Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] Czy można sememu uzupełnić płyn do DPFu??


pawelekr
17-09-2012, 18:25
Mianowicie mam taki problem. Samochód stracił moc i przybyło oleju. Pojechałem na komputer (Delphi) i wykazało że zapchany filtr cząstek stałych. Wyczyściłem go i było wszystko w porządku przez 10km i znowu stracił moc. Znowu podłączyłem pod komputer i wykazało brak dodatku do ropy do wypalania filtra. Mam takie pytanie czy mogę go sam uzupełnic i jak ewentualnie to zrobić. Gdzie moge tanio dostać taki dodatek? Czy z allegro może coś takiego http://allegro.pl/dodatek-do-paliwa-fap-powerflex-1litr-i2636870436.html lub coś takiego http://allegro.pl/jlm-plyn-do-dpf-fap-ford-psa-dpx42-dpx176-i2609711983.html

danielsan51
17-09-2012, 18:37
jak go wyczysciles? wypalili komputerowo? ,zbiorniczek od tego plynu jest w okolicach baku ale podobno dostep jest ciezki -bylo gdzies na forum a ten plyn chyba dobry,dam ci rade najlepiej wywal ten filtr i bedziesz mial po klopocie :D

pawelekr
17-09-2012, 18:55
Najpierw miałem wypalany komputerowo ale to na długo nie pomogło a teraz mechanicznie czyściłem. Zbiorniczek znalazłem ale nie wiem jak i co zalać. Niestety nie mogę wywalić filtra bo dużo jeżdżę po europie i po zielonych strefach.

pit76
17-09-2012, 19:42
po dolewce musisz w sterowniku wpisać że został dolany,po czyszczeniu fapa zaznaczasz wymianę,przynajmniej jest tak w 1.6 hdi

pawelekr
17-09-2012, 20:08
A czy takim zwykłym komputerem to zrobie czy musi być serwisowy?

Matych
17-09-2012, 20:14
Niestety nie mogę wywalić filtra bo dużo jeżdżę po europie i po zielonych strefach

a kto w tej europie ci powie że nie masz filtra i jak ci to udowodni-przestań proszę nikt ci nic nie zrobi.

danielsan51
17-09-2012, 20:37
chyba ze twoje auto jest zarejstrowane za granica i tam sa przeglady
ale jak w polsce to zgadzam sie z kolega wyzej :)

Teres
18-09-2012, 08:43
a kto w tej europie ci powie że nie masz filtra i jak ci to udowodni-przestań proszę nikt ci nic nie zrobi.

Myślisz, że w Niemczech Cię nie skontrolują "z drogi"? Wystarczy, że inny kierowca w strefie zauważy, że puszczasz dymka i zadzwoni. Po Polsce to bym się nie przejmował, ale wjechać do zielonej strefy bez dpf to bym się nie odważył, ale każdy sam decyduje...

Darecki_22
18-09-2012, 12:08
Mianowicie mam taki problem. Samochód stracił moc i przybyło oleju. Pojechałem na komputer (Delphi) i wykazało że zapchany filtr cząstek stałych. Wyczyściłem go i było wszystko w porządku przez 10km i znowu stracił moc. Znowu podłączyłem pod komputer i wykazało brak dodatku do ropy do wypalania filtra. Mam takie pytanie czy mogę go sam uzupełnic i jak ewentualnie to zrobić. Gdzie moge tanio dostać taki dodatek? Czy z allegro może coś takiego http://allegro.pl/dodatek-do-paliwa-fap-powerflex-1litr-i2636870436.html lub coś takiego http://allegro.pl/jlm-plyn-do-dpf-fap-ford-psa-dpx42-dpx176-i2609711983.html

Kiedyś, jak jeszcze miałem dpf w foce kupiłem na allegro płyn EOLYS 176, teraz chyba jest sprzedawany inny - musisz popytać fachowców, aso.

Zbiorniczek na płyn znajduje się przy tylnej osi, jest nieprzeźroczysty i nie widać ile jest jeszcze płynu w środku. Zbiorniczek ma dwa otwory jeden wlewowy drugi przelewy. Kupuje się zestaw składający się z butelki z płynem i drugiej pustej. Odpowiednio podłączasz rurki zbiorniczek - butelki. Płyn wlewasz do momentu przelania się płynu do pustej butelki. Do zbiorniczka wchodzi niecałe dwa litry płynu - około 1,7l.Aby taką operację wykonać należy podnieść na podnośniku. Płyn jest upierdliwy, zostawia ślady na ubraniu - trzeba uważać żeby się nie poplamić. Po całej czynności, należy wprogramować IDS'em dolewkę płynu.

