Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Interfejs diagnostyczny OBDII


dymek_88
30-10-2012, 21:17
Witam, zwracam się z prośbą o wskazanie właściwego interfejsu do połączenia samochodu z komputerem. Od dość dawna analizuję wszystkie oferty na portalu aukcyjnym allegro lecz żadna z ofert nie uwzględnia w/w modelu (Focus II FL 2.0 TDCI) Podczas codziennej eksploatacji pojawiły się dziwne komunikaty „usterka silnika’ która samoistnie znika po sekundzie (do minuty) Poza tym nie widać żadnych zmian w pracy silnika ani w prowadzeniu auta. Dodatkowy problem to kontrolka ESP, która podczas spokojnej jazdy nie ujawnia się na desce. W przypadku gwałtownego przyspieszania na trzecim biegu komunikuje usterkę układu aż do momentu ponownego uruchomienia silnika. Panowie z serwisu ASO stwierdzili iż przyczyna jest zawór EGR (zatkany). W celu potwierdzenia tej tezy zdemontowałem go i wygląda jak nówka sztuka (czysty) Zwracam się z prośba o naprowadzenie mnie na odpowiednie oprogramowanie w celu rozpoznania kodów błędów w aucie. Niestety pracownicy ASO nie wpuszczają klientów na warsztat:)

Z góry dziękuję Wam za pomoc

tedi_k
30-10-2012, 23:26
Dla 2.0tdci błędy odczytasz i zinterpretujesz np. FORscanem przy pomocy najprostszego kablowego (USB) ELM327. Bez jakichkolwiek przeróbek pokaże Ci błędy z PCM (silnika), ABS/ESP, oraz z zegarów. Możliwe jest także bierzące monitorowanie części parametrów pracy silnika.
Odczyt i konfigurowanie parametrów większości modułów samochodu możliwy jest przy pomocy przerobionego ELM327 i programu ELMconfig. Polecam cały wątek na ten temat.

lukas_ko
31-10-2012, 01:34
Witam. Kolego mam Focusa 2.0 TDCI i objawy jakie opisales miałem identyczne w moim Focusie co do usterka układu silnika i zapalająca się kontrolka ESP podczas przyspieszania ale gdy nie ma poślizgu kol była odpowiedzialna pompa wtryskowa paliwa to co opisujesz są pierwszymi oznakami spadku wydajności pompy. Bo masz w układzie paliwowym czujnik ciśnienia paliwa gdy przyspieszasz dość intensywnie lekko spadnie ciśnienie a czujnik ciśnienia to wychwyci i zapala się usterka ESP gdybyś nie miał ESP to byś nawet o tym nie wiedział bo ten błąd by nie wyskoczył. A że Układ ESP zarządza mocą silnika w trakcie poślizgu kół jest i musi być bardzo precyzyjny.

Ja w moim focusie miałem kilka przyczyn zapalenia Kontrolki ESP
- uszkodzenie wiązki elektrycznej w komorze silnika, spadki napięć generowało błąd ESP i Usterka układu silnika
-niesprawny czujnik podciśnienia turbiny
-niesprawna turbina Awaria ale wuwczas strasznie kopcl na niebiesko z rury wudechowej

Ale jak kontrolka ESP ZAPALA się Ci tylko podczas przyspieszania najczęściej długotrwałego na różnych biegach musisz się liczyć z wymiana pompy. Nowa w ASO kosztuje 2500 z rabatem i starą musisz oddac.

Marek
31-10-2012, 06:07
Polecam cały wątek na ten temat.

J.w.

Do tego zapoznaj się z pkt.6d regulaminu forum

bodzio 28
28-12-2013, 15:43
Witam wszystkich.

Czy warto kupić tego typu urządzenie?

http://allegro.pl/euroscan-elm327-ms-can-ford-forscan-elmconfig-pl-i3782053943.html

Czy ktoś może napisać jego ocenę.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

radek70
28-12-2013, 17:10
Wygląda na zwykłego elm-a. Dorobienie przełącznika na MS-CAN to jakieś 2-3zł. Jeśli nie chcemy robic tego sami, można kupic, ale trochę drogo.

Tvvardy
28-12-2013, 17:32
Może być ten + przełącznik za 2zł i 30 minut roboty http://allegro.pl/obd2-eobd2-can-elm-327-euroscan-2013-ver-1-4-b-i3804321716.html?source=mlt lub taki http://allegro.pl/k14-kabel-diagnostyczny-interfejs-elm327-obd-ii-cd-i3833977943.html

bodzio 28
29-12-2013, 09:41
Panowie,

o co chodzi z tym przełącznikiem na MS-CAN? Jest jakiś problem z podłączeniem?

Czy ten zestaw: http://allegro.pl/maxiecu-ford-elm-usb-hit-2013-dawniej-maxitest-i3804583234.html jest dobrym rozwiązaniem (interfejs + oprogramowanie)?

Czy tym sprzętem można zdiagnozować DPFa?

piter-ek
29-12-2013, 10:44
Wygląda na zwykłego elm-a. Dorobienie przełącznika na MS-CAN to jakieś 2-3zł. Jeśli nie chcemy robic tego sami, można kupic, ale trochę drogo.

