Zobacz pełną wersję : sekwencja czy blos?
Witam szanownych Forumowiczów.
Dowiedziałem się, że po zamontowaniu sekwencji na pewno polepszają się osiągi na benzynie, nie ma wystrzałów w kolektor, zmniejsza się spalanie na gazie. Ale czy nie warto jednak mimo wszystko zainwestować w instalację sekwencyjną??
Czy warto może jednak zaryzykować montaż blosa?? -> będę montował instalkę w mondeo mkII 1,8 16V '99 zetec z tzw. "czarnym deklem". Autko ma mały przebieg (ok 50 kkm).
Pomijając cenę i wątek legalności (temat wielokrotnie poruszany) czy blos nie wpłynie ujemnie na zużycie i eksploatację silnika? Czy da się blosa wyregulować tak, aby zapewniał odpowiednią mieszankę nie tylko podczas regulacji na postoju ale także podczas jazdy z mniejszym bądź większym obciążeniem?? Sekwencja jest w pełni sterowana elektronicznie więc wszelkie sygnały ECU świadczące o nieprawidłowej mieszance mogą być wykorzystane do lepszej regulacji zasilania (tyle co mi o tym wiadomo > jeśli się mylę to proszę poprawcie mnie), co umożliwia dostosowanie mieszanki nie tylko do obrotów ale także do obciążenia silnika.
Czy warto to sam oceń. Gdyby różnica cen była poniżej 1000zł to nie ma o czym gadać - sekwencja i już. Zapytasz dlaczego mam blosa? Bo miałem już II generację przedtem i polepszyłem. Blosa nie musisz nic doregulowywać do obciążeń. On pobiera tyle gazu, żeby mieszanka była cały czas w tych samych, dobrych proporcjach. Więc jeśli silnik łyka więcej powietrza to i gazu dostanie mu się więcej. Można wyregulować, żeby było zawsze bogato, tylko to ci osiągów nie poprawi, a jedynie pogorszy skład spalin.
PS. Spalanie w sekwencji jest mniejsze bo się więcej jeździ na benzynie (zanim silnik temperatury nabierze), a przebieg się liczy od tankowania do tankowania - nie odlicz nikt rozbiegówek na Pb. ;-)
PPS. No i pamiętaj, żeby sprawdzić te gniazda zaworowe jakie masz, żeby ci się nie popaliły.
tylko tania sekwencja i zwykla instalka to jest wlasnie roznica kolo 1000zl :) no i ja np roznice doplacilem za pozyczona kase. narazie nie zaluje zalozenia sekwencji. a osiagi na pb sie nie polepszaja tylko dolot nie jest az tak ograniczony zwezka ( czytac mixer :) ) no i temu zachowuje prawie seryjna moc. prawie bo nie mam danych z hamowni wiec :/ a w sekwencji w dolocie siedzi tylko czubki wtryskiwaczy ktory az tyle strat mocy nie przynosi. a na sekwencji pewnie da sie podciagnac troche osiagi,ze jest mocniejszy niz na pb ale jak to wpynie na dluzsza mete na silnik i kto jest to w stanie zrobic to nie wiem. wiem,ze na pb moj samochod jest dalej szybszy i mocniejszy ale sa to niewielkie roznice. a co do blosa nie wiem bo nie jezdzilem nigdy tylko raz mialem okazje go poogladac
pozdrawiam
maciek
Master_Piottrek 15-09-2006, 20:30 BLOS nie ogranicza dolotu !! !! !! w żadnym stopniu u mnie na BP jest to samo co i bez blosa . blos ma przewage nad sekwencją dlatego że jest prosty jak konstrukcja cepa . a im mniej elektroniki i zawiłości tym mniej żeczy może się popsuć . u mnie co do blosa to jest róźnica miedzy LPG a blosem ale za to spalanie lpg a Bp to jest 1:1 ale mnie nie zalezy Gaz jest do oszczędzania a nie od świrowania od świrowania to ja mam EFI . Droga sekwencja to jest wypas ale niejednokronie przwewyższa wartość auta .a tania sekwencja to jest zawsze polski shit albo urzywka . względem blosa wszystkie steroniki typu bingo , lambda controll system można se w portki wsadzić . wszystko oparte o komputer jest awaryjne a przynajmneij narażone na zepsucie , a blos jest prosty efektywny i skuteczny ( tylko że nie legalny ) . oczuwiście nie ma się co przejmować bo na przeglądzie przeważnie nikt nie wie co to jest i do czego służy a policiant tym bardziej . zresztą zawsze się udaje laika i mówi " paanie ja sie nie znam takie mi założyli " . sekret sekwencji to jest taki że jak ktoś ma kase to żąda i jak widzi że gazownik siada do jego auta z laptopem i każe mu jechac i coś tam odczutuje to płacący już mysle że tamten się zna i zakłada mu kosmiczną technologie rodem z NASA . a jednak tak nie jest.... . koszt założenia instalacji na blosie wynosi
butla 200 zł
przewody 100 zł
centralka ( stag) 44 zł
reduktor (brc) 250zł
ewentualnie emulator wtrysków 25 zł
Blos 320 zł
ustawienie komputerem 20 zł
łącznie koło 1000 zł
i jeszcze trzeba miec zaufany warsztat który wystawi lewą fakturę i atesty że to niby oni zakładali . ja dałem 150 zł za taką usługę
po wukształceniu się pop rzez internet moge stwierdzić że wiem więcej niż nie jeden gazownik który zakłada do silnika 130 km mikser fi 30mm i mówi " panie nie bedzie różnicy " ale on se przeliczył że za blosa by musiał dać 320 a mikser kosztuje 40 zł
a jego nie interesuje jak Ci bedzie auto chodzić tylko ile zarobi .
