Zobacz pełną wersję : Miękki pedał hamulca
Koledzy może rostrzygniecie mój problem na forum ponieważ nie mam możliwości sprawdzenia tego w innym takim Mondeo. Sprawa dotyczy spostrzeżenia, podczas hamowania jeżeli używam pedału hamulca spokojnie pedał jest "miekki" ale proces hamowania przebiega poprawnie jeżeli nacisne drugi raz pedał się usztywnia i hamulce biorą jakby odrazu i bardziej zdecydowanie (nie musze pompować).Po prostu hamulc biorą w górny położeniu... Zaznacze że układ jes odpowietrzony. Mam nadzieje ze to co napisałem jets dla was zrozumiałe nie wiem tak dokońca jak to wytłumaczyć... :fcp13
Doadam że auto hamuje poprawnie zarówno za 1 i drugim naciśnięciem,
po prostu po drugim naciśnięciu tak jakby kasowały się luzy i pedał bierze wyżej.
nie jeździłem wcześniej mondeo wiec może to tylko autosugestia bo wcześniej jak kupiłem auto musiałem odpowietrzyć układ i znacznie sie poprawiło. może tak ma być...(jak to mawiali starzy mechanicy)... boję się o tą pompę niestety potwierdzacie moje obawy jaki to koszt??
Co do odpowietrzania układu, auto stało pond 8 miesięcy przed jego zakupem jak okazało się że układ jest zapowietrzony przepłukałem układ i wymieniłem płyn.
czy to jest naturalne że mógł sie zapowietrzyć po postoju ..... auto hamuje a to najważniejsze. Właśnie wróciłem z przejażdżki i byłem zmuszony hamować awaryjnie ze 180 km/h do 80 bo ktoś zdecydował sie wyprzedzać na niemieckiej autostradzie nie patrząc w lusterka... wracjając do tematu - ręczny też wysoko bierze więc zacznę od wymiany tylnych szczęk....
wyglada to na zapowietrzenie :/ ale piszesz ze masz odpowietrzone to moze masz juz wytarte za bardzo bębny i szczęki, lub rozpieraki zapieczone.
Co prawda to było w autach bez wspomagania hamulców, bo w F126p i w VW garbusie, ale takie objawy były symptomem, że trzeba już wymienić lub regenerować pompę hamulcową.
witam, mam ten sam problem i wiem co jest przyczyną a mianowicie samoregulatory w bębnach , można je rozruszć i nasmarować ale jak ślizgają się ząbki to należy je wymienić.
Pedał hamulca mam rosnący i ręczny za pierwszym razem bierze dopiero pod sufitem ale gdy przytrzymam pedał hamulca to ręczny bierze już na 6 ząbku. Gdy samoregulator nie trzyma wtedy spręzyny za mocno oddalają szczęki od bębna i dlatego hamulce robią się rosnące.
Wymiana szczęk chyba nic nie poprawi bo nowe są raczej ubogie w okładziny i wiem z doświadczenia że efekt jest mizerny.
pozdr poulmax
http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,265 ... -12-0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,26548814,62156094664625,02,,pl-pln,9906,16014-12-0.html)
samoregulatory szczęk hamulcowych Ford
cena: 181.00 zł :569: CENA KOSMICZNA JAK ZA KAWAŁEK BLASZKI Z ZĘBATKĄ
INDEKS TOWARU: 1022351
- Mondeo 1,6 1,8 16v 1,8 TD 03/95 - 08/96
model: hatchback, sdean
nr fabryczny: 93BB 2K286 CB... więcej >>
Producent towaru: Ford
sprawdziłęm jedną rzecz u mnie ręczny się nie "skraca" po usztywnieniu pedału hamulca - niestety :fcp11 więc korektory w bębnach to chyba nie są, może zbyt mało okłądziny na szczekach? czy to może być pompa hamulcowa??
