Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] ogrzewanie, efekty znakomite, jak to działa?


michaltd
08-11-2012, 11:50
Witam, wczoraj dołyczylem do szczęśliwych posiadaczy C-Maxa, wiec dzisiaj witam w klubie. Pierwsze pytanie w ramach przywitania, to co mnie zaskoczylo, to niesamowicie dzialajace ogrzewanie, juz po kilku chwilach na zimnym silniku dmucha gorącym powietrzem, a po kilku minutach przy maksymalnym ogrzewaniu wręcz parzy. Jak to dziala, bo rozumie ze to nie tylko kwestia cieplego silnika jak to bylo w moim starym clio.
Pozdrawiam

c-matix
08-11-2012, 11:57
chyba jesteś bardzo szczęśliwym posiadaczem, nadzwyczajnej wersji Eskimo :mrgreen:. Raczej wszyscy tu narzekają i kombinują jak tu zrobić było cieplej i szybciej.

michaltd
08-11-2012, 12:01
chyba jesteś bardzo szczęśliwym posiadaczem, nadzwyczajnej wersji Eskimo :mrgreen:. Raczej wszyscy tu narzekają i kombinują jak tu zrobić było cieplej i szybciej. Może to relatywna kwestia, bo w moim starym samochodzie ogrzewanie działało bardzo topornie, wiec tu na to zwróciłem uwage. Jednak obiektywnie trzeba przyzanać ze po kilku minutach na maksymalnym ogrzewaniu reki przy nawiewie długo nie przytrzyma, bo parzy. Wiec chyba jest dobrze.

pretorian2
08-11-2012, 12:12
na 100% masz dodatkową grzałkę elektryczną PTC, na forum jest sporo informacji o tym.

tedi_k
08-11-2012, 12:15
Raczej wszyscy tu narzekają i kombinują jak tu zrobić było cieplej i szybciej.

c-matix - nie wprowadzaj kolegi w frustracje, tylko zapytaj jak czlowiek czy wie, że ma nagrzewnicę dodatkową albo podaj info jak to się sprawdza...:one:

No więc po kolei: w FF2/c-maxach z silnikiem diesla bywa (dość często) instalowana dodatkowa nagrzewnica elektryczna. Można nurkować pod konsolą i sprawdzać czy są podpięte kabelki... Można też po prostu wejść na stronę etis.ford.com, w zakładce "pojazd" wpisać swój VIN, rozwinąć na dole po prawej stronie listę cech wyposażenia i sprawdzić czy mamy "nagrzewnicę pomocniczą"... Jeśli tak, to wrażenie szybkiego nagrzewania poparte jest faktem posiadania stosownego wyposażenia...:lol:

c-matix
08-11-2012, 12:29
No tak, może i się za galopowalem, ale ja mam nagrzewnice i jakoś wielkiego efektu naprawde nie widze. Brat miał lagune 2 a teraz meganke i jest dużo szybciej ciepło

tedi_k
08-11-2012, 12:39
No to może masz coś popsute? Dieslowskie Fordy z PTC są (nie tylko moim zdaniem) jednymi z szybciej nagrzewających wnętrze samochodów... Pamiętaj też, że sprawa w samochodach benzynowych wygląda zupełnie inaczej - silnik benzynowy zdecydowanie szybciej się nagrzewa od diesla...

michaltd
08-11-2012, 12:39
No więc po kolei: w FF2/c-maxach z silnikiem diesla bywa (dość często) instalowana dodatkowa nagrzewnica elektryczna. (...) Można też po prostu wejść na stronę etis.ford.com, w zakładce "pojazd" wpisać swój VIN, rozwinąć na dole po prawej stronie listę cech wyposażenia i sprawdzić czy mamy "nagrzewnicę pomocniczą"
Dokladnie oto mi chodzilo, juz jest pukt zaczepienie, strona z czytnikiem VIN-a, tez mnie pozytywnie, zaskoczyla, na ile zawarte tam informacje są wiarygodne, bo pisze ze mam 8 głosników, a znalazłem tylko 6, i pisze "Bez Układu Abs " a ABS mam.

