Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Wibracje podczas jazdy


osovsky
31-08-2012, 18:41
Witam wszystkich. Mam z moim Fordem pewien problem, który nie daje mi spokoju. W czasie jazdy słyszę i odczuwam mocne drgania/wibracje auta. Problem nasila się jadąc po lekkich wzniesieniach, koleinach itd. Ich głośność wydaje się rosnąć wraz z obrotami silnika (jadąc na luzie problem znika, zero drgań).
Najbardziej oczywistym rozwiązaniem wydała się wymiana poduszki pod silnikiem (taką też diagnozę postawił mechanik). Wymieniłem tylną (tą w kształcie kości), efektu brak. Następnie dokonałem wymiany drugiej poduszki, "łapy", która wyglądała już nieciekawie. Jednak znów nie pomogło, jak drżało, tak drży. Najbardziej denerwuje fakt, że drży głośno i tylko radio sprawia, że człowieka szlag nie trafia :)
Ktoś spotkał się z takim problemem? Co może być przyczyną problemu?

Wojtek
31-08-2012, 19:05
Czy jak w czasie jazdy dodasz gazu to auto drży ?
Czy wyczuwalne jest to najbardziej na 4 i 5 biegu w trakcie przyspieszania przy prędkości 60-100km/h ?
Jak odpuszczasz gaz w czasie jazdy to drgania ustają ?

osovsky
31-08-2012, 19:14
Na wszystkie pytania odpowiedź brzmi: nie.
Drgania wyczuwalne są podobnie przy każdym biegu. Ustają jedynie przy wrzuceniu na luz, wolne obroty, a więc zależą od obrotów silnika. Odpuszczanie gazu nic nie zmienia...
Zresztą nie wiem, czy "drgania" to odpowiednie słowo. Bardziej chyba pasuje tu określenie głośne wibracje. Tak, jakby drgania silnika przenosiły się na karosierię (podłogę).

Wojtek
31-08-2012, 19:18
Więc jeżeli wibracje są nie wyczuwalne na luzie to zostaje sprzęgło...
Przy gaszeniu auta jest jakieś stuknięcie z okolic skrzyni biegów ?

osovsky
31-08-2012, 20:03
Zgadza się, przy gaszeniu auta jest takie stuknięcie. A co konkretnie z tym sprzęgłem?

Wojtek
31-08-2012, 20:10
Koło dwumasowe ? Ale tu nie mam pewności , bo nie znam dobrze budowy sprzęgła w Focusach.

osovsky
31-08-2012, 20:27
Hmmm, miałem kiedyś problem z kończącym się dwumasem w Audi A4 i dawało to całkiem inne objawy, zresztą w Focusach TDDI nie ma dwumasu, tylko zwykłe koło zamachowe :) Ale dałeś mi do myślenia z tym stukiem przy gaszeniu silnika, może faktycznie ma to jakieś powiązanie...

Uziu
31-08-2012, 20:36
2 masy w TDDI nie ma napewno. mi to wyglada na padniete tlumiki drgan w tarczy

Wojtek
31-08-2012, 20:44
Źle się wyraziłem o tej dwumasie... Chodziło mi o koło zamachowe , choć niektórzy nazywają je dwumasą.

Pozdrawiam
Wojtek.

osovsky
31-08-2012, 21:00
Całkiem prawdopodobne te tłumiki drgań... Mam tylko jedną wątpliwość - padnięte tłumiki drgań, z tego co wyczytałem, powodują też szarpanie przy ruszaniu, a mój rusza płynniutko. Niemniej jednak sprawdzę, póki co dzięki Panowie za pomoc :)

K9Darek
06-09-2012, 11:24
U mnie są podobne objawy z tym że drgania są odczuwalne na budzie przede wszystkim, tylko na 4 i 5 biegu i dopiero powyżej 90-100kmh. Podejrzenie padło na: poduchy silnika, tulejki, wahacze, układ wydechowy itp.. Poduchy mam w porządku, nowe sanki pod silnikiem z tulejami mają alibii, wydech ma nowe wieszaki i łącznik.. Nie pomogło. Ostatnie co podejrzewamy to półośka. Do tego teraz doszło głośne buczenie z prawego koła.
Pozdrawiam

Duath
06-09-2012, 22:20
@Autor tematu

miałem podobne drgania. Okazało się, że winowajcą była poduszka silnika (olejowa) - była pęknięta. Po jej wymianie ustało drganie/dudnienie/wycie. Btw drgania przenoszą się też na pedał gazu? U mnie tak było.

maros
08-09-2012, 21:30
@K9Darek

Po Twoim opisie można w 99% stwierdzić, że winne są przeguby wewnętrzne.

