Zobacz pełną wersję : [naprawa] Wymiana uszczelnienia przewodów przelewowych, przelewów 2.0TDCi
Samochód: Ford Mondeo MK4, silnik 2.0 TDCi.
Instrukcja wymiany uszczelnienia („oringu”) - przewodu powrotnego, nazywanego także przewodem powrotnym lub przewodem niskiego ciśnienia - przy wtryskiwaczach. W moim przypadku są to wtryski firmy Siemens.
Instrukcję po zaprzestaniu hostowania zdjęć na imageshack przerzuciłem do pliku pdf.
Do pobrania na http://chomikuj.pl/bobanr
jacajacek 22-09-2012, 15:44 Dzięki kolego za ten post uratował mnie przed dużym wydatkiem
Fakt oring ciężko kupić w ASO nie mają albo komplet za 260zeta. W serwisach pomp wtryskowych można dostać wszystko i tam są nawet pojedyncze końcówki wykonane z aluminium (powinny pasować tylko trzeba wziąć swoją do przymiarki), oczywiście przy zdejmowaniu spinka wyskoczyła i tyle ją widziałem.
Całość naprawy ok.5zł. i 15minut pracy. Zero wycieku i o to chodzi.
Jeśli idzie o oring kupiłem normalny czarny nie wiem z czego jest ale będę poszukiwał takiego jaki polecach.
Wielki szacun i pozdro oby więcej takich porad.
Jeśli idzie o oring kupiłem normalny czarny nie wiem z czego jest ale będę poszukiwał takiego jaki polecach.
Najpewniej jest do NBR, czyli najbardziej pospolity materiał. Ja u siebie też mam taki (ma również kilka innych osób, które są po wymianie) i po miesiącu od wymiany jest suchutko. Póki nie cieknie, nie szukam tych wytrzymalszych.
Dzięki, że mogłem pomóc.
jacek306p 28-10-2012, 15:48 Witam posiadam focusa mk 2 wie ktoś jaka tam jest wielkość oringu na przelewie
Hej może ktoś wie gdzie można dostać te oringi które opisuje kolega? Szukam po googlach i nic nie mogę znaleźć a wywalić 289 zł na cały komplet kiepsko mi się uśmiecha.
Okej zakupiłem oringi. Musiałem kupić 100 sztuk
Zostało mi 98 jakby był ktoś chętny wyślę pocztą kontakt kanlan(malpa)kanlan.pl
Dołożę do poradnika, że jeśli ktoś ma brak cierpliwości na ponowne zakładanie metalowych spinek przytrzymujących powroty, świetnie sprawdzają się paski zaciskowe.
Witam. Można namiary na sklep z tymi uszczelkami? Ciężko idzie mi szukanie
Kapsel_lg 03-10-2013, 11:17 ja kupiłem FPM 3,5x1,5 i niestety nie da się zatrzasnąć króćca przelewu na spince (nie wchodzi do końca w gniazdo) :(
wydaje mi się że są zbyt twarde i dlatego nie chcą wejść.
Jarek_Lodz 03-10-2013, 12:56 Jak by ktoś potrzebował, to różnego typu oringi, również fluorowe można było kupić w sklepie Uszczelka (sklep z duzymi tradycjami). kiedyś tam kupowałem oringi i był tego cały sklep.
Aktualnie :
http://www.uszczelka-lodz.pl/
Pozdrawiam.
Jarek
mkaminski100 07-10-2013, 11:36 ja kupiłem FPM 3,5x1,5 i niestety nie da się zatrzasnąć króćca przelewu na spince (nie wchodzi do końca w gniazdo) :(
wydaje mi się że są zbyt twarde i dlatego nie chcą wejść.
Mam dokladnie ten sam problem, wiec uwazajcie. Ja kupilem VITON i nie pasuja.
Po wcisnieciu na sile scina kawalek oringu i nie trzyma poprawnie. Probowalem smarowac wazelina i nic nie dalo.
Poza tym przy wyjmowaniu jednego z plastikowych koncowek ulamal mi sie koniec i zostal we wtrysku. Jest to bardzo kruchy plastik.
Oczywiscie kupic samego sie nie da, wiec auto unieruchomione. Na szczescie udalo mi sie to skleic i dokupilem w koncu zamiennik.
15minut roboty przeksztalcilo sie w kilka godzin pracy. Niestety zapedzilem sie troche, bo zawsze wyjmowalem przewody przy wymianie wtryskow, wiec nie bylo rurek wysokiego cisnienia, ktore dosc mocno przeszkadzaja.