tedi_k
08-11-2012, 12:43
Za "głośniki" robią też gwizdki wysokotonowe. Tylne są na drzwiach koło klamki a przednie na ramce szyby drzwi na wysokości lustrek wstecznych. "Bez ABS" jest także jam masz ESP (czyli coś więcej niż ABS)...
Strona ETIS zawiera informacje o kompletacji fabrycznej każdego samochodu (to nie jest dekodowanie VIN tylko ściągnięcie info z bazy danych produkcyjnych) i nie odzwierciedla manipulacji na konfiguracji wykonanych przez ASO albo użytkowników...

michaltd
08-11-2012, 12:51
Za "głośniki" robią też gwizdki wysokotonowe. Tylne są na drzwiach koło klamki a przednie na słupku drzwi na wysokości lustrek wstecznych. "Bez ABS" jest także jam masz ESP (czyli coś więcej niż ABS)...
Strona ETIS zawiera informacje o kompletacji fabrycznej i nie odzwierciedla manipulacji na konfiguracji wykonanych przez ASO albo użytkowników...

Rewelacja, wtakim razie wszystko się zgadza, pomoc okazała sie niezwykle pożyteczna, mam temetów do googlowania na tydzień, ale jeszcze ostatnie dwa pytanie z kategorii, szybka zaspokoić ciekawość laika , jak działa ta nagrzewnica i jak działają ogrzewane lusterka, skoro okazoło sie ze mam warto by było wiedzieć jak to działa.

tedi_k
08-11-2012, 12:55
Ogrzewane lusterka podpięte są pod ogrzewaną tylną szybę i działają razem z nią. Ogrzewana tylna szyba ma automatyczny wyłącznik - grzeje nie dłużej niż kilkanaście minut - czyli można włączyć i zapomnieć...

Nagrzewnica elektryczna wstawiona jest za nagrzewnicą standardową (przez króra płynie płyn chłodzący) i działa na zasadzie "farelki". Sterowana jest trochę inaczej jak się ma klimatronik a inczej jak jest klima manualna. Generalnie PTC "działa samo automatycznie" i "nie zawraca nam głowy swoją obecnością":lol:

michaltd
08-11-2012, 14:31
Ogrzewane lusterka podpięte są pod ogrzewaną tylną szybę i działają razem z nią. Ogrzewana tylna szyba ma automatyczny wyłącznik - grzeje nie dłużej niż kilkanaście minut - czyli można włączyć i zapomnieć...

Nagrzewnica elektryczna wstawiona jest za nagrzewnicą standardową (przez króra płynie płyn chłodzący) i działa na zasadzie "farelki". Sterowana jest trochę inaczej jak się ma klimatronik a inczej jak jest klima manualna. Generalnie PTC "działa samo automatycznie" i "nie zawraca nam głowy swoją obecnością":lol:
Dzieki serdeczne za pomoc, dużo radości mi sprawiłeś, pozdrawiam :)

marcci
04-01-2013, 16:30
Witam
Mam pytanie , czy Ktoś mi może powiedzieć gdzie(na załączonym zdjęciu) należy włożyć nagrzewnice w c-maxie 2004 1.6 tdci, rozebrałem ten plastik, przewody znalazłem, podłączyłem ale co dalej...?
Nagrzewnica też nie działa, ale z tego co piszecie trzeba ją aktywować.

Pozdrawiam
MArcin

tedi_k
04-01-2013, 17:17
Za tymi metalowymi wspornikami. Głębiej pod kokpitem.

marcci
04-01-2013, 17:56
ok, dziękuję za podpowiedź bo tam bym tego nie szukał, a już bałem się , że nie mam tego otworu ;), jutro spróbuje ją zamontować, a czy wiecie może o Kimś z warszawy Kto mi taką narzewnicę aktywuję ??? za niewielkie pieniądze oczywiście

tedi_k
04-01-2013, 18:14
Spróbuj zagadać do Mayaka - może będzie miał czas i chęć...

marcci
05-01-2013, 19:43
Witam
Już z nim rozmawiałem i jest na tak :D, co do montażu, dzisiaj ją włożyłem, na rysunku zakreśliłem czerwonym kolorem gdzie dokładnie się znajduje( kolega tedi trochę przesadził z tą strzałką :wink:) ),ale żeby ją włożyć trzeba odkręcić cały szkielet metalowy gałki do zmiany biegów( w focusie jest o wiele prościej co mnie trochę zmyliło na zdjęciach ponieważ gałka zmiany biegów jest w podłodze a w c-mach dużo wyżej dlatego jest metalowy szkielet), zaznaczyłem kółkami czerwonymi mniej więcej gdzie są śruby , tak samo po drugiej stronie, niebieskie kółko- tam znalazłem przewód do sterowania. Pracy ogólnie nie dużo, zobaczymy efekty po aktywowaniu PTC

adamon
07-01-2013, 21:13
marcci napisz jak efekty pracy i ile cię taka przyjemność kosztowała ?
poza tym patrzę na stronę http://www.etis.ford.com ale nie mogę się dopatrzeć czy mam nagrzewnicę
możecie mi przetłumaczyć "z polskiego na nasze" :)
Minor Features

