Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] zacinajace sie wycieraczki
p_a_w_l_o_s 30-08-2012, 08:24 Witam,
Od kilku dni mam problem z przednimi wycieraczkami.Znacznie zwolnily szybkosc pracy a niekiedy calkiem sie zacinaja podczas pracy.Prosze o podpowiedz co sprawdzic i gdzie?
Pozdrawiam,
Pawel
pretorian2 30-08-2012, 09:24 standard, zacierający się mechanizm wycieraczek. Musisz ściągnąć ramiona wycieraczek, podszybie plastikowe, zdemonotwać mechanizm, rozłożyć w szczególności sworznie bo one się zacierają, ładnie nasmarować specjalnym smarem do obciążeń i wodoodporny, złożyć w odrotnej kolejności. Przy okazji możesz sobie wyciszyć podszybie oraz tą wnękę matami bitumicznymi, różnica wyraźnie odczuwalna :)
p_a_w_l_o_s 30-08-2012, 09:54 dzieki za info dzisiaj sprobuje sie pobawic i dam znac jaki byl efekt , pzdr
p_a_w_l_o_s 01-09-2012, 10:06 problemem byl zatarty sworzen mechanizmu wycieraczki, mechanizm udalo sie go uruchomic...jednak mam problemzsilnikiemod wycieraczek.....powoduje zwarcie i wybija bezpiecznik........czy ktos z was moze doradzic co sprawdzic??...probowalem go rozebrac jednak dwaprzewody ,kotre sa w srodku uniemozliwaja calkowicie otwarcie dekielka...
Może dalej silnik ma zbyt duży opór (słabo nasmarowane) i dlatego przepala bezpieczniki
znaczy ten sam problem............
miałem to samo ale nie rozbieraj silniczka i przekładni ślimakowej bo będzie i jest jak jest....
daj silniczek z przekładnią elektrykowi to złoży. złozyć układ mechaniczny to nie problem ale jak rozłożysz silnik i przekładnię to możesz polec.
Octavian84 03-09-2012, 07:17 Witam,
Dołączam się do pytania, bo ostatnio miałem ten sam problem:
Wycieraczki się zacinały. Diagnoza: Zapieczone jedno z ramion - potwierdzone.
Po rozebraniu, wyczyszczeniu, nasmarowaniu okazało się że silnik nie działa a bezpiecznik wybija.
Od razu mówię, że (o głupoto moja) zdjąłem pokrywę silniczka, jednak nie na tyle mocno aby pourywać przewody czy jakkolwiek wpłynąć na jego pracę (a przynajmniej w teorii).
P.S. Silnik był sprawdzany w kilku położeniach, podłączony na luzie jak i do ramion - Efekt taki sam..
Prosimy z kolegą pilnie o pomoc lub wrzut linka do tematu
Pozdrawam
Piotr
Witam
Mam identyczny problem z mechanizmem wycieraczek. Pomyślałem, że wymienię sam silniczek i w związku z tym mam pytanie - czy da rady zamontować silniczek z angielskiej wersji Focusa? Cenowo są dużo tańsze od normalnych więc pewnikiem coś będzie nie tak ale chciałbym się utwierdzić w tym przekonaniu.
Octavian84 05-09-2012, 06:51 Witam ponownie:
Znalazłem rozwiązanie powyższego problemu.
Otóż w momencie, kiedy przestają nam działać wycieraczki (chodzą wolno, zacinają się itp.) ale widać że silniczek walczy, cała wina spada na zapieczone lub skorodowane elementy ramion znajdujące się pod klapą.
W takim przypadku należy rozebrać mechanizm, jednak UWAGA: NIE OTWIERAĆ PLASTIKOWEJ KLAPKI SILNIKA OD WYCIERACZEK. Otwarcie powoduje, że przewody znajdujące się wewnątrz mechanizmu zaczynają się układać w taki sposób, że stykają się z masą. Jeżeli jednak kogoś zakorciło przed przeczytaniem tego postu ma dwa wyjścia:
1) Albo odda mechanizm znajomemu mechanikowi-elektrykowi (tak było w moim przypadku).