tak więc z tych przyczyn wole blosa ... taniej dałem za auto 4000 zł nie dał bym za sekwencje 3000 zł nigdy w życiu :) .
wszelkie sygnały ECU świadczące o nieprawidłowej mieszance mogą być wykorzystane do lepszej regulacji zasilania
niestety wszelkie to bym nie przesadzał . on czyta z lambdy . prędkości obrotowej wału oraz temperatury silnika i to chyba tyle .
on nie czyta z prędkości samochodu tak więc nie jest w stanie ocenić czy jedziesz pod góre czy po prostej nie jest wstanie wyliczyć przeciążenia bo nie ma danych a pozatym nie jest do tego zaprogramowany . ECU patrzy na obroty patrzy na prędkość i wie że jest lipa bo jedziesz pod góre więc wydłuża czas wtryskiwania paliwa aby wzmocnić Engine .
morał z bajki taki , jak nie masz za wiele kasy to BLOS'a jak masz dużo kasy i auto wate więcej niż 10000 zł to się baw w sequenta ale tlyko włoskiego jakiegoś wypasa w konkretnym zakładzie gazowym .
ale popisałem...
Master_Piottrek
co ty pier...sz
BLOS niestety ogranicza przelot jak kazde cialo obce w rurze przelotu
sekwencja jest lepsza od blosa
a ten polski shit w postaci STAG200/300 i KME Diego sa lepsze niz zagraniczne drozsze sekwencje
goowno wiesz a probujesz medrkowac
fajnie ze sobie kupiles blosa ,ale pod zadnym wzgledem nie jest on lepszy od sekwencji (jedynie odpalanie na gazie jest latwiejsze)
wiec warto doplacic 600pln by miec polski shit sekwencje niz odjechanego super blosa
u ciebie moze nie warto bo masz starego rumpla ,u mnie warto i jeszcze u wielu ludzi
ale we wmiare nowych i drogich samochodach to te 600pln jest kropla w morzu
Master_Piottrek 16-09-2006, 01:09 weź sufmiarkę i przemierz przelot przez przepływomierz a potem przez blosa ( wylicz pole) i potem napisz jeszcze raz o ciałach obcych w dolocie :D . nie chche mi się CIebie cytowac ale czyż nie napisałem że cena za instalacje gazową pasuje żeby była adekwatna do ceny samochodu ?? .a i jeszcze jedno widziałeś kiedyś blosa ? Własnie jedną z jego wad jest gorsze odpalanie na LPG a to dlatego że otwiera sie on z okazji podciśnienia które w czasie odpalania dopiero się tworzy ! i nie ochrzaniaj mnie bo coś mi się wydaje że nie do końca wiesz o czym mówisz . nie znasz prosttej zasady ze im coś mniej skomplikowane Tym lepsze ? , i nie pie$$%le kwa Tylko pisze jak jest .
mierzylem przelot blosa i niestety przepustnice fi60 ogranicza ,za to z fi50 jest dobrze zgrany
jak sam napisales BLOS otwiera klapke dzieci podcisnieniu ,a wiec stawia opor i obniza podcisnienie na swoim wlocie
co do skomplikowania urzadzen to mozesz liczyc na liczydlach ,JA wole komputer
choc liczydla maja wiele zalet wzgledem komputera to jednak nie napiszesz na nich nic na forum
BLOS jest fajny ,bo ma przystepna cene w stosunku do mozliwosci ,gazniki tez lubie i jakbym chcial zalozyc gaznik zamiast wtrysku to moge to zrobic latwiej niz montaz blosa do wielopunkta (no moze przesadzilem :fcp3 )
ale nie mozna popadac w skrajnosci
sekwencje widziales chyba tylko na zdjeciu skoro piszesz glupoty ,ze polskie strowniki sa gorsze od wloskich czy holenderskich
JA w temat wglebilem sie troche :fcp13 i uwazam ,ze jest wrecz odwrotnie
stag czy diego wymaga strojenia do konkretnego silnika co jest bardziej profesjonalne niz gotowa mapa w np. dreamXXI ,ktora watpliwie bedzie pasowala do kazdego egzemplarza silnika ,a instalka jest drozsza o dobre 500pln
to wlasnie wloska instalacje gazownik zestroi na odwal ,bo wgra gotowa mape i bedzie zadowolony z siebie
w stagu trzeba przejechac dobre 20km na benzynie i drugie tyle na gazie ,zeby dobrze zlapac mnoznik wtrysku
zajmie to dluzej ,ale i efekt bedzie lepszy
Master_Piottrek 16-09-2006, 14:49 to załuż se sequenta to tego poldka . pozatym przepustnica owszem ma Fi 60 Ale jak byś nie zauwarzył to jest ona STOŻKOWA !! w najcieńszym punkcie ma 55mm . oraz nalezało by tez zmieżyć średnice wylotu z filtra powietrza... dowiedział byś się że ma ona 52 mm . BLOS to szczyt mażeń a wszystkie sequnety można se montować w drogich wypasionych autach . tylko to też jest sprzeczne z teorią bo jak ktoś ma na drogie auto to ma tez na paliwo do niego i nie musi sie bawić w istalacje gzzowe . Włoski Autronic jest siedemnaście razy lepszy od posliego bingo . a to dlatego że jak włosi ćwiczyli jazde na gazie to Ty jeszcze nie bardzo wiedziałeś jak się jeźdiz na rowerku trójkołowym ( mnie jeszcze nawet nie było ) tak więc nie tłumacz mi jak dziad kozie na granicy o polskich wypasach że są dobre bo takie nie są . przeważnie po roku wszystkie bingo wracają do serwisu gdzie koles podpina pod laptopa inkasuje 200 zł i mówi " spooliło sie "
BLOS jest fajny ,bo ma przystepna cene w stosunku do mozliwosci ,gazniki tez lubie i jakbym chcial zalozyc gaznik zamiast wtrysku to moge to zrobic latwiej niz montaz blosa do wielopunkta (no moze przesadzilem )
chyba bardzo przesadziłeś :D . blosa montujesz w 15 minut . gaźnik w jakieś 15 dni .