Saarlouis Plant Built
Security Lock Group No.1
Marketing Flex Prep Pack 1
Marketing Level 1
Less Electronic Stability Control
Less Global/Auto Closing
Power Front Windows One Touch Down
With Manual Rear Windows
With Privacy Glass
Less Windshield Heat Shielding
With Heated Windscreen
With Mini Overhead Console
Full Floor Console With Armrest
With Sun Blinds
With Load Area Cover
With Electrochromic R/View Mirror
Drivers Power Heated Convex Mirror
With Pass Convex Elec/Heated Mirror
Less Front Seat Centre Armrest
With Rear Center Head Restraint
With Drivers Manual Lumbar Support
With Driver 4 Way Mnl.Seat Adjuster
With Pass 2 Way Manual Seat Adjust
Less Trailer Coupling
With Moulded Gearshift Knob
With Automatic Windscreen Wiper
Less Headlamp Washer/Wiper
Air Crtn Rstrnt LH
With Smart Drivers Airbag Restraint
With Smart Passngr Airbag Restraint
With Side Air Bag - Drivers Side
With Side Air Bag - Passenger Side
With Mini Steel Spare Wheel
With Standard Rear Shock Absorbers
6.5 X 16" Steel Road Wheel
205/55VR-16 BSW Tyre
With Deluxe Wheel Cover
Non Locking Lug Nuts
With Standard Suspension
With Electric Parking Brake
With Rear Disc Brakes
4 Wheel Anti-Lock Braking System
Standard Front Seat
Less Auxiliary Heater
Conventional Instruments - Level 2
With Instrument Cluster - Rheostat
With KMH Speedometer
With Trip Computer
Less Radio Pre-Equipment Pack
(+)RDS
With A/V Jack
With Centre Antenna
High Level With CD And AM/FM Radio
Ice Feature Pack 6
With 8 High Series Radio Speakers
With Column Stalk Radio Controls
With Smokers Package
With Halogen Headlamp
With Front Fog Lamps
With Automatic Headlamp Control

tedi_k
07-01-2013, 21:28
Wygląda, że nagrzewnicy brak.
BTW - a nie mogłeś sobie tego po prostu po polsku wydrukować??... Chyba, że oglądasz to gdzieś poza granicami naszego pięknego kraju... W Polsce etis gada po polsku!

adamon
07-01-2013, 21:30
no kurde jestem w Polsce ale gada do mnie po angielsku :(

PS a ile montaż takiej nagrzewnicy ??
no i aktywowanie jej
czy to ta nagrzewnica :
http://allegro.pl/focus-ii-c-max-nagrzewnica-elektryczna-grzalka-i2879322437.html

marcci
07-01-2013, 21:34
Witam
nagrzewnica 115zł i trochę chęci:wink:, no chyba , że nie Masz przewodów oryginalnie doprowadzonych do niej to znacznie więcej tych chęci trzeba mieć, na strona jest również po polsku(zmień może przeglądarkę) i wszystko będziesz miał jasne
Ja swoją na razie próbuje aktywować i nie chce za bardzo działać, trzeba wszystko sprawdzić czy dobrze podłączone
pozdrawiam

adamon
07-01-2013, 21:43
oki już znalazłem na allegro :)
napisz jak ją aktywujesz i jak ci się udało to zrobić :)

tedi_k
07-01-2013, 21:43
Nagrzewnica z aukcji OK.
Montaż najlepiej samemu - jak tu opisano.
Uruchomienie - po koleżeńsku (za jakąś niewielką opłatą) albo samemu po zakupie ELMa i zapoznaniu z programem ELMconfig.