[ Dodano: 2006-10-22, 22:58 ]
dziś odkryłem wjeżdżając na luźny piasek, przy silnym hamowaniu zaczął pracować ABS poczułem stukanie (jak to w ABS-ie) w pedał lecz on zamiast stać w miejscu i być szytwny zapdał się :fcp5 głębiej ku podłodze brrrrr niedobre uczucie zaczynam się bać nie wiem jak to dobrze zdiagnozować... :568:
Pozdrawiam Thered :fcp27 Szczecin
Witam, jeżeli układ hamulcowy masz szczelny oznacza to, że przepuszczają uszczelki gumowe w pompie hamulcowej, musisz rozebrać pompę i wymienić uszczelki i sprawdzić czy cylinder nie ma śladów korozji.
pozdr
poulmax
hmmm wycieków nie ma przynajmniej nie zauważyłem. planuje sprawdzic jeszcze raz odpowietrzenie hamulców. Co będzie jeżeli wycieków nie ma a hamulec się zapowietrza? czy to może być pompa? czy co innego?
ile pompa może kosztować w oryginale? czy jest różnica pomiędzy pompą z układem ABS i bez?
[ Dodano: 2006-11-02, 21:17 ]
Witam, jeżeli układ hamulcowy masz szczelny oznacza to, że przepuszczają uszczelki gumowe w pompie hamulcowej, musisz rozebrać pompę i wymienić uszczelki i sprawdzić czy cylinder nie ma śladów korozji.
pozdr
poulmax
ile kosztuje pompa i czy jest różnica pomiędzy pompą z systemem ABS a Bez tego systemu.
Nadal nie mogę poradzić sobie z tym problemem... auto hamuje lecz mam obawy a zbliża sie zima i ABS co raz częściej będzie potrzebny niestety.... :fcp5
Pozdrawiam Thered :fcp27 Szczecin
witam mam podobny problem "rosnący" pedał hamulca a kiedy uruchamia sie ABS czuć pulsowanie ale pedał zapada sie do podłogi ... od czego zacząć?
frycuś, jak nisko schodzi Ci pedał?
Odpowietrzałeś układ?
Nawet jeżeli tak to radziłbym jeszcze raz. Dla pewności. A jeżeli nie odpowietrzałeś to wyciągnij strzykawką stary płyn ze zbiorniczka, zalej nowym i tak długo odpowietrzaj, aż zacznie na kołach płynąć nowy płyn. Wymiana przy okazji na pewno nie zaszkodzi (litr płynu to 10-15 zł).
Witam!
Jestem po pierwszej operacji autka dopiero teraz bo trochę kasy sie ostało.
Zacząłem może trochę źle ale wymieniłem tylne szczeki i bębny (wymiar 29,5 mm)(koszt części 320 zł - LPR). Samoregulatory rozruszałem chociaż nie było źle i przeczyściłem. pedał hamulca dalej miękki. Przy okazji zauważyłem że reczny dalej bierze wysoko, pedał jak opadał tak opada. Normalnie Tragedia!!
Jutro zamówię pompę hamulcową i założę jeżeli okaże się, że to nie to jest przyczyną idę się wieszać. :fcp15
Dobrym aspektem jest to że mam tylne hamulce zrobione na praę lat pod warunkiem że samoregultory wytrzymają. :fcp5
Pozdrawiam THERED :fcp27 szczecin
[ Dodano: 2007-03-29, 22:24 ]
Kolejne przygody....
Ponownie odpowietrzyłem układ tym razem przepłukałem go porządnie (2 litry DOT4 Organika). pedał jest sztywniejszy. lecz wydaje mi się, że nie jest ok.
Czy może mi ktos powiedzieć jak odpowietrzyć pompe ABS?
ja wynalazłem następujący sposób, spreparowałem korek zbiorniczka z płynem hamulcowym tak że wpasowałem wentyl od koła. podłączyłem przewód ze sprężonym poietrzem i ciśnieniem ok 1,5 atm wypychałem płyn. Zacząłem od tył prawy, przód lewy, tył lewy, przód prawy.
Poleciał płyn czysty w każdym z kół. po tej operacji jak juz pisałem poprawiło sie lecz gdy wymusiłem zadziałanie ABS-u poczułem standardowe pukanie w pedał lecz ten zapadał sie do podłogi. Czy to normalne. Pedał przy normalnym hamowaniu dalej delikatnie rośnie za drugim naciśnięciem.
Wydaje mi sie że nadal pompa ABS jest zapowietrzona jak to odpowietrzyć....
poddaje sie jestem załamany pomocy jest lepiej ale to nie to hamulce musza byc perfect?
może rzeczywiście to pompa hamulcowa puszcza?
jestem w kropce :570:
Pozdrawiam Thered :fcp27 Szczecin
|
|