Nie wiem czy dobrze rozumiem opis aukcji, ale jest tam informacja, że przełącznik MS/HS CAN w tym interfejsie już jest.

tedi_k
29-12-2013, 16:22
Nie wiem czy dobrze rozumiem opis aukcji, ale jest tam informacja, że przełącznik MS/HS CAN w tym interfejsie już jest.

Firma Mari ma własny "patent" na przełącznik MS-CAN/HS-CAN (na wbudowanym przekaźniku). Działa tylko z ich oprogramowaniem MaxiEcu i nie nadaje się do ELMconfiga i FORscana.
Natomiast można od nich śmiało kupić ich wersję ELMa - jest na oryginalnym PICu i z interfejsem USB na chipie FTDI - najlepsza kombinacja pod ELMconfig i FORscan - tyle, że trzeba dorobić ten przełącznik tak jak opisano w pierwszym poście http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054

radek70
29-12-2013, 16:38
Nie wiem czy dobrze rozumiem opis aukcji, ale jest tam informacja, że przełącznik MS/HS CAN w tym interfejsie już jest.
Fachowo odpowiedział kolega Tedi, osoba jak najbardziej zorientowana w temacie ELM.

bodzio 28
30-12-2013, 15:19
Dziękuję wszystkim za fachową pomoc. Zamówiłem ELMa firmy MARI. Mam nadzieję, że obsługa softu będzie intuicyjna i uda mi się zdiagnozować mojego Focusa.

Pozdrawiam serdecznie!

tedi_k
30-12-2013, 19:03
Dziękuję ...Mam nadzieję, że obsługa softu będzie intuicyjna i uda mi się zdiagnozować mojego Focusa.
...

Tylko, ze ja pisząc o "ELMie firmy Mari" miałem na myśli ten kabel: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b-i3804284694.html - nie jest do niego dołączany program MaxiEcu, natomiast kabel dobrze nadaje się do programów FORscan i ELMconfig - moim zdaniem bijących w Fordzie na głowę program MaxiEcu...

bankarobert
30-12-2013, 19:28
Tylko, ze ja pisząc o "ELMie firmy Mari" miałem na myśli ten kabel: http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b-i3804284694.html - nie jest do niego dołączany program MaxiEcu, natomiast kabel dobrze nadaje się do programów FORscan i ELMconfig - moim zdaniem bijących w Fordzie na głowę program MaxiEcu...

ale ten kabel to trzeba przerabiać czy po porostu plug and play + elmconfig?

radek70
30-12-2013, 19:40
Ten kabel obsłuży tylko HS-CAN. Zapraszam do przeczytania wątku "Super Soft do ELM327 dla naszych Fordów !". Trochę to potrwa, ale naprawdę warto.

piotras24
31-12-2013, 13:07
Podłączę się do tematu, bo zastanawiam się nad kupnem jakiegoś narzędzia do diagnostyki mojego Focusa.
W moim przypadku będę chciał go używać tylko z zczytywania błędów i ewentualnie ich kasowania.

Z tego co wyczytałem to najprościej będzie kupić MaxiECU + kabel od Mari (bo ma już przełącznik między HS/MS CAN).
Ewentualnie kupić zwykłego ELMa, ale to już trzeba się pobawić lutownicą (co mi dość średnio wychodzi), bo przez HS-CAN wszystkich błędów nie odczytam, tak ?

tedi_k
01-01-2014, 01:03
Tak.

knopers17
13-02-2014, 09:51
Witam,
Jaki jest najlepszy interfejs diagnostyczny do samochodu jak w temacie? Kupiłem interfejs ELM327 V2 od firmy Vi.... i nietety nie działa jak powinien. Nie łączy się z modułami GEM itp. - wyrzuca błąd st p 53. Chciałbym zakupić nowy interfejs tylko jaki koledzy polecacie, aby był w pełni funkcjonalny?

Harisonl
13-02-2014, 10:00
Kolego było na forum ze sto razy. Nawet jak w google wpiszesz "elm 327 ford" to ci znajdzie wątki z tego forum. Wejdz na allegro i wpisz elm 327 ford i tez ci znajdzie.
A co do twojego kabelka to może jest sprawny tylko masz problem ze sterownikami w kompie. Chociaż skoro sie łączy to powinno byc ok do łączenia sie z innymi modułami potrzebny jest przełącznik MS/HS CAN

knopers17
13-02-2014, 10:05
Interfejs uruchamiam na systemie Windows 7 64bit czy to może być problem? Jakie kroki podjąć? O jakie sterowniki chodzi? Część programu ELMconfig mi działa.

Harisonl
13-02-2014, 10:14
No właśnie skoro ci działa to znaczy ze nie ma problemów w komunikacji miedzy twoim kompem - kablem - samochodem. Tak jak pisałem żeby dostać sie do wszystkich modułów musisz mieć kabelek z przełącznikiem np taki.

http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html

Oczywiście możesz swój kabelek przerobić na taki z włącznikiem zgodnie z instrukcjami które znajdziesz na tym forum.

knopers17
13-02-2014, 10:21
Mam właśnie ten model kabelka od VIAKEN. Przełącznikiem manipulowałem i nic.