Jak chcesz - podaj VIN na PW, to Ci wkleję opis po polsku.

c-matix
07-01-2013, 21:49
Jeszcze warto wspomnieć że przydał by się mocniejszy altek 150A.

tedi_k
07-01-2013, 21:55
Altek 150 zamiast 120 by się przydał, ale nie jest chyba niezbędny...
Jak się włączą grzane szyby, to nagrzewnica elektryczna praktycznie nie działa (użyte jest 5-10% jej mocy). Warto ciągle pamiętać, że nagrzewnica jest jedynym odbiornikiem prądu ze sterowaną, zmienną mocą. Wydaje się, że GEM zna wydajność prądową altka (jest to zdaje się parametr programowania PCM) i steruje nagrzewnicą w kontekście wydajności alternatora.

adamon
07-01-2013, 22:19
altek miałem już naprawiany ale nadal mam 120A
dzięki panowie za odpowiedz :)
jeszcze muszę poszukać ELMa jakiegoś dobrego.

tedi_k
07-01-2013, 22:29
Paru kolegów na forum twierdzi, że ten co się znajduje aktualnie po wpisaniu na allegro w wyszukiwarce "ELMcoonfig" to jest OK. Nie biorę odpowiedzialności bo nie sprawdziłem sam, ale wpisy są.

marcci
08-01-2013, 17:28
Witam
jak sprawdzić, czy działa nagrzewnica PTC, kable miałem oryginalnie założone, kupiłem, podłączyłem, włożyłem , aktywowałem elmem327 , a efektów nie widać:mad:, bezpiecznik 80A jest dobry.
Na zegarach nie pojawiają się żadne komuniakty o włączeniu itp..

amoebaFCP
08-01-2013, 17:56
a efektów nie widać
a) Efekt wizualny - na wyświetlaczu pięknie pisze czy (i z jaką mocą) działa. Trzeba mieć jednak włączoną tą opcję w zegarach (dużo jest tu informacji na ten temat);
b) Efekt "empiryczny" - załączyć auto (najlepiej zimne), i jechać. Po ok 30-60 sek. powinno już być czuć zdecydowanie podgrzane powietrze z nawiewów. Jest to na prawdę szybko zauważalne gdy nagrzewnica działa z 100% mocą (patrz a.)

aktywowałem elmem327
Czy aktywowałeś w GEM i HEC ?

tedi_k
08-01-2013, 18:04
...jak sprawdzić, czy działa nagrzewnica PTC...

W samochodach wczesnych przedliftowych (tu mamy przypadek 2004...) komunikat na zegarach może ewentualnie się nie pojawić... Trzeba to sprawdzić. Ponadto trzeba wiedzieć, że komunikat (i tylko komunikat) wymaga aktywacji w zegarach ELMconfigiem. Samam nagrzewnica aktywowana jest tylko w GEM.
Co do sprawdzenia czy leci ciepłe powietrze - trzeba sprawdzać to przy wyłączonych grzanych szybach. Jeśli szyby są wyłączone, to faktycznie po kilkudzisięciu sekundach (poniżej minuty) z nawiewów powinno lecieć powietrze o temperaturze ok. 20 stopni. Żaden żar - nie należy spodziewać się sauny!

Sprawdzenie zaawansowane:
1) przy pomocy oscyloskopu można sprawdzić, czy sygnał sterujący nagrzewnicy jest modulowany (w czasie jej działania)
2) przy pomocy miernika cęgowego można sprawdzić pobór prądu na przewodzie zasilania nagrzewnicy (w czasie jej działania)

amoebaFCP
08-01-2013, 23:44
Sprawdzenie zaawansowane:
3) przy pomocy miernika mającego funkcję pomiaru wypełnienia impulsu (większość dzisiejszych mierników to ma, "%DF" - ogólnie zwane PWM) sprawdzić sygnał sterujący nagrzewnicą (oczywiście w czasie jej pracy).
To jednak nie da 100% potwierdzenia działania nagrzewnicy. W przypadku odczytania zmian pomiędzy 0-100% (w początkowym okresie od uruchomienia silnika) potwierdzimy tylko to, że sterowanie z GEM dochodzi do PTC.
Aby być pewnym należy jeszcze zmierzyć prąd (jak pisał Tedi_k) jaki w danym momencie (stopień wysterowania PTC) pobiera samo PTC. Powinien się zmieniać proporcjonalnie do wielkości wypełnienia sygnału sterującego PTC . Jeśli tak nie jest, oznacza to, że PTC jest nie teges :< (bardziej optymistyczna wersja - uszkodzony bezpiecznik);

tedi_k
09-01-2013, 22:24
Uwaga - ważna informacja dla montujących nagrzewnicę w samochodach z klimatyzacją manualną albo bez klimatyzacji

Okazuje się, iż zarówno przed liftem jak i po lifcie występują pokrętła klimy/nawiewu bez sterowania nagrzewnicą!

