Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Cofnięte prawe koło


Endriu77
20-08-2012, 18:19
Witam,
Fordzik po wlocie na słup.
Autko po naprawie na ramie (przywrócone punkty bazowe zawieszenia),
Wymieniłem: belkę pod silnik+ śruby, drążek reakcyjny + końcówki, wahacze, cały prawy boczek wraz z podłużnicą. Nadal koło prawe wydaje się byc cofnięte ok 1 cm.
Co jeszcze może być ? dodam że przy wolnej jeżdzie na poprzecznych nierównościach słychać stuki z okolicy zawieszenia, auto nie ściąga na boki.:wink:

Jester
20-08-2012, 19:51
Przestawiony wózek/sanki zawieszenia, ale 1 cm to bardzo dużo. Masz wymiary po prostowaniu na ramie? Przeczytaj czy odległość do punktów z przodu po prawej i lewej stronie są takie same.

Endriu77
20-08-2012, 20:00
Wymiary P i L strona takie same, sanki są nowe, zastanawiam się czy zwrotnica / piasta ew. kolumna McPherson mogą mieć na to wpływ.

tedi_k
21-08-2012, 00:58
sanki są nowe, zastanawiam się czy zwrotnica / piasta ew. kolumna McPherson mogą mieć na to wpływ.

Sanki nowe-nowe czy nowe-"z drugiej ręki"?

Zwrotnica/piasta oczywiście, że odpowiadają za ten stan w tym sensie, że to ich położenie właśnie zmierzyłeś! Tyle, że zwrotnica/piasta pozycjonowane są przez wahacz zamocowany do sanek. Wahacza raczej nie masz odkszałconego... Koło się zamknęło.
McPherson chyba raczej też takiego efektu by Ci nie dał - raczej coś z kątem wyprzedzenia chyba...

Kto Ci zmierzył to cofnięcie? Bo jeśli jakiś sensowny fachowiec od geometrii, to on powinien podjąć się ewentualnie namierzenia powodu cofnięcia.

Ja zawsze (chyba już od 15 lat) robię geometrię u Dudy w Katowicach-Ochojcu (rok założenia 1982, same urządzenia optyczne, żadnych komputerów...) i gość wielokrotnie przy mnie mówił ludziom z takimi jak Twój przypadkami, że może auto naprostować, tylko musi je wziąć na dzień. Mówił, że nie ma jednej przyczyny takiego stanu (no poza "dzwonem" oczywiście...:D) i że każde takie auto wymaga indywidualnego zdiagnozowania... No a po diagnozie - jak się wyraził - ma on „swoje sposoby” aby takie cofnięcie na poziomie 10mm doprowadzić mniej więcej do ładu.

Z tego prosty wniosek, że potrzebny jest dobry gość od geometrii, bo tajemnice warsztatu tego typu „złote rączki” mogą nie chcieć rozpowszechniać na forum…

Endriu77
21-08-2012, 08:05
W takim wypadku doobrego diagnoste od geometrii muszę znależć, najlepiej w Krakowie.

Bump: Sanki fabrycznie nowe, wahacze też

Endriu77
23-08-2012, 17:23
I wszystko jasne
1- cofnięte koło po pomiarze o 5mm - powód krzywa piasta
2- stuki przy nierównościach - powód wywalony prawy wewnętrzny przegub przy skrzyni biegów