wszystkie strojenia , mapy , mniżniki można se w buty wsadzić względem blosa . im prostrze tym lepsze zapamietaj to i powieś w ramce nad łużkiem .
co do skomplikowania urzadzen to mozesz liczyc na liczydlach ,JA wole komputer
choc liczydla maja wiele zalet wzgledem komputera to jednak nie napiszesz na nich nic na forum
widziałeś kiedyś żeby się liczydło spaliło ? zawiesiło ? nie chciało wlączyć ? zawirusowało ? traciło stabilność ? długo liczyło ? wymagało obsługi fachowca ? kosztowało 3000 zł ?
bo ja nie ...
widziałeś kiedyś żeby się liczydło spaliło ?
spoko - da się zrobić. Chyba, że metalowe to większą temperaturą trza potraktować. :fcp2
długo liczyło ?
zależy co. Wyliczenie dawki i czasu wtrysku zajęłoby nawet wprawnemu operatorowi liczydła dużo za dużo czasu. :fcp2 A komputer przy 3tys obr/min. robi to 6tys razy na min. przy 4 cylindrach.
wymagało obsługi fachowca ?
No ja na przykład nie umiem na liczydłach liczyć. Ktoś umie? A mam śmiałość uważać się za fachowca od komputerów. :fcp2
kosztowało 3000 zł ? to już pewnie dużo od wartości historycznej zależy i materiału z jakiego jest wykonane. Myślę, że też dałoby się znaleźć za tyle
bo ja nie ...
Master_Piottrek
z bingo nie mialem do czynienia
a co ma do programu doswiadczenie ,skoro polskie firmy skopiowaly wloskie rozwiazania i poprawily co trzeba bylo :fcp2 - to sie nazywa postep :fcp23
w sumie to widze ,ze nie bardzo kumasz jak dziala blos , a jarasz sie prostota dzialania - niestety ta prostota nie zastapi pewnych parametrow
skoro polskie firmy skopiowaly wloskie rozwiazania i poprawily co trzeba bylo :fcp2 - to sie nazywa postep :fcp23 ugh - tu to na przykład podam realne zdarzenie - otóż zajefajnie polscy konstruktorzy wpadli na pomysł, żeby zrobić taniej urządzenia do sterowania ruchem kolejowym niż zrobili to szwedzi - i owszem udało się - było taniej, szkoda tylko, że kilka pociągów się roz.....ło z tej taniości i zastosowania gorszych materiałów.
a w elektronice ciezko jest zastosowac materialy gorszej jakosci poniewaz wszyscy korzystaja z takich samych ukladow :fcp3
No, teraz to KGB dałeś do pieca. Scalaki to nie wszystko w elektronice. Wystarczy, że jakiś domorosły racjonalizator zastąpi droższe kondensatory, czy rezystory, czy jakąś pamięć flash, jakimiś tańszymi zamiennikami, które po kilku miesiącach pracy w ciężkich warunkach stracą parametry i kaszanę masz gotową. Wiem coś o tym bo pracowałem kiedyś w firmie produkującej elektronikę i mieliśmy przykład takiej racjonalizacji, gdzie koleś zaoszczędził kilkanaście groszy na elemencie, a potem cała partia produktów wylądowała w serwisie.
Weź sobie prosty przykład z elektroniki domowej - odtwarzacze DVD. Niby robione na tym samym procesorze, a jednak nie słyszałem, żeby np. odtwarzacze pioneera trafiały tak hurtowo do serwisu jak niektóre wyroby jakiejś chińskiej marki. I to właśnie elektronika pada a nie mechanika (chociaż ta też jest dająca wiele do życzenia).
oj
na dwoje babka wrozyla
sa chinskie mp3 na chipach samsunga i chodza dobrze
a mi np. padl jeden pilot od centralnego na ukladzie Motoroli - a to jedna z najlepszych firm w branzy
kondziory to istna loteria ,oporniki sa praktycznie niezniszczalne ,bo dawane na wyrost
procesory w komputerach musza miec zbizone parametry ,wiec zwyczajnie wszyscy korzystaja z jednego rozwiazania ,ktore jest reprezentowane przez ~3 producentow ukladow i to zazwyczaj renomowanych
roznica w cenie kompow wynika z miejsca produkcji
stagow i diego zamontowano nie mniej niz wloskich komputerow i jakos nie slyszalem o akcji powrotow do serwisow
polskie sterowniki IVgen sa tansze i maja szerszy zakres regulacji - mi to wystarczy by uznac je za lepsze
a awaryjnosc zalezy od szczescia - jak ktos ma pecha to mu sie spali komp niezaleznie czy bedzie polski,wloski,chinski, czy amerykanski
a jak ktos ma szczescie to mu miniLambda bedzie dokladnie trzymala sklad mieszanki :fcp18
Master_Piottrek 17-09-2006, 20:19 a Ja wiem jak działa blos rozłożyłem go kiedyś złożyłem i poznałem zassade działania ziom .
pozatym kupiłem se dzisiaj na giełdzie za 15 zł Voltomierz analogowy o zakresie od 0 - 1 V z dokładnoścą do 0,01 V . na za pomocą lambdy ustawie se instalke lepiej niż sympozium ziomów z laptopami i pustymy głowami :D:D
Master_Piottrek, choć nie jestem moderatorem, to jako moderator dałbym ci ostrzeżenie. Próbujesz obrażać innych uczestników forum. Masz prawo do własnego zdania, więc je wyraź ale bez takich komentarzy. A tak apropos tematu - analogowy miernik ma ciut za dużą bezwładność, żeby nadążyć za lambdą.