Generalnie żałowałem później, że robiłem dolewkę (pieniądze, czas). W silniku cały czas przybywało oleju, samochód tracił moc, problemy ... Po około pól roku, zaświeciła się kontrolka awarii silnika. Zjechałem, akurat po drodze było aso. Próba statycznego wypalenia nie udała się. Przy przebiegu 130kkm filtr był do wymiany, zaproponowali wymianę na nowy za 4,5kkzł + robocizna. Podziękowałem i pojechałem do v-techu na usunięcie. Jeżdżę bez filtra prawie rok - żadnych problemów z olejem, mocą. Auto dostało nowe życie.

berthold61
18-09-2012, 19:24
Kiedyś, jak jeszcze miałem dpf w foce kupiłem na allegro płyn EOLYS 176, teraz chyba jest sprzedawany inny - musisz popytać fachowców, aso.

Zbiorniczek na płyn znajduje się przy tylnej osi, jest nieprzeźroczysty i nie widać ile jest jeszcze płynu w środku. Zbiorniczek ma dwa otwory jeden wlewowy drugi przelewy. Kupuje się zestaw składający się z butelki z płynem i drugiej pustej. Odpowiednio podłączasz rurki zbiorniczek - butelki. Płyn wlewasz do momentu przelania się płynu do pustej butelki. Do zbiorniczka wchodzi niecałe dwa litry płynu - około 1,7l.Aby taką operację wykonać należy podnieść na podnośniku. Płyn jest upierdliwy, zostawia ślady na ubraniu - trzeba uważać żeby się nie poplamić. Po całej czynności, należy wprogramować IDS'em dolewkę płynu.

Generalnie żałowałem później, że robiłem dolewkę (pieniądze, czas). W silniku cały czas przybywało oleju, samochód tracił moc, problemy ... Po około pól roku, zaświeciła się kontrolka awarii silnika. Zjechałem, akurat po drodze było aso. Próba statycznego wypalenia nie udała się. Przy przebiegu 130kkm filtr był do wymiany, zaproponowali wymianę na nowy za 4,5kkzł + robocizna. Podziękowałem i pojechałem do v-techu na usunięcie. Jeżdżę bez filtra prawie rok - żadnych problemów z olejem, mocą. Auto dostało nowe życie.

najlepiej jak by w salonie już podczas odbioru auta proponowali wycinkę tego DPF-a za darmo w zamian za tą puszkę dla nich i każdy by był zadowolony

luki6262
19-09-2012, 06:51
Niestety nie mogę wywalić filtra bo dużo jeżdżę po europie i po zielonych strefach.

Możesz możesz, nawet musisz bo brniesz w koszty. Uważaj bo ktoś za granicą bedzie za Tobą jeździł i patrzał czy puszczasz dymki. Po zatym silniki 1.6 tdci były z fabrycznym dpf-em lub bez niego. KAZDY DIESEL MUSI KOPCIĆ. Taka jest zasada. Ty tego nie widzisz ale jak dpf Ci się przepala leci dymek. Focus z dpf i bez niego i tak spełnia tą samą norme spalania euro 4. Norma euro 4 przewiduje CO na poziomie 0.5 g/km. Twój po wycince będzie miał ok 0.2-0.3 g/km.
Wniosek jest taki- jeżeli chcesz mieć wyższe spalanie, zamulony samochód i masz dużo zbędnej kasy to sobie zostaw tego DPF-a.

