Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Światła do jazdy dziennej + diagnostyka


chevy
24-09-2012, 15:03
Witam,
Co prawda jestem świeżym posiadaczem Galaxy, ale niedopuszczalne dla mnie jest nie posiadać automatyki świateł, stąd mój mały manual.

Jako, że rozważałem kilka opcji wykonania świateł do jazdy dziennej, nieco poczytałem informacji na ten temat. W grę wchodziły 3 opcje:
1. Dodatkowe diodowe światła
2. Włączenie opcji świateł skandynawskich w serwisie
3. Montaż modułu SD2
Pierwsza opcja odpadła, ponieważ nie specjalnie przepadam za jakimiś przeróbkami zewnętrznymi auta, a w galaxy ciężko umieścić te światła aby wyglądało to zgrabnie. Druga opcja wydawałaby się najprostsza, ale później gdy coś robi się w aucie, światła są włączona cały czas, aby opcję wyłączyć, konieczna jest ponowna wizyta w serwisie – każda ok.100zł.
Dlatego padło na montaż modułu SD2 (wpiszcie w alledrogo „moduł SD2” i na pewno znajdziecie), koszt ok.50zł z przesyłką, do mnie paczka dotarła błyskawicznie na drugi dzień. Montaż dziecinnie prosty, do wykonania na spokojnie w 30min (gdy nie trzeba szukać kabli). UWAGA! Należy zamówić moduł do Forda Smaxa / Galaxy mk3 – jest to wersja z diodą, która uniemożliwia przedostawaniu się znikomego napięcia na światła drogowe, podczas świecenia się mijania (nie żarzą się długie).
Moduł jest wielkości grubszej paczki papierosów i mieści pod lampą, wciśnięty pod wiązkę przewodów (widać na foto). Wychodzą z niego następujące przewody:
- czerwony – zasilanie +12 po stacyjce
- czarny – masa
- brązowy – zasilanie +12 ze świateł pozycyjnych (podanie napięcia na ten przewód wyłącza moduł)
- 2x niebieski – do świateł drogowych (długich)
Podłączenie:
1. Odpiąć wtyczkę zasilającą i odkręcić lewą lampę, dwa górne wkręty i lampa sama wychodzi.
2. Rozwinąć taśmę na łączeniu wiązek przewodów idących do lewej lampy (widać w którym miejscu wiązka wchodzi w większą), wyjąć nieco przewodów z plastikowej otuliny.
3. Rozwinąć taśmę na łączeniu wiązek przewodów idących jakby w dół zderzaka (wiązka od paktronika, zasilania pompy spryskiwacza, halogenów i właśnie pozycyjnych), wyjąć nieco przewodów z plastikowej otuliny.
4. W pierwszej kolejności podłączamy masę, najlepiej lutownicą wykonać oczko lub kupić gotowe, przykręcić do masy. Pod lampą jest do wyboru kilka opcji, ja podłączyłem do mocowania puszki bezpieczników, jako że w ogóle nie było zardzewiałe.
5. Mostkujemy dwa niebieskie przewody i podłączamy do szaro-brązowego idącego od kostki lampy lewej. Instalacja w aucie jest tak wykonana, iż nie trzeba podłączać się do lampy prawej (stąd zmostkowane przewody niebieskie).
6. Przewód brązowy podłączamy do żółto-niebieskiego idącego do świateł pozycyjnych w zderzaku (w obudowie halogenów).
7. Przewód czerwony najprawdopodobniej trzeba będzie przedłużyć, można go wpiąć w wolne gniazdo bezpicznika F6 w skrzynce. Jeśli macie je zajęte (pewnie jakieś wyposażenie), trzeba znaleźć jakieś inne zasilanie ale po włączeniu zapłonu. Na przewodzie czerwonym można zamontować włącznik, jeśli chcemy aby od czasu do czasu moduł wyłączyć.
8. Wszystkie podłączenia solidnie lutujemy lub można wykorzystać takie specjalnie złączki (spinki), ale jakoś bardziej ufam lutowi. Po zaizolowaniu taśmą, przewody chowamy do oryginalnych otulin, które później na nowo owijamy taśmą.
9. Montujemy i podłączamy lampę
Aby sprawdzić funkcjonowanie, należy URUCHOMIĆ SILNIK – dopiero wtedy moduł działa. Od teraz kilka sekund po uruchomieniu silnika, zapalą się światła drogowe na ok 30% mocy. Po włączeniu świateł pozycyjnych, zgodnie z przepisami gasną. Oczywiście w dzień również działa „miganie” światłami drogowymi, zapalając się pełną mocą. Ja mam światła automatyczne i wszystko działa wzorowo – po zmierzchu wyłączają się światła dzienne, włączają się same światła mijania i pozycyjne. Co ważne, w dzień nie ściemnia się nam tablica rozdzielcza.

Mam nadzieję, że komuś to się przyda.
Pozdrawiam,
chevy

Instrukcje można ściągnąć w PDF z pliku:
https://rapidshare.com/files/3036728546/Montaż modułu SD2 Galaxy MK3.pdf

Za wszelkie informacje będę wdzięczny :570:

chevy
01-10-2012, 09:53
Jednak i ja mam pytanie, to gdzie mogę zdobyć coś w rodzaju VAGa do Forda (ale takie sprawdzone) i jakie są tego orientacyjne koszty? Program, z tego co się zorientowałem to chyba ELMConfig, tak? Jak jest funkcjonalność tego (odczyt błędów, konfiguracje auta)? O tym chciałem przeczytać w przyklejonym wątku, ale dotyczy to mk2.

maijkel
01-10-2012, 17:28
Wtam, Kolego wszystko fajne, tylko czy aby zgodne z przepisami?:!:

chevy
02-10-2012, 10:21
Skoro to podobno rozwiązanie fabrycznie programowalne, to chyba tak :>

dikileiden
02-10-2012, 13:00
niestety nie do lamp z xenonami

benio
02-10-2012, 17:27
Dikileiden na długich też masz Xenony:?:
Ja mam Xenony ale na krótkich a żarówki typu H są na długich i u mnie moduł SD-2 działa bez problemu podłączony właśnie pod długie.:p

dikileiden
02-10-2012, 17:40
No to sorry , nie wiedziałem że podłącza się pod długie.

benio
02-10-2012, 18:00
Ten moduł można ustawiać na 30, 40 lub 50 procent mocy i wtedy długie nie dają po głazach - ja mam ustawione na 30%.
Jeżeli ktoś chce mieć możliwości regulacji (j.w.) to przed zakupem należy zaznaczyć sprzedającemu taką możliwość.

chevy
03-10-2012, 10:07
Ten moduł można ustawiać na 30, 40 lub 50 procent mocy i wtedy długie nie dają po głazach - ja mam ustawione na 30%.
Jeżeli ktoś chce mieć możliwości regulacji (j.w.) to przed zakupem należy zaznaczyć sprzedającemu taką możliwość.

Dokładnie tak. Ja mam na stałe 30% i raczej zmieniać tego nie będę, ponieważ wg. daje odpowiednie światło jako dzienne, a w żaden sposób nie oślepia. :razz:

Jarek G.
04-11-2012, 19:42
Witam Panowie, póki ten temat mnie nie dotyczył to go puściłem mimo uszu.
Ale od dwóch tygodni jestem szczęśliwym (?) posiadaczem MkIII i pierwsze co mnie wnerwia to brak świateł do jazdy dziennej. W poprzednim MkII to sobie rozwiązałem dokładając ledy - vide moje posty - ale w tym chciałbym, żeby to wyglądało profesjonalnie. I tu pytanie: czy można ten moduł założyć u mnie - mam bi-xenony.
Pozdro.

taxidriver
07-11-2012, 16:02
A może poszukaj halogenów przeciwmgielnych z dziennymi widziałem coś takiego na aleeee....drogo jakiś czas temu właśnie do mk3 .Takie coś jak w kodach montują fabrycznie
znalazlem cos takiego chybo to jest to.
http://allegro.pl/halogen-halogeny-ford-galaxy-06-belka-pas-nowe-i2702104003.html

Jarek G.
07-11-2012, 19:07
Nie bardzo kolego rozumiem o co Ci chodzi. Takie coś co oferuje facet na alledrogo mam w swoim samochodzie - przeciwmgłowe plus pozycyjne.

taxidriver
07-11-2012, 21:05
przeciwmgłowe plus pozycyjne.
AAAA to pozycja sory nie wiedziałem nie zwracałem uwagi na mk 3 aż tak ;)

Jarek G.
08-11-2012, 12:28
No to nadeszła pora żebyś też zmienił autko. Wtedy razem będziemy pokonywać wszystkie przeciwności.
Pozdro. :)
ps. aczkolwiek w dalszym ciągu poszukuję rozwiązania problemu świateł do jazdy dziennej.

taxidriver
08-11-2012, 14:13
No to nadeszła pora żebyś też zmienił autko.Galaxik ma u mnie dożywocie jak zmienię w opcji mam jak na razie nowszy sharan C6 Suzuki Kizaszi ( ale to za nowe suzuki)

Jarek G.
09-11-2012, 00:25
Suzuki Kizaszi

Znaczy się dzieci już podrosły i nie potrzebny już autobus.
Taka kolej rzeczy.
Pozdro.
I dla dzieci.

chevy
12-11-2012, 15:50
Jarek, najlepiej po prostu napisz do producenta tego modułu:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-modul-swiatel-dziennych-sd-2-i2778186424.html

Ale myślę, że do bi-ksenonów też powinno pasować, tylko może nie będzie mógł wtedy ograniczyć mocy świecenia (co byłoby bez sensu w przypadku długich, ale pewnie można podłączyć do normalnych mijania)... tego nie wiem.

Jarek G.
12-11-2012, 18:55
I takiego typu moduł będę miał założony. juą jestem umówiony z moim specjalistą od reflektorów. Tylko nie wiem czy mają mi się świecić jako jazda dzienna: halogeny czy długie. Pokaże mi obie opcje i wtedy wybiorę.
Pozdro. :)

Ps. kolego chevi - co ty masz za silnik? 136 KM? Ja mam niby 140 a po VINie (oczywiście jestem trzeźwy) stoi, że 143.
No już jestem głupi.

maijkel
13-11-2012, 10:49
Witam, ja w moim MK2 mam zamiar podpiąc ten moduł pod światła mijania. Powód jest taki: "Jak obnizenie napjecia wplywa na zywotnosc zarowek?

