Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Temperatura silnika


tadamus
29-09-2006, 09:27
Mam pytanie do doświadczonych posiadaczy Galaxy :fcp3
Przy normalnej jeździe jaką macie temperaturę silnika ???. Proszę o podanie temperatury w skali Forda :fcp18 ponieważ nie ma tam stopni tylko napis "NORM". U mnie jeszcze nigdy wskazówka nie przekroczyła literki "N" mimo jazdy w korkach - serwis twierdzi że jest OK ale ja się obawiam że jeżdżę na nie dogrzanym silniku co może wpływać na większe zużycie paliwa itp.

Dziękuje
Pozdrawiam

HANSOLOOO
29-09-2006, 11:21
Mam taki sam motor u mnie stoi jak drut odrobine przed połową ma skłonności do minimalnych wychyleń więc chyba masz cos nie tak

arcisz
29-09-2006, 12:05
Mi stoi praktycznie w pionie :fcp18

tadamus
29-09-2006, 13:56
A nie wiecie czego to może być wina ???
może termostat ???

-waldi-
29-09-2006, 23:57
prawdopodobni uszkodzony termostat - stale otwarty lub masz coś z czujnikiem cieczy

BOODZIO2
30-09-2006, 15:59
w moim jest tak za miastem lub gdzy sie nei stoi w korku to wskazowka jest na godz 12 przy wiekszym poganianiu i korkach dochodzi do czerwonego gdzie wlanczaja sie wentylatory i spada spokojnie na poziom norma ale tak przy koncu skali

rz
30-09-2006, 21:39
w moim jest tak za miastem lub gdzy sie nei stoi w korku to wskazowka jest na godz 12 przy wiekszym poganianiu i korkach dochodzi do czerwonego gdzie wlanczaja sie wentylatory i spada spokojnie na poziom norma ale tak przy koncu skali

jak juz kilkakrotnie pisalem mialem podobna sytuacje, w korkach dochodzilo do czerwonego pola. przeczyscili mi chlodnice i temperatura stoi tak jak na samym poczatku czyli na samym srodku

pzdr
rz

tadamus
20-10-2006, 12:38
prawdopodobni uszkodzony termostat - stale otwarty lub masz coś z czujnikiem cieczy
Wymieniłem termostat i efekt ten sam co był :fcp11 .
Może mi ktoś podpowie który to może być czujnik ?. Bo jest ich tam troche.

Dziękuje

saxo
23-10-2007, 11:23
witam mam forda galaxy temperatura trzymała sie w normie lecz od 2 dni wchodzi na czerwone pole wentylatory załączają sie ale temperatura słabo opada czy to może być wina termostatu? :fcp5

wojtek60
23-10-2007, 11:51
Wymieniłem termostat i efekt ten sam co był

może być sam wskaźnik uszkodzony.
O sprawdzeniu czujnika sam pisałem musisz znaleźć na forum
saxo sprawdzałeś poziom płynu chłodzącego w chłodnicy.

MarcusGawin
23-10-2007, 12:32
Witam,mam pytanko-czy w motorach 2,3 jest jeden termostat czy są dwa??bo u mnie jest jakiś termostat na grubej rurze -w zasadzie jest to trójnik-tuz przed górnym wejściem do chlodnicy.Podejrzewam że coś jest nie tak bo wskazówka temperatury bardzo rzadko wchodzi na pole "normal",dodam że czujnik został wymieniony ale bez zmian.Czekam na podpowiedzi i pozdrawiam

saxo
23-10-2007, 13:00
poziom płynu w zbiorniczku.a mam pytanie jak spuścić stary płyn z układu żeby zalać go nowym?

[ Dodano: 23-10-2007, 14:02 ]
poziom płynu jest ok

wojtek60
23-10-2007, 15:12
jak spuścić stary płyn z układu
Chyba powinien być korek w dolnej części chłodnicy.
Płyn się uzupełnia w przedziale pokazanym w zbiorniczku wyrównawczym.
Możesz mieć oblepioną ( żeberka) chłodnicę od różnych owadów, błota itp.
Sprawdź obroty wentylatora czy są odpowiednie dla danej temperatury.
Słyszałem o takim przypadku, że lano wodę z dużą zawartością kamienia, który powoli się odkładał i zmniejszał przepustowość w chłodnicy.
Temat o temperaturze był na forum wiele razy poruszany z sensownymi podpowiedziami.

saxo
23-10-2007, 23:01
może opisze problem gdy autko stoi na postoju na uruchomionym silniku temperatura rośnie prawidłowo,natomiast gdy tylko ruszę i silnik dostanie większych obrotów temperatura zaraz wzrasta i kończy to sie na czerwonym polu.
Dziś od niby fachowca usłyszałem że to pompa wody klękła bo te silniki są wyposażone w pompę wody z plastikowymi łopatkami które wedle niego gdzieś sie "rozpłynęły" ,i przez to na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest prawidłowe a gdy obroty wzrosną to brak tego ciśnienia w układzie z powodu za krótkich lub wyrobionych łopatek.
Poza tym powiedzcie czy silnik 2.8 Vr6 ma jedna głowicę czy dwie bo ja już głupieje od tych nowinek.

[ Dodano: 24-10-2007, 00:54 ]
ponadto zalałem go płynem do czyszczenia układu postąpiłem według instrukcji,potem spuściłem preparat czyszczący układ wraz ze starym płynem i zalałem nowym dziś odpalam autko temp. na postoju ok po 4 km zoonk czerwone pole patrze na płyn w zbiorniczku a tam kolor kawy zamiast błękitu płynu chłodzącego czy to oznacza ze w układzie jest taki "syf"?a jeśli chodzi o czujnik to który to wiem że jeden jest od poziomu płynu w układzie(brązowy)jest jeszcze zielony i czarny ale który od wskaźnika?
proszę o pomoc!!!!!!!
pozdrawiam WSZYSTKICH NA FORUM!!!!!!

kor1011
25-10-2007, 09:07
patrze na płyn w zbiorniczku a tam kolor kawyMoże żeczywiście masz przytkane kanały w chłodnicy i przy większym obciążeniu nie schładza odpowiednio płynu.

wojtek60
25-10-2007, 09:25
jeśli chodzi o czujnik to który to wiem że jeden jest od poziomu płynu w układzie(brązowy)jest jeszcze zielony i czarny ale który od wskaźnika?

Uważam że idziesz w dobrym kierunku z tym płukaniem chłodnicy.
Powinna być czysta z zewnątrz jak i wewnątrz.
Natomiast czujniki proponuję odpuścić ponieważ pokazują temperaturę.
W jakimś temacie na forum pisałem o sprawdzaniu czujnika temp.

saxo
25-10-2007, 10:06
Witam wszystkich rozwiązałem problem wysokiej temperatury w moim autku :dobrałem się do termostatu patrze na niego i zauważyłem popękany pierścień mosiężny w samym środku termostatu w wyniku czego blokował on tulejkę która otwiera i zamyka przepływ płynu.
Założyłem nowy termostat i temperatura stoi na 12 godz. więc wszystko wróciło do normy.Dziękuje za wskazówki. :fcp1

piotr14758
09-11-2007, 14:58
Witam
Miałem kiedyś podobny problem z zaniżaniem temperatury przez wskaźnik. Pomogło kodowanie licznika i wskazanie teraz jest właściwe.

dampez86
09-11-2007, 21:14
mi ta kreska stoi na 90st na 180st mozliwych!! i to jest dobra temp ( pytalem forumowiczow ) :fcp1