Zobacz pełną wersję : Wtryskiwacze piezoelektryczne Simens


JohnLenin
11-11-2012, 16:07
Witam, wpadła mi ostatnio w ręce gazeta "Motor" Jest tam artykuł o wtryskiwaczach stosowanych w silnikach diesla, opisane są m.in. wtryskiwacze piezoelektryczne. Piszą że wytrzymałość takich wtrysków to ok 150tyś. właściwie brak możliwości regeneracji-naprawy, tylko czyszczenie ultradźwiękami, które w zasadzie nic nie daje, w razie awarii tylko wymiana na nowe:( Dlatego mam pytanie jak to się ma do wtryskiwaczy stosowanych w FFII 1.8tdci, gdzie właśnie zastosowano piezoelektryczne wtryskiwacze Simens. Czy należy się obawiać o te wtryski, jakie są ceny nowych i ile wytrzymują w FFII 1.8tdci. Będę wdzięczny jeśli Ktoś coś wie i napisze coś na temat:pomysl:

Boblo
11-11-2012, 18:22
Wszystko się zgadza. Z tą jedną różnicą, że jeśli pogorszenie ich pracy spowodowane jest dużą ilość osadów to czyszczenie w ultradźwiękach pomaga. Ale nie z zewnątrz tylko po demontażu rozpylaczy :) Jeśli się zużyją albo puszczą na przelewach to tylko wymiana.

JohnLenin
11-11-2012, 18:30
Wszystko się zgadza. Z tą jedną różnicą, że jeśli pogorszenie ich pracy spowodowane jest dużą ilość osadów to czyszczenie w ultradźwiękach pomaga. Ale nie z zewnątrz tylko po demontażu rozpylaczy :) Jeśli się zużyją albo puszczą na przelewach to tylko wymiana.

A jak z trwałością i jakie są koszty w razie draki:570: Mój FFII ma nalatane 210tyś i zastanawiam się czy trzeba się bać.

Boblo
11-11-2012, 20:37
Bać się,.. tak samo jak tego, że padnie Ci turbo, zatrze się silnik i takie tam rózne. Wtryski Siemesa są dosyć trwałe ale i tu zdarzają się usterki. Jedne przejadą 70 kkm inne 300. Póki jeździ nie myśl o tym zbytnio,.. szkoda nerwów

cezarg1410
12-11-2012, 11:16
koelgo Boblo a jak to się ma do wtrysków montowanych w focusach 2.0 tdci? Tam też są wtryski pizoelektryczne siemensa? Jeśli tak to rozumiem trwałość podobna?

bo planuję taki kupić i po przeczytaniu "motora" zacząłem się zastanawiać :)

JohnLenin
12-11-2012, 17:04
Bać się,.. tak samo jak tego, że padnie Ci turbo, zatrze się silnik i takie tam rózne. Wtryski Siemesa są dosyć trwałe ale i tu zdarzają się usterki. Jedne przejadą 70 kkm inne 300. Póki jeździ nie myśl o tym zbytnio,.. szkoda nerwów

Masz rację, trzeba było myśleć o wtryskach itp przed zakupem diesla.

Boblo
12-11-2012, 18:13
Focus mk2 i Mondeo mk4 miały w silnikach 1,8 i 2,0 wtryski Siemensa. Ale w ostatnich latach nastąpił powrót do Delphi. Dokładnie kiedy - tego nie wiem.

JohnLenin
13-11-2012, 17:03
Wtryskiwacze Simens do FFII 1.8tdci w aso, a chyba tam są tylko dostępne, kosztują 1580pln 1szt:shock:

luki6262
13-11-2012, 18:47
w 1.6 tdci są elektromagnetyczne boscha czyli najtańsze w naprawie + możliwość regeneracji

JohnLenin
15-11-2012, 16:27
A, czy wszystkie Focusy II 1.8tdci miały montowane wtryskiwaczy Simensa piezoelektryczne?

