Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2006-2015] Brak ogrzewania w 3 rzedzie. Leci tylko zimne powietrze


Marco36
05-10-2012, 23:25
witam jestem nowy wiec serdecznie wszystkich pozdrawiam

mam pytanie odnosnie ogrzewania 3go rzedu,prosze mi powiedziec jak mam to uruchomic bo kopie przy tych przyciskach i nic tylko dmucha zimne powietrze
i jeszcze jedno jak wogole wylaczyc 3-ci rzad
z gory dziekuje za pomoc

Pozdrawiam

mirobumej
07-10-2012, 11:51
Witam wszystkich serdecznie - też jako nowicjusz na tym forum

Marco36 jak w klimatroniku w trzeciej strefie zaczniesz zmniejszać obroty wentylatora to po najniższych wyskakuje OFF i trzeci rząd jest wyłączony.
Co do ogrzewania sprawdź najpierw czy masz odpowiednią ilość cieczy chłodzącej w zbiorniczku w komorze silnika.

Pozdrawiam

Marco36
09-10-2012, 18:55
Witam wszystkich serdecznie - też jako nowicjusz na tym forum

Marco36 jak w klimatroniku w trzeciej strefie zaczniesz zmniejszać obroty wentylatora to po najniższych wyskakuje OFF i trzeci rząd jest wyłączony.
Co do ogrzewania sprawdź najpierw czy masz odpowiednią ilość cieczy chłodzącej w zbiorniczku w komorze silnika.

Pozdrawiam

wielkie dzieki ale jeszcze nie ogarnolem jak zrobic by z tylu dmuchalo cieple powietrze

bartixr
10-10-2012, 13:59
coś mi się wydaje , że nasz koleżka ma zapowietrzony układ w tylnej części i ciepły płyn chłodniczy tam nie dochodzi. Może też mieć niesprawną pompkę płynu chłodniczego.
czytać forum, sprawdzać, naprawiać i grzać się :)

Ford Emce
17-10-2012, 22:10
Mam to samo - z tylu leci tylko zimne powietrze. Być może ten typ tak ma... jak u kogos grzeje w 3cim rzędzie to niech się pochwali.

wersion
17-10-2012, 23:44
Siemka u mnie właśnie tył grzeje że wytrzymać w aucie nie można za to przód słabiutko

ryba2000
03-12-2012, 18:51
A gdzie znajduje sie nagrzewnica 3 rzedu jesli taka jest ? Jak patrzalem to kanaly powietrze od tego nawiewu ida w podloge ? Moze nagrzewnica jest w miejscu kola zapasowego bo tam wchodza dwie rurki od spodu a od gory nie da sie zajrzec co tam jest.
Z tym ze te rurki to chyba od klimatyzacji sa chociaz moze sie myle
to by wyjasnialo czemu nam tam leci zimne powietrze (z wyjatkiem jednego kolegi ktoremu leci gorace powietrze) poprostu 3 rzad tylko chlodzi
Moze ktos cos wie na ten temat ?

krisgal
04-12-2012, 11:17
No niestety u mnie też z tyłu dmucha zimnym powietrzem.
Kolega "wersion" ma Mk1 i pewnie dlatego jest inaczej niż w Mk3.
Rurki idące do tyłu są od klimatyzacji. Latem miałem awarię klimy i miałem tył rozbierany.
Wygląda na to że w Mk3 trzeci rząd jest klimatyzowany ale nie ogrzewany. Dziwne bo z tyłu są dodatkowe silniczki od nawiewu i latem tam lepiej chłodzi niż w drugim rzędzie. U mnie prawie zawsze 3 rząd jest wyłączony. Trzeba by spytać w ASO jak to z tym jest.

dikileiden
05-12-2012, 00:13
U mnie też w trzecim rzędzie leci tylko zimne powietrze . Tylko dziwne że na panelu klimy można ustawić dla trzeciego rzędu temp. np.28 st.C a i tak leci zimne powietrze.

bogucho
05-12-2012, 22:33
Witam wszystkich! Też nowicjusz na forum. W galaxy mk3 trzeci rząd posiada tylko nadmuch powietrza zasysanego z bagażnika o takiej samej temperaturze jaka panuje w samochodzie, ewentualnie mozna je schłodzić jeżeli włączymy sprężarkę klimatyzacji

krisgal
06-12-2012, 10:20
Skoro trzeci rząd zasysa powietrze z bagażnika to jak to się ma do ustawień na panelu np.+28 stopni dla tyłu. Przy dłuższej trasie pasażerom jadącym w trzecim rzędzie to za ciepło by nie było z takim nawiewem.

