Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Zwiększenie DMC przyczepy (z hamulcem najazdowym)


petrov
01-10-2012, 20:55
Witam. Zrobiłem ostatnio prawko B+E. W dowodzie rej mam wbite DMC przyczepy z hamulcem 1570kg. Potrzebuję zwiększyć tą wartość. Chce kupić hak, kolega ma oryginalny, na jego tabliczce jest podane że może ciągnąć 2000kg. Oczywiście przegląd i do wydziału komunikacji. Tylko czy jest możliwość zwiększenia tej wartośći (1570kg) do 2000 kg? Wiem że koledzy mają w galaxym albo sharanie nawet 2100 wbite, ale oni mieli auto już z hakiem jak je sprowadzali. Prosiłbym o pomoc bo inaczej czeka mnie zmiana auta jak to nie przejdzie, a lubie swojego fordzika :)

PiotraChorzów
01-10-2012, 22:31
No to nie zapomnij o zakupieniu VIATOLL bo będziesz miał masę całkowita powyżej 3,5 t liczy się CAŁY ZESTAW !!

krzyspvfr
01-10-2012, 22:42
Wiem że koledzy mają w galaxym albo sharanie nawet 2100 wbite, ale oni mieli auto już z hakiem jak je sprowadzali. Prosiłbym o pomoc bo inaczej czeka mnie zmiana auta jak to nie przejdzie, a lubie swojego fordzika :)

Witam,

nie wiem o co chodzi, bo ja miałem 2000 kg jak sprowadzałem auto - bez haka.
Zamontowałem hak, oryginalny Westfalia, i mam pieczątkę "hak" - reszta została bez zmian.

galo
01-10-2012, 23:27
Nawet jak na haku będzie tabliczka 5000kg to nie wbiją Ci w dowód więcej niż masz zapisane na tabliczce pod maską sprawdź te dane z nich wynika, jaką masę przyczepy diagnosta może wbić w dowód.

petrov
02-10-2012, 19:04
Dzisiaj wszystko zostało wyjaśnione. Napiszę, bo może komuś się przyda. Najpierw skontaktowałem się z diagnostą na SKP. Powiedział że możliwości zwiększenia DMC przyczepy nie ma. Następnie, już trochę zrezygnowany, zadzwoniłem do wydziału komunikacji; możliwość taka istnieje, jeżeli producent auta wyda stosowne dokumenty i homologację. No to dzwonie do Ford Polska. Na początku gościu mówi że nie ma takiej możliwości, jedyne co może zrobić to sprawdzić w Europejskim Systemie Homologacji co tam u nich się znajduje. Podałem VIN i... u nich w systemie widnieje że mój fordzik ma 2000 kg na haku i dane te nie pokrywają się z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym. Bez problemów i za darmo wysłali (podobno nawet dzisiaj) zaświadczenie od producenta, na podstawie którego wydział komunikacji zmieni dane w moim dowodzie rej. Tak więc jeżeli ktoś będzie miał podobny problem, niech dzwoni do Ford Polska, do działu homologacji. Oni sprawdzą co i jak.

kotlet-tst
03-10-2012, 09:35
po pierwsze to nie DMC - przyczepy tylko MMC- przyczepy taka wartość jest w dowodzie rej. w rubryce O1-O2 . Po drugie tylko niedouczone barany ze stacji diagnostycznej wpisują tą O1-O2 wartość jako różnice dmc zespołu pojazdów która znajduje się na tabliczce znm. minus dmc pojazdu ( tu kłania się 3 klasa szkoły podstawowej matematyka ) . Po trzecie ratuje tylko odpis ze świadectwa homologacji najlepiej miej go przy sobie w razie kontroli policji jak bystry funkcjonariusz tez zacznie ci ustalać " prawidłową maksymalna masę ciągniętej przyczepy " na podstawie tabliczki znamionowej ;-)

Bump: Nawet jak na haku będzie tabliczka 5000kg to nie wbiją Ci w dowód więcej niż masz zapisane na tabliczce pod maską sprawdź te dane z nich wynika, jaką masę przyczepy diagnosta może wbić w dowód.

a ty nie pisz głupot jak nie masz pojęcia i nie wprowadzaj w błąd

Witek_1958
05-10-2012, 08:56
... no właśnie.....
F1 - Maksymalna Masa Całkowita
F2 - Dopuszczalna Masa Całkowita Pojazdu
F3 - Dopuszczalna Masa Całkowita Zespołu Pojazdów .....
.... u mnie w DR mam wpisane F1=F2 .....
.... ktoś może wie jaka jest miedzy nimi różnica??...
.... bo na "logikę" to to samo .............
O1 - Maksymalna Masa Całkowita Przyczepy z hamulcem
O2 - Maksymalna Masa Całkowita Przyczepy bez hamulca
.... to rozumiem ;) .... producent samochodu określa jaką maksymalnie ciężką przyczepę może ciągnąć auto .....
.... a F3 = F2 pojazdu(DR samochodu) + F2 przyczepy(DR przyczepy) ??......