no mam nadzieje ,ze nie zostaly ci zadne czesci po zlozeniu :fcp23
miernikiem analogowym mozesz ustawic tylko BLOSa lub I gen (hmm ,to chyba to samo)
ale nawet tu nie zlapiesz stalej wartosci ,wiec odczyt bedzie polegal na wysrodkowaniu na czuja miedzy mieszanka bogata a uboga
a jakbys chcial miernikiem zbadac mieszanke na pracujacym wtrysku lub IIgen lpg to byloby to ciekawe doswiadczenie
ale sam widzisz ,ze tak proste urzadzenie jak BLOS do prawidlowego dzialania potrzebuje skomplikowanych ukladow takich jak miernik (jednak wolalbym cyfrowy - latwiej mozg lapie wartosci srednie niz machajaca sie wskazowke)
czy sonda lambda (skomplikowany proces produkcyjny by uzyskac duza powtarzalnosc)
a analizator spalin to wogole kosmos w stosunku do sterownikow IV gen
mhm dyskusja rozpoczęła się na dobre a ja coraz bardziej jestem zdezorientowany co do rodzaju instalacji...
jak się wam sprawuje silnik na blosie?? chodzi mi o porady, czy nie pada katalizator, czy nie ma problemów z zaworami (dobrze by było żeby wypowiedział się ktoś, kto przejechał na blosie parę dobrych kilometrów)
PPS. No i pamiętaj, żeby sprawdzić te gniazda zaworowe jakie masz, żeby ci się nie popaliły.
jak mają się gniazda zaworowe do rodzaju instalacji, jak można sprawdzić jakie mam w moim mondku?? (1.8 16V czarny dekiel)
PS.
okazało się, że data produkcji mojego autka to '98, '99 to rok pierwszej rejestracji
Gniazda zaworów mają się w ogóle do LPG a nie do rodzaju instalacji. Na każdej instalacji LPG ma wyższą temperaturę spalania o kilkadziesiąt stopni od benzyny i stąd kłopoty z nimi.
A dlaczego katalizator miałby padać akurat na blosie? Co do osiągów silnika to jest rewelacja w porównaniu z mikserem. Szczególnie w dolnym zakresie obrotów. No i ta elastyczność. Chyba nawet na Pb silnik nie jest tak elastyczny.
[ Dodano: 2006-09-17, 21:58 ]
Sprawdzić jakie masz gniazda możesz podając VIN np. w ASO i ci powiedzą. Ale jak czarny dekiel, to raczej niestety nie jest to dobra wiadomość.
chudy66, jak masz tak mały przebieg i wolna gotówke to sobie sekwencjie załóż w KRK polecam ci BKZ Gaz albo Fugazi - jedyne warte uwagi miejsca do LPG w Krakowie. + na kozysć sekwencji jest taki ,ze juz nie musisz mysleć o czymś takim jak blos. a mam II gen i zastanawiam sie czy nie zamienic po nowym roku na sekwencjie.
Jednak jak zakladałem Gaz to szukalem zakladu który bu mi blosa wsadził odrazu al enie zalazłem wogóle tylko BKZ gaz znali w poełni zastosowanie blosa i płynące z niego kozysci ale oni powoedzieli ,ze do mondeo nie założą nic innego niz sekwencjie.
w KRK wDiego w Fugazi wsadzą ci za 3000 ale warto poszukać znacznie poza miastem
reasumujac Blos jest lepszy od II gen ale jest niejako substytutem sekwencji (pewna przesada w tym słowie) a IV gen od blosa wybór jest ówarunkowany $$
Jednak jak zakladałem Gaz to szukalem zakladu który bu mi blosa wsadził odrazu al enie zalazłem wogóle tylko BKZ gaz znali w poełni zastosowanie blosa i płynące z niego kozysci ale oni powoedzieli ,ze do mondeo nie założą nic innego niz sekwencjie. było zapytać - dałbym Ci namiary gdzie można założyć - nawet do mondeo, kilka dni temu tam bratu do mundka montowali.reasumujac Blos jest lepszy od II gen ale jest niejako substytutem sekwencji (pewna przesada w tym słowie) a IV gen od blosa wybór jest ówarunkowany $$ BLOS to substytut instalki III generacji.
Master_Piottrek 18-09-2006, 16:44 choć nie jestem moderatorem, to jako moderator dałbym ci ostrzeżenie. Próbujesz obrażać innych uczestników forum. Masz prawo do własnego zdania, więc je wyraź ale bez takich komentarzy
Ja tylko mówie i popieram przykładam ! wiec jesteś w błędzię . Mówie a słowo to jest moje narzędzie .
mhm dyskusja rozpoczęła się na dobre a ja coraz bardziej jestem zdezorientowany co do rodzaju instalacji...
bardzo prosto się wybiera instalacje za pomocą kalkulatora . Zastanów się ile jeździsz miesięcznie Ile twój samochód pali i ile jeszcze zamierzasz nim pojeździć . bo jak naprzykłd chcesz się przesiąść na coś mocnijeszego , albo bardziej przestronnego to nie ma sensu się pchać w sequenta za 3000 Zł bo za II gen z blosem zapłacisz 1500 zł . te 1500 zł to jednak jest wymiana , a jeszcze Cię naciągną na kable 150 zł świece 110 zł filter 20 zł....
jak robisz miesięcznie po krakowie 1000 km to nawet nie myśl o drogiej instalacjai bo sie nie zdąrzy zwrócić .