Matych
19-09-2012, 07:07
No właśnie zapomniałem że czy z dpf czy bez jest EURO 4 nikt ci nigdzie nie zadzwoni,-nie szukaj dziury w całym a jak dalej masz obiekcje to wymień filtr na nowy coś ok 6 tysięcy bo regenerowany to długo nie pochodzi ,max orginalnego wkładu to ok 150 tysi.

luki6262
19-09-2012, 07:13
... i za pare lat znowu wydatek 6 tys złotych. I tak koło się zamyka... Zrobisz jak zechcesz

pawelekr
19-09-2012, 14:30
Ostatnio będąc w Niemczech miałem kontrole czystości spalin i po numerze vin sprawdzali czy fabrycznie był zamontowany filtr cząstek. Napewno najprościej by było do tego zbiorniczka wlać ropy, wykasować błędy w komputerze i znaleźć nowego właściciela dla samochodu:)

luki6262
19-09-2012, 14:57
że niby gdzie miałeś taką kontrole, na autostradzie? Tyle moich znajomych kursuje do Francji przez niemcy a nikogo nie spotkało takie coś. Widocznie jesteś pechowcem. Zawsze możesz powiedzieć, że to nie Ty wycinałeś i jesteś zielony w temacie. Tak, potem nowy własciciel kupi takiego z ropą w zbiorniczku, bedzie zadowolony jeździł, myślał że wszystko jest ok zero błędów a tu filter zapchany na amen i w najgorszym przypadku pożar. Długodystansowe masz myśli jeżeli chcesz coś takiego pociś

Matych
19-09-2012, 20:29
najprościej by było do tego zbiorniczka wlać ropy, wykasować błędy w komputerze i znaleźć nowego właściciela dla samochodu no to właśnie ci piszemy że normę to on będzie spełniał a ty na to że najlepiej by było się zachować jak oszust względem kupującego ,to już chyba lepiej oszukiwać niemiecką drogówkę i cieszyć się z jazdy innym samochodem bo tak ten silnik odżyje że to poczujesz.

madridista1902
16-02-2013, 13:22
Witam
Już pisałem na forum focusklubpolska i postanowiłem też poszukać pomocy.
Otóż zapaliła mi się kontrolka Awarii silnika i pod komputerem powiedzieli mi ze to jest spododowane brakiem płynu DPF. Dolałem litr i kontrolki nadal nie można usunąć.
Ani pod komputerem ani ręcznie resetować układ paliwowy tak jak kiedyś już tutaj instrukcję podał wojtekn.

http://i45.tinypic.com/11106ps.png

płynu dolałem w miejscu oznaczonym na czerwono. mam nadzieję, że dobrze prawda? Do tych przewodów na samej górzej zbiorniczka nie miałem dostępu. Który z nich to odpowietrznik? Jest różnica którym wlewem wlałem? Przecież płyn musiał się wlać do środka, bo nigdzie nie wyciekł.

Już naprawdę nie wiem co robić, aby kontrolka zniknęła. A inni użytkownicy pisali, że dolewali litr i było już ok. A ja nadal nie mogę się jej pozbyć... Pomóżcie koledzy.

Na liczniku mam 109 tys km.
Wczoraj zrobilem tak jak kazali mechanicy 40km na 3,5 tys. obrotów, stałą predkoscia. Kontrolka nadal sie swieci.

H0bbiT
16-02-2013, 15:02
Masz Fap czy Dpf bo z tego co się orientuję to filtr DPF jest suchy. Tak czy siak jak dolewałeś płyn to chyba wiesz co robisz, ale dolanie płynu bez akcji serwisowe niczego nie zmieni.

luki6262
16-02-2013, 15:59
masz mokry. DPF czy FAP to jest jedno i to samo, tylko skróty są tłumaczone z różnych języków (Angielski i Francuski). Samo uzupełnienie nic nie da. W tym zbiorniczku nie ma czujnika poziomu płynu (tak jak np. w zbiorniku paliwa) tylko zawartość płynu jest obliczana na podstawie algorytmu. Komputer sam wylicza ile zużył i ile mu zostało. Wiec jeżeli tam dolejesz to komp i tak "widzi" zbiorniczek jako pusty. Bez skasowania komputerowo, bądź odznaczenia funkcji "zbiornik uzupełniony" nie obędzie się.

madridista1902
16-02-2013, 16:23
Bylem pod komputerem 2 razy i błąd nie chce sie usunac..

luki6262
16-02-2013, 16:44
a co to masz za błąd? Przy braku płynu usunięcie błędu nic nie da. Musisz specjalnym programem/sprzętem "poinformować" kompa o uzupełnieniu płynu. Uniwersalnym komputerem raczej tego nie zrobisz.

madridista1902
16-02-2013, 17:41
Pojawia sie "awaria silnika".
No byłem u diagnosty i podpinał pod kompa, usuwał - nadal to samo.
Wybiorę się po weekendzie do najlepszego w Radomiu - on musi już coś poradzić.