Harisonl
13-02-2014, 10:27
W takim razie nie przychodzi mi nic do głowy. Po prostu mam za małą wiedzę w tym temacie. Na forum są chłopacy co maja ten temat opanowany do perfekcji to ci pomogą na pewno.

radek70
13-02-2014, 19:30
Niestety to jest loteria, co chińczyk aktualnie wymyślił, na co się trafi. Wyprawiałem cuda, aby odpalic ELM-a pod XP. Nic. Naczytałem się, że pod XP niema problemu, gorzej pod WIN7. No i niespodzianka. Trafiłem na takiego, który po podpięciu pod WIN7 został wykryty i przydzielił sobie wirtualny port COM bez problemu na lapku z którym chodzę do auta.

alexpulawy
14-02-2014, 04:50
Panowie, mam pytanie. Czy ten kabelek http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=281262994761 lub ten
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=221365875692 będą dobre do mojego FF2, chodzi mi czy będą P&P i czy będą działać pod Windows 7??


Wysłane z SGS4 za pomocą Tapatalk 4

kaczor99
14-02-2014, 07:36
Tak ,obydwa spełniają twe założenia .Możesz kupować.

arttk
14-02-2014, 22:39
Kupiłem interfejs ELM327 V2 od firmy Vi.... i nietety nie działa jak powinien. Nie łączy się z modułami GEM itp. - wyrzuca błąd st p 53.
Taki błąd oznacza, że program, którego używasz usiłuje programowo przełączyć na MS-CAN, a ten kabel nie ma takiej opcji - zapewne użyłeś ELMconfig. Autor obiecał, że kiedyś to ogarnie, tylko nie powiedział kiedy ;)

DjLeo
09-04-2014, 23:13
No i stało się, mój elm327, świeżo zakupiony kompletnie przestał hulać z moim Fokusem, a zwłaszcza z elmconfigiem. Nie wiem za bardzo co mu się nie podoba, dlatego proszę Was o pomoc, a szczególnie Tedi_ka. W czym tkwi problem? Otóż włączyłem sobie opcję w elmconfigu otwierania po naciśnięciu przycisku w kluczykach tylko drzwi kierowcy, drugi klik otwarcie wszystkich. No i po tej lub kilku innych zmianach, elmcongif przestał kompletnie współpracować po hs-can.

Problem w tym, że ustawienie tej opcji, powoduje, że nie uruchamia mi się z automatu alarm (nie uzbraja). Jedno naciśnięcie blokady drzwi z pilota nic nie robi. Podwójne to samo, alarm się nie uzbraja. Właściwie nic się nie da zrobić aby uzbroić alarm. Tzn. jest jedna opcja (tak też zrobiłem tej nocy), przyciśnięcie zamykania i otwierania na raz przez 4 sekundy i wtedy auto uzbraja się. Prawdopodobnie włączyłem tę opcje niepotrzebnie w elmconfigu, bo w/w kombinacja z przyciskami na pilocie robi dokładnie to samo, przełącza na - otwieranie samych drzwi i potem pasażerów/od razu wszystkich drzwi. Chce to wyłączyć w elmconfigu i może sytuacja wróci do tej sprzed zmiany, czyli blokada drzwi uzbraja alarm, bez kombinowania z przytrzymywaniem 4 sekundy obu przycisków.

I teraz nie wiem czy ja coś zwaliłem kompa w auta (choć wszystko gra), czy elm327 się uwalił, czy może coś się w komputerze porobiło. Próbowałem już wszystkiego. I po ms-canie dziwne rzeczy się dzieją. Co ciekawe pierwszy raz miałem niektóre komunikaty. Różne mi się pojawiały, ale jeden czy dwa teraz były inne.



51546

51545

51549

Czy ktoś mógłby mi powiedzieć, czy miał taki sam problem i czy zna te błędy. Gdzieś przeczytałem, że ten z 2 screena to już koniec elma. Że padł. No ale u mnie po hs-can działa nawet. Forscan też hula. Pytanie czy coś źle jest z ustawieniami w Gemie?. Może włączyłem jakąś opcje, która teraz blokuje mi dostęp po ms-can i wywala błędy. Choć nie włączałem nic czego bym nie był pewien, że nie zaszkodzi.

Czy ktoś ma jakieś pomysły jak przywrócić ten alarm tak jak był wcześniej?

Elmem zrobiłem już kilka rzeczy, typu wgrałem nowy soft zegarów, uruchomiłem ford ECO, włączyłem ryglowanie po osiągnięciu 15km/h. No i po modziłem sobie z alarmem :(

help :roll:

robert.tur
13-04-2014, 20:53
Kiedyś miałem podobny problem. Okazało się, że blaszka w przełączniku była wygięta.
Jeden z forumowiczów zasugerował mi wówczas, że mogłem go przegrzać podczas lutowania, no i to mogło być przyczyną.

DjLeo
13-04-2014, 20:59
Kiedyś miałem podobny problem. Okazało się, że blaszka w przełączniku była wygięta.
Jeden z forumowiczów zasugerował mi wówczas, że mogłem go przegrzać podczas lutowania, no i to mogło być przyczyną.

U mnie akurat to odpada. Lutowanie trwało ułamek sekundy. Nie zdążyło by się nic nagrzac, poza tym wcześniej działało :(

benio
13-04-2014, 21:10
Zobacz w ustawieniach kompa, czy czasem interfejs nie zmienił numeru portu na nieobsługiwany przez soft.

tedi_k
13-04-2014, 21:12
Zobacz w ustawieniach kompa, czy czasem interfejs nie zmienił numeru portu na nieobsługiwany przez soft.