berthold61
15-11-2012, 19:20
Wtryskiwacze Simens do FFII 1.8tdci w aso, a chyba tam są tylko dostępne, kosztują 1580pln 1szt:shock:

dlatego większość ludzi na silniki diesla dostaje gesiej skórki i wysypki jak widzi swój portfel oczyma wyobrażni co z nim będzie ja sam już też zresztą mimo że od 15 lat same diesla ale te nowe wynalazki mnie przerażają a tak lubiłem diesle

JohnLenin
02-07-2013, 19:41
Witam. Prawdopodobnie mam problem z jednym wtryskiwaczem siemens w FF2 1.8 dci i mam pytanie, czy wystarczy wymienić tylko jeden? Zamierzam szukać używki(jeśli okaże się że rzeczywiście pada), tylko nie wiem czy trzeba szukać po jakiś nr? czy może być po prostu Siemens do 1.8tdci?

zaksiu1985
02-07-2013, 20:31
Na cewce wtryskiwacza ( od góry) jest nr cos w stylu 96...280
po tym nr trzeba szukać.

Narazie jezeli jest koniecznosc to tylko jeden.

Jak byś sie zdecydował na nowy to będzie juz widniał napisa Continental.

JohnLenin
02-07-2013, 20:51
Na cewce wtryskiwacza ( od góry) jest nr cos w stylu 96...280
po tym nr trzeba szukać.

Narazie jezeli jest koniecznosc to tylko jeden.

Jak byś sie zdecydował na nowy to będzie juz widniał napisa Continental.

Dzięki Zaksiu! Podpowiadałeś mi kiedyś w temacie o kalnistrach... a tu chyba jednak, jeden wtrysk szwankuje(muszę jeszcze to potwierdzić) Jak coś to muszę chyba szukać używki, bo nowy drogi. Czy nr musi być identyczny, jak na uszkodzonym wtrysku?

zaksiu1985
02-07-2013, 21:05
powinien być identyczny i wtedy ma sie swięty spokój.
z drugiej jednak strony, wiem ze Continental stosuje inne oznaczenia, są bardzo podobne ale róznią się a to jedną a to dwoma literkami.

brać uzywke tylko taką na którą dają gwarancję rozruchową min 7dni.

JohnLenin
02-07-2013, 21:10
powinien być identyczny i wtedy ma sie swięty spokój.
z drugiej jednak strony, wiem ze Continental stosuje inne oznaczenia, są bardzo podobne ale róznią się a to jedną a to dwoma literkami.

brać uzywke tylko taką na którą dają gwarancję rozruchową min 7dni.

Trzeba jeszcze kodować taki wtrysk?

zaksiu1985
02-07-2013, 21:13
a to jest dobre pytanie. podobnie jak delphi teoretycznie tak, a praktyka pokazuje ze czesto a nawet bardzo czesto nie. co tu duzo mówić poprostu FORD.

jak będzie uzywka to zakładaj i juz.

JohnLenin
02-07-2013, 21:28
a to jest dobre pytanie. podobnie jak delphi teoretycznie tak, a praktyka pokazuje ze czesto a nawet bardzo czesto nie. co tu duzo mówić poprostu FORD.

jak będzie uzywka to zakładaj i juz.

Ok, będę szukał.
Czy wystarczy jeśli zgadza się 1 linijka opisu na wtrysku, czyli u mnie jest 4M5Q-9F593-AD?

zaksiu1985
03-07-2013, 08:54
tak, to jest numer.

gucioj
03-07-2013, 09:33
Trzeba jeszcze kodować taki wtrysk?
Jak kupisz wtrysk o tym samym numerze co masz to nie musisz nic kodować.

JohnLenin
03-07-2013, 10:10
Znalazłem taki wtrysk za 450 z 3 mesieczna gwarancjom. Jak myslicie warto? i czy trzeba jakieś podkładki do Siemensa dobierać?

gucioj
03-07-2013, 10:38
Co do ceny to nie mam pojęcia , podkładkę koniecznie nową musisz założyć.

JohnLenin
03-07-2013, 11:43
Co do ceny to nie mam pojęcia , podkładkę koniecznie nową musisz założyć.