Numer części pokręteł klimy manualnej dla modeli 2004-2007

3M5T-19980-AD - z klimą, brak sterowania nagrzewnicą;
3M5T-19980-BD - z klimą, jest sterowanie nagrzewnicą;
3M5T-18549-BD - bez klimy ale z nagrzewnicą
(ważna jest przedostatnia litera w numerze części, ostatnia może być inna, bo ecat pokazuje tylko ostatnią wersję dla danego rodzaju).

Numery części pokręteł klimy manualnej dla modeli 2007-2010

7M5T-19980-Ax - z klimą, brak sterowania nagrzewnicą (ostatnia litera A lub B...)
7M5T-19980-BC - z klimą, jest sterowanie nagrzewnicą;
7M5T-18549-BA - bez klimy ale z nagrzewnicą
(analogiczna uwaga o literach).

Tak więc trzeba uważać aby nie dziwić się, że nagrzewnica nie działa...

Możliwe jest tymczasowe uruchomienie nagrzewnicy na panelu przełączników bez funkcji sterowania nagrzewnicą - należy zewrzeć przewody złącza C378: pin 8 (przewód czerwono-zielony, napięcie po zapłonie) należy zewrzeć z pinem 5 (przewód sterowania nagrzewnicą, zwykle dołożony). Przy tej przeróbce należy bardzo uważać - nie wolno wyłączać wentylatora nawiewu, bo można przegrzać nagrzewnicę!!!

marcci
10-01-2013, 16:00
Witam
dzięki za informację o sprawdzeniu jej działania, miałem czekać do piątku i zacząć to sprawdzać miernikiem, ale...dzisiaj stwierdziłem, że PTC powinno u mnie działać, cały czas jeździłem z klim. auto na 21 stopni, dzisiaj podwyższyłem temp na 26 stopni i skierowałem powietrze na siebie i po chwili leciało ciepłe powietrze(na dworze 1C ciepła). Wcześniej próbowałem też temp. na HI ale powietrze na szybę było wg. zimne.
Może potrzebowała czasu aby się aktywowac:D Sprawdzę jeszcze na mrozach które już zapowiadają

marcci
29-01-2013, 20:37
ok, chciałem zakończyć mój problem z nagrzewnicą, tzn, już brak problemu, wszystko ładnie działa , załączam zdjęcia jakby co, dziękuję również koledze Mayakowi za aktywacje tego urządzenia. Muszę jeszcze sprawdzić napięcie w moim C-maxie żeby mi nie rozładował nowego akumulatora, czy wszystko jest w porządku i mój alternator(120A) jest sprawny

Pozdrawiam

c-matix
30-01-2013, 23:02
marcci - czy funkcje wyświetlania informacji o dodatkowej nagrzewnicy jakoś aktywowałeś kompem czy jak. Mi się takie informacje nie wyświetlają . Czy masz klimę manual czy automatyczną ???

ddzilins
31-01-2013, 09:22
Trzeba to aktywować w zegarach (HEC). Tutaj (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1897950&postcount=18) masz pokazane co trzeba zaznaczyć w ELMConfigu (działa również w zegarach przedliftowych co widać za zdjęciu powyżej). Jedyny minus tego jest taki, że każda zmiana mocy grzania sygnalizowana jest na wyświetlaczu komunikatem i żeby przełączyć potem na inną funkcję (np. na spalanie czy temperaturę) trzeba wcisnąć SET/RESET na manetce. Nie jest to jakoś szczególnie uciążliwe gdy moc grzania nagrzewnicy utrzymywana jest na stałym poziomie. Gorzej jednak gdy cały czas się zmienia bo pozbawia nas to praktycznie możliwości przełączenia się na inną funkcje.

marcci
31-01-2013, 18:12
ja na razie jestem pod wrażeniem tych informacji, także mi to nie przeszkadza:lol:, ale nie jest to tak uciążliwe, przecież kończy się to po uzyskaniu optymalnej temp. ustawionej na klimatyzacji(ja mam automatyczną)