Kapsel_lg 03-11-2013, 16:44 u mnie też się skończyło zakupem oryginalnych przelewów w ASO.
Kupowaliście w oryginalnym rozmiarze (3,7x1,2) z FPM?
U mnie rok po naprawie i jest sucho.
mkaminski100 03-11-2013, 22:08 Sklep specjalizujacy sie nie mial tego rozmiaru. Najblizszy to 3.5 x 1.5.
Ja bralem Viton. Jest troszke twardszy, ale odporny na rope i temperature.
Niestety scielo go.
Oring 3,5x1,5 [mm] z NBR po założeniu na końcówkę przelewu rozciąga się i widać dopasowuje (zastępuje) idealnie oryginalny. Z FPM musiałby być w oryginalnym rozmiarze żeby pasował - co udowodniono wyżej.
kuba2011 06-01-2014, 15:09 proszę o infromacje jakich rozmairów są oringi - uszczelnienia przewodów przelewowych do silnika 1.8 TDCI (125KM) ford mondeo mk4
Są juz orginalne
http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-uszczelki/730/1/default/1/searchquery/oringi
kuba2011 07-02-2014, 16:47 renjan: serdeczne dzięki za info.
A próbował ktoś podmiany przewodu na oryginał Citroena nr 1574HL ??
Wygląda identycznie
http://www.motopartner.pl/Start.asp?WCU=~TUoxNTc0SEw=
Ciechanek 05-03-2014, 21:46 Witam
W nawiązaniu do pierwszego postu mam pytanie ponieważ stwierdziłem u siebie podobne objawy (ten sam silnik) które pojawiły się po przejechaniu ostatnich 50km tj.zapach paliwa w kabinie + na postoju dym z pod maski.
Po zajrzeniu pod maskę i zdemontowaniu osłony okazało się ze cały silnik z góry a dokładniej mówiąc gniazda gdzie zamontowane są wtryskiwacze jest zalany paliwem .
Osuszyłem to na drugi dzień i podejrzewam ze wyciek jest z miejsca gdzie do wtryskiwacza wkręcona jest końcówka na klucz 13 do której podłączony jest przewód paliwowy (tam się delikatnie poci przy dodaniu gazu na biegu jałowym), lub nieszczelne przewody przelewowe lub co by było najlepszą opcją sama uszczelka tych przewodów :).
I teraz moje pytania:
1. Czy aby stwierdzić nieszczelność przewodów trzeba zdejmować tą plastikowa osłonę widoczna na zdjęciu z nalepką która je częściowo przykrywa (wystają tylko końcówki) ? 2.Czy mogę zastosować jakiś środek typu pasta uszczelniająca do uszczelnienia tej końcówki która wchodzi do wtryskiwacza ponieważ dokręcam na maksa i dalej stamtąd delikatnie cieknie.
3.A może wtryskiwacz jest do wymiany? Jezeli tak to już gorzej bo bardzo ciężko taki dostać siemens nr fabr.9657144580 a nowy kosztuje niemało.
Z góry dzięki za podpowiedzi.
My Ci nie stwierdzimy skąd masz wyciek. Natomiast jeśli to przewód od wysokiego ciśnienia, na który wskazujesz, to go nie uszczelnisz żadną pastą. Panuje tam bardzo wysokie ciśnienie i tylko fizyczne połączenie kielicha dokręcone nakrętką da radę.
Wyklucz przeciek z przewodów powrotnych, na temat których jest fotorelacja i dopiero po tym bierz się za przewody wysokiego ciśnienia (ew. wymiana na używane).
Rolandsk 30-04-2014, 08:21 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Oringi-przewodow-przelewowych-do-wtryskiwaczy-1.4-1.6-2.0-TDCi/4110
koledzy oringi mam ori. ale zjechał sie ten kołnierz w który wchodzi zabezpieczenie i wypycha mi po czasie końcówkę przelewu . Widzę że idzie to kupić , przynajmniej wydaje mi się że to to http://www.wachowiak.pl/sprzedaz/artykuly/238 , pytanko jak to wywmienić jeśli jest to zgrzewane , chyba że wywalić wężyk i wstawić zwykły na opaski odporny na ropkę
Witam, jestem w trakcie wymiany przewodów przelewowych i moje pytanie jest takie jak sobie poradzić z włożeniem na miejsce spinek bo oczywiście mi wyskoczyły i za groma nie mogę ich ponownie wsadzić. z góry dziękuje za pomoc.
