Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wymiana łożyska w tylnym kole. Jak to zrobić ?
Mam problem tzn. huczy z tyłu (łożysko do wymiany) :fcp5 . Wymieniałem wcześniej sam łożyska w Matizie i Puncie (stosunkowo proste operacje). Mam pytanie odnośnie wymiany łożyska tylnego w Focusie. Czy trzeba ściągać zacisk i tarcze i czy ogólnie jest to skomplikowana operacja? A może ktoś ma gotową instrukcję wymiany bo w książce napraw znalazłem tylko, że z wymianą łożyska trzeba jechać do specjalistycznego warsztatu. Z góry dziękuję za pomoc :fcp1
motorek26 19-02-2009, 20:07 wymiana tylnego łożyska wyglada tak samo jak wymiana przedniego musisz wymontować zacisk tarcze i piaste do wymontowania łożyska potrzebna jest prasa
A niema szans go jakoś wybić, a potem nowe wbić (choćby przy pomocy starego). Tak już wcześniej robiłem w innych autach tylko, że tam były łożyska stożkowe i wybijało się tylko bieżnię łożyska.
motorek26 19-02-2009, 21:05 jeżeli chcesz uszkodzić łożysko to możesz je wbijać ale na własną odpowiedzialnosć
tak jak już pisałem wcześniej łożysko tylne jest bardzo podobne do przedniego i należy je wprasować na prasie nie jest to łożysko stożkowe tylko dwurzędowe
Jedz z tym do mechanika ja 2 tygodnie temu mialem ten sam problem :fcp5 oni mi to robili jakos na cieplo :fcp15 Zaplacilem 100zl to chyba nie duzo jezeli masz ''wbijac'' lozysko i je uszkodzic :fcp29
Tak zrobię dzięki za pomoc.
radkins20 20-02-2009, 07:23 witam mam ten am problem (tył od pasażera). ale najpierw musze kupić łożysko. jakiej firmy polecacie?
A powiedzcie mi jak wygląda sprawa z wymianą łożysk tył, jeżeli mam hamulce bębnowe?? FFI kombi z 2000 roku. Da się to w garażu zrobić, czy trzeba to jakiegoś konkretnego mechaniora jechać?
Wymiana tylnego łożyska bez użycia prasy jest możliwe oczywiście trzeba to zrobić umiejętnie ,jednak posiadając pewną wiedze o wymianie łożysk idzie to spokojnie zrobić bez prasy ,w moim fokusie cała operacja trwała ok 20 minut. Niestety z moich informacji bez prasy nie damy rady z łożyskiem z przodu. Co do łożysk jakie zakładać to polecam SKF tej firmy łożyska mają fordy a różnica cenowa w porównaniu do innych łożysk jest niewielka.
a może jakieś namiary na taniego dealera takich części, u mnie w mieście krzyczą jak za połowe zawieszenia!! :(
motorek26 26-03-2009, 17:32 u mnie w mieścieczyli gdzie :fcp9 uzupełnij profil
a może jakieś namiary na taniego dealera takich części, u mnie w mieście krzyczą jak za połowe zawieszenia!! :(
No to może namiary z mojego podwórka czyli Tarnów http://www.cisph.com.pl/index.html firma ok chłopaki wiedzą co i jak towar w większości dostępny od ręki a ceny jesienią ubiegłego roku (jak kupowałem właśnie łożysko do tyłu )było 45% taniej jak w sklepie motoryzacyjnym.
Patryk84 26-04-2009, 11:42 Witam! zaczęło buczeć mi w tylnym prawym kole. Dokładnie tego jeszcze nie sprawdzałem ale najprawdopodobniej to łożysko. Więc za wczasu zapytam z jakiej firmy są dobre łożyska?? w serwisie forda komplet łożyska (1szt) na tył to 140 zł ale nie jestem przekonany do tych fordowskich oryginałów. czy łożyska powinno wymieniać sie parami (L i R)??
mondeo70235 26-04-2009, 11:49 sprawdz ile kosztuje SKFi raczej wymienia się parami,ja w foczce żony mam SKF i już trochę się kręcą
adriaan1989 26-04-2009, 12:44 Ja mam założone fordowskie oryginały na wszystkich kołach i póki co nic sie nie dzieje... Zakładaj od razu całą pare.
w serwisie forda komplet łożyska (1szt) na tył to 140 zł Ja wymieniłem jedno takie w prawym kole[przy 160tyś]w lewym kole jest od nowości [238tyś] wymiana jest prosta.