heko
16-02-2013, 17:58
usuwanie błędów to tak jakbyś chciał zamalować tłustą plamę, zawsze wróci :)

Coneks
24-02-2013, 19:42
A ja postanowiłem nie usuwać DPFu więc wybrałem się na dolewkę płynu Eolys do TuneForce Poznań. Kontrolka jeszcze się nie zapaliła ale profilaktycznie postanowiłem dolać.
I mam mieszane odczucia jeżeli chodzi o obsługę. Wszędzie na forach piszą że poj. zbiorniczka to 1.8L (a max. można zalać 1.5L), a tu po dolewce poinformowano mnie że nie było tak źle, jeszcze nie był pusty bo weszło TYLKO 1.8L. Na moją uwagę że zbiornik ma po. 1.8L usłyszałem że w zależności od rocznika różne zbiorniki montowali... Nie miałem ani czasu ani nastroju na polemikę więc spasowałem. Najlepszym rozwiązaniem byłoby patrzenie im na ręce ale chyba nie o to chodzi oddając auto do mechanika.
Najlepsze było przy płaceniu 150zł za dolewkę i skasowanie IDS dolewki oraz cena płynu 200zł/litr. Zaśpiewali 550zł (czyli policzyli mi 2L). Ja im na to że 1.8*200=360+150=510zł. Po długich obliczeniach na zapleczu przyznali mi racje.
Niby usługa zrobiona, niby wszystko OK ale ja już tam raczej więcej nie zawitam.

dyha_hb
24-02-2013, 21:50
Witam,

ostatnio rowniez musialem dolewac tego cudownego plynu.

Po zapaleniu sie kontrolki (tej informacyjnej - o 'niskim stanie plynu', a nie o braku - 'awarja') w ASO dolali mi 1,1 litra plynu. Od poprzedniej dolewki przejechalem conajmniej 85 tkm - bo tak mi sie auto kupilo (nie wiem kiedy poprzednio dolewano).

Pozdrawiam

luki6262
24-02-2013, 22:08
1.8*200=360+150=510zł. Po długich obliczeniach na zapleczu przyznali mi racje.
Niby usługa zrobiona, niby wszystko OK ale ja już tam raczej więcej nie zawitam.

Za tą kwotę, co wydałeś na samą dolewkę, miałbyś 1/3 na wycinke :)

TuneFORCE
25-02-2013, 01:28
Coneks,

Witam,
Jestem z Poznania i szukam kompetentnej osoby do uzupełnienia płyny Eolys w Focusie MK2FL 1.6TDCI 2008.
Zdaje się że dobrze trafiłem ;-)
Proszę o informacje ile ta "przyjemność" będzie mnie kosztować od A do Z - czyli płyn + kasowanie pamięci dolewek.
Mam też pytanie ile takiego płynu wchodzi do zbiorniczka bo w necie różne wartości można znaleść?
Z góry dziękuję za info, mam nadzieję że cena będzie konkurencyjna i umówimy się na konkretny termin.
Pozdrawiam.


Witam,

Zbiornik ma pojemność 1,8l...ale liczmy 2l ponieważ wlewanie nie jest proste i zawsze się coś rozleje. Cena to 2x200zl + 150zł za dolanie i reset.

Pozdrawiam

Nie rozumiem dlaczego po wizycie u nas nie napisałeś do mnie na PW z zapytaniem o to czy zostałeś odpowiednio policzony...przed wizytą jakoś nie było problemu żeby wysłać zapytanie?

A co do tekstu dotyczącego ilości płynu...kolego pracownik powiedział o tym w kontekście innych samochodów czy silników gdzie są zbiorniki 3,5 czy 4,5l więc naprawdę nie rozumiem Twoich zastrzeżeń...szkoda że mnie nie było wtedy w firmie to bym Ci przypomniał naszą rozmowę albo kazał pracownikom przywrócić samochód do stanu jak przed wizytą i tyle.

Zawsze mnie zastanawia dlaczego w ludziach jest tyle złośliwości... byle tylko komuś dowalić...

Jeśli jesteś niezadowolony, że policzyliśmy więcej(cenę znałeś jeszcze przed przyjazdem!!!) to podaj na PW swoje dane do przelewu i wyśle Ci tą "nadpłatę" 40zł.