winmajor
15-11-2012, 21:27
Witam!
Dorzucę w tym temacie coś i od siebie po dzisiejszych doświadczeniach przy rejestracji. U mnie w dowodzie (Mondeo MK2) pozycja O1 (z hamulcem) jest 1375 kg i O2 (bez hamulca) 680 kg. Generalnie wypełnianie pozycji O2 to nowość po niedanej nowelizacji przepisów. Do tej pory ta pozycja nie była w większości wypełniana, ponieważ przyczepa lekka to w myśl naszych przepisów drogowych przyczepa z DMC 750 kg i do tej pory niemal każde auto z hakiem mogło tyle ciągnąć. Dla przykładu Fiat Siena 1.2 przyczepa z hamulcem to 1000 kg, a bez brak danych. Nikt do tego się nie czepiał (nawet za granicą) Sytuację wyjaśnił mi Pan w stacji diagnostycznej. Po numerze VIN i danych dodatkowych jak waga, silnik itd. wyszukał mi autko w "magicznym rejestrze", gdzie wersji różnych jest mnóstwo (podobnych Fordów było 37 pozycji w tabeli). Dane wpisywane w dowodach pochodzą od producenta. Dodatkową informacją może być fakt, że Wydziały Komunikacji już wypełniają te rubryki. I do sedna. Jeżeli producent przewidział DMC przyczepy bez hamulca i umieścił te dane w rejestrach dostępnych w stacjach diagnostycznych inaczej w dowodzie rejestracyjnym być nie może. Dla mojego Fiata Sieny 1.2 przyczepa bez hamulca to 500 kg. Jeśli miałbym wpisaną tę wartość w dowodzie, to skrupulatny Pan Policjant miałby pole do popisu. Dodam, że Policja tych rejestrów nie ma. Brak wypełnionej rubryki na O2 na razie się kończy "brakiem wnikania". W przypadku Mondeo, przyczepa z DMC wyższym niż 680 kg (czyli taka ze Statoil, Orlen) nie może być ciągana. Jeśli będzie kontrola i ktoś zwróci na to uwagę, to może być mały problem. Tyle od Pana diagnosty się dowiedziałem.

galo
31-12-2012, 19:02
po pierwsze to nie DMC - przyczepy tylko MMC- przyczepy taka wartość jest w dowodzie rej. w rubryce O1-O2 . Po drugie tylko niedouczone barany ze stacji diagnostycznej wpisują tą O1-O2 wartość jako różnice dmc zespołu pojazdów która znajduje się na tabliczce znm. minus dmc pojazdu ( tu kłania się 3 klasa szkoły podstawowej matematyka ) . Po trzecie ratuje tylko odpis ze świadectwa homologacji najlepiej miej go przy sobie w razie kontroli policji jak bystry funkcjonariusz tez zacznie ci ustalać " prawidłową maksymalna masę ciągniętej przyczepy " na podstawie tabliczki znamionowej ;-)

Po co komu odpis ze świadectwa homologacji jak i tak dmc pojazdu, czyli około 1800kg + mmc przyczepy 2000kg musi mieć wpis w dowodzie, że dmc zespołu pojazdów jest równa lub większa od 3800kg, jeśli jest mniejasza to przyczepy o mmc 2000kg ciągnąć nie może choćby miał 10 homologacji od producenta, bo polskie przepisy tego zabraniają. Więc przypuszczam, że sam wprowadzasz innych w błąd, za co ktoś może dostać mandat a policjant nie będzie patrzył na tabliczki tylko spojzy w dowody i to mu wystarczy, bo dmc zespołu pojazdów nie może być mniejsze od sumy dmc pojazdu i mmc przyczepy, więc przypuszczam, że kolega Petrov jeździ po Twojej sugestii nieprzepisowo.
zaświadczenie od producenta, na podstawie którego wydział komunikacji zmieni dane w moim dowodzie rej.
Które dane zmieni – dmc zespołu pojazdów?
Bo zmiana tylko mmc przyczepy nic nie da.
Ciekawy jestem czy koledze udało się zmienić dane w dowodzie mam spore wątpliwości, ale poczekam na odpowiedź, bo żywo mnie ta sprawa interesuje.
... no właśnie.....
F1 - Maksymalna Masa Całkowita
F2 - Dopuszczalna Masa Całkowita Pojazdu
F3 - Dopuszczalna Masa Całkowita Zespołu Pojazdów .....
.... u mnie w DR mam wpisane F1=F2 .....
.... ktoś może wie jaka jest miedzy nimi różnica??...
.... bo na "logikę" to to samo .............
No nie to samo bo F1 to Maksymalna Masa Całkowita jaką przewidział producent która gwarantuje że z autem nic się nie stanie a F2 to Dopuszczalna Masa Całkowita czyli dopuszca się że w Polsce ta masa jest akurat taka sama jak producenta ale mógł by być np.:przepis który mówiłby że w danym kraju dmc musi być mniejsza np.: o 50kg niż mmc jaką przewidział producent.