W-F
07-12-2012, 10:51
Potwierdzam, ze u mnie rowniez leci chłodne powietrze z nawiewów bocznych w III rzędzie i można co najwyżej wyłączyć dmuchawę w opisany wyżej sposów.

Ciepłe powietrze do III rzędu dostarczane jest tylko przez nawiewy pod fotelami IIego rzędu, co potwierdzałby załączony schemat dystrybucji powietrza w Galaxy Mk3 (pomarańczowe kanały). Niestety kiepsko to działa i zarówno II, jak i III rząd jest u mnie niedogrzany. Jeśli u kogoś w Mk3 działa to poprawnie, to prośba o info...

szramka28
09-12-2012, 13:53
Witam u mnie sytuacja jest następująca: Pierwszy i trzeci rząd grzeje ok a w drugim dmuchawa nie działa. Czy ktoś wie co to może być??

krisgal
09-12-2012, 22:20
U mnie dodatkowo szyby w drugim rzędzie w zimie są oszronione i zamarzają. Nawiew na szyby tylne oczywiście otwarty.

maro74
16-12-2012, 22:55
Właśnie zauważyłem, że u mnie w drugim rzędzie leci powietrze o jednostajnej temperaturze (bez klimy) i jak np zwiększam temperaturę dla siebie to z tyłu nic się nie zmienia. Czy to normalne.?

krisgal
18-12-2012, 22:23
Szkoda ze w okresie gwarancji auta nie zwróciłem uwagi na zimne nawiewy z tyłu samochodu bo bym trochę ASO pomęczył.
Maro74 Ty masz jeszcze Galaxsa na gwarancji to przyciśnij ASO w tej sprawie.

maro74
19-12-2012, 15:53
Wczoraj studiowałem instrukcję dot ogrzewania i w sumie nic tam ciekawego nie napisali co mogło by rozwiązać tę kwestję

W-F
20-12-2012, 13:43
Właśnie zauważyłem, że u mnie w drugim rzędzie leci powietrze o jednostajnej temperaturze (bez klimy) i jak np zwiększam temperaturę dla siebie to z tyłu nic się nie zmienia. Czy to normalne.?

Jedyna możliwość poprawienia siły/temperatury nawiewu z II rzędzie z słupków, jaką udało mi się zauważyć wymaga następujących czynności:
1) ustawić kierunek nawiewu na "twarz" (wyłączyć na szyby i na nogi)
2) ustawić temperaturę powietrza w panelu sterowania na "HI" lub min. 27-28 st.C
3) ustawić siłę wentylatora na maksimum (lub prawie max)
3) zamknąć wyloty powietrza z przodu tj. na desce rozdzielczej
4) otworzyć wyloty w słupkach II rzędu (przy zamkniętych powietrze poleci na szyby boczne II rzędu).

Dopiero wtedy można odczuć u mnie, że w II rzędzie leci cieplejsze powietrze i siła nawiewu jest zauważalna...