Coneks
25-02-2013, 12:59
Za tą kwotę, co wydałeś na samą dolewkę, miałbyś 1/3 na wycinke :)
Zgadza się, ale mój DPF jest całkiem świeży (przy 120tys wymieniony na nowy zgodnie z zaleceniami FORDA) także mam nadzieję jeszcze trochę życia przed nim.

Coneks,
Nie rozumiem dlaczego po wizycie u nas nie napisałeś do mnie na PW z zapytaniem o to czy zostałeś odpowiednio policzony...przed wizytą jakoś nie było problemu żeby wysłać zapytanie?

A co do tekstu dotyczącego ilości płynu...kolego pracownik powiedział o tym w kontekście innych samochodów czy silników gdzie są zbiorniki 3,5 czy 4,5l więc naprawdę nie rozumiem Twoich zastrzeżeń...szkoda że mnie nie było wtedy w firmie to bym Ci przypomniał naszą rozmowę albo kazał pracownikom przywrócić samochód do stanu jak przed wizytą i tyle.

Zawsze mnie zastanawia dlaczego w ludziach jest tyle złośliwości... byle tylko komuś dowalić...

Jeśli jesteś niezadowolony, że policzyliśmy więcej(cenę znałeś jeszcze przed przyjazdem!!!) to podaj na PW swoje dane do przelewu i wyśle Ci tą "nadpłatę" 40zł.

Zgadza się przed wizytą dokładnie wszystko ustaliliśmy:
Witam,
Jestem z Poznania i szukam kompetentnej osoby do uzupełnienia płyny Eolys w Focusie MK2FL 1.6TDCI 2008.
Zdaje się że dobrze trafiłem ;-)
Proszę o informacje ile ta "przyjemność" będzie mnie kosztować od A do Z - czyli płyn + kasowanie pamięci dolewek.
Mam też pytanie ile takiego płynu wchodzi do zbiorniczka bo w necie różne wartości można znaleść?
Z góry dziękuję za info, mam nadzieję że cena będzie konkurencyjna i umówimy się na konkretny termin.
Pozdrawiam.


Witam,

Zbiornik ma pojemność 1,8l...ale liczmy 2l ponieważ wlewanie nie jest proste i zawsze się coś rozleje. Cena to 2x200zl + 150zł za dolanie i reset.

Pozdrawiam

U mnie jeszcze nic nie wskazuje że Eolys się skończył, profilaktycznie chce to uprzedzić dlatego w sumie nie wiadomo ile wejdzie.
Więc robota 150 + za płyn ile wejdzie(200zł/litr), tak?
Kiedy mogę podjechać, sobota możliwa?
Jeśli tylko w tygodniu to kiedy?
Ile cała akcja będzie trwała?

Pozdrawiam

Witam,

W celu ustalenia i umowienia sie na termin prosze dzwonic bezposredio do firmy.
150zl dolewka i adptacja +200zl/l
Pozdrawiam
Dla mnie jest to jasne 150zł robota + co wejdzie do zbiorniczka.
Nie jestem złośliwy naprawdę uwierz mi - piszę jak było.
Piszesz że Cię nie było w warsztacie a wiesz o czym rozmawiałem z Twoim pracownikiem... - wyraźnie zaznaczyłem że chodzi mi o Focusa (w tym momencie inne auta mało mnie interesują).

Żeby za dużo nie pisać jedyne o co mi chodzi to to że wszędzie można znaleść informacje iż poj. tego zbiorniczka w Focusie ma 1.8L a można napełnić max. 1.5L (0.3L zostaje żeby się nie zapowietrzył). Jeżeli u mnie błędu o niskim poziomie Eolysu nie było to teoretycznie powinno się zmieścić mniej niż 1.5L (przy założeniu że było prawie pusto). A Panowie zalali ponoć 1.8L. I to jest jedyny problem.

Nie wiem o jakiej nadpłacie 40zł piszesz - zawołali 550zł ale zapłaciłem ostatecznie 510zł.

heko
25-02-2013, 13:08
...dodam tylko że niema miernika poziomu płynu, całość jest wyliczana w ECU i jest taka możliwość ze zarówno może płynu wcale nie być i nie będzie info o braku, jak i może pojawić się komunikat o braku, a płynu będzie jeszcze pod dostatkiem...więc zalewając go do zbiorniczka, leje sie do pełna i niema tu mowy o zapowietrzeniu itp :P