To na pewno nie. Obstawiam przełącznik albo konieczność wykonania "twardego" resetu PICa...

mick1973
14-04-2014, 07:04
U mnie akurat to odpada. Lutowanie trwało ułamek sekundy. Nie zdążyło by się nic nagrzac, poza tym wcześniej działało
To może masz zimny lut:619:

Bump: U mnie akurat to odpada. Lutowanie trwało ułamek sekundy. Nie zdążyło by się nic nagrzac, poza tym wcześniej działało To może masz zimny lut

DjLeo
14-04-2014, 07:50
To na pewno nie. Obstawiam przełącznik albo konieczność wykonania "twardego" resetu PICa...

Już sprawdziłem wszystko, co mogłem. Zastanawiam się czy nie uszkodziłem czegoś. Tak po prostu przestało działać. Zmieniłem tylko to automatyczne zamykanie drzwi i otwieranie tylko drzwi kierowcy. :( wczoraj jeszcze mi się check zapalił. I będę musiał sprawdzić co się dzieje. Zauważyłem ze temperatura nie dochodzi do 90 stopni. Jest ok. 70 na wskazówce. Ehh zaczynają się problemy powoli.

Jak wykonać twardy reset pica?

Bump: To może masz zimny lut:619:

Bump: To może masz zimny lut

Nie ma gdzie być zimny lut. Wszędzie są opaski termokurczliwe. Odpada.

tedi_k
14-04-2014, 08:44
...Jak wykonać twardy reset pica?
....

http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DSF.pdf strona 45 - reset parametrów programowalnych.

BTW - obecność koszulek termokurczliwych nie gwarantuje pewnego kontaktu.

DjLeo
14-04-2014, 11:56
http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DSF.pdf strona 45 - reset parametrów programowalnych.

BTW - obecność koszulek termokurczliwych nie gwarantuje pewnego kontaktu.

Dzięki za info. Czytam i rozumie tylko tyle, że muszę wysłać parę komend aby zresetować Elma. Albo jakoś połączyć kabelki (nie kumam jeszcze w jaki sposób), jak programowo nie zadziała. Tylko pytanie skąd mogę wiedzieć, że to o to chodzi skoro po hs-can się łączy? W dodatku te opis jest dla rs323. Czy ten reset jest konieczny, skoro częściowo działa?

Oczywiście spróbuję. Ale mam inne pytanie. Czy jest możliwość że nie łącze się z komputerem auta z powodu jakiegoś błędu na nim, a nie na elmie?

tedi_k
14-04-2014, 12:12
...Czy jest możliwość że nie łącze się z komputerem auta z powodu jakiegoś błędu na nim, a nie na elmie?

Tyle już powinieneś wiedzieć - nie ma "komputera auta" - jest n sterowników podłączonych do 2 szyn CAN. Na MS-CAN masz zwykle co najmniej 4 sterowniki:
- GEM
- poduszki
- climatronic
- radio (ACM).

Jak nie łączy Ci się z żadnym, to musiałeś w ELMie coś zrobić z MS-CAN. W samochodzie musi działać, bo miałbyś totalną dyskotekę, gdyby MS-CAN nie działał.

robert.tur
14-04-2014, 12:33
Jeszcze raz zachęcam do połączenia MS-CAN na stałe (bez przełącznika).
W zasadzie nie kosztuje to wiele czasu.
Instrukcja mówi, że reset ELM'a to ostateczność.
Do wykonania resetu zgodnie z instrukcją potrzeba:
- zewrzeć "ODB Tx LED" z "Vss"
- włączyć zasilanie
- poczekać, aż dioda Rx zacznie migotać
- odłączyć zworę
Schemat na pierwszej stronie specyfikacji.

DjLeo
15-04-2014, 09:37
Wczoraj idę do auta podpinam i elm na mscan działa. Ale tylko na auto, jak ustawie prędkość to nie przechodzi testu, wywala błąd. Ale działa ogólnie wszystko. Nic z tego nie kumam. Nawet mi check zniknął ale mam 3 błędy. Jeden związany z egr, za wysokie napięcie na zaworze. Czyli pewnie przytkany. Dziwne rzeczy się dzieją. W dodatku silnik nie dogrzewa się do 90 stopni. Ale w trybie testowym, wskazania temperatury są identyczne z tymi na liczniku. Wcześniej było tak, że na liczniku było 90 na wyświetlaczu 73. Teraz jest identycznie tu i tu, ale dłużej się rozgrzewa i maksymalnie miałem 85 stopni. Wiecie może o co chodzi?

tedi_k
15-04-2014, 10:50
...Teraz jest identycznie tu i tu, ale dłużej się rozgrzewa i maksymalnie miałem 85 stopni. Wiecie może o co chodzi?