Polecam do przetestowania 8)

Jarek G.
01-01-2013, 22:08
Panowie, układ wentylacji z tyłu służy do chłodzenia auta nie do ogrzewania.
Instrukcja obsługi, str. 112.
Pozdro. :)

marcink719
01-02-2013, 00:19
a u mnie nawiewy w 3 rzędzie wogóle nie działają. Dodam, że wszystkie myki, triki z kierowaniem na twarz, zamykaniem z przodu i max obroty wentylatora nic nie zmieniają- do ostatnich nawiewów nic nie dociera. Z tym że te pod nogami środkowych foteli 2-go rzędu kierujące na 3-ci chyba działają. Jakiś pomysł dlaczego tak jest?

sobolewskii
01-02-2013, 14:41
i tu kolega chyba ma racje co do zasysania nawet jest tak napisane w instrukcji obslugiwania forda :)

bartixr
01-02-2013, 14:42
u mnie w mk1 nawiewy nad tylnymi rzędami (2 i 3) są tylko dla klimatyzowania (przy włączonej sprężarce klimatyzacji).

Jarek G.
03-02-2013, 13:44
I dlatego 3-ci rząd służy do przewozu teściowej zimą.
Drugi raz już z nami nie pojedzie.
Pozdro. g:D

marcink719
03-02-2013, 14:31
Szukałem, ale odpowiadających haseł do galaxy nie znalazłem, mianowicie co oznaczają kody błędów climatronic:

90 b9

E1 01

Ponadto zauważyłem, że po ich wykasowaniu, w samochodzie jest cieplej, tzn. normalnie przy 22 st. C było w sam raz, a teraz skręcam nawet na 20 st C (ale to może być bardzo subiektywne odczucie). I jeszcze jedno - temperatura 3-ciej strefy- tylnej - może być indeksowana do przedniej w trybie MONO lub DOKŁADNIE średnią dwóch przednich (wcześniej -CO NAJWYŻEJ średnią).

Będę wdzięczny za odpowiedź.

W-F
05-02-2013, 12:06
Tak jak pisaliśmy wcześniej, w układzie trójstrefowym, w III rzędzie siedzeń działa tylko układ chłodzenia (nie ogrzewanie). Cytat ze str. 127 instrukcji: "Układ ten nie zmieni ustawień dla tylnej części pojazdu na temperaturę wyższą niż średnia ustawień dla kierowcy i pasażera z przodu".

W praktyce wygląda to tak, że nawet tej średniej temperatury dla przodu (lub dokładnie takiej samej w trybie MONO) nie jesteśmy w stanie osiągnąć, bo ciepłe powietrze leci tylko spod foteli II rzędu, a to za mało dla tak znacznej przestrzeni bagażnika. Nawiewy górne w III rzędzie transformują bowiem tylko powietrze z przedniej części kabiny. Stąd III rząd pozostaje niedogrzany...

marcink719
05-02-2013, 13:03
ok, ale wczesniej mozna bylo ustawic temperature dla 3ciej strefy NIŻSZĄ niz srednia dla przodu!

Poza tym chodzi mi o szukanie przyczyny NIE dzialajacych nawiewow w 3-cim rzedzie - zadne powietrze z nich nie leci !

Czy ktos moze rozszyfrowac kody błedów, ktore wczesniej podalem?

marcink719
09-02-2013, 23:50
nikt nie zna kodów błędów? w takim razie muszę napisać wątek w bardziej szerokim temacie...:/

patinho
10-02-2013, 10:57
miałem coś podobnego w oplu omedze okazało się że silniczek sterujący padł i wiało tylko ciepłe powietrze nie wiem czy można to przenieść na Twoje auto

dikileiden
10-02-2013, 23:16
miałem coś podobnego w oplu omedze okazało się że silniczek sterujący padł i wiało tylko ciepłe powietrze nie wiem czy można to przenieść na Twoje auto


...mój odkurzacz raz chce odkurzać raz nie , może to też jest z tym powiązane.......chłopie porównujesz dwudziestoletnią omegę do nowego auta.

bartixr
11-02-2013, 06:04
.....chłopie porównujesz dwudziestoletnią omegę do nowego auta.