Przy pracy z SD-2 temperatura włókna jest niska dzięki czemu wystepuje mała emisja wolframu i cykl halogenowy nie jest potrzebny. Poza tym reflektorów samochodowych używa się okresami przy pełnej mocy stwarzajac tym samym odparowanie wolframu z powierzchni szkła i odtransportowanie go na włókno. W rezultacie zywotnosc zarówki sie zwieksza Gorzej jesli w aucie mamy zarówki jednowłóknowe a w nocy jezdzimy tylko po mjescie i nie uzywamy swiateł drogowych Tylko ,ze w tym przypadku zazwyczaj żarówka jest w osobnym kloszu i wtedy proponuje podłaczenie SD-2 do swiateł mijania "

rada ze strony producenta tego modułu.

http://kogiel.za.pl/faq.php

BBK66
15-11-2012, 04:40
hmmmmm,teorie przepiękne,mowa zarąbista moje wolframy na światłach długich świecą już rok,żarówki nie wybuchły,ani nie z matowiały jak co niektórzy mi to odradzali,śmiga jak ta lala,policja nie czepia się,przegląd zaliczony a ''plus'' wziąłem do ich załanczania z czujnika ogrzewania na podszybiu z dołożeniem przekaźnika także dopiero się załanczają po odpaleniu diesla,a nie po przekręceniu stacyjki a impuls wyłaniania owych świateł wziąłem z świateł mijania bo dopiero po załączeniu świateł mijania dzienne gasną,bo postoje z dziennymi niekiedy razem używam a to uzależnione od war.drogowych

Jarek G.
15-11-2012, 12:42
bo postoje z dziennymi niekiedy razem używam a to uzależnione od war.drogowych

O ile pamiętam to wg przepisów dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych. Poza tym mówiąc "war. drogowe" masz zapewne na myśli zmniejszenie przejrzystości powietrza spowodowane m. in. mgłą lub opadami atmosferycznymi. A tu przepisy nakazują używania świateł mijania lub mijania i przegiwmgielnych (czy jak to się poprawnie nazywa-przeciwmgłowych).
I think.
Pozdro. :>

BBK66
15-11-2012, 16:12
O ile pamiętam to wg przepisów dzienne gasną po włączeniu pozycyjnych. Poza tym mówiąc "war. drogowe" masz zapewne na myśli zmniejszenie przejrzystości powietrza spowodowane m. in. mgłą lub opadami atmosferycznymi. A tu przepisy nakazują używania świateł mijania lub mijania i przegiwmgielnych (czy jak to się poprawnie nazywa-przeciwmgłowych).
I think.
Pozdro. :>

hmmmm,ostatnie wypociny rządzących to pisało że światła dzienne gasną po włączeniu świateł mijania i,lub zgaszenie pojazdu.

Jarek G.
15-11-2012, 16:30
Chociaż nie byłem w 100% przekonany to zwracam honor: św. do j. dz. wyłączają sie po załączeniu św. mijania lub przeciwmgłowych.
Pozdro.

Co nie znaczy, że u siebie nie uaktywnie św. d. j. dz. w św. drogowych. :619:

chevy
20-11-2012, 08:52
Ps. kolego chevi - co ty masz za silnik? 136 KM? Ja mam niby 140 a po VINie (oczywiście jestem trzeźwy) stoi, że 143.
No już jestem głupi.

W sumie nie wiem jaką mam dokładnie wersję, ponieważ w papierach auta mam 100KW a po VINie na www jest to wersja dokładnie 130KM, czyli niecałe 100KW. Dam już zgłupiałem co i jak. :570:

djzygi
04-01-2013, 12:05
załozyłem nowy wątek gdyz było kilka pytan w innym temacie.
W UK jest to nie wymagane ale z przyzwyczajenia i mojego bezpieczenstwa zawsze jezdziłem na swiatłach mijania wiec postanowaiłem zaopatrzyc sie w swiatla do jazdy dziennej firmy Hella które zamontowalem w dolnym grilu.

link do lampek http://www.myhellalights.com/index.php/default/daytime-running-lights/30-daytime-running-light-kit/
Kupiłem nowe na allegro za 150 zl.

Zdjecia nie oddają takiego wrazenia jak jest w rzeczywistowsci, swiatła mają jasny "lodowaty" kolor jak w pojazdach marki Audi lub ford s-max/Mondeo

1. http://img15.imagefra.me/i514/djzygi/juy0_05e_u2ar.jpg (http://i.imagefra.me/62djh8rk)
2. http://img14.imagefra.me/i514/djzygi/juy0_d9e_u2ar.jpg (http://i.imagefra.me/b6ejh8rl)
3. http://img15.imagefra.me/i514/djzygi/juy0_11b_u2ar.jpg (http://i.imagefra.me/821jh8rm)
4. http://img15.imagefra.me/i514/djzygi/qu3q_733_u2ar.jpg (http://i.imagefra.me/316jh8rn)

wojtekn
04-01-2013, 13:33
djzygi o światłach dziennych był temat więc twój post przeniosłem. ;)
Na przyszłość zerknij czy taki temat lub podobny już jest. 8)

PS: Fajnie że fotki zapodałeś. :D

Jarek G.
04-01-2013, 21:16
Szczerze powiem, że te (zob. zał) podobają mi się bardziej.

djzygi
04-01-2013, 21:21
pionowo bardzoładnie sie prezentują, myslałem aby swoje tak zamontowac ale niestety kupiłem za długie! mysle za jeszcze pomysle nad zmianą na pionowe bo faktycznie ładniej sie prezentują. Ciekawe jakiej firmy ma te ledy, moze ktos wie??

Jarek G.
04-01-2013, 21:57
Philips czteroledowy.

dikileiden
04-01-2013, 23:06
Szczerze powiem, że te (zob. zał) podobają mi się bardziej.

a skąd żeś wytrzasnął to moje zdjęcie ;-)

Jarek G.
04-01-2013, 23:12
Wielki Brat czuwa.

djzygi
04-01-2013, 23:36
dikileiden

jesli masz takie swiatełka dzienne to mozesz napisac jaki to jest dokładnie model swiateł?? poniewaz czytałem opinie i nie za bardzo chwalą ledy Philips'a! ze bywa czasami "dyskoteka" lub lampki padają po kilku dniach!

wojtekn
04-01-2013, 23:47
djzygi ja mam zamontowane Philipsa jak tylko weszły na rynek i zero problemów. ;)

krzyspvfr
05-01-2013, 06:26
dikileiden

jesli masz takie swiatełka dzienne to mozesz napisac jaki to jest dokładnie model swiateł?? poniewaz czytałem opinie i nie za bardzo chwalą ledy Philips'a! ze bywa czasami "dyskoteka" lub lampki padają po kilku dniach!

Mam Philipsa DayLight 4 od ponad 2 lat i zero problemów.

dikileiden
05-01-2013, 08:36
Tak jak koledzy piszą powyżej Philips DayLight 4 , dwa lata zero problemu.

Jarek G.
05-01-2013, 11:36
W poprzednim Mk2 miałem też Philipsa pięcioledowego i też bez problemu. Teraz jeździ na nich mój kupiec i jeszcze mu świecą.

pawilk22
16-08-2013, 18:45
Mam pytanie, czy ktoś już montował do nowego Forda Galaxy zestaw fabryczny świateł do jazdy w dzień? Dokładnie chodzi mi o to czy pasują do nowego typu zderzaka.

pawilk22
17-08-2013, 15:59
Światła o których piszę to oryginalny model fordowski. W zestawie są elementy świetlne i plastikowe nakładki które trzeba zamontować w zderzaku pod reflektorem przeciwmgłowym. W zderzaku trzeba wyciąć otwór i przykleić pomalowane wcześniej nakładki plastikowe. Według mnie pasują one do starego zderzaka, a nie do nowego. Auto jest z tego roku i ma nieco inaczej wyprofilowany dół zderzaka. Pytam czy ktoś już miał do czynienia z montażem tych świateł. Serwis twierdzi, że będą pasować, ale ja jakoś nie do końca jestem przekonany

Jarek G.
17-08-2013, 22:06
zestaw fabryczny świateł do jazdy w dzień

A możesz wyjaśnić jaki to zestaw fabryczny do Galaxy?

pawilk22
18-08-2013, 14:54
A możesz wyjaśnić jaki to zestaw fabryczny do Galaxy?
Opisałem poniżej jak on wygląda. Zamawiany był w serwisie Forda i występuje w oryginalnym katalogu części zamiennych Forda.

Jarek G.
18-08-2013, 15:07
Pytam bo nie widziałem jeszcze fabrycznie zamontowanych świateł w nowych fordach. A widziałem ich sporo. A to co piszesz to jakaś oferta forda. Dlaczego nie wypuszczają fordów z zamontowanymi już światłami?

pawilk22
18-08-2013, 15:19
Nie wiem dlaczego. Jak zamawiałem tego swojego nowego Forda to okazało się że nie ma opcji świateł dziennych we fabryce. Można właśnie zamówić zestaw do montażu w serwisie. Jednak mam wątpliwości, które opisałem poprzednio.

wojtekn
19-08-2013, 07:53
To będzie zestaw z firmy MS DESIGN taki jak na fotce. ;)

dikileiden
19-08-2013, 08:50
Znalazłem galaxy z takimi ledami , to chyba jest nakładka na halogen.

pawilk22
20-08-2013, 09:12
Dziękuję bardzo za pomoc. Wygląda na to, że to co zamówiłem jest takie jak na zdjęciu od Kolegi Dikileiden. Pewnie się zdecyduję na tą dziurę w zderzaku, bo efekt końcowy wygląda nieźle.

Grzegorz 44
31-08-2013, 21:26
Witaj tak czytam o tych światłach i mysle czy niemyslałeś aby wykozystać na światła dzienne światła montowane leflektor na dole postojówki i przeciwmgłowe tak jak maja nowe skody oktawie?

Jarek G.
01-09-2013, 10:58
to co zamówiłem

I na koniec: cena?

dzIkImaNdI
07-02-2014, 18:23
Znalazłem galaxy z takimi ledami , to chyba jest nakładka na halogen.