Bump: Witam, jestem w trakcie wymiany przewodów przelewowych i moje pytanie jest takie jak sobie poradzić z włożeniem na miejsce spinek bo oczywiście mi wyskoczyły i za groma nie mogę ich ponownie wsadzić. z góry dziękuje za pomoc.
Podłączę się do tematu,bo u mnie wczoraj też zapach ropy w kabinie i dym spod maski na postoju
Po zdjęciu osłony silnika,przy wtryskach oczywiście mokro
Pierwsza diagnoza,wyciek paliwa spod niektórych wężyków,tak jakby za luźno wchodziły na końcówki przelewu
Wymieniłem przewody na inne i jest jakby lepiej
Jakby,bo dalej się minimalnie sączy spod tych końcówek,więc pewnie oringi też do wymiany
Po niedzieli zamawiam i wymieniam
Zastanawia mnie tylko,dlaczego sączyło się też spod wężyków
Ze starości straciły sprężystość?
Co do sprężynek trzymających końcówki
Ja poradziłem sobie przy ich wsadzaniu długimi stożkowatymi szczypcami
Krótszy koniec spinki wkładasz w górny otwór i popychasz całą spinkę płaskim wkrętakiem
Minie nie przysporzyło to większego problemu
Bardziej męczyłem się jak mi spinka spadła na dół gniazda wtryskiwacza,
ale w końcu jakoś ją wydobyłem:)
Z resztą teraz widzę,że kolega który zrobił fotorelację z tego,postąpił podobnie
Masz to opisane w pierwszym poście,w pliku pdf
Dzięki bardzo za ten temat - zakupiłem oringi na ford-esklep i wymieniłem w 15 minut. Warto dodać że spinka niekoniecznie wysuwa się równo z dołu i góry, a wężyk można wyciągnąć dopiero jak spinka wysunie się około 1cm na dole a nie na górze. Tak czy inaczej naprawa prosta i tania (nawet z oringami za 44zł), bo przewód przelewowy w ASO to 350zł na dzień dzisiejszy plus wymiana.
delfinek 24-02-2015, 19:29 Chłopaki jest ktoś z Trójmiasta kto samodzielnie wymieniał oringi i podjął by się robótki ?
U mnie ten sam problem (oringi zakupione).
FUGAZI111 25-05-2015, 17:22 Chłopaki jest ktoś z Trójmiasta kto samodzielnie wymieniał oringi i podjął by się robótki ?
U mnie ten sam problem (oringi zakupione).
Dołączam sie do pytania tez bym zlecił taką naprawe komus kto to robil w pomorskim okolice Lęborka
taranmax 16-06-2015, 21:08 Witam.
Mam podobny problem.
Ponieważ nie mam pewności co do kondycji wszystkich plastikowych i gumowych elementów, zamówiłem komplet:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Przewody-powrotne-przelewowe-wtryskiwaczy-2.0-TDCi/1746
Mam jednak pytanie:
Czy operacja wymiany, będzie wymagała odpowietrzenia tego układu przelewowego? Ewentualnie jak?
taranmax 24-06-2015, 18:22 Cóż.. Sam sobie odpowiem.
Nie trzeba nic odpowietrzać.
Mogę jedynie zasugerować, by po lekkim wysunięciu spinek, przywiązać do nich kawałki sznurków i wtedy dopiero kontynuować dalsze wysuwanie. Dzięki temu zabiegowi oszczędziłem sobie szukanie dwóch, które wystrzeliły jak z procy.
gomez.pl 17-08-2015, 10:08 mnie też spotkała niestety ta przypadłość
oryginalne uszczelki są po 3,7zł/sztuka
nr fabryczny: 8H4Q-9T558-AA
niestety przewód tylko oryginał w ASO 350zł.
natomiast można obejść się bez wymiany. wystarczy parę opasek zaciskowych.
foto relacja z naprawy w najbliższych dniach.
robaksonpl 05-04-2016, 09:56 I mnie to dopadło, ja kupiłem oringi w Inter Carsie 5 szt. za 12,80 zł.
Wymiana dość prosta, troszkę cierpliwości do sprężynek.Dam znać za parę dni czy wszystko suche. Po tygodniu wszystko OK.
I mnie to dopadło, ja kupiłem oringi w Inter Carsie 5 szt. za 12,80 zł.
Wymiana dość prosta, troszkę cierpliwości do sprężynek.Dam znać za parę dni czy wszystko suche. Po tygodniu wszystko OK.
Czy to te o-ringi ?