Nie ma róznicy co do spalania gazu między sewuentem a Blosem moze 5 % ale to wynika z stulu jazdy a nie generacji . przeważnie mówią że na mikserach ejst to 10% więcej niż BP a na sequentach 1:1 ale tak nie jest ...
miernikiem analogowym mozesz ustawic tylko BLOSa lub I gen (hmm ,to chyba to samo)
blos zachowuje liniowość stosunku gazu do powietrza - wynika to z konstrukcji tzw . gwizdka . Mikser natomiast robi z składem mieszanki co chce jeszcze jak jest parownik wyeksploatowany to już jest nieciekaie . Instalke 1 generacji trzeba ustawiać praktycznie dla każdych obrotów i wyciagnąć średnią
instalacje z blosem wystarczy ustawić w połowie obrotów tj koło 3000 tys. obr/min . i powinno się to zachowywać w miare równomiernie
to w sumie jest też jedna z zalet blosa
,ze juz nie musisz mysleć o czymś takim jak blos. a mam II gen i
więc zapewne masz też mikser... zauważ że masz mikser... Fi rzepustnicy wynosi u Ciebie chyba 55mm czy 60 a mikser masz coś mi się wydaje 30mm (dla stabilności wolnych obrotów )... wymontuj mikser i przejedź się na bęzynie a zobaczysz.. niebo a ziemia
P.S zamontowanie blosa to czynność o porównywalnym stopniu trudności co wymiana koła . chodziasz chyba prostrza bo ogranicza się do przecięcia gumy i załozenia blsoa i dwóch opasek oraz dołozeniu węża z lpg...
P.S zamontowanie blosa to czynność o porównywalnym stopniu trudności co wymiana koła . chodziasz chyba prostrza bo ogranicza się do przecięcia gumy i załozenia blsoa i dwóch opasek oraz dołozeniu węża z lpg... z tego co piszesz widzę, że niewiele miałeś z blosem do czynienia - załóż mi to tak szybko jak ja zminienię koło w mondeo zetec to pogadamy ;) prosty monatż to masz w niektórych autach gdzie dolot ma podobną średnicę do blos-a i ta średnica jest stała - niestety wiele aut ma to inaczej rozwiązane.
Struna, w mondeo zetec średnica dolotu jest akurat idealna do blosa :-) Ale mimo że muszę przyznać, że Master_Piottrek ma rację co do łatwości montażu to i tak fachowcy mi go montowali z pół godziny, a drugie pół trwała regulacja. Koło natomiast jestem w stanie zmienić w 5 minut.
Struna, w mondeo zetec średnica dolotu jest akurat idealna do blosa :-) no chyba żartujesz, w dwóch mundkach 1.8 zetec MK1 robilem blosy - i średnice są do bani - trzeba kombinować.
więc zapewne masz też mikser... zauważ że masz mikser... Fi rzepustnicy wynosi u Ciebie chyba 55mm czy 60 a mikser masz coś mi się wydaje 30mm (dla stabilności wolnych obrotów )... wymontuj mikser i przejedź się na bęzynie a zobaczysz.. niebo a ziemia ja pisze ,zę przy sekwencji nie musisz juz szukać upgridów i innych tipsów a nie co jak mam bo to niema tu żadnego znaczenia a pozatym poto mam gaz ,zeby nieśmigac na pb
Struna, w mondeo zetec średnica dolotu jest akurat idealna do blosa :-) no chyba żartujesz, w dwóch mundkach 1.8 zetec MK1 robilem blosy - i średnice są do bani - trzeba kombinować.
No to może w MKI albo w 1.8 jest inaczej, ale u mnie wystarczyło przeciąć tę gumę tak bliżej przepływki i wstawić tam blos:
http://forum.fordclubpolska.org/viewtop ... 7&start=12 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=17767&start=12)
sekwencje widziales chyba tylko na zdjeciu skoro piszesz glupoty ,ze polskie strowniki sa gorsze od wloskich czy holenderskich
co do reszty to nie wiem ale... moj silnik na polskiej sekwencji firmy agis to chodzil troche gorzej niz tragicznie. malo nie wypadl z pod maski. a po zmienie na landi renzo jest calkiem ok. a czy tego agisa mozna bylo wyregulowac? nie wiem gaziarze twierdzili,ze nie wiec ja zmienili a chyba roboty z wymiana wiecej niz z regulacja bo nowa przeciez tez musieli ustawic. a na tej polskiej podobno sie zalewal silnik bo elektronika nie nadazala. oczywiscie nie wiem czy tak bylo tylko pisze tu to co mi instalatorzy mowili. tyle,ze wtryski w moim silniku pracuja parami no nie wiem czy to dlatego i czy agis w innym fordzie dzialalby lepiej :)
pozdrawiam
maciek
Master_Piottrek 18-09-2006, 21:40 a pozatym poto mam gaz ,zeby nieśmigac na pb
no widzisz załozyłeś gaz żeby nie śmigać a ja mam i gaz i BP i moge śmigać na czym chce . Pamiętaj że nei dość że nei śmiga Ci auto na bęzynie bo zwięźla myli przepływomierz i wprowadza błędy do komputera to jeszcze auto Ci pali zdecydowanie więcej ! mikser - zła żecz zła zła zła
u kolesia co na allegro się zwie AUTO_GAZ 7 czy jakoś tak można zakupić redukcję z Fi 70 ( taką ma blos ) na Fi 60 albo Fi 50...
tylko trzeba opuścić stołeczne królewskie masto królów i jechać do myślenic po redukcje .
możemy sie założyć że załozenie blosa trwa mniej niż zmiana koła :D
pamiętajcie że " fachowiec gaziarz " przeważnie nie jest wiele mądzejszy od nas ma tylk owięcej praktyki i nic po zatym . ile trzeba sie jeździć żeby w końcu ktoś wiedział w zakładzie gazowym co to jest blos ! jak pojechałem na regulacje komputerową to koleś powiedział że on nie umie i on nie wie co . to mu dałem książkę o blosie :) i kazałem se poczytać a tak to sam się bawiłem tym jego komputerem i moim parownikiem
u kolesia co na allegro się zwie AUTO_GAZ 7 czy jakoś tak można zakupić redukcję z Fi 70 ( taką ma blos ) na Fi 60 albo Fi 50...
tylko trzeba opuścić stołeczne królewskie masto królów i jechać do myślenic po redukcje .