Pozdrawiam
MArcn

adamon
11-02-2013, 14:46
Panowie dzisiaj zdjąłem osłonę i szukałem wtyczek do nagrzewnicy,
znalazłem coś takiego
Czy może mi ktoś napisać czy to są te wtyczki ? i co trzeba rozebrać aby włożyć nagrzewnicę w swoje miejsce ?

ddzilins
11-02-2013, 15:19
Wtyczki widoczne za zdjęciu nr 3 to wtyczki zasilające nagrzewnicę. Musisz jeszcze odnaleźć wtyczkę do sterowania (możesz jej nie mieć a wtedy trzeba dorobić).

Na drugim zdjęciu obok białej wtyczki masz wkręta. Jest to jeden z dwóch który trzyma czarną, plastikową zaślepkę. Musisz tą zaślepkę ściągnąć i włożyć w to miejsce nagrzewnicę. Generalnie chyba wszystko na temat nagrzewnicy jest w tym temacie:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575

tedi_k
11-02-2013, 15:26
Czy może mi ktoś napisać czy to są te wtyczki ? i co trzeba rozebrać aby włożyć nagrzewnicę w swoje miejsce ?

Wtyczki na pierwszym zdjęciu są od wiązki tunelu środkowego najprawdopodobniej. Na załączonym zdjęciu zaznaczyłem zaślepkę, zamiast której trzeba włożyć nagrzewnicę - ten czarny plastik z widoczną jedną śrubą... Będziesz widział, którą połowę samochodu trzeba rozkręcić aby się do tego dostać...:D Na ostatnim zdjęciu widać wiązkę zasilającą nagrzewnicy (grube kable czerwony i czarny). Jeszcze musisz poszukać wiązki sterującej. Reszta na ten temat - jak napisał kolega powyżej.

marcci
11-02-2013, 16:22
Witam
na zdjęciu Masz pokazany kabel sterujący do nagrzewnicy(kilka postów wyżej jest zdjęcie pokazujące co ja rozkręcałem) , ta wiązka powyżej też mnie ciekawi od czego jest ale nikt nie potrafi odpowiedzieć na razie , ona idzie chyba bardziej od radia (myślałem o module bluetooth nokia voice, który jest umiejscowiony pod schowkiem pasażera, ale podobno jest on montowany od 2007r.)

adamon
11-02-2013, 17:04
Witam
na zdjęciu Masz pokazany kabel sterujący do nagrzewnicy(kilka postów wyżej jest zdjęcie pokazujące co ja rozkręcałem) , ta wiązka powyżej też mnie ciekawi od czego jest ale nikt nie potrafi odpowiedzieć na razie , ona idzie chyba bardziej od radia (myślałem o module bluetooth nokia voice, który jest umiejscowiony pod schowkiem pasażera, ale podobno jest on montowany od 2007r.)

A czyli trzeci kabelek jest pod tą izolacją ??
wystarczy tylko odizolować i podłączyć ?? -czy trzeba jeszcze przerabiać wtyczki ??

PS jak udało ci się zdjąć całą osłonę ?
też mam elektryczny hamulec ręczny w dużym podłokietniku, ale nie mogłem zdjąć osłony :(

marcci
11-02-2013, 19:56
Tylko podłączasz , to jest wtyczka właśnie do nagrzewnicy, na zdjęciu Masz mniej więcej które śruby ja odkręcałem, trzeba to wszystko odkręcić z jednej i drugiej strony, poluzować i wtedy nagrzewnica powinna wejść(przewody na górze)

adamon
11-02-2013, 20:52
dzięki marccci właśnie o to mi chodził :)
czyli zostało mi tylko kupić nagrzewnicę i moja żona w końcu będzie dogrzana :)

może być taka? :
http://allegro.pl/ford-c-max-chlodniczka-nagrzewnicy-klimatronic-i2951135264.html

adamon
27-02-2013, 12:19
panowie mam pytanie o nagrzewnicę:
Czy wszystkie są takie same - czy jak kupię tą czy będzie dobra :
http://allegro.pl/chlodniczka-chlodnica-nagrzewnica-ford-kuga-i3036753246.html
http://allegro.pl/nagrzewnica-chlodniczka-ford-kuga-2-0-tdci-i3006757611.html
pomijając fakt, że ta pierwsza ma obcięte kable

tedi_k
27-02-2013, 15:42
panowie mam pytanie o nagrzewnicę:
Czy wszystkie są takie same ...

