Zobacz pełną wersję : Zakup focusa z 2007 roku - na co zwrócić uwagę


bugs10
28-08-2012, 10:49
Witam,

Planuje zakup Forda Focusa kombii 2007 rok z silnikiem 1800 TDCI 115 KM

Jeździłem takim fokusem tylko z 2008 roku czyli nowszy model bo już z tymi światłami dłuższymi. Nie wiem na co uważać przy sprawdzaniu auta.

Zawieszenie to wiadomo jak się przejadę to będzie słychać czy stuka i czy jest sztywne. Natomiast najbardziej sie boję o kolo dwumasowe, Jak rozpoznać że coś jest nie tak.
Auto które będę oglądał ma 140 tyś przebiegu jest serwisowane w ASO. Ma wymieniony rozrząd przy 130 tyś i jest krajowe.

Gość nawet wykupił w ASO gwarancję na 12 miesięcy.

Dobrze mi się fokusem jeździ ale nie chciałbym się w jakąś minę wkopać. Podpowie ktoś co należy sprawdzić.

Link do aukcji:http://otomoto.pl/ford-focus-gold-x-C24790723.html

Pozdrawiam

Patryk

Biqunia
28-08-2012, 13:08
Natomiast najbardziej sie boję o kolo dwumasowe, Jak rozpoznać że coś jest nie tak.
Auto które będę oglądał ma 140 tyś przebiegu jest serwisowane w ASO. Ma wymieniony rozrząd przy 130 tyś i jest krajowe.

Zużycie koła dwu-masowego zwykle objawia się metalicznym dźwiękiem / "chrobotaniem" przy dodawaniu gazu i wytrącaniem obrotów na wciśniętym sprzęgle. Dodatkowo towarzyszy temu odczuwalna wibracja. Im bardziej zużyte koło dwu-masowe ten objaw może się nasilać. Jedno jest pewne - w tych jednostkach - pomiędzy 140.000 a 200.000 km przebiegu wymianę koła dwu-masowego masz jak w banku. Rzadko się zdarza aby ten podzespół wytrzymał dłużej.

Poza tym jeżeli nie znasz się na mechanice, zanim zdecydujesz się na zakup sprawdź auto w ASO lub zaufany zakład. Wydasz kilka stówek ale przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz.

P.S. Wymiana rozrządu w tych jednostkach co 200.000 km przebiegu, nie później niż po 10 latach. Nie wiem czemu sprzedający wymienił go przy 130 tkm.

bugs10
28-08-2012, 13:23
Dzięki za odpowiedz.

A jak w tych rocznikach z rdzą. Jest to jakiś duży kłopot czy tym się raczej nie przejmować?

berthold61
28-08-2012, 16:38
Dzięki za odpowiedz.

A jak w tych rocznikach z rdzą. Jest to jakiś duży kłopot czy tym się raczej nie przejmować?

pewnie już jakieś drobne znajdziesz w zakamarkach tak samo jak każdym innym innej marce czy to VW czy toyocie teraz w dobie eko to normalne a niby ocynk całym ryjem tak to teraz robią, czasy golfa 2 już minęły że bez ocynku blachy 20 lat były w idealnym stanie

jareczek1980
28-08-2012, 18:59
Gość nawet wykupił w ASO gwarancję na 12 miesięcy.
na 12 misiecy czy lat? jeśli lat to gwarancja obejmuję wymianę DKZ

b@rth
28-08-2012, 19:25
na 12 misiecy czy lat? jeśli lat to gwarancja obejmuję wymianę DKZ

A mozna wykupic w ASO gwarancje na 12 lat?

Kolego jak juz inni powiedzieli, dwumase mozna "uslyszec", u mnie bylo juz to mozna zauwazyc przy 100 tys i tak byla wymieniona na gwarancji...
Co do rozrzadu to faktycznie dziwne, auto 5 lat, nie ma 200 tys. i wymiana, dopytaj o to koniecznie...
Co do rdzy, hmmm u mnie pojawily sie delikatne parchy w naroznikach tylnych drzwi, ale to glownie przez piasek i kamyki, no i sol zima...
Poza tym taka foke polecam smialo, swoja zrobilem sporo km i bylem mega zadowolony...

bugs10
28-08-2012, 20:07
Witam,

Więc byłem i oglądałem tą fokę.
We wnętrzu wszystko na wypasie i bardzo mi sie podobało. Klimatronik, kubełkowe fotele, system audio i nie zniszczona.

A z zewnątrz :
- rdza na nadkolu tylnym od strony kierowcy
- rdza na nadkolu przednim od kierowcy,
- mocno odstające drzwi kierowcy
Wydawało mi się że bity i malowana cala strona od kierowcy

No i jak dodawałem gazu to czarny dymek się wydobywał przez chwile i tak za każdym razem nawet po rozgrzaniu.

Co do rozrządu to facet twierdzi że wymienił bo mu coś popiskiwało no ale po wymianie rozrządu okazało się że to pasek a nie rozrząd.

Poza tym gdyby nie ten dymiący silnik i pozostałe mankamenty to bym wziął - nawet miałem kasę ze sobą. Podobno krajowa wiec może mi ktoś sprawdzi po numerze VIN.

nr VIN WD0WXXGCDW7J27707

Biqunia
28-08-2012, 22:38
No i jak dodawałem gazu to czarny dymek się wydobywał przez chwile i tak za każdym razem nawet po rozgrzaniu.

Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi :)
A na poważnie, czarny dymek w granicach normy to naturalny objaw. W końcu wybrałeś auto bez PDF'a.

Novy911
29-08-2012, 11:25
W moim microcat jest cos nie tak z tym vinem, wyświetla tylko że jest to kombi :/ sprawdz czy poprawnie go wpisałeś tu na forum. Jeśli auto jest krajowe i było serwisowane możesz zadzwonić do ASO i po dobrej gadce może potwierdzą ci wpisy (mi się udało), kupowałem 1,5 miesiąca temu też foke z tego samego rocznika. Jeśli nie jestes pewien bezwypadkowości auta kup miernik lakieru i po problemie, aczkolwiek z 90% aut było coś robione niestety, zależy tylko na jak dużą skalę oraz na jakim poziomie została wykonana naprawa :) Odnośnie zawieszenia polecam pojechac na trzepaki , ja tego nie zrobilem i po dość agresywnej jeździe padł mi amortyzator z przodu :/

Biqunia
29-08-2012, 12:26
W moim microcat jest cos nie tak z tym vinem, wyświetla tylko że jest to kombi

Błąd w numerze VIN. Prawdopodobnie chodzi o to auto:

Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07, Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR, Deep Navy

Numer VIN: WF0WXXGCDW7J27707
Numer homologacji (TAN): E13*2001/116*0144, E13*2001/116*0157
Główne funkcje
Data produkcji: 01.09.2007
Model pojazdu: Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Typ nadwozia: Kombi
Wersja: Seria 32
Silnik: Lynx Diesel 1,8 TC (115 KM) HPCR
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - MTX75
Napęd: LHD FWD
Norma emisji spalin: Etap IV ograniczania emisji
Klimatyzacja: Klim. dwustref. z aut. kontr. temp.
Obszar: (+)"PL"
Lakier: Deep Navy
Materiał we wnętrzu: Humy/Mondus