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3316352135170-ENT250046-O22512-elementy-wtryskiwacza-cr.html
robaksonpl 19-04-2016, 21:34 dokładnie te zakładałem, dzisiaj też zaglądałem czy nic nie cieknie i jest wszystko ok.
parzyn23 27-04-2016, 19:54 Czy w silniku 1,8 125KM oringi są te same co w 2,0?
sewenpamp 02-05-2016, 07:55 Czy w silniku 1,8 125KM oringi są te same co w 2,0?
Chyba są inne sprawdź tu (http://www.ford-esklep.pl/pl/c/Silnik-uszczelki/499/1/default/1/searchquery/oringi)
Witam kolegów, pytanie zasadnicze czy ktoś z Was zmieniał podkładki pod mówkami od podejścia wysokiego ciśnienia (jest tam jakiś konkretny rozmiar i materiał?), po wymianie uszczelek na przelewach dalej jest mokro zauważyłem że widać delikatne bąbelki przy wkręcaniu mówki we wtrysk.
Michał82 22-06-2016, 09:33 Panowie, czy wiecie może gdzie kupić oringi do przelewów MK3 2.0 TDCi 130 KM?
Ludzie, wielkie dzięki! Udało się znaleźć oringi. Mam nadzieję, że uszczelnią.
Przez moje mondeo osiwieje kiedyś....
dziki-toy 13-11-2016, 19:12 Witam i dzięki wielkie za instrukcję. Podobnie miałem w S-max`ie o-ring zielony puszczał. Na początku podejrzewałem przewady przelewowe ale po demontażu zielony lekko przetarty był. Założyłem nieorginalny czarny 3mm x 1,5mm (ciężko wskoczył ale silnik suchy) o wytrzymałości temperaturowej do +100'C.
swawolnydyzio 05-12-2016, 09:43 czy ma ktoś z Was może zdjęcie jak założyliście opaskę zaciskową, żeby ten przewód powrotny się nie wypinał?
Wymieniłem 2 miesiące temu na oryginał i dzisiaj znowu się wypiął. Spinka jest na miejscu, a przewód wyskoczył. To bardziej kwestia spinki, czy samej końcówki przewodu?
krzysiek1977 04-01-2017, 12:32 Czy ktoś wymieniał komplet (przewody, końcówki i uszczelniacze)?
Długo by opisywać ale muszę wymienić całość.
Zastanawiam się czy przewody przeciąga się pod czarną obudową z tworzywa (nie jestem pewien jaka jest jej rola), czy może trzeba ją odkręcić.
Tak czy inaczej chętnie przyjmę rady.
Poratuje ktoś - potrzebuję jeden "zaworek" przelewowy podwójny (z drugiego wtryskiwacza) - ułamał się podczas nieuważnego demontażu wtrysku. Focus C-max 2.0 tdci.
Może coś takiego?
http://www.wachowiak.pl/sprzedaz/artykuly/239
dominik11 15-04-2017, 18:15 ktoś pomoże w takiej sprawie , mi wyskakuje końcówka plastikowa - spinka nie trzyma , myślę , że to nie sprawa oringu tylko w jakiś sposób wytarło się trzymanie plstikowej końcówki - w jaki sposób wymienić przewód dochodzący do plastikowej końcówki i czy samą plastikową końcówkę dostane - padła tylko jedna , dziękuję z góry za pomoc
I jak sobie poradziłeś z tą wypadającą końcówką? Mam to samo :/
Oring wymieniony, ale końcówka wypada. Ten niby drucik czy spinka nie trzyma. Czy to trzeba jakoś odciągnąć lub pociągnąć przed włożeniem końcówki żeby chwyciło i trzymało?
Edit:
Winna byla sama zapinka/drucik ktory trzyma koncowke. Po wymianie na razie nie leje.
technikibart 26-08-2017, 18:43 Jak komuś wypada spinka to bez problemu można kupić w dowolnym hurtostalu zawleczkę i kombinerkami ładnie uformować a lepiej trzema niż oryginalna. Odsłyłam do google: https://www.google.pl/search?q=zawleczka&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiY8braufXVAhXrA5oKHc7JDxcQ_AUICigB&biw=1366&bih=613
...Mogę jedynie zasugerować, by po lekkim wysunięciu spinek, przywiązać do nich kawałki sznurków i wtedy dopiero kontynuować...
Dzięki za ten pomysł że sznurkiem! Użyłem nitki, ale i tak włożenie zapinki w s-maxie to masakra. A musiałem to robić dwa razy, bo za pierwszym razem rozgiąłem spinkę i któciec się nie zapinał.