Tak, wszystkie nagrzewnice, które wyglądają jak te na zdjęciach są takie same. Mogą być z Forda, Volvo i Mazdy. Nie ma to znaczenia i każdą z nich można założyć.

karku
03-04-2013, 14:33
xxx zakręciłem się - proszę o usunięcie posta xxx

przywal
04-04-2013, 13:30
Mam pytanie -czy jest możliwość zainstalowania takiej nagrzewnicy w C-maxe który fabrycznie nie ma zamontowanej.

adamon
04-04-2013, 16:02
Też oryginalnie nie mam tej nagrzewnicy, ale rozebrałem zobaczyłem, że są kable do podpięcia i teraz czatuję na jakąś w miarę tanią na allegro :)
Najpierw sprawdź czy masz kable do podpięcia jej :)

ddzilins
04-04-2013, 18:17
Jak nie masz kabli to też się da ale jest trochę więcej dłubaniny. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz w tym temacie:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=168575

tedi_k
04-04-2013, 18:44
...czatuję na jakąś w miarę tanią na allegro :)...

No to masz tutaj - jest taka jak trzeba (choć od Volvo - może być też od Mazdy - są takie same, fordowskie): http://allegro.pl/volvo-v50-s40-nagrzewnica-elektryczna-i3126679779.html
Taniej to już na prawdę trudno znaleźć z całymi kablami...

adamon
04-04-2013, 19:12
Kupiona :)
Teraz tylko montaż jak przyjdzie :)
Dzięki

adamon
08-04-2013, 11:45
Dziś dotarła do mnie przesyłka :)
Teraz tylko montaż :)
I najgorsze :( - uruchomienie jej w kompie :( jeszcze nie uruchamiałem programu :(

http://s1.pokazywarka.pl/i/1907071/945607/img-20130408-113443.jpg

http://s1.pokazywarka.pl/i/1907071/696731/img-20130408-113439.jpg

http://s1.pokazywarka.pl/i/1907071/534559/img-20130408-113338.jpg

adamon
11-04-2013, 11:48
Panowie mam jeszcze jedno pytanko:
Czy mogę nagrzewnicę podłączyć kablami i trzymając ją w rękach odpalić auto i sprawdzić dotykowo czy grzeje ? ( oczywiście wcześniej ją załączając w GEM>Configuration>Page 3 > PTC Heater Feature )

tedi_k
11-04-2013, 11:59
Tylko kilka sekund - to ma moc ok. 700 watów, więc grzeje się błyskawicznie i można spalić grzałki albo się poparzyć. Waro także włączyć sobie info w zegarach o procencie mocy wysterowania PTC. Wtedy widać będzie czy jest co sprawdzać jeśli chodzi o temperaturę grzałek...

adamon
11-04-2013, 12:31
O to może lepiej nie ryzykować :)
Po prostu załączę info w % i będę widział :) tylko czy na c-maxie z 2004 (przed liftem) będzie działała ta informacja ?

pretorian2
11-04-2013, 13:18
Kiedyś sprawdzałem koledze grzałkę, procentowo pokazywało, że grzeje a była zimna... była po prostu zepsuta.

adamon
11-04-2013, 18:51
nagrzewnica zamontowana - czas operacyjny 21 minut
satysfakcja nieoceniona :)

Martwi mnie tylko to, że na wyświetlaczu po wyłączeniu auta pokazuje się napis:
DODATKOWA NAGRZEW. WYŁ.
po przekręceniu kluczyka w pozycję II już pokazuje:
DODATKOWA NAGRZEW. 40% i świeci się po lewo pomarańczowa kontrolka :( - tak powinna świecić ???
Po nagrzaniu auta nagrzewnica się wyłącza i kontrolka też - ale czy ona będzie cały czas świecić ??

ddzilins
11-04-2013, 19:41
Niestety podczas pracy nagrzewnicy kontrolka świeci się cały czas. Sam komunikat możesz wyłączyć naciskając przycisk SET/RESET ale w momencie zmiany mocy działania nagrzewnicy napis znowu się pojawi.