Witam widzialem takie na niemieckim ebay warsztat proponuje przerobke na takie plus nowy przeglad cena oko 300 euro

Seba222
29-04-2014, 04:55
Witam. Stałem się niedawno szczęśliwym posiadaczem Forda Galaxy MK3 i mam kilka pytań odnośnie świateł dziennych.
- mam najprawdopodobniej włączone "światła skandynawskie" bo po włączeniu silnika automatycznie włączają się światła mijania i pozycyjne, ale licznik się nie podświetla - jak to wyłączyć? Czy tylko serwis, czy można w inny sposób?
- co to za światła z ostatnich postów (montowane pod lampą halogenów) i gdzie je można kupić?

mayak
29-04-2014, 08:52
światła skandynawskie można włączyć/wyłączyć (a także aktywować tempomat, autoryglowanie i kilka innych rzeczy) programem ELMConfig
jest kilka wątków o nim - polecam przeczytać zanim cokolwiek się zrobi, bo przy nieumiejętnym użyciu można zrobić warzywko z auta

Seba222
02-05-2014, 21:59
Dzięki. Własnie przekopałem się przez 92 strony postów o ElmConfig. Tak naprawdę potrzebuję tylko wyłączyć skandynawskie, bo moja Galaktyka jest z tych prawie "wszystkomających" :)

yoosef
11-08-2014, 20:15
A czy nie istnieje opcja aktywowania świateł do jazdy dziennej na długich (na 30%) przy bixenonie tak jak to się robi w innych autach ?

sewenpamp
15-08-2014, 09:28
Witam co do przepisów mówiących o światłach do jazdy dziennej to przed montażem świateł do mk1 dużo szukałem i czytałem znalazłem przepis który mówił że światła do jazdy dziennej muszą gasnąc po załączeniu świateł postojowych lub mijania, ale to w samochodach do roku 1999(nie jestem na 100we pewny czy ten rok ale jak znajdę to dam znać), a w samochodach po roku 1999 przepis mówi tak jak już było pisane, że światła do jazdy dziennej gasną po załączeniu świateł postojowych.

sewenpamp
19-08-2014, 11:38
Witam mam pytanie założyłem dzisiaj moduł jest ok światła zapalają się chyba po 5s, a i automat też fajnie działa jak zasłonie to się zaświecają światła mijania a gasną do jazdy dziennej oczywiście jak załączę postojowe to też gasną czyli ok, ALE jest małe problem po włączeniu postojówek-mijania lekko migają żarzą się drogowe ktoś wcześniej pisał o jakiejś diodzie że musi być w module.
Czy można samemu diodę dolutować? Jak tak to proszę o wskazówki gdzie dolutować jaka dioda i gdzie kupić wiem że dużo wymagam, ale myślę że może ktoś pomoże. :wink:

Tak wygląda załączanie się światełek:

http://youtu.be/4XI72VcjAoM

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Jeszce jedna ważna sprawa dzięki chevy za opis bardzo pomocny ja jeszcze izolacje termokurczliwą pozakładałem i jest naprawdę w porządku:)

marcink719
19-08-2014, 15:39
A czy takie swiecenie na 30% to jest zgodne z prawem? Przypuszczam, ze przepisy nigdzie nie wspominaja o takiej opcji... Poza tym mam watpliwosci o trwalosci takiego uzywania swiatel, ale to tylko moje domysly...

taxidriver
19-08-2014, 16:18
A czy nie istnieje opcja aktywowania świateł do jazdy dziennej na długich (na 30%) przy bixenonie tak jak to się robi w innych autach ? nie jest to legalne w Pl....

Witam co do przepisów mówiących o światłach do jazdy dziennej to przed montażem świateł do mk1 dużo szukałem i czytałem znalazłem przepis który mówił że światła do jazdy dziennej muszą gasnąc po załączeniu świateł postojowych lub mijania, ale to w samochodach do roku 1999(nie jestem na 100we pewny czy ten rok ale jak znajdę to dam znać), a w samochodach po roku 1999 przepis mówi tak jak już było pisane, że światła do jazdy dziennej gasną po załączeniu świateł postojowych.
Marnie szukałeś lub czytałeś z ego co pamiętam poprzedni przepis w 99 roku przestał obowiązywać a teraz jak masz dzienne to muszą się automatycznie wyłączać po włączeniu innych droga mijanie....
Światła dzienne mają być w konkretnej lokalizacji a nie "zamulone skandynawskie" z jakiejś przyczyny producenci nie sprzedają takiej opcji salonowo w nowych furkach. trafisz na pajaca ze straży gminnej lub innego nadgorliwca z itd i płacisz jak za rowery na klapie lub haku.....

sewenpamp
19-08-2014, 22:00
Człowieku ja tego przepisu szukałem prawie 5 lat temu więc pewnie trochę zmian wpadło, ale dla mnie też chore było to że światła do jazdy dziennej były załączone razem z postojowymi, a jak napisałem w poście nie jestem pewny co do roku jak znajdę to napiszę jest to rok 2009 (Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych świeciły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulaminem nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja[1], które zmieniło obowiązujące przepisy, dostosowując je do europejskich norm prawnych.

Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej będą obowiązkowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. Oznacza to, że obowiązek ten nie dotyczy wszystkich nowych samochodów, ale wyłącznie nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele samochodów nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej), a co do twojej wiedzy o umieszczeniu świateł do jazdy dziennej to raczej chyba mało się orientujesz w tym temacie czytaj to ze zrozumieniem :
"Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć oznaczenie RL.
Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu
Na równej wysokości
Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm
Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm
Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu
Nie mogą być zamontowane dalej niż 40 cm od obrysu pojazdu
Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej". Jak to do Ciecie nie przemawia to sobie schemat zrób jak to może wyglądać, bo co do łamania przepisów to tylko zostaje brak oznaczenia klosza lampy, które musi widnieć oznaczenie RL.:619:
Nara

Bump: A czy takie swiecenie na 30% to jest zgodne z prawem? Przypuszczam, ze przepisy nigdzie nie wspominaja o takiej opcji... Poza tym mam watpliwosci o trwalosci takiego uzywania swiatel, ale to tylko moje domysly...

Chodzi o to, że na kloszach nie mamy odpowiedniego symbolu, ale jak Ciebie chwycą to nie mają uzasadnienia bo światła miałeś włączone i świeciły, a jakie "zaraz sprawdzę przecież wszystko było ok" kabelek od plusa nara i wszystko wraca do normy:D, a tak po za tym to sporo jeżdżę i mam CB i ja nikomu ani mi nikt nie zwracał uwagi przecież to widać kto na czym jedzie , chociaż zobaczę teraz po modyfikacjach co będzie.

marcink719
20-08-2014, 00:19
[...]bo co do łamania przepisów to tylko zostaje brak oznaczenia klosza lampy, które musi widnieć oznaczenie RL.:619:
Nara

Bump:

Chodzi o to, że na kloszach nie mamy odpowiedniego symbolu, ale jak Ciebie chwycą to nie mają uzasadnienia bo światła miałeś włączone i świeciły, a jakie "zaraz sprawdzę przecież wszystko było ok" kabelek od plusa nara i wszystko wraca do normy:D, a tak po za tym to sporo jeżdżę i mam CB i ja nikomu ani mi nikt nie zwracał uwagi przecież to widać kto na czym jedzie , chociaż zobaczę teraz po modyfikacjach co będzie.

Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że podajesz każdy nr artykułu, sprawdzając drobiazgowo czy wszystko gra, a mimo to świadomie łamiesz prawo stosując "tylko" jedno ale czyli światła bez symbolu RL.

No niestety tylko jedno "ale" oznacza niezastosowanie się do przepisów, więc po co je sprawdzać... ;)

Moim zdaniem takie rozwiązanie jest bez sensu, bo co zyskujesz? Tylko żarówki od pozycyjnych z przodu i ośw. rejestracji? No może jeszcze pozycyjne z tyłu jak będą odłączane w dzień, ale moim zdaniem to akurat jest bez sensu przerabiać, jeśli zdecydowana większość samochodów na drogach przyzwyczaiła wzrok (coś jedzie przede mną -jest oświetlone).

Niestety najczęściej wymienia się żarówki h7 od mijania czy długich, więc zakładając nawet 30% z 55W x2 to 33W.

Przykładowe światła dzienne Phillips zużywają 2x7 W, czyli ponad 2 razy mniej.

taxidriver
20-08-2014, 09:57
Człowieku ja tego przepisu szukałem prawie 5 lat temu więc pewnie trochę zmian wpadło,


to po co piszesz głupoty w 2014 roku i zaśmiecasz temat....
jak masz wyżej napisane nie ma to sensu a u nas nie można jeździć na światłach skandynawskich....

Jarek G.
20-08-2014, 14:46
płacisz jak za rowery na klapie lub haku.....
a co masz na myśli?

taxidriver
20-08-2014, 15:15
W tym ciut innym kraju od normy, możesz zapłacić mandat za platformę z rowerami na haku
( za zasłonięte świateł, brak tablicy rejestracyjnej lub za fałszowanie dokumentów.).
O ile światła prosta rzecz belka i po sprawie o tyle z pozostałymi gorzej.
Parę dni temu byłem świadkiem próby wystawiania Niemcom przez Strasz gminną , gminy Rewal takich mandatów, paru polaków też dostało. A z Niemcami były jaja bo nie wiedzieli o co chodzi. Mieli platformy i duble blach u nich to norma a nasze Dzielne Straszaki się czepiały i to tylko po polsku. Bez języka Goethego i Szekspira.....;)

http://moto.wp.pl/kat,1035799,title,Przewozenie-roweru-mandat-to-nawet-500-zl,wid,16610119,wiadomosc.html

Jarek G.
20-08-2014, 18:48
Ja mam na hak Thule. Są światła, jest tablica rej. (zrobiłem zdjęcie oryginalnej mojej, wydrukowałem, zafoliowałem, wsadziłem w ramkę i przykręciłem do bagażnika - jak oryginał). Podjechałem do drogówki i powiedzieli, że ok. Poza tym dodatkowo stwierdzili, że nie ma wytycznych odnośnie jaka ma być tablica na takim bagażniku.
A Gminnicy? Po prostu nie wezmę od nich mandatu i zaproszę do grodzkiego.