http://ford.sklep.pl/pl,product,320283,lozysko,kola,ford,tyl.html
sprawdz ile kosztuje SKFi raczej wymienia się parami,ja w foczce żony mam SKF i już trochę się kręcą
Ford w większości stosuje łożyska produkowane przez SKF różnica między oryginalnym to brak logo forda na łożysku SKF. Dobrze jest wymienić cały zestaw łożyska koła.
nie ma potrzeby wymieniac parami, nie ma to znaczenia a SKF polecam
Patryk84 19-05-2009, 11:07 Wymieniłem łożysko (te które było bardzo słychać), kupiłem z firmy SNR 135zl za sztuke. zajechałem do mechanika, ten podniósł samochód i stwierdził że bardziej słychać nie te co chce wymienic tylko te drugie. Ja jeżdże moim autem i słysze które mi buczy, więc pytam - chciał mnie naciągnąć na drugie??
jurek46l 19-05-2009, 18:33 Witam .Mam przejechane 46.000 i w zeszłym roku musiałem wymienic łozysko tylnego koła.Nie wymienia sie parami poprostu te które zaczyna buczec sie wymienia.Na buczących łozyskach mozna zrobic nawet 1000km.Ale nie przesadzac z predkoscią.
Ja jeżdże moim autem i słysze które mi buczy, więc pytam - chciał mnie naciągnąć na drugie??Dawniej miałem tak w Vectrze bo wydawało mi się tak jak tobie że huczy prawe po wymianie okazało się że lewe też musiałem wymienić bo to ono było bardziej wyrobione.
Dawniej miałem tak w Vectrze bo wydawało mi się tak jak tobie że huczy prawe po wymianie okazało się że lewe też musiałem wymienić bo to ono było bardziej wyrobione.
Też miałem podobnie :( Także sprawdź dobrze które i dopiero wymieniaj. I wymieniaj tylko to które buczy (a nie komplet) -bo niby po co? -największa bzdura jaką słyszałem to wymiana kompletami łożysk.
Patryk84 01-06-2009, 20:03 tak jak pisałem wymieniłem te które buczało. teraz nic nie buczy;) mechanik podniósł i powiedział że te drugie słychać bardziej mimo to kazałem wymienić te które według mnie słychac podczas jazdy,przyznam troszke się bałem, że jak odjade z warsztatu to problem nie zniknie, ale wszystko okazało się ok, nie słychać żadnego buczenia:)
jakie łożyska polecacie na tył do focusa rok 2000, 1.8 TDDI z ABS-em. Pytam bo jest duża różnica w cenie, jakieś zwykłe kosztują ok. 75zł a oryginalne ok. 175zł. Te droższe są z tzw. kapslem a te tańsze nie (kapsel można kupić oddzielnie).
LuckyLuck 14-07-2009, 13:05 Wlasnie przerabiam ten temat, w sobote jade na wymiane, i chyba kupie posrednie za 130 pln niby oryginaly... z wymiana 220 / sztuke..... ile u Ciebie za wymiane zdzieraja?
220 za wymianę ...toż to szok... :)
Witam,
Jeśli chodzi o łożyska na tył to wymieniałem sam i wstawiałem ze średniej półki, póki co to na razie nie mam żadnych problemów.Potrzebna jest prasa,gdyż stare można wybić i zniszczyć a nowe to szkoda walić młotem.Musisz uważać na pierścień abs-u bo czasami ciężko go zbić a nowy jest chyba 40 zł kosztuje.Łożysko wbijasz obojętnie którą stroną bo nie ma różnicy a pierścień musisz dobić do końca bo miedzy czujnikiem a nim nie ma za wiele wolnego miejsca.
u mnie samo łożysko miało kosztować 150 a robocizna chyba ok. 70 - nie wiem dokładnie, bo mi miał wymieniać znajomy
Dzięki za podpowiedzi ale póki co okazało się, że z łożyskami jest wszystko ok i że powinienem sprawdzić koła ...oby nie było drożej
witam. dwa lata temu w warsztacie wymieniali mi łożysko tył prawa strona i dwa miesiące temu to samo łożysko mi siadło.Dzisiaj co mnie bardzo zaskoczyło znowu to samo koło huczy.Jak to możliwe już kolejne łożysko(drugie w tym samym kole padło).Jak ostatnio gość wymieniał mi łozysko to mówił ze to może być uszczelniacz ten co jest piaście przepuszcza wodę,tylko że jest problem bo tego uszczelniacza nie ma w zestawie,chyba że jest inna przyczyna? PROSZĘ O POMOC.