To mi dało do myślenia. DO WYPIĘCIA przelewu wystarczy lekko(!) odgciąć w dół tą sterczącą z dołu cześć zapinki i delikatnie podważać przelew.
Dla ułatwienia roboty odpiąłem wiązkę od wtrysków i odmę.
Wysłane z mojego HTC Desire 626 przy użyciu Tapatalka
Pokemoniec 09-03-2018, 07:52 A czy jest możliwe, że przewód cieknie na tym czwórniku rozdzielającym? Jak widać na załączonym zdjęciu odcinek przewodu jest cały mokry, więc chyba nie sika ropą w górę od wtrysku? I czy w takim przypadku idzie wymienić tylko czwórnik czy trzeba cały przewód ?
A czy jest możliwe, że przewód cieknie na tym czwórniku rozdzielającym? Jak widać na załączonym zdjęciu odcinek przewodu jest cały mokry, więc chyba nie sika ropą w górę od wtrysku? I czy w takim przypadku idzie wymienić tylko czwórnik czy trzeba cały przewód ?
wymiana nie zaszkodzi ale razem z tym krótkim przewodem od czwórnika do wtrysku,
mi się wydaje że to właśnie jest ten przewód pęknięty wzdłóż
Pokemoniec 09-03-2018, 10:46 No właśnie tylko tego samego krótkiego przewodu nigdzie nie znalazłem na necie. Jak one są łączone z króćcami? Zgrzewane jakoś czy tylko na wcisk?
No właśnie tylko tego samego krótkiego przewodu nigdzie nie znalazłem na necie. Jak one są łączone z króćcami? Zgrzewane jakoś czy tylko na wcisk?
te przewody kupuje się na metry, a są zwyczajnie wciskane na końcówki,
średnicy z głowy nie pamiętam ale po zdjęciu spokojnie zmierzysz.
Pokemoniec 11-03-2018, 08:22 Właśnie obczaiłem, że przewód zsunął się trochę z tego czwórnika i stamtąd sączyło. Nasunąłem i narazie działa ale pewno trzeba nowy przewód bo ten stracił swoje wlaściwości skoro się zsunął :)
możesz także go zacisnąć opaską, ale najlepiej właśnie go wymienić.
DamianUK 24-03-2018, 11:27 Witam.
Podepne się pod temat zaznaczam że nigdy nie miałem nic wspólnego z mechanika więc proszę o wyrozumiałość.
Kilka razy poczułem zapach ropy w kabinie i zaczęło mnie to martwić. Postanowiłem zgłębić temat.
Zauważymy u się siebie spocony przewód przepływowy idący z pompy do rozgałęziacza oraz ślady rozbryzgow do około.
Jak by wyglądała wymiana całego przewodu, zaznaczam że u mnie są metalowe i zakręcone na nakrętki.
Z góry dzięki za odpowiedź
rychu.zychu 24-03-2018, 15:00 Najpierw proponuje rozkręć , oczyścić wszystko i ponownie skręcić. Jeśli mnie pamięć nie myli tam masz taką metalową podkładkę uszczelniającą , więc uważaj by ci gdzieś nie upadła.
DamianUK 24-03-2018, 18:19 To jednak nie przewód.
Na uruchomionym silniku zajrzałem po maskę, ciurkiem się leje że w butelkę można łapać z zaworu ciśnienia na kolektor że.
DamianUK 28-03-2018, 13:14 W warsztacie Forda mi powiedzieli ze czujnik razem z szyna jest w zestawie i że kosztuje 400 £ czy to możliwe.
Na ebay widziałem takie czujniki za 30£
Czy taki czujnik można pod domem wymienić?
mkaminski100 28-03-2018, 13:27 To jest temat o fotorelacji z napraw, więc załóż nowy temat w odpowiednim dziale, zamiast zaśmiecać ten wątek.
Sent from my iPhone using Tapatalk
rychu.zychu 28-03-2018, 13:38 Wygląda że w oryginale tylko razem to kupisz:
https://ford.7zap.com/pl/car/39/no/23/1559/15542/67784/?detail=1445928
Sam czujnik dostaniesz , ale tylko w zamienniku.
DamianUK 28-03-2018, 16:01 To mi wystarczy
Dzięki bardzo
Bump: To jest temat o fotorelacji z napraw, więc załóż nowy temat w odpowiednim dziale, zamiast zaśmiecać ten wątek.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bym założył gdybym miał dostęp. Właśnie próbowałem I nie mam dostępu :(
mkaminski100 29-03-2018, 08:34 Każdy ma dostęp. Poczytaj o przywitaniu się.