W silniczkach indukcyjnych i klapkach nic się nie zmieniło i nie prędko zmieni.
Klapki w Twoim nowym aucie działają tak samo jak w 20-letniej omedze :D

dikileiden
11-02-2013, 06:59
W silniczkach indukcyjnych i klapkach nic się nie zmieniło i nie prędko zmieni.
Klapki w Twoim nowym aucie działają tak samo jak w 20-letniej omedze :D

W galaxy w trzecim rzędzie nie ma żadnych klapek a już na pewno sterowanych silniczkiem , tu jest mowa o nawiewie trzeciego rzędu.

bartixr
11-02-2013, 11:26
może nie wiesz, ale masz klapkę mieszania powietrza ciepłe - zimne w tylnym kombajnie i jest ona sterowana silniczkiem jeśli masz układ automatyczny tzw. klimatronik.

Jarek G.
11-02-2013, 17:17
Panowie, przeczytajcie jeszcze raz post #19.
Pozdro

bartixr
11-02-2013, 17:38
Zapominasz, że jest możliwe regulowanie temp. wydostającej się z kratek "klimatyzacji".
A w jaki sposób? oczywiście przez ogrzanie zimnego powietrza nagrzewnicy tylnej.

eclipse
12-02-2013, 10:45
Panowie, przeczytajcie jeszcze raz post #19.
Jest tam napisane o średniej temp. co oznacza że nie można ustawić wyższej niż na przodzie (np; = 22st.C) przód więc na tyle nie więcej .

jblack
12-02-2013, 11:49
witam ja mam trzy strefowa klime i wszedzie ustawiam temperature jaka chce tzn.z przodu prawa i lewa stona osobno i tyl osobno regulowana temp.jak ustawie na zimno z tylu leci zimno a z przodu tez tak jest ,wiec normalnie u ciebie tez tak musi funkcjonowac nie jakies tam srednie

maro74
14-02-2013, 23:09
Alhambra to nie Galaxy więc wcale nie musi u nas być tak samo, chociaż nie mówię, że bym nie chciał.

Jarek G.
15-02-2013, 21:43
Panowie, dajcie już spokój. Nadchodzi wiosna więc martwcie się o sprawną klimę. A ona będzie wam dobrze służyć nawet w trzecim rzędzie.
Pozdro. :D

errorix
19-03-2013, 18:46
no po przeczytaniu tego watku i waszych wypowiedzi ciesze sie ze jestem kierowca i dotyczy mnie tylko 1szy rzad :) no troche lipa jak 3ci rzad nie grzeje ale juz wiem gdzie jest tak zwana "lawka karna" wiec w zime drodzy pasazerowie lepiej dobrze zyc z kierowca.

ryba2000
15-06-2013, 16:58
Przyszła wiosna zrobiło się ciepło i znowu pojawiło się pytanie kiedy włącza się dmuchawa 3 rzędu ? Przód mam ustawione 21 a na tyle Lo z przodu ładnie chłodzi a z tylu trzeba manualnie nadmuch włączyć bo jak jest w pozycji Auto nic się nie dzieje. Chyba ze tył włącza się jak temperatura zewnętrzna będzie powyżej 30 stopni. Jak jest u Was ?

Jarek G.
15-06-2013, 21:33
A masz trzystrefową klimę?

ryba2000
16-06-2013, 11:54
Tak ustawia się 3 temperatury przód kierowca pasażer i tył wszystko ustawia sie w radiu blaupunkt nx

marcink719
20-06-2013, 15:23
Witam,
dziś jadąc trasą z Katowic do Krakowa przy maksymalnie włączonej klimatyzacji (low), chyba na jakimś wyboju zaczęły przez jakiś czas działać nawiewy w 3 rzędzie. Później przestały. Dodam, że zdarzyło się to prawdopodobnie dopiero pierwszy raz od ponad roku (wcześniej sprawdzałem działanie nawiewów przez włączenie max obrotów wentylatora ale nic nie wiało).

Czy ktoś wie, w jaki sposób jest skonstruowany nawiew na tył?