Witam.
Mam Focusa z końcówki 2003 r. przejechane ok 100 tys. km.
Nie zaglądałem nigdy w jakim stanie są tylne hamulce (bębny, nie ruszane od nowości) w każdym bądź razie hamują bez zarzutów. Preferuję styl jazdy bez używania niepotrzebnie hamulca :-) klocki z przodu wymieniane były dopiero 1 raz i jeszcze pewnie na nich trochę pojeżdżę.
Robię właśnie zakupy w ford.sklep.pl i jest tam zestaw naprawczy TRW - pytanie do szanownych forumowiczów czy wymianę/serwis bębnów zaleca się okresowo czy dopiero jak przestanie hamować? Czy zużyte szczęki nie blokują przypadkiem koła?
Przy okazji hamulców można zająć się od razu łożyskiem - co jaki czas zalecana wymiana tego elementu (na razie nic nie piszczy, koło obraca się swobodnie).
a co jaki czas wymieniasz szyby?
Szybę przednią w sierpniu ;-)
Spotkanie z sarną. Patent Forda - klapka od poduszki pasażera wybija przednią szybę. Sarna duża nie była, uszkodzony grill i pognieciona trochę maska, ale niestety czujnik zderzeniowy odpalił poduszki i napinacze :-(
Nie ma zaleceń terminowych ani przebiegowych, wymieniasz jak się zużyje. Jeśli Ci się chce wczołgaj się pod auto, od tyłu bębnów powinny być otwory zaślepione korkiem gumowym, przyświeć latarką i będziesz widział w jakim stanie masz szczęki bo raczej jeśli już to to jest do wymiany. Łożysko jak zacznie niedomagać to poczujesz to i usłyszysz i wtedy wymienisz. Tak to mógłbyś całe auto wymieniać bo coś się może popsuć.
Pozdrawiam
wymiana bębnów i łożyska tył - co ile?dwa warianty:
1. dla bogatych co 1 miesiąc lub 10tys. km
2. Dla reszty - kiedy sie skończą.
Ewentualnie na rolki sobie podjedź na stacje diagnostyczną i zmierz sile hamowania
Ewentualnie na rolki sobie podjedź na stacje diagnostyczną i zmierz sile hamowania
Pomiar siły hamowania nie odpowie na pytanie jakiej grubosci są elementy cierne hamulców i czy należy je zwymienić.
Kiedyś ASO Fiata sprawdziło tylko siłę hamowania i hamulce rozleciały się w trasie.
Podobny, konkretny przypadek znam z ASO Toyoty
Na szczęście hamulce bębnowe zużywają się wolniej niż tarczowe
pozdrawiam
Arturek
bo łożysko trzeba kupować dobrej firmy miałem tak samo w escorcie wczesnie wymieniałem 2 łożyska zanim kupiłem skf i spokojna głowa na lata
dodatkowo teraz bede musiał wymienić w moim Focusie powiedzcie mi czy tylna nakrętka musi być dokręcona z jakimś momentem i jeśli tak to jakim??????
przepraszam ze odświezam post ale chciałbym sie dowiedziec bardzo waznej informacji a nie chce zakładac nowego tematu
czy moze ktos wie z jakim momentem dokreca sie ową nakretke przy wymianie łozyska???
tomiscorpio 06-06-2011, 20:10 skoro nie ma tam lozysk stozkowych to bardzo mocno sie dokreca , dobry klucz plus przedluzka i dokrecic solidnie. Tylko nie metrowa jakas.
Cos kolo 250 do 280 niuta bedzie. Dokrecic i nic nie popuszczac ani nie cofac.
Normalny klucz plus 30 cm przedluzki porzadnie dokrecic.
w sumie racja obawialem sie tylko po doswiadczeniach z esiego
tomiscorpio 07-06-2011, 00:02 jak miales w erscorcie zle doswiadczenia to znaczy ze kupowales szajs nie lozysko....
Ja tam akurat nie jestem tą osoba ktora uwaza ze cena= jakosc ale niestety z lozyskami jest spory problem. nie wiem kiedys polacy robili super lozyska , a teraz robia firmy wogole nieoznakowane , puszczaja to do niemiec , a potem te polskie lozyska w niemieckim kartoniku trafiaja do nas tyle ze juz z cenami z kosmosu.
