Zobacz pełną wersję : [Focus 2011-2014] olej do ecoboosta 1.6


jasiuha
07-10-2012, 22:11
Czeka mnie roczny przegląd, mam pytanko czy mogę przy okazji przeglądu zmienić olej z 5w30 (specyfikacja WSS-M2C913-C - FORD FORMULA F 5W-30) jaki zalali na początku na nowy 5w20 (WSS-M2C925-B,WSS-M2C948-B - Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20) specjalnie przeznaczony do silników EcoBoost. Wprowadzili go w 2012, ja kupiłem samochód w 2011 kiedy jeszcze tego oleju nie było więc lali 5w30. Przejechane ma ok 15tys.
W serwisie idą po numerze VIN i leją 5w30 bo tańszy. Czy ktoś już jeździ na 5w20 ?

mr_swistak
08-10-2012, 11:07
witam
ja mam tego Castrola zalali mi go niecały miesiąc temu na przeglądzie i tylko taki zalecali tak naprawde do tych silników... owczywiście wrażenia żadne - róznice nie do uchwycenia...
a i mam c-maxa ale to chyba nie ma znaczenia

jasiuha
09-10-2012, 09:53
Dzięki, czyli można lać 5w20.:)

mr_swistak
09-10-2012, 14:37
chyba nawet trzeba... albo pwinno się...

Dyplomata1961
03-01-2013, 19:57
Mam co prawda Mondeo z Ecoboostem 1,6 ,ale mam podobny dylemat.Po 2.500 km Ford zaleca wymianę oleju w serwisie.W książce serwisowej nie widzę takiego zalecenia.Zalano mi Castrola Edge 5W30 A5 - " z beczki " - z rabatem 15% policzono 85,- PLN/l.Myślę,że trudno w jakimkolwiek serwisie o droższy olej.
Tymczasem jest na rynku nowy olej MOTORCRAFT spełniajacy normę A5 - 5l można kupić w esklepie forda za 99,- PLN.Tylko czy nie będzie problemu z gwarancją,jeśli przyniesie się na wymianę olej zakupiony na własną rękę?!

hub19836
03-01-2013, 20:19
Witam,
co prawda używam diesla więc nie jestem ekspertem od ecoboostów ale najważniejszym kryterium jest specyfikacja Forda tzn. WSS-M2C-913-C (instrukcja obsługi str 214). Ja jestem już po dwóch wymianach oleju i na pierwszej zalano Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 na drugiej Ford-Castrol Magnatec Professional A5 5W-30.
Ten drugi spełnia juz WSS-M2C-913-D wiec o klasę wyżej. Ogólnie Ford troche nie ładnie sie zachowuje narzucając Castrola który nie ma zbyt dobrych opinii. Na rynku istnieją o wiele lepsze oleje jak Millers, Amsoil, Motul itp. Moje ASO zaleca castrola aby nie mieć problemów z gwarancją. O Edgu słyszałem trochę kiepskich opinii i jeżeli serwis chce zalać to proponuje aby wyraźnie to odnotowali w książce serwisowej co i kiedy zalewali aby uniknąć w przyszłości nieuznania reklamacji :). Olej oczywiście z butelek nie z beczki i wlewany przy mnie. Nie dlatego że z beczki jest czymś gorszym ale po prostu nie mam żadnego zaufania do panów z ASO jaką beczke danego dnia wybiorą i czy maja wybór :)
PS. Negocjowałbym z ceną ok 80pln za litr bo tym razem naprawde przesadzili z 2x.
Pozdrawiam

Jasper
03-01-2013, 20:52
Do silników EcoBoost Ford zaleca Castrol Magnatec Professional 5W20 spełnaiający normę WSS-M2C948-B. Za wymianę w moim Focusie ASO powiedziało 334zł, w tym oczywiście olej (ten 5W20) i filtr.

Poważnie się zastanawiam czy warto wymieniać olej teraz. Mam przebieg 2000km. W serwisie ASO powiedzieli, że to wyłącznie moja decyzja, bo Ford nie ma co do tego żadnych zaleceń ani wymagań.
Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju i na oko olej wygląda na czysty jak nowy.

Jasper

skylla1
03-01-2013, 21:03
Nie dajcie się nabierać na tę wymianę - to anachronizm z czasów Poloneza. Ford (ani zresztą żaden inny producent aut osobowych) nie zaleca już od dawna tej wymiany ani w instrukcji ani w planach serwisowych ETIS.
Nie zdziwię się, jak wam oleju wcale nie wymienią, tylko dadzą fakturę...

Dyplomata1961
03-01-2013, 22:07
OK.Ale jak jest z gwarancją.Czy mam prawo przywieźć swój olej w zapieczętowanych butelkach spełniajacy oczywiście normy Forda WSS-...-C,
A5 FX 5W30 , będacy następcą F'a 5W30 (A3).W/g mojej wiedzy obydwa produkowane są w sieci Castrola.Czy serwis ma prawo odmówić zalania takiego oleju,lub zalac z adnotacją , że niby "klientowski".
Swoją drogą czekam na oficjalną odpowiedź z Ford Polska z Warszawy.
PS- 5W20 odradzano mi,że to niby "za rzadki".Ciekawa terminologia i poziom wiedzy:568:

hub19836
03-01-2013, 22:19
Koledzy,
nie wydaje sie wam że żenujący jest fakt iż w dzisiejszych czasach człowiek nie może podjechać do ASO i w nawet w przypadku podstawowej sprawy jaką jest wymiana oleju otrzymać rzetelniej informacji i pewności jaki olej zalać?

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy!

skylla1
03-01-2013, 22:43
A czemu nie wymienisz sobie poza ASO? Skąd oni niby będą wiedzieć za jakiś czas, czy olej został wymienimy czy nie, skoro wymieniasz nowy olej na nowy :-)

boncio
04-01-2013, 10:47
Dyplomata jeśli chcesz, to wymień olej poza ASO skoro nie jest to podczas przeglądu - zaoszczędzisz czas i pieniądze. Możesz jedynie wyrzucić kartkę, którą przyczepiają przy wymianie.

Jakoob
04-01-2013, 11:34
Na początku ecoboosty były zalewane 5w30, potem wprowadzili 5w20 jak debiutowały 1.0 ecoboost. Olej jak najbardziej nadaje się do obu typów z zastrzeżeniem że do 1.0 wyłącznie 5w20. Moje zdanie jest takie, że bez względu na to jakie odbędą się dywagacje, nie ma siły żeby w nowym silniku nie było na początku większego tarcia (mimo hamowni) i troszkę tych opiłków trafia do oleju choć fakt, że powinny wszystkie zostać w filtrze. Tak strasznie zaboli niektórych jedna dodatkowa wymiana oleju skoro za auto zapłaciliście min. 60 tysięcy? :) Przestańcie narzekać i cieszcie się nowymi autami a co do oleju autor tematu sam musi podjąć decyzję.

skylla1
04-01-2013, 18:26
Opisałeś właśnie mechanizm naciągania klienta. Skro wybulił 60 czy 70 tyś, to chwilowo to auto jest dla niego najważniejsze na świecie i jeszcze w amoku można go doić zalecając niepotrzebną i niezalecaną przez producenta od nastu już lat wymianę. Bo co te 3 czy 4 stówki. Za rok zrobią się rysy, coś zacznie skrzypieć i juz auto nie będzie najważniejsze, klient zacznie liczyć kasę, a po 2 latach ochłonie całkiem i zrezygnuje z ASO :-)

Jakoob
04-01-2013, 18:52
Nie zgadzam się i nie piszę złośliwie :) Opisałem polskie skąpstwo i ucieranie czterech liter szkłem... Kto każe wymieniać olej? Nikt. Kto grozi utratą gwarancji? Nikt. Po prostu osoby mające odrobinę pojęcia o mechanice wiedzą jak pracują części, które się do siebie jeszcze idealnie nie ułożyły... Część z nich uzna, że dobrze by wymienić olej, część nie. Fakt, że to bardziej komfort psychiczny aniżeli szybsze zużycie. Jak tak bardzo boli wymiana w serwisie to można kupić oryginalny olej i filtr w e-sklepie i wymienić samemu tudzież u lokalnego Zenka/Heńka/Kazia. To olej i filtr, nikt się nie zorientuje a serwis nie zarobi :)

johnny_pl
15-01-2013, 13:41
PS- 5W20 odradzano mi,że to niby "za rzadki".Ciekawa terminologia i poziom wiedzy:568:

Pozwole sobie odswiezyc watek.
Ostatnio zainteresowalem sie tematem i rzeczywiscie natknalem sie na opinie, ze ten olej jest "za rzadki".

Na niemieckim forum motoryzacyjnym motor-talk.de wywiazala sie na ten temat olbrzymia, 20-stronicowa dyskusja:

http://www.motor-talk.de/forum/motorenoel-ecoboost-t3245265.html?page=1

Nie znam sie kompletnie na tym, ale ciekaw jestem wlasnie opinii odnosnie olejow zalecanych przez Forda do Ecoboostow. W kazdym razie przytocze czesta opinie z w/w forum: "Olej 5w20 jest rzadki i przy niekorzystnych parametrach eksploatacji moze powaznie zwiekszyc ryzyko calkowitej szkody silnika. Jesli ktos np. jezdzi same krotkie trasy, a raz na kilka miesiecy pojedzie w dluga trase autostrada i bedzie mocno obciazal silnik dajac po garach, to istnieje ryzyko ze rozcienczony olej nie wyrobi i silnik sie zatrze".

Zaznaczam, ze to tylko podsumowujace tlumaczenie z opinii, ktore mozna wyczytac w tym watku.

skylla1
15-01-2013, 18:49
No tak, inżynierowie Forda nie spodziewali się, że ktoś będzie chciał ich autem jechać autostradą :-).

augusti
15-01-2013, 19:19
Pozwole sobie odswiezyc watek.
Ostatnio zainteresowalem sie tematem i rzeczywiscie natknalem sie na opinie, ze ten olej jest "za rzadki".

Na niemieckim forum motoryzacyjnym motor-talk.de wywiazala sie na ten temat olbrzymia, 20-stronicowa dyskusja:

http://www.motor-talk.de/forum/motorenoel-ecoboost-t3245265.html?page=1

Nie znam sie kompletnie na tym, ale ciekaw jestem wlasnie opinii odnosnie olejow zalecanych przez Forda do Ecoboostow. W kazdym razie przytocze czesta opinie z w/w forum: "Olej 5w20 jest rzadki i przy niekorzystnych parametrach eksploatacji moze powaznie zwiekszyc ryzyko calkowitej szkody silnika. Jesli ktos np. jezdzi same krotkie trasy, a raz na kilka miesiecy pojedzie w dluga trase autostrada i bedzie mocno obciazal silnik dajac po garach, to istnieje ryzyko ze rozcienczony olej nie wyrobi i silnik sie zatrze".

Zaznaczam, ze to tylko podsumowujace tlumaczenie z opinii, ktore mozna wyczytac w tym watku.

I ja się dołączę ze swoimi przemyśleniami:) Autostrada autostradą... ale 5w "20" olej nie nadawał by się (teoretycznie patrząc) do eksploatacji w temperaturach otoczenia powyżej 20 stopni Celsjusza? No i co z jadą w lecie w temperaturze np. powyżej 30 stopni-jak nic silnik zatarty? Po zakupie w 2011 studiowałem instrukcję i nigdzie nie mogłem znaleźć oleju o takiej specyfikacji, udało mi się wtedy znaleźć info że ta specyfikacja jest często stosowania w północnych stanach USA, Kanada itp) z tego wynika że jest to olej na warunki bardziej zimowe?

