Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Przebieg- a wskazanie licznika


kuba70
06-11-2012, 21:47
Witam kolegów.
Czy można sprawdzić np. w firmowym serwisie Forda rzeczywisty przebieg samochodu. Wskazania licznika w Polsce , gdzie powszechnie „koryguje” się przebiegi samochodów jest niewiarygodne.
Czy komputer zapisuje gdzieś informacje o przejechanych kilometrach , która jest niemożliwa (lub bardzo trudna)do skasowania?

wojtbf1
06-11-2012, 22:20
Czy można sprawdzić np. w firmowym serwisie Forda rzeczywisty przebieg samochodu.
Tylko kupione i serwisowane w salonie firmowym.....Ford nie ma bazy danych tego typu....

Czy komputer zapisuje gdzieś informacje o przejechanych kilometrach , która jest niemożliwa (lub bardzo trudna)do skasowania?
Pewnie tak.....ale pamiętaj, Polak potrafi i pewnie już te niemożliwe korygują.....:)

tedi_k
06-11-2012, 22:35
W samochodzie bezpośrednio nie ma takiej informacji. Można oczywiście próbować skorzystać z informacji systemu kontroli ciśnienia w oponach (DDS), jeśli taki mamy zainstalowany. System pamięta kilka ostatnich awarii ciśnienia - wraz z podaniem stanu licznika. Ta droga oczywiście jest bardzo specyficzna i trudno ją uznać za metodę weryfikacji przebiegu.
Wygodniej jest wykorzystać informacje o przeglądach - jeśli samochód był serwisowany w stacjach autoryzowanych albo niezależnych, posiadających umowę z Ford, to historia jest do uzyskania. Na początek możesz spróbować (niestety odpłatnie...) pod adresem http://www.vin-info.pl/zamow-raport

kopydleusz
06-11-2012, 22:47
Na początek możesz spróbować (niestety odpłatnie...) pod adresem http://www.vin-info.pl/zamow-raport
Tylko, że np. mojego auta tam nie ma, a było serwisowane w ASO przez ponad 3 lata. Wątpię, żeby Ford Polska udostępniało tam dane swoich przeglądów.

FM18tdci
07-11-2012, 13:16
Elektronika w którą wyposażone jest auto zapisuje na informacje, które wprost lub pośrednio mówią o prawdziwym przebiegu auta. Tutaj diagnostyce z pomocą przychodzi statystyka - jeżeli znamy przeciętne
wartości poszczególnych parametrów w relacji do przejechanych kilometrów to można z dużym prawdopodobieństwem wykazać wiarygodny przebieg auta. Przy zwykłym cofaniu licznika na ogół pozostałe rzeczy nie są kasowane (lenistwo - bo i po co jak nie zostaną pewnikiem sprawdzone).
Np:
- stacyjka - wskazuje liczbę uruchomień silnika,
- pompa hamulcowa pamięta każde hamowanie (statystycznie hamujemy dwa razy na kilometr jazdy)
- sterownik silnika liczy dolewki oleju i podłączenie diagnoskopu (legalnego i nielegalnego)

Takie rzetelne sprawdzenie kosztuje ponoć 150-200 zł jak pisze autor poniższego artykułu (tam też więcej informacji na ten temat):
http://www.auto-swiat.pl/1-jak-sprawdzic-rzeczywisty-przebieg-auta/2

tedi_k
07-11-2012, 15:20
Interesujące, ale używając IDSa (serwisowego interfejsu Forda) jakoś nie zauważyłem możliwości odczytu takich informacji w moim C-maxie...
Podobnie HDSem (serwisowym interfejsem Hondy) nie zauważyłem możliwości odczytu tych danych w Hondzie Jazz żony.
Oba typy interfejsu są podstawowym wyposażeniem ASO.
Czym więc czyta się "ze stacyjki" ową ilość uruchomień silnika albo z ABSu ilość hamowań??

FM18tdci
09-11-2012, 11:21
A to to to już trzeba by podpytać pana Michała Krzemińskiego z serwisu CMD Autoelektronika :) bo to z jego (a przytaczanego przeze mnie) artykułu wywieść można takie rzeczy :) Ja nie znaju ;)

A jeszcze jako kolejna ciekawostka w tym temacie, zaczerpnięta z innego serwisu:
"Coraz częściej przebieg samochodu zapisywany jest również w pamięci kluczyka. Niestety, zaraz po jego włożeniu do stacyjki kluczyk zapamiętuje przebieg już zmieniony. Jedynym sposobem na poznanie prawdziwego przebytego przez samochód dystansu jest więc sprawdzenie zapasowego kompletu, zanim sprzedawca użyje go do uruchomienia auta. Odczytanie danych z kluczyka w ASO zwykle kosztuje około 50 zł"

tedi_k
09-11-2012, 12:12
Brak w tych artykułach tylko informacji zasadniczej - a w jakim aucie to takie funkcjonalności występują... Z kluczykiem np. to jest prawie prawda dla VAG... Choć kluczyk zapasowy może mieć przebieg 5km (nigdy nie był użyty) - i wtedy co????

mziolkowski
09-11-2012, 18:36
Nie prawdą jest iż Ford nie posiada bazy danych. Może nie jest to taka baza jak grupy VW , ale jest.

Za każdym razem kiedy IDS zostaje podłączony do samochodu (od 2002 roku to działa) , wysyła dane do systemu ETIS wraz z kodami błędów,przebiegiem , numerami kalibracji.

Jeśli chcesz kolego to podaj numer VIN sprawdzę Ci to .

Co do odczytywania błędów to trzeba przerobić VCM i wtedy przywędruje nowa opcja odczytywania stałego modułów , ja to zrobiłem i powiem szczerze iż zczytuje w zależności co to za auto np. Mondeo MK4 w 4 miejscach , module BCMI , ABS , PCM i RCM.

arkmyl12
10-11-2012, 07:47
Nie prawdą jest iż Ford nie posiada bazy danych. Może nie jest to taka baza jak grupy VW , ale jest.

Za każdym razem kiedy IDS zostaje podłączony do samochodu (od 2002 roku to działa) , wysyła dane do systemu ETIS wraz z kodami błędów,przebiegiem , numerami kalibracji.

Jeśli chcesz kolego to podaj numer VIN sprawdzę Ci to .


Można też dołączyć się z prośbą o sprawdzenie historii auta?

agassii
10-11-2012, 11:31
Jeśli auto ma filtr DPF można też sczytać podobno ilość wypaleń. Wypala się średnio raz na bak auta przy przebiegach w trasie...

tedi_k
10-11-2012, 19:16
Co do odczytywania błędów to trzeba przerobić VCM i wtedy przywędruje nowa opcja odczytywania stałego modułów , ja to zrobiłem i powiem szczerze iż zczytuje w zależności co to za auto np. Mondeo MK4 w 4 miejscach , module BCMI , ABS , PCM i RCM.

A na czym polega ta "przeróbka" IDS? Standardowo "test sieci" czyta wszystkie błędy... Co oznacza "stałe odczytywanie modułów" - jakieś inne błędy czyta???

automati
11-11-2012, 22:27
A ja np. udałem się do salonu w Chorzowie, zupełnie przypadkiem i tam co prawda nie powiedziano mi stanu licznika co do kilometra, ale podano przy jakim przebiegu miał robione przeglądy obowiązkowe. Akurat ostatni wpis zgrywa się z aktualnym przebiegiem. (ok.20 000 mniej niż na dzień dzisiejszy). Dodam, że po auto byłem osobiście w Holandii.