Mam taki czujnik używany. Mogę sprawdzić czy nie wyrzuciłem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Stasio2206 29-05-2018, 22:02 Witam Panowie Potrzebuje pomocy , chciałbym wymienić cały zestaw tych przelewów z wezykami i origami, kupiłem zestaw zamiennik za 150zł. Chociaż w prawdzie to zauważam tylko wyciek z jednego z podwójnych przelewów od strony wezyka założyłem trytke i zaciągnął ja na wezyku, ale dalej paryska ropą,
Chyba wężyk jest rozgiełdany. Chciałbym albo zdemontować jeden wężyk ten ciekawy, albo wymienić wszystko ale nie chce sobie na robić dużo roboty,Co mam zdemontować żeby zrobić to sprawnie? czy da się to zrobić bez demontowania innych elementów? Te wężyki
przechodzą tak jak by pod spodem kolektora ssacego, czy muszę go demontowanć?
Witam
Podłączę się pod temat gdyż mam jedno pytanie - przemyślenie.
Wymieniałem oring na jednej z końcówek ok. tydzień temu. Dzisiaj zauważyłem, że ta sama końcówka znowu cieknie. Wymieniłem ponownie nowy oring, ale zauważyłem, że zapinka jest trochę luźna i nie trzyma końcówki. Zdemontowałem zapinkę, podgiąłem ją i ponownie założyłem. Po podgięciu zapinka "siedzi" sztywniej i tu moje pytanie, czy ktoś już podginał zapinki i na ile ten pomysł zdał egzamin. Po zdemontowaniu końcówki oglądałem gniazdo na końcówce i nie posiadało żadnych uszkodzeń. Według mnie problem z wypadaniem końcówki może być w zapince, która po wypinaniu i ponownym zakładaniu lekko rozgina się i nie jest wystarczająco ciasna aby utrzymać końcówkę.
Pozdrawiam
mkaminski100 14-07-2018, 00:31 Jeżeli nie rwiesz na siłę to nic się nie wygina.zawleczki trzymają dobrze, ale ludzie wciskają króćce we wtrysk jak zawleczka jest zainstalowana (bo ja się dość trudno instaluje jak króciec jest wciśnięty we wersji wtrysk) czym wyrabiają wyżłobienie w króćcu odpowiedzialne za zatrzaśnięcie zawleczki i trzymanie króćca co powoduje wycieki
Sent from my iPhone using Tapatalk
Witam
Gdy wyczaiłem że zawleczka jest luźna, dokładnie sprawdziłem gniazdo i według mnie było ok - nie miało żadnych uszkodzeń a rowek na zawleczkę był dosyć głęboki. Po ściśnięciu zawleczki było ją trochę trudniej zapiąć. Wczoraj sprawdziłem i zawleczka nadal jest sztywna (nie ma luzów) - nic nie cieknie. Jeżeli wyginanie zawleczki się nie sprawdzi, pojadę do salonu i zakupię przewody. Póki co wszystko ok.
I mnie dopadł problem z nieszczelnością na przewodach.
Niestety mieszkam w UK i za grzyba nie mogę znaleźć oringów właściwym rozmiarze. Najbliżej mam rozmiar w jakimś tam zestawie zbiorczym 3.0 x 1.5mm, ale to raczej nie zadziala z tego co piszecie.
Znalazłem na eBay takie opcje, ale pierwsza z nazwy aukcji chyba jest do wcześniej generacji 2.0tdci - a może to te same? Druga z silnika 1.8, ale czy one pasują?
Ktoś przerabiał temat w UK i wie gdzie dostanę te oringi?
Smax 2.0, 2007r.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 163148133159
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 263765298809
bonnusek 20-11-2018, 11:32 I mnie dopadł problem z nieszczelnością na przewodach.
Niestety mieszkam w UK i za grzyba nie mogę znaleźć oringów właściwym rozmiarze. Najbliżej mam rozmiar w jakimś tam zestawie zbiorczym 3.0 x 1.5mm, ale to raczej nie zadziala z tego co piszecie.
Znalazłem na eBay takie opcje, ale pierwsza z nazwy aukcji chyba jest do wcześniej generacji 2.0tdci - a może to te same? Druga z silnika 1.8, ale czy one pasują?
Ktoś przerabiał temat w UK i wie gdzie dostanę te oringi?
Smax 2.0, 2007r.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 163148133159
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 263765298809
I jak udalo sie je namierzyc?jakby ktos potrzebowal w uk do 2.0 tdci po lifcie to proponuje odwiedzic aso citroena koszt - £6 za komplet.ford dal ciala i nie sprzedaje ich osobno
Witam, mam pytanie odnośnie możliwości zastąpienia spinek czymś innym. Ktoś na początku tematu napisał o opaskach.