Dyplomata1961
21-01-2013, 09:02
Witam,poniżej opis mojego zgłoszenie do Ford-Polska:
Opis zgłoszenia: Witam,
Mimo telefonicznego zgłoszenia w grudniu nie otrzymałem odpowiedzi na następujące pytania:
1.Dlaczego zalecono wymianę oleju w moim samochodzie przy przebiegu między 2 do 3 tys km.Olej Castrol z "beczki" w cenie po rabacie 85,-PLN/l.
2.W instrukcji obsługi zaleca się olej Castrol 5w30 A5 lub olej Ford (motorcraft) zgodne ze specyfikacją WSS-M2C913-C.Czy kolejność produktów jest zamierzona czy przypadkowa?
3.Zakupiłem olej Motorcraft XR A5 5l Ford 151cc2.Czy prawdą jest,że jeżeli zostanie zalany przy serwisie 20000km będę miał niekorzystny wpis w ksiązce gwarancyjnej,utrudniający lub wręcz uniemożliwiajacy ew.roszczenia związane z silnikiem?
pozdrawiam,
K.S.
Wyjaśniam też:Nie chodzi tutaj o wycieranie "4liter" szkłem,ale 85,-PLN/l z "beczki" to gruba przesada.

A oto odpowiedź Ford Polska:

Szanowny Panie,

Uprzejmie informujemy, że Ford zaleca wymianę oleju silnikowego przy każdym przeglądzie okresowym, w przypadku Pana samochodu co 20 tys. km lub jeden rok. Stacja serwisowa Rad Motors proponuje też nieobowiązkową wcześniejszą wymianę oleju, po przejechaniu 3 tys. km. Rekomendujemy stosowanie olejów silnikowych firmy Castrol. Olej Motorcraft o wymaganej specyfikacji też może być zastosowany i nie powoduje to utraty gwarancji na samochód. Prosimy jednak zachować do wglądu fakturę zakupu tego oleju.

Jaki z tego morał?

Serwis ustala harmonogram działań obsługowych a nie producent samochodu.
Co to znaczy "PROPONUJE"?!.
Serwis powinien kategorycznie stosować się do wytycznych producenta i TYLE!!!

skylla1
21-01-2013, 10:15
Jak widać Ford woli żyć w zgodzie ze swoimi serwisami :-).
A że serwisy zalecają tę wymianę, to już wiesz dlaczego - parę stówek jest do wzięcia prawie za nic, bo twój stary olej był tak czysty, że zapewne nie jesteś w stanie stwierdzić, czy ci go w ogóle wymeinili, a nawet jeśli tak, to za cenę 5x wyższą od 5l bańki Formuli F.

kapode
21-01-2013, 14:55
Ja miałem zmieniany na 5W20 przy ok 20 000 km. I jedno jest pewne, przy 2.0 ecoboost bierze go dużo mniej niż przy 5W30. Cena w ASO za litr 59,00 pln. Olej ciężko kupić w pierwszym lepszym sklepie moto.

Jakoob
21-01-2013, 16:47
Ciągle nasuwa się to samo pytanie - kto Was zmusza do tej wymiany po dwóch tysiącach? Nie chcesz - nie wymieniaj, nie ma obowiązku. Nie rozumiem co tu jest niejasnego. Jasne, macie prawo do innego zdania tylko... przy okazji wyważacie otwarte drzwi :D

skylla1
21-01-2013, 16:54
Namawianie przez dealerów na wymianę, która nie jest potrzebna jest naciąganiem klienta, który zwykle jest wtedy jeszcze w lekkim amoku po zakupie nowego cacka, więc łatwo go wkręcić.

radekrogo
21-01-2013, 17:54
Czasy docierania silnika przez klienta dawno minęły. Silniki są dotarte fabrycznie wiec pierwszy serwis po 15-20kkm , chyba ze serwis inaczej przewiduje.

Dyplomata1961
21-01-2013, 18:24
Ja miałem zmieniany na 5W20 przy ok 20 000 km. I jedno jest pewne, przy 2.0 ecoboost bierze go dużo mniej niż przy 5W30. Cena w ASO za litr 59,00 pln. Olej ciężko kupić w pierwszym lepszym sklepie moto.-
Dużo mniej - to znaczy ile mniej? Przy zachowaniu właściwych pasowań w węzłach tarcia (panewki główne,korbowodowe) oraz perfekcyjnym stanie pary tlok+cylinder =pasowanie i pierscienie' różnice w zużyciu powinny być niemal niezauważalne;) przy tej klasie konstrukcji silnika.5W20 zalecany jest do EB 1.0.Większe motory potrzebują 5W30 A5 )niekoniecznie Castrol!!!

skylla1
21-01-2013, 18:27
A gdzie Ty to wyczytałeś, że tylko do 1.0EB?
Olej już jest poza ASo także, np:
http://ford.sklep.pl/product-pol-17084-olej-silnikowy-5w20-Castrol-5L.html

Dyplomata1961
21-01-2013, 18:30
W ksazce obslugi,oryginalnych info.FORD w necie.W serwisach tez tak twierdzag:)

Wszystkie "nowinki" olejowe już dawno są obecne poza siecią sewisową,w rewelacyjnych cenach,zarówno brandy własne MOTORCRAFT jak i dedykowane produkty CASTROL z dystrybucji niemieckiej.E-sklep Forda z Kielc ma niezłą ofertę.

Bump: Czasy docierania silnika przez klienta dawno minęły. Silniki są dotarte fabrycznie wiec pierwszy serwis po 15-20kkm , chyba ze serwis inaczej przewiduje.
-zgadzam się z tym w 100%.Oryginalne filtry zrobią swoje.A "serwis" też niech robi swoje a nie wymyśla "akcje serwisowe".
Wytyczne producenta są WYSTARCZAJĄCE!!! Działy R&D robią swoje 8)

Rob^
21-01-2013, 19:02
Nie wiem na ile ten przypadek spowodowany jest innym niż zaleca producent olejem ale tak mi się przypomniało.
Podeję link jakby ktoś przegapił ... http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=173049

zombie6
26-02-2013, 12:51
http://castrolprofessional.pl/ford-castrol-magnatec-professional-e-5w-20.html - wydaje się, ze nie ma co kombinować i lać wyłącznie to do wszystkich ecoboostów. Tym jest zalany fabrycznie, więc nie ma co eksperymentować, nawet jeśli to marketing....

HarryH
23-03-2014, 15:40
Moi drodzy nie ma w sklepie Forda 5W30 castrola prof czy ja jakoś go nie widzę ?
No i na czym stanęliśmy - lepszy ten Prof czy Formula F? Zdecydowanie wolę 5W30.

A przy okazji do firmowozów osobowych warto zakupić olej przed końcem marca i pełny VAT odpisać.

aerostar
23-03-2014, 16:11
W instrukcji obsługi od MY2012 Ford zaleca 5W20 do wszystkich silników benzynowych i dopuszcza również 5W30 A5 za wyjątkiem 1.0 EB. Wszystkie Ecoboosty od 2012 r. są fabrycznie zalane olejem 5W20.

W 2011 r. Ford zalecał i fabrycznie zalewał 5W30 do wszystkich silników, ale to dlatego że jeszcze wtedy nie było ani 1.0 EB ani oleju 5W20.

Wniosek z tego taki, że wg producenta 5W30 się nadaje, ale 5W20 (który powstał później) jest lepszy. Moim zdaniem 5W20 będzie miał istotną przewagę podczas eksploatacji silnika na krótkich trasach, bowiem w istotny sposób poprawia smarowanie zimnego silnika, a to właśnie wtedy silnik zużywa się najszybciej.

Fulara
23-03-2014, 17:45
ja bym nawet poszedł w 0w-20 spełniający normy forda

SRS
23-03-2014, 19:19
czytam i czytam , a dalej nie wierze co piszecie oto zestawienie do czego i jaki olej:


Oleje silnikowe – silniki benzynowe

Do WSZYSTKICH silników benzynowych z wyjątkiem wyszczególnionych poniżej: SAE 5W-30 WSS-M2C913-C lub SAE 5W-20 WSS-M2C948-B

Wszystkie z silnikiem 1,3L / 1,6L Duratec-8V (Rocam); 1,8L Duratec-DOHC (Zetec) SAE 5W-30 WSS-M2C913-C lub SAE 5W-30 WSS-M2C913-D

Wszystkie z silnikiem 1,0L EcoBoost oraz 1,0L Duratec SAE 5W-20 WSS-M2C948-B

Ka 2009 SAE 5W-40 WSS-M2C917-A

Wszystkie z silnikiem 2,5L Duratec-ST (VI5) SAE 5W-30 WSS-M2C913-C lub SAE 5W-30 WSS-M2C913-D

Focus RS 2004.75 z silnikiem 2,5L Duratec-RS SAE 0W-40 WSS-M2C937-A

Oleje silnikowe - silniki Diesel


Do WSZYSTKICH silników Diesel z wyjątkiem wyszczególnionych poniżej: SAE 5W-30 WSS-M2C913-C lub SAE 5W-30 WSS-M2C913-D

Transit Custom 2012.75 (04/2012-) SAE 5W-30 WSS-M2C913-D

Ka 2009 SAE 5W-40 WSS-M2C917-A

pepe1
24-03-2014, 06:12
U mnie na przeglądzie po 2 latach wlali olej castrola 5W-30. Jak spytałem, dlaczego nie tak jak poprzednio zalecali 5W-20, to odpowiedzieli, że teraz takie mają zalecenia od Forda. Nie wytłumaczyli niestety dlaczego tak jest.

princeas
24-03-2014, 07:51
zalecenie jest takie, zeby lać inny, żebyś za chwile przyjechał z silnikiem do naprawy... a dochód firmy rośnie :)

zombie6
24-03-2014, 08:04
Oba są właściwe - 5W20 i 5W30 - różnica jest niewyczuwalna między nimi przez użytkownika w przypadku 1.6 Ecoboosta. Osobiście jednak wolę rzadkie oleje i jestem zwolennikiem 5W20.

HarryH
24-03-2014, 16:57
Dziękuję, to zdecydowałem się na Fordowski 5W30. Pozdrawiam

fokaeco
27-05-2014, 18:06
Oba są właściwe - 5W20 i 5W30 - różnica jest niewyczuwalna między nimi przez użytkownika w przypadku 1.6 Ecoboosta. Osobiście jednak wolę rzadkie oleje i jestem zwolennikiem 5W20.

A ja bym był bardzo ostrożny z W20 w silniku ecoboost a to dlatego, ze jak zapewne wszyscy wiedzą silnk ten posiada turbo :-). Już sam Ford ze względu na wysokie temperatury pracy turbinki przy silniku benzynowym zdecydował się na trwalaszą turbinę bez zmiennej geometri łopatek. A teraz jak myslicie jak sprawdza się olej W20 w rozgrzanej turbinie? Chbya nikt o zdrowych zmysłach nie katuje silnika zimnego a tylko tu W20 ma przewage. Ja nie wleje takiego oleju a to dlatego, że po przejechaniu w upały 500 km olej wyraźnie zmienia kolor na przepalony. Zaznaczam, że nie było katowania samochodu ani jazdy z dużą prędkością. Mam w domu 2 Focusy z silnikiem 1,6 ecoboost i obydwa jeżdzą na oleju 5W30 z nanotechnologią :-). Nie chcę tu pisać i robić reklamy konkretnej marki oleju ale chodzi mi o nakreślenie tematu oleju. To że Ford zaleca to nie znaczy że wszystkiego należy słuchać. Każdy przypadek należy analizować. Olej W20 to do temperatury otoczenia max 25 stopni. I nie piszcie że chłodnica oleju itd - bo owszem to wszsytko działa dobrze, ale na wyjściu z turbo jest ciepło i to tam ten olej traci bezpowrotnie swoje parametry, rośnie tarcie a dalej to już chyba kazdy wie. Pozdrawiam Całe Forum.