A takie np CX czy tam pakowacz jakis margo czy jakos tak syf kila i mogila z plasteliny wykonane,.
skoro nie ma tam lozysk stozkowych to bardzo mocno sie dokreca , dobry klucz plus przedluzka i dokrecic solidnie. Tylko nie metrowa jakas.
Cos kolo 250 do 280 niuta bedzie. Dokrecic i nic nie popuszczac ani nie cofac.
Normalny klucz plus 30 cm przedluzki porzadnie dokrecic.
Podwojne lozysko to tez lozysko stozkowe ;)
Tylko ze nie wiadomo czy kolega ma tarcze czy beben bo to roznica!!!
tomiscorpio 07-06-2011, 10:26 jak masz zamkniete lozysko to mu krzywdy nie zrobisz dokreceniem. dobrze wiesz o co chodzi i znow zaczynasz swoje glupie czepialstwo. ktore jak zawsze nic nie wnosi do tematu.
wybacz napisalem o tym ze niewiadomo co kolega ma wiec jesli dokreci beben takim momentem to po lozysku.!!!!
A podwojne lozysko-oczywiscie mozemy dokrecac bardzo duzym momentem.
Jednak zamiast napisac zamkniete lozysko powinienes napisac podwójne stozkowe.
Zamkniete moze rownie dobrze byc pojedyncze kulkowe a to jest roznica.
PS. nie czepiam sie tylko prostuje nazewnicto aby zamieszania nie bylo, bo jeszcze inni pomysla ze kazde lozysko chronione mozna na maksa dokrecac.
atomic99 28-06-2011, 16:44 Witam
Sorki za wykopalisko ale nie będę zakładał kolejnego tematu.
Mam zamiar wymienić bębny i szczęki z tyłu autka (Ford Focus 1.8TDDi 90KM)
Co oprócz oczywistych bębnów i szczęk muszę kupić żeby nie motać się w trakcie wymiany ?
Czy łożyska i inne drobne elementy można przełożyć ze starych bębnów ?
Wszystko powinieneś przełożyć. Tylko jak to zwykle bywa jest jedno ale :) często np. okazuje się że samoregulator szczęk jest tak zapieczony że nic z nim już nie da rady zrobić. To samo się tyczy np. osłony na smar, tego kapturka którym zatyka się nakrętkę, często podczas jego wyjmowania zrobi się z niego miazga i jest do wymiany.
A łożyska jeśli nic nie stuka i nie puka powinieneś śmiało przełożyć.
Pozdrawiam
atomic99 30-06-2011, 11:38 Też już jestem po takiej operacji ale nie do końca. Wydawało mi się że przeczytałem na forum wszystko w tym temacie a okazało się że nie do końca. Hamulce tarczowe w focusie były tylko jedne i nie ma najmniejszego znaczenia z jakiego auta są mogą być nawet od 1.4 a i tak będą pasować do 1.8 TDDi.
Otóż wiedziałem to że należy kupić:
piasty do hamulców tarczowych
zaciski
tarcze
klocki
osłony do hamulców tarczowych (nr części 1138516 i 1138517 - tanie i bardzo potrzebne i raczej nie powinno się ich pomijać bo mogą się pojawić problemy z ABS - choć trochę chronią pierścienie przed całym syfem).
A w rzeczywistości okazało się że to nie wszystko. Mój focus jest przed liftem. Przewody hamulcowe wyglądały następująco: (opisuje tylko to co już jest widoczne) kawałek przewodu gumowego a potem przewód metalowy aż do samego tłoczka. No i niestety podłączenie zacisku w takim układzie nie było możliwe. Należało wymienić również przewody. Otóż z tego co teraz się zorientowałem to przewody przy tarczach z tyły wyglądały następująco. Były dwa rodzaje:
1. cały gumowy przewód o długości 41cm
2. kawałek gumowy (taki sam jak przy bębnach) potem kawałek metalowy i potem znowu kawałek gumowy do samego zacisku.
Do tego przy tarczach jest uchwyt który przytrzymuje przewody (nr 1128198 i 1128199 - mocuje się je na wahaczu) i też moim zdaniem jest raczej niezbędny żeby przewody dobrze leżały.