Odnośnie materiału filmowego to wypowiedź dotyczyła bagażnika na tylnej klapie. I tu się zgadza. Nie ma on własnego oświetlenia i zasłania tablicę rej. i to może być przyczynkiem do mandatu.
Ale nie hakowce.

taxidriver
20-08-2014, 19:38
I tu się Jarku mylisz, niestety oba są zagrożone. Jak to w Pl brak konkretnych wytycznych i jednoznacznej interpretacji. Ilu urzędników tyle interpretacji i u miśków też tak jest. Jak trafisz na kretyna nic nie uzyskasz.

sewenpamp
20-08-2014, 21:14
Jarek rozmawiałem z kumplem z policji na temat tych bagażników i mówił, że jest lipa bo przepisy mówią "gdzie i jak na samochodzie ma być zamontowana tablica rejestracyjna " to jedna sprawa, a druga to sprawa taka że podobna to co ty zrobiłeś z tą rejestracją też nie jest legalne bo "nie jest to homologowane nie ma tej nalepki ", a i jak jakiś się trafi bardziej upierdliwy to będzie rzucał oskarżenia o fałszerstwie :shock: to tak jak z moimi światłami chyba. :surprise:

"Chevy" kiedyś napisał:

"UWAGA! Należy zamówić moduł do Forda Smaxa / Galaxy mk3 – jest to wersja z diodą, która uniemożliwia przedostawaniu się znikomego napięcia na światła drogowe, podczas świecenia się mijania (nie żarzą się długie)". Da się samemu tą diodę wlutować?

Pozdrawiam :surprise:

Jarek G.
20-08-2014, 21:16
Stosując Twoją retorykę to strach w ogóle wyjść z domu. Bo i dozorca może być kretynem i wyleje Ci pod nogi wiadro z wodą. Ale kto nie ryzykuje w kozie nie siedzi.
Ok. Odeszliśmy od tematu. Pozwólmy do niego powrócić.
Pozdro. g:DD

taxidriver
20-08-2014, 22:07
Tak trzeba w przekaźnik wlutować między zasilanie główne a mase co do mocy nie pamiętam( chyba 1N4148).
styki 85-86 jak dobrze pamiętam...
Ale jestem po piwku i słabo pamiętam.;)

sewenpamp
20-08-2014, 22:14
Dzięki ale jak jutro sobie przypomnisz to daj znać czy to na pewno ta dioda :D

taxidriver
21-08-2014, 10:17
może być to co napisałem lub każda inna dioda minim 1 K . tu masz całą strone sklepu z diodami coś sobie znajdziesz.
http://www.conrad.pl/Dioda-ESDA12-1K-STMicroelectronics-ESDA12-1K.htm?websale8=conrad&pi=1183806

drtz
29-09-2014, 21:35
Parę dni temu byłem świadkiem próby wystawiania Niemcom przez Strasz gminną , gminy Rewal takich mandatów, paru polaków też dostało. A z Niemcami były jaja bo nie wiedzieli o co chodzi. Mieli platformy i duble blach u nich to norma a nasze Dzielne Straszaki się czepiały i to tylko po polsku. Bez języka Goethego i Szekspira.....;)



a coz to za dyrdymaly wyssane z palca? auto ma spelniac warunki w kraju rejestarcji. w zwiazku z tym straz mieska moze skoczyc niemcom. reguluje to konwencja wiedenska. nie mowiac juz o tym, ze straz zdaje sie nie ma uprawnien do nakladania mandatow za tego typu rzeczy :lol:

taxidriver
30-09-2014, 12:56
Nie do mnie pretensje czyżbym obruszył dzielnego "Straszaka Miejskiego."?

drtz
01-10-2014, 07:19
Nie do mnie pretensje czyżbym obruszył dzielnego "Straszaka Miejskiego."?


Jak na posiadany avatar bardzo średni tok dedukcji.
I raczej nie uwierzę, że taka sytuacja miała miejsce.
A żeby nie robić do końca offtopu to faktycznie brak świateł do jazdy dziennej w nowo sprzedawanych galaxy jest dla mnie kuriozalne. Tym bardziej, że w mondeo i s-maxie sobie z tym poradzili.

Alina1991
01-10-2014, 14:28
Podobno w Galaxy po liftingu od 2010 jak ktoś zamówił sobie wersje reflektorów z światłami do jazdy dziennej to jak jest przełącznik w pozycji 0 to świecą z mniejszą mocą a jak włączysz normalnie to wtedy świecą 100%. Tego się dowiedziałam w serwisie.

drtz
01-10-2014, 18:08
Interesowałem się tym przed zamówieniem auta. W dwóch salonach potwierdzono, że w galaxy nie ma opcji świateł dziennych. Gdyby było tak jak piszesz musiałaby by to opcja oprogramowania, a reflektory główne musiałyby posiadać odpowiednie oznaczenie zgodne z przepisami. Nie wiem czy to możliwe. Słyszał ktoś o takim przypadku w salonach innych marek?

mirek1966
05-04-2015, 22:35
Witam. Mam mk 3 zamontować światła dzienne pionowo przy światłach przeciwmgielnych. Proszę o informacje od osob, które tak zamontowały - jak umocować takie światła i jak zdemontować kratkę. Z góry dziękuję za pomoc.

BBK66
06-04-2015, 05:59
ja mam zamontowany moduł SD2 na światłach mijania świecący na 50% i jest ok,posiadam jakieś 3 lata i sprawuje się wyśmienicie-sterowanie przez przekażnik z czujnika temperatury zewnęcznej do sterowania dogrzewaczem czyli impuls dostaje jakieś 2-3 sekundy po odpaleniu auta nie przeciążając np w zime rozruchu w dieslu ,kiedyś miałem na długich 30% ale dostawałem info że pod wieczór deko oślepiały jadąc na wprost
obecnie mam na mijania i jest super

Jarek G.
06-04-2015, 13:35
Pod wieczór to raczej jazda już na mijania. A Twój moduł to raczej do normalnych mijania bo nie do xenonów.

Matw
09-04-2015, 20:18
Witam. Mam mk 3 zamontować światła dzienne pionowo przy światłach przeciwmgielnych. .

Po co się męczyć? Założone mam zamiast przeciwmgłowych zarówek ledy osrama + oczywiście moduł do świateł dziennych wyłaczające dzienne gdy zapalaja się pozycyjne , świecą zacnie białym światłem, kontroli na drodze miałem kilka, nikt się nie czepiał, nikt nie zadawał pytań. Podobnie za granicą.

kkooccuurr
26-06-2015, 12:46
Witam,

Mam światła automatyczne lecz obecnie czujnik zmierzchu wyłącza w dzień światła mijania które zgodnie z przepisami powinny być włączone. Czy istnieje możliwość modyfikacji działania tylko i wyłącznie świateł automatycznych (bez zmieniania trybów 0, P, 1) tak bym mógł korzystać z trybu A także w dzień? Chciałbym żeby wyglądało to następująco:

0 - nie świeci się nic (bez zmian)
P - świecą się postojowe (bez zmian)
1 - świecą się mijania (bez zmian)
A - w dzień palą się swiatła mijania (obecnie są wyłączone), w nocy właczają się swiatła mijania (bez zmian). Zmiany podświetlanie radia, zegarów w dzień/nocy (bez zmian)

Czy można takie zmiany wprowadzić przez modyfikacje Forscanem lub ELMConfig? Tryb skandynawski odpada ponieważ zmienia działanie trybu 0 a także A.

Istnieje moduł SD-2 ale z tego co znalazłem na forum on także zmienia działanie trybu 0 (światła mijania się zapalają) a dodatkowo sprawia że oświetlenie pojazdu w dzień jest nie do końca legalne - palą się mijania bez postojowych (powinny oba) lub drogowe (klosz bez homologacji do DRL). U nas pewnie przechodzi to bez problemu ale jeżdzę czasami za granicę i nie chciałbym się o to "szarpać" z ich policją

Ps. Mam zwykłe żarówki H7 w światłach mijania

Dzięki za pomoc!

Kasiarz
31-01-2016, 16:24
http://www.autoswiatla.pl/product-pol-5904-Wysokiej-Jakosci-Lampy-Swiatla-Okragle-DRL-Przeciwmgielne-DUO-LIGHT-CREE-HQ-V31.html
Nie wiem co jest grane, ale do całej masy marek i modeli samochodów można dostać dedykowane lampy, tylko do Galaxy nie ma. Co za cholera?
Te akurat mają 70 mm średnicy i wydaje mi się że pasowałyby w miejsce oryginalnych halogenów.

kot_79
01-02-2016, 12:10
Podobno w Galaxy po liftingu od 2010 jak ktoś zamówił sobie wersje reflektorów z światłami do jazdy dziennej to jak jest przełącznik w pozycji 0 to świecą z mniejszą mocą a jak włączysz normalnie to wtedy świecą 100%. Tego się dowiedziałam w serwisie.

To można włączyć programowo wydaje mi się, że w każdym modelu (ale raczej nie w ksenonach), jak ktoś chętny to mogę to zrobić za darmo.

elvis52
01-02-2016, 12:20
W naszych to chyba tylko pozycje i mijania z mniejsza mocą. Tzw skandynawskie. Same długie z mniejsza mocą to tylko po podłączeniu modułu

kot_79
02-02-2016, 14:05
No tak ale po co Ci długie z mniejszą mocą? Wątek jest o światłach dziennych.

Kasiarz
02-02-2016, 15:18
A nikt się nie interesował tymi co podałem w poście #79?

elvis52
02-02-2016, 16:22
No tak ale po co Ci długie z mniejszą mocą? Wątek jest o światłach dziennych.

Trochę lektury. Po podłączeniu modułu np sd-2 pod światła długie uzyskujesz długie świecące z mniejsza mocą. A to już są światła dzienne. A że nie są do końca legalne bo nie ma wybitego rl00 na kloszu to co innego

kot_79
03-02-2016, 08:01
Rzeczywiście jest tam jakaś dyrektywa UE E/ECE/324, E/ECE/TRANS/505 która mówi, że gdyby zmniejszyć jasność drogowych do 800cd to spełniałyby normę UE...

Pytanie tylko po co tak kombinować? I tak nie masz homologacji więc i tak mogą Ci zabrać dowód (pewnie mało prawdopodobne ale jednak) + wydatek na moduł...

elvis52
03-02-2016, 08:49
To tak jak z hid ksenonami zabronione a jeżdżą i dowodów nie zabierają. Każdy robi jak uważa. Każdy jest kowalem swojego losu.

kot_79
03-02-2016, 08:53
Jasne.