2) Albo, jeżeli czuje się na siłach, rozłoży sobie elektryczną część silnika (nie dotykając elementów mechanicznych) i poprawi przewody tak aby nie stykał się z jego masą.
Po takim zabiegu silnik będzie pracował prawidłowo, a bezpieczniki przestaną wyskakiwać.
SALGYR: Nie wymieniaj mechanizmu wycieraczek. Angielski może nie pasować do wersji sprzedawanej w Polsce bo tam wszystko leworęczne. Lepiej poproś o wycenę naprawy tego urządzenia (jeżeli masz takie objawy jak reszta tutaj) lub udaj się na szrot i tam poszukaj odpowiedniego dla siebie elementu (dostaniesz go za grosze).
Pozdrawiam wszystkich.
Piotr
andrzej_gda 25-05-2016, 13:05 Witam serdecznie,
Potwierdzam, że zacierają się główne sworznie. U mnie do tego stopnia, że był problem z jego wyjęciem z tulei. Potwierdzam również, że rozebranie przekładni ślimakowej powoduje zwarcie w instalacji ponieważ druciki ciężko na nowo prawidłowo umieścić w swoje miejsce. Nie rozkładajcie plastiku!! Po wyczyszczeniu sworzni papierem ściernym i ponownym nasmarowaniu wycieraczki śmigają jak nowe.
Miałem mk2fl i zacinające się wycieraczki to był standard. Czyszczenie sworzni ramion mechanizmu bez ich rozebrania dawało efekt czasowy. Gdy zdecydowałem się na rozebranie to były tak zapieczone, że uszkodziłem je podczas demontażu. Za 80 zł kupiłem używany mechanizm ramion w bardzo dobrym stanie i po zamontowaniu przez 2 lata do momentu sprzedaży nie było żadnych problemów.
Jest na forum wątek w tym temacie.
Ostatnio czyszcząc podszybie, wymontowałem mechanizm wycieraczek. Profilaktycznie wymieniłem samar na sworzniach, nie było śladu korozji. Więc może warto tam czasami zajrzeć, aby nie dopuścić do zablokowania.
misiek151 18-07-2016, 21:50 Witam
Mam podobny problem z wycieraczkami, chodzą wolno, silniczek walczy, raczej to będzie zatarcie. Zdjąłem podszybie i zapsikałem WD-40 ale podobnie jak ktoś pisał tutaj - bez efektu.
Chciałbym dopytać kogoś bardziej doświadczonego aby mi poradził, ponieważ mechanik ze mnie kiepski i nie chcę czegoś zepsuć. Mianowicie po zdjęciu podszybia wczytałem że muszę odciąć zasilanie tj. odłączyć akumulator, rozłączyć przewód oraz wykręcić cały mechanizm (mocowanie na bodajże 3 śruby) i wyjąć go. I tutaj moje pytanie, czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wytłumaczyć co mam rozebrać a czego nie ruszać? Tak po ludzku, w sensie nie do końca np. wiem czy jest sworzeń itp. Na chłopski rozum, to ten element do którego przykręcam ramię wycieraczki jest elementem ruchomym, i podejrzewam że najbardziej on może się zapiec. Jak to wyjąć, jakoś wybić młotkiem, zwolnić jakąś blokadę wcześniej?
Czy te dwa elementy to jedyne, które powinienem wyczyścić i nasmarować? Jeśli nie to czy można prosić o jakiś łopatologiczny opis co jeszcze?
Jakiego konkretnie smaru użyć? Tzn. chodzi mi o jakiś typ albo nazwę tak abym wiedział czego mam szukać w sklepie.
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki, bo sprawa nie wydaje się jakaś skomplikowana tylko po prostu nie mam doświadczenia w mechanice i nie chciałbym sobie czegoć uszkodzić robiąc coś nieumiejętnie.