Rzeczywiście można kupić w aso podkadki, teraz tylko mam dylemat, czy brać wtrysk za 450 z 3 mc gwarancja, czy z allegro z rozruchowom taniej?

gucioj
03-07-2013, 16:06
Co sądzisz o tym?
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-ford-1-8-tdci-4m5q9f593ad-i3333298564.html

Co kolego się w ogóle dzieje że chcesz wtrysk wymienić?
To chyba razem z podkładką ale musisz zadzwonić i się upewnić.

JohnLenin
03-07-2013, 16:21
Co sądzisz o tym?
http://allegro.pl/wtrysk-wtryskiwacz-ford-1-8-tdci-4m5q9f593ad-i3333298564.html

Co kolego się w ogóle dzieje że chcesz wtrysk wymienić?
To chyba razem z podkładką ale musisz zadzwonić i się upewnić.

Fajna cena, nie wiem, czy ryzykować? Co się dzieje - http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=184592

gucioj
03-07-2013, 16:50
Za wiele to ja nie pomogę:( Może lepiej wyciąg wtryski i daj na stół do diagnozy i będziesz miał pewność czy dobre czy złe. Wtrysk jak zły to raczej na zimnym silniku bardziej by stukał a nie na ciepłym ale to tylko moje zdanie.

JohnLenin
03-07-2013, 16:59
Za wiele to ja nie pomogę:( Może lepiej wyciąg wtryski i daj na stół do diagnozy i będziesz miał pewność czy dobre czy złe. Wtrysk jak zły to raczej na zimnym silniku bardziej by stukał a nie na ciepłym ale to tylko moje zdanie.

Dziś Foka będzie podpięta jeszcze pod ids-a. Dalej się zobaczy.

pit76
03-07-2013, 17:58
będzie podpięta jeszcze pod ids-a
podstawa to podgląd parametrów,skoro masz ciśnienie na listwie za wysokie to są tylko dwie możliwości,albo zatkany powrót lub któryś z wtryskiwaczy nie pracuje lub pracuje zle i nie wtryskuje paliwa do cylindra,oczywiście przy sprawnych zaworach regulacji ciśnienia paliwa na pompie

JohnLenin
03-07-2013, 21:12
podstawa to podgląd parametrów,skoro masz ciśnienie na listwie za wysokie to są tylko dwie możliwości,albo zatkany powrót lub któryś z wtryskiwaczy nie pracuje lub pracuje zle i nie wtryskuje paliwa do cylindra,oczywiście przy sprawnych zaworach regulacji ciśnienia paliwa na pompie

Dalej do końca nie wiem co mu dolega, jutro prawdopodobnie magik porówna parametry z innym focusem, to może coś się wyjaśni. Na razie podejrzenie pada na czujnik pompy(ten niewymienialny) lub wtryski.
...Jeszcze z tym ciśnieniem, czy to nie dziwne że nie zawsze jest za wysokie?

JohnLenin
05-07-2013, 20:15
a to jest dobre pytanie. podobnie jak delphi teoretycznie tak, a praktyka pokazuje ze czesto a nawet bardzo czesto nie. co tu duzo mówić poprostu FORD.

jak będzie uzywka to zakładaj i juz.

Wtrysk wymieniony, ale coś nie do końca jest ok. Auto poszarpuje przy depnieciu i nie wiem, czy ma się zaadoptować, czy jest uszkodzony. Dzwoniłem do 3 Aso i w pierwszym usłyszalem, że trzeba kodować, w drugim że nie, a w trzecim że tak, lub nie, jeśli to zrobię to odrazu będzie dobrze jeździł, jeśli nie, to po 100km. Komu wierzyć, na wtryskach nie widać żadnych kodów.

gucioj
05-07-2013, 20:35
Jeśli masz ten sam nr wtrysku to nic nie musisz kodować.

JohnLenin
05-07-2013, 21:10
Jeśli masz ten sam nr wtrysku to nic nie musisz kodować.