OFFTOP:
Najlepsze jest to, że przynajmniej w fordach mondeo MK4 (nie wiem jak w innych autach) halogeny świecą lepiej niż ksenony (wiem bo miałem oba i w kseononach czyściłem soczewki, wymieniałem żarówki itd. jesdt nawet wątek na MND o przeróbce fabrycznych lamp ksenonowych) .

pitu1983
21-02-2016, 11:24
Witam
długi czas szukałem świateł DRL do mojego MK3, i wybór padł na
http://einparts.de/fr/produkt/duolight-ver-2-mini/
światła pasują idealnie w lampę halogenową:
Trzeba ja wyjąć i wymontować odbłyśnik halogenu, który ma średnicę idealna na nasze nowe lampki. po zmontowaniu wygląda to super i jak fabryczne światła.
Dodam że nic nie trzeba ciąć i psuć w naszym aucie - cena zestawu ok 550zł

elvis52
25-02-2016, 14:10
I w tym momencie tracisz halogeny

pitu1983
28-02-2016, 20:22
Nic nie tracę, poczytaj opis tych lamp - mają wbudowane przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej w jednej obudowie

Kasiarz
28-02-2016, 21:28
Witam
długi czas szukałem świateł DRL do mojego MK3, i wybór padł na
http://einparts.de/fr/produkt/duolight-ver-2-mini/
światła pasują idealnie w lampę halogenową:
Trzeba ja wyjąć i wymontować odbłyśnik halogenu, który ma średnicę idealna na nasze nowe lampki. po zmontowaniu wygląda to super i jak fabryczne światła.
Dodam że nic nie trzeba ciąć i psuć w naszym aucie - cena zestawu ok 550zł

Poproszę zdjęcie samochodu i opis montażu :)

leszal
29-02-2016, 12:52
I ja poprosze.

Kasiarz
01-03-2016, 19:09
Pitu1983, i jak, dowiemy się od Ciebie czegoś więcej? Wrzucisz fotki, filmik...?

pitu1983
01-03-2016, 20:05
Witam
Najwięcej problemu sprawiło mi wyjęcie halogenu z zderzaka...
1.Trzeba od dołu odkręcić śrubę następnie od przodu zwolnic zaczepy - zaznaczone na fotce czarna strzałką - ja użyłem płaskownika 10x2mm, który wciskamy między zderzak a lampę.
2. wyciągamy cały halogen i demontujemy odbłyśnik - trzyma się na dwóch zatrzaskach i śrubie do ustawiania kąta.
3. wciskamy w to miejsce naszą nową lampkę i przykręcamy ja od boków
śrubkami M3x16 przez uszy/zatrzaski odbłyśnika, ja dałem jeszcze między uszy a obudowę DRL tulejki 12mm, żeby mocniej docisnąć to razem.
3. W zestawie mamy gotowe gniazda którymi trzeba podłączyć się do wtyczki od zasilania halogenu i dodatkowo musimy podłączyć się do plusa od pozycji - pozwoli to na automatyczne wyłączenie DRL przy zmianie na światła mijania.
4. Pod maska trzeba znaleźć w skrzynce bezpieczników plus po stacyjce ( u mnie nr 37).
Poskładać wszystko do kupy i w drogę.
Jak się już wyjmie te cholerne halogeny to każdy sobie poradzi

Fotka z kabiny i załączone przeciwmgielne - skrzynka stoi ok. 7 m od auta

Kasiarz
01-03-2016, 21:13
Dzięki za odpowiedź :)
Trochę nie podoba mi się, że wyłączone są takie czarne. Pewnie kwestia gustu. Jak możesz to zrób jeszcze kilka fotek w dzień pod różnym kątem.
Bardzo możliwe, że i tak się na nie skuszę bo ciężko jest znaleźć lampy o średnicy 70 mm.
Czy same dzienne z przodu wystarczą, czy tylne postojowe też się muszę świecić?

beavis
01-03-2016, 21:32
Dzienne z przodu wystarcza. Z tylu nie musza a moze nawet nie moga sie swiecic..
Pytanie do Pitu - Z tego co napisales to jak wlaczasz dzienne to pozycyjne gasna i rozumiem ze na odwrot jest tak samo wiec Jak bedziesz jechal we mgle przy slabej widocznosci to zeby uzyc tych dziennych jako halogeny to musialbys zgasic pozycyjne a przeciez mijania razem z pozycyjnymi sie zawsze swieca. Chyba ze jest inaczej...?

pitu1983
01-03-2016, 22:00
W dzień zrobię fotkę z wysokości głowy - ktoś kto nie wie nie zauważy że tam jest zmienione wnętrze lampy - świeci to naprawdę fajnie i ja nie znalazłem nic co mogłoby się mniej rzucać w oczy niż te lampki - a denerwowało mnie, że na automacie światła w dzień gasły.

beavis doczytaj z 2 posty niżej. Światła w jednej obudowie mają niezależne DRL LED i przeciwmgielne LED- w aucie się nic nie zmienia, po prostu na włączonym automacie jak w oryginale w dzień nie pali się tobie nic, tak tutaj masz światła dzienne - wsiadasz jedziesz i zapominasz o przełącznikach, po włączeniu pozycji lub świateł mijania wszystko działa tak jak w oryginale.

Zobacz fotki - na jednej masz obrysówki - DRL, a na drugiej środek - przeciwmgielne

beavis
02-03-2016, 11:01
No teraz juz wszystko rozumiem takze super te swiatelka. Jedyna rzecz na minus to tylko tyle ze biale swiatlo bedzie gorsze we mgle niz oryginalen zolte.. ale to raczej malo istotne..
Mozna wiedziec ile dales za te swiatelka? I kupowales je przez ta strone co podales link?

pitu1983
02-03-2016, 13:57
Ja kupiłem w sklepie stacjonarnym w Gdańsku cena 550zł, adres sklepu dał mi przedstawiciel handlowy:

Hurt Północna Polska:
Przedstawiciel Handlowy
Adam Przywarty
adam@einparts.de
tel. 790 585 877

Hurt Południowa Polska:
Przedstawiciel Handlowy
Kristian Puławski
pulawski@einparts.de
tel. 505 179 877

Wolałem jechać i zobaczyć jak świecą na żywo.

flyingcharly
03-03-2016, 16:48
@ dikileiden
Jak zamontowałeś twoje światła?
Czy musiałeś coś wycinać?
Byłem dziś u Forda i te oryginalne Ledy już są nie dostępne.
Myślę że kupię Philipsa, Daylight 9.
Dzięki

sewenpamp
04-03-2016, 10:33
W dzień zrobię fotkę z wysokości głowy -......
Sie ma spoko masz te światła tylko ta cena, dlaczego taka wysoka [emoji24].
Pozdrawiam.


Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

tomek_ghia
24-03-2016, 17:48
Witam, czy ktoś miał problemy z zachowaniem 400 mm maximum od obrysu auta? W Fordzie Galaxy mk3 teoretycznie trzeba by nadpiłować atrapę, by odległość ta była <= 400 mm.
Czy ktoś się czepiał o to?

elvis52
24-03-2016, 19:10
W moim mk1 zrobiłem na oko w odległościach miedzy przeciwmgielnymi a grillem oczywiście na grill zachodzą ale są pod nim

mayak
25-03-2016, 09:24
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2548407&postcount=94 - na moje oko, to te dzienne są najlepsze dla Galaxy3

elvis52
25-03-2016, 14:36
Cene też maja fajną

tomek_ghia
08-04-2016, 20:46
W końcu udało się zamontować światła LPQ 080. Świecą naprawdę jasno i są rewelacyjne, zwłaszcza że dość daleko wcięte w atrapę w kierunku na zewnątrz auta (montaż bardzo trudny, zajął 3 godziny na kanale).
Naprawdę niełatwo było zachować kąt <= 10 stopni nachylenia na zewnątrz osi pojazdu.
Mam jednak problem z biegunem zero (mam nadzieję, że tylko z tym) i gasną co jakiś czas :(

taxidriver
09-04-2016, 22:13
Mam jednak problem z biegunem zero (mam nadzieję, że tylko z tym) i gasną co jakiś czas Cześć dodaj więcej info gdzie podpoiłeś lampki ? Miałem takie w robocie w kilku masterach, ale ktoś dał ciała i podpiął część pod alternator ( cienki kabelek ) a w części gdzieś pod plusa po stacyjce i o dziwo zonk w obu wersjach po kilku minutach gasły i zapalały się co chwile. Firmowy elektryk po przepinał po swojemu i kilka chyba ze 4 żyją normalnie ale 2 sztuki miały jakiś problem i po dzień dzisiejszy żyją własnym życiem....

tomek_ghia
10-04-2016, 00:05
Zasilanie z plusa akumulatora (gościu co mi to robił, wymienił zacisk na większy), a dokładnie - mam 2 plusy oprócz klemy) i z masy (tu właśnie podejrzewam brak dobrego styku, śrubka wkręcona do blachy), no i sterowanie z pozycyjnego, pewnie z plusa). Na razie tyle, bo ten model analizuje poziom napięcia.