Lelon
28-05-2014, 11:53
Oba są właściwe - 5W20 i 5W30 - różnica jest niewyczuwalna między nimi przez użytkownika w przypadku 1.6 Ecoboosta. Osobiście jednak wolę rzadkie oleje i jestem zwolennikiem 5W20.

Można spytać czemu? Pisałeś w innych wątkach, że lubisz "przycisnąć" - wtedy taki rzadki olej jak 5w20 średnio się sprawdza. Lepszy będzie 5w30.

kael82
28-05-2014, 13:41
Olej 5W20 na pewno będzie stawiał mniejszy opór podczas pracy silnika, z kolei jeśli chodzi o ochronę silnika lepszy będzie olej np. 5W-40 czy 5W-50, który tworzy po prostu grubszy film olejowy. Dzisiaj w dużej części stawia się na oleje energooszczędne, stawiające mniejszy opór, oszczędzające paliwo - ekologia, Panowie... :p. Jeśli chodzi o maksymalną ochronę silnika (zwłaszcza dla osób z ciężką nogą i wykorzystujących wszystkie konie mechaniczne, które mają pod maską) - moim skromnym zdaniem - olej 5W20, tak bardzo polecany przez Forda, to czysty marketing. Silnik ducha nie wyzionie po 100kkm, ale ja wolałbym zalać go olejem co najmniej 5W30. To, że olej 5W20 jest bardzo zalecany przez Forda nie oznacza, że trzeba koniecznie go stosować.
Jak ktoś ma chęć to proponuję zorientować się np. jakich środków smarnych używa się w sporcie samochodowym, aby zapewnić maksymalną ochronę mocno obciążonych podzespołów w silniku. Chodzi mi o specyfikację lepkościową.

Atlis
28-05-2014, 14:07
cia, już tu był na forum jeden taki ekspert co zalał silnik ecoboost olejem o wyższej lepkości i chyba już zapłacił za remont... ale coż, konstruktorzy silników forda to palanty i trza lać coś "lepszego" bo tak na forum w polsce powiedzieli...

Fulara
28-05-2014, 14:34
5w-20 albo 30 dobrego producenta i będzie hulać, oby nie 5w-50 czy 60 bo to jest na zimno zabójca dla tych kanałów olejowych

zombie6
28-05-2014, 18:18
cia, już tu był na forum jeden taki ekspert co zalał silnik ecoboost olejem o wyższej lepkości i chyba już zapłacił za remont... ale coż, konstruktorzy silników forda to palanty i trza lać coś "lepszego" bo tak na forum w polsce powiedzieli...
To był 10W60 g:DD Eksperci wiedzą lepiej :P

kael82
28-05-2014, 22:57
Żeby była jasność - nikt nie każe lać 10W60 do Ecoboosta, bo większość wie, że akurat do tego silnika to niezbyt dobry pomysł.
Widzę, że niezbyt precyzyjnie się określiłem, bo wątek dotyczy EcoBoosta, a moje odniesienie było raczej uogólnione, tzn.:
olej 5W20, 5W30 - lepszy do rozruchu zimnego silnika, stawiający mniejszy opór, to nie ulega chyba wątpliwości, jednak tworzący cieńszy film olejowy. Do normalnej eksploatacji auta na codzień jak najbardziej odpowiedni (zwłaszcza do EcoBoosta - choćby ze względu na wspomniane wcześniej kanały olejowe).
Olej 5W50, 10W60 - stawiający większe opory, tworzący grubszą warstwę filmu olejowego, który trudniej jest przerwać - mam na myśli ekstremalnie obciążone silniki.
Absolutnie nie uważam się za żadnego eksperta i nie mam zamiaru wciskać nikomu herezji, że 10W60 będzie idealny do EcoBoosta, bo już zostało napisane, że to bajka i absolutna nieprawda.
konstruktorzy silników forda to palanty i trza lać coś "lepszego" bo tak na forum w polsce powiedzieli...
Dobra, dobra, tak się nie zapędzaj się z tą Twoją interpretacją.

Trza lać to, co określa producent. Po to daje instrukcję obsługi do każdego auta, żeby ją przeczytać, a nie tylko popatrzeć na okładkę i rzucić w kąt.
Do silników benzynowych w Focusie Ford zaleca olej zgodny z normą WSS-M2C948-B (5W20) lub alternatywnie WSS-M2C913-C lub wyższy (5W30). Producent oleju raczej nie ma tu dużego znaczenia, choć Ford zaleca Castrola lub fordowski. Gdybym ja miał taki silnik to zalałbym go raczej olejem 5W30, co już zresztą wcześniej napisałem. Dlaczego? Choćby dlatego, co zostało napisane w poście #38. Jak ktoś ma ciężką nogę to tym bardziej skłoniłbym się ku 5W30.

zombie6
29-05-2014, 07:21
Spokojnie - Atlis leje Millersa 5W30 z nanotechnologią :wink: Ja leję Castrola 5W30, bo chcą tak w serwisie i marudzą, że musi być na fakturze, ale 5W20 sprawdza się tak samo dobrze albo i lepiej ;)

Fulara
29-05-2014, 08:16
zombie6, akurat 2 oleje które wymieniłeś dzieli przepaść na korzyść jednego. poczytaj kartę technologiczną, zobaczysz dlaczego ;-)

ale... jak wymieniasz co 7 000 km olej to nie ma problemu

zombie6
29-05-2014, 08:58
Ja nie jestem fetyszystą olejowym, a do pracy silnika na Castrolu nie mam jakichkolwiek uwag, nie jarają mnie też żadne karty technologiczne i marketingowe zagrywki, a każda firma takowe stosuje, wymieniam co ok. 15.000 km, bo nie jestem wielbicielem mitów i ciemniejszy olej nie uważam od razu za zużyty ;)
Poza tym cały czas mam w pamięci Yarisa rodzinnego z przebiegiem ok. 200.000 km, nienagannych osiągach i kulturze pracy, a jeżdżonym i to bardzo dynamicznie jak na 1.3 86 KM, na syfiatym Castrolu z beczki w ASO i wymienianym co 15.000 km ;) Jak ktoś chce może wymieniać olej nawet co 5000 km, mi się po prostu nie chce i uważam to za zbędny pedantyzm - autem się jeździ, a nie bez przerwy pucuje i wymienia olej, oczywiście dbać trzeba, ale bez przesadyzmu i tak wymieniam olej 5000 km wcześniej niż chce producent, który na dodatek zaleca, wiadomo że marketingowo, bo taką ma umowę, ale jednak, syfiatego Castrola i jak jeszcze ASO na to naciska to ja mam to w tyłku, niech sobie leją, nie będą marudzić w razie czego - tylko jest na fakturze i tyle, lano to co niby najbardziej rekomendował Ford :)

Fulara
29-05-2014, 09:29
200 tys to jest przebieg kościelny. To jest tak, że kupujesz buty w Badurze, Gino Rossi czy Ryłko i cieszysz się, że Ci się nie rozleciały po 10 miesiącach.

200 tys to zrobisz na 20w-50 albo superolu. pytanie co dalej. Mnie jarają przebiegi 500-1 mln więc 200 tys to jest rozgrzewka. a dopiero po magicznych 200 tys wychodzą klocki, które wychodzą po czasie i interwałach stosowania takiego a nie innego oleju.

wiem, zaraz zostane zbluzgany: auto 5 lat i złom, nikt nie bedzie 30 lat jednym autem jeździł. ja jednak nie lubie zmieniać czegoś, co chodzi dobrze i niezawodnie

zombie6
29-05-2014, 09:36
Mnie interesuje tylko pierwsze 100.000 km, następne to już przyszły właściciel, ale jak po 200 tysiakach (takie przebiegi ludzie mają nieraz po 20 latach....) silnik chodził jak złoto i był czysty to nie uważam, że był karmiony szlamem :)

Atlis
29-05-2014, 10:19
Fulara - co cię jara na przebiegu rzędu 0.5-1M? pomyjam fakt, że buda jest wtedy już miekka jak odchody noworodka, to silnik, nawet ten najlepszy, ma już swoje świetne dawno za sobą... no chyba że jest co kilka tys remontowany, no to może jest oka.

Fulara
29-05-2014, 10:28
no, tak jak mówiłem, dlatego możecie lać nawet smołę, tyle wytrzyma każdy silnik :) co do budy - póki zdrowa to OK. poza tym, trzeba dbać i konserwować jak jest zdrowa, a nie jak są dziury ;-)

co mnie jara ? że jeżdzę pojazdem nie-plastikowym, nie jestem robiony w bambuko eko-pseudo litrowymi silnikami z bi-tri czy quatro turbo :) ja lubie jakość, solidność i za to płacę. za pseudo ściemy zielonych - nie. płaćcie wy :)

Atlis
29-05-2014, 10:46
zdrowa buda nie ma nic z tym, że po kilku latach nawet ta gdzie nie ma rdzy poprostu robi się gumowa. wszystkie łączenia miękną, buda bardziej się kręci...

ehm a czym to jeżdzisz? bo chyba tym pancernym silnikiem nie jest ten 1.6 Zetec, prawda?

Fulara
29-05-2014, 10:59
tym pancernym też, ale mam w stajni jeszcze fiaty, hundaya... nic z turbiną ;-) ale nie odchodźmy od tematu :)

Atlis
29-05-2014, 11:13
dawaj listę tych pancernych silników...

zombie6
29-05-2014, 11:14
=> Fulara
Sorry, ale mylisz toporność i naturalne zużycie z jakością i solidnością, a każda fura po 200 tysiakach jest już solidnie wymęczona i naturalnie wyjeżdżona, wysiedziana, wytrzaskana i nima cudów, nie wspomnę o większych przebiegach, choćbyś lał tam nawet ambrozję, czasu nie oszukasz ;)

Bump: dawaj listę tych pancernych silników...
200D W123 g:P

Bump: zdrowa buda nie ma nic z tym, że po kilku latach nawet ta gdzie nie ma rdzy poprostu robi się gumowa. wszystkie łączenia miękną, buda bardziej się kręci...

Otóż to, ale robimy za duży OT :pomysl:

scorpion26
28-08-2014, 10:02
Co myślicie o oleju MILLERS XF LONGLIFE ECO 5w30 lub EE LONGLIFE ECO 5w30? Lepsze niż Castrol do 1.6 Ecoboosta?

Fulara
28-08-2014, 10:26
górna półka, polecam

Atlis
28-08-2014, 10:37
Wszystcy go leją...

razes
28-08-2014, 13:31
Co myślicie o oleju MILLERS XF LONGLIFE ECO 5w30 lub EE LONGLIFE ECO 5w30? Lepsze niż Castrol do 1.6 Ecoboosta?

Lej: EE LONGLIFE ECO 5w30

baxxterhp
29-08-2014, 11:06
potwierdzam, dobry olej

scorpion26
29-08-2014, 14:05
chyba wlęje MILLERS XF LONGLIFE ECO 5w30 :)

Fulara
29-08-2014, 14:18
lej i sie nie zastanawiaj

Lelon
29-08-2014, 16:30
Teraz widzę, ze moda na Millersa.. Motul już be :) Ciekawe co będzie trendy za 2-3 lata :)

Daffan08
29-08-2014, 18:10
Byłem ostatnio w serwisie Forda i zalali mi http://www.motochemia.pl/castrol-edge-5w30-4l-olej-silnikowy-benzyna-diesel-p-913.html taki oto olej. Powiedzieli że jego lepkość itd są bardzo dobre dla tego silnika. Naprawdę pozwoli go dobrze zabezpieczyć i mieć spokój na dłuższy czas.