Pozdrawiam
misiek151 19-07-2016, 20:06 Ktoś wspomoże?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
Generalnie chodzi o osie, na których chodzą ramiona wycieraczek. Po zdjęciu ramion są widoczne plastikowe, okrągłe nakładki. Pod nimi są zawleczki, które musisz wypiąć. Wtedy będzie można próbować wybić sworznie przez jakieś drewno, aby nie uszkodzić gwintów, jeżeli są zapieczone. Nie wyjdą do końca z tulejek, bo trzymają je ramiona biegnące od silnika. Wyczyścić drobnym papierem ściernym jak zardzewiałe, dać jakiś smar odporny na wodę. Akumulatora nie odłączałem. Dasz radę :)
misiek151 19-07-2016, 23:09 Ok bardzo dziękuję. Co do akumulatora to w zasadzie przy zmianie żarówki jest to samo więc może faktycznie niepotrzebne. Jeśli chodzi o wybicie sworzni czyli jak rozumiem tych elementów do których przykręcone są ramiona. Nie pamiętam dokładnie jak to wygląda ale czy uderzać (w celu ich wybicia) mam od strony "lebka" tj. tam gdzie przykrecam ramię wycieraczki? [Edit] Sądząc po zdjęciach z allegro które wrzuciłem w kolejnym poście tak chyba jest.
Z opisu wnioskuję że skoro mam nieuszkodzic gwint to są one "wkręcone" w tulejki i trzeba je delikatnie wypchnąć a później wcisnąć z powrotem - tak?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
misiek151 20-07-2016, 08:00 I jeszcze jedno pytanie, koledzy pisali aby nie rozbierać absolutnie silniczka. Porównałem zdjęcia z:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Mechanizm-wycieraczek-przednich-Focus-Mk2-Mk2-FL/4130 - sam mechanizm
http://allegro.pl/mechanizm-silniczek-wycieraczek-ford-focus-mk2-ii-i6346503560.html#imglayer - komplet z silniczkiem
Proszę o potwierdzenie lub wyprowadzenie z błędu. Silniczek mogę odkręcić w całości od mechanizmu (tego całego "stelaża") odkręcając widoczne na zdjęciu z allegro 3 śruby oraz nakrętkę mocującą, następnie czyszczenie i założenie silniczka z powrotem? Czy też samego silniczka nie ma potrzeby demontować?
misiek151 20-07-2016, 23:42 Po zdjęciu ramion są widoczne plastikowe, okrągłe nakładki. Pod nimi są zawleczki, które musisz wypiąć.
Jest tam taki półokrąg, pod nim kółko-podkładka - widoczne na zdjęciu. Jak się tego pozbyć? Na chama odgiąć to pół-kółko żeby wyskoczyło czy jest na to jakiś bardziej cywilizowany sposób?
74869
Wtedy będzie można próbować wybić sworznie przez jakieś drewno, aby nie uszkodzić gwintów
Dobra załapałem o co chodzi, głupoty popisałem później, w sensie żeby nie rozklepać gwintów bo będzie problem z nakrętkami...
Jak widać poniżej syf jest dość duży. Czym najlepiej zmyć pierwszą warstwę brudu? Czy te łączenia kulowe (jedno widoczne na zdjęciu) są na wcisk i trzeba je po prostu podważyć żeby wyskoczyły? Jak je oglądałem to takie odniosłem wrażenie ale wyskoczyć nie chciały więc nabrałem wątpliwości.
74870
Przy okazji chcę przemyć podszybia - czy wystarczy przysłowiowa woda z mydłem?
Jest tam taki półokrąg, pod nim kółko-podkładka - widoczne na zdjęciu. Jak się tego pozbyć? Na chama odgiąć to pół-kółko żeby wyskoczyło czy jest na to jakiś bardziej cywilizowany sposób Tą zawleczkę wypchniesz dwoma płaskimi wkrętakami, albo szczypcami, tam gdzie się pół-kółko kończy... Chodzi o to, aby wyskoczyła w bok z osi. Pod nią jest podkładka i jeszcze uszczelka "oring", która z czasem przepuszcza... Łączeń kulowych nie rozbierałem, tylko spryskałem smarem w aerozolu. Trochę to u Ciebie skorodowane. Masz poprawnie założoną wypraskę szyby? Była szpara pomiędzy szybą, a podszybiem? Leje się woda na mechanizm wycieraczek? Temat wypraski męczyłem tu:http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=244505
misiek151 21-07-2016, 06:38 Trochę to u Ciebie skorodowane.