adamon
12-04-2013, 12:11
czy da się wyłączyć sygnał dźwiękowy który towarzyszy załączeniu i wyłączeniu dodatkowej nagrzewnicy ?

adamon
15-04-2013, 22:38
Sorki, że tak post pod postem ale mam pytanie:
już kilka dni jeżdżę z nagrzewnicą
denerwuje mnie na początku trasy załącza się i wyłącza i cały czas przy tym piszczy :(
da się coś z tym zrobić aby pokazywało a nie piszczało ?

tedi_k
15-04-2013, 22:50
W starych zegarach jest z tym problem - nie daje się wyłączać dźwięku komunikatów. Pozostają dwa wyjścia:
- przełączyć tylko na komunikat "Dodatkowa nagrzewnica włączona" - wtedy "bimbnie" tylko raz
- wymienić zegary na poliftowe ze srebrnymi tubami - nie ma problemu brzęczyka komunikatów informacyjnych.

adamon
16-04-2013, 08:36
W starych zegarach jest z tym problem - nie daje się wyłączać dźwięku komunikatów. Pozostają dwa wyjścia:
- przełączyć tylko na komunikat "Dodatkowa nagrzewnica włączona" - wtedy "bimbnie" tylko raz
- wymienić zegary na poliftowe ze srebrnymi tubami - nie ma problemu brzęczyka komunikatów informacyjnych.

dzięki wymiana zegarów to pewnie droga operacja :(
więc zostaje mi wyłączyć całkowicie informacje i wtedy nagrzewnica żyje jak by swoim życiem a ja mam spokój :)

ddzilins
16-04-2013, 11:18
Hmm a u mnie na starych zegarach nic nie piszczy (u brata w Focusie również).

W menu zegarów jedną z opcji jest ustawienie sygnału dźwiękowego (wł/wył). U mnie jest to wyłączone i nic mi nie piszczy.

adamon
16-04-2013, 11:33
Niestety u mnie nie ma takowej opcji :(

adamon
24-11-2013, 16:26
Niestety u mnie w ustawieniach jest tylko:
-wybór języka
-wybór jednostek (metryczne)
- wyjście
tylko tyle :-(
Jednak stwierdzam, że u mnie nie działa nagrzewnica jak się nie wyświetlają informacje na wyświetlaczu - dopiero jak się zimno zrobiło to stwierdziłem :-D

leszek13
26-11-2015, 23:52
Witam kolegow.Mam pytanie czy nagrzewnica elektryczna jest tylko do modeli D czy można ja zamontować do 1,8 benzyna 2004 r,Dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam

mick1973
27-11-2015, 06:58
Można ale dobrze jest mieć przy niej alternator 120 lub 150A.

leszek13
27-11-2015, 23:49
Ok dzięki za odpowiedz,ja mam alternator 120 czyli wystarczy.Pozdrawiam

piniu10
27-12-2015, 19:35
Jak uaktywnić nagrzewnice w ELEM?mogę prosić o jakieś zdjęcie co zaznaczyć i gdzie?

AdamLT
30-12-2021, 02:52
[COLOR="Red"]
Okazuje się, iż zarówno przed liftem jak i po lifcie występują pokrętła klimy/nawiewu [B]bez sterowania nagrzewnicą!

Numer części pokręteł klimy manualnej dla modeli 2004-2007

3M5T-19980-AD - z klimą, brak sterowania nagrzewnicą;
3M5T-19980-BD - z klimą, jest sterowanie nagrzewnicą;
3M5T-18549-BD - bez klimy ale z nagrzewnicą
(ważna jest przedostatnia litera w numerze części, ostatnia może być inna, bo ecat pokazuje tylko ostatnią wersję dla danego rodzaju).

Numery części pokręteł klimy manualnej dla modeli 2007-2010

7M5T-19980-Ax - z klimą, brak sterowania nagrzewnicą (ostatnia litera A lub B...)
7M5T-19980-BC - z klimą, jest sterowanie nagrzewnicą;
7M5T-18549-BA - bez klimy ale z nagrzewnicą
(analogiczna uwaga o literach).



Ktoś coś wie o panelach klimy manualnej o numerach:
7M5T-19980-BA
7M5T-19980-BB
7M5T-19980-BD
wszystkie mają włącznik klimy, więc zdają się obsługiwać klimę, pytanie brzmi czy obsługują PTC. jak wiemy seria Ax jej nie obsługuje.