K9Darek
09-09-2012, 00:47
@maros

Toś mnie pocieszył :lol:
Dzięki wielkie za odpowiedź. Zobaczymy po weekendzie..
Hmm... jednak jak się zastanowić to.. rzucanie wydaje się być odczuwalne raczej od tyłu a i buczenie mam na 100% w prawym-tylnym rogu.

K9Darek
12-09-2012, 21:24
No niestety, buczenie było od prawego łożyska z tyłu. maros, trafiłeś w sedno - telepanie jest z przodu od przegubu. Thx

osovsky
22-09-2012, 14:19
miałem podobne drgania. Okazało się, że winowajcą była poduszka silnika (olejowa) - była pęknięta. Po jej wymianie ustało drganie/dudnienie/wycie. Btw drgania przenoszą się też na pedał gazu? U mnie tak było.

Nie nie, drgań na pedale gazu nie ma.

Odpuściłem na razie sprzęgło, kolejny mechanik zdiagnozował zużyte łożysko podporowe półośki. Co prawda okazało się, że owszem było wywalone, ale wymiana nic nie dała, jeśli chodzi o to głośne wibrowanie... A jest coraz gorzej i coraz głośniej - przenosi się to już na tapicerkę, deskę rozdzielczą. Wykończy mnie to auto.
Wymienię jeszcze ostatnią poduszkę pod silnikiem, oby to było to.

korek007
22-09-2012, 15:23
Nie nie, drgań na pedale gazu nie ma.

...kolejny mechanik zdiagnozował zużyte łożysko podporowe półośki. Co prawda okazało się, że owszem było wywalone, ale wymiana nic nie dała, jeśli chodzi o to głośne wibrowanie... ...
Czy masz na myśli drgania praktycznie całego auta, przy przyspieszaniu? Czy po odjęciu gazu drgania ustępują? Jeżeli tak, to winne są w kolejności częstości występowania (wg przypadków opisywanych przez forumowiczów):
1) któryś z przegubów wewnętrznych (zdecydowana większość)
2) łożysko podpory półosi
3) tylne tuleje przednich wahaczy
Pozdrawiam.

osovsky
23-09-2012, 17:24
Odjęcie gazu nie powoduje zaprzestania wibracji. Zależą one nie tyle od przyspieszania, co od obrotów silnika, tj. im wyższe, tym głośniej. Dlatego gdy wrzucam na luz, objawy ustają, jest cichutko.
Problem występuje głównie przy przejeżdżaniu przez wzniesienia, hopy, nierówności itp. Ewidentnie coś przenosi drgania silnika na resztę auta, ale co? Na razie wykluczyłem łożysko podpory półosi i dwie poduchy pod silnikiem. Przegub wewnętrzny daje inne objawy niż te w mojej Foczce. Tuleje wahaczy również (w takim wypadku kierownica latałaby w lewo i prawo na nierównościach). Chyba następne w kolejności do wymiany będą tarcza sprzęgła i ostatnia poduszka...

Uziu
23-09-2012, 20:22
tlumiki drgan na tarczy sprzegla moga byc juz padniete. wymieniales kiedys sprzeglo ?

osovsky
24-09-2012, 12:31
tlumiki drgan na tarczy sprzegla moga byc juz padniete. wymieniales kiedys sprzeglo ?

Sprzęgła nie wymieniałem, nie mam pojęcia czy i kiedy uczynił to poprzedni własciciel (mam go dopiero od 4 miesięcy). Tłumiki drgań na tarczy to może być to, choć ogólnie do pracy sprzęgła nie mam zastrzeżeń (bierze nisko, pracuje płynnie). Dziś wymieniam ostatnią poduszkę, jeśli to nic nie da, biorę się za sprzęgło, o ile mnie wcześniej szlag nie trafi :)

osovsky
24-09-2012, 17:58
Problem rozwiązany! Pomogła wymiana ostatniej poduszki (tej koło rozrządu), choć mechanik wcześniej zapewniał, że jest ona w najlepszym stanie z wszystkich trzech. Uff. Temat do zamknięcia.

vxz80
24-09-2012, 18:39
Czesc ja mam cos takiego:
Strasznie glosno jest w kabinie podczas dodawania gazu do momentu zmiany biegu.Po zmianie biegu przez chwile cisza ale jak dodajemy im wiecej gazu znowu glosno.Wystepuja u mnie drgania.Caly czas myslalem ze to poduszki..
1-wymienilem czerwiec 2011,lizak
2-wymienilem grudzien 2011,kolo rozrzadu
po jakims czasie wlasnie glosniej sie zrobilo w samochodzie
3-teraz wymienilem pod filtrem powietrza ,
Chcialem zalwazyc ze zawsze wystepwaly drgania po wymianie pierwszej poduszki nigdy nie bylo idealnie.
Ostatnio sciagniety zostal pasek i slychac na zewnatrz samochodu minimalne odglosy gluche padlo ze rozrzad co myslicie ?Rozrzad moze robic w kabinie glosniej bo na zewnatrz to az takich odglosow nie ma .

I czy poduszka ta kolo rozrzadu moze powodowac glosne odglosy w samochodzie bo na zewnatrz tego nie slychac..??

vxz80
29-09-2012, 12:43
dzis rozrzad wymieniony ale i tak jest glosno w kabinie co to moze byc ?

osovsky
30-09-2012, 16:42
dzis rozrzad wymieniony ale i tak jest glosno w kabinie co to moze byc ?

Drgania występują tylko przy dodawaniu gazu czy na wysokich obrotach bez gazu również?

vxz80
30-09-2012, 16:47
Bardziej to jakies buczenie w kabinie .Jak sie siedzi z przdu to jakby z lewej strony i sie podloga ( tlumnik) przenosza na tyl .Natomiast jak siedze z tylu to bardziej buczy niby tyl.

Leo'N
07-10-2012, 22:24
ja proponuje skontrolować przeguby, podobne objawy mogą być poprzez zużycie któregoś (najczęściej zewnętrznego przegubu na dłuższej półosi) ale tu zazwyczaj chociaż nie zawsze(zależy od uszkodzenia) słychać/czuć stukanie podczas ruszania i zmiany biegów

vxz80
13-10-2012, 18:12
Wyszlo ze to poduszki . Zastanawiam sie nad kupnem TEDGUM co myslicie ?

JacekCoder
11-11-2012, 11:35
Witam , ile kosztuje wymiana kpl. poduszek w Fokusie 1,8 TDDI w warsztacie , czy ktoś to przerabiał ? poduszki mam zakupione . Pozdrawiam .

Uziu
11-11-2012, 15:12
sam nie chcesz tego zrobic ? prosta sprawa z ta wymiana jest

JacekCoder
11-11-2012, 18:35
Powiem szczerze że nie dysponuje kanałem , z tą od strony rozrządu bym poradził . Tylko ta od skrzyni biegów , można się do niej dostać po zdjęciu obudowy filtra powietrza? Robiłeś to kiedys ?

drakmen
13-11-2012, 12:02
Witam, potwierdzam, że poduszka prawa (od strony rozrządu) jest w szczególności odpowiedzialna za wibracje, buczenie które wzrastają wraz z obrotami silnika, a najbardziej odczuwalne przy hamowaniu silnikiem oraz na podłużnych dziurach, hopkach. Ogólnie wymieniłem wszystkie poduszki, jednakże nie wszystkie naraz. Najpierw lewą (pod skrzynią biegów) troche sie poprawiło ale wibracje pozostały, później wyminiłem tylną (lizak), bez znacznej poprawy jeżeli chodzi o wibracje i buczenie, wymiana trzeciej dała oczekiwane rezultaty, w końcu cisza w aucie. Prawą (od rozrządu) kupiłem firmy Febi, lewą Dello, a tylną Impergom. Narazie mogę napisać, że jest bardzo dobrze, lecz jak z trwałością? Napiszę za rok :). Pozdrawiam

Andrzej_K
13-11-2012, 12:25
(...) Prawą (od rozrządu) kupiłem firmy Febi, lewą Dello, a tylną Impergom. (...)

Czy patrząc na nią z góry było widać uszkodzenie? Od jakiegoś czasu mam takie nieprzyjemne "buczenie" w kabinie. Gdy zwiększę obroty do ok. 1000 zaczyna drżeć klapa bagażnika - po prostu obłęd.

drakmen
13-11-2012, 13:55
Mialem to sama z klapą bagażnika, nie było widać żadnych uszkodzeń, pęknięć. Wygladała na dobrą. Jak ją oglądałem po wyjęciu to było widać że zużyta, guma była miękka i po niewielkim użyciu siły wiginała się na wszystkie strony, nowa jest dużo sztywniejsza.

drakmen
13-11-2012, 13:57
Oczywiście pisze o tej od strony rozrządu.

Andrzej_K
13-11-2012, 14:06
(...) Jak ją oglądałem po wyjęciu to było widać że zużyta, guma była miękka i po niewielkim użyciu siły wiginała się na wszystkie strony, nowa jest dużo sztywniejsza.

U mnie patrząc na nią z góry wygląda dobrze/guma gładka i nieuszkodzona. Gdy naciskałem na nią palcem - jest miękka jak niedopompowana dętka rowerowa.

drakmen
13-11-2012, 14:21
U mnie patrząc na nią z góry wygląda dobrze/guma gładka i nieuszkodzona. Gdy naciskałem na nią palcem - jest miękka jak niedopompowana dętka rowerowa.

Zgadza się, moja też była miękka i tak jakby niedopmpowana.


Wysłane z mojego MB525 za pomocą Tapatalk

Andrzej_K
13-11-2012, 16:07
Zgadza się, moja też była miękka i tak jakby niedopmpowana.

Ja mam MK2 z 2006r i ona jest biście droga:

http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Poduszka-silnika-Focus-C-max-1.6-TDCi-1567937-FORD/2523

Nie wiem czy ten zamiennik będzie pasował:

http://tedgum.pl/sklep/product_info.php?cPath=57_1127_2600_5743&products_id=4978

W tym wątku zakładali ten zamiennik więc może?

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=103184

Proponowany przez "mój" sklep zamiennik to 320 zł

drakmen
13-11-2012, 18:54
Tak więc pozostaje Ci w miarę sprawdzony TEDGUM za 200 stówki, albo AKUSAN za 330. Nie wiem czy ktoś jeszcze w rozsądnej cenie produkuje te poduszki.

Andrzej_K
14-11-2012, 12:20
Tak więc pozostaje Ci w miarę sprawdzony TEDGUM za 200 stówki, albo AKUSAN za 330. Nie wiem czy ktoś jeszcze w rozsądnej cenie produkuje te poduszki.


Wyczaiłem taką na allegro - 165 zł + 20 zł przesyłka.

http://img16.imageshack.us/img16/7131/poduszkas.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/16/poduszkas.jpg/)

K9Darek
12-12-2012, 21:32
W benzyniaku też nie ma dwumasy, a przynajmniej w 1,8
W końcu wymieniłem lewy przegub wewnętrzny. Bicie niestety zostało ale już sporo słabsze i dopiero od 120kmh. Siła drgań rośnie przy skręcie w prawo. Przy skręcie w lewo drgania znikają zupełnie nawet przy ostrzejszym zakręcie i 140kmh.
Może to być jednak i prawy przegub?

K9Darek
27-12-2012, 21:44
Wymieniłem samą gruchę w półośce. Telepanie tylko nieznacznie osłabło.
Wreszcie dotarłem do mojego zaufanego mechanika. Okazało się że poszły.. OBA WYBIERAKI czyli obie półośki do wymiany.
Teraz wiem co mam robić.

Piotrutnik
01-05-2013, 11:09
Podpinam sie do tematu.
Podczas przyspieszania szczegolniue na 4 i 5 biegu oraz przy skrecaniu i nierownosciach czuc drgania, czasami przy wykrecaniu gdy skrece kierownica na maxa slychac jak stuknie przegub.
Podkreslam ze drgania ustaja calkowicie po zdjeciu nogi z gazu nie ma roznicy czy jade po dolkach czy skrecam, gdy ponownie dodam gazu znowu drgania sa odczuwalne dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 jest odczuwalne mocne szarpniecie(przy delikatnym puszczaniu sprzegla zmiana jest plynna). prosze o jakies sugestie od czego zaczac, pozdrawiam.

tomek1487
01-05-2013, 18:24
Ja również się podepne. Mój problem wygląda tak. Samochód drżał przy przyspieszaniu odkąd go posiadam potem poszedł prawy przegub zewnętrzny postanowiłem wymienic cała półoś ale objawy drgań nie ustąpiły a wręcz nasiliły się;/ oczywiście półoś nowa firmy MAXGEAR. Jak myślicie czy nowa półoś może być uszkodzona czy raczej zabrać sie za lewą stronę?

KruczeK
01-05-2013, 23:50
Ja również się podepne. Mój problem wygląda tak. Samochód drżał przy przyspieszaniu odkąd go posiadam potem poszedł prawy przegub zewnętrzny postanowiłem wymienic cała półoś ale objawy drgań nie ustąpiły a wręcz nasiliły się;/ oczywiście półoś nowa firmy MAXGEAR. Jak myślicie czy nowa półoś może być uszkodzona czy raczej zabrać sie za lewą stronę?

MAxgear, czy jak ja mówie mcgyver to ścierwo totalne, trzeba było lepiej założyć używaną półoś, albo kupić dobry zamiennik :)

A przycyzny drgań mogą być różna, a z tego co wiem jasnowidzów na forum nie ma :)

j.m.l
20-01-2014, 21:45
u mnie (focus II 1.6TDCI 90KM) wibracje najpierw pojawiały się powyżej 110 km/h, później stopniowo zaczeły się pojawiać już od 40-60 km/h. co ciekawe u mnie (i mam nadzieję że pomoże to niektórym) pomogła przypadkowa wymiana koła pasowego. zero drgań

surowka22
28-01-2014, 19:54
Czy jak w czasie jazdy dodasz gazu to auto drży ?
Czy wyczuwalne jest to najbardziej na 4 i 5 biegu w trakcie przyspieszania przy prędkości 60-100km/h ?
Jak odpuszczasz gaz w czasie jazdy to drgania ustają ?

Witam Cię Wojtku jestem nowy i przeczytałem twoje zapytanie do kolesia ja mam takie objawy w aucie jak napisałeś przy prędkości powyżej 100kmh cały drży. Jak możesz to napisz mi co to jest i czy to poważna usterka bo auto nabyłem w Niemczech i muszę jechać do Polski. Mam jeszcze jeden problem z wentylatorem mianowicie coś w nim stuka i nie wiem jak mam się do niego dobrać może masz jakieś schematy,zdjęcia jak tam mogę się dobrać z góry dzięki za pomoc

Bump: Czy jak w czasie jazdy dodasz gazu to auto drży ?
Czy wyczuwalne jest to najbardziej na 4 i 5 biegu w trakcie przyspieszania przy prędkości 60-100km/h ?
Jak odpuszczasz gaz w czasie jazdy to drgania ustają ?

Witam Cię Wojtku jestem nowy i przeczytałem twoje zapytanie do kolesia ja mam takie objawy w aucie jak napisałeś przy prędkości powyżej 100kmh cały się drży. Jak możesz to napisz mi co to jest i czy to poważna usterka bo auto nabyłem w Niemczech i muszę jechać do Polski. Mam jeszcze jeden problem z wentylatorem mianowicie coś w nim stuka i nie wiem jak mam się do niego dobrać może masz jakieś schematy,zdjęcia jak tam mogę się dobrać z góry dzięki za pomoc

Wojtek
28-01-2014, 20:02
Sie ma.

Czy masz dokładnie takie objawy jak w moim pytaniu , które zacytowałeś ?

Pozdrawiam
Wojtek

korek007
29-01-2014, 11:25
...przy prędkości powyżej 100kmh cały drży.....

Jeżeli przy przyspieszaniu, od jakichś 80-90 km/h, samochód dostaje drgawek odczuwalnych nawet pod stopami pasażera, a po zdjęciu nogi z gazu drżenie ustaje, to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest zużyty przegub wewnętrzny (kielich, krzyżak). Ja z takimi objawami jeździłem chyba z pół roku, choć z pewnością nie jest to komfortowe.

kbw
30-01-2014, 14:21
Czy jak w czasie jazdy dodasz gazu to auto drży ?
Czy wyczuwalne jest to najbardziej na 4 i 5 biegu w trakcie przyspieszania przy prędkości 60-100km/h ?
Jak odpuszczasz gaz w czasie jazdy to drgania ustają ?

Ja mam dokładnie taki problem w swoim Focusie 1.8TDDI. Co jest przyczyną? Oddałem auto do mechanika i jestem ciekaw czy znajdzie usterke i ile to będzie mnie kosztowało

K9Darek
30-01-2014, 15:19
To co praktycznie zawsze w tym temacie - pewnie półośki.

Uziu
30-01-2014, 15:32
jezeli auto wibruje tylko przy dodawaniu gazu a jak odpuscimy albo damy na l;uz prestaje to sa to przeguby lub poloski, ewentualnie lozysko podpory. jezeli na luzie nadal drzy to zostaja do sprawdzenia kola, tarcze .

kbw
30-01-2014, 16:28
Dzięki za odpowiedzi. Na luzie i przy odpuszczaniu pedału gazu efekt drżenia samochodu znika. Do tego skrzynia biegów czasami wydaje dźwięk takiego jakby strzelenia jak się wrzuci i zbyt nerwowo popuści sprzęgło przy wymianie z gazem. Zaczyna mi to przeszkadzać, bo dziewczyna nie bardzo zwraca uwagę a wolę to naprawić niż się z nią kłócić :D

Uziu
30-01-2014, 17:27
to strzela Ci przegub.

Jacol3500
24-08-2014, 17:20
Witam w mojej foce (98r 1.6 benzyna/lpg) mam pewien problem otóż podczas jazdy gdy puszczam gaz lub wrzucam na ,,luz,, cały samochód wpada w drgania (czuć je zwłaszcza pod pedałem gazu) dzieje się to również podczas skrętu w prawo, drgania są na tyle silne że czują je również pasażerowie, dodatkowo kierownica się ,,trzęsie,, (to już przez cały czas) koła są wyważone felgi proste wymieniłem końcówki drążków kierowniczych. Co może być powodem takiego zachowania u mojej foczki? czy to przeguby? łożyska? (w prawym kole wyje i zauważyłem lekkie luzy wymienię jak najszybciej) a może to coś z zawieszeniem? Tylne amortyzatory wymieniłem i są cichutko za to przód się tłucze. Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam!

elvis52
07-11-2014, 08:04
Witam w moim przypadku wibracje sa duze po odpaleniu i w czasie jazdy niezaleznie na ktorym biegu i to czy przy dodawaniu czy odejmowaniu gazu. Robi sie za to ciszej gdy silnik sie rozgrzeje. Co to moze byc ? Poduszki ? Czy moze wydech po rozgrzaniu jakos inaczej pracuje, ale wydaje mi sie ze gdyby to byl wydech to caly czas by bylo z ta sama sila a tu sie zmniejsza nasilenie wibracji po rozgrzaniu.

lotek
07-11-2014, 08:31
Moze mam inne auto ale u mnie wibracje powoduje wylana poduszka oraz nadpeknieta lapa silnika (graty juz zamowione).

elvis52
07-11-2014, 08:44
No u mnie poducha kolo rozrzadu jest cala lapy nie widze wiec nie wiem a szkoda wydawac kase jak to nie bedzie to

elvis52
10-11-2014, 16:19
Jestem po wymianie poduszki przy rozrzadzie i tej osemki i z calego serca oswiadczam ze nie przynioslo to zadnych efektow. Jak byly wibracje tak sa. Wrocilem spowrotem do starej poduchy kolo rozrzadu gdyz wyglada dobrze a osemka byla juz wybrzuszona wiec ja zostawilem. Gdzie jeszcze szukac problemu ?

lotek
10-11-2014, 16:29
Moze mam inne auto ale u mnie wibracje powoduje wylana poduszka oraz nadpeknieta lapa silnika (graty juz zamowione).

Jestem wlasnie po wymianie i u mnie jak reka odjal, zero wibracji.

elvis52
10-11-2014, 16:45
Czemu wszystkim wymiana pomaga a u mnie wciaz jest tak samo a nawet moze i gorzej niz na starych poduchach. Jakie miales objawy ze zdiagnozowales poduszki ?

lotek
10-11-2014, 17:36
Czemu wszystkim wymiana pomaga a u mnie wciaz jest tak samo a nawet moze i gorzej niz na starych poduchach. Jakie miales objawy ze zdiagnozowales poduszki ?

Elvis u mnie zwyczajnie poducha sie rozlala i malo tego, zauwazylem pekniecie na lapie silnika od strony rozrzadu.

elvis52
10-11-2014, 20:43
U mnie poducha cala lapa tez, osemka troche spuchnieta to wymieniona. Co jeszcze moze przenosic drgania na kierownice i reszte auta ? Czy to ja jestem przewrazliwiony i ropniak tak ma w fokach, a mam galaxy tez dieselka i tam nie ma nic podobnego

elvis52
11-11-2014, 13:03
prosze o ocene stanu poduszek

lotek
12-11-2014, 07:35
Ja sie niestety nie podejme oceny przez zdjecia, jest to raczej niemozliwe.

osti
12-11-2014, 07:43
Wjedź na kanał chyć półoś przy przegubie wewnętrznym i zobacz czy są duże luzy jeśli tak to prawdopodobnie przyczyna

elvis52
12-11-2014, 14:18
Wjedź na kanał chyć półoś przy przegubie wewnętrznym i zobacz czy są duże luzy jeśli tak to prawdopodobnie przyczyna

Nie wiedzialem ze na postoju poloski tez powoduja wibracje :/ przeczytaj zanim cos napiszesz, bo nie mam wibracji powyzej 80 km/h ani wiecej tylko zaraz po odpaleniu. Wymiana wszystkich poduch dala zadany efekt. Widocznie wymiana tylko tej kolo rozrzadu nie daje takich efektow jak wszystkich.

hitek83
26-08-2015, 17:47
witam wszystkich.
potrzebuje pomocy. mam podobne objawy. juz znudzily mnie jazdy po warsztatzch i metody na chybil trafil.
mam focusika mk1 z 99 roku zwykly diesel 1,8tddi. problem jest chyba dosc popularny tutaj a mianowicie
auto po osiagnieciu predkosci 70-80 km/h zaczyna strasznie trzasc przodem. wystarczy popuscic z gazu bicia niema,dodaje gaz bicie powraca, wybijam na luz niema bicia. przy hamowaniu i przy prowadzeniu nic sie niedzieje z kierownica jest prosta i niedrzy.
wymienilem cala kompletna pol os z przegubami i lozyskiem i nic niepomoglo.
moze ktos ma jakis pomysl co by moglo byc walniete?

mojmistrz
26-08-2015, 21:39
Poduszki silnika/skrzyni.

Xperia Z1 tap tap

hitek83
27-08-2015, 18:12
sprawdzilem dzis poduszki. ta od rozrzadu i na koncu skrzyni biegow sa w dobrym stanie. ta pod filtrem powietrza nie za wesolo wyglada.
czyzby to od niej byly te drgania i wstrzasy?

mojmistrz
27-08-2015, 18:40
Mogą być. U mnie były. Znikały też czasami w zależności od pochylenia. Jak ciągnąłem pod górkę, nasilały się, zjazd z górki powodował całkowite ustanie wibracji. Wymień, koszt niewielki, a może pomóc.

donald501
27-08-2015, 20:12
Witam. jestem tu nowym uzytkownikiem. Calkiem niedawno nabyłem fokusa z 99 r 2.0 v16.
Przeczytałem całe info odnośnie wibracii. I też podpinam sie do rematu. U mne objaw juz wtrącony a minowicie wibracje powstaja na 4 i 5 biegu po przekroczeniu ok 80-tki (małe drgania) ze wzrostem prędości wibracje wzrastają aż czlowieka trafia. Ważna informacja wibracje ustają natychmiast jak puszczę nogę z gazu.
Nistety z mechaniki jestem noga wiem tylko że na prawej półośce delikatne luzy lewa ok. Co do poduszek nie wiem jeszcze ich nie oglądałem.
Pozdrowionka

CzerwonaMalyna
27-08-2015, 21:59
Siemnko, te poduszki to zdradliwa sprawa.... z wierzchu wyglądają często ładnie ale guma już jest miękka i wyrobiona... Dopiero ich wymiana pozwala na spokojne otworzenie browarka i pociechę z zażegnanego problemu:) Jacek ja bym na Twoim miejscu sprawdził półośki a konkretnie te przeguby wewnętrzne... to one mogą klepać.
Pzdr.

donald501
28-08-2015, 10:01
Jak będę się za wymianę poduszek i półosiek to co wybrać sensownego i niedrogiego

mojmistrz
28-08-2015, 11:43
Półosie od Armon Technika, poduszki? Ja stawiam na oryginały. Cena może dość wysoka, ale komfort i trwałość nieporównywalne. Ewentualnie Febi, taniej i też bardzo ok.

Xperia Z1 tap tap

Tomaszstn
29-08-2015, 02:01
Ja poduszki kupiłem z Lemfordera, tzw. lizak i tą pod filtrem, porównałem z ori i nawet numery te same, jedynie w jednym miejscu zeszlifowane oznaczenia, przypuszczam że Forda. Mam nadzieję że uporam się z wibracjami, jeszcze tylko przegub wew i łożysko i zabieram się za wymianę wszystkiego.

hitek83
30-08-2015, 05:22
zamowilem juz. na poczatek wziolem uzywke w dobrym stanie. jesli pomoze to nowa zamowie
jesli nie to zostaje zmiana kol i nowy zakup pol osi tym razem lewej

donald501
30-08-2015, 09:01
Macie jakiś link do stonki z tymi częsciami

Tomaszstn
30-08-2015, 13:00
Ja kupowałem tam:
http://autowanda.pl/?page=shop/index

hitek83
02-09-2015, 18:27
witam. wymienilem jedna poduche od strony kierowcy. efekt zaskakujacy. pomoglo. wibracje spadly o polowe. zamowilem teraz druga od strony pasazera.
wymiana na dniach,

mojmistrz
02-09-2015, 19:40
Zobaczysz, że i kultura pracy lekko się zmieni. Będzie ciszej i spokojniej podczas jazdy przy wyższych prędkościach i obrotach.

Xperia Z1 tap tap

Rafał A.(antek)
02-09-2015, 21:23
przekroczeniu ok 80-tki (małe drgania) ze wzrostem prędości wibracje wzrastają aż czlowieka trafia. Ważna informacja wibracje ustają natychmiast jak puszczę nogę z gazu.
luz na przegubie wewnetrznym, ew podporze półosi prawej

hitek83
18-09-2015, 16:55
wymienilem teraz polos lewa. wszystko ucichlo. zero bicia i drgan

radzio97
25-02-2016, 14:50
Witam. Podepnę się pod temat w moim focusie mk1 diesel drgania przenoszą się na karoserie,buczy w kabinie.Cale zawieszenie jest zrobione nowe tulejki wachaczy , cale półosie, amortyzatory.Wymieniłęm 3 poduszki silnika,od rozrzadu na febi,pod filtrem tez na febi i lizak na topran. Jak buczalo tak buczy dalej.Przejezdzilem tak z 2 lata bo juz sie robiło coraz głośniej ze sie nie dało wytrzymać. Po 2 latach wyjołem poduszkę spod filtra która była zgnieciona i nie przenosiła wibracji.Dodam ze wibracje byly na postoju, podczas dodawania gazu czy przy puszczeniu gazu,podczas jazdy było tak samo niezależnie od obrotów.Wsadziłem nową poduszke tu przy filtrze. Teraz na postoju nie buczy , podczas jazdy juz buczy.Najgłośniej jest w okolicach 2 tys obrotów na kazdym biegu i przy 90km/h.(na letnich i zimowych oponach bez zmian).Więc wsadziłem dwie uzywane poduszki najpierw jedna potem druga dla sprawdzenia czy sie nic nie zmieni(oczywiście te pod filtrem) i nic bez zmian tak samo na nowej jak i na uzywanych (forda).Więc teraz moje pytanie czy to są poduszki czy coś innego. Kupić wszystkie trzy poduszki orginalne,bo te zamienniki to szajs albo ja na takie trafiam, o ile to poduszki.Od strony rozrządu też zmieniłem na używke i tak samo.

radzio97
27-02-2016, 16:04
Podpowie ktoś czy to poduszki,czy może coś innego?

zmulim
27-02-2016, 16:28
Kolego, ja wymieniłem wszystkie 3 poduszki i zero buczenia, a również wymieniałem na Febi wszystkie, gdyż ceny oryginałów przyprawiają o zawrót głowy... Przede wszystkim pytanie czy silnik dobrze leży na poduchach? Proponuję je poluzować, odpalić, silnik się powinien sam ułożyć tak jak mu wygodniej ;) A jak wygląda np łącznik elastyczny wydechu i sam wydech? Może jest za sztywny albo dziurawy. Co z drganiami? Ustały po wymianie poduszek? Bo piszesz później tylko o buczeniu.

radzio97
27-02-2016, 18:52
Tak jak wcześniej napisałem wymieniłem wszystkie trzy na nowe, dwie febi i lizak na topran.I ta febi od filtra sie zgniotła.Więc jakiś szajs. Teraz kupiłem nową tą pod filtr.I jest trochę lepiej, ale dalej buczy(po prostu drgania z silnika przenoszą sie na karoserie), raz słychać buczenie z przodu a raz z tyłu samochodu.Luzowałem wszystkie trzy poduszki,więc silnik się ułożył.Cały wydech jest nowy,o nic nie ociera. Drgania na postoju raz są raz nie ma.Jak silnik jest zimny to na postoju praktycznie nie ma bo są trochę większe obroty, ale gdy jest zagrzany to lekko drży.Na postoju przy 2tys/obr buczy i drży, jak juz zaczne jechać to się już zaczyna robić głośno w samochodzie.Najgłośniej jest w okolicach 2tys.obr. i przy predkości 90km/h.W lecie jest ciszej nie słychać tego tak ,ale przy minusowej temperaturze to jest katastrofa. Wczoraj jechałem do lublina to jak na dyskotece.Wykreciłęm łapę tą pod filtrem co trzyma poduszke sprawdziłem nie jest pęknięta.Więc już nie wiem co to może być,najprawdopodobniej to te poduszki, tylko jak kupie znowu wszystkie nowe i dalej będzie buczało to chyba podpale ten samochód.

Milczar95
13-07-2016, 22:00
Witam, odświeżę temat drgań, poczytałem i już sporo wiem jak na nowego nabywce MK1 1,8 - 115kM z roku 99.
Mam drgania przy dodawaniu gazu od ok 70 k\h i cały czas rosną do próby jakiej wykonałem ;), i jak poprzednicy obstawiają - półosie,przeguby,koła i poduszki i ta ostatnia rzecz jest najbliższa mojemu toku myślenia dlatego, że jestem świeżo po wymianie rozrządy po zakupie auta, przed wymianą nic nie drżało, po jest objaw i czy zadam to pytanie. Nie ma wpływu zła wymiana rozrządu ?
Czy po prostu zbieg okoliczności wyjęta poduszka przy rozrządzie i włożona ponownie stara daje o sobie znać - znak że ta poducha jest wadliwa czy źle założona?

Dziękuje za odp.
Pozdrawiam

Milczar95
17-07-2016, 19:45
Widzę , że temat chyba się wyczerpał.....;) jestem ciekaw co jutro powiedzą mi na serwisie Forda w Płocku, czy to ma związek z wymianą rozrządu czy jakiś zbieg okoliczności.

krzys1968
17-07-2016, 23:59
Jezeli poducha jest zle zamontowana to powinienes widziec stare slady jak byla przykrecona przed wymiana rozrzadu

Milczar95
18-07-2016, 20:37
No i sprawa wydaję się jaśniejsza, przegub-y wew, ale najlepiej ponoć wymienić całe półosie.
Z ciekawostek salon forda wycenił mi to na 2500 zł ;(
Trzeba to będzie zrobić poza salonem.
A fakt poducha jest ok śladów nie ma, ale dzięki za odp.

Basra
18-07-2016, 20:48
Witam

Poza salonem.Tzn.jakie półosie zamontujesz.

pozdrawiam