Fordowskie diesle nie mają nigdy 90st. Termostat się otwiera przy 78st. (jeśli mnie pamięć nie myli), w związku z czym Twoje 85st. to już jest praktycznie "przegrzanie" silnika... Oczywiście trochę zartuję:wink:

DjLeo
15-04-2014, 11:14
Fordowskie diesle nie mają nigdy 90st. Termostat się otwiera przy 78st. (jeśli mnie pamięć nie myli), w związku z czym Twoje 85st. to już jest praktycznie "przegrzanie" silnika... Oczywiście trochę zartuję:wink:

No ale przecież zawsze wskazówka pokazywała 90 stopni. W jakimś wątku, nie pamiętam gdzie, był poruszany ten temat. Jedni mieli inaczej od drugich, ale większość jednak 90stopni. Ja też tak miałem do niedawna. Przy obserwuje, bo sam jestem ciekaw o co w tym chodzi. Jedno jest pewne była wskazówka w okolicach 89stopni, teraz jest około 75 i przy wolnej jeździe potrafi nawet spaść temperatura. Dopiero jak przyspieszę to rośnie. Nie wiem, może to zawór egr coś pitoli i taki cyrki. Ale sam elm działa i nie mam pojęcia dlaczego wcześniej był problem.

Wszędzie te niepewności :)

tedi_k
15-04-2014, 15:33
.... Nie wiem, może to zawór egr coś pitoli ...Wszędzie te niepewności :)

Co ma egr do chłodzenia?:shock:
A na niepewności najlepsza jest szukajka - wszystko już było - nawet o tym, że jest soft zegarów z temperaturą "prawdziwą" i "symulowaną".
Zamiast tyle pisać - trochę poczytaj...:027:

DjLeo
15-04-2014, 16:15
Co ma egr do chłodzenia?:shock:
A na niepewności najlepsza jest szukajka - wszystko już było - nawet o tym, że jest soft zegarów z temperaturą "prawdziwą" i "symulowaną".
Zamiast tyle pisać - trochę poczytaj...:027:

Jest pewna subtelna różnica pomiędzy stwierdzeniem a pytaniem. :P I szukam, nawet udzielałem się w tym lub podobnym wątku, z którego właściwie nic konkretnego nie wynikało, wyłącznie domysły. Ale nie zamierzam tego rozwijać, ten wątek jest o interfejsie i tego się trzymajmy.

A co ma zawór do temperatury. Nie wiem. Podobno trochę dogrzewa. Wiem tylko, że w moim przypadku błąd egr = cyrk z temperaturą. Przypadek? Może, ale tak to wyglądało.

Harisonl
15-04-2014, 17:35
Podobno po zaślepieniu silnik ma troche wyższa temp. Nie wiem czy nie chodzi o temp spalania się mieszanki w cylindrze.

benio
16-04-2014, 20:56
Po zaślepieniu EGR'a silnik wolniej się rozgrzewa, a w komorze spalania jest wyższa temperatura ze względu na większą zawartość "tlenu" (czystszego powietrza - bez spalin).

DjLeo
16-04-2014, 21:48
No tak tylko czy to wyjaśnia, że teraz mam ok. 75 stopni a wcześniej średnio miałem 90?

mattimac
21-12-2017, 13:38
Odkopuję temat. Jaki interfejs do mojej foki z obecnie dostępnych? Czy możecie polecić jakiś poradnik dla zielonych jakiego softu użyć i jak to robić?

hindus
21-12-2017, 13:51
Viaken stn1170 + ELMConfig + ForScan ?

voodo
21-12-2017, 13:51
http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html
+
http://www.forscan.org
Do tego jak chcesz grzebać w modułach to zainstaluj jeszcze ELMconfig.

Edit.
Lekko się spóźniłem.

marekjw2523
05-03-2018, 17:34
Panowie polecacie tego Viakena jednak cena trochę wyższa, a mi tylko zależy by od czasu do czasu zajrzeć na parametry mojego forda i na ewentualne błędy. Czy coś takiego wystarczy ?

http://allegro.pl/interfejs-ford-mscan-hscan-2015-elm327-fv-w24h-i6142383099.html?fromVariant=5626614969

edmun
05-03-2018, 20:39
Tak. Aby zczytać błędy wystarcza. Tylko gdybyś chciał coś wgrywać, to szkoda potem kupować następny jak już jeden masz :-)

marekjw2523
06-03-2018, 19:48
Dzięki za info, to jeszcze się zastanowię bo chciałbym na przykład wyłączyć automatyczne podgrzewanie szyb przy danej temperaturze i jeszcze parę rzeczy sprawdzić co można zrobić przy moim fordku

angelofdarknes
06-03-2018, 22:36
Czy warto dopłacać za różnicę między tym:
http://allegro.pl/stn2120-elm327-v4-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i7135919581.html
a tym:
http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-i5000063562.html

W amatorskich zastosowaniach odczuję różnicę?

radmol
01-03-2019, 16:11
Co to mi odczytało po ELM327 ?? Czy to świadczy o tym, że do Forda trzeba mieć inne połączenie niż zwykłe ELM327 czy może mam faktycznie uszkodzony sterownik w aucie? Dodam, że silnik był rozgrzany i chodził głównie na biegu jałowym (czasami wciskałem pedał przyspieszenia chwilowo mocno) a wszystko robiłem na postoju.

https://zapodaj.net/6805f18993934.jpg.html

https://zapodaj.net/bcb03beb542f7.jpg.html

Wszystkie monitorowane parametry (oprócz sond lambda i temperatury płynu chłodzącego) zwariowały... Nawet temperatura powietrza zasysanego do silnika - na dworze są teraz +3 stopnie.

kirk87
14-04-2019, 14:52
Znajomy ma

https://allegro.pl/oferta/interfejs-lpg-obd2-obdii-usb-program-sdprog-pl-5425867801?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=Cj0KCQjwtMvlBRDmARIsAEoQ8zSZI2fpUntQZRli-K6-2xfyBU1VTG32nXawoogWd9EWld3m30wzk3kaAi0YEALw_wcB

I w tamtym roku jak kupowałem auto łączył się bez problemów teraz nie może się w ogóle połączyć z foką. Jakieś pomysły czemu ? I przez tel i przez lapka próbował i nic.