Bogdan1963
10-04-2016, 13:01
Czy po zamontowaniu tych świateł DUOLIGHT po włączeniu przeciwmgielnych nie wywala komunikatu o uszkodzeniu świateł z uwagi na mniejszy pobór prądu?

weuek
10-04-2016, 13:15
U mnie nie [2008], więc w aucie z 2006 tym bardziej nie powinno.

taxidriver
10-04-2016, 15:51
. ten model analizuje poziom napięcia.
Sory ale czym i po co analizuje przekaźnik. Jeśli dobrze widze marelli model który podałeś posiada jedynie przekaźnik w obudowie( chyba że wsadzili taki jak jest np do grzania szyby i działa dopiero jak ma np 14 V), zmień elektryka i faktycznie powiedz czy nie wywala komunikatów o błędach w lampach....Standardowo stosuje się przekaźnik rozwierny, jak dostaje info że włączyłeś jakieś lampy rozwiera styk i gasną dzienne a zostaje reszta oświetlenia. Lampy dzienne świecą po przekręceniu kluczyka dlatego że plus podajesz po stacyjce, przyczyny gaśnięcia po jakimś czasie może być kilka , pod co podpiął zasilanie czy nie jest to plus czasowy ( działa tylko chwile po odpaleniu samochodu np świece żarowe), ewentualnie tak jak pisałem wcześniej u mnie w firmie podpiął jakiś mądry pod kabelek z alternatora ten cienki na deske do kontrolki ładowania i wtedy się włączały i wyłączały tak co 45 s . (stroboskop) AAA sprawdż ładowanie jak skacze może się tak dziać.

tomek_ghia
12-04-2016, 17:55
Podłączenie jest ok. masa też, tak jak w instrukcji - ale będzie trzeba wykorzystać jeszcze opcjonalny kabelek "po stacyjce", bez którego normalnie światłą te mają działać - załączać się po wykryciu napięcia ładowania.
Czekam na odpowiedź z MM, ale pomóżcie mi - jak znaleźć to napięcie "po stacyjce" bez ryzyka uszkodzenia czegoś - może ktoś ma schemat skrzynki bezpiecznikowej w komorze silnika - nie lubię robić czegoś nie mając schematu. :( Mój elektryk jest ok, tylko daleko mieszka :)

Kasiarz
14-04-2016, 10:02
Montował ktoś jeszcze te światła w Galaxy?
http://fenix-moto.pl/pl/p/Swiatla-dzienne-halogeny-led-Duolight-v2-Mini/637

tomek_ghia
14-04-2016, 19:23
Poprawiłem styk masowy i poprawiło się, ale badam sprawę dalej. Skąd wziąć masę, jeżeli nie ma dostępu do ujemnej klemy, a zacisk do odpalania auta z zewnętrznego źródła prądu zardzewiał :(

Bogdan1963
14-04-2016, 20:30
Tak.
Właśnie skończyłem.
Tam kupiłem:
http://www.autoswiatla.pl/product-pol-5904-Wysokiej-Jakosci-Lampy-Swiatla-Okragle-DRL-Przeciwmgielne-DUO-LIGHT-CREE-HQ-V31.html
Robota na 4 godziny, a efekt zawalisty.
Parę porad:
Do wymontowania świateł nie trzeba odkręcać płyty pod zderzakiem, ale skręcenie (trafienie w otwory nie będzie łatwe). Dwie śruby na klucz 8.
Odbłyśniki przeciwmgielnych wypiąłem z dwóch bolców, obkręciłem i wyhaczyłem z zapięcia do regulacji wysokości na ramce odbłyśnika, bo nie udało mi się wydobyć całej regulacji (bałem się, że połamię mocowanie regulacji). Metalowe mocowania, które są przy nowych lampach obciąłem tuż przy samej szerszej części i zrobiłem z nich uchwyty w kształcie litery U. Przy końcu zrobiłem otwory na śrubki M5, które przykręciłem do otworów po bolcach poprzedniego odbłyśnika - pasują idealnie. Ponieważ mocowanie jest na niestabilne śrubki M3 i dla uszczelnienia lampy, na nową lampę założyłem oring, (przypadkowo miałem) - jakieś 68 mm x 5 mm, które zamknęły dostęp do całej lampy i dodatkowo usztywniły mocowanie. Po całym zabiegu zasilikonowałem przestrzeń między nową lampą a obudową (ten oring nie pozwolił wydostać się silikonowi do wnętrza lampy).
Jeżeli chodzi o elektrykę:
Najpierw sprawdziłem wszystko na stole i nie chciało działać. Okazało się, że WSZYSTKIE kable muszą być podłączone i na reakcję modułów trzeba chwilę poczekać.
Kabel czerwony po stacyjce.
Kabel żółty od wyłączenia świateł dziennych podłączyłem do świateł mijania (nie pozycyjnych) i teraz mam więcej możliwości.
1. Tylko światła dzienne.
2. Pozycyjne, i dzienne razem.
3. Pozycyjne, dzienne i przeciwmgielne razem.
4. Pozycyjne, mijania i przeciwmgielne razem.
5. Pozycyjne, mijania, drogowe, i przeciwmgielne razem.
Według przepisów auta wyprodukowane do 2010 roku mogą jeździć jednocześnie na światłach dziennych i pozycyjnych, więc w moim przypadku wszystko jest zgodne z przepisami.
Dodam, że te światła wyglądają jak fabryczne, bo są w oryginalnych lampach.
Jestem bardzo zadowolony z tych lamp i mam nadzieję, że długo posłużą.

Kasiarz
14-04-2016, 21:04
Plus po stacyjce skąd pociągnąłeś?

Bogdan1963
14-04-2016, 21:15
W skrzynce bezpieczników obok akumulatora, bezpiecznik F41 20 A.

Kasiarz
14-04-2016, 21:50
Dziękuję :)
Jak już porobię wszystkie duperele w samochodzie, to biorę się za światełka dzienne. Może do lata zdążę.

tomek_ghia
22-04-2016, 22:33
Po jakimś czasie dowiedziałem się, że źródłem zakłóceń dla prawidłowego działania świateł LPQ080 może być impuls sprawdzający czy żarówki są nieprzepalone. :( Podobno jest na to sposób (zamontowanie przekaźnika do kabla kontrolującego napięcie od pozycyjnych), ale czy ktoś już to robił i czy nie powodowało to innych problemów?

tomek_ghia
28-05-2016, 22:09
Podłączenie tego plusa po stacyjce na razie usunęło problem z przygasaniem świateł. Te impulsy sprawdzające żarówki to był chyba zły trop. 8)

poised
22-06-2016, 11:28
Witam
Najwięcej problemu sprawiło mi wyjęcie halogenu z zderzaka...
1.Trzeba od dołu odkręcić śrubę następnie od przodu zwolnic zaczepy - zaznaczone na fotce czarna strzałką - ja użyłem płaskownika 10x2mm, który wciskamy między zderzak a lampę.
2. wyciągamy cały halogen i demontujemy odbłyśnik - trzyma się na dwóch zatrzaskach i śrubie do ustawiania kąta.
3. wciskamy w to miejsce naszą nową lampkę i przykręcamy ja od boków
śrubkami M3x16 przez uszy/zatrzaski odbłyśnika, ja dałem jeszcze między uszy a obudowę DRL tulejki 12mm, żeby mocniej docisnąć to razem.
3. W zestawie mamy gotowe gniazda którymi trzeba podłączyć się do wtyczki od zasilania halogenu i dodatkowo musimy podłączyć się do plusa od pozycji - pozwoli to na automatyczne wyłączenie DRL przy zmianie na światła mijania.
4. Pod maska trzeba znaleźć w skrzynce bezpieczników plus po stacyjce ( u mnie nr 37).
Poskładać wszystko do kupy i w drogę.
Jak się już wyjmie te cholerne halogeny to każdy sobie poradzi

Fotka z kabiny i załączone przeciwmgielne - skrzynka stoi ok. 7 m od auta


Wszystko ładnie, schludnie tylko nie legalne.

Światła masz za szybą od przeciwmgielnych,a ta nie ma homologacji do świateł dziennych.
Przerabiałem ten temat u siebie w maxe

pepero
22-06-2016, 12:38
I co diagnosta Ci nie podbił badania ?.

poised
22-06-2016, 18:59
Nie miałem jeszcze przeglądu od kiedy mam LEDy, ale jak ustawiałem światła, diagnosta powiedział że jak do niego przyjadę w tym stanie (DRL-ów) to mi nie podbije

pepero
22-06-2016, 20:22
No to rok spokoju, będę się martwił przed następnym przeglądem, zawsze można zmienić diagnostę a jeśli to nie pomoże to powrót do stanu pierwotnego zajmie mi 20 minut a po przeglądzie drugie 20 na następną zamianę.

poised
23-06-2016, 09:57
wiem że to nie problem, ale nie po to się człowiek męczy żeby za chwilę musiał się powtarzać :)

faj3r
29-06-2016, 14:55
Szczerze powiem, że te (zob. zał) podobają mi się bardziej.

Panowie, a czy takie światła umieszczone ukośnie, są legalne? Nikt się tego nie czepia?

weuek
29-06-2016, 15:28
Skośnie mogą być, nawet fabrycznie takie występują, na przykład w takim autku:

http://images.car.bauercdn.com/upload/31979/images/t_10774.jpg

Bogdan1963
02-01-2017, 16:32
Jeśli chodzi o przegląd, to moim zdaniem wystarczy na czas badania wyjąć bezpiecznik od zasilania świateł dziennych. Żaden diagnosta nie sprawdza świateł nieobowiązkowych czyli przeciwmgielnych przednich i raczej żaden z nich nawet nie spojrzy na te lampy. Co innego jak lampy dzienne są zamontowane jako dodatkowe, bo wtedy od razu je widać.

jaceks
02-01-2017, 19:33
Mylisz się.
Jeśli na konsoli jest włącznik świateł, to diagnoza musi sprawdzić ich działanie

Bogdan1963
03-01-2017, 05:49
No to mój na szczęście tego nie robi.

jacor2
04-01-2017, 16:28
Cześć
A co myślicie o takim rozwiązaniu?

http://www.ultraleds.pl/459,swiatla-do-jazdy-dziennej-led-w-kierunkowskazach-zarowka-led-py21w-bau15s.html

taxidriver
04-01-2017, 16:40
No tak fajnie to wygląda ale i właśnie to ale:
1 światło dzienne wyłącza się w momencie włączenia kierunku
2 brak homologacji na lampie na dlr miśki mogą zabrać dowód lub tylko kazać wymienić żarówkę. Kiedyś byłem świadkiem kontroli autka z usa z podobnymi żarówkami i niestety pan doszedł do wniosku że niestety nie jest w stanie udowodnić że żaróweczka jest ok.... Ale generalnie patent fajny.

weuek
04-01-2017, 19:32
No to mój na szczęście tego nie robi.
A mój robi absolutnie zawsze. A jak raz trafiłem na innego, to uwinął się z "badaniem" w 1/4 tego czasu, co ten... normalny diagnosta.

sewenpamp
04-01-2017, 20:05
No tak fajnie to wygląda ale i właśnie to ale:
1 światło dzienne wyłącza się w momencie włączenia kierunku ....
Widziałem sporo samochodów w których tak właśnie działały światła do jazdy dziennej, albo lekko przygasały lub wyłączamy się całkowicie przy włączonym kierunku. Co do homologacji to już inna kwestia.


Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

jaceks
04-01-2017, 22:30
Wynalazek ciekawy, ale kłamstwo już w pierwszym zdaniu. Te pseudo żarówki nie maja żadnej homologacji na światła dziennie.
Abstra***ąc od homologacji lampy jako całości, nazywanie tego zestawy światłami drl jest oszustwem.

weuek
05-01-2017, 07:50
No i nie do wszystkich aut da się to zamontować zgodnie z intencją pomysłodawcy. Na przykład, do mojego nie, bo klosz żarówki kierunkowskazu jest pomarańczowy.

taxidriver
05-01-2017, 08:31
tak właśnie działały światła do jazdy dziennej, albo lekko przygasały lub wyłączamy się całkowicie przy włączonym kierunku. no to jest to podstawa do zabrania dowodu rejestracyjnego a 500 plus trzeba jakoś płacić kierowcy niewątpliwie się sporo dorzucą. Przepis mówi jak się nie myle pisze z pamięci o wymaganych lumenach i o tym jak i gdzie mogą być założone oraz o tym że mają się świecić do momentu włączenia jakichkolwiek świateł czy to pozycja mijania czy drogowe nic o kierunkach nie mówią o przygasaniu i zanikaniu. Każdy założy co chce jak wymieniłem na takie co mają homologacje po ostatniej kontroli. Misiek zasugerował że następnym razem lecą kwity. Za to jak się patrze na nowe modele aut i ich lampy nijak się często mają do przepisów ale homologacje mają.

sewenpamp
05-01-2017, 08:51
Właśnie nowe samochody tak mają. Czyli są równo i równiejsi 😉

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

jaceks
05-01-2017, 08:52
połowa Audi ma ledowy pasek, biały który zamienia się w pomarańczowy kierunkowskaz. Wg tego nie powinny jeździć po drogach.
Wszystko się sprowadza do tego, że przepisy i homologacje nie nadążają za designem i nowoczesnymi rozwiązaniami w autach.

taxidriver
05-01-2017, 15:52
Wg tego nie powinny jeździć po drogach.
Wszystko się sprowadza do tego, że przepisy i homologacje nie nadążają za designem A moim zdaniem ci co wydają homologacje biorą w łapę i to sporo kasy gdyby tak zakazać sprzedaży aut niezgodnych z homologacją firmy by dostały po dupie i dostosowały by się do przepisów w danym kraju. Dlaczego za wielką wodą dostosowują się?, proste bo tam urzędas nie weźmie w łapę bo jak go złapią to dostanie 3 krotność tego co wziął, a u nas jak weźmie bańkę dostanie wyrok 1/3 kwoty do zwrotu i po sprawie jeszcze mu zostanie.

Speedo
07-01-2017, 22:30
ja mam tak rozwiązane światła w aucie z USA, żarówki te w chinach kosztują jakieś 1o dolców za dwie, rezystory dwa dolce, założyłem bo musiałem mieć białe pozycyjne (nie dzienne) i pomarańczowy kierunkowskaz, w aucie z normalnymi reflektorami europejskimi bym się chyba na taki patent nie skusił, bardzo zwraca uwagę :)

JKL
12-04-2017, 13:10
Czy ktoś z Was zastanawiał się nad zaadaptowaniem świateł z S-Maxa?
Chodzi mi konkretnie o te światła:
http://g7.infor.pl/p/_files/124000/iam_0004_181481.jpg

Posiadają ramki, które może dałoby się jakoś dostosować do zderzaka galaxy?

bobel83
18-05-2017, 13:11
Witam.
Panowie mam zamiar założyć w swoim galaxy światła do jazdy dziennej ale nie mam możliwości wyłączenia świateł mijania nawet jak przełącznik od świateł dam na pozycje "0" światła dalej świecą. Moje pytanie czy jest opcja żeby samemu ogarnąć wyłączenie tych świateł czy tylko opcja przez ASO?

Paczu
18-05-2017, 14:12
Można zrobić to odpowiednim kabelkiem i programem.
Poszukaj ludzi ze swojej okolicy na forum.

Pozdrawiam
Przemek

bobel83
21-07-2017, 12:26
Można zrobić to odpowiednim kabelkiem i programem.
Poszukaj ludzi ze swojej okolicy na forum.

Pozdrawiam
Przemek

Kolego możesz mi podpowiedzieć jakim programem mogę to zrobić? kabel już mam.

Speedo
23-07-2017, 16:25
program https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=170461

bolo77
29-10-2017, 17:50
Takie pytanko.
Jaką średnicę ma otwór w dolnym halogenie, tzn trzeba kupować ten duolight 70 czy 90 mm
mam Galaxy polifta.

eclipse
30-10-2017, 18:09
Chodzi mi konkretnie o te światła:
http://g7.infor.pl/p/_files/124000/iam_0004_181481.jpg

Posiadają ramki, które może dałoby się jakoś dostosować do zderzaka galaxy?

Tak mają ramki/ maskujące , tylko trochę rzeźby w zderzaku i masz . Jak chcesz zobaczyć jak ja to zrobiłem kilka lat temu to kliknij w mój nick i obejrzyj galerię coś tam znajdziesz .

walimar
17-11-2017, 17:20
Witam serdecznie.
Po dezaktywacji trybu skandynawskiego przyszedł czas na zamontowanie świateł do jazdy w dzień (DRL). Chciałbym spróbować zrobić to sam, ale potrzebuję troszkę "łopatologicznych" podpowiedzi. Na chwilę obecną mam do dyspozycji lampy OSRAM LEDriving PX-5 (schemat w załączniku). Ponieważ w wielu postach, które przeczytałem opis montażu jest bardzo rostrzelony i powiedzmy mało zrozumiały, a ja bym chciał to jakoś usystematyzować w sposób zrozumiały dla laika. Nie wiem czy w przypadku posiadania szyny CAN (cokolwiek by to znaczyło), a chyba to u mnie jest, podłączenie przewodów jakoś różni się od wersji samochodu bez CAN-u.

Tak więc na początek czego oczekuję. Przy włączonym przełączniku na:

1. pozycja 0 - automatycznie włączają się i świecą lampy DRL,
2. pozycja 1 - świecą się lampy DRL i światła pozycyjne,
3. pozycja 2 - świecą się tylko światła pozycyjne, mijania lub drogowe oraz p.mgłowe
4. pozycja A - (sterowanie czujnikiem światła) - w warunkach normalnej przejrzystości powietrza świecą się tylko lampy DRL, a przy zapadnięciu zmierzchu, wjechaniu do tunelu lub w inne ciemne miejsce - zapalają się automatycznie pozycyjne, światła mijania z możliwością przełączania na drogowe lub korzystania z p.mgłowych.

I teraz najważniejsze, jak podłączyć poszczególne przewody. Z tego co zrozumiałem:

5. przewód nr 1 (czarny) - podpiąć do klemy akumulatora "minus" (-), czy można go również podpiąć do masy samochodu (jakiejś śruby karoserii),

6. przewód nr 2 (czerwony) - podpiąć klemy akumulatora "plus" (+),

7. przewód nr 3 (pomarańczowy CL-15) - tutaj mam największy problem. Wszyscy piszą, że trzeba znaleźć (+ po stacyjce) - czyli gdzie ?.
Podobno można się podpiąć pod jakiś bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika.
I teraz dwa pytania:
7a. - który (numer),
7b. - i jak się tam dostać, co trzeba zdemontować, i jak się tam wpiąć (lutować, jakaś szybkozłączka) ?

8. przewód nr 4 (zielony) - podpiąć szybkozłączką do przewodu w świateł pozycyjnych lub mijania.
Z tego co wywnioskowałem to w moim przypadku (spełnienie warunków w pkt. 1,2,3,4), powinienem podpiąć się do przewodu od świateł mijania.

I tu dla laika następny problem:
8a. - czy przy "szynie CAN - jest jeden przewód czy więcej.
8b. - czy ten przewód w Fordzie Galaxy III (2009) ma określony kolor, a jeżeli tak to jaki ?.

I jeszcze jedno chyba ostanie pytanie:
9. czy tego typu podłączenie nie powoduje nieoczekiwanych skutków jak np. mruganie innych świateł, czasowe włączanie i wyłączanie DRL, itp.

Tak na koniec, to wiem, że dla wielu kolegów te pytania są oczywiste, ale dla mnie jako laika (choć niekoniecznie człowieka mającego dwie lewe ręce), a może jeszcze paru osób - są one elementem, który powoduje, że nie podejmujemy się samodzielnego montażu (mimo możliwej prostoty), a udajemy się do warsztatu elektrycznego, gdzie płacimy spore pieniążki - a efekty są różne.
Myślę, że jak otrzymam odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, to przy montażu zrobię parę zdjęć i w formie przewodnika zamieszczę na forum (chociaż może to już gdzieś jest - ja nie znalazłem).

Pozdrawiam i oczekując wyrozumiałości proszę o podpowiedzi.

maryan55
17-11-2017, 18:00
Oj kolego, widzę że masz chęci to zrobić, ale po tych pytaniach nie wiem czy powinieneś... Możesz coś popsuć, niestety. Może jakiś kolega pomoże?!?
Wracając do tematu:
Pkt.2: Włączając światła pozycyjne, DRL muszą zgasnąć. Takie są przepisy, że pozycje i DRL nie mogą się świecić jednocześnie.
Pkt.4: Więc jak zrobi się ciemno to DRL zgasą i zapalą się mijania (auto)
Pkt.5: Można do karoserii
Pkt.6: Nie musisz do akumulatora, wystarczy kabel na którym jest nie ginący plus, nigdy nie znika.
Pkt.8: Tak jak wczesniej pisalem, nie do mijania, tylko do Przewodu zasilającego żarówkę pozycyjną, nieważne którą.
Pkt.8a,8b: To cię nie dotyczy, podłączasz się analogowo, więc w żadnym wypadku nie ingeruj w szyne CAN!
Pkt, 9: Jeśli jest prawidłowo podłączone to nie powoduje żadnych skutków negatywnych.
Ja osobiście preferuję tylko lutowanie, żadnych szybkozłączek!

walimar
18-11-2017, 14:29
Pkt.2: Włączając światła pozycyjne, DRL muszą zgasnąć. Takie są przepisy, że pozycje i DRL nie mogą się świecić jednocześnie.
Ogólnie masz rację, ale bezwzględnie dotyczy samochodów zarejestrowanych od dnia 01.10.2009 roku. We wcześniejszych wersjach przepisy dopuszczają aby DRL-y paliły się razem z pozycyjnymi.

Pkt.4: Więc jak zrobi się ciemno to DRL zgasą i zapalą się mijania (auto)
Zgadza się, sprawdzałem to w samochodzie, ale tylko dlatego, że w trybie auto światła pozycyjne zapalają się zawsze z mijania.