Z tym, że niektórzy wymyślili do takich celów pocztę :fcp2 i uwaga!!! od kilku(nastu) lat działają również firmy kurierskie. Nie trzeba już odbywać dalekich podróży w celu sprowadzenia niedostępnych dóbr, jak to drzewiej bywało. :fcp2
możemy sie założyć że załozenie blosa trwa mniej niż zmiana koła :D
Tak? Razem z podróżą do Myślenic liczysz, czy bez? Kurde, Adam Słodowy powinieneś mieć ksywkę. Aby nie tracić czasu tu mam przygotowany już gotowy zamontowany blos.
PS. Ja tam uważam, że pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł i przy niczym więcej.
No to może w MKI albo w 1.8 jest inaczej, ale u mnie wystarczyło przeciąć tę gumę tak bliżej przepływki i wstawić tam blos: aaaaa widzisz - a gdzie masz rezonator ? jak wywalisz to może i prościej, pozostaje potem kwestia czujnika IAT którego gdzieś musisz umieścić.
Od nowości (znaczy odkąd go kupiłem w 2000 roku) nie miałem rezonatora. W tym linku co podałem są zdjęcia sprzed i po instalacji blosa. No ale rezonator faktycznie może być problemem. A czy czujnik IAT to inaczej czujnik temperatury zasysanego powietrza? Jeśli tak to siedzi sobie spokojnie na swoim miejscu. Z rury karbowanej ucięte zostało tylko kawałek tego niekarbowanego (ale i tak zostawiony został mały kołnierz aby opaskę się dało założyć). Potem trochę siły, żeby tę harmonijkę bardziej trochę ścisnąć i wszystko pasuje.
A czy czujnik IAT to inaczej czujnik temperatury zasysanego powietrza? tak - i o ile mi wiadomo to jest on właśnie w rurze rezonatora umiejscowiony.
U mnie jest otwór na niego jakieś 5cm od blosa - w tej rurze karbowanej. Sam czujnik oczywiście też tam jest a nie tylko otwór :fcp1
Właściwie do czego jest ten rezonator? Żeby silnik był bardziej elastyczny? Więcej powietrza przefiltrowanego ma "w zapasie"? Mniejsze podciśnienie w związku z tym? Widać konstruktorzy uznali go w 1.6 za zbędny.
rezonator jest potrzebny dla zjawisk falowych
mmmk
nie wiem ,jak agis ,ale stag i diego moga dzialac z instalacja sekwencyjna ,polsekwencyjna i full-group
kwestia zastosowania odpowiednich dysz
a u ciebie z tego co sie chwaliles sciagneli dodatkowe 1000pln ,wiec za tyle to ci moge dwa razy wyjac i wstawic inna wiazke
podejzewam ,ze kolesie byli zieloni w zakladaniu sekwencji ,a zaplaciles za to ty - juz tak bywa w uslugach ,ze na czyms trzeba sie nauczyc - tylko ze co lepsze firmy to posylaja ludzi na szkolenia (na ktorych oprocz picia jest tez jakis przyplyw wiedzy)
U mnie jest otwór na niego jakieś 5cm od blosa - w tej rurze karbowanej. Sam czujnik oczywiście też tam jest a nie tylko otwór :fcp1 a jesteś pewnien że to tak oryginalnie było ?
Tak. Otwór na ten czujnik wygląda na fabryczny. Nie jest wyrezany scyzorykiem, tylko wyraźnie jest to odlew gumowy, wyprofilowany. No i czujnik wchodzi tam tak, że raczej nie puszcza lewego powietrza.
Ja tak kupiłem. Wątpię aby w komisie, w którym kupowałem robili jakieś przeróbki dolotu (samochód sprowadzony był z Niemiec i w Polsce jestem pierwszym właścicielem). Bo i po co? Samochód jeździł (i jeździ) bez żadnych problemów od tych ponad 6-ciu lat.
oki, najwyraźniej 1.6 nie miał tej puszki dodatkowej - ale 1,8 i 2.0 mają.
mariusz774 19-09-2006, 12:34 oki, najwyraźniej 1.6 nie miał tej puszki dodatkowej - ale 1,8 i 2.0 mają.
dokladnie tak jest.. ja tez mialem puszke i inne srednice gum,ktore wogole niepasowaly pod blosa..ale polecal w takim przypadku gume od przeglubow,ma rozne srednice,wystarczy tylko przeciac w odpowiednim miejscu :fcp13 ..a co do puszki,zastanawia mnie po co ona jest..bo moze faktycznie jest z nia lepiej
Z tym, że niektórzy wymyślili do takich celów pocztę :fcp2 spoko Myslenice są 15min Zakopianką jak sie mocniej depnie wiec nie ma problemu ,zeby nawet podjechać :) tylko cos niemoger goscia znaleśc na allegro Master_Piotrek jak byś mi podał dokladna nazew usera albo link do jakiejs aukcji było by prosciej.