Antej
14-04-2019, 15:00
To najtańsze (....) w kolorowym opakowaniu.
W tej cenie jest 25zł na kabel i reszta na soft.

Mam takiego jednego elma spalonego, więc Twój też miał szansę zepsuć się.

Jeśli sam kabel działa w innym aucieto spróbuj go użyć z darmowym forscanem.
Zakładam że elm nie ma przełącznika HS / MS, więc i tak połowy modułów nie zobaczy.
Przeróbka też pewnie nie wyjdzie bo Chińczycy zastąpili tanie podzespoły jeszcze tańszymi i procek w kablu już tego nie ogarnia.

bidżej
15-04-2019, 09:29
kupilem ostatnio na AliExpress interfejs BBFly (https://www.aliexpress.com/item/bbfly-ELM327-USB-modified-FTDI-chip-OBD2-Forscan-ELMconfig-HS-CAN-MS-CAN-OBD/32790698242.html?spm=a2g17.10010108.1000001.12.299 f1f63E7eOAt) za cale 12 czy 13 Euro juz z przesylka, ma wszystko czego trzeba i dziala jak zloto.

maroD
15-04-2019, 14:01
ja posiadam i polecam STN1170 ELM327 v3
https://7.allegroimg.com/s512/03bee1/5aabafa0403192e726b83897f9b7/STN1170-ELM327-v3-Diagnoza-OBD2-MS-CAN-Ford-polski

O-conek
15-04-2019, 21:27
Podepnę się pod temat. Kupiłem interfejs STN1170 ELM327 v3 i chciałem podejrzeć temperaturę oleju w skrzyni PS. Forscan łączy się bez problemu ale nie widzi modułu TCM. Auto to Transit Connect. Czy Transity mogą mieć zablokowany dostęp do tego modułu?

Meniumeh
18-03-2020, 11:40
Ktos używał takiego interfejsu z tel na Androin i aplikacja Forscan lub Torque. Chodzi mi głównie o odczyt parametrów w trakcie jazdy?

hindus
18-03-2020, 11:42
Podstawowe parametry odczytasz, np. obroty silnika, prędkość itd. Ale o szczegółowych danych z poszczególnych modułów możesz zapomnieć.
Tu masz listę standardowych PIDów które powinny być dostępne:
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
A co chcesz odczytać?

main34
18-03-2020, 13:53
Hejka, to przy okazji rozmowy o interfejsach chciałem zapytać o iCar2 dla BT 3.0. Nie wiem czy to kwestia akurat tego, ale nie chce połączyć z forscanem lite w Androidzie, za to Torque Pro łączy bez problemu. Gdzieś czytałem, że powinna być to wersja 2.x BT czy to prawda?

hindus
18-03-2020, 14:08
BT robi tylko za pośrednika między interfejsem OBD a Twoim telefonem (tworzy wirtualny port szeregowy przez który program może wydawać komendy do interfejsu). Dlatego wersja BT nie powinna mieć tutaj znaczenia.

Meniumeh
19-03-2020, 09:15
Podstawowe parametry odczytasz, np. obroty silnika, prędkość itd. Ale o szczegółowych danych z poszczególnych modułów możesz zapomnieć.
Tu masz listę standardowych PIDów które powinny być dostępne:
https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
A co chcesz odczytać?

Chce odczytać najlepiejw formie wykresu. Obroty, Map sensor, Maf sensor, temperatura powietrza dolotu, temperatura wody, ciśnienia doładowania, egr, korekty na wtryskach byloby dobrze bo to diesel

kamil_d
22-06-2021, 08:32
Witam,
Mam pytanie odnośnie kabla diagnostycznego do Focusa mk2 1.6 110km 2011 i mondeo Mk4 2.0 140km 2011.
Czy coś w granicach 50-70 zł jesteście wstanie polecić?
Chodzi mi głównie o odczyt błędów ale jakby była możliwość wgrywania to by było super.
Czytałem o STN1170 ELM327 v3 ale jak dla mnie to za drogo dla domowego majsterkowania ;).

Z góry dziękuję za pomoc.

hindus
22-06-2021, 11:45
Problem jest taki że tanie kable do wgrywania to ryzyko. Moim zdaniem lepiej odłożyć zakup, zaoszczędzić stówę, kupić lepszy i pewny kabel niż potem uceglic auto i płacić kilka stówek za wskrzeszenie. W razie czego kabel łatwo sprzedasz

cezarg1410
22-06-2021, 11:48
za 100 pln masz ucds chiński, czerwony.
Nic lepszego w tej cenie nie ma.

Antej
22-06-2021, 12:25
Tyle ze klon ucdsa nie kazdemu dziala z forscanem, o elmconfigu mozna zapomniec.
Tematow o tym jak uzywac ucds tez nie ma znowu tak dużo, a z tym kablem troche juz trzeba umieć, bo glupotę łatwo zrobić.
Na oierwszy kabel odradzam klon ucds.