Fulara
29-08-2014, 18:26
to porównaj jeden i drugi olej i zastanów się, czemu jeden kosztuje 110 zł za bańkę a drugi 180

juri2069
29-08-2014, 19:21
Ja porównałem. Prosze mi powiedzieć w którym miejscu poza lepkością Millers przewyższa inne oleje ?

Jeżeli lepkość jest najważniejsza to zgadzam się , millers przewyższa wszystkie oleje.
Poza tym inne parametry są takie same i gorsze , jak i cena wyższa.

Chciałbym uzasadnienia Waszych wypowiedzi , jeżeli ktoś w końcu poda jakiś konkretny argument to również przejdę na ten olej.

Bo pisać : "lej" , "śmiało " , "najlepszy" to każdy potrafi.

Lejecie millers i co w nim jest takiego zajebistego że każdemu polecacie??

To że jest to olej do aut wyścigowych??
To że sprzedaje go kolega z forum ??

http://oleoo.pl/uploads/pdf/67b9d838d2992a27ac85de4573d3be20bc0fa28f.pdf

http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/oleje-silnikowe/xf-longlife-eco-5w30/

Wybaczcie ja nie mam ecobosta ale ciekawi mnie ten temat ponieważ w temacie " jaki olej lejecie 5w30? " nikt mi nie uzasadnił dlaczego millers.\
Po prostu tak bo tak.

Skoro tak bo tak to najlepszy jest ford 5w30 - bo tak :P ( i tańszy prawie dwukrotnie )

Czy ktoś się ze mną zgodzi poza tymi obelgami które zaraz usłyszę ??:D

Tak na marginesie Wasze zdrowie :):)
Nawet jak piję to lubię na to forum zerknąć :D

scorpion26
30-08-2014, 09:40
Inaczej można porówna 15 zł różnica w cenie na Allegro na korzyść Castrola to już wolę dołożyć te drobne i kupić Millersa :)

Fulara
30-08-2014, 19:04
kolego, po pierwsze
to nie ja założyłem wątek
po drugie, są wymienione dwa oleje. czy wymieniłem je ja ? nie.
po trzecie, mówie tak bo tak, właśnie ABY NIE UPRAWIAĆ nagonki. zobacz składy chemiczne dwóch olejów i zobacz co jest lepsze.
po czwarte zobacz jaka jest skala podróbek jednego a drugiego
po piątek, jednego nie reklamuje wielka gwiazda, a jakość nie lubi rozgłosu

chemia chemia chemia, zero paplania. zapraszam do lektury.

i czy jest to olej X Y czy Z, zawsze powtarzam: patrz na skład. nie na reklamę ani piękne panie. mogę Ci wymienić 10 olejów z półki w chmurach, o których nie słyszałeś, ale jeździ na nim formuła 1... kilkaset dolców za pół litra, i też powiesz, że to szajs - wszak nie ma w telewizji gwiazdy reklamującej ?

chemia, chemia, chemia i tyle w temacie a z zawodu pracuje w branży medycznej i mnie to rybka co kupicie za olej

juri2069
31-08-2014, 08:15
jeżeli to był wpis do mnie to moja odpowiedź brzmi że ja do Ciebie też nie pisałem ale do tego wątku.

Bo każdy pisze tak bo tak a nikt nie uzasadni.To sie czepiam bo sie nie znam.

Tak przeczytaj sprawdź. Jak ja bym coś propagował to bym uzasadnił dlaczego.

Tak jak polecałem przyciemnianie szyb samemu bo :
- koszt nie 500 a 80 zł
- własna praktyka w majsterkowaniu
- satysfakcja gwarantowana
-lekka robota

A nikt mi nie wyjaśnił dlaczego millers jest taki przesuper.
Jak dla mnie Shell 5w40 jest super bo go leje i jest tani i mi super silnik chodzi. tak bo tak , poczytajcie składy chemiczne i sami się dowiecie dlaczego , O !!!! :D
I czy jeżdżę jak wariat czy delikatnie to jestem zadowolony z tego oleju. O !! :P

Jakbym miał ecobosta to bym się zagłębił w temacie. A nie po prostu tak bo tak.

MadYarpen
03-04-2016, 23:42
Pozwolę sobie odkopać temat.

Będę wymieniał olej w ecobooscie 1.6, który 5w30 lepiej wlać?
Formuła F 14e9ec, czy motocraft a5 5w30 xr synth?
A może jeszcze jakiś inny?

Widzę także, że Millers cieszy się powodzeniem, w ofercie mają taki olej: http://sklep.millersoils.pl/seria-energy-efficient/434-millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l.html
Czy ten będzie lepszy?

Pitterek
04-04-2016, 11:00
Widzę także, że Millers cieszy się powodzeniem, w ofercie mają taki olej: http://sklep.millersoils.pl/seria-energy-efficient/434-millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-5l.html
Czy ten będzie lepszy?

Też mam 1.6EB i przy każdej wymianie leję olej Millersa 5w30 EE LL (taki jak z linka).
Używałem już Castrola 5w20, Millersa 5w20 XF i Millersa 5w30 EE. Z tej trójki Millers 5w30 EE okazał się najlepszym wyborem do tego silnika.

skylla1
04-04-2016, 11:09
Skąd wiesz, że najlepszy? Raczej tego nie zmierzyłeś, bo niby jak... :-)

MadYarpen
04-04-2016, 11:23
Zakladajac, że wleje milllersa, to czy powinienem zrobić jakas plukanke? Nie mam pewności co lał poprzedni właściciel.

Fulara
04-04-2016, 11:52
nie, jakie płukanki chcesz robić w 4 letnim samochodzie, ehh

spuść i lej. i tyle.

MadYarpen
04-04-2016, 11:54
Dzięki;)

Jest to najnowsze auto jakie kiedykolwiek miałem, stąd mogę mieć przesadne skłonności do dmuchania na zimne. Poprzednia foka 1 mi służyła dobrze i chciałbym aby także w tym przypadku tak było.

Fulara
04-04-2016, 11:59
zalej nowym i tyle, po drugiej wymianie będziesz miał już tylko w silniku ten

płukanka ma wyczyścić silnik, nagar a podejrzewam, że nie masz czegos takiego

poprostu zalej, tylko dobry, mądrze wybierz ;-)

zombie6
04-04-2016, 12:37
Kurde, co to wiosna robi z ludzi, kolejny temat opanowany przez zboczeńców/naganiaczy olejowych :lol: :lol: :lol:

MadYarpen
04-04-2016, 12:40
Kurde, co to wiosna robi z ludzi, kolejny temat opanowany przez zboczeńców/naganiaczy olejowych :lol: :lol: :lol:

Wiosna jak wiosna, 2 miesiące temu prawie 8 letniego mercedesa kupiłem, a to jeszcze zima była;)

Fulara
04-04-2016, 12:48
Wiosna jak wiosna, 2 miesiące temu prawie 8 letniego mercedesa kupiłem, a to jeszcze zima była;)


po 8 latach jeszcze nie zgnił ?

18, albo 28 letni - to tak. ale są jeszcze 8 ?

MadYarpen
04-04-2016, 12:49
po 8 latach jeszcze nie zgnił ?

18, albo 28 letni - to tak. ale są jeszcze 8 ?

Ładny był;) Ale żona się nie zgodziła, także stanęło na kolejnym focusie.
Ale chyba nie ma co brnąć w OT:P

Fulara
04-04-2016, 12:52
i dobrze zrobiłeś :D

ignas
08-04-2016, 11:17
Temat olejów został przedyskutowany na 37 stronach (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=223166).

Wnioski:

1. Trzeba wybrać olej zgodny z normą producenta samochodu/silnika - informacja o niej jest w instrukcji obsługi (można ją pobrać ze strony Forda (http://www.ford.pl/Serwis/Instrukcje_obslugi), niektóre są - podobno - uaktualniane, więc warto tam zajrzeć ; można wyszukać odpowiednią po numerze VIN).

2. Trzeba pilnować terminów wymiany oleju (przebieg lub czas - co nastąpi szybciej), skracając interwały zmian w przypadku trudnych warunków eksploatacji (np. jazda tylko w ruchu miejskim).

3. Wybór producenta oleju nie ma żadnego praktycznego znaczenia, można kierować się czymkolwiek: sentymentem, ceną, opiniami naganiaczy na forach, zdaniem mechanika lub po prostu rzucić monetą ;-)

4. Kwestia czy olej jest syntetykiem czy został wyprodukowany w technologii syntetycznej nie ma żadnego praktycznego znaczenia - to tylko kwestia semantyki.

Fulara
08-04-2016, 11:42
punkt 3 i 4 bzdura na kółkach

między olejem A i olejem B może być przepaść technologiczna i przy przeprowadzonym teście wyjdzie zużycie materiału jednego i drugiego

poukładałeś sobie w głowie coś, ale nie do końca wiesz w którym kościele dzwonią

4. Kwestia czy olej jest syntetykiem czy został wyprodukowany w technologii syntetycznej nie ma żadnego praktycznego znaczenia - to tylko kwestia semantyki.

do punktu 4 nie mam poprostu słów...
będzie trzeba zrobić chyba badanie laboratoryjne 2 olejów o skrajnych bazach, wpuścić je do jednego samochodu, raz ten raz ten, zrobimy test oleju po 5 tys km.

i wyniki wkleimy na forum na wieki wieków

ignas
08-04-2016, 12:31
Całe forum z niecierpliwością czeka na wynik testu! Tylko nieśmiało zwracam uwagę, że testy przeprowadza się profesjonalnie, czyli muszą być dwa identyczne silniki, obciążane w identyczny sposób w identycznych warunkach. Kolega zapatrzył się na rosyjskie testy na youtube, gdzie np. biorą dwie dowolnej wielkości krople, umieszczają je mniej więcej na tej samej wysokości mniej więcej równo zużytej podkładki i urządzają zawody, która szybciej spłynie ;-)

Póki co odsyłam wszystkich do drugiego wątku (http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=223166), nie ma sensu prowadzenie dyskusji w dwóch miejscach.

zombie6
08-04-2016, 13:00
Ruskimi test z YT można sobie tyłek podetrzeć, żeby test był wiarygodny muszą być tylko i wyłącznie dwa identyczne silniki, obciążane w identyczny sposób w identycznych warunkach na 2 różnych olejach i potem ich rozbiórka oraz porównanie, bo nie interesuje nas test olejów, a test zużycia silnika na danym oleju - to ogromna różnica. Nie ma najmniejszego znaczenia, że jedna kropelka oleju spadnie szybciej od drugiej, lecz to jak i czy w ogóle to wpłynie na zużycie silnika. Jak ktoś zrobi taki test to można się onanizować do woli zwycięzcą, reszta to tylko dysputy zboczko-naganiaczy olejowych :lol:

ignas
08-04-2016, 13:10
nie interesuje nas test olejów, a test zużycia silnika na danym oleju - to ogromna różnica

Bardzo słuszna uwaga!

Fulara
08-04-2016, 13:13
może zorganizujemy zrzutkę forumową na taki test oleju ? co myślicie ?

każdy przyśle rzetelnie to na czym jeździ do jednej osoby a próbki takich olejów wyślemy do firmy na badania laboratoryjne

http://oiltest.pl/analiza-oleju-silnikowego

testy, będą na tyle wiarygodne, jak uczciwi będą jego "dawcy"

dla wiarygodności możemy zrobić tylko zeteki 1.6 albo dowolny inny motor, byle taki sam

2 identycznych aut nie jesteśmy w stanie wziąć

zombie6
08-04-2016, 13:15
Nie badamy oleju, a zużycie silnika na danym oleju - tylko taki test jest wiarygodny.