Podejrzewam że jeśli przy bębnach mamy ten drugi układ czyli guma-metal-guma to nic nie trzeba wymieniać natomiast jeśli układ jest taki jak u mnie czyli guma-metal nic nie podejdzie i trzeba wymienić przewody. Ja zauważyłem że muszę zmienić przewody dopiero jak zdjąłem koła :smt106 a wystarczyło dużo wcześniej zajrzeć pod auto i potem bez nerw wymieniać hamulce ale i tak się udało.
Wymienić bębny na tarcze od biedy idzie nawet pod blokiem robota nie jest trudna jest troszkę problemu z odkręceniem piast od wahacza ale daje rady. Natomiast wymiana linki bez podnośnika lub jakiegoś kanału jest raczej nie możliwa.
Pozdrawiam
moons ja chyba mam tak samo jak u Ciebie chodzi mi o przewody hamulcowe
- Ty wymieniałeś całe przewody czy tylko tą końcówkę przyłącze do zacisków ?
Gdzie kupiłeś przewody ?
Jakie koszta ?
Znalazłem taką stronę http://www.motoneo.pl/k-przewod_hamulcowy-FORD-all-FOCUS-FOCUS_kombi_DNW-854-przewod_hamulcowy-przewod_hamulcowy-i-j.html
Który element trzeba wymienić ?
moje fotki :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6ea2494c2875132.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22bcbce266f57268.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/53e14e52a39f2e94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecad0452e2a2fd27.html
Znalazłem i zamówiłem już kompletne zwrotnice z osłoną, czopem piasty, piastą, zaciskami - lewa i prawa strona 340zł z przesyłką, w poniedziałek będę miał.
Jak już będę miał podstawę to zamówię linkę do ręcznego no i ten przewód hamulcowy pasujący do zacisków tylko który ?.
Jak dorwę wszystkie części do swapa to postaram się zrobić foto relację z wymiany.
A i jeszcze jedno czy łożysko z bębna będzie pasować do tych tarczowych ?
genas244 19-08-2012, 17:41 witam ma ktoś ilustrowana (z foto) lub pisze mną instrukcje wymiany łożyska w tylnym kole w fordzie focus kombi 1,6 16V 1999r z ABS , ? ? z góry dziękuje :)
Ja ostatnio wymieniałem ale mam z tyłu tarczę więc dla tarcz mogę Ci napisać bo jak bęben to nie rozbierałem.
musisz odkrecic zacisk hamulca, odkrecic piaste, delikatnie zbic koronke od abs ( uwazaj zeby jej nie pogiac) lozyska w piascie zabezpieczone sa Segerem , musisz je odbezpieczyc, potem najlepiej jak bys mial prase i wycisnal stare lozyska i wcisnol nowe, jak chcesz mozesz probowac inaczej ( mlotkiem :) ) ale najlepiej robic to prasa. Montaz w odwrotnej kolejnosci. Lozysko schodzi w ta strone gdzie jest zabezpieczone .
pierścień ABS jest zwykle w komplecie z łożyskiem ja za SKF dałem 130zł a ciężko jest go zbić bez uszkodzenia
genas244 20-08-2012, 11:18 tył jest na tarcze , tak ciezko jest wybic te łozysko?
nie tyle łożysko co pierścień ABS żeby go nie uszkodzić ale spokojnie zwykle z nowym łożyskiem w zestawie jest też pierścień. Ja z wybiciem łożyska do znajomego na prasę pojechałem.
popsikac jakims penetrantem zeby "puscilo" i delikatnie np. przez jakies drewienko i nie powinien sie ten piescien uszkodzic chybaze ktos na sile zbija mlotkiem go albo przecinakiem
beditbskce 24-04-2014, 17:35 Witam, muszę wymienić łożyska w kołach w swoim Focusie, oczywiście jak zawsze chodzi o kasę żeby było tanio i dobrze ;) znalazłem w internecie kilka ofert : http://allegro.pl/lozysko-kola-tyl-tylnego-fiesta-focus-mk1-1-fusion-i4183361205.html , http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-Focus-Mk1-Fiesta-Mk5-Fusion-zestaw-SKF/2671 , http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-Focus-Mk1-Fiesta-Mk5-Fusion-zestaw-Meyle/1059 . Co byście doradzili ? może juz ktoś miał doświadczenia z takimi firmami ? pozdrawiam
mojmistrz 24-04-2014, 17:38 Mam meyle, kupione w hurt. w moim mieście za 100zł, jest ok. 40 tyś na nim zrobiłem i nie mam zarzutów.