Czy może ktoś rozwinąć temat?
Zbałamuciłem na włożeniu zawleczki 2 razy po ponad 1h, bo za pierwszym razem była za luźna i musiałem podgiąć.
Jeszcze jedno pytanie - jak sobie radzicie z zawleczka na pierwszym wtrysku? Na oko ona może się nei zmieścić bez odkręcenia tej plastikowej pokrywy z prawej strony. Czego najlepiej uzyć do chwytania zawleczek? Mi ze szczypców często się wysmykiwała :/
Witam,
podepnę się pod ten temat.
Niedawno też zauważyłem wyciek spod oringa przewodu powrotnego, pierwszy z lewej,
zakupiłem nowe oringi i wymieniłem, niestety nic nie pomogło. ( w między czasie próbowałem z oringami nie oryginalnymi, też nie pomogło)
Postanowiłem zakupić cały przewód powrotny, wymieniłem wszystkich oringi i zawleczki na nowe, niestety nic nie pomogło.
Pierwszy z lewej przewód zacisnąłem na trytytki, przestało z niego cieknąć ale zaczęło z kolejnego, a nawet pod cienieniem wypychało te kwadratowe, plastikowe wtyczki.
Wszystkie cztery złapałem na trytytki. Co prawda już nie cieknie tak jak wcześniej, ale na pierwszej z lewej zawleczce pojawia się co jakiś czas kropla paliwa.
Czy ktoś Panów ma może jeszcze jakiś pomysł jak to uszczelnić, czy zaciśnięcie zacisku metalowego może w czymś pomóc ?
Pozdrawiam.
Ox3000cc 09-04-2019, 23:45 Mam podobny problem - po wymianie oringów (mechanik robił) ponownie cieknie.
Przeczytałem cały temat i zacząłem trochę google'ować (może ktoś zrobił poradnik na youtube)
https://www.youtube.com/watch?v=sCdhhnHwjng
Gościu pokazuje jak wymieniać całe przelewy.
Oprócz tego zaleca wymianę "klipów" / spinek które trzymają przelewy (bo z czasem tracą siłę trzymania).
No i żeby wyczyścić dobrze "gniazdo" w którym jest wtryskiwacz.
Generalnie polecam obejrzeć (ciężko "trawię" angielski akcent, ale z napisami jest OK)
Hmm, może to samemu ogarnę jak będzie wolny weekend.
A no i :)
https://ford.7zap.com/pl/car/39/no/26/1562/15600/68072/
PS. a i zauważyłem że głownie cieknie z 1 i 2, 3 - lekko, 4 jest suchy.
Witam, a wie ktoś może jak zdjąć króciec przelewu wtryskiwacza w 2.2 TDCi ??? Nie ma spinek.
szneider 09-07-2019, 16:09 Jakiś czas temu zakładałem oringi zakupione w Inter Cars i niestety zaczęło znów podciekać. Tym razem zakupiłem oryginalne PSA za całe 8zł kpl. + komplet oryginalnych zapinek po 11zł szt.
Jak nie pomoże, to do wymiany pójdą króćce przelewów.
Numery widać na foto
https://i.imgur.com/5VaTZQu.jpg
Witam, wymieniłem wczoraj całe przelewy, założyłem nowe spinki a jeden przelew cały czas wypada :evil::evil::evil: Za słabo docisnąłem ten króciec do wtrysku czy o co może chodzić?
Bardzo ciężko wchodzą*mi też te króćce do wtrysku, a zakładam bez założonych spinek. Czy lepiej wciskać je przy założonej spince? Gość z filmiku wyżej pokazuje chyba by je wciskać przy założonej spince
szneider 13-07-2019, 10:11 Lepiej chyba wciskać spinki po włożeniu króćca do wtrysku, żeby nie uszkodzić oringów. Wcześniej jak wymieniałem oringi przy wciskaniu spinek po prostu jedna mi się odgięła, nie trzymała ciasno króćca i wtedy wysuwał się króciec z wtryskiwacza. Po dogięciu spinki było ok.
Dopiero jak dałem na trytytkę to nie wypada. Pojeździłem parę dni było sucho. Dzisiaj patrzę a znowu koło wtrysków mokro :shock: Wymienione spinki, przelewy i oringi (3.5x1.2) z inter cars. Co to może być złe oringi czy jak?
Witam.
Jestem po wymianie uszczelnienia w 1.8 tdci.