Co do 4 powyższych wniosków to są one kluczowe - dlaczego ? Choćby z takiego powodu, że 1.0 EB rozebrany po 100.000 km przez AUTO-Bilda nie wykazał żadnego zużycia, a był eksploatowany na szlamie wodnistym Castrola 5w20 wymienianym co 20 tys.km !!!! - gdyby był ten olej takim syfem jak go przedstawiają różnej maści "eksperci", naganiacze, fetyszyści olejowi nie byłoby szans by nie wycisnął piętna na silniku po tym przebiegu, zwłaszcza przy założeniu, że olej ten po 3 tys. km traci swoje właściwości....tyle....reszta jest tylko bezproduktywnym mieleniem bez wiarygodnych testów.

Fulara
08-04-2016, 13:19
to nie test na nasze siły, my nie tvn turbo nie ten kaliber, nie te środki

żeby porównać silniki, muszą być eksplatowane w ten sam sposób a to jest w naszych warunkach nie do przeskoczenia

już jazda autostradowa na jednym, a stanie w korku w drugim inaczej zużywa silnik i olej


no way

ja proponuje bardzo fajną, poglądową metodę

weźniemy 4 focusy 1.6 zetec mogą być 1.6 II generacji Foki

i każdy wyślę próbkę np do mnie ( laboratorium jest w gliwicach mam blisko ) umówimy się że olej musi mieć 5 tys km nalatane

zmierzymy:
TBN
siarkę
związki metalu
lepkość

no wszystko to co będzie w cenie oleju. porównamy je z pakietem wyjściowym na etykiecie i zobaczymy, który olej zachował parametry

nie jest to wyrocznia, bo jak któryś forumowicz robi dziennie po autostradzie 100 km a drugi 5 km w korku, to je dupa zbita

zombie6
08-04-2016, 13:27
Taki test niczego by nie przesądził.

Fulara
08-04-2016, 13:29
ale by wiele powiedział, o uciekających parametrach startowych

np jeśli twój olej ma TBN 10 na etykiecie, a w laboratorium po 5 tys by wyszło 3 to znaczy lipa
itp itp

skylla1
08-04-2016, 16:32
Fulara, umiesz czytać? W teście długodystansowym niemieckiego Auto Bilda silnik 1.0 EB zrobił 100 000km na Castrolu 5w20 wymienianym jak producent każe, czyli co 20 000km!. Silnik nie nosił żadnych znamion zużycia! Co Ty chcesz jeszcze testować i po co? Jest jasne, że ten olej wymieniany zgodnie z zaleceniami, czyli co 20 000 km zapewnia doskonałą ochronę silnika i lanie czegoś lepszego poprawi głównie samopoczucie.

Fulara
08-04-2016, 17:19
ja rozumie, a testować chce tylko widzę nie ma chętnych

paoloWawa
08-04-2016, 17:21
Ale co to jest 100.000 kilometrów.

Nie to żebym się opowiadał po którejkolwiek ze stron tego sporu, ale to śmieszny przebieg na jakiekolwiek oceny. Jest na forum C-MAX, który miał wymieniany silnik przy 130kkm, jeździł na Castrolu. Chyba kolega schrzaczek (przepraszam jeśli przekręciłem nick).

Wiem że jeśli kupujesz nówkę i sprzedajesz ze 100k przebiegu to masz w nosie co dalej, ale tym samy godzisz się na wszechobecne dziadostwo, oszczędności producenta na czym się da i obniżanie poziomu. Za niedługo będziemy się cieszyć że silnik przejechał 50kkm bezawaryjnie. Oczywiście przesadzam, ale to by uzmysłowić tu dyskutującym, że 100kkm to tyle co nic. Nie dyskredytuję tu Castrola, bo nie mam dowodów, choć sam na nim nie jeżdżę.

Wysłane z mojego GT-I8260 przy użyciu Tapatalka

zombie6
08-04-2016, 17:44
To był przede wszystkim silnik chipowany, więc z jakiego powodu się rozsypał trudno stwierdzić.

Co do 1.0EB - 100.000 to nie jest milion, jednak już po takim przebiegu powinny się ujawnić zniszczenia, tym bardziej że olej był wymieniany co 20 tys.km, a nie co 3-5 tys. km jak zalecają znafcy, bo przeciez już po takim przebiegu nie nadaje się do niczego i stracił wszystkie właściwości ;)

Fulara
08-04-2016, 17:46
nie chciałem powiedzieć, że 100 tys przebieg to tyle, co mam w rowerze... no ale...

zrobmy testy 4 olejów, wklejmy wyniki na forum i będzie dla potomnych

MadYarpen
01-06-2016, 14:15
Panowie, jaką Ford zaleca częstotliwość wymiany oleju? Za cholerę nie mogę tego znaleźć w instrukcji. 20k km? 10k? raz w roku?
Oczywiście EB1.6 150KM

pjetrucha
01-06-2016, 14:22
20k lub rok co wystąpi wczesniej

Rob^
01-06-2016, 14:28
Niby Ford zaleca wymanię po 20tys km lub co roku ;)

Fulara
01-06-2016, 14:36
10 tys lub co roku, tyle ja zalecam

skylla1
01-06-2016, 14:47
Fulara, tak z ciekawości, dlaczego 10 000, a nie 8000 albo 12000 albo 15000 km? Rozumiem, że jesteś inżynierem i bierzesz udział w projektowaniu silników?

Fulara
01-06-2016, 14:52
jakby jeździli na syntetyku to może być 20.... ale nie jeżdzą

MadYarpen
01-06-2016, 16:50
ja mam millersa nano wlanego, podobno syntetyk;)

Ale dzięki, pewnie rok wystąpi około 20k albo nawet wcześniej.

zombie6
01-06-2016, 17:50
Ja wymieniam max. co 15 tys. km olej i filtr powietrza co max. 20 tys.km - auto nigdy nie widziało eco-drivingu, średnie spalanie - 11,5 litra z ostatnich ok. 10.000 km i szlam Castrola daje radę, bo silnik - pszczółka :one:

Bump: ja mam millersa nano wlanego, podobno syntetyk;)


Chyba w marzeniach :P

greg32gw
23-02-2017, 17:04
Witam, chcialem zapytac o poradę jaki olej zalać do mojego 1.6 ecoboost?

Samochód niedawno zakupiłem od polskiego delera Forda z zaleceniem, żeby używać Castrol 5w30, taka też była karteczka przy silniku. Lokalny serwis chcę mi zalać 5w20 dedykowanym do ecoboost. Samochód używany będzie 80% miasto, 20% trasa, rocznie do 100km. Po przeczytaniu tematu mam mętlik, bo zdania są podzielone. Co radzicie?

Wysłane z mojego HUAWEI P8max przy użyciu Tapatalka

greg32gw
23-02-2017, 17:05
Sprostowanie, rocznie do 10kkm

Wysłane z mojego HUAWEI P8max przy użyciu Tapatalka

pers
23-03-2017, 09:15
Mam pytanie, czy do 1.0 ecoboost mogę wlać Liqui Moly 5W30 z siarczkiem molbidenu ?

kumpel Fordzika
23-03-2017, 15:21
Tak możesz, w każdym oleju jest ten związek tylko w różnych ilościach i w różny sposób powiązany z innymi składnikami. Oby olej spełniał normę lepkościową.

ignas
23-03-2017, 18:20
czy do 1.0 ecoboost mogę wlać Liqui Moly 5W30

Pierwsze słyszę, żeby do 1.0EB można było lać coś innego niż 5w-20 (WSS-M2C948-B).

Proponuję przede wszystkim czytać instrukcję obsługi:
Jeżeli olej silnikowy spełniający wymagania specyfikacji WSS-M2C948-B nie jest dostępny, akceptowane jest użycie oleju silnikowego SAE 5W-20, który spełnia wymagania specyfikacji ACEA A5/B5.

pers
23-03-2017, 19:45
Pierwsze słyszę, żeby do 1.0EB można było lać coś innego niż 5w-20 (WSS-M2C948-B).

Mało czytasz ;)
po pierwszym przeglądzie zalany mam 5W30 ,ale że Castrol to syf to chcę zmienić

Gaius1984
23-03-2017, 21:05
Wiecie co nie rozumiem tej dyskusji - Producent coś zaleca (teoria spiskowa mówi żeby nam się silniki rozpadły). Ale moje obserwacyjne doświadczenie jest takie-
Renault Megane 1.5 dci (podobno strasznie awaryjne) wymieniane jak producent kazał i lany ELF (!) (podobno też syf) auto zrobiło na tym oleju 300kkm następnie przeszedłem na "szlam" castrol magnatec kolejne 160kkm Łączny przebieg to 460kkm (!) padło sprzęgło skrzynia ale silnik nie bierze grama oleju i ma dynamikę praktycznie taką samą jak 12lat temu!
Teraz FF3 1.6 EB do 60kkm lane w serwisie co tam mieli później castrol 5w30 od 2ch zmian (co 20kkm) jest FORD FORMUŁA (tak wiem gorzej się nie da) auto ma 120kkm nic nie cieknie oleju nie bierze dynamika jak zawsze.
Sorry za długi post ale może zamiast być mądrzejszym od producenta spróbujcie zastosować się do zaleceń. W tej dziedzinie zaszły na przestrzeni lat gigantyczne zmiany więc jak pan KAZIO kończył "samochodówkę" 30-15 lat temu i się nie dokształca bo wie najlepiej, że olej jak w fiacie 125p co 10kkm to na pewno nie uszkodzi silnika ale nie znaczy to, że jest to jedyny dobry sposób.
- A na marginesie szlag mnie trafia jak widzę posty, że olej trzeba wymieniać co 4-5 kkm ! ludzie weźcie się *%^&*# w twarz sami!

kumpel Fordzika
23-03-2017, 21:16
Przyjacielu, ale co ludziom żałować jak wiadomym powszechnie jest, że oleje fabrycznie lane do silników nie są z najwyższej półki, bo to się producentowi nie opłaca. Jeden robi tuning spoilerem doklejonym, a drugi lepszym olejem :) Fajny ten świat dziś. Nie musimy wszyscy jeździć takim samym samochodem marki Polonez i wszyscy na tym samym oleju SELEKTOL :) chociaż ja już wtedy kupowałem oleje w sklepie PEWEX marki Valvoline, albo Mobil i warto było. Mamy wybór i to jest ważne.

TomQ62
23-03-2017, 21:33
Gaius1984
Trudno częściowo nie przyznać Ci racji. Jednak możesz uwierzyć starszym i mającym wielokrotnie większe doświadczenie kolegom, że Castrol i wszelkie jego brandy nie zasługują na zaufanie.
Mam z nim osobiste, bardzo niemiłe doświadczenia i nie chcę sprawdzać, czy i jakie zmiany w nim zaszły na przestrzeni lat, "od kiedy pan Kazio skończył samochodówkę".
Jest spory wybór sprawdzonych, dobrych olejów, co do których mam pewność, że nie wyrządzą szkód moim silnikom. Po co więc sporo ryzykować mając nadzieję, że Castrol "się naprawił"?

skylla1
23-03-2017, 22:18
Gaius1984, strata czasu. Olejowych kaznodziei nic nie przekona, a czytając ich posty nie sposób zrozumieć jakim cudem na każdej ulicy nie stoi co najmniej jedno auto z zatartym silnikiem. Przecież 99% aut jeździ na tych syfiastych Elafach, Castrolach, itp :-). A ja przez ostatnie 20 lat słyszałem i to od znajomego o raptem jednym zatartym silniku i to w skutek przegrzania a nie jakości oleju... Sam swoim FF2 na Formuli F zrobiłem 150 000km wymieniając go co roku (ok 18 000km). Auto nadal w rodzinie, silnik w stanie idealnym. O flotach nawet strach pisać, jak oni na tych Castrolach robią te 200 -300 000km wymieniając zgodnie z zaleceniami producenta - to przecież niemożliwe jest. A potem ludzie te auta kupują i robią kolejne setki tys.