Krafta to szkoda wkładać. SKF lub FAG innych bym nie zakładał wymieniałem u siebie w trzech kołach i wszystkie SKF. Z Meyle nie miałem styczności, zawieszenia robią ok łożyska nie wiem. Popatrz też w sklepach stacjonarnych bo cena jak pamiętam też koło 130zł a przesyłki nie płacisz wtedy.
beditbskce 24-04-2014, 18:32 Hmn myśle że chyba najrozsądniej bedzie zakup SKF - znalazłem za 129 zł w FOTA Katowice
i na tym pojeździsz. ja kiedyś włożyłem no name do fiata i zrobiłem 40 tys
na skf zapomniałem co to łożyska
Andrzej K. 24-04-2014, 18:48 Spokojnie to Meyle możesz kupować kilka łożysk tej firmy do różnych aut kupowałem i zero problemów, no i tańsze jest od skf, a wspominasz,że cena też ma znaczenie dla Ciebie, a skf, hmm to już nie ta jakość co kiedyś,ale dają radę, choć nie są już "na wieki" jak to dawniej bywało. Najważniejsze jednak przy wymianie łożysk jest ich prawidłowy montaż, bo nawet najlepsze łożysko zle zamontowane (dokręcone), bardzo szybko się rozsypie.
Pzdr.
Prosze przeczytać i poprawić tytuł tematu.
Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozys...estaw-SKF/2671 , http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozys...taw-Meyle/1059
Te możesz śmiało kupować - ze wskazaniem na SKF-a. No i oczywiście także wcześniej już wspomniany przez jednego z kolegów FAG.
proponuję kupić oryginalne raz a dobrze i problem na lata z głowy,kupując tanio tracisz dwa razy,problemy z autami się zaczynają jak przejadą polską granicę.
korek007 25-04-2014, 12:13 Kupowanie łożyska SKF lub FAG nie jest wcale kupowaniem tanio. Są to chyba firmy robiące łożyska dla forda.
jarhel74 25-04-2014, 19:26 A ford produkuje łożyska i wsadza do swoich aut przy pierwszym montażu ;) . Firma Motorcraft nie produkuje części, tylko nabija swoje logo na produktach innych firm, kasując przy tym odpowiednio większą sumę pieniędzy. Tanio byłoby, gdyby kupił łożysko firmy HART lub inny no name. SKF, FAG i inne tu polecane nie są tanie , ale są dobre jakościowo.
beditbskce 25-04-2014, 20:45 Znalazłem jeszcze firme KAGER za 100 zł i jakieś polskie CX za 70 zł ale juz słyszałem ze CX to lipa...
Kager to chyba hurtownia/pakowacz lepiej dołożyć to 30zł i mieć SKF. NSK może by było tańsze tylko nie wiem czy robią łożyska w zestawach do samochodów.
beditbskce 26-04-2014, 14:46 dobra, dzieki wszystkim - wezne te z SKF - 129 zł
maureliusz 28-04-2014, 08:52 HART...no nie róbcie jaj. To do UNA montowałem :-P, a nie do króla szos fokusa :-D
FAG, SKF to jest warte uwagi. Cena... przecież było w mediach, że zrobili zmowę cenową... i posypały się kary.
beditbskce 14-05-2014, 10:59 założyłem e z SKF - wymiana 60 zł za 2 koła - narazie hula :)
Również zamówiłem dzisiaj łożysko bo wyje. Wybór padł na SKF w jednym sklepie powiedzieli 128zł ale nie było na miejscu to pojechałem do inter-cars i tam cena za to samo łożysko SKF z dwoma segerami, pierścieniem ABS i zasobnikiem smaru 180zł. Oczywiście poczekam do jutra na to tańsze.
jarhel74 14-05-2014, 20:56 No, cena niezła. Mnie za wymianę 1 łożyska skasowali 60 zł + 160 łożysko. Ale nie miałem wielkiego wyboru- w sobotę wymiana a w niedzielę wyjazd na wakacje. Nikt inny nie chciał zrobić w takim czasie.
Ja wymianę robię sam bo prasę mam własnej roboty. Tym razem moze jakiś tutorial zrobię.
prasę mam własnej roboty.