Swoja droga takie narzekanie, kabel za 150 drogo, ale mechanik za podlaczenie do komputera bierze 100 lub więcej.

kamil_d
22-06-2021, 13:14
Tyle ze klon ucdsa nie kazdemu dziala z forscanem, o elmconfigu mozna zapomniec.
Tematow o tym jak uzywac ucds tez nie ma znowu tak dużo, a z tym kablem troche juz trzeba umieć, bo glupotę łatwo zrobić.
Na oierwszy kabel odradzam klon ucds.

Swoja droga takie narzekanie, kabel za 150 drogo, ale mechanik za podlaczenie do komputera bierze 100 lub więcej.

Z tego co czytam Panowie to chyba jednak nie warto kombinować i zainwestować w kabelek STN1170 ELM327 v3.

A jak się on sprawuje w przypadku win 10? Cyba, że uruchamiać win 7 z usb lub płyty na laptopie.

A mam jeszcze pytanko czy da rade na tym kablu wgrać mapę podciągającą moc modeo mk4 2.0 140km na 163km?

kln1920
22-06-2021, 13:21
Działa normalnie na Win10. Moc też da radę zmienić

Frodo1410
09-01-2022, 19:14
Panowie, jaki interfejs obsłuży programowanie modułów w FFmk2 FL; FF mk3 czy mondeo mk4?
Rozumiem że mk2 FL powinno obsłuzyć jeszcze coś takiego?:

https://www.olx.pl/d/oferta/interfejs-diagnostyczny-elm-327-CID5-IDN82Bb.html#02ea937b53
Czy do programowania muszą być te z STN1170?

A czym faktycznie jest to, i co z tym zrobić po wykorzystaniu tokenów?
https://www.olx.pl/d/oferta/interfejs-diagnostyczny-ucds-pro-ford-CID5-IDLlP7X.html#18c94a4d3a

kln1920
09-01-2022, 19:29
Na Ali te klony UCDS kupisz za 120-140 zł :)

Frodo1410
09-01-2022, 20:32
U nas też, pytanie co po użyciu tych 35 tokenów?
Czy ten klon UCDS pracuje z programem Forscan?
Czym to różni się od STN1170?

Antej
09-01-2022, 20:40
Tak ciężko samemu poszukać?
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=258977

jacek501
09-06-2022, 18:23
Problem z forscam.Robilem wedle filmików na youtube, dostalem emaila z kluczem ,ale nie mogę go wgrać do forscam.Nie widzi tego klucza w pobranych.Nie wiem co robię nie tak. Komunikat,- NIE MOŻNA ZAIMPORTOWAĆ PLIK NIE JEST SKRYPTEM REJESTRU

kln1920
09-06-2022, 18:42
Wrzuć go do forscanowego folderu license

Magdalena
28-03-2023, 11:40
Cześć,

Czym różnią się te kable od siebie? Który lepiej zakupić?

https://allegro.pl/oferta/stn1170-elm327-v3-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551505668

https://allegro.pl/oferta/stn2120-elm327-v4-diagnoza-obd2-ms-can-ford-polski-7551607522

Dzięki

Antej
28-03-2023, 12:06
nie ważne czym się różnią, masz kupić 1170

notonlypierogi
20-07-2023, 18:58
Cześć,
pozwolę sobie dołączyć do tematu. Po nieudanej próbie aktualizacji licznika (level 3, z innego focusa) Viakenem 2120 v4 (5.0.0) licznik działa, włącza się ale świeci zawsze rezerwa i 0km do opróżnienia, dodatkowo Ford Eco Mode nie zmienia żadnych parametrów- ale to mniejszy problem.
Po aktualizacij wgrało się 2000/2000 bloków i pokazał się błąd. Zakupiłem kabel 1170 v3 i w pośpiechu myśląc, że zrobię wszystko szybko na cwaniaka wgrałem do niego FW 3.3.1. Niestety nie pomyślałem, żeby o tym poczytać i zmienić baudrate.
Teraz sprawa wygląda tak. Zmieniłem programem els27baudrate parametr na 9600, wgrałem poprawnie 3.3.1 przez COM2 z baudrate 9600. Ogólnie kabel przyjmuje każdy FW bez błędów. Ale problem pojawia się na jakimkolwiek FW i różnych baudrate. Nieważne jaki ustawię w wyżej wspomnianym programie Froscan albo nie wykrywa kabla, albo wykrywa kabel ale nie łączy się z autem, albo wykrywa auto i poszczególne moduły ale pokazuje przy tym błędy odczytu DTC.
W każdym scenariuszu w ELMconfigu udaje mi się połączyć z kablem ale przy odczycie modułów (nieważne czy MS-CAN czy HS-CAN) pojawia się błąd CAN ERROR.
Wysłałem jeszcze komendę STRSTNVM do kabla z użyciem ELMconfiga, kabel odpowiedział "OK" i baudrate zmienił się na 9600.
Obecnie ustawiłem go na 38400 jak deklaruje producent, wgrałem 3.3.1 przez COM z takim samym baudrate-em i FORScan w ogóle nie wykrywa auta (wykrywa kabel, włączony zapłon) na ELM cały czas taka sama sytuacja (w załączeniu log oraz screen z konfiguracji przed włączeniem).