Dobrze byłoby to naprawić, lato już daje się we znaki...

krisgal
20-06-2013, 22:04
Na panelu sterowania klimy możesz tył włączać i wyłączać. Mogło się załączyć zaraz po odpaleniu auta.
Trzeci rząd włącza się automatycznie gdy wnętrze auta jest bardzo nagrzane (np. auto stoi parę godzin na słońcu). Po odpaleniu samochodu klima włącza się na maxa przód i tył a po schłodzeniu wnętrza u mnie tył sam się wyłącza. Gdy jest mniej nagrzany tylna strefa nie odpala. Na panelu mam tył wyłączony na stałe.

marcink719
21-06-2013, 21:35
3 strefa u mnie jest normalnie cały czas włączona w trybie auto. Problem, ze nawiew w 3-cim rzędzie wogóle nie działa. A w drugim rzędzie wieje ok... Gdzie jest zlokalizowany jakiś wentylator dla tyłu? Albo połączenie elektryczne?

marcink719
29-08-2014, 19:27
Ostatnio kilka razy klimatyzacja zaczęła żyć własnym życiem. A dokładnie wentylator, który załącza się samoczynnie podczas jazdy - na autostradzie, innym razem w mieście. Załącza sie na maksymalne obroty i nie można zmniejszyc ani wyłączyć - teoretycznie można, ale od razu sam się włącza albo podkreca.

Po ostatnim wystąpieniu usterki w mieście - byc może na nierówności ale to mogl byc przypadek, sprawdziłem błędy ELMconfigiem, ale w module EATC nic nie było. Jedyne błędy to: załaczone na zdj. Błąd U0208 występuje dla DDM i PDM - modułu drzwi kierowcy i pasażera. Po skasowaniu błędów i przejściu do innego modułu a następnie ponownym spr błędy dalej się wyświetlały.

Usterka pojawia się raz na miesiąc mniej więcej od jakiś 2 miesięcy i ustępuje po wyłączeniu silnika albo sama znika po kilku kilometrach.

Dodatkowo spróbowałem sprawdzić błędy na panelu klimatronika, ale nic nie wyświetlił, pokazał jedynie wersje oprogramowania.

Czy komputer serwisowy może coś więcej wykazać i co może powodować błędy?

Ford Emce
29-08-2014, 20:17
U mnie bylo podobnie - zwiazane to bylo z dopalaniem dpf - zwiekszenie obciazenie silnika mialo generowac wyzsza temp. Pozniej pojawila sie kontrolka wymiany oleju bo byl juz zbyt rozrzedzony.

marcink719
05-09-2014, 17:05
Okazało się, że winę za brak nadmuchu w 3 rzędzie ponosi dmuchawa umieszczona w podłodze. Niestety dostęp do niej jest tragiczny, bez odłączenia rurek od klimatyzacji nie można zdemontować samego silnika. Więc zostaje jedynie to a pozniej uzupełnienie czynnika pewnie...

Czy ktoś dysponuje schematem demontażu układu tylnego nadmuchu w 3-strefowej klimatyzacji?

wojte
09-09-2014, 14:44
Witam, ja u siebie steruję trzecim rzędem ręcznie. To znaczy wciskam przycisk trzeciego rzędu i ustawiam obroty wentylatora przyciskiem od obrotów dmuchawy, temperatura tka sama jak w całym aucie (ustawiona na MONO). Po nastawieniu znów wciskam "trzeci rząd" w wracam do normalnego sterowania. Innej metody nie znam. Wpadłem na to przez przypadek. Wcześniej chyba był ustawiony "automat" i raz działało a raz nie.

marcink719
09-09-2014, 17:34
Nie w tym rzecz, jak już pisałem wcześniej, silnik dmuchawy umieszczony w podłodze za ostatnim rzędem jest uszkodzony. Problem jest z jego zdemontowaniem bo trzeba odłączyć rurki doprowadzające czynnik przez specjalną śrubę. Pytanie jest jak to zrobić i czym? Dlatego potrzebuje schemat ;)

marcink719
29-12-2014, 20:42
Podbijam temat ;)

chciałbym oddać samochód do warsztatu i pytanie brzmi - jak zdemontować silnik - wentylator nagrzewnicy tylnej - znajdującej się pod podłogą bagażnika?

Jak można odłączyć te rurki od klimatyzacji, które dochodzą do tego ustrojstwa?

