Zobacz pełną wersję : Usterki po odebraniu samochodu od gwarancyjnej naprawy powłoki lakierniczej


Ti-Vct
28-10-2012, 19:07
Witam,

W telegraficznym skrócie kilku słów wprowadzenia:

19.09.2012 oddałem samochód do autoryzowanego serwisu Forda w Poznaniu (póki co celowo nie podaję nazwy serwisu) na gwarancyjną naprawę powłoki lakierniczej (komplet 4 drzwi do drobnych napraw wew. części).
27.09.2012 odebrałem samochód, przyznaję bez szczegółowych oględzin (owszem sprawdzałem drzwi w miejscach gdzie wcześniej zostały zaobserwowane niepokojące ślady, obszedłem kilkakrotnie samochód dookoła itp.Pracownik zapewniał mnie, że zostały zdjęte całe drzwi z auta, zdemontowane lusterka i w takiej postaci tj. całe drzwi były naprawiane) podpisałem protokół odbioru i udałem się na stację benzynową, a potem do garażu. Dopiero na miejscu postanowiłem sprawdzić szczegółowo wszystko co wiązało się z miejscami naprawy tj. drzwi. Ku mojemu zaskoczeniu w 2 drzwiach nie działa automatyczne podnoszenie szyby, 2 innych drzwiach opuszczanie szyby odbywa się po naciśnięciu guzika do ich podnoszenia! Nie obeszło się bez usterek zew. jak w jednym przypadku odstająca tapicerka, wduszona wew. klamka, niedociśnięta ramka wokół klamki, zew. wgniecenie na jednych drzwiach. Niemal na wszystkich drzwiach na bokach/rantach drzwi są drobne przebarwienia lakieru, wyczuwalne chropowate powierzchnie itp.

Na wtorek mam umówioną wizytę w celu usunięcia zgłoszonych telefonicznie jeszcze tego samego dnia (27.10.) w/w usterek.

Obawiam się jednak, że poza naprawieniem poprawnego działania szyb i wew. klamki reszta usterek takich jak odstająca tapicerka, mankamenty lakiernicze/wgniecenie zostaną zignorowane itp.

Zdaję Sobie sprawę, że popełniłem błąd nie dokonując szczegółowych/rzetelnych/wnikliwych oględzin jeszcze przed podpisaniem protokółu odbioru. Stało się, trudno, teraz pozostaje mi liczyć, że serwis zachowa się uczciwie i poważnie podejdzie do w/w zgłoszenia.

Czy Szanowni forumowicze mają jakieś doświadczenia w tym temacie, może jakieś uwagi, rady, które pozwolą lepiej przygotować się do wtorkowej wizyty w serwisie.

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.

Pozdrawiam

mlody67
29-10-2012, 10:48
Niestety w tym przypadku masz małe możliwości manewru, podpisałeś protokół odbioru, pytanie dlaczego na innych drzwiach występują te wady? Wg mnie nie jesteś w stanie teraz udowodnić, że tych wgnieceń, itd. wcześniej nie było- chyba że była jakaś diagnoza auta w momencie jego oddawania do serwisu.

Czy gwarancja nie obejmuje tych usterek, które obecnie występują na innych drzwiach?

rkosa
29-10-2012, 12:47
Co do wgnieceń, jeżeli występowały one przed naprawą, to w przypadku przyjęcia pojazdu do AZNN powinien być sporządzony protokół przyjęcia pojazdu na serwis podpisany przez ciebie i przekazany tobie oryginał. Jeżeli nie mają tego dokumentu (poproś go od razu jak tylko do nich podjedziesz) lub nie zaznaczyli na nim usterek, to są ugotowani. Trochę delikatnego "rabanu", że mają bajzel w dokumentach, rozmowa z kierownikiem i sprawa będzie załatwiona :-)

edeks
29-10-2012, 13:00
Czy przed oddaniem samochodu ktoś z ASO robił zdjęcia? Jeśli tak, to poproś o nie i będziesz miał kolejną podstawę, oprócz tych, które masz już opisane. Jeśli chodzi o samo lakierowanie, to masz gwarancję na naprawę, więc nie powinno być gadania... mam nadzieję.
Daj znać jak się sprawy mają po wizycie.

Ti-Vct
29-10-2012, 14:41
Podczas mojej obecności w serwisie Nikt nie robił żadnych zdjęć.

Paradoksalnie to ja na 2-3 dni przed oddaniem samochodu do serwisu zrobiłem w garażu kilkadziesiąt zdjęć samochodu i na ich podstawie można przy odrobinie dobrej woli stwierdzić, że np. wgniecenia na drzwiach pasażera wówczas nie było,...ale aby nie było tak kolorowo, na zdjęciach nie ma daty, były robione bądź co bądź na kilka dni przed itp.

Protokół zdawczy mam i tu faktycznie można stwierdzić, że został wypełniony na szybcika bez wdawania się w żadne szczegóły itp.

SlawekP
29-10-2012, 16:35
Podczas mojej obecności w serwisie Nikt nie robił żadnych zdjęć.

Paradoksalnie to ja na 2-3 dni przed oddaniem samochodu do serwisu zrobiłem w garażu kilkadziesiąt zdjęć samochodu i na ich podstawie można przy odrobinie dobrej woli stwierdzić, że np. wgniecenia na drzwiach pasażera wówczas nie było,...ale aby nie było tak kolorowo, na zdjęciach nie ma daty, były robione bądź co bądź na kilka dni przed itp.

Protokół zdawczy mam i tu faktycznie można stwierdzić, że został wypełniony na szybcika bez wdawania się w żadne szczegóły itp.
Sprawdź dane EXIF w zdjęciach, powinieneś mieć tam datę wykonania zdjęcia.

Ti-Vct
29-10-2012, 17:05
Dziękuję za wskazówkę dot. zdjęć - już pobrałem na iPhone stosowną aplikację, która wyświetla wszystkie dane dot. zrobionego zdjęcia:-)

Ti-Vct
31-10-2012, 13:29
Wczoraj tj. we wtorek byłem w serwisie w celu zgłoszenia i zażądania usunięcia usterek moim skromnym zdaniem powstałych podczas gwarancyjnej naprawy powłoki lakierniczej drzwi.

Dla ułatwienia pracy serwisu sporządziłem i dostarczyłem pismo z listą w/w usterek. Samochód został od razu przyjęty i po ok. 2 godzinach był gotowy do odbioru. Większość niedociągnięć została usunięta tj zaprogramowano od nowa wszystkie szyby, poprawiono nieprawidłowo zamontowaną klamkę wew. wraz z ramką i tapicerkę jednych z drzwi. Pozostała jedynie "żyjąca własnym życiem" jedna z ramek klamki wew. i nieco widoczne przy bliższym przyjrzeniu, dotyku ślady na rantach drzwi (od lakierowania itp.). Ponoć lepiej już nie będzie,...

Miła i szybka obsługa, przeprosiny i fakt usunięcia większości niedociągnięć są jak najbardziej na in plus, jednak niesmak pozostał tj.konieczność zareklamowania usługi i nie wykonania jej w 100%.

Cóż mimo, że bardzo dbam o Swoją Foczkę i śmiało mogę napisać, że jak na swój wiek jest niemal w idealnym stanie to mam do tego jak mniemam zdrowe podejście tj. w końcu to jest tylko samochód i to "aż" 6-7 letni ;-)

Pozdrawiam

wojtekn
31-10-2012, 13:32
(póki co celowo nie podaję nazwy serwisu)

A teraz możesz :?: Tak z ciekawości. ;)

Ti-Vct
31-10-2012, 21:09
Auto Watin :-)