Master_Piottrek 19-09-2006, 17:13 najuprzejmiej prosze
http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=3174402
a do myślenic do jednego z zakładów tego gościa można pojechać też busem za 3 zł z krakowa licząć bo jak wiemy autor tego postu jest z krakowa . firmy kurierskie owszem wymyślono myśle że z myślenic do krakowa jakieś 20 zł i dwa dni robocze... a busem 3 zł w jedną 3zł w drugą to daje 6 i dwie godzinki całej wycieczki .a pisze tak dlatego że jak sam jechałem po blosa to nie miałem jeszcze prawa jazdy wiec tak było .
koles sie nazywa " autogaz7 " i pogadasz z nim na gg ( podane na jakiej kolwiek auckji ) wszystko wyjasni gdzie i jak do niego trafić ja bez auta trafiłem to Wy też sobie poradzicie :)
[ Dodano: 2006-09-19, 17:27 ]
tylko ze co lepsze firmy to posylaja ludzi na szkolenia (na ktorych oprocz picia jest tez jakis przyplyw wiedzy)
a te biedniejsze nie posyłają tylko pracownicy piją na miekscu a uczą się na przyjezdnych samochodach i później się chwalą że " 10 lat na rynku " i jeszcze nikomu maska nie wyleciała w powietrze po wybuchu ( to jest sukces jak na polskich gaziarzy )
ciekawe rzeczy ten koleś wypisuje na aukcji o blos-ie, że niby ma 70 mm średnicy - szkoda, że tyle nie ma :)
Jednak jak zakladałem Gaz to szukalem zakladu który bu mi blosa wsadził odrazu al enie zalazłem wogóle tylko BKZ gaz znali w poełni zastosowanie blosa i płynące z niego kozysci ale oni powoedzieli ,ze do mondeo nie założą nic innego niz sekwencjie. było zapytać - dałbym Ci namiary gdzie można założyć - nawet do mondeo, kilka dni temu tam bratu do mundka montowali.reasumujac Blos jest lepszy od II gen ale jest niejako substytutem sekwencji (pewna przesada w tym słowie) a IV gen od blosa wybór jest ówarunkowany $$ BLOS to substytut instalki III generacji.
Struna bylbym bardzo wdzieczny za namiary na takich wlasnie gazownikow (najlepiej z Krakowa)
Master_Piottrek 20-09-2006, 22:27 jak już tak koniecznie chesz żeby Ci ktoś założył blosa ( załozenie koła to wiecej roboty ) to ten koles z allegro ( podałem nick jego i lineczka do allegro ) właśnie w myślenicach mają zakład i zakładają te blosy z częstotliwością napiecia na okrętach marynarki wojstkowej
jak już tak koniecznie chesz żeby Ci ktoś założył blosa ( załozenie koła to wiecej roboty ) to ten koles z allegro ( podałem nick jego i lineczka do allegro ) właśnie w myślenicach mają zakład i zakładają te blosy z częstotliwością napiecia na okrętach marynarki wojstkowej
a jaka mam alternatywe? sekwencja za 3 klocki? ...nie chce zakladac samego blosa tylko cala instalke lpg od poczatku bez potrzeby robienia dziur w dolocie jako zabezpieczen przed wystrzalem i tego typu glupot...
Nie chcę być złośliwy, ale jak chcesz bez zabezpieczeń i dziur w dolocie, to lepiej jednak zainwestuj w tę sekwencję. Bo inaczej możesz mieć konieczność inwestycji w nowy kolektor. Prawdopodobieństwo wystrzału jest znikome z blosem, ale jest.
Master_Piottrek 21-09-2006, 22:24 w razie nie sprawnych świec czy kabli WN może strzelić nawet na sequencie za 3 klocki nawet za 6 kolcków strzeli jak mieszanka sie nie odpali kilkakrotnie to sie skumuluje a jak się skumuluje to jak odpali to jak strzał z armaty Fakt że na mikserach to wręcz stały wragment gry na blosie bardzo żadkie a na sequencie to trzeba mieć pecha albo kończące sie świece. tak więc BLOSAi dasz półtora klocka i będziesz śmigał i śmigał
wragment o żesz - stary obrobina ortografi nie boli :)
w razie nie sprawnych świec czy kabli WN może strzelić nawet na sequencie za 3 klocki nawet za 6 kolcków strzeli jak mieszanka sie nie odpali kilkakrotnie to sie skumuluje a jak się skumuluje to jak odpali to jak strzał z armaty
a jak sobie to wyobrazasz ?
ewentualny strzal na sekwencji to malusienkie pierdniecie z jednego kanalu ,ktorego nawet nie uslyszysz
zreszta na dobrze zestrojonej nie ma jak strzelic ,bo na wolnych obrotach gaz jest wtryskiwany w krotkim czasie ,a na wysokiech zazwyczaj nic nie strzela (bo ewentualny plomien jest zmuchiwany powietrzem szybko zasysanym do cylindra)
mowa oczywiscie o sekwencyjnym wtrysku ,bo na polsekwencji lub full-group mieszanka zalega w kanale ,ale wtedy jest jak pisalem na poczatku - cichacz
Master_Piottrek 22-09-2006, 23:43 o żesz - stary obrobina ortografi nie boli
nie odrózniasz zwykłej literówki od błedu ortograficznego !
cichacz
cichacz nie cichacz to tylko efekt akustyczny a tak naprawde chodzi o to że na chwile jest spadek mocy oraz po setnym strzale cos się może jednak rozlecieć ( układ nie jest projektowany pod gazy )
Fakt że na mikserach to wręcz stały wragment gry
nie wiem czy staly czy nie, zrobilem 50 tysiecy ze zwykla instalka 2gen z mikserem..w fiescie rs1800 1,8 16V 96kW i NIGDY nie mialem wystrzalu.... wiec zdarza sie i tak..
