Zobacz pełną wersję : Co ile wymieniać płyn hamulcowy ? Zużyty płyn ma wpływ na działanie sprzęgła ?
Sie ma.
Co ile powinno się wymieniać płyn hamulcowy ?
Jakie są objawy zużytego płynu hamulcowego ? Czy przez to może ciężej pracować sprzęgło ? Jaki wpływ zużyty płyn na działanie układu hamulcowego ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Wojtek.
Witam.
Najlepiej wymieniać płyn hamulcowy co 2 lata. Tak pisze w książce: "Sam naprawiam". Ja tak robię i z hamulcami nie mam żadnych problemów. Płyn hamulcowy to nie jest jakiś wydatek wyższych rzędów, więc co 2 lata te pare groszy można wydać;)
Pozdrawiam.
Najgorsze jak dla mnie jest odkręcenie odpowietrzników żeby się nie ukręciły. Więc jak dawno nie były ruszane to lepiej je kilka dni wcześniej potraktować WD-40.
Pytam się dlatego , że u mnie w Masterze jest napisane , że wymiana co 3 lata lub 100 tyś.km.
Moim zdaniem to trochę za długi okres.
Tym bardziej , że na tym płynie pracuje również sprzęgło. I właśnie od pewnego czasu mam problem ze sprzęgłem.
W czasie jazdy miejskiej jest ok i sprzęgło pracuje w miarę normalnie.
Najgorzej jest w trasie , jak po dłuższym czasie chcę wcisnąć pedał sprzęgła , to to pierwsze wciśnięcie jest strasznie ciężkie. Wciska się , ale z dużym oporem.
Następne wciśnięcia już prawie ok , ale nie jest to co być powinno.
Wysprzęglik mam nowy , pompka sprzęgła 2 razy zmieniana. Efekt taki sam.
Jeżeli chodzi o skuteczność układu hamulcowego to tu nie ma problemu.
Pozdrawiam
Wojtek.
No tak. A ja byłem przekonany, że chodzi Ci o Mondeo;). No ale skoro uważasz, że 3 lata to za rzadko to wymieniaj częściej, będziesz spokojniejszy:D
Mam tak samo w mojej foce że jadąc długo i nie wciskając sprzęgła jest ono twarde przy pierwszym naciśnięciu. Jeżeli to od płynu to muszę go wymienić.
Wczoraj wymieniłem cały płyn hamulcowy. Zużyłem 1L.
Oczywiście również w sprzęgle i sprzęgło odpowietrzone.
To co wyleciało z układu hamulcowego , to nawet nie przypominało płynu...
Wyczyszczony również zbiorniczek od płynu.
Jakie efekty ?
1. hamulce działają dużo lepiej niż przed wymianą. Dużo bardziej efektywnie.
2. sprzęgło wreszcie działa tak jak powinno. Pedał chodzi bardzo lekko , jest cichutkie i chodzi bardzo płynnie. Nawet po dłuższej jeździe to pierwsze wciśnięcie jest takie jak być powinno.
Więc w moim przypadku wymiana płynu pomogła w 100%.
Pozdrawiam
Wojtek.
Wojtek
Master z 2005? jeżeli tak no to gratki za długi czas
Brakuje mi tu przebiegu/okresu od wymiany płynu
Generalnie wymieniałem płyn w czerwcu 2011 r.
Ale od tamtego czasu przejechałem 92 tyś.km
To co wypłukałem to było w stanie płynnym , ale koloru czarnego...
Jak zmieniałem w zeszłym roku , to był tylko lekko szary...
Za płyn zapłaciłem 30 zł. Wrażenia po zmianie bezcenne.
Pozdrawiam
Wojtek.
Waldek84 08-09-2012, 21:38 W samochodach gdzie sprzęgło chodzi na wspólnym obwodzie z układem hamulcowym, płyn hamulcowy należy wymieniać co 2 lata. Nie chodzi o zużycie płynu lecz o jego higroskopijność, płyn chłonie wodę która obniża jego efektywność, płyn staje się bardziej ściśliwy.
Układa hamulcowy jest układem szczelnie zamkniętym, wiec każde zanieczyszczenie płynu świadczy o uszkodzeniu któregoś z elementów. Czarne zabarwienie płynu może świadczyć o problemach z pompą hamulcową lub z serwo. Jeśli po wymianie, płyn znowu stanie się czarny, to przyjrzyj się pompie hamulcowej i serwo być może życie któregoś już się kończy.
Pytam się dlatego , że u mnie w Masterze jest napisane , że wymiana co 3 lata lub 100 tyś.km.
Tak jest napisane w książce serwisowej.
Ale jakoś dziwnie bo płyn ma przydatność chyba 3 lata od daty produkcji... Może jakiś inny DOT-4 ma dłuższy okres przydatności.
Dla mnie 100 tyś.km to około rok czasu. Więc zmieniłem zgodnie z instrukcją serwisową.
Więc wychodzi na to , że będę musiał zmieniać co pół roku. Za pół roku wrócę do tego tematu...
Pozdrawiam
Wojtek.
Rafael99 10-09-2012, 14:51 witam
podepnę się do tematu, gdyż przymierzam się do wymiany płynu hamulcowego.
Powinienem zakupić płyn DOT-4 czy DOT-3? Ile płynu będzie mi potrzebne? Czy 1 litr wystarczy?
Waldek84 10-09-2012, 16:36 Ford zaleca własny płyn o oznaczeniu DOT 4plus, trochę lepsze właściwości niż standardowy DOT 4.
Dlatego najlepiej jakbyś wlał płyn DOT 5.1, od biedy DOT 4 też może być. DOT 3 nie polecam, masz za nowe auto, a ten płyn ma słabe właściwości.
Kategorycznie nie używaj DOT 5 - ma inny skład, nie miesza się z innymi płynami.
Nie mylić DOT 5 z DOT 5.1.
DOT 5 - nie dobry do naszych aut, bardzo rzadko spotykany.
DOT 5.1 - bardzo dobry płyn do naszych autek.
Jaka jest zasada, im większy numerek płynu, tym lepszy, gdyż ma większą temperaturę wrzenia.
Podaje temperatury wrzenia dla poszczególnych płynów:
DOT 3 205 °C (401 °F)
DOT 4 230 °C (446 °F)
DOT 5 260 °C (500 °F)
DOT 5.1 270 °C (518 °F)
Czyli jeśli wlejesz DOT 3 to auto będzie hamowało, dopóki tarcze i klocki się nie nagrzeją mocno , po mocnym nagrzaniu ciepło przeniesie się na płyn który się zagotuje i pedał stanie się miękki, a droga hamowania się wydłuży.
Przeważnie w cały okład nie wchodzi wiele płynu. Od 0,5 do 1 litra. Niestety nie wiem ile wchodzi do Focusa.
Przy wymianie płynu hamulcowego uważaj na lakier, podobno bardzo źle reaguje lakier na płyn - nie testowałem i nie zamierzam :)
|
|