petrov
28-01-2013, 18:33
Sorki że dopiero teraz, ale napiszę co zostało wpisane przez Wydział Komunikacji w dow. rej. na podstawie pisma które otrzymałem od producenta pojazdu. Adnotacja wygląda następująco: KOREKTA DMCP: 01- 2000 KG. Dla świętego sposobu wymieniłem dowód rejestracyjny na nowy bo latam głównie po Europie z lawetą o ładowności 1450 kg i wadze 550 kg. Dodam tylko że miałem kilka kontroli, głównie w Niemczech ( BAG i Policja), ale także w kraju ( ITD oraz Policja) i nie miałem żadnych problemów. Ogólnie polskie przepisy są nie jasne, zresztą wystarczy poszukać na google DMCP i już zaczną się schody kogo słuchać :)
Pozdro dla wszystkich którzy udzielili się w temacie

galo
29-01-2013, 00:33
A co masz wpisane w rubryce dmc zespołu pojazdów jaką mase to też Tobie zmienili jaką miałeś przedtem a jaką masz teraz?

Hambra2
09-03-2013, 14:32
zgadza się kolego Petrov prócz jednego

DMC zestawu na tabliczce i w dowodzie wpisują 4000kg.
DMCP z hamulcem można 2000kg,a sam samochód to DMC 2450kg.

Jest tu jakaś logika?

I może w europie nie ma problemów,ale w kochanej Polsce też ryzykujesz??

bb03
10-04-2013, 13:52
Od 19.01.2013 zmieniły sie przepisy. Jak to teraz wygląda . Mam samochód 2470 kg.a przyczepa kempingowa 1000 kg. - czy wystarczy prawo jazdy kat. B do 3,5 DMC?
Czy trzeba zrobić kurs w WORD na wpis kodu 96 ?
Czy powyżej DMC 3,5 t. za zestaw sam. + przyczepa kempingowa są opłaty Viatol?
Każdy mówi co innego , a sezon letni się zbliża:)

winmajor
10-04-2013, 16:43
Za zespół powyżej 3,5 t jest VIATOL czymkolwiek jedziesz...
Co do przyczepy - wystarczy B.
Musisz spełnić kilka warunków. \
1. Przyczepa musi być z hamulcem najazdowym
2. Rubryka O2 w dowodzie rejestracyjnym musi mieć wpis powyżej 1000 kg
Jest jeszcze jeden warunek, ale go nie pamiętam. Jednak ja mondeo z waga 1800 kg go spełniam do przyczepy 1100 kg, więc spokojnie. Nie pamiętam, bo tłumaczył mi to kolega instruktor i trochę zakręcił na koniec ;)

EDIT: Podstawy prawne:
art. 88.3.b Prawo o ruchu drogowym tu masz dwa z warunków o których mówiłem
czyli DMC zestawu do 3,5t
oraz DMCprzyczepy<MWpojazdy ciagnącego

i art. 62.1.1 - trzeci warunek:)

czorny19
06-02-2015, 08:24
Witam. Mam pytanie do użytkowników galaxy 2.3 benzyna z roku 2000-2004 (tz. od początku nowego modelu do liftu). Jaka macie wartość w dowodzie osobistym w rubryce O1 - czyli jak dobrze pamietam maksymalna amsa przyczepy z hamulcem? pozdrawiam

no_fear
06-02-2015, 09:32
1300 kg

czorny19
06-02-2015, 19:17
to bardzo mało...z tego co slyszalem to maja 1800 kg. orientowales sie moze czy ty masz tak malo czy to jest standard??

no_fear
06-02-2015, 20:52
Nie wiem i szczerze to mnie to "grzeje" ;)
nie zapne nigdy żadnej przyczepy do tego auta :)

czorny19
07-02-2015, 18:15
może jacyś inni użytkownicy się wypowiedzą?

piotrali
07-02-2015, 19:40
Ustalenie masy przyczepy z hamulcem najazdowym i bez hamulca jest proste i jest opisane w:

ROZPORZĄDZENIU MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

Par 3. pkt 4 ppkt 4 i 5
4. dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,

z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)15), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego przy zachowaniu pozostałych warunków.

5. Dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez samochód osobowy przyczepy bez hamulca nie może przekroczyć:
a) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta lub połowy dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu; należy zastosować mniejszą wartość,
b) 750 kg.


Czyli jak widać wartości bierzemy z tabliczki znamionowej auta oraz z tabliczki haka (urządzenia sprzęgającego). Jako ciekawostkę podam że bodajże Fiat Punto był robiony w dwu wersjach - w jednej można zamontować hak a w drugiej nie można - w wersji w której nie można zamontować haka na tabliczce znamionowej nie ma wpisanej wartości dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów.

c-matix
08-11-2015, 19:58
Panowie a co w takiej sytuacji jak ja mam. Miałem w autku silnik 1.8 z skrzynią cvt i w dowodzie mam wbite 1000kg przyczepa z hamulcem. Ale już silnik wymieniłem na 2.0 i chyba skrzynie wymienie na manual, a w takim autku homologacja przyczepy z hamulcem to 1400kg czy da się to poprawić.

bartek-gigi
08-11-2015, 20:37
I tylko taka możesz ciagnac, ewentualnie w drodze wyjątku pod warunkiem ze nie przekroczysz 3.5t zestawu możesz wieksza np jak przewozisz cos większego ale lekkiego np skrzydło bramy, ale go tez zalezy od policjanta w razie kontroli. To ze zwiekszyles silnik nic nie zmienia, ja u siebie w poprzednim aucie (opel astra II ) mialem silnik 3.0 v6 , zwiększone hamulce z 256 na 308 mm i tez tylko mogłem ciagnac max 1200kg tak jak w dowodzie. Nic nie zmienia bo te wartości wydawane są pod względem homologacji (silnik, hamulce) mysle ze foka z 2.0 ma tez wbite 1000kg z najazdem :-) możesz ewentualnie podjechac na stacje diagnostyczna i zapytać czy mógłby zmienić ci wpis ale wątpię żeby to zrobil

c-matix
08-11-2015, 20:51
No własnie c-max z silnikiem 2.0 Pb ma wbijane 1400kg, ale przez automat ma 1000kg. Będe jeszcze dzwonił jutro do Ford Polska czy jest taka możliwość bym dostał pismo o podniesieniu tych kilogramów jesli mam już mocniejszy silnik i manualną skrzynie biegów, z tego co kojarze to c-max 1.8 benzyna w manualu też ma 1400 a napewno 1300kg.

Rafał A.(antek)
08-11-2015, 23:46
Czyli jak widać wartości bierzemy z tabliczki znamionowej auta oraz z tabliczki haka (urządzenia sprzęgającego)

co za bzdury piszesz, jak sam wyżej napisałeś

4. dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
d) 3500 kg,

czyli masę tę określa producent i podlega ona dodatkowo pozostałym ograniczeniom.
W Polsce często mylnie oblicza sie ją na podstawie danych z tabliczki, poprzez odjęcie od dopuszczalnej masy zestawu, masy pojazdu. To błąd ale można oszacować na tej podstawie mniej więcej tę wartość

Bump: Panowie a co w takiej sytuacji jak ja mam. Miałem w autku silnik 1.8 z skrzynią cvt i w dowodzie mam wbite 1000kg przyczepa z hamulcem. Ale już silnik wymieniłem na 2.0 i chyba skrzynie wymienie na manual, a w takim autku homologacja przyczepy z hamulcem to 1400kg czy da się to poprawić.
nie bo byś musiał dostać wyciag z homologacji na coś takiego.

bartek-gigi
09-11-2015, 00:02
No własnie c-max z silnikiem 2.0 Pb ma wbijane 1400kg, ale przez automat ma 1000kg. Będe jeszcze dzwonił jutro do Ford Polska czy jest taka możliwość bym dostał pismo o podniesieniu tych kilogramów jesli mam już mocniejszy silnik i manualną skrzynie biegów, z tego co kojarze to c-max 1.8 benzyna w manualu też ma 1400 a napewno 1300kg.

Wątpię żeby ci to dali bez sprawdzenia auta, gra nie warta świeczki ale tak jak pisalem podjedz na stacje diagnostyczna może ci diagnosta zmieni bo mi zmienił z 600 na 700 kg przy lekkiej bo urzędy czasem wpisują w dowod wszystkie dane a czasem któryś brakuje np bus ducato ma inne dane niż transit przy zbliżonej masie i mocy silnika -roznica tylko kilka kg