Pkt.6: Nie musisz do akumulatora, wystarczy kabel na którym jest nie ginący plus, nigdy nie znika.

Pkt.8: Tak jak wczesniej pisalem, nie do mijania, tylko do Przewodu zasilającego żarówkę pozycyjną, nieważne którą.
Ok. - ale najłatwiej u nas podłączyć się do plusowej klemy - łatwo dostępna.
Ok. - ale małe pytanie. Czy aby dostać się do żarówki przedniej pozycji trzeba wyjąć lampę, czy jest inny sposób (jaki ?).


Pkt.8a,8b: To cię nie dotyczy, podłączasz się analogowo, więc w żadnym wypadku nie ingeruj w szyne CAN!
Właśnie bałem się tej szyny CAN - abym czegoś przez przypadek nie namieszał. Ale mnie lekko uspokoiłeś. Czyli zewnętrzne odbiorniki działają normalnie jak w innych starszych autach (bez CAN).

I jeszcze jedno pytanie dot. pkt 7. - proszę o podpowiedź, gdzie podłączacie przewód pomarańczowy (CL-15, + po stacyjce). Większość wspomina o skrzynce bezpieczników. Jedni piszą aby wpiąć się w wolny (bezpiecznik nr F-6 czyli sondy lambda) inni o F-41 (tablica rozdzielcza), a może jeszcze gdzie indziej. Poza tym jak się tam wpinacie - od góra gdzie widać bezpieczniki i przekaźniki czy od dołu od przewodów. Macie na to jakiś opracowany patent, przejściówkę czy po prostu lutownica i taśma izolacyjna.

Pzdr.

maryan55
18-11-2017, 23:27
No jeśli takie przepisy były wcześniej to sobie podłącz DRL razem z pozycjami, tylko po co mają się świecić razem pozycje z DRL?!? Bez sensu...
Najłatwiej do kabli od przednich pozycji dostaniesz się wyjmując przednią lampę mijania (tylko dwie śruby torx 30), i od góry masz chyba dostęp do tych dolnych lamp przeciwmgłowych z pozycjami, tak chyba pamiętam...
CAN- przednie pozycje na pewno działają analogowo, ale niektóre inne odbiorniki działają z szyny CAN, np: chyba tylne lampy w poliftach (ledowe) są sterowane cyfrowo, ale mogę się mylić. Na pewno w nowszych BMW tak już jest, ale nieważne.
Nie wiem który kabel w skrzynce to + po zapłonie, musisz wziąć jakiś nawet najprostszy miernik i zmierzyć na który przewodzie pojawia się 12V po włączeniu zapłonu i znika po jego wyłączeniu. Jeszcze byłoby fajnie jakby nie znikało napięcie w trakcie kręcenia rozrusznikiem. I jak znajdziesz to pod skrzynką to dolutowujesz się z kablem. Prosto. I z racji że masz tu już jeden kabel dołożony to ja bym tutaj też podłączył stały +, a nie do aku, bo będzie większy porządek pod maską.

sewenpamp
11-06-2018, 21:05
Tutaj fajnie to wygląda nie mogli w oryginale tak zrobić ?
https://www.youtube.com/watch?v=P-35925viJ8

eclipse
12-06-2018, 06:23
Ja mam tak zrobione ... wystarczy podkleić taśmę led pod spodem klosza , lecz klosz daje tylko poświatę i daje to słabe światło taka poświata . Jako postojowe może być .

ander000
12-10-2018, 21:16
Witam wszystkich.
Chciałbym odświeżyć temat zamontowania modułu świateł dziennych. Po przeczytaniu tego wątku, zabrałem się do dzieła. Niestety napotkałem na pierwszy problem, który chciał bym tutaj rozwiązać. Tytułem wstępu, chciałem napomknąć, że auto kupiłem kilka tygodni temu od osoby prywatnej.


Zdemontowałem lampę, otwieram skrzynkę bezpieczników pod maską, a tam samoróbka. Nie wiem za co odpowiada przekaźnik i tu prosiłbym o komentarz.

https://drive.google.com/file/d/1jZrIStIQM85ZIFuO1Wre_F0cUfvVS7Gx/view?usp=sharing
Foto 1 (https://drive.google.com/file/d/1jZrIStIQM85ZIFuO1Wre_F0cUfvVS7Gx/view?usp=sharing)
Foto 2 (https://drive.google.com/file/d/1cC4HfrODrHYiEyGYcjFAq0tsbva3wuhJ/view?usp=sharing)
https://drive.google.com/file/d/1cC4HfrODrHYiEyGYcjFAq0tsbva3wuhJ/view?usp=sharing

Dodatkowo powiem, że światła w trybie auto za dnia są zgaszone.

Kupiłem przekaźnik SD-2 z funkcją doświetlania otoczenia podczas otwierania drzwi z pilota. Pytanie który kabel daje światło pod lusterka? i czy jest on zlokalizowany w okolicy skrzynki bezpieczników?


Czy ktoś z Was dokładał doświetlenie otoczenia na przednie lampy? U mnie doświetla tylko pod lusterkami. Fajnie by było, gdyby oprócz świateł pod lusterkami świecił się jeszcze przód a jeszcze lepiej jak by tył dodatkowo się świecił.

Reszta fotek (https://drive.google.com/drive/folders/1UyZwBqe99Ul18lc9gEX0kiez7eTRdxLV?usp=sharing)

p-s-z
18-10-2018, 16:35
Chciałbym żeby wyglądało to następująco:

0 - nie świeci się nic (bez zmian)
P - świecą się postojowe (bez zmian)
1 - świecą się mijania (bez zmian)
A - w dzień palą się swiatła mijania (obecnie są wyłączone), w nocy właczają się swiatła mijania (bez zmian). Zmiany podświetlanie radia, zegarów w dzień/nocy (bez zmian)

Witam.
Interesuje mnie dokładnie takie rozwiązanie. Posiadam czujnik zmierzchu, czujnik wycieraczek.

jaceks
22-10-2018, 14:39
włącz tryb skandynawski

p-s-z
23-10-2018, 07:09
no to niestety, tryb skandynawski działa na 0 (zero), a nie działa na A (automat)

totek2
23-10-2018, 07:11
działa i na 0 i na automat.
Jeżeli chcesz żeby na 0 nic nie świeciło a na automacie ma świecić i w dzień i w nocy to musisz zostawić ustawienia tak jak masz (bez skandynawskich) i zaślepić czujnik zmierzchu.

p-s-z
23-10-2018, 14:07
u mnie na pewno w trybie skandynawskim światła mijania (tylko) są w pozycji 0 (zero). W automacie (w dzień) nic się nie dzieje. Pomysł z zaślepianiem czujnika to taki sobie - jakbym chciał cały czas wszystkie światła to przełączyłbym na świtała mijania.

darki35
28-07-2019, 12:22
Witam
I mnie naszło na zamontowanie świateł dziennych do Forda Galaxy 2009r.
Plus po stacyjce bezpiecznik F6. Minus, masa śruba jak wskazał kolega "chevy", sterownie do +12v świateł pozycyjnych, przewód zółto-niebieski.
Do podłączenia przewodów najlepiej wyjąć przednią lampkę.
Ogólnie podłączenie proste i przyjemne ;).
Do montażu świateł dziennych typu "oczka" wykorzystałem wydruk z drukarki 3D.
Pozdrawiam

Tomojasoncrump
18-09-2019, 12:58
Koledzy proszę o link do odpowiedniego modułu sd2 do Galaxy mk 3

Galaxyprzemek
01-10-2021, 21:11
Witam !
Zdecydowałem się dołożyć dodatkowe światła do jazdy dziennej. W tym momencie gdy ustawiony mam przełącznik na „A” światła mijania zapalają się i świecą domyślnie cały czas.
Gdzie w elm config ustawie żeby zapalały się dopiero po zmierzchu ? Dziekuje za pomoc.

Aik01
16-01-2022, 19:37
Witajcie. Od niedawna posiadam Galaxy z rocznika 2010, bardzo fajne auto i w ogóle, dobrze wyposażone, m.in w xenon, ale co mnie interesuje to włącznik świateł posiadający tryb auto, natomiast czujnik zmierzchu wykrywający dzień wyłącza światła całkowicie, włącza je dopiero po zmroku. W s-max są ledy, tu ich nie ma, pytanie zatem czy da sie cos przeprogramowac/przełączyć aby w trybie auto działały np tylko halogeny lub długie na 30%? Forscanem moge włączyć tryb skandynawski ale on uruchamia światła juz w pozycji 0 a nie o to mi chodzi.
Będę wdzięczny za podpowiedzi
Pozdrawiam

Speedo
17-01-2022, 06:22
pytanie zatem czy da sie cos przeprogramowac/przełączyć aby w trybie auto działały np tylko halogeny lub długie na 30%?

nie da sie

Mcool
06-09-2023, 18:18
Odgrzeje trochę temat , zamontowałem dzisiaj u siebie ledowe światła do jazdy dziennej , instrukcja mi pomogła wszystko jest ok , poza jedną rzeczą. Światła LED po włączeniu świateł mijania gasną ale po chwili zaczynają się delikatnie zażyć, gdzieś wyczytałem że trzeba wstawić diodę podpowie ktoś jaką i w którym miejscu? Pozdrawiam

nowak_darek
19-10-2023, 08:11
Panowie ma może ktoś zdjęcie co zakleić w module sensora deszczu i światła aby jak jest ustawienie świateł auto światła się paliły cały czas wiem że można włączyć Skandynawię

Antej
19-10-2023, 08:21
Zakleja sie czujnik zmierzchu,bardzo podobny do czujnika deszczu.
Masz 50%szans na trafienie.

Damian1200
04-04-2025, 17:21
Witam posiadam Galaxy 2011 rok mam ustawiony tryb skandynawski na forscanie .mam pytanie wiem że co chwilę temat maglowany ale odpowiedzi nie znalazłem .czy posiadając ten typ to jak rozumiem na każdej opcji na włączniku
na zero ,na mijania i na automatycznych świecą xenony ale czy na pozycjach nie powinny się wyłączać xenony .dodam że w dzień jak czujnik zmierzchu nie działa to mogę je wyłączyć ustawiając pozycję .ale w nocy nie da się wyłączyć .dodam że mam też s max i tam niezależnie czy noc czy dzień to na tym trybie da się wyłączyć . I teraz pytanie w którą opcję włączyć w tym forscanie żeby było oki .