Teraz pytanie- czy jestem w stanie uratować kabel czy już wystarczająco go ubiłem lub czy jest ktoś z Warmińsko- Mazurskiego lub Podlaskiego kto jest w stanie to ogarnąć.
Dodam na koniec, że auto łączy się prawidłowo z 2120 v4 i oddaje błędy, konfigurację itd. (oczywiście po odinstalowaniu sterowników i zainstalowaniu 2120 na nowo).

Antej
20-07-2023, 19:16
Co to ma wspolnego z tematem o wymianie zegarów?

Masz problem z kablem i braki w wiedzy.
Kabel najprawdopodobniej do odratowania.

notonlypierogi
20-07-2023, 19:20
Uznałem, że napiszę bo było dużo na temat konfiguracji. Pewnie zbyt mocno to powiązałem to z aktualizacją bo na tym głównie się skupiam.
Możesz mnie nakierować na jakiś temat/ frazę której szukać w temacie? Przejrzałem wszelkie tematy we frazach które wpadły mi do głowy.

focuslift
31-07-2023, 19:49
Witam. Chciałbym kupić interfejs diagnostyczny do Focusa MK2 FL 1.6 benzyna.
Chciał bym podejrzeć pracę sondy lambda ale nie tylko. Poczytałem forum i jedni polecają UCDS z Aliexpres ( przynajmniej kiedyś był polecany ).
https://pl.aliexpress.com/item/1005001459458156.html?spm=a2g0o.productlist.main.5 .51b5704cL2exj0&algo_pvid=7cd7867b-c740-4efb-915b-d91f7db96778&algo_exp_id=7cd7867b-c740-4efb-915b-d91f7db96778-2&pdp_npi=3%40dis%21PLN%2177.02%2176.98%21%21%2118.7 6%21%21%40210321c316908283220787493ea4b0%211200002 5380589782%21sea%21PL%21839289515&curPageLogUid=5gJ3hvRcvSXa
Lub Interfejs Vscan STN1170 USB
https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
zamiast
Interfejs Vscan STN2120 USB ten miał kiedyś problemy z FORScan .
Czy mógł by mi ktoś poradzić jaki interfejs kupić.
Ktoś polecał jeszcze ten interfejs.
https://allegro.pl/oferta/vgate-vlinker-fs-usb-forscan-ford-feps-ms-can-10884358321

konieczko5
01-08-2023, 07:53
...

focuslift
01-08-2023, 09:04
I po co te uszczypliwości.
Raczej tylko do błędów i podglądu napięć sondy lambda.
Czy ten interfejs UCDS z Aliexpres działa z Forscanem . Czytałem że niektórzy mieli problem w połączeniu .

tomao
01-08-2023, 12:15
Do diagnostyki i kodowania podstawowego Viaken v3 USB (bez kodowania to w dowolnej formie-bluetooth, wifi) lub vLinker. UCDS to zaawansowane narzędzie do dużego grzebania w modułach.

focuslift
01-08-2023, 17:43
Zamówię Vgate vLinker FS z Aliexpres
https://pl.aliexpress.com/item/1005005065055828.html?spm=a2g0o.cart.0.0.3c3a452cU VVYQa&mp=1&gatewayAdapt=glo2pol
Do aktualizacje licznika w Focusie MK2. To ten kabel jest za słaby czy można by nim jednak zaktualizować zegary.
Coś tam na szybko przeczytałem I to nie takie proste jak aktualizacje programów w Windows. Ale z ciekawości bym się dowiedział.

tomao
01-08-2023, 18:03
to nie takie proste
Dużo czytać, jak się nie rozjaśni, to nie robić samemu.

focuslift
01-08-2023, 18:20
OK. Dzięki. Zamówię ten z linku. Pozdrawiam.

notonlypierogi
14-08-2023, 20:59
Uznałem, że napiszę bo było dużo na temat konfiguracji. Pewnie zbyt mocno to powiązałem to z aktualizacją bo na tym głównie się skupiam.
Możesz mnie nakierować na jakiś temat/ frazę której szukać w temacie? Przejrzałem wszelkie tematy we frazach które wpadły mi do głowy.

Pozwolę sobie jeszcze wtrącić co zostało zrobione. Może ktoś podobnie jak ja jeszcze zacznie i spapra tak samo jak ja.
Po kontakcie z firmą Viaken odesłałem do nich kabelek i z tego co widzę zdejmowali naklejkę z SN. Wrócił działający.
Swoją drogą dziękuję moderatorom za przeniesienie posta. Pewnie dla starych wyjadaczy forum to nie wytłumaczenie (chociaż dla starych wyjadaczy nic nie jest wytłumaczeniem, szczególnie niechęć do przeczytania 500 stron danego wątku- niestety jak na wszystkich forach) ale trudno poznać wszystkie tematy będąc w sytuacji kryzysowej dopiero się ucząc danej tematyki. Pozdrawiam wszystkich i owocenego dłubania.

konieczko5
15-08-2023, 08:58
...

Drago118
27-02-2025, 13:55
Witam, czy byłby ktoś w stanie zrzucić dump komunikacji HS-CAN z focusa mk2 ze skrzynią powershift? chciałbym odnaleźć CAN ID odpowiadający za wyświetlanie biegu na zegarach. Chyba że ktoś zna to proszę o info.
pozdrawam