Wentylator ma problem aby się "rozpędzić", później już jakoś chodzi - choć też przypadkowo. Bez jego demontażu nie można go ani naprawić, ani poszukać na wymiane.

Ostatnie pytanie - Czy sam silnik wentylatora nagrzewnicy będzie pasował z galaxy mk2. Na zdjęciach są bardzo podobne, ale to ciężko ocenić nie mając obu w ręce...

sokolik86
30-12-2014, 18:18
Witam musisz sciagnąc cały bok aby sie do niego dostac a cały wentylator wraz z nagrzewnicą jest w sciance a nie pod podłoga . Demontaz jest prosty w podłoge ida dwie rury z opaskami zaciskowymi starczy je sciagnąc i cały korpus wychodzi wraz z całą obudowa plastikowa tj. wentylator i nagrzewnica

marcink719
30-12-2014, 19:25
Chyba nie mówisz o mk3 - bo w tym modelu NA PEWNO siedzi pod podłogą - tam już udało mi się dostać z odgiętą wykładziną i we wnęce jest cały wentylator z nagrzewnicą, rozprowadzeniem powietrza na 3 rząd oraz rurkami od klimatyzacji. Wiem bo miałem to przed sobą, problem tkwił właśnie w demontażu, bo aby zdjąć silnik wentylatora, trzeba zdemontować i wyjąć cały jego osprzęt - wentylator po odkręceniu śrub "wyjdzie" na dół. Problem jest właśnie z odkręceniem tych rurek, które trzymają. Więc chyba miałeś na myśli inną generację...

sokolik86
30-12-2014, 21:36
Zgadza się ty Masz MK III to inne rozwiązanie

Romek 21
27-01-2024, 17:25
Witam. Jestem od tego miesiąca posiadaczem Forda Galaxy mk3 i mam ten sam problem co Wy. Widzę, że dyskusja umarła w 2014. Minęło 10 lat więc może ktoś rozwiązał problem nie działającego nadmuchu/wentylacji w 3 rzędzie i zechce podzielić się rozwiązaniem?

jaceks
03-02-2024, 13:04
a włączasz nadmuch z panelu kimatyzacji?
klawisz z trzema rzędami, potem "on/off" i regulacja wiatraka plus/minus?

Rafał A.(antek)
04-02-2024, 20:58
Trzeba sprawdzić zasilanie do wentylatora. Jeśli jest ok, to niestety pewnie umarł sam wentylator. Sprawdzić go jak się da na krótko.
I oczywiście jak wyżej, uruchomić z panelu klimatyzacji.

Romek 21
05-02-2024, 19:40
Tak już próbowałem robić tak jak pisali wyżej użytkownicy. Parę dni temu jak było ponad 10 stopni, nagrzałem w aucie a później włączyłem "Lo". Wyłączałem nadmuchu na 1 i 2 rząd, włączałem na sam 3 rząd i za każdym razem niestety nic żadnego powiewu powietrza nie było w 3 rzędzie.
Może mi. Ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić wentylator na krótko?

Romek 21
09-04-2024, 17:10
Byłem w serwisie klimatyzacji. Okazało się że wentylator nagrzewnicy klimatyzacji (ta która znajduje się w podłodze w bagażniku) był zatarty i dlatego nie miałem nawiewu na 3 rząd. Mechanikom udało się uruchomić wentylator ale jest strasznie głośny. Udało mi się dostać całą nagrzewnice (wentylatora nie da się dostać samego używanego, nowy to koszt powyżej 2000zł :O).
Udało mi się wymienić sam wentylator bez demontażu całej nagrzewnicy klimatyzacji i spuszczania od czynnika. Powiem tylko tyle że wentylator jest za mocowany na 3 śruby torx t25, ciężki dostęp jest do jednej śruby, dwie pozostałe w miarę łatwo odkręciło się. Wentylator o dziwo przeszedł między nagrzewnicą a blachą bagażnika. Wszystko działa teraz jak należy, jest cicho podczas pracy Dmuchawy na 3 rząd.