TomQ62
23-03-2017, 23:26
Gaius1984, strata czasu. Olejowych kaznodziei nic nie przekona, a czytając ich posty...
Tak ten świat jest urządzony, że są kaznodzieje, fetyszyści, ekstremiści i cała masa innych ...istów. W tym gronie stołek kaznodziei zdecydowanie najbardziej mi odpowiada. Przynajmniej nikt mi nie może zarzucić, że jestem skrzywionym, fanatycznym wyznawcą jednej, jedynie słusznej ideologi opartej o biznes jednego producenta.

ignas
23-03-2017, 23:38
I znów zaczyna się ping pong nt. Castrola...................

Mało czytasz

A możesz Kolego podrzucić jakiś link? Chętnie poczytam (to prośba bez złośliwości, po prostu mnie to zainteresowało).

tomalam
24-03-2017, 06:53
Przynajmniej nikt mi nie może zarzucić, że jestem skrzywionym, fanatycznym wyznawcą jednej, jedynie słusznej ideologi opartej o biznes jednego producenta.

E tam, niektórzy po prostu leją olej, który zalecił producent i jeżdżą. Samochód jest dla nich narzędziem, a nie fetyszem do codziennego pucowania. Co kto lubi...

valhalem
24-03-2017, 08:27
Panowie ja tylko wspomnę, że najbardziej podrabianymi olejami są te najbardziej popularne/sprzedające się najlepiej - nikt nie podrabia produktów "hi-end" ponieważ jest to mniej opłacalne, mniej osób je kupuje...

Osobiście nie mam nic do Castrola/Shella czy innego 'formula ford' jednak za lepszy wybór po własnych doświadczeniach uważam inny :)

Zakładam też, że nikt by nie chciał trafić na olej rozlewany i przygotowywany w takich warunkach ... de facto pod poznaniem...
I nie jest pojedyńczy odosobniony przypadek w ostatnim roku ...

TomQ62
24-03-2017, 11:27
E tam, niektórzy po prostu leją olej, który zalecił producent i jeżdżą. Samochód jest dla nich narzędziem, a nie fetyszem do codziennego pucowania. Co kto lubi...
Oczywiście, masz rację.
Jednak w moim, konkretnym przypadku nie chodzi o fetyszystyczne doznania seksualne, a o sporą kasę. Różnica pomiędzy bezproblemowym przebiegiem 250-300, a 500-700 kkm pozostawia w moim portfelu ok. 30.000-50.000zł rocznie.
Piszę jedynie o samochodach firmowych, czyli jak je nazwałeś narzędziach.

Inaczej postrzegam różne samochody. Do Focusa za 5 tysięcy może i mógłbym, bez większego żalu wlać Castrola. A co mi tam. Jednak zrobienie tego Audi Sport Quartro, nad doprowadzeniem którego do stanu kolekcjonerskiego kilku ludzi pracowało 1,5 roku uważam za zbrodnię i niepobijalny szczyt głupoty. Fokusów mogę mieć jeszcze 100, a czy uda mi się jeszcze kiedykolwiek trafić na Qutrówkę w realnej dla mnie cenie? Wątpię.

zombie6
24-03-2017, 11:54
Wiosna, czas zacząć mielonkę olejową ! :lol:

tomalam
24-03-2017, 12:21
Jednak zrobienie tego Audi Sport Quartro, nad doprowadzeniem którego do stanu kolekcjonerskiego kilku ludzi pracowało 1,5 roku uważam za zbrodnię i niepobijalny szczyt głupoty. .

Piąty raz już o tym wspominasz. Uparłeś się na to quattro. Poszukaj oryginalnego, którym zalewała fabryka...

...i wyluzuj.

Edit:
Specyfikacja wersji rajdowej Audi Sport Quattro:
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=68790
(Castrol - ale na pewno z innej beczki - "lepszejszy")

TomQ62
24-03-2017, 12:51
Poszukaj oryginalnego, którym zalewała fabryka...
Świetna propozycja :one:
Najlepiej mineralny Castrol z 1982 roku.
Życie niesie mnóstwo niespodzianek. Zawsze się znajdzie człowiek, który mnie zadziwi :roll:

Adamotoja
25-09-2017, 11:25
Witam, trochę odgrzeję temat oleju:-)
Przeczytałem całe 13 stron sporów i spytam: co jeśli nalałbym wbrew zaleceniom 5w40?
celowo nie podam marki oleju, dodam tylko że przez ostatnie lata i wiele bezproblemowo przejechanych km używam tego oleju w raczej nowoczesnych silnikach (jeden benzyna v6 zmienne fazy rozrządu, drugi benzyna turbo - obydwa nie-ford), po prostu mam dylemat bo została mi nieotwarta bańka tego oleju. Skądinąd wiadomo, że rozpatrując olej przez pryzmat porannego rozruchu patrzymy na pierwszy parametr - 5w a kolejny 20. 30. 40 jest istotny z punktu widzenia utrzymywania parametrów w wysokiej temperaturze podczas pracy co ma jednak duże znaczenie dla turbo... ja nigdy nie miałem problemów ze smarowaniem ani turbiną stosując ten olej...
więc? zaznaczam, że nie chcę prowokować dalszej dyskusji, proszę tylko o opinię czy ryzykuję lejąc do ecoboosta 5w40?

Fulara
25-09-2017, 11:38
krótkoterminowo nic

ignas
25-09-2017, 12:17
Kolego Adamotoja, a może sprzedasz olej 5w40 na all.../ol... (myślę, że odzyskasz co najmniej 50% ceny zakupu), dołożysz trochę i kupisz olej zgodny ze specyfikacją Forda? Strata niewielka, nie warto ryzykować.

kumpel Fordzika
25-09-2017, 13:11
Zwiększone zużycie paliwa na dzień dobry tak o 50-100 gram na 100km masz jak w banku. Krótkoterminowo na jakieś 10 tys km może nic się nie stanie, ale do tego silnika to ja bym jednak nie zaryzykował jakiś odstępstw. Za rok, za dwa coś się spierdykoli i będziesz sobie po nocach paznokcie ogryzał, po co ten olej zalałem, może to od niego :)

Fulara
25-09-2017, 13:28
z olejem to jest tak samo jak z trybem życia. możesz kilka lat pić jabola, żreć w MC, jeść tłusto i palić i to nie oznacza, że jutro umrzesz. ale stan ciała i zdrowia poprostu podupada. tu jest tak samo. zapieczone pierścienie w MK1 gdzie to taka plaga, zajechane kompresje itp itd to lata nawyków, marnego oleju, pałowania na zimnym i te wasze long lajfy...

potem zaczyna wychodzić jeden po drugim i mówicie że TTTM. a nie ma.

Adamotoja
14-10-2017, 09:00
no dobra dla własnego spokoju szarpnę się na olej forda :-)

weuek
14-10-2017, 21:09
Właściwie to mcdonald's tez jest w Polsce drogi, a to ta sama klasa co olej "forda" (bp).

analyzator
04-11-2017, 07:39
bump :)

Czas na pierwszą wymianę i olejowe siekando czas zacząć. 1,5eb.

Chcę zalać z normą 948. Motul? Millers? Valvo?

dkfan
25-01-2018, 13:43
Ja zrobiłem właśnie eksperyment i z Castrola przesiadłem się na Valvoline SynPower FE Ford 5W/30. Co prawda zlewany po 10kkm Castrol miał ładny kolor, ale są w podobnej cenie więc zaryzykowałem. Przymierzam się do czipa i wtedy zastanowię się jeszcze czy Valvoline czy Millers

analyzator
26-01-2018, 19:32
Wlałem Millersa do eb 1.5 i zobaczymy jak wrażenia jak trochę pojeżdżę.

SeMiK
02-02-2018, 06:02
Czemu niby castrol to taki syf? Czym to można potwierdzić? U ojca w 1.6 na turbinie szykuje sie wymiana i mam coś znaleźć. Póki co jeździł do ASO i tam mu podobno castrola lali. Osobiście ściągam olej z niemiec do mojego diesla (od kolegaberlin) i ojcu też raczej stamtąd ściągnę. Czy tego mogę zalewać:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-12-Ford-Castrol-Magnatec-Professional-A5-5W30-5L.html ?

clubGRANT
02-02-2018, 07:42
Mam co prawda Mondeo z Ecoboostem 1,6 ,ale mam podobny dylemat.Po 2.500 km Ford zaleca wymianę oleju w serwisie.W książce serwisowej nie widzę takiego zalecenia.Zalano mi Castrola Edge 5W30 A5 - " z beczki " - z rabatem 15% policzono 85,- PLN/l.Myślę,że trudno w jakimkolwiek serwisie o droższy olej.
Tymczasem jest na rynku nowy olej MOTORCRAFT spełniajacy normę A5 - 5l można kupić w esklepie forda za 99,- PLN.Tylko czy nie będzie problemu z gwarancją,jeśli przyniesie się na wymianę olej zakupiony na własną rękę?!

Zakupiłem olej Forda Formuła 5w30, w ASO powiedzieli że powinienem mieć 5w20 ecobust na co ja odpowiedziałem, że mam wolnossący, ale oni się upierają bo tak pisze w kompie i jeśli chcę to mogą wymienić tylko będzie adnotacja.
Koszt oleju z filtrem 120pln, koszt wymiany w aos tego oleju 360 netto - porażka.
Jadę w tym miesiącu do dowolnego nieautoryzowanego warsztatu z moim olejem na wymianę i nie tracę gwarancji bo - mam dowód zakupu oleju, po wymianie warsztat wystawi fakturę z adnotacją co,gdzie,kto i to wystarczy by nie stracic gwarancji.

weuek
02-02-2018, 08:48
Czemu niby castrol to taki syf? Czym to można potwierdzić?
Kartą charakterystyki chemicznej (MSDS), powszechnie dostępną. Tylko jej czytania wymaga prerekwizytu w postaci zdobycia odrobiny wiedzy. I tego ostatniego mało komu się chce. Dlatego dziadowskie oleje tak się dobrze sprzedają.

Dyplomata1961
02-02-2018, 08:51
Czemu niby castrol to taki syf? Czym to można potwierdzić? U ojca w 1.6 na turbinie szykuje sie wymiana i mam coś znaleźć. Póki co jeździł do ASO i tam mu podobno castrola lali. Osobiście ściągam olej z niemiec do mojego diesla (od kolegaberlin) i ojcu też raczej stamtąd ściągnę. Czy tego mogę zalewać:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-12-Ford-Castrol-Magnatec-Professional-A5-5W30-5L.html ?Polecam Millers Eco Nano :-D

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

michus
03-12-2018, 19:29
Ma ktoś manual wymiany oleju w skrzyni
Escape 2016 1.6 eb!?

Fulara
03-12-2018, 20:25
Czemu niby castrol to taki syf? Czym to można potwierdzić? U ojca w 1.6 na turbinie szykuje sie wymiana i mam coś znaleźć. Póki co jeździł do ASO i tam mu podobno castrola lali. Osobiście ściągam olej z niemiec do mojego diesla (od kolegaberlin) i ojcu też raczej stamtąd ściągnę. Czy tego mogę zalewać:
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-12-Ford-Castrol-Magnatec-Professional-A5-5W30-5L.html ?

dlaczego nie przeczytasz karty charakterystyki ? fajnie błyszczy w full HD 4k,

wiem

Mozi21
14-05-2019, 18:16
Witam, niedługo planuję wymianę oleju w ecoboost (1.6), zastanawiam się 5w20 czy 5w30. Moje pytanie brzmi jaki olej wybraliście do swoich ecoboostów ??

Z góry dzięki za odpowiedź

tomdyl
14-05-2019, 18:31
Witam, niedługo planuję wymianę oleju w ecoboost (1.6), zastanawiam się 5w20 czy 5w30. Moje pytanie brzmi jaki olej wybraliście do swoich ecoboostów ??