No bez prasy to nie robota ;) Ludzie nabijają łożyska młotkiem, a później się dziwią że padają po kilku tys. km. ;) a elegancką prasę to można zrobić z hydraulicznego lewarka ;)
o lewarku nie pomyślałem, bardziej o solidnym imadle, zróbcie fotki tego lewarka i do czego przyciskacie z drugiej strony
Zrobię dzisiaj fotę tej mojej prasy, co prawda jest trochę wygięta ale daje radę.
Tak wygląda prasa którą zrobiłem. Dzisiaj jednak nie dała rady łożysku tylnego koła i jutro muszę podjechać do znajomego żeby je wycisnął. Lewarek jest 10t do tulejek bez problemu wystarczył. Samą prasę mam zamiar poprawić bo się troszkę wygięła.
bardzo pomysłowo, może sam się pobawie w takie coś, ale górna szyna od razu widać że za słaba, mogłeś dać kawał szyny kolejowej - nic by tego nie ruszyło
K!S!3L a czemu masz lewarek na górze a nie na dole?
U góry jest ceownik, będę docelowo chciał tam dać dwuteownik lub profil jakiś. Wykorzystałem to co miałem pod ręką.
Lewarek jest u góry bo ta półka co na niej stoi jest ruchoma i przesuwa się w dół. Praktycznie wszystkie prasy na allegro mają podobną konstrukcję. Znajomy, który mi dzisiaj wyciskał łożysko ma to na siłowniku 50t i pompę elektryczną a sama prasa ma jakieś 2,20 wysokości.
gruberek11 10-01-2016, 16:26 Witajcie!
Pacjent to ford focus 1,może ktoś wymieniał samodzielnie łożysko z tyłu - mam do dyspozycji prase do wyciskania,a może dostępne są kompletne piasty?
Może ktoś dysponuje opisem?
pozdrawiam
thomas77 10-01-2016, 18:49 w czerwcu wymienił mi mechanik za 180 z robotą i powiedział że mu ledwo prasa dała radę ogólnie dla laika sporo roboty ,juz łatwiej było w escorcie zmienić;)
Witajcie!
Pacjent to ford focus 1,może ktoś wymieniał samodzielnie łożysko z tyłu - mam do dyspozycji prase do wyciskania,a może dostępne są kompletne piasty?
pozdrawiam
Powiedz jakie masz z tyłu hamulce? Tarcze czy bębny?
mateusz.zajt 25-10-2016, 08:47 Witam wszystkich!
Dziś mam zamiar zabrać sie za wymianę łożyska tylnego w mojej foczce MK1. Łożysko jest wprasowane w bęben, a sama rozbiorka by zdjąć bęben jest banalna. Pozostaje wyprasowanie starego łożyska i wprasowanie nowego które już mam ;) Czy dam radę wycisnąć stare łożysko w dużym imadle za pomocą rurki o dobrze dobranej średnicy? Jakie problemy mogę napotkać? Jeśli ktoś to wcześniej już robił to proszę o wskazówki i info czy bawić sie z tym samemu bez prasy :)
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
https://focusmk1.wordpress.com/2015/02/10/wymiana-bebnow-lozysk-i-szczek/
Witam wszystkich!
Dziś mam zamiar zabrać sie za wymianę łożyska tylnego w mojej foczce MK1. Łożysko jest wprasowane w bęben, a sama rozbiorka by zdjąć bęben jest banalna. Pozostaje wyprasowanie starego łożyska i wprasowanie nowego które już mam ;) Czy dam radę wycisnąć stare łożysko w dużym imadle za pomocą rurki o dobrze dobranej średnicy? Jakie problemy mogę napotkać? Jeśli ktoś to wcześniej już robił to proszę o wskazówki i info czy bawić sie z tym samemu bez prasy :)
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Hej najlepie na prasie bo na imadle ciezko sam to przerabialem
Bump: Hej najlepiej na prasie bo w imadle bedzie ciezko sam to przerabialem
mateusz.zajt 27-10-2016, 12:23 Dzięki za pomoc, udało sie ogarnąć samemu w garażu ;) Poszło lekko, co prawda nowe łożysko wbilem a nie wprasowałem ale nie stawiało większego oporu. Mam nadzieję że pochodzi trochę. Problem rozwiązany :)
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
[...]
co prawda nowe łożysko wbilem a nie wprasowałem ale nie stawiało większego oporu.
Mam nadzieję że pochodzi trochę.
