "kontrolki"i jak znajdzesz te "+" to nastepnie podpinasz 2 kabelek z rozrusznika jak pisał waldi i masz samo krecenie

Zombic
13-09-2006, 18:56
Andrzej wnioskujac po twoich wypowiedziach to obsluga auta konczy sie u Ciebie na wlewaniu paliwa do baku....

Jak sobie spojrzysz na rozrusznik (mam nadzieje ze wiesz gdzie go znalezc) to ida do niego dwa kabelki (mowimy o dwoch podlaczony do rozrusznika a nie gdzies do odbudowy). Jeden gruby z akumulatora (plusowa klema) i drugi cienszy tzw. wyzwolenie.

Teraz chwila nauki
prad na rozruszniku jest caly czas (ten gruby kabel) i kiedy chcesz zapalic autko dolaczansz impuls (tez plus) cienkim kabelkiem (wyzwoleniem)

Podsumowanie
Potrzebujesz pociagnac kabelek z aku (lub innego miejsca pradowego) do twojego guzika i z guzika do wyzwolenia


Powodzenia

jumper1
13-09-2006, 21:43
Potrzebujesz pociagnac kabelek z aku (lub innego miejsca pradowego) do twojego guzika i z guzika do wyzwolenia
To inne miejsce pradowe to np + ze stacyjki jesli chcesz aby przysk działał tylko po przekreceniu kluczyka.
Niemusi byc to dosłowie "+ ze stacjki" ale mozena pociagnac + z jakiegos urzadzenia co dzial po przekreceniu stacyji np dmuchawa

Venetian
14-09-2006, 07:27
Tylko obwód dmuchawy będzie miał słaby bezpiecznik bo rozrusznik to chyba największy pożeracz prądu w aucie.

-waldi-
14-09-2006, 07:35
Tylko obwód dmuchawy będzie miał słaby bezpiecznik bo rozrusznik to chyba największy pożeracz prądu w aucie.ale tu nie chodzi o zasilanie rozrusznika a.... WYZWOLENIE go :) i z dmuchawy moze brać bez problemu

jumper1
14-09-2006, 19:01
ale tu nie chodzi o zasilanie rozrusznika a....
Jeśliby hipotetycznie załozyc ze przez przcsk przepływal by prad do zasilenia rozrusznika, to taki zwykły przycisk elekrtoniczny mogłby sie stopić przy pierwszym odpaleniu :)

Venetian
14-09-2006, 19:21
zwykły przycisk elekrtoniczny mogłby sie stopić przy pierwszym odpaleniu :)

Hyhy, razem z palcem który by go przycisnął, chciałbym to zobaczyć :fcp12

mmmk
15-09-2006, 16:10
dokladnie do takich rzeczy to juz trzeba przedewszystkim wiedzy :) no i sprzetu (kable bezpieczniki itp) ja tak sobie kiedys zalozylem wlaczanie elektrycznego wiatraka na chlodnicy we fiacie tipo. no i wlacznik od swiatla ze sciany bedzie ok nie przeciez to do 220V ?? no i taki zalozylem. nawet chwile dzialalo a jak fajnie bolalo jak mi sie zaczal palic i wylaczalem go reka i zostal mi miekki na palcu. musialem wybiec na ulicy otworzyc maske i wyrwac te kable. no ale ja wiedzy nie mam tylko wydawalo mi sie,ze to prosta sprawa takie cos. od tego czasu juz sam nie grzebie w pradzie :) a odpalanie z przycisku?? no tak to ma np honda civic. taie sobie to to moim zdaniem. mi brakuje mozliwosci mocniejszego przekrecania kluczka jak samochod nie chce zapalic :wink:
pozdrawiam
maciek

dr_Oktan
15-09-2006, 19:00
Gotowe zestawy (przycisk kontrolka kabelki instrukcja i inne) ładnie wykonane produkuje Jacky ok 80 zl, a na allegro bardzo podobne po 100 zl.

-waldi-
15-09-2006, 19:02
Gotowe zestawy (przycisk kontrolka kabelki instrukcja i inne) ładnie wykonane produkuje Jacky ok 80 zl, a na allegro barbzo podobne po 100 zl. wykonanie samemu - moze z 10 zł :D

dr_Oktan
15-09-2006, 19:13
Wykonane za 10 zl mogą być blisko wiejskiego tuningu a dla amatora może być to trochę za trudne. :562:
Ale ogólnie popieram całkowite samodzielne wykonanie. :fcp1

zborecque
18-09-2006, 10:26
Można by nawet wykonac taki układzik jak jest np. w Toyocie Corolli Verso: po przekręceniu kluczyka palą się lampki, jest elegancko itp, i wciska się taki guziczek START/STOP engine. Po wciśnięciu guziczka auto "sprawdza", czy nie jest wciśnięte sprzęgło itp, i następnie rozrusznik odpala się na chwilkę, silnik zaczyna pracować, a diodka na przycisku gaśnie :) WYPAS :) Tak samo się autko gasi. Zatrzymujemy się, wyrzycamy na luz, i znowu START/STOP engine, i silniczek gaśnie :) Hehe.
Nie pytajcie mnie jak to zrobić, bo moje pojęcie dotyczące tak zaawansowanej elektroniki wynosi -100% :) Może na elektrodzie.pl coś by się znalazło :)
Pozdrawiam!