Mam wtrysk o takim samym symbolu, czyli 4M5Q-9F593-AD. Czyli może być uszkodzony? no to będę musiał reklamować.

gucioj
06-07-2013, 00:01
Kolego jak już stawiasz na wtryski to tak jak już mówiłem wcześniej, powyjmuj je i daj do sprawdzenia na stół. I będziesz miał pewność czy są dobre czy nie. Możliwe że pompa szwankuje lub jeszcze coś innego. Wtryski raczej powinni się odzywać na zimnym silniku a nie na ciepłym.
Jak on odpala, zawsze dobrze? Bez różnicy czy zimny czy ciepły?

JohnLenin
06-07-2013, 05:39
Kolego jak już stawiasz na wtryski to tak jak już mówiłem wcześniej, powyjmuj je i daj do sprawdzenia na stół. I będziesz miał pewność czy są dobre czy nie. Możliwe że pompa szwankuje lub jeszcze coś innego. Wtryski raczej powinni się odzywać na zimnym silniku a nie na ciepłym.
Jak on odpala, zawsze dobrze? Bez różnicy czy zimny czy ciepły?

Odpala bdb, na zimnym i ciepłym silniku. Dziś rano po odpaleniu skaczą obroty, dusi się w czasie jazdy, także do reklamacji.

JohnLenin
07-07-2013, 08:45
podstawa to podgląd parametrów,skoro masz ciśnienie na listwie za wysokie to są tylko dwie możliwości,albo zatkany powrót lub któryś z wtryskiwaczy nie pracuje lub pracuje zle i nie wtryskuje paliwa do cylindra,oczywiście przy sprawnych zaworach regulacji ciśnienia paliwa na pompie
Może głupie pytanie jeszcze zadam, ale...:oops: Czy bez wyjmowania wtryskiwaczy, można określić, czy któryś nie kuleje? Chodzi mi o stetoskop? Słuchałem moich wtrysków i dla porównania w Audi A4 1.9 110KM i w A4 na każdym wtrysku było słychać takie cykanie, a w mojej Foce jest podobnie z tym że na 2 wtrysku od strony rozrządu praktycznie nie słychać takiego cykania.

pit76
07-07-2013, 11:05
no ale Audi to nie CR, zwykłe wtryski lub pompki
zrób próbę przelewową,korekcja wtyskiwaczy na kompie

zaksiu1985
07-07-2013, 11:58
Nie ma to jak porównywać A4 z pompą VEi z jednym wtryskiwaczem sterującym, z CR ...

Dlatego zawsze powtarzam żeby nie robic czegos o czyn sie nie wie.

Kto Ci powiedział zeby porównać z A4?

Próba przelewowa w Siemensie nic nie da bo wyjdzie dobrze.
Mozna próbowac po przez komputer ale daje moze 10% ze sie znajdzie.

Siemensa da sie sprawdzic tylko na stole i to jeszcze trzeba wiedziec jak sprawdzac te wtryski, bo jak sie bedzie sprawdzac jak boscha czy delphi to mimo ze wtrysk jest uszkodzony to wyjdzie dobrze na stole.

gucioj
07-07-2013, 13:13
dlatego już pisałem o sprawdzeniu na stole ale tak naprawdę to wątpię że obroty falują przez wtryski :(

JohnLenin
07-07-2013, 13:27
dlatego już pisałem o sprawdzeniu na stole ale tak naprawdę to wątpię że obroty falują przez wtryski :(
Tutaj coś na temat stetoskopu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12495124#12495124

JohnLenin
08-07-2013, 19:23
Oto jak pracuje silnik tdci, parę razy dodaje gazu, co słychać http://ulub.pl/99eAbRQ3ln/wtrysk-zle

gucioj
09-07-2013, 10:22
Kolego wtryski bardzo twardo pracują ale jak dla mnie to tam coś jeszcze słychać, tylko co? Możesz obsłuchać stetoskopem skąd najbardziej dochodzi ten odgłos tylko to najlepiej w dwie osoby, jedna dodaje gazu a druga słucha.