Problem rozwiązany :)
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Witam
Wszędzie piszą żeby tak nie robić, bo:
- łożysko przenosi obciązenia promieniowe, a nie poosiowe
- mozna tak uszkodzić łożysko
Nie jest obojetne czy naciskasz na bieżnię zewnętrzną czy wewnętrzną
pozdrawiam
Arturek
jarhel74 27-10-2016, 20:05 Ale można wbić przykładając siłę do zewnętrznej bieżni. Wtedy problemem jest tylko prostoliniowe prowadzenie łożyska, żeby się nie przekrzywiło.
slawek-kali 27-10-2016, 20:20 Nie robcie jaj.. stare mozna spokojnie wybic nasadka 32 bodajze.. a nowe wbic uzywajac zew. ringu starego lozyska i mlotka. ;)
mateusz.zajt 30-10-2016, 08:15 Dokładnie, nie ma co się zastanawiać, tylko trzeba zrobic i jeździć. Jak się rozpadnie z mojej winy to dam znać ale póki co jest miodzio ;)
Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Witam
Mój pierwszy post więc jak coś będzie nie tak proszę się nie denerwować.
Mam problem z zamontowaniem bębna z łożyskiem na piastę. Stare łożysko się rozpadło, zdjąłem bęben wybiłem łożysko, nabiłem nowe, założyłem pierścień ABS-u, zakładam i wchodzi do polowy. Postanowiłem dobić młotkiem i problem bo teraz w żadna stronę nie chciało się ruszyć. ruszając bębnem zęby zdjąć cale ustrojstwo rozwaliłem łożysko i tak dwa razy już. Co robię nie tak? Czy łożysko od 1.6 Automat jest inne niż od 1.6 w manualu? nie mam już pomysłów.
Z góry dzięki za rady.
Podjedz do jakiegoś warsztatu niech tobie na prasie wstawi to łożysko, młotkiem to możesz sobie w głowę puknąć :D
damianisko5 21-01-2018, 09:10 Dokładnie tak. W bęben mk1 łożysko należy wprasować prasą. Młotkiem tego absolutnie nie powinno się robić. Sam sobie szkód narobiłeś.
jarek1780 21-01-2018, 10:01 Ja wymieniałem u siebie sam ,młotkiem nabijałem i wszystko ok ,napewno prasą jest lepiej ale to nie jest konieczność ,nie wiem dlaczego do połowy ci dochodzi i jak nabijałeś
to nawet bez młotka można zrobić, kolega pewnie nabił krzywo
Dobrze wyczysciles piaste?
Jak napierd#$%ł młotkiem w śodkowy pierścień, to nie ma opcji , by zadziałało.
U siebie wymieniałem oba bębny i wymieniałem oba łożyska na stare. PRAWIE 10TYS. KM I JEST OK.
pawel92ek 29-05-2019, 05:48 Witam
Mój pierwszy post więc jak coś będzie nie tak proszę się nie denerwować.
Mam problem z zamontowaniem bębna z łożyskiem na piastę. Stare łożysko się rozpadło, zdjąłem bęben wybiłem łożysko, nabiłem nowe, założyłem pierścień ABS-u, zakładam i wchodzi do polowy. Postanowiłem dobić młotkiem i problem bo teraz w żadna stronę nie chciało się ruszyć. ruszając bębnem zęby zdjąć cale ustrojstwo rozwaliłem łożysko i tak dwa razy już. Co robię nie tak? Czy łożysko od 1.6 Automat jest inne niż od 1.6 w manualu? nie mam już pomysłów.
Z góry dzięki za rady.
Przed montazem nalezy przesmarowac jakims smarem lozysko od srodka i miejsce w ktore wchodzi to lozysko w piascie.
Tu chyba z cala piasta jest.. Ja jak wymienialem to nie bylo mozliwosci samego lozyska
Arturr300 31-05-2019, 07:48 W wersji z bębnami na pewno jest możliwość wymiany samego łożyska - sam tak zrobiłem.
Właśnie zdjąłem swój bęben celem wymiany łożyska i nad tym pierścieniem sprężynującym blokującym łożysko jest jeszcze jeden blaszany, który całkowicie blokuje dostęp do sprężynującego. Ten blaszany za chiny nie chce się podważyć czy ruszyć. Jest jakby wpuszczony w ten rowek w którym siedzi sprężynujący. Jak go zdjąć? Dodam, że samochód bez ABS
Edit: dałem radę. Trzeba go podważać od spodu po obwodzie
|