-waldi-
18-09-2006, 10:53
wciska się taki guziczek START/STOP engine. Po wciśnięciu guziczka auto "sprawdza", czy nie jest wciśnięte sprzęgło itp, i następnie rozrusznik odpala się na chwilkę, silnik zaczyna pracować, a diodka na przycisku gaśnie :) WYPAS :) Tak samo się autko gasi. Zatrzymujemy się, wyrzycamy na luz, i znowu START/STOP engine, i silniczek gaśnie :) mozna i takie cudo zrobic :) bez problemu

Master_Piottrek
23-09-2006, 21:31
mozna i takie cudo zrobic bez problemu

kwestja jednego tranzystora i stycznika . żeby prąd z ładowania( pojawi się po odpaleniu jako skok napięcia bo rozróżnik już nie bedzie wyrywał prądu z aku ) po przez stycznik przerywał obwód pierwszego przycysku

-waldi-
23-09-2006, 21:34
kwestja jednego tranzystora i stycznika . żeby prąd z ładowania( pojawi się po odpaleniu jako skok napięcia bo rozróżnik już nie bedzie wyrywał prądu z aku ) po przez stycznik przerywał obwód pierwszego przycysku
mowa o Start/Stop i na 1 tranzystorku tego nie zrobisz :P

Master_Piottrek
10-10-2006, 19:46
mowa o Start/Stop i na 1 tranzystorku tego nie zrobisz

cza by drógi układ mieć od stopa . taki sam jak od starta :)

-waldi-
10-10-2006, 23:43
cza by drógi układ mieć od stopa . taki sam jak od starta a słyszałeś moze kiedyś o czymś takim jak przerzutnik Shmita? :P
jednym i tym samym przyciskiem zmieniasz stany z wysokiego na niski i na odwrót

Slawko
11-10-2006, 08:16
Na samym przerzutniku nie da rady. Potrzebny byłby układ który po odpaleniu silnika wyłaczałby rozrusznik.

Na przerzutniku mozesz tylko zrobic układ zastepujacy stacyjke bez mozliwosci odpalania. Do odpalania drugi przycisk monostabilny. Działałby tak jak przekręcenie stacyjki.

-waldi-
11-10-2006, 10:41
mozna wykorzystać do tego sygnał ładowania idący na kontrolkę :) i prerobić (dorobić) układ wyłaczający 1 tranzuś i pare biernych :)

Bauma
01-11-2006, 19:00
http://www.altech.com.pl/wbt/_poradnik/s2kstarter.html tutaj jest instrukcja ze schematami...

A.S.
01-11-2006, 20:26
Witam!!
Hmm.. tak tylko że nadla nie rozwiązano tam kwesti STOPU .... ale moim skromnym zdaniem i tak lepiej gasic kluczykiem bo i tak go musimy WYJĄĆ :-) ..... A długość pracy rozrusznika .. hmmmm ..... no tu by sie przydała jednak jakaś "bezpieczna" czasówka ... chociaz w kluczyku jej nie ma i nikomu to nie przeszkadza ;-)

Ja sie napaliłem ... pewnie na wiosne będzie juz zamontowane .... tylko jednak START/STOP :fcp27

Bauma
01-11-2006, 22:56
gdzies mi smiglo na ktoryms z forum ze koles zamontowal sobie czasowke i chyba zrobil to jakos tak jak to w mietkach jest....ze kreci 10s chyba ze odpali....wg mnie z ta czasowka to lipa to juz lepiej trzymac guzik... namierzyliscie juz jakies guziki?? tuningowe czy od np BMW lub S2000???

A.S.
02-11-2006, 11:13
Witam!!
Ja narazie kombinuje z przerzutniami bistabinlymi żeby było START/STOP .. nie chce urzywac do tgo masy z czujnika cisnienia oleju .... A ta czasówka to masz rację LIPA jest to nie ma sensu żadnego ..... Widziałem guzik na Allegro >>> czerowny 99z,ł i niebieski coś koło 90 zł ale koleś ZAZNACZA ze nie wysyła za pobranie więc ja darowizn też nie wysyłam :-) ..... a poza tym NIEBIESKI :587: ???
A co do tego drugiego guzika to jakośc bardzo słaba .... chyba trzeba będzie się do salonu Hondy udać :-( ...

Hrabia82
26-04-2010, 10:51
jeździłem ostatnią generacją hondy CIVIC, faktycznie przycisk wygląda fajnie taki bajer. ale na dłuższą metę męczyło mnie to wkładanie kluczyka, przekręcanie go a potem jeszcze odpalenie z przycisku który już w ogóle znajdował się po drugiej stronie kierownicy (przy drzwiach).

... co innego gdy zamiast tradycyjnego kluczyka mamy układ zbliżeniowy i wówczas jedyne co robimy to tylko wciskamy guzik START/STOP.

ale to tylko moja opinia.

GrzegorzD
26-04-2010, 18:41
czyli jak w Lagunie np lub MDO MKIV

black_time
27-04-2010, 11:36
A ja w Escorcie miałem pociągniety właśnie kabel z aku do przycsku i poźniej do rozrusznika tak jak koledzy na początku pisali.Nie ja to robiłem,ale żadnych bezpieczników tam nie wykryłem.Niestety rozrusznik też kręcił przy wyjętym kluczyku.Jak mi się popsuł pstryczek od odpalania,to kupiłem na jednej wiosce przycisk od Traktora za 5zł (nie mam pojęcia jaką tam funkcje spełniał) i tak śmigało to ponad 2 lata.

Ogólnie fajna sprawa z tym przyciskiem,tym bardziej jak mi się poluzowała wtyczka od krokowca i przy 130km na łuku mi auto zgasło.Odpalanie było dużo szybsze i łatwiejsze w takich wypadkach,bo nie musiałem przekręcać kluczyka w jedną i drugą strone.

dedal666
28-04-2010, 17:53
:d TO MUSIAŁO BYC DOBRE :d