JohnLenin
09-07-2013, 10:47
Kolego wtryski bardzo twardo pracują ale jak dla mnie to tam coś jeszcze słychać, tylko co? Możesz obsłuchać stetoskopem skąd najbardziej dochodzi ten odgłos tylko to najlepiej w dwie osoby, jedna dodaje gazu a druga słucha.
Głośno -twardo pracują pewnie wtryski z powodu za wysokiego ciśnienia. Słychać takie pukania, ale ciężko określić z kont. Zmieniałem jakiś czas temu 2mas na 1mas, ale wcześniej, też tak pracował, tylko po wymianie na 1mas słychać to głośniej, nie wiem dlaczego, może z powodu braku dźwięku z 2masy, która strasznie hałasowała.

pit76
09-07-2013, 20:36
zdejmij pasek osprzętu,wtedy będzie słychać sam silnik,może koło pasowe(tłumik drgań)hałasuje

gucioj
09-07-2013, 22:09
zdejmij pasek osprzętu,wtedy będzie słychać sam silnik,może koło pasowe(tłumik drgań)hałasuje

Myślę że kolega już dawno to zrobił i wykluczył napinacz itp.( chyba że żle myślę):P
Poza tym auto jest słabsze i nierówno pracuje więc problem i tak jeszcze jest w czymś innym. Słyszałem że pompy siemens w 1.8 Tdci też potrafią stukać i ja raczej szedłbym tym tropem ale to jest tylko moje zdanie.

JohnLenin
09-07-2013, 22:22
Myślę że kolega już dawno to zrobił i wykluczył napinacz itp.( chyba że żle myślę):P
Poza tym auto jest słabsze i nierówno pracuje więc problem i tak jeszcze jest w czymś innym. Słyszałem że pompy siemens w 1.8 Tdci też potrafią stukać i ja raczej szedłbym tym tropem ale to jest tylko moje zdanie.

Nie spr. napinacza, ale napinacz powodował by taką nierównomierną prace, jakby nie na wszystkie gary i to tylko jak jest silnik gorący po jeździe i postoi po zgaszeniu z pół godz?
Auto nie jest słabsze, jak tak tłucze, to po ruszeniu i przejechaniu z 1km normalnie pracuje.

gucioj
09-07-2013, 22:42
Odpala bdb, na zimnym i ciepłym silniku. Dziś rano po odpaleniu skaczą obroty, dusi się w czasie jazdy, także do reklamacji.
Tutaj kolego pisałeś że się dusi wiec myślałem że jest słabsze.
Ściąg pasek i zobacz czy się nic nie zmienia tylko tyle że mała dwumasa może stukać i bez paska ale wykluczysz napinacz i alternator.

JohnLenin
09-07-2013, 22:48
Tutaj kolego pisałeś że się dusi wiec myślałem że jest słabsze.
Ściąg pasek i zobacz czy się nic nie zmienia tylko tyle że mała dwumasa może stukać i bez paska ale wykluczysz napinacz i alternator.
Zrobiłem podmiankę wtrysku, który miał być sprawny, a okazał się uszkodzony i wtedy się dusił. Zmieniłem na swój i wtedy jest ok(oczywiście w czasie jazdy)

JohnLenin
18-09-2013, 10:46
Witam. Jak uważacie, czy próba przelewowa we wtryskiwaczach Siemensa, może wskazać rzeczywiście, uszkodzenie danego wtrysku/wtrysków?
Auto było testowane na przelewach w tym momencie, kiedy źle pracuje. Silnik pracował do chwili ok 10min gdy po jednej z menzurek było widać, że jest o wiele więcej ropy. Wyszło tak, od strony rozrządu, 1- 55ml. 2- 80ml. 3-40ml. 4-40ml. Według mechanika 2 wtrysk wyraźnie przelewa i wygląda, że to właśnie on powoduje złą pracę silnika. Jak sądzicie, można targnąć się po takim sprawdzeniu, na wymianę wtrysku drugiego?

pit76
18-09-2013, 13:57
bez kosztowo zamień wtrysk 2 na 3 i jeszcze raz próba przelewowa
Np. słabsza kompresja na 2 cylindrze także zwiększy przelew na wtrysku przy jego pełnej sprawności

Boblo
18-09-2013, 14:06
Np. słabsza kompresja na 2 cylindrze także zwiększy przelew na wtrysku przy jego pełnej sprawności
Kompresja nie ma bezpośredniego wpływu na przelewy. Wprawdzie teoretycznie ma to jakieś przełożenie ale różnica będzie niemierzalna przy próbie przelewowej i nie powinna być podstawą do wyciągania konkretnych wniosków.