Fakt że na mikserach to wręcz stały wragment gry też (z autopsji) sądze ,zę to jednak trochę przesadzone stwierdzenie
Przesadzone, nie przesadzone. Jak kable czy świece się kończą to niestety stały fragment.
llechu, oczywisce masz racjie ,ze jak świec i kable sa padniete to efekt moze być tylko jeden :( koniowi jak jeść niedasz to też padnie
Co racja, to racja. :fcp29
Z autopsji - zrobiłem Kadett'em 120 tys na gazie - ani jednego wybuchu (I gen.), essim 1,6 16v zetec z metalowym kolektorem co prawda, zgobiłem 50 tys (też bez wybuchu - II gen.) teraz essiego goni moja siostra - bezproblemowo :) :)
nie odrózniasz zwykłej literówki od błedu ortograficznego ! wiesz - jakby f było na klawiaturze zaraz obok w to jasne że literówa :)
cichacz
cichacz nie cichacz to tylko efekt akustyczny a tak naprawde chodzi o to że na chwile jest spadek mocy oraz po setnym strzale cos się może jednak rozlecieć ( układ nie jest projektowany pod gazy )
a jaka masz gwarancje ,ze mieszanka powietrza z benzyna ci nie strzeli ?
gaz nie strzela ,bo to lubi - benzyna strzela rowne efektownie
dziś znalazłem warsztat, który może mi zamontować sequenta za 2200 z wtryskami Valltek'a i resztą Bingo (butla w koło zapasowe) z gwarancją na 2 lata lub 100 kkm. Co o tym sądzicie?
Porównując - koleś w Myślenicach może mi założyć instalkę II gen + blosa za 2000 zeta (nie chce się zgodzić na montaż bez kompa - co czyniłoby montaż tańszym o ok 400-500 pln ze względów formalych).
Ciekawe po co mu ten komp do blosa??? Bo mini lambdę to za 100zł chyba można kupić.
Ale jak masz sekwencję w takiej cenie to się nawet nie zastanawiaj. Tylko oczywiście pod warunkiem, że to będzie chodziło, a nie, że wyjeździsz do nich drogę i na koniec powiedzą, że wstawią coś innego, ale już za 3500.
No takiej gwarancji to niestety nie będę miał, bo każdy zachwala to co ma bez względu na jakość... Koleś twierdził, że ludzie na tym jeżdżą i nie ma ogólnie problemów.
Z tym kompem to chodzi o to, że jego firma po zamontowaniu instalacji gazowej musi odnotować (musi być widoczne na fakturze) zejście z magazynu komputera (przepisy ble, ble ble). Z punktu praktycznego nie widzi potrzeby montażu kompa, ale niestety przepisy...
Chyba jednak sequent, ta cena i gwarancja na 100 kkm...
Nie no. Za 2200 jeśli będzie jeździło to lepiej nie znajdziesz i nie ma co kombinować z blosem. Ale... jeśli by gościom nie wyszło to niech to demontują, a tamten niech wstawi mini lambdę (to też podchodzi wg przepisów pod komputer).
chudy66, podaj namiar n atych gazowników - bo jak za tyle to się może sam skuszę na to
Myślę Struna, że do twojego V6 to będzie jednak nieco drożej. Poza tym musiałbyś wymienić chyba parownik.
llechu, na dniach coswortha kupuję więc o nim myślę pod kątem gazu - też zakładam, że nieco drożej ale i tak cena jest fajna.
Master_Piottrek 08-10-2006, 12:55 coswortha ? niedość że to żadkość to jeszcze rakieta z tylnim napędem a ty chcesz to zagazować ?? nie rób tego ! .
a jak kiedys chciałem kupić komputer gazowy ( jeszcze przez blosem ) to wsztssy mnie przestrzegali przed bingo - mówili że to polski badziew i po roku kończy sie gwarancja i jego zywot .
gwarancja na 100000 km to fakt konkretna jest .
a z tym że założyć trzeba komputer do blosa to Ździerstwo jest ! ja mam wszystko na pałe całkowicie lewe dok. nic sie nie zgadza z tym co jest na papierze z tym co mam w aucie ale LPG wbito w dowód i teraz zawsze moge poweidzieć że zmieniłem .
Za instalacje z blosem dasz 1500 max
a kto zrobi 100kkm w 2 lata ?
taka gwara to to samo co normalne 2 lata na kazdy produkt ,wiec nie ma co sie podniecac
co do Sequenta ,to nie ma tam miejsca na reszte Bingo ,bo butle sa zupelnie innych firm np. STAKO ,Irene
jak na Sequenta to jakos dziwnie niska cena ,jak na KME to normalna (KME jest producentem sterownikow Bingo) ,tylko ,ze nazwa to Diego ,a nie Bingo
juz kupil. ale niech sam sie pochwali. ale wieloryb nie tylko taki jak moj no i z dobrym duzym silnikiem
pozdrawiam
maciek
[ Dodano: 2006-10-08, 16:31 ]
no i znowu bedzie,ze papla jestem :wink: :P
jak chcecie namiary na tych gazowników to piszcie na maila
no i znowu bedzie,ze papla jestem :wink: :P :) wybaczam Ci :)
koss już w moim władaniu :)
koss jak koss ale opis samochodu w profilu wtedy niepelny i niezgodny z prawda :)
pozdrawiam
maciek
Co komu strzeliło w sekwencji?? Mam Diego produkcji polskiej KME i jest super, a jak ktoś nie ma kasy na instalacje gazową, a nie chce jeździc na Pb to może kupic sobie kobyłe wyjąć przednią szybe i heja wio.
MarekWu, ja jednak wolę mondeo z blosem od mondeo z kobyłą. Może to mniej ekonomiczne, ale na zimę bardziej praktyczne :D
|
|