Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Czy są u was automatyczne światła awaryjne przy ostrym hamowaniu?


domadm
09-11-2012, 18:14
Jak w tytule: Czy u was włączają się automatycznie światła awaryjne przy ostrym hamowaniu?

Miałem to kiedyś w innym aucie i uratowało mi teoretycznie tylną blacharkę ze 2-3 razy.
Ostatnio miałem ostre hamowanie przez lewoskręt kilka aut przede mną i po manualnym włączeniu awaryjnych honda za mną ledwo wyrobiła na prawy pas.

Nie zauważyłem żeby włączało się z automatu, a u was?

mziolkowski
09-11-2012, 19:01
Tak , ford stosuje ten system od 2007 roku . Jest to opcja programowana w modułe BCMI.

NIUTEK74
09-11-2012, 19:50
Mojego s-maxa widziałeś i wiem, że mam, ale i hamowanie musi być mocne przez dwa lata zadziałało mi ze trzy razy a jeżdżę ostro, więc i okazji niby nie powinno brakować

domadm
09-11-2012, 21:44
Dzięki za odpowiedzi.
No to teraz czas wypróbować czy rzeczywiście działa :)

PS. jestem ze 4 razy w tygodniu w Gliwicach, ciekawe czy nie mijaliśmy się kilka razy, bo spotykam takie auto jak twoje (oprócz tego że w tym samym kolorze ma kolega z pracy) :) Jak możesz wrzuć na priv jaki masz nr rej

NIUTEK74
09-11-2012, 21:51
Moje zrobiło się bardzo charakterystyczne mam maskę Piraci z Karaibów i na tylnych drzwiach logo Monster Energy.

domadm
09-11-2012, 22:17
Aaa, no to cię nie przegapię :D

romanb
10-11-2012, 06:14
U mnie działa ta opcja.

RafałB
10-11-2012, 09:07
U mnie jeszcze ani razu nie działało...myśle że jest nieaktywna,bo przecież zimą na lodzie migałoby codziennie...

PoleApart
10-11-2012, 16:48
Migają gdy ostro hamujesz i auto staje dęba a nie gdy się ślizgasz na lodzie. Zimą na lodzie to ostatnia sytuacja gdzie miałyby działać.

domadm
10-11-2012, 19:31
U mnie jeszcze ani razu nie działało...myśle że jest nieaktywna,bo przecież zimą na lodzie migałoby codziennie...

To powinno zadziałać przy dużym przyspieszeniu ujemnym, a nie przy zablokowanych kołach.

eclipse
10-11-2012, 23:09
:572:no nie mogę .PRZYSPIESZENIE UJEMNE...........

domadm
10-11-2012, 23:41
:572:no nie mogę .PRZYSPIESZENIE UJEMNE...........

Wagarowało się na fizyce, co :mrgreen:

Jeśli do wzoru na przyspieszenie wstawisz prędkość końcową mniejszą od początkowej (delta v ujemne), to wyjdzie ci przyspieszenie ujemne, normalna rzecz, bo różnica czasu zawsze jest dodatnia. Oczywiście można nazywać to opóźnieniem, ale pojęcie przyspieszenie ujemne jest jak najbardziej poprawne.

eclipse
11-11-2012, 12:46
He.......... nie jestem aż takim erudytą , ale z twojej wypowiedzi by wynikało że każdy samochód miałby pulsujące światła podczas ostrego hamowania .
A tak nie jest :)

domadm
11-11-2012, 13:15
Nie każdy, przecież pytanie dotyczy tego, czy mamy w maksiach taki układ, bo zaczęto je stosować na początku XXI wieku w niektórych modelach. To jakaś dodatkowa elektronika, choć kto wie czy nie ta sama co jest wykorzystywana również przy odpalaniu airbagów i napinaczy - ale to tylko moja spekulacja.

Jeśli dobrze kojarzę, miganie awaryjnych przy ostrym hamowaniu i kontrolka niezapięcia pasów dają punkty w gwiazdkowej klasyfikacji NCAP.

PoleApart
11-11-2012, 17:24
He.......... nie jestem aż takim erudytą , ale z twojej wypowiedzi by wynikało że każdy samochód miałby pulsujące światła podczas ostrego hamowania .
A tak nie jest :)

W lepsiejszych współcześnie produkowanych są albo pulsujące hamulce albo właczają się światła awaryjne.

Slartibartfast
11-11-2012, 23:07
Taka funkcja jest wymieniona w katalogu albo w cenniku, więc być powinna :)
U mnie jeszcze nie zadziałała

Zbyszek07
12-11-2012, 14:12
Witam wszystkich forumowiczów
Najprościej sprawdzić na ford.etis. Tam będzie na liście wyposażenia seryjnego.
U mnie przez 2,5 roku zadziałało tylko raz. Trzeba naprawdę mocno i szybko wcisnąć pedał hamulca. Sądzę, że znaczenie ma też wielkość opóźnienia.