JohnLenin
18-09-2013, 18:50
Popytałem tu i tam, jeden fachowiec z zakładu gdzie "bawią" się z układami wtryskowymi, pompami powiedział, że z wtryskami Siemensa wygląda to tak, że wtrysk może przelewać, a będzie dobry, inny będzie ok na przelewach, a może być zwalony. Nie wiem, czy w to wierzyć?

Boblo
18-09-2013, 22:01
Wierzyć. Tak jest ze wszystkimi,.. nie tylko siemensami.
Próba przelewowa to taki test co niewiele o wtrysku powie. Chyba, że wtrysk ewidentnie przelewa. To wiadomo , że do d...

JohnLenin
19-09-2013, 07:37
Wierzyć. Tak jest ze wszystkimi,.. nie tylko siemensami.
Próba przelewowa to taki test co niewiele o wtrysku powie. Chyba, że wtrysk ewidentnie przelewa. To wiadomo , że do d...

No właśnie jeden z wtrysków, chyba ewidentnie przelewa, tak jak wcześniej pisałem, 1- 55ml. 2- 80ml. 3-40ml. 4-40ml. Jeszcze taka ciekawostka, może to śmieszne, ale przez stetoskop właśnie 2wtrysk bardzo słabo słychać, a na pozostałych wyraźnie słychać "cykanie". Może wrysk 2 jest przytkany?

cd. Niestety podmiana nic nie dała.

tomek st
23-09-2013, 14:17
Ja ostatnio, niestety doświadczyłem awarii jednego z wtrysków, ale sytuacja była nieco inna. Co jakiś czas wyskakiwała mi usterka silnika, samochód tracił moc i mocno telepał sie silnik na jałowym, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy i tak raz na może kilkaset km. Później coraz częściej i w końcu praktycznie nie dało sie jechać. Po diagnostyce wyskoczył błąd, chyba przerwa na trzecim wtryskiwaczu, diagnoza jednego fachury, że to może być problem z wtyczką od wtryskiwacza była błędna.
Okazało się, że jednak wtrysk, a dokładnie uszkodzona cewka wtryskiwacza (niestety z nim zespolona i niewymienialna oddzielnie) która raz go załączała, raz nie po wymianie samochód odżył i chodzi jak trzeba.
Po tym doświadczeniu mogę stwierdzić, że wtryski i cały układ Siemensa to jedna wielka mina, nie dlatego że się psuje tylko że naprawiać regenerować się nie da, używek mało, niewiele fachowców chce się tym bawić, a nowe kosztuje nieprzyzwoite pieniądze.
JohnLenin nie wiem skąd dokładnie jesteś, ale akurat mnie ta awaria dopadła w podkarpackim dokładnie w Kolbuszowej, dzięki pomocy jednego bardzo uczynnego człowieka, (jednego z warsztatów w Kolbuszowej, nie zajmującego się dieslami) który stracił pół dnia obdzwaniając szroty, warsztaty i znajomych w okolicy 60km udało mi się w efekcie dotrzeć do Warszawy :)
Pozdr

JohnLenin
23-09-2013, 18:42
Ja ostatnio, niestety doświadczyłem awarii jednego z wtrysków, ale sytuacja była nieco inna. Co jakiś czas wyskakiwała mi usterka silnika, samochód tracił moc i mocno telepał sie silnik na jałowym, po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy i tak raz na może kilkaset km. Później coraz częściej i w końcu praktycznie nie dało sie jechać. Po diagnostