Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Jak poprawnie sprawdzić poziom oleju w silniku 2.0 Pb
Marcin 1 12-09-2012, 17:12 Witam. Postanowiłem sprawdzić poziom oleju w silniku i tu jest dziwna sprawa: po nocnym postoju na miarce jest minimum oleju (może nawet ciut mniej, powyżej miarka suchutka) a po wytarciu miarki i ponownym włożeniu do silnika, następny odczyt pokazuje maksimum. Jak to jest z tym sprawdzaniem oleju,jak wy sprawdzacie u siebie poziom oleju.Czy w zegarach convers jest może kontrolka informjąca o niskim poziomie oleju?
darmodziej 12-09-2012, 17:21 po wytarciu miarki i ponownym włożeniu do silnika, Tak się powinno robić, i oczywiście na płaskim, poziomym podłożu.
Czy przed pierwszym wyjęciem miarki dociskasz ją w dół? Jeżeli nie dociskasz, to możliwe, że miarka jest troszkę podniesiona do góry i dlatego mniejszy stan oleju.
Marcin 1 12-09-2012, 17:56 Dociskam.Zdaje mi się że po nocy przy pierwszym wyjęciu miarki powinno pokazywać poziom oleju zbliżony maximum a nie minimum
darmodziej 12-09-2012, 18:04 Nie szukaj dziury w całym. Mnie w szkole uczono wycierać miarkę, wkładać, wyjmować i sprawdzać. Najważniejsze, zawsze robić jednakowo.
Witam
W MK3 jest bardzo podobnie. Ja wyciągam bagnet ze 3cm (tak żeby stracił szczelność na oringu) i wkładam ponownie - wtedy wszystko jest już OK.
Pozdrawiam
Marcin 1 13-09-2012, 08:46 A czy w jakiś sposób jesteśmy informowani jak jest za niski poziom oleju w silniku(zegary convers) ?
Jesteśmy, tylko najprawdopodobniej wówczas pojawia się dość ogólny komunikat "wymiana oleju".
Wg instrukcji powinien pojawić się komunikat:
"Sprawdź poziom oleju".
Marcin 1 13-09-2012, 09:48 Właśnie powinien.Chdzi mi o to że mam problemy z jednoznacznym stwierdzeniem u siebie poziomu oleju w silniku.Wiedząc na 100% że jest taki komunikat to będę spał spokojniej.
Właśnie powinien.Chdzi mi o to że mam problemy z jednoznacznym stwierdzeniem u siebie poziomu oleju w silniku.Wiedząc na 100% że jest taki komunikat to będę spał spokojniej.
No to może żeby mieć pewność, to najlepiej spuść cały olej i zobacz ile go jest.
Marcin 1 16-09-2012, 16:07 Nie będe spuszczał oleju za każdym razem gdy będę chciał sprawdzić jego poziom.Chodzi mi o to czy u kogoś pojawił się komunikat że jest niski poziom oleju w silniku(i faktycznie miał niski poziom oleju).
W misce olejowej nie ma żadnego czujnika, pływaka który potrafiłby określić ile jest oleju. Można sprawdzić na czujniku ciśnienia, że jest go za mało ale to musi być już alarmująco niski poziom. Przy poziomie nawet niewiele ponad poziom "minimum" na bagnecie taki komunikat zapewne nie wyskoczy. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że (wprawdzie w dieslu ale pewnie jest analogicznie w Pb) po wymianie oleju czyli po spuszczeniu starego i wlaniu nowego, po pierwszym odpaleniu silnika, kontrolka oleju świeci na czerwono zauważalnie dłużej zanim olej zostanie przepompowany przez pompę i prawdopodobnie uzyskane zostanie odpowiednie ciśnienie. Potem kontrolka oleju gaśnie standardowo. Przez pierwsze obroty silnik chodzi praktycznie na sucho a mimo to komunikat nie wyświetla się - musi więc być jakaś bezwładność tego czujnika i pewnie dopiero po dłuższej niż kilka (kilkanaście ?) sekund pracy na sucho, bez oleju taki komunikat mógłby się pojawić.
Marcin 1 - dokładnie jest to samo u mnie. Przez to zacząłem nawet podejrzewać, że silnik spala olej w zastraszającym tempie. Dolałem więc trochę oleju. Pojechałem do olejarza, który sprawdził poziom, popatrzyła na mnie jak na idiotę i odessał to, co dolałem ;-)
Zastanawiałem się jak to możliwe i teraz czytając wpis midwora dotarło do mnie że to pewnie przez nadciśnienie, które powstaje w rurce na bagnet przez rozgrzane powietrze, olej jest z niej wypychany. Po rozszczelnieniu (wyjęciu bagnetu) olej wraca do właściwego poziomu, ale w tym momencie bagnet jest już wyjęty, więc jest prawie suchy. U mnie jest tak: po szybkim wyjęciu po nocy bagnet ledwo zabrudzony na końcu (jakby poziom poniżej min), a po ponownym włożeniu poziom właściwy - dokładnie w połowie.
Zrób prosty test: po zgaszeniu silnika na wieczór unieś bagnet i wsuń z powrotem. I wtedy pomiar rano powinien być ok. Dla sprawdzenie powtarzalności efektu, kolejnego dnia rano zmierz, bez unoszenia wieczorem. (Właśnie na to wpadłem i muszę nawet sam to sprawdzić).
mariuszlis46 08-12-2012, 11:20 powinienes wyjąć bagnet wytrzeć go i z powrotem włorzyć i na 100% powinno pokazać faktyczny stan oleju.ja miałem taki przypadek poprzedni własciciel za długo jezdził bez wymiany oleju i po włozeniu bagnetu pokazywało tak jak opisałes wymiana oleju i wszystko ok.g:D;)
darmodziej 08-12-2012, 11:37 przez nadciśnienie, które powstaje w rurce na bagnet przez rozgrzane powietrze, olej jest z niej wypychany.Twoja teoria raczej mija się z prawdą, ponieważ rurka, w której jest bagnet nie dotyka powierzchni oleju, więc ciśnienie w niej panujące jest takie samo, jak w całej skrzyni korbowej, czyli nie może nastąpić wypchnięcie, bądź wciągnięcie do niej oleju.
Witam. Widzę, że temat umarł. Szkoda bo ciekawe jak został rozwiązany gdyż zauważyłem to samo.
marco102 18-04-2016, 06:34 U mnie także nie da się sprawdzić poziomu oleju, bo zawsze pokazuje zero. Olej na pewno jest, bo go dolewałem.
1.Wyjąć bagnet.
2.Dokładnie wyczyścić bagnet.
3.Włożyć go z powrotem delikatnie pokręcić w lewo w prawo
4. Wyjąć bagnet i odczytać poziom oleju.
[5. ........jak masz 1.8 PB dolej 0,5 - 1,0 l oleju
6. włóż bagnet na miejsce i dalej 200km możesz zrobić ;) żarcik ]
darmodziej 18-04-2016, 15:28 I jeszcze jedna ważna rzecz. Poziom oleju sprawdza się po długim, np. nocnym postoju na płaskiej powierzchni.
kruszon16 15-08-2016, 11:50 Witam. I ja dolaczam sie do tego pytania. Po 24h postoju pojazdu bez odpalania postanowilem sprawdzic poziom oleju. Wiec wyjmuje miarke wycieram wkladam ponownie, dociskam, wyciagam i zonk - koncowka bagnetu ledwo sie umoczyla. Zdziwiony ponownie wycieram wkladam i to samo. Raczej watpliwe bo tydz temu kupilem do auto od dealera Forda w Katowicach i tam bylo wszystko robione na bierzaco. 1 wlasciciel nawet z wymiana glupiej zarowki jezdzil do ASO. Co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? Dodam ze poprzednie auto gdy sprawdzalem olej w tym miejscu parkingowym(ciut ciut minimalna roznica na gorke niz na rownym podlozu) zawsze pokazywalo duzo wiekszy stan niz tutaj ktory jest ponizej poziomu minimum. Czy to auto posiada jakis czujnik ktory w razie czegos pokaze niski poziom oleju? A moze po prostu to auto tak ma ze po dluzszych postojach nie pokazuje dokladnego poziomu oleju.
ps. Mondek z 2009r.
To ze kupione od dealera nic nie znaczy.
Kiedys kolega kupowal auto od dealera i wzial mnie z soba na ogledziny (a wlasciwie zeby mu to auto przywiezc bo to bylo jego pierwsze). No i w tym ASO, zanim wyjechalismy, podnioslem maske, wyciagnalem bagnet i... sucho.
To raczej ty powinienes sprawdzic stan przed zakupem. Dobrze ze to zrobiles tydzien po :)
Ta miarka to jakis debilizm. Sprawdzam ostatnio i ździwko bo ledwo na miarce. Dolałem 0.5l. po 30 minutach sprawdzam troszkę ponad połowę. Na drugi dzień rano patrzę MAX może nawet minimalnie ponad. Do tego jeszcze zależy jak włożysz tą miarkę to różnie pokazuje.
Ta miarka to jakis debilizm. Sprawdzam ostatnio i ździwko bo ledwo na miarce. Dolałem 0.5l. po 30 minutach sprawdzam troszkę ponad połowę. Na drugi dzień rano patrzę MAX może nawet minimalnie ponad. Do tego jeszcze zależy jak włożysz tą miarkę to różnie pokazuje.
Miałem dokładnie identycznie, ciężka sprawa z tym olejem.
kruszon16 16-08-2016, 16:19 No ja dolalem tak 0,5-0,7L oleju i stan jest w polowie ale chce zeby bylo wszystko na tiptop to jutro wymieniam olej i bedzie sprawa zalatwiona.
Lukasp85 17-08-2016, 15:58 Też mam schizy ze sprawdzaniem oleju w Duratecu, naprawdę wystarczy minimalna, niezauważalna pochyłość i odczyty się mocno różnią. Pod blokiem gdzie stawiam auto, jest faktycznie taka minimalna pochyłość i zależności czy auto stawiam przodem czy tyłem, różnica to odczyt bliski min lub bliski max. Ostatnią wymianę oleju miałem 6 k km temu, zalane równo na środek miarki i taki stan się utrzymywał do pewnego momentu, kiedy zauważyłem, że ze 200 ml ubyło, no do dolewka te 200 ml, stan znów na środku po kilku pomiarach, aż po którymś pomiarze na równej ,,znanej'' powierzchni mam blisko max, nosz ku....a mać i bądź tu mądry. A zawsze na zimnym silniku sprawdzam.
Ja tez nie kumam o co chodzi z tym bagnetem. Wymienilem olej (zawsze leje Formule Forda) i po 2 tygodniach bagnet czysty.... No to co? dolewam z litrowej banieczki. Wlalem troche patrze na bagnet.... Maksimum. Do dzisiaj sprawdzam olej przynajmniej raz w tygodniu a przy wymianach dolewam ceramizera Liquy Moly i po dolaniu przejade kilkaset kilometrow i naprawde widze roznice. Mozecie sprobowac tego ceramizera, tylko nie czekajcie na natychmiastowa poprawe. Zreszta o ile pamietam to producent podaje na odwrocie ile kilometrow trzeba przejezdzac zanim efekt bedzie odczuwalny.
hot_rider 25-01-2017, 17:50 też zgłupiałem, , bo mam różne odczyty na bagnecie i bądz tu mądry który jest właściwy...co sprawdzam to różne są wyniki i zaczyna mnie to irytować.
eMRat.mk4 05-04-2017, 13:11 Cześć, zauważyłem tę samą prawidłowość w moim modelu - mianowicie bardzo ciężko odczytać poziom oleju. Nie chodzi o samą czynność ale o jego faktyczny poziom, praktycznie za każdym razem gdy sprawdzam to poziom jest inny. Wynika to najprawdopodobniej z bardzo czułego na minimalne nawet przechyły "zbiornika" z którego odczytuje się stan poziomu oleju poprzez miarkę na bagnecie. W tym przypadku Ford się nie popisał - żeby być pewnym trzeba chyba jeździć z poziomicą i w pierwszej kolejności sprawdzić miejsce na którym staniemy a dopiero potem sprawdzać poziom oleju na bagnecie:razz:strasznie to upierdliwe....
darmodziej 06-04-2017, 08:01 Też zauważyłem, że w moim Escape trudno odczytać poziom oleju. Myślę, że jest to spowodowane "wciąganiem" oleju na końcówce miarki do rurki, który to olej przy ponownym wkładaniu miarki osadza się na niej powyżej faktycznego poziomu. Myślę, że lepiej byłoby sprawdzać poziom po pierwszym wyjęciu miarki.
Witam ponownie sympatycznych forumowiczów ;-)
Wg Vin w Microcat jak i fizycznie podejrzewam....nie posiada czujnika poziomu oleju. Czy można załozyc taki czujnik?, wiecie czy instalacja jest przygotowana, dużo to roboty? ;)
Pozdrawiam
Powiem Wam że sprawdzenie tu poziomu oleju to jakaś magia....;-/
Kto tak naprawdę zna prawdziwy przepis za zmierzenia?? :-)
darmodziej 24-03-2019, 15:12 Najlepiej po nocnym postoju, wyjmujesz miarkę i patrzysz, gdzie kończy się olej. Wycierasz koniec miarki wkładasz, ponownie wyjmujesz i znów sprawdzasz. Zapytasz, po co sprawdzać za pierwszym razem? Zauważyłem, że czasem przy wyjmowaniu miarki, wciąga ona olej do rurki, co przy ponownym wkładaniu powoduje rozmazanie oleju na miarce powyżej strefy pomiaru, bardzo utrudniając pomiar. W takim wypadku pierwszy pomiar będzie dokładniejszy.
Ja juz mam dosc z tym mierzeniem gdzie postawie auto na równym to jest inny pomiar
darmodziej 24-03-2019, 19:30 Opisz, jak dokonujesz pomiaru.
Staram sie na równym pod blokiem i gdzie stane indziej to jest inny pomiar.
Nawet malutkie wzniesienie to juz koniec z pomiarem.
Teraz tak na czuja patrze mniej wiecej to wiem ile jest oleju.
Ale chciałbym aby było pokazane ile jest napewno.
W oplu nie było tego problemu co w fordzie.
raz jest pół bagnetu a jak stane gdzies indziej i mysle ze jest równo to jest 3/4 bagnetu
darmodziej 25-03-2019, 04:48 No to zawsze mierz pod blokiem. Przecież nie musisz sprawdzać kilka razy dziennie, wystarczy raz na kilka dni.
No to zawsze mierz pod blokiem. Przecież nie musisz sprawdzać kilka razy dziennie, wystarczy raz na kilka dni.
Dobrze mówisz.
Wczoraj wieczorem postawiłem auto napewno na płaskiej powierzchni i wyczysciłęm miarke i wsadziłem. Dzis rano patrze wyjmuje miarke jest 3/4.
A jak drugi raz wkłądam i wyjmuje to juz jest poniżej połowy i tak samo za trzecim razem.
Który pomiar jest dobry i pewny ?
darmodziej 25-03-2019, 09:14 Wszystkie mieszczą się w tolerancji, więc nie szukaj dziury w całym.
Wszystkie mieszczą się w tolerancji, więc nie szukaj dziury w całym.
Nie szukam dziury w całym tylko chce sprawdzic ile przejade na oleju nie dolewajac go.
Dodam ze jak przejechałem sie do sklepu z 1,5 km. i postawiłem go i jak wróciłem ze sklepu sprawdziłem, olej to za kazdym razem a mierzyłem 3 razy to jest 3/4 bagnetu. Tak samo jak po po nocy przy pierwszym wyjeciu
Przez 9 lat użytkowania mondeo z 1.8 duratec stosowałem takie zasady (i stosuję do innych aut):
- pomiar poziomu oleju przynajmniej po 15 minutach od zgaszenia silnika,
- pomiar w tym samym miejscu lub na równym (oczywiste jest, że gdzieś w trasie też trzeba zmierzyć poziom oleju),
- pomiar polega na wyciągnięciu bagnetu, wyczyszczeniu, włożeniu i odczycie (dla pewności powtórzone dwa razy). Nigdy nie odczytuję poziomu po pierwszym wyciągnięciu bagnetu.
Przyznaję pomiar jest dość mocno zależny od położenia auta, ale jak czytam wypowiedzi, niektórych to osobiście nigdy nie miałem z tym takich problemów Nie ma w tym żadnej magii. Może niektórzy z Was oczekują wyraźnej granicy na bagnecie i w tym leży problem?
Dodam, że w ecoboost też wiele osób narzeka na miarkę oleju. Owszem na początku trzeba było się przyzwyczaić, ale teraz nie mam z tym większego problemu.
powiem Ci że czytajac tez poprzednie posty zgodze sie ze pierwsze wyciagniecie to błedny stasn pokazyje minimum...bardzo malo oleju. Roznica tez jest czy wyciagniemy pierwszy raz szybko czy powoli jak powietrze sie zassie Przy wolniejszym jak powietrze sie zassie stan jest wyższy i moz efaktycznie ten bardziej dokłądniejszy....jednak wszyscy radza po wytarciu....mechanik mi powiedzial aby patrzec przy brudnej całej miarce na najniższy stan oleju...hmmm?
darmodziej 25-03-2019, 17:04 pomiar polega na wyciągnięciu bagnetu, wyczyszczeniu, włożeniu i odczycie (dla pewności powtórzone dwa razy). Nigdy nie odczytuję poziomu po pierwszym wyciągnięciu bagnetu.Oczywiście, że tak! Tylko że czasem, np. w moim Mondeo było tak, że jak wyciągałem miarkę drugi raz, to widać było na niej rozmazany olej, który przy pierwszym wyciąganiu miarka wciągnęła do rurki i przy drugim wyciąganiu rozmazał się na bagnecie bardzo utrudniając pomiar. Dlatego stosowałem metodę odczytu poziomu po pierwszym wyciągnięciu miarki. Nigdy też nie uważałem za dokładny, pomiaru wykonanego nawet po 30 minutach od zatrzymania silnika. Za dokładny uważam pomiar wykonany rano, po całej nocy postoju. Wtedy wiadomo, że cały olej, który miał spłynąć do miski spłynął i olej jest już zimny. Pomiary powinny być powtarzalne, dlatego należy je wykonywać zawsze w tych samych warunkach. Mierzenie poziomu oleju kilka razy dziennie nie ma uzasadnienia, chyba że komuś silnik bierze bardzo dużo oleju, ale w takim wypadku, to konieczny jest remont silnika, a nie częsty pomiar.
RyszardaTrzeciaWaza 25-03-2019, 17:07 Po włożeniu obrócić bagnet 360stopni, wtedy każdy pomiar jest identyczny.
darmodziej 25-03-2019, 17:10 Obrócić bagnet 360stopniNie zawsze się da. Jeżeli rurka jest wygięta, a bagnet jest płaskownikiem, a nie prętem, obrócenie jest praktycznie niemożliwe.
RyszardaTrzeciaWaza 25-03-2019, 17:15 Mówimy o 2.0 duratec, tutaj można obrócić bez problemu.
darmodziej 25-03-2019, 17:19 Dlatego napisałem:
bagnet jest płaskownikiem, a nie prętem
Ja zawsze mierzę w tym samym miejscu w tym samym połozeniu samochodu.
wyjmuję bagnet i wtedy jest suchy, wieć wkładam go ponownie i przekrecam lekko w prawi póxniej w lewo i wyciagam i mam pomiar. takze wystarczy w tym samym miejscu i połozeniu samochodu mierzyć i bedzie ok.
Najlepiej po nocnym postoju, wyjmujesz miarkę i patrzysz, gdzie kończy się olej. Wycierasz koniec miarki wkładasz, ponownie wyjmujesz i znów sprawdzasz. Zapytasz, po co sprawdzać za pierwszym razem? Zauważyłem, że czasem przy wyjmowaniu miarki, wciąga ona olej do rurki, co przy ponownym wkładaniu powoduje rozmazanie oleju na miarce powyżej strefy pomiaru, bardzo utrudniając pomiar. W takim wypadku pierwszy pomiar będzie dokładniejszy.
Rozumiem że wpierw lekko podniesiesz aby załapał powietrze i wtedy wyciagasz miarkę? Bo jeśli odrazu szybko bez zassania powietrza to u mnie jak i innych co pisali jest stan minimum....?
darmodziej 26-03-2019, 04:52 aby załapał powietrze Przecież skrzynia korbowa jest połączona z atmosferą przez odmę, więc po co podnosić? Chyba, że odma jest zatkana, ale to nie jest normalne.
Przecież skrzynia korbowa jest połączona z atmosferą przez odmę, więc po co podnosić? Chyba, że odma jest zatkana, ale to nie jest normalne.
Hmmm czytałem że inni też tak mają i ja różnice widzę... HMMM odma zatkana myślę że byłoby to bardziej odczuwalne.... To czemu jak podniesiemy i powoli wyciągiem za pierwszym razem to stan jest wyższy? Nie pamiętam kto ale pisał że powietrze dochodzi itp... Na początku tego tematu jakos
darmodziej 26-03-2019, 16:06 Ja u siebie takiego zjawiska nie zaobserwowałem. Powiem więcej. Jeżeli samochód długo stoi z unieruchomionym silnikiem, to lustro oleju w misce olejowej jest nieruchome, jeżeli miarkę wyciągamy i wkładamy, to choćby minimalnie olej zaczyna falować, co może powodować wyższe wskazanie na miarce. Dlaczego u Ciebie jest inaczej, nie wiem i szczerze mówiąc pierwszy raz spotykam się z takim problemem.
Normalnie niedługo powstanie rozprawa doktorancka na temat mierzenia oleju w silniku duratec. Taka jest konstrukcje tego silnika i pomiaru. wystarczy mierzyć w tym samym miejscu na równym podłozu np pod blokiem , pod własnym domem.Za pierwszym wyciagnieciem bagnet jest prawie suchy, ale co za problem włozyć go drugi raz, przekręcić, wyjąć i mamy pomiar. A jak komuś żłopie olej to i mierzenie co pół godziny na tą przypadłość nie pomoże.
Dokładnie! Ja zawsze robię tak, że:
1. wyciągam bagnet (nie patrząc nawet na jego stan "zabrudzenia" olejem);
2. wycieram bagnet jakąś chusteczką, czy szmatką;
3. wkładam bagnet w celu pomiaru;
4. wyciągam bagnet i odczytuję wskazanie na "miarce".
Ponadto zawsze staram się pilnować powtarzalności "procedury", tj:
1. W miarę możliwości pomiaru dokonuję w tym samym miejscu, a już na pewno zwracam baczną uwagę, żeby samochód stał na w miarę wypoziomowanym miejscu - oczywiście nie sprawdzam poziomicą:lol:;
2. Staram się dokonywać pomiaru przy porównywalnej temperaturze silnika. W większości przypadków czekam ok. 30 min. po zakończeniu jazdy, i mierzę na "ciepłym" oleju. Czekam po prostu, żeby olej miał szansę spłynąć, ale jeszcze nie był "zimny". Porównywalność temperatury silnika sprawdzam na C+ (rosyjski soft), ale to już takie moje zboczenie.
Doklaadnie taka procedura jak wyzej
darmodziej 27-03-2019, 13:06 mierzę na "ciepłym" oleju. Dlaczego nie na zimnym?
Aby uwiarygodnić pomiar. "Zimny" silnik, to IMHO pojęcie względne: w zimie temperatura oleju może wynosić -20 st.; w lecie +30 st. Jest to różnica jednak dosyć spora. Natomiast po 30 min. od zakończenia jazdy silnik nawet w zimie nie zdąży się za bardzo wychłodzić.
Oczywiście możemy sobie dyskutować długo i namiętnie w sprawie pomiaru. Na przykład zawsze może ktoś zadać jakże fundamentalne pytanie: do jakiej temperatury powinien być rozgrzany olej przed rozpoczęciem odliczania?
Ja sobie założyłem, że jak olej ma temperaturę między 40-70 st. to jest to dla mnie dobry moment, żeby wykonać pomiar. Dlatego - jak napisałem wyżej - wykorzystuję do sprawdzenia wskazania temperatury na C+. Chociaż muszę uczciwie przyznać, że takie udogodnienie jak cyfrowy odczyt temperatury nie miałem zawsze, a pomiaru "na ciepłym" dokonuję od kilkunastu lat.
darmodziej 27-03-2019, 15:39 w zimie temperatura oleju może wynosić -20 st.; w lecie +30 stCzy orientujesz się, o ile zmieni się poziom oleju pod wpływem takiej zmiany temperatury? Myślę, że ta zmiana będzie mniejsza, niż spowodowana nie spłynięciem całego oleju, który może spłynąć z silnika do miski olejowej. Mnie kiedyś dawno w szkole nauczono tak właśnie, jak to opisywałem wcześniej, sprawdzać poziom oleju i tego będę się trzymał, a jak ktoś chce mierzyć inaczej, to jego sprawa. Uważam, że ewentualne różnice nie wpłyną szkodliwie na silnik.
Myślę, że rozpoczęliśmy właśnie akademicką dyskusję "o wyższości świąt Bożego narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy".
Tymczasem ważniejsza jest tutaj pewna konsekwencja działania, a chyba najważniejsza jest wiedza, że w tych silnikach (made by Ford) bagnet wyciągnięty za pierwszym razem z bloku pokazuje nieprawidłowy obraz stanu oleju. Pzdr
Dokładnie możesz jak chcesz dokonywać dwóch pomiarów, na zimnym i na ciepłym. Chociaż jak wiem ze swoich pomiarów olej w zimie przy ujemnej temperaturze na zewnątrz ma mniejsza objetość podobnie jak płyn wspomagania, co nie zmienia faktu , ze pomiar trzeba robić na płaskim i najlepiej w tym samym miejscu.
darmodziej 27-03-2019, 17:27 wiedza, że w tych silnikach (made by Ford) bagnet wyciągnięty za pierwszym razem z bloku pokazuje nieprawidłowy obraz stanu oleju.Nie w każdym silniku Forda, bo w mojej Fuzji ten efekt nie występuje. Dziś po pracy wyjąłem bagnet i sprawdziłem poziom oleju, po czym wytarłem, włożyłem i wyjąłem ponownie. Poziom oleju był taki sam. Cud?
Masz rację, konsekwencja. Nie ważne jak, byle zawsze tak samo.
Chłopaki jak idzie tu wstawić fotki z komórki?
Szkoda że nie ma prostego sposobu załącznika itp.... :-/
Pokazalbym wam moje poziomy 😃
POMIAR 1: na zimnym silniku po 8 h. po wyczyszczeniu bagnetu i ponownym włożeniu
https://images91.fotosik.pl/151/7c75d1b5874fa6ddgen.jpg
https://images92.fotosik.pl/151/cef1a968eacc5743gen.jpg
https://images91.fotosik.pl/151/b0a079c4d27a7b5dgen.jpg
POMIAR 2: na zimnym silniku po 8 h. przy powolnym wyciagnięciu za pierwszym razem! ( przy szybkim jest zupełne na kresce minimum albo zaraz pod ), tu tez sugeruje jesli dziala efekt zassania powietrza to stan ciut trzeba podwyższyć ze wzgledu na podniesienie wpierw-zwolnienie troche miarki.........
https://images89.fotosik.pl/150/46a7d2eb65cf2790.jpg
POMIAR 3: na zimnym silniku po 8 h. po wyczyszczeniu bagnetu i ponownym włożeniu
(tak samo jak pomiar 1 - dla porównania)
https://images89.fotosik.pl/150/668bc8cf7a29a2e3gen.jpg
https://images92.fotosik.pl/151/174d4884d90904d6gen.jpg
https://images91.fotosik.pl/151/fbce1ba7435f87d8gen.jpg
Drodzy koledzy i jaki jest stan, które co i jak mówi? ;)
Drodzy koledzy i jaki jest stan, które co i jak mówi
Zdjec nie dodales.
Dodał, ale źle. Ale da się je zobaczyć, na przykład:
https://zapodaj.net/images/56d10414aff67.jpg
Zdjec nie dodales.
poprawiłem taki sposób znalazłem
ale dla Cikawosci zastanawia mnei fakt jak wklejacie całe już widoczne fotki...
Bump: Dodał, ale źle. Ale da się je zobaczyć, na przykład:
https://zapodaj.net/images/56d10414aff67.jpg
jak to wklejasz?
Normalnie, czyli wybieram z górnego menu ikonkę zdjęcia (żółty kwadracik) i wklejam adres zdjęcia. Na każdym forum działa to właściwie tak samo.
Normalnie, czyli wybieram z górnego menu ikonkę zdjęcia (żółty kwadracik) i wklejam adres zdjęcia. Na każdym forum działa to właściwie tak samo.
poprawione już
Zapraszam koledzy do wypowiedzi i analizy , wracamy do własnych doświadzceń i porad. Zajrzyjcie wyzej prosze na umieszczone fotki z pomiarów w aucie ;-)
poprawione już
Ile bierze Tobie oleju ?
Ile bierze Tobie oleju ?
narazie nie wiem
kupiłem niedaweno wymieniłem olej próbuje dojśc do ładu z tym stanem
Wlane zostało 4,7 litra przez mechanika i jego sposobem było 3/4 na bagnecie
Przejechałem okolo 2500 km
PS wiem ze ksiazkowe stany to 3,9 +0,4 ;-)
a jak u Ciebie bierze?
darmodziej 28-03-2019, 17:57 Ja też dziś zrobiłem zdjęcia i zamieszczam. Pierwsze, to pomiar po pierwszym wyciągnięciu, bez wycierania, drugie, po wytarciu, włożeniu i ponownym wyciągnięciu. Wg mnie jest jednakowo.
a jak u Ciebie bierze?
To za dużo mechanik wlał Tobie oleju.
Bo do naszego wchodzi 4,3 l.
I dlatego Tak ci pokazuje na miarce.
Jest powyżej ostatniej kreski i nie sprawdzisz dobrze poziomu oleju.
Ostatnio jak sprawdzałem to 0,7 l na 4500 km
Teraz mierze i zobacze
Ale gdzie postawie auto to inny jest pomiar
Ja też dziś zrobiłem zdjęcia i zamieszczam. Pierwsze, to pomiar po pierwszym wyciągnięciu, bez wycierania, drugie, po wytarciu, włożeniu i ponownym wyciągnięciu. Wg mnie jest jednakowo.
Ty masz inny silnik niz my
darmodziej 28-03-2019, 18:18 Ty masz inny silnik niz myChcesz powiedzieć, że w każdym silniku mierzy się inaczej?
No nie tylko, w tym 2.0 duratecu takie sa schizy.
U mnie w oplu zafirze jak go miałem to za kazdym razem był ten sem pomiar nie zaleznie jak włozysz miarke
darmodziej 28-03-2019, 18:30 W Mondeo miałem tak, że jak wyjąłem miarkę, wytarłem, włożyłem i ponownie wyjąłem, to na miarce był rozsmarowany olej, który dostał się do rurki przy pierwszym wyciąganiu, co bardzo utrudniało pomiar. Dlatego zacząłem sprawdzać poziom przy pierwszym wyciągnięciu miarki. Zdjęcia, które zamieściłem potwierdzają, że poziom jest taki sam za pierwszym, jak i za drugim razem. Podstawą jest mierzenie zawsze w ten sam sposób. Też mam wrażenie, że poziom oleju w silniku kolegi jest powyżej max i właśnie taki pomiar uznałbym za właściwy.
Jak najlepiej jest mierzyc olej.
Po nocy czy po jezdzie ? i odczekac 15 -30 minut i wtedy zmierzyc.
Bo po nocy mam mniej oleju a jak sie przejade do sklepu i odczepak z 20 minut to wtedy mam wiecej oleju na miarce
Ile miesci sie oleju pomiedzy kreska min a max ?
Czy idzie usunąć posty?
Bump: W Mondeo miałem tak, że jak wyjąłem miarkę, wytarłem, włożyłem i ponownie wyjąłem, to na miarce był rozsmarowany olej, który dostał się do rurki przy pierwszym wyciąganiu, co bardzo utrudniało pomiar. Dlatego zacząłem sprawdzać poziom przy pierwszym wyciągnięciu miarki. Zdjęcia, które zamieściłem potwierdzają, że poziom jest taki sam za pierwszym, jak i za drugim razem. Podstawą jest mierzenie zawsze w ten sam sposób. Też mam wrażenie, że poziom oleju w silniku kolegi jest powyżej max i właśnie taki pomiar uznałbym za właściwy.
Masz kolego inny silnik i przede wszystkim inny bagnet blaszany sztywny w takich o wiele lepiej sprawdza się stan....
Bump: To za dużo mechanik wlał Tobie oleju.
Bo do naszego wchodzi 4,3 l.
I dlatego Tak ci pokazuje na miarce.
Jest powyżej ostatniej kreski i nie sprawdzisz dobrze poziomu oleju.
Ostatnio jak sprawdzałem to 0,7 l na 4500 km
Teraz mierze i zobacze
Ale gdzie postawie auto to inny jest pomiar
Ty masz inny silnik niz my
OK rozumiem choć ponoć z praktyki wygląda to zupełnie inaczej..... Tak mówią mechanicy.... Wlał 4.7 litra i było na 3/4 miarki akurat miał sposób że przeczyszczal rurkę powietrzem czy cus..... Po drugie jak piszesz zalanie właściwie te 4.3 litra to jaki poziom powinien być wtedy na miarce? Na jaki poziom przewiduje właśnie tej właściwe książkowej ilości... Będzie wtedy max czy mole połowa?
darmodziej 29-03-2019, 18:41 Czy idzie usunąć posty?A dlaczego to chcesz usuwać czyjeś posty? Chcesz być moderatorem, albo administratorem?
zalanie właściwie te 4.3 litra to jaki poziom powinien być wtedy na miarce? Na jaki poziom przewiduje właśnie tej właściwe książkowej ilości... Będzie wtedy max czy mole połowa?Przecież to zależy od tego, ile oleju zostało w silniku po spuszczeniu starego, bo wiadomo, że wszystko nie da się zlać.
Na jaki poziom przewiduje właśnie tej właściwe książkowej ilości... Będzie wtedy
Mi jak mechanik zmieniał olej to czekalismy az wszystko zleci.
I wlalismy 4.3 l i wtedy było na miarce max
A to 4,7 l to o wiele jest za dużo.
Aby ci uszczelki nie wydmuchało
A dlaczego to chcesz usuwać czyjeś posty? Chcesz być moderatorem, albo administratorem?
Przecież to zależy od tego, ile oleju zostało w silniku po spuszczeniu starego, bo wiadomo, że wszystko nie da się zlać.
Chce swoje niepotrzebne posty usunąć....
Bump: Mi jak mechanik zmieniał olej to czekalismy az wszystko zleci.
I wlalismy 4.3 l i wtedy było na miarce max
A to 4,7 l to o wiele jest za dużo.
Aby ci uszczelki nie wydmuchało
Idzie ściągnąć jakoś olej lub czy faktycznie po miarce widzicie że mam za dużo? 😏 Dzizuz żeby jeszcze pilnować mechaników.... Bo się nie znają? Mam do chłopaka zaufanie jest dobry....
dzie ściągnąć jakoś olej lub czy faktycznie po miarce widzicie że mam za dużo?
Mozesz olej sciagnąc strzykawka i rurka przyczepionej do niej.
Napewno masz za dużo bo widac po twojej miarce bo nie wiadomo gdzie sie konczy olej.
i nie wiesz dokłądnie czy olej ci bierze czy nie
A ile juz przejechałes na tym oleju ?
Oleju dolewa sie potrochu a nie od razu cała ilosc.
Dolewasz czekasz chwilke i patrzysz na miarce ile jest oleju jak za mało to znów dolewasz. No trzeba pilnowac mechaników nawet tych zaufanych bo do kazdego auta wchodzi inna ilosc oleju.
A w kubłaczku ile zostało ci oleju ?
darmodziej 29-03-2019, 20:41 Idzie ściągnąć jakoś olejMoim zdaniem nie warto. Nie jest go tak dużo, żeby miało to czemuś zaszkodzić. Kontroluj co kilka dni poziom oleju i to wszystko.
Ile miesci sie oleju w tym silniku pomiedzy kreską minimum a maximum ?
przemek410 29-03-2019, 21:18 Ile miesci sie oleju w tym silniku pomiedzy kreską minimum a maximum ?
0.7 litra
0.7 litra
A mi wydawało się że zawsze od min do max to 1 litr niezależnie od silnika i auta....
Bump: Mozesz olej sciagnąc strzykawka i rurka przyczepionej do niej.
Napewno masz za dużo bo widac po twojej miarce bo nie wiadomo gdzie sie konczy olej.
i nie wiesz dokłądnie czy olej ci bierze czy nie
A ile juz przejechałes na tym oleju ?
Oleju dolewa sie potrochu a nie od razu cała ilosc.
Dolewasz czekasz chwilke i patrzysz na miarce ile jest oleju jak za mało to znów dolewasz. No trzeba pilnowac mechaników nawet tych zaufanych bo do kazdego auta wchodzi inna ilosc oleju.
A w kubłaczku ile zostało ci oleju ?
OK czyli nie sugerować się pomiarem nr 2... Fotka z pierwszego wyciągnięcia czyli w grę wchodzą pomiary 1 i 3 z moich wcześniejszych fotek tak? Mechanik widział te zdjęcia i mówił że jest ok..... Wczoraj przy pierwszym wyciągnięciu miałem Total minimum....
Przy pierwszym wyjęciu pomiar zawsze będzie zły .
Najlepszy jest pomiar drugi i trzeci i kolejne.
Mechanik zawsze tak powie że jest dobrze aby roboty darmowej sobie nie narobić.
Zawsze zły nawet jak pokazuje tak mało oleju? To też nie
ma znaczenia? Do mechanika znajomego mam zaufanie lipy raczej nieodstawia.... Ok a mogę jednak już z tym stanem jeździć teoretycznie 3-4 setkami biorąc pod uwagę książkowy stan 4,3 (wlane było 4,7 i stany jak na fotkach)....
darmodziej 30-03-2019, 17:08 Nie zawsze pierwszy pomiar jest zły. W mojej Fuzji, jak widać na załączonych wcześniej zdjęciach jest taki sam, jak drugi, a w Mondku nawet był lepszy, niż drugi, o czym już wcześniej pisałem.
Nie zawsze pierwszy pomiar jest zły. W mojej Fuzji, jak widać na załączonych wcześniej zdjęciach jest taki sam, jak drugi, a w Mondku nawet był lepszy, niż drugi, o czym już wcześniej pisałem.
W Mondeo 2.0 duratec miałeś lepszy stan za pierwszym niż za ponownym pomiarami?
Bump: Właśnie powinien.Chdzi mi o to że mam problemy z jednoznacznym stwierdzeniem u siebie poziomu oleju w silniku.Wiedząc na 100% że jest taki komunikat to będę spał spokojniej.
Nie ma co polegać i czekać tylko na komunikaty.... Czujnik poziomu będzie mil awarię i nie będziesz wiedzial... Zawsze trzeba siebie czasem angażować do sprawdzania :-)
darmodziej 31-03-2019, 11:14 W Mondeo 2.0 duratec miałeś lepszy stan za pierwszym niż za ponownym pomiarami?A przeczytałeś, to co wcześniej napisałem?
[QUOTE=gaco12;3111511]To za dużo mechanik wlał Tobie oleju.
Bo do naszego wchodzi 4,3 l.
I dlatego Tak ci pokazuje na miarce.
Jest powyżej ostatniej kreski i nie sprawdzisz dobrze poziomu oleju.
Ostatnio jak sprawdzałem to 0,7 l na 4500 km
Teraz mierze i zobacze
Ale gdzie postawie auto to inny jest pomiar
Chciałbym też zwrócić uwagę że poziom oleju jest różny na około miarki..... W miejscu zaglebionym fakt ale na płaskim już są niższe stany
Bump: Chłopaki że jeżeli faktycznie książkowe jest 4.3 a wlano 4.7 to te 400ml to tragedia?
darmodziej 31-03-2019, 11:57 poziom oleju jest różny na około miarki.....A co na temat poziomu oleju na miarce mówi instrukcja?
Jak za dużo to pojedź do dowolnego warsztatu, który ma zlewarkę do oleju. Podłączą do niej kompresor, zrobią podciśnienie i dołączonym do zlewarki wężykiem odciągną nadmiar "przez bagnet". Dasz dychę na piwo i będziesz miał spokojną głowę, i po sprawie. Cała filozofia.
A co na temat poziomu oleju na miarce mówi instrukcja?
Oto co mówi ogólnie i niewiele :-)
(https://www100.zippyshare.com/v/37rTGmAD/file.html)
Bump: Jak za dużo to pojedź do dowolnego warsztatu, który ma zlewarkę do oleju. Podłączą do niej kompresor, zrobią podciśnienie i dołączonym do zlewarki wężykiem odciągną nadmiar "przez bagnet". Dasz dychę na piwo i będziesz miał spokojną głowę, i po sprawie. Cała filozofia.
Czyli zdecydowanie za dużo te 400ml....? :-/ odessam te 400 ml i zaraz okaże się że jest za mało.... Pomoc są historie że oleju czasami wchodzi więcej niż instrukcja pokazuje a i czy faktycznie mamy pewność że wlanie książkowej ilości tutaj to 4.3 i mamy wtedy na miarce max? Może ma być jednak w połowie miarki itp.... strasznie to zawiłe mierzenie poziomu oleju w 2.0 duratec..... Zauważyłem też że forumowicze maja opinie różne i ich się trzymają....
darmodziej 31-03-2019, 15:04 ogólnie i niewiele :-)Jak to ogólnie i niewiele. W instrukcji jest wszystko, co jest potrzebne do sprawdzenia poziomu oleju. Co chciałbyś wiedzieć więcej?
Moim zdaniem jak pisali na forum to 4,3 litra jest z filtrem i na max miarki.
darmodziej 31-03-2019, 15:16 odessam te 400 mlMoim zdaniem nie warto. Lepiej zostawić tak jak jest i kontrolować poziom.
W sumie Duratec 2.0 szybko zużyje ten nadmiar. ;)
Też tak myślę :-)
Zapraszam do filmiku, testu przelania
https://www.youtube.com/watch?v=Udd9WNdyiXM&feature=share
PS czyli wg was mam przelane trochę po fotkach i jak się spali ten nadmiar to lepiej miarka będzie wskazywała....?
Bump: Jak to ogólnie i niewiele. W instrukcji jest wszystko, co jest potrzebne do sprawdzenia poziomu oleju. Co chciałbyś wiedzieć więcej?
Jakby było dokładnie napisane odnośnie specyfiki badania poziomu w tym 2.0 duratec to by nie było tych postów tutaj 🙂
Bump: A przeczytałeś, to co wcześniej napisałem?
Pewnie ze przeczytałem tylko chodziło mi czy na pewno w tym 2.0 duratec? Inni użytkownicy pierwszy pomiar maja o wiele niższy niż następne tak samo i u mnie a u ciebie było odwrotnie więc to mnie zdziwiło :-)
darmodziej 31-03-2019, 16:06 Jakby było dokładnie napisane odnośnie specyfiki badania poziomu w tym 2.0 duratec to by nie było tych postów tutaj Ale tam właśnie jest napisane, jak się mierzy w 2.0 duratec. Skąd Ci się wzięła jakaś specyfika? Jest narysowana miarka i zaznaczone, gdzie jest min a gdzie max. Napisane, jak mierzyć, o co jeszcze chodzi?
U mnie nie jest odwrotnie, tylko normalnie. Tylko dlatego zamieściłem zdjęcia, żeby pokazać, że nie zawsze pierwszy pomiar jest zły.
Jak jest więcej te 400 ml to patrz czy nie poci ci sie uszczelka pod klawiatura i czy nie cieknie.
ok chłopaki może tak na zakończenie ? hheee bo już widze że cisza sie robi ;)
POMIAR 1: po 8 h za piewrszym wyciegnieciem: stan niski , pomimo ze to pierwsze wyciagniecie: dopuszczalny taki?
https://images89.fotosik.pl/154/55314d07c32d8005gen.jpg
https://images89.fotosik.pl/154/de049f0bf91745begen.jpg
POMIAR 2: juz po wytarciu i drugim zmierzeniu
https://images90.fotosik.pl/154/1a68f76d40194360gen.jpg
https://images92.fotosik.pl/154/b0ac7e6a7510e4b4gen.jpg
ponowie pytanko: czy pierwszy choc uznawany za błędny zawsze pomiar może byc nawet tak niski?
Zawsze, pomiar nr 2 jest ok
Pomiar drugi i nastepny jest dobry. I widac ze jest za duzo oleju
A olej masz ciemny bardzo.
Ja po wymianie i przejechaniu 3,500 km i mam dalej jasny.
Adam7342 02-04-2019, 21:31 No dosyć ciemny jak na benzynę, na jakim oleju jeździsz?
Pomiar drugi i nastepny jest dobry. I widac ze jest za duzo oleju
A olej masz ciemny bardzo.
Ja po wymianie i przejechaniu 3,500 km i mam dalej jasny.
niekoniecznie za dużo. Może stoi na lekko pochyłym terenie....
Bump: No dosyć ciemny jak na benzynę, na jakim oleju jeździsz?
Temat o olejach jest gdzie indziej. zaraz sie zacznie dyskusja na temat olejów.
Ja mam Formula F 5w30 i jest jasniutki :)
Fidar a jaki masz przebieg ?
Ja mam Formula F 5w30 i jest jasniutki :)
Fidar a jaki masz przebieg ?
Olej wlałem fordowskie Motorcrafta 5w30
Przejechałem dopiero 3 tys na nim
Auto ma przebieg 165 tys
malek.lukasz.81 03-04-2019, 08:43 Kolorem oleju możesz się sugerować tylko wtedy gdy wiesz jaki kolor miał olej świeży własny do silnika, niektóre oleje są bardzo ciemne.
Co do pomiaru i poziomu oleju zauważ że na górze miarki masz oringi które uszczelniają bagnet, więc siłą rzeczy w rurce musi się robić podcisnienie i olej lekko wysysa z rurki bagnetu do miski olejowej. Tyle w temacie
Tym że masz trochę za dużo oleju się nie przejmuj nic się nie stanie, nie ma sensu odciągnąć nadmiaru.
darmodziej 03-04-2019, 09:18 na górze miarki masz oringi które uszczelniają bagnet, więc siłą rzeczy w rurce musi się robić podcisnienie i olej lekko wysysa z rurki bagnetu do miski olejowej.Uważasz, że dolna krawędź rurki jest zanurzona w oleju? Bardzo wątpię.
Kolorem oleju możesz się sugerować tylko wtedy gdy wiesz jaki kolor miał olej świeży własny do silnika, niektóre oleje są bardzo ciemne.Ale tu jest mowa o konkretnym oleju przecież - Formuła F lub XR Synth A5 (5W-30), a jest to olej dosyć jasny.
A olej masz ciemny bardzo.Ja tam uważam, że wcale nie jest taki bardzo ciemny, a już na pewno nie jest to barwa, którą należy się specjalnie przejmować.
Tym że masz trochę za dużo olejuJeśli samochód w czasie pomiaru stał na poziomej powierzchni, to wskazanie z bagnetu jednak świadczy o tym, że oleju nie jest "trochę za dużo".
malek.lukasz.81 03-04-2019, 10:20 Uważasz, że dolna krawędź rurki jest zanurzona w oleju? Bardzo wątpię.No cóż nie znam dokładnie konstrukcji dołu silnika w tym wypadku, ale to dlaczego stan oleju przy pierwszym wyjęciu bagnetu jest niski? Dla mnie to jedyna możliwość. Idąc tym tokiem myślenia co powoduje że jak kolega wyjmie bagnet to za drugim razem stan oleju jest wysoki?
Można by zdjąć oringi dla testu na jedną dobę. Może się wyjaśni.
darmodziej 03-04-2019, 16:20 Gdyby było tak jak piszesz, to właśnie przy drugim wyciągnięciu miarki poziom byłby niższy, bo uszczelniona oringami miarka wciskałaby powietrze do rurki, co powodowałoby obniżenie poziomu oleju. Dlaczego pierwszy pomiar wskazuje mniej oleju, nie wiem, ale co przeszkadza nie zwracać uwagi na pierwszy pomiar i odczytywać drugi. Zresztą tak zaleca większość kolegów w tym temacie.
Kolorem oleju możesz się sugerować tylko wtedy gdy wiesz jaki kolor miał olej świeży własny do silnika, niektóre oleje są bardzo ciemne.
Co do pomiaru i poziomu oleju zauważ że na górze miarki masz oringi które uszczelniają bagnet, więc siłą rzeczy w rurce musi się robić podcisnienie i olej lekko wysysa z rurki bagnetu do miski olejowej. Tyle w temacie
Tym że masz trochę za dużo oleju się nie przejmuj nic się nie stanie, nie ma sensu odciągnąć nadmiaru.
Dziękować!!!
krzysztofSJZ 28-07-2019, 16:01 jakiś czas temu pożyczyłem fredzia i stało się coś okropnego, w sumie chyba też z mojej winy bo zapomniałem gościowi wytłumaczyć by był ostrożny z dolewaniem oleju hmmm z wiadomych wam powodów i nie do końca wyjaśnionych, oczywiście gość musiał dolać oleju i wywaliło jakieś uszczelniacze które wyrzygały olej nawet na zewnątrz gdyż zacieki były na prawej stronie zderzaka i lampy, krew mnie zalała za moje gapiostwo a koleś nie przyznał się że dolewał a musiał bo na bagnecie było 0,5 cm nad podziałką max, wymiana jakiegoś uszczelniacza i przy okazji wymiana oleju oczywiście olej czysty bez obcych płynów, 2-3 dni pojezdziłem i kleks na bruku w okolicach rozrządu więc reklamacja ale okazało się że to micha nieszczelna po odczekaniu w kolejce 2500 km zrobiłem i na warsztat micha uszczelniona olej wlany ten sam bo świeży dolewka około 200g do stanu mechanik stwierdził że to normalne bo trochę wyciekło i też trochę jemu wykapało, na moja prośbę zaglądał co z tym bagnetem nie tak i z tego co mi tłumaczył że jakoś dziwnie za mało go wyglada z rurki i stad moga brac się takie cyrki że raz jest a raz nie ma, jest dobrym mechanikiem ale ciężko cokolwiek z niego wyciągnąć a już nie daj bóg powołać się na forum :D przed wczoraj bagnet zaś suchy po kilku obrotach stan jak należy dolałem może 100g na próbę po jakichś 2h stan wyraznie się podniósł
U mnie pod blokiem lekko z górki przodem,po pierwszym wyjęciu bagnet suchy,po drugim sięga do kreski max-sprawdzę kiedyś na idealne równym parkingu ale myślę że jak na zimnym jest max gdzie przód auta jest niżej ok. 5cm niż tył to na równym będzie po środku,też miałem wlane za dużo oleju o ok litr jeszcze w serwisie w Austrii-odessałem strzykawką i wężykiem od kroplówek dostępnym w sklepach medycznych.
Nitrouss 12-02-2020, 15:35 Witam. A co jeśli na zimnym silniku po nocy bagnet nie pokazuje poziomu oleju ? Jest suchy. Sprawdzane 2x. Potem po jezdzie ok 15km przy prędkości ok 120-140 bagnet dalej suchy ?
Hmm. Co też to może oznaczać?
Ja sądzę, że kierownik wozu jest niezbyt rozgarnięty jeżdżąc samochodem, który nie ma oleju w silniku.
Nitrouss 12-02-2020, 22:30 Hmm. Co też to może oznaczać?
Ja sądzę, że kierownik wozu jest niezbyt rozgarnięty jeżdżąc samochodem, który nie ma oleju w silniku.
Oglądałem auto dla siebie. No i przy oględzinach i jeździe próbnej wyszła taka niespodzianka. Chyba że ja już jestem ślepy... Sprzedający (handlarz) twierdził że olej był niedawno wymieniany i jest tak czysty że ciężko go dostrzec na miarce hehe. Może to śmieszne ale proszę niech ktoś wstawi zdjęcie jak wygląda poziom oleju 5W w silniku 2.0 duratec na miarce he he :D
darmodziej 13-02-2020, 04:52 olej był niedawno wymienianyMoże jest w trakcie wymiany. Stary spuszczony, nowy jeszcze nie zalany.
Artsorty 21-08-2020, 14:43 Po przestudiowaniu tematu oraz itp trzeba stwierdzić, że Ford coś tu schrzanil z tym badaniem oleju, pocieszający jest fakt że spora grupa ludzi tak ma co oznacza że chyba nie jeżdżę z suchym silnikiem . Bo nieważne ile się wleje to bagnet jest zwykle suchy, a olej też nigdzie nie ucieka. Czysta magia...
Drugi pomiar prawidlowy jest zadna magia taka konstrukcja i tyle w mazdzie to samo mialem
I jak auto pochylone lekko to bzdury pokazuje
Mysle ze tu bagnet w rurke jakas wchodz i z tad te pomiary utrudnione
|
|