Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Nagrzany prawy błotnik i inne elementy po przejeżdżaniu około 20-30km


jabbar
25-08-2012, 19:37
Hej
To chyba mój pierwszy post na tym forum.

Kupiłem kilka dni temu Forda Focusa 1.8 TDDI 2001 rok i po przyjechaniu do domu około 65km otworzyłem maskę by popatrzeć dokładniej na silnik i wtedy zaskoczyłem się iż prawy błotnik oraz pręt do podtrzymywania maski były bardzo gorące, również zbiornik z płynem do chłodnicy był dość mocno nagrzany i się zastanawiam czy to normalne?

Od 2 dni wertuje google i to forum żeby znaleźć podobny problem u kogoś innego i nic, więc w końcu postanowiłem zapytać czy to normalne w fordach?

Wczoraj i dziś porobiłem se trasy 20-30km i widzę że jest to samo. Temperaturę maxymalna mam na połowie wskaźnika czyli normalną. Dotykałem felgi czy się nagrzewa bo ktoś mi podpowiedział że jak samochód trochę stał to może się od koła nagrzewać ogólnie felgi miałem zimne (raz były ciepłe ale obie a tylko tamty bok był nagrzany).

Żadnych mechanizmów nie widzę od których aż tak mógł się nagrzać ten błotnik. Wulkanizator mi nawet mówił że może nie warto się przejmować bo może w tym samochodzie tak jest i że np płyn chłodniczy nagrzewa się do tych 70 stopni i dlatego tak jest.

Ja zaczynam podejrzewać, że to może od lampy choć raczej błotnik jest bardziej gorący wyżej właśnie gdzieś na wysokości zbiornika z płynem chłodniczym.

Już nie wiem czy jestem przewrażliwiony czy co, ale nie wydaje mi się to normalne.

Czy w Waszych fordach też tak się nagrzewa jeden z błotników etc.?

Z góry dzięki za odpowiedzi :D

Uziu
25-08-2012, 21:07
ta strona nagrzewa sie bardziej poniewaz tam jest EGR i kolektor wydechowy z ktorego jak wiadomo daje cieplo, to samo zbirniczek plynu. to nie jest niepokojacy objaw chyba ze masz tak goracy blotnik ze mozesz smazyc jajka

jabbar
26-08-2012, 12:42
ta strona nagrzewa sie bardziej poniewaz tam jest EGR i kolektor wydechowy z ktorego jak wiadomo daje cieplo, to samo zbirniczek plynu. to nie jest niepokojacy objaw chyba ze masz tak goracy blotnik ze mozesz smazyc jajka

Błotnika da się dotknąć i utrzymać przy nim rękę, ale jak otworze maskę i dotykam zbiornika z płynem chłodniczym czy tego pręta do podtrzymywania maski to ja np już nie dam rady przytrzymać na tym rękę dłużej niż 10 sekund, ale ogólnie moje ręce są wrażliwe na ciepło i pamiętam, że jak się paliło w centralnym i było dość mocno napalone to też ręki na kaloryferze nie dawałem rady trzymać, a np moja siora nie miała z tym problemu :P

Byłem w fordzie zapytać to nie bardzo wiedzieli czy to normalne czy nie :/

Zaworu EGR czy kolektora wydechowego nie widzę w tym miejscu (ale może za słabo się znam :P). Właściwie wydaje mi się że po tej stronie jest tylko zbiornik z płynem chłodniczym, a zaraz obok rura od "turbo intercollera" która też jest gorąca :P

We wtorek zostawiam samochód w warsztacie żeby wymienili mi rozrząd i olej to spróbuje podpytać co oni o tym sądzą.

Dzięki za odpowiedź :)

Jeśli jeszcze ktoś ma podobne objawy i chce mnie uspokoić to chętnie poczytam o tym tu w topiku :D

Pozdrawiam,
Tom

Uziu
26-08-2012, 20:55
hmm moze zle to ujelem troszke ale walsnie tam jest jakby wieksza " szczelina" przez ktora cieplo z kolektora moze sie wydostac do gory niz z przeciwnej strony gdzie jest turbina i filtr powietrza. Po za tym zbiorniczek plynu tez bedzie w lato goracy bo termostat sie otwiera i plyn gania po calym obiegu.

spidi
30-08-2012, 12:59
Spokojnie. Zbiorniczek ma być gorący bo płyn krążący w układzie ma około 100 stopni c. Gotować się zaczyna około 130 c. Wiem kłuci się to z tym co uczyli w szkole ale jako że układ jest ciśnieniowy i nie jest to woda więc temperatura jest inna. Zawór ERG jest z tyłu silnika czyli grodzi a kolektor wydechowy poniżej dolotowego więc grzeje błotnik tak jak cały silnik:-)). Jedna sprawa nie prubój otwierać zbiornika jak jest gorący. latem starczy 10 km intensywnej jazdy by silnik zagrzał się na normal.