Zobacz pełną wersję : [Fiesta 2001-2008] Hałasuje skrzynia biegów


emonkey
30-08-2012, 21:10
Witam, mam taki problem, że jak szybko puszczę sprzęgło a czasami jak normalnie jest na luzie, to coś mi hałasuje w skrzyni biegów (rzęzi), taki objaw jest na bieg jałowym, jak wduszę sprzęgło to jest cisza tak samo podczas jazdy.

Te dźwięki dochodzą raczej na pewno ze skrzyni biegów, nie wiem czy nie spod tego czarnego plastiku - obudowy / skrzynki (tam są linki zmiany biegów?).
A może z okolic samego sprzęgła, ale czy by takie odgłosy wydawało łożysko oporowe?

Pozdrawiam

Wojtek
31-08-2012, 16:48
Łożysko masz sprawne, bo wychodzi na to z tego co piszesz. Gdyby łożysko oporowe było przyczyną tych hałasów to byś słyszał je na wciśniętym sprzęgle a nie na puszczonym.

kamil-112 przestań pisać takie głupoty !!!!! Zupełnie odwrotnie.

Jeżeli łożysko oporowe sprzęgła się kończy to hałasuje na puszczonym sprzęgle. Nie na wciśniętym.
ak szybko puszczę sprzęgło a czasami jak normalnie jest na luzie, to coś mi hałasuje w skrzyni biegów (rzęzi), taki objaw jest na bieg jałowym, jak wduszę sprzęgło to jest cisza tak samo podczas jazdy.

Dokładnie te objawy wskazują na kończące się łożysko oporowe.

Pozdrawiam
Wojtek.

kamil-112
01-09-2012, 19:39
kamil-112 przestań pisać takie głupoty !!!!! Zupełnie odwrotnie.

Jeżeli łożysko oporowe sprzęgła się kończy to hałasuje na puszczonym sprzęgle. Nie na wciśniętym.

:mad::mad::mad: Dlaczego ze mnie robisz "głupka" odwracając kota ogonem, co? Zapraszam do mnie to pokażę jak wygląda sprzęgło i zasadę jego działania. Prosze nie nazywać mojej wiedzy głupotami. Nie wspomnę że wystarczy otworzyć google i poczytać kilkadziesiąt materiałów które potwierdzają to co powiedziałem w sprawie łożyska a skrzyni. Koledze hałasuje najpewniej skrzynia, a nie łożysko oporowe, jak może łożysko oporowe się kręcić i hałasować jak on ma sprzęgło puszczone i nic do słoneczka docisku nie dotyka.
Tam najpewniej w skrzyni łożysko wałka sprzęgłowego pada i trzeba rozebrać skrzynię w jego celu wymiany choć w takim razie najlepiej wymiana skrzyni. :one:

Wojtek
01-09-2012, 20:51
Więc Twoim zdaniem , jeżeli u kolegi jest uszkodzone łożysko oporowe to będzie je słychać na wciśniętym sprzęgle ????
Łożysko będzie słychać na puszczonym sprzęgle i żadna Twoja dziwna teoria tego nie zmieni... Tym bardziej , że u niego to słychać jak szybko puści sprzęgło.

Może jest uszkodzone coś jeszcze , ale jeżeli tylko łożysko , to właśnie będzie taki objaw.

Pozdrawiam
Wojtek.

JoeMix
01-09-2012, 23:44
Jak hałas (szum) ustaje po wciśnięciu sprzęgła to może być to wałek wejściowy skrzynki... łatwo to poznać po sposobie hałasu,,, słychać jak coś się zatrzymuje (a jak wiadomo po naciśnięciu sprzęgła łożysko cięgle pracuje) więc jak wciskasz sprzęgło i jest szum, szum, szum i pod sam koniec dziek zanika to na 99% wałek wejściowy a nie łożysko które się uspokaja już na początku pracy, kiedy już naciska na sprężynę, a moment na wałek jeszcze jest przenoszony,,,jak może łożysko oporowe się kręcić i hałasować jak on ma sprzęgło puszczone i nic do słoneczka docisku nie dotykaWedle mojej wiedzy łożysko powinno być stale dociśnięte do sprężyny i obracać się razem z nią,,, w starszych skrzynkach ze sterowaniem na linkę układ który ja naciągał jest za to odpowiedzialny, nie wiem jak w hydraulicznym,,, chodzi o to że jak łożysko się odsuwa od sprężyny centralnej i się zatrzymuje to jak naciskasz sprzęgło to następuje kontakt, sprężyna się obraca, łożysko nie - jest poślizg, tarcie i robią się wżery, stały kontakt i praca ma temu zapobiegać,,,

Czy tam na pewno jest łożysko oporowe a nie wysprzęglik?

emonkey
02-09-2012, 13:26
Hm, jak to się nazywa to ja nie wiem, znalazłem "operator centralny sprzęgła" lub "wysprzęglik centralny", w sklepie motoryzacyjnym jeszcze inaczej mi mówili, tak czy siak jest tam łożysko. Wygląda to tak
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNE_CvScPcr4PVn5TNOvAttiwAC_ndN dre5koiznGuhjP3tVbX1A&t=1

Sprzęgło nie jest na linkę, jest hydrauliczne.

Pozdrawiam

jvc
04-09-2012, 11:26
Łożysko będzie słychać na puszczonym sprzęgle i żadna Twoja dziwna teoria tego nie zmieni...
Dokładnie mam podobny objaw, coś rzęzi na nie wciśniętym sprzęgle , słychać to od lewej strony ,blisko lewego przedniego koła. Jak wcisnę sprzęgło to objaw ustępuje.
Dwóch mechaników potwierdziło że powoli kończy się łożysko oporowe.

stasiek49
09-09-2012, 10:30
Wedle mojej wiedzy łożysko powinno być stale dociśnięte do sprężyny i obracać się razem z nią,,, w starszych skrzynkach ze sterowaniem na linkę układ który ja naciągał jest za to odpowiedzialny, nie wiem jak w hydraulicznym,,, chodzi o to że jak łożysko się odsuwa od sprężyny centralnej i się zatrzymuje to jak naciskasz sprzęgło to następuje kontakt, sprężyna się obraca, łożysko nie - jest poślizg, tarcie i robią się wżery, stały kontakt i praca ma temu zapobiegać,,,


ma byc luz na łożysku czy to na linke czy inne ,bez luzu łozysko pracujac non stop szybko sie zuzywa,sa to najczesciej zwykłe łozyska kulkowe a nie oporow,tansze rozwiazanie

JoeMix
09-09-2012, 21:53
Stasiek, w książkach piszą inaczej, w dodatku od początku fiesta ma samoregulator na lince, który jeśli zrobisz luz, przy kolejnym naciśnięciu zniweluje go,,, nie wiem jak w sterowaniu hydraulicznym, ale w linkowym na 100% łożysko dotyka do sprężyny i się obraca cały czas, bo nie ma nawet pół milimetra luzu,,, i nie widzę możliwości by talki uzyskać,,,

Kondzio
13-12-2012, 11:30
czyli wracając do tematu postatecznie wałek, czy łożysko - bo i u mnie coś takiego pięknie słychać, ale rzeczywiście ewidentnie się kręci :)