Z góry dzięki za odpowiedź

Mam/miałem ten sam dylemat.
Kupiłem 1.5 ecoboost 150 w 2017. Z racji swoich "przekonań i widzimisię" wymieniałem olej po 2.5 tyś a potem co <10 tyś. Przy pierwszej wymianie doradca serwisowy zapytał czy chcę 5W20 czy 5W30.
Wybrałem 5W30. Na następne wymiany przyjeżdżałem ze swoim Castrolem Magnatec Professional 5W30 i nigdy nie było problemów. Mam adekwatne wpisy w książce serwisowej. W kwietniu byłem na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym po dwóch latach i dałem do wlania MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5w30.
Rozmawiałem wcześniej zarówno z ASO jak i niezależnymi serwisami i stanowiska są podzielone.
1. ASO twierdzi, że dopuszczony jest tylko 5W20 wg WSS-M2C948-B.
Na pytanie dlaczego wcześniej dopuszczali i zalali mi 3x 5W30 wg WSS-M2C913-D nabrali wody w usta. Ciekawe, że w mondeo 1.5 EB jest dalej dopuszczony wybór pomiędzy dwoma specyfikacjami.
2. Zdaniem dwóch niezależnych serwisów powinienem pozostać przy 5W30 - co też zrobiłem. 5W20 powstał na potrzeby 3 cylindrowego EB 1.0
Parcie na eco i oszczędność paliwa spowodowało nagłe zalecenia stosowania 5W20

edmun
14-05-2019, 19:34
1.6EB 182KM z 2012 roku. Przebieg 106 tysięcy km.
Ostatnie 80 tysięcy km przejechałem na 5W30.
5W30 stosowałem w 1.6 benzyna 100KM Focus MK2FL z 2008 roku,
więc przechodząc na 1.6EB MK3 i mając możliwość korzystania z 5W20 i 5W30, wybrałem 5W30.

AdoKrycha007
15-05-2019, 07:45
1. ASO twierdzi, że dopuszczony jest tylko 5W20 wg WSS-M2C948-B.
Na pytanie dlaczego wcześniej dopuszczali i zalali mi 3x 5W30 wg WSS-M2C913-D nabrali wody w usta.
Wystarczyło nieukom pokazać własną instrukcję - jak byk jest tam podane - wszystkie benzyniaki poza 1,0 EcoBoost mogą być zalewane 5W20 LUB 5W30 - wybór klienta, dwie alternatywy. Natomiast silnik 1,0 EB TYLKO 5W20.

Zastanawiam się czy w tym ASO potrafią czytać instrukcje własnych aut... Ja bym do takiego ASO drugi raz już nie przyjechał na Twoim miejscu...

razes
17-05-2019, 12:05
[QUOTE=Mozi21;3130951]Witam, niedługo planuję wymianę oleju w ecoboost (1.6), zastanawiam się 5w20 czy 5w30....../QUOTE]

Używam od kilku lat MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5w30

edmun
17-05-2019, 12:31
Tak tylko dodam na koniec od siebie bo nie sądzę że jest jakikolwiek sens ciągnąć kolejny temat o olejach.

Sam raz skorzystałem z Mobil Super 3000 X1 FE 5W30.
Potem raz wlałem Formula F z ASO,
a ostatnie 3-4 zmiany w moim 1.6EB 182KM był ten:
Millers Oils XF Longlife ECO 5W-30 Fully Synthetic 5W30 Engine Oil 5 Litres 5L
Wymieniam co 15 tysięcy km.

MichaelMoore
10-08-2019, 11:17
Cześć,
Mam EB 1,6 z 2011 roku, z przebiegiem 101 000 km. Doradźcie proszę czy to już czas na 5w40? Czy mimo takiego przebiegu i coraz częściej spotykanych temperatur powyżej 30 st. jednak pozostać przy 5w30?

Serdecznie dzięki za pomoc.

Dyplomata1961
10-08-2019, 12:26
5w30 zawsze zgodny ze specyfikacją Forda.Motorcraft,Ford Formuła F,Millers.Millers stosowałam po gwarancji i jest świetny.Polecam!

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

denon2000
11-08-2019, 12:03
Cześć,
Mam EB 1,6 z 2011 roku, z przebiegiem 101 000 km. Doradźcie proszę czy to już czas na 5w40? Czy mimo takiego przebiegu i coraz częściej spotykanych temperatur powyżej 30 st. jednak pozostać przy 5w30?

Serdecznie dzięki za pomoc.

A porównałeś pozostałe paramtery oleju czy tylko chcesz porównać wg klasyfikcji lepkościowej wg SEA?

razes
11-08-2019, 17:05
.... czy to już czas na 5W/40 Czy mimo takiego przebiegu i coraz częściej spotykanych temperatur powyżej 30 st. jednak pozostać przy 5w30?

Serdecznie dzięki za pomoc.

No broń Boże 5W/40 !! Jeździj nawet do 300 000 km na 5W/30 - oczywiście zgodnym z dopuszczeniem Forda.

Fulara
11-08-2019, 20:41
Cześć,
Mam EB 1,6 z 2011 roku, z przebiegiem 101 000 km. Doradźcie proszę czy to już czas na 5w40? Czy mimo takiego przebiegu i coraz częściej spotykanych temperatur powyżej 30 st. jednak pozostać przy 5w30?

Serdecznie dzięki za pomoc.

dlaczego chcesz przechodzic na 5w-40 ? a przy 130 000 na 5w-50 ?
temperatury powyżej 30 stopni.... co one Cię obchodzą ?

kriski
11-08-2019, 21:15
MichaelMoore - zostań przy takim jak dotychczas. Z całą pewnością naczytałeś się o wyższej odporności na wysokie temperatury, która określa druga cyfra. Nie doszukałeś się natomiast bardzo istotnej cechy, którą to właśnie ta liczba określa grubość filmu olejowego, a ta dla W40, ni jak nie została przewidziana przez producenta silnika.
To, że mamy na zewnątrz temperatury 30 st., i więcej, nie przeszkadza, przecież silnik i tak się nagrzewa do wiele wyższej temperatury...nie rozumiem takiego argumentu.

edmun
12-08-2019, 12:02
Doradźcie proszę czy to już czas na 5w40?
nie.
przestań czytać pierdoły na internecie :D

AdoKrycha007
12-08-2019, 12:05
ja bym już 10W40 lał - taki przebieg to paaaanie, jak w polonezie, cza już maź lać.

tom170
11-09-2019, 08:23
Witam, wszystkich muszę wymienić olej w swoim focusie 1.6 ecoboost 150 z 2011.

Zastanawiam sie czy kupić formula / castrol 5w30 czy może polecany MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5w30.

W czym MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5w30 jest lepszy od pozostałych 2 olejów?
Przebiegi mam niskie zwykle wymiana po ok 1 roku i 2 miesiacach to wychodzi ok 10k przebiegu.

AdoKrycha007
11-09-2019, 08:32
było sto razy... formuła to już nie jest olej do twojego silnika (mk1, mk2 - tak, nie mk3) - lej castrol magnatec prof. 5w30, bo jest lepszy od formuły i taki wlewają w aso od paru lat. millers 5w30 xf/ee to jeszcze wyższa półka - dla własnego lepszego samopoczucia też możesz oczywiście lać.

tom170
11-09-2019, 09:13
było sto razy... formuła to już nie jest olej do twojego silnika (mk1, mk2 - tak, nie mk3) - lej castrol magnatec prof. 5w30, bo jest lepszy od formuły i taki wlewają w aso od paru lat. millers 5w30 xf/ee to jeszcze wyższa półka - dla własnego lepszego samopoczucia też możesz oczywiście lać.

Dziękuję, przy moich przebiegach i częstych wymianach chyba ten castrol 5w30 ma największy sens bo w cenie millersa to jeszcze wymianę ogarnę :)

AdoKrycha007
11-09-2019, 09:19
Jeśli nie jesteś olejowym fetyszystą, to w zupełności ten Magnatec Professional wystarczy:
https://6.allegroimg.com/s1440/030761/3b60d22a4917816ac7275696d456

boncio
11-09-2019, 09:59
Jest jeszcze Motorcraft XR Synth A5 spełniający wymogi do Ecoboosta. Też się zdziwiłem.

AdoKrycha007
11-09-2019, 10:05
Tak, ale on jest gorszy od tego ww Castrola. Tego Motorcrafta lali po Formule przez chwilę w ASO, aż nie wszedł ten Castrol.

edmun
11-09-2019, 15:26
sam korzystam z Millers.
przejechałem 80 tysięcy km i jak na razie zero problemów.

Fulara
11-09-2019, 18:03
lej millersa

Fulara
06-11-2019, 20:34
brawo dla świadomego konsumenta, brawo dla wiedzy co to pao

a nie tylko 5w i bajka

mychu
02-01-2020, 10:28
Cześć,
Podłączę się pod temat z Zapytaniem o Fusion 1.6 EB 133kkm.
Planuje zalać go Motulem Xclean 8100 EFE 5w30.
Może ktoś taki leje?
Ja lałem go do innych swoich aut, i dodam, że w mojej Toyocie Avensis T27 jest 395kkm bez mała i grama oleju nie bierze- własnie na tym Motulu.
Dzięki z góry za info.

36ha
03-01-2020, 20:27
Nie mniej nie wiem czy jeszcze EcoBoostowi nie zaszkodzi W40.. ale chyba bardziej mu szkodzi ten Castrol... Niż olej z PAO...

W 1.5 eb 1,6eb turbo kręci się z prędkością do 200000obr/min, w 1.0eb do prawie 250000obr/min. Lejąc W40 o większej lepkości godzisz się na gorsze osiągi lecz zyskujesz na ochronie silnika. Osobiście jeżdżę na milersie ee 5w30

Fulara
03-01-2020, 21:12
Cześć,
Podłączę się pod temat z Zapytaniem o Fusion 1.6 EB 133kkm.
Planuje zalać go Motulem Xclean 8100 EFE 5w30.
Może ktoś taki leje?
Ja lałem go do innych swoich aut, i dodam, że w mojej Toyocie Avensis T27 jest 395kkm bez mała i grama oleju nie bierze- własnie na tym Motulu.
Dzięki z góry za info.

t27 są bardzo udane i ciężko je spaprać,
natomiast kitajce sobie umowę olejową zmieniły

a doczytajcie... na dobranoc

mati3995
04-01-2020, 18:08
Miał ktoś może porównanie pomiędzy olejem Motul a olejami Millers EE?? Jak one się mają do Motocrafta??

luckyboy
04-01-2020, 19:21
Motocraft bardziej gorzki [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

sanczo17
04-01-2020, 22:26
Polecam
Millers EE 5w30 w twoim przypadku

Ja u siebie lałem Millers EE 5w40 (2.0 ST)
i powiem tak silnik przejechał około 20000 km w tym 12000 na Millers EE 5w40 (wczesniej był 5w30 taki lał FORD USA)
Firma DZIAK Motorsport kuje mi ten silnik teraz i powiedzieli że w życiu nie widzieli lepszych stanu panewek dosłowinie jak nowe
powiedzieli że zostawiamy a miałem zakładać kupiłem King Race

Powiem tak to co oni tu leją w ASO PL to masakra 5w20

mati3995
04-01-2020, 22:39
Polecam
Millers EE 5w30 w twoim przypadku

Ja u siebie lałem Millers EE 5w40 (2.0 ST)
i powiem tak silnik przejechał około 20000 km w tym 12000 na Millers EE 5w40 (wczesniej był 5w30 taki lał FORD USA)
Firma DZIAK Motorsport kuje mi ten silnik teraz i powiedzieli że w życiu nie widzieli lepszych stanu panewek dosłowinie jak nowe
powiedzieli że zostawiamy a miałem zakładać kupiłem King Race

Powiem tak to co oni tu leją w ASO PL to masakra 5w20

Dzięki za odpowiedź :)

Mi wcześniej lali Castrola a od jakiegoś czasu leją Motocrafta. Zawsze miałem 5W30 i myślę że teraz spróbuję Millers EE

Fulara
05-01-2020, 08:15
Polecam
Millers EE 5w30 w twoim przypadku

Ja u siebie lałem Millers EE 5w40 (2.0 ST)
i powiem tak silnik przejechał około 20000 km w tym 12000 na Millers EE 5w40 (wczesniej był 5w30 taki lał FORD USA)
Firma DZIAK Motorsport kuje mi ten silnik teraz i powiedzieli że w życiu nie widzieli lepszych stanu panewek dosłowinie jak nowe
powiedzieli że zostawiamy a miałem zakładać kupiłem King Race

Powiem tak to co oni tu leją w ASO PL to masakra 5w20

z wszystkim się zgadzam, olej zacny ale przy takim przebiegu te panewki się nawet nie zagrzały :)

sanczo17
05-01-2020, 10:16
E tam troche dostały w dupe
mam ciężką nogę

a tu są tego efekty co zrobiło z tłokiem

https://i.postimg.cc/gj4s1yDh/IMG-20191204-141859.jpg (https://postimages.org/)

Fulara
05-01-2020, 10:35
hmm to chyba bubel inżynieryjny a nie twoja noga z calym szacunkiem dla twojej nogi :)

chyba że walisz w podłogę przy 40km\h na 6 biegu

michalbraminski
27-02-2020, 11:10
Odświeżam temat. Panowie:
Pacjent: FF ST 2.0 Ecoboost(250 KM), przebieg 57 tyś.km. Styl jazdy spokojny po mieście, żona jeździ do pracy, dosyć często po autostradach, sporadycznie dynamiczna jazda. Mianowicie:
Chcę wymienić olej i w sumie jestem przekonany do Millersa Eco 5w30 ale skoro silnik był wyprodukowany w 2014 roku to dysponujemy dużą wiedzą jak te silniki zachowują się przy większych przebiegach. Postanowiłem zapytać tutaj innych użytkowników którzy być może posiadają większą wiedzę oraz doświadczenie. Na forach można znaleźć wiele na temat silników typu Ecoboost. Chodzi mi o to że niektórzy twierdzą, że 5w40 jest wydajniejszy ze względu na to iż Ecoboost przegrzewa olej w silniku. Po prostu pytam, nie posiadam wiedzy na ten temat. Co polecacie? Millers będzie wystarczający? Czy polecacie coś lepszego?

Pozdrawiam!

waldek1221
27-02-2020, 14:19
https://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-usvo/1171-RAVENOL-SFE-SAE-5W-20-USVO-1L-4014835722514.html#/5-pojemnosc-5_l

Każda butelka ma unikalny kod, dzięki któremu możesz sprawdzić autentyczność produktu.
https://www.ravenol.pl/content/26-cechy-opakowania-ravenol

lukeros
28-05-2020, 20:17
Witam. Będę wymieniał olej w Ford Focus mk3 1.6EB 150km jaki mam prawidłowo zalać to co producent zalec, bo już się pogubiłem każdy pisze co innego. Ma być 5W 30 czy 5W 20?

Sokółłł
28-05-2020, 20:20
Zajrzyj do instrukcji auta, a się dowiesz. Instrukcja dostępna na stronie Forda.

tyrlas1
28-05-2020, 20:32
Jdyne info w jakis sposob nawiazujace do oleju w instrukcji ,to jest "Stosuj olej napędowy zgodny z europejską normą EN 590 lub analogiczną normą lokalną."

Sokółłł
28-05-2020, 20:36
Jaja sobie robisz? Chodzi o olej silnikowy, a nie napędowy.

tyrlas1
28-05-2020, 20:44
Tak? Nie domyslilbym sie, ja 5w20 leje do baku. Tak serio, to napisalem ze ten cytat z instrukcji, zawiera jedyne jakiekolwiek oznaczenie co do oleju jakie przez te ponad 300 stron mozna znalezc.
https://www.ford.pl/content/dam/guxeu/pl/pl_pl/documents/Owners/Service%20and%20Maintanance/uzytkowanie-pojazdu/archiwum-instrukcji/Instrukcie-obsługi-modele-2010-2012/DOC-Pobierz_instrukcie_obsługi_Forda_Focus_CG3568pl.pd f
Gdzie masz konkretne info jaki olej lac?

Sokółłł
28-05-2020, 20:53
Strona 228.

mati3995
28-05-2020, 23:17
W moim MK3 zalewany jest 5W30 ostatnio zalałem olejem MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30 zamiast Motocrafta

lukeros
29-05-2020, 08:31
W moim MK3 zalewany jest 5W30 ostatnio zalałem olejem MILLERS OILS EE LONGLIFE ECO 5W30 zamiast Motocrafta

Dzwoniłem do ASO i zalewają 5w 20. Ten 5w 30 nie skróci żywota turbo czy innych elementów silnika?

AdoKrycha007
29-05-2020, 08:36
przecież masz w instrukcji, że można lać 20 lub 30, ale z normą forda ! byle nie inne...

mati3995
29-05-2020, 10:31
przecież masz w instrukcji, że można lać 20 lub 30, ale z normą forda ! byle nie inne...


Czyli ten mój olej jest w porządku nie?? Kierowałem się właśnie tymi normami.

edmun
29-05-2020, 10:35
Od 3-ech lat stosuję Millers 5W-30 z Fordowską normą.
Wcześniej Motocraft lub MobilSuper3000 (też 5W-30)
Stosować można (przynajmniej w przypadku 1.6EB) zamiennie.
Serwisy leją 5W-20, sam natomiast nigdy nie miałem żadnych problemów ze swoim silnikiem.
Przejechane już trochę ponad 100 tysięcy km. (przebieg 127 tys.)

mati3995
29-05-2020, 17:03
Od 3-ech lat stosuję Millers 5W-30 z Fordowską normą.
Wcześniej Motocraft lub MobilSuper3000 (też 5W-30)
Stosować można (przynajmniej w przypadku 1.6EB) zamiennie.
Serwisy leją 5W-20, sam natomiast nigdy nie miałem żadnych problemów ze swoim silnikiem.
Przejechane już trochę ponad 100 tysięcy km. (przebieg 127 tys.)


Ja mam 113 tys. I również nic się nie dzieje a Millersa w sumie pierwszy raz zalałem w tym roku i może to złudne ale mam wrażenie że silnik płynniej sobie chodzi a wcześniej miałem Motocrafta.

karloss
29-05-2020, 21:03
Ja mam 113 tys. I również nic się nie dzieje a Millersa w sumie pierwszy raz zalałem w tym roku i może to złudne ale mam wrażenie że silnik płynniej sobie chodzi a wcześniej miałem Motocrafta.

Złudne.

Stix_92
13-12-2020, 01:42
Myślałem ze uda mi sie jeszcze przejechać do wiosny z wymianą oleju ale widze ze jest niski poziom, przeczytalem cały ten temat i juz człowiek zgłupiał. Widze ze większość użytkowników zalewa samochód olejem Millers, nie będe zaczynał kolejnej burzy na temat Castrola bo to bez sensu troche.
Czyli jak kupie ten olej to będzie okej? : https://allegro.pl/oferta/olej-millers-oils-ee-longlife-eco-5w30-ford-a5-b5-8509090657?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=N2JjMzJjNTAtMWE2YS00MmU0LWIyMDUtZjk2NjQ1MjE0M mJhAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1d05fea8-7db6-4209-9e9a-4caf7e31bc03

PS. Sorry za bumpowanie starego tematu ale nie chciałem robic osobnego tematu.

Tonda-B
13-12-2020, 08:41
Będzie.

Ja jednak używam: https://allegro.pl/oferta/millers-oils-motorsport-cfs-5w40-nt-5l-nanodrive-9028978589?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=NWJmOWQxZDctNGE5NS00MmVkLWI5MWQtZWQ1NWRkYTNiM TVlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1eb18256-7269-4abb-81e7-3265217ebf4c

z wymianą co 10 tys. km.

edmun
13-12-2020, 09:15
Sam korzystam z Millers XF Longlife Eco 5W-30.
czy ma to jakakolwiek różnice? nie ma.
najważniejsze żeby zmieniać. i tyle
sam zmieniam pomiędzy 12 a 18 tysięcy km. w zależności w który weekend jest ładna pogoda :-D
Więc czy zalejesz EE, XF czy cokolwiek innego, to po prostu pilnuj żeby nie żyłować / katować auta na starym oleju. i tyle.

AdoKrycha007
14-12-2020, 11:18
Będzie.

Ja jednak używam: https://allegro.pl/oferta/millers-oils-motorsport-cfs-5w40-nt-5l-nanodrive-9028978589?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aqueryandcategory&bi_c=NWJmOWQxZDctNGE5NS00MmVkLWI5MWQtZWQ1NWRkYTNiM TVlAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1eb18256-7269-4abb-81e7-3265217ebf4c

z wymianą co 10 tys. km.

5W40 NIE jest olejem do tego silnika w MK3. Może do Twojego auta w stopce jest, nie wiem, ale na pewno nie jest to olej do MK3 1,5 / 1,6 EB / 1,6 TiVCT. Nie zgodny ze specyfikacją, o do nich tylko 5W20 lub 5W30 z normą Forda.

Nie wprowadzaj ludzi w błąd.

Tonda-B
14-12-2020, 20:52
Piszę co używam w silniku JTJB (1,6 EB 134 kW).
Od kiedy pisanie prawdy jest wprowadzaniem w błąd?
Moja odpowiedż "Będzie" dotyczyła jego silnika i jest też w porządku.

varahil
12-11-2024, 20:36
Czołem Panie i Panowie, może odgrzałem kotleta, ale czasy się zmieniają auta się starzeją a ja stoję przed wymianą oleju w swoim 1,6 eb z 2011 i czytam post za postem i już mam mętlik w głowie, najważniejsze pilnowanie by był olej wymieniany w interwałach no i teraz stoję przed produktami Millersa 5w30 i pytanie czy w takim daily odczuję różnice między EE Eco czy XF Eco czy może jeszcze inny? Z góry dziękuję

zmulim
12-11-2024, 21:49
Różnicę odczujesz patrząc na oba opakowania i wpatrując się w coraz to dziwaczniejsze i bardziej chwytliwe nazwy typu „pro, formuła, eco, XF, extra” itd ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Flisator
12-11-2024, 23:21
Zalej Orlenem i po kłopocie. Tani dobry olej.

Fox1981
17-11-2024, 18:28
Zalej Orlenem i po kłopocie. Tani dobry olej.Właśnie zastanawiam się nad olejem Orlen Max Expert C5 5w20 do mojego 1.5 ecoboosta z 2015. Mam znajomego, który zajmuje się obrotem lubrykantów dla branży morskiej i ma bardzo dobre zdanie nt. produktów Orlenu w przeciwieństwie do wielu znanych zagranicznych marek. Natomiast zastanawiam się czy nie iść w kierunku oleju redukującego ryzyko LSPI. Ten Orlen ma jednak sporo wapnia i mam zgryz, czy go brać czy jednak martwić się tym LSPI i szukać w tym kierunku.

Wysłane z mojego RMX3081 przy użyciu Tapatalka

Flisator
17-11-2024, 18:31
Zapytaj na forum oilclub. Tam jak zmieniam samochód to zawsze pytam o olej.

klocolus
17-11-2024, 20:44
czy w takim daily odczuję różnice między EE Eco czy XF Eco czy może jeszcze inny?

Nie, oby zgodny z normą i wymieniany na czas.