RafałB
12-11-2012, 14:32
Najprościej sprawdzić na ford.etis. Tam będzie na liście wyposażenia seryjnego.
.

To że będzie to jedno,a to czy działa 2-gie,bo może być np wyłączony serwisowo...

mark_TDDI
12-11-2012, 17:52
Światła awaryjnego hamowania zostają uruchomione razem z zadziałaniem systemu EBA/BAS (gwałtowne wdepnięcie pedału w podłogę z maksymalną siłą - pedał wpada w podłogę, a samochód staje "dęba" tak, że idzie puścić pawia, jeżeli prędkość była duża, no i spalić hamulce/pokrzywić tarcze). Nie polecam takiego hamowania - doprowadzania do niego poza awaryjnymi sytuacjami. Innymi słowy - zabawa nie wskazana.

NIUTEK74
13-11-2012, 21:09
"Światła awaryjnego hamowania - włączają się automatyczne podczas gwałtownego hamowania" dotyczy wszystkie wersje i nie trzeba nic programować, jeśli się komuś jeszcze nie włączyły to znaczy, że nie hamował gwałtownie

Radek S-MAX
15-11-2012, 21:28
Tak , ford stosuje ten system od 2007 roku . Jest to opcja programowana w modułe BCMI.

Ja mam "esia" 2006 i mam tą opcje przy gwałtownym hamowaniu. Straszyli mnie że w zimę na lodzie będę miał dyskotekę ale nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek się zaświeciły awaryjne. Tylko na suchym asfalcie przy ostrym hamowaniu awaryjne zadziałają w moim "esiu".


Pozdro.

mayak
16-11-2012, 09:41
na lodzie przyczepność jest słaba, więc wartość opóźnienia ('przyspieszenie ujemne') jest niska - czyli awaryjne nie włączą się na pewno, włączy się tylko ABS

cliniq
17-11-2012, 07:35
Dwa razy mi mrugnęło. Za pierwszym razem jak dzieciak wyskoczył mi przed maskę (z 60m przed na łuku wbiegł na trzypasmówkę) i dowaliło tak po hamulcach, że wylądowałem na drugim pasie - mokry asfalt uczucie bardzo nieprzyjemne, prędkość około 80km/h, ale zatrzymałem się "prawie" w miejscu. Drugim razem we mgle trafiłem na koniec korka i klienta który miał przepalone wszystkie światła stopu! - było na centymetry, ale jechałem około 50km/h, bo chwilę wcześniej włączyłem się do ruchu i nie zdążyłem rozbujać autobusu ;)

RafałB
17-11-2012, 09:00
Dwa razy mi mrugnęło. ..

I co wtedy poprostu włączają się światła awaryjne tylko czy coś jeszcze na Conversie sie pojawia?I potem trzeba je zgasić samemu naciskając przycisk od awaryjnych tak?

Pytam z czystej ciekawości,bo nigdy tego jeszcze nie doświadczyłem ;)

cliniq
17-11-2012, 16:27
Nie mam C+

Zapalają się zielone strzałki tak jak przy awaryjnych.

domadm
17-11-2012, 16:39
W Lagunie miałem tak, że przy ostrym hamowaniu zapalały się awaryjne i migały dopóty hamowałem i jeszcze potem przez jakieś 2-3 sekundy, następnie same się wyłączały.
Nic nie trzeba było robić, wszystko samo, i działało to bardzo dobrze.

Radek S-MAX
17-11-2012, 17:52
Napewno same się wyłączają, ale już nie pamietam w którym momencie, chyba jak się odpuści hamulec I jak kolega wcześniej napisał na zegarach tylko strzałki migają, jak przy awaryjnych.

wisnia100
28-11-2012, 15:17
koledzy czy w focusie 2009r. gold x mogę mieć taka opcję ?
świeżo kupiłem nie miałem na szczęście okazji by to sprawdzać

tedi_k
28-11-2012, 17:09
Oczywiście. Wszystkie poliftowe FF2 mają. Jest to funkcja ESP (ustawiana w sterowniku ESP).

jacekzom
29-11-2012, 07:59
U mnie (2010) chyba nie ma nic takiego, napewno nigdy się jeszcze nie włączyło.
Pewnie zrobię jakiś test na pustej drodze i sprawdzę.

RafałB
29-11-2012, 09:07
U mnie (2010) chyba nie ma nic takiego, napewno nigdy się jeszcze nie włączyło.
.

Skoro WSZYSTKIE S-maxy mają i jak widać powyżej FF2 też,to jak możesz nie mieć Ty?

Masz na pewno,ale tak samo jak ja,nie miałeś jeszcze (na szczęście) okazji sprawdzić :D

tedi_k
29-11-2012, 11:15
Pewnie zrobię jakiś test na pustej drodze i sprawdzę.

Hamować trzeba "na maxa" (pedał hamulca w podłodze) z szybkości ok. 100km/h (na pewno powyżej 80km/h).