Właśnie zasyfione dość mocno tak jak pisałem, stąd jeśli to możliwe chciałbym zdjąć to łączenie kulowe i nasmarować tamten element pod spodem, bo wydaje mi się że może stawiać duży opór. Jak usunąć rdzę z wierzchu? Drobnym papierem ściernym?
Masz poprawnie założoną wypraskę szyby? Była szpara pomiędzy szybą, a podszybiem?
Ten samochód posiadam od lutego, szczelina była ale nie zauważyłem jej wcześniej. Dopiero kilka dni temu wycieraczki się zatrzymały i spaliły bezpiecznik (po wymianie chodzi ale ciężko), zacząłem się temu przyglądać i zauważyłem szczelinę na środku, do tego stopnia że otwór na wycieraczkę od strony pasażera nie był centralnie pod wycieraczką. Stąd faktycznie woda się tam dostawała dość mocno, wczoraj jak to wszystko rozebrałem to się nawet kilka liści trafiło pod mechanizmem wycieraczek... Przeglądnąłem temat który podrzuciłeś, ale problem był u mnie inny. Są tam dwa elementy, "górne" podszybie (połączone do szyby) oraz "dolne" (przykręcone do blachy na 2 śruby) złączone spinkami. Górne nachodzi na dolne taką zakładką w kształt litery L. Przy przerwach na spinki od spodu (czyli "w kącie" litery L :) ) były małe kwadraciki, kawałki plastiku (może ze 2x2 mm), prostopadłe do płaszczyzny podszybia, wyglądały trochę jakby plastik nie był do końca przycięty i zostały jakieś nieusunięte elementy fabryczne. Powodowały one, że w momencie dociśnięcia górnego podszybia celem zapięcia spinek, odskakiwało ono do tyłu (cofało się w stronę maski) i robiła się szczelina między szybą a podszybiem. Wyciąłem obcążkami te małe kawałki plastiku i teraz podszybie ładnie nachodzi i nie odskakuje od szyby przy założeniu spinek. Samo podszybie nie jest na 100% szczelne ale wydaje mi się że tak ma być - rynienka która nachodzi na szybę od dołu obejmuje ją teraz na całej szerokości a widoczna przerwa to na oko tak 1 mm. Mam pod blokiem identycznego Focusa i oglądając u niego wygląda to tak samo. Nawet gdybym chciał wcisnąć tam jakąś najcieńszą uszczelkę to miałbym problem wtedy z nasadzeniem rynienki na szybę.
misiek151 21-07-2016, 22:34 Dodatkowe pytanie o łączenia kulowe jeśli ktoś je rozbierał, trzeba je po prostu wyszarpac?
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
misiek151 26-07-2016, 16:07 Zakończyłem operację, opisuję krok po kroku może się przyda komuś niedoświadczonemu jak ja (MK2 FL):
1. Wykręcenie i zdjęcie ramion wycieraczek.
2. Wyjęcie uszczelki gumowej, takiej równoległej do szyby przedniej.
3. Demontaż podszybia. Podważamy i ściągamy 6 metalowych spinek, delikatnie pociągamy podszybie do siebie i wyciągamy.
4. Demontaż "dolnego" podszybia (drugi z elementów który był spięty spinkami, poza tym z punktu 3). Trzyma się na dwóch śrubach po bokach.
5. Wykręcenie 3 śrub trzymających mechanizm wycieraczek, delikatne wyjęcie na wierzch i wówczas rozpięcie kabla zasilającego (łatwiejszy dostęp).