Wymieniłem oring jak również spinkę, obie części oryginały.
Sam montaż nic specjalnie trudnego. Nie mogłem spinki założyć od tyłu wtrysku więc górną część włożyłem w górny otwór, a dolną tą pofałdowaną naciągnąłem w dół aby wskoczyła w gniazdo (rozumiem, że po to jest odchylona w specyficzny sposób dolna końcówka aby w taki sposób naciągać zapinkę). Następnie zmieniłem oring i wstępnie końcówę włożyłem go do gniazda. Następny krok to powtórne naciśnięcie dolnej końcówki zapinki aby swobodnie wcisnąć końcówkę w gniazdo. Wciskając końcówkę i jednocześnie popuszczając zapinkę zaskoczyło-skończyłem. OCZYWIŚCIE SPINKA CAŁY CZAS UWIĄZANA BYŁA NA SZNURKU, nie ukrywam kilka razy wypadła mi z rąk.
Tak mi się bynajmniej wydawało.
Odpaliłem auto a tu leje się jeszcze bardziej niż przed remontem. Więc od początku.
Okazuje się, że to druciane badziewie rozgina się i dlatego nie trzyma. kilka razy zakładałem i cały czas to samo. Podgiąłem kombinerkami i za czwartym razem udało się, chociaż wyczuwam mały luz. Na wypadek wszelki założyłem opaskę. Pojeżdżę zobaczę.
Być może w niewłaściwy sposób zakładałem spinkę. ale wydaje się, że innego sposobu nie ma. Być może się mylę.
Uważam, że wszyscy mamy ten sam problem. To druciane badziewie- spinka rozgina się i dlatego jest luźna i nie trzyma, a końcówką wypycha ciśnienie paliwa. Każdy z nas robi to przypadkowo, udało się założyć to dobrze, a finał jest taki jaki znamy. Chyba że istnieje genialny sposób na założenie tej spinki aby jej nie rozgiąć.
A może kupiliście zapinki które nie są taki badziewne, są z lepszego materiału
W silnikach DW10C przy przelewach nie ma spinek metalowych lecz są zielone zatrzaski tak jak na filmie w 2,22s min https://www.youtube.com/watch?v=feOpfrKeU5w. Po próbie przelewowej i ich demontażu ułamał się ten zielony zatrzak. Niestety sam zatrzask nie idzie dokupić.....Ma ktoś jakiś patent, aby nie kupować całego przewodu...?
Endriu13 27-01-2020, 21:17 Witam,a jak w tym rozwiązaniu robicie próbę przelewową-trzeba dopasować ciasny wężyk w gniazdo ?
aleksanderu1988 26-02-2020, 12:45 Miałem suchutki silnik. Nie miałem też z nim żadnych problemów. Tak dla samego siebie chciałem zrobić próbę przelewową. Próba wyszła bardzo fajnie. Może delikatna odchyłka na drugim wtryskiwaczu...
Złożyłem wszystko i okazało się że cieknie. Zle osadzilem spinki. Poprawiłem to i przez chwilę było dobrze. Później znowu cieknie... Wymieniłem oringi na oryginalne... Jazda próbna i nadal cieknie... Czy gniazda wtryskiwaczy gdzie wchodzą króćce przelewów trzeba jakoś specjalnie oczyścić ?
Robi się to co najmniej irytujące biorąc pod uwagę że przez moją ciekawość mam problem teraz [emoji846]
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
mkaminski100 26-02-2020, 12:48 A sam króciec plastikowy nie jest wyrobiony w wieku gdzie wchodzi spinka?
Jeśli tam jest luz to króciec będzie się wysuwał
aleksanderu1988 26-02-2020, 15:11 Dzisiaj dokładnie to sprawdzę. Według mnie jak jest króciec docisniety i ma nowy oring to nie powinno nic lecieć....
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
aleksanderu1988 29-02-2020, 20:22 Wyczyściłem, poprawiłem i nadal delikatnie leci z drugiego wtryskiwacza. Troszkę za luźno wchodzi do gniazda króciec z oringiem. Ktoś ma sprawdzone trochę większe oringi ?
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
aleksanderu1988 01-03-2020, 17:39 Problem rozwiązany. To nie była kwestia oringow. Przewody paliwowe na kroccach się poluzowały. Trochę drut, ale dopóki nie zamówię nowych przelewów powinno pomóc [emoji846]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/d35ab27ec2e4c72e464a44354762c466.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20200301/c92e141f0785af8f0dbfdd70b185b981.jpg
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
|