Konserwacja mechanizmu:
1. Zdjęcie plastikowych zaślepek.
2. Zdjęcie metalowych zawleczek, wyjęcie podkładki metalowej.
3. Wybicie osiek trzymających wycieraczki, oczyszczenie, nasmarowanie, złożenie do kupy.
4. Dodatkowo do łączeń kulowych napryskałem smarem tak na wszelki wypadek.
Podczas rozbierania mechanizmu odkręciłem również silniczek aby go nie uszkodzić i mieć trochę łatwiej - ale patrz niżej.
Dodam jeszcze że moja pierwsza próba skończyła się fiaskiem. Wszystko miałem tak skorodowane i zapieczone, że mimo walenia WD40 gdzie się da próba wybicia sworzni skończył się pęknięciem mechanizmu. Zakupiłem używkę na allegro, profilaktycznie ją przeczyściłem j/w, zamontowałem i jest ok. Zrobiłem tylko jeden błąd, mianowicie nie sprawdziłem dokładnie czy całość mam w pozycji "zerowej" i teraz wycieraczki wracając na swoje miejsce uciekają mi jakiś 1 cm w dół. Nie przeszkadza to zbytnio więc olałem sprawę bo już mi się nie chce po raz kolejny wszystkiego rozbierać, ale warto mieć na uwadze. Gdybym nie odkręcił silniczka to pewnie bym tego uniknał, ale z drugiej strony waląc młotkiem w swój stary mechanizm nie wiem czy bym nie uszkodził silniczka, więc z dwojga złego i tak wybrałbym tę opcję.
radek70 dziękuję za cenne wskazówki :)
Jak wycieraczki uciekają ci o 1cm to przestaw same ramiona na mocowaniu pod nakrętką. Na niektórych szybach są nawet znaki jak ustawić wycieraczki
Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
sewenpamp 27-07-2016, 12:20 Koledzy to tz " pół-kółko" to seger , ale to tylko informacyjnie żeby wiedzieć na przyszłość 😉
Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
misiek151 27-07-2016, 13:19 Jak wycieraczki uciekają ci o 1cm to przestaw same ramiona na mocowaniu pod nakrętką.
Napisałem nieprecyzyjnie. Wycieraczki idą w górę, następnie wracają i nie zatrzymuję się w takiej pozycji jak były, lecz lecą jeszcze 1-2 cm poniżej, następnie dopiero wracają na pozycję wyjściową. Jednocześnie o te 1-2 cm nie dochodzą u góry tak jak wcześniej. Próbowałem dawać je nieco wyżej ale to wahnięcie na dole i tak pozostawało a tylko zasłaniałem sobie widoczność. :) Tak jak pisałem wydaje mi się że muszę odkręcić śrubę łączącą mechanizm z silniczkiem i lekko go przesunąć, następnie ponownie zakręcić. Chyba się jednak z tym pobawię ponieważ samochód miał dziś zmieniany płyn hamulcowy i podejrzewam że podszybie było demontowane, ponieważ znów jest tak założone (niechlujnie) że mam szczelinę więc będę chciał to poprawić i tak.
witam,
szybkie pytanie, mechanim z modelu przed liftem będzie pasował do modelu po lifcie?
misiek151 17-08-2016, 08:36 www.ford-esklep.pl/mobile/pl_PL/p/Mechanizm-wycieraczek-przednich-Focus-Mk2-Mk2-FL/4130
Zatem wygląda na to że tak
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
www.ford-esklep.pl/mobile/pl_PL/p/Mechanizm-wycieraczek-przednich-Focus-Mk2-Mk2-FL/4130
Zatem wygląda na to że tak
Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
dzięki, założyłem wczoraj mechanizm z 06 roku do auta z 10 i potwierdzam, że wszysko pasuje.
ps. kupując używany mechaznim zwracającie uwage jak złożone są ramiona, bo w moim były źle skręcone, albo były przełożone z innego mechanizmu albo źle przekręcona z anglika. Przy źle złożonych ramionach mechaznim nie mieści się pod maską
Może się komuś przyda https://www.youtube.com/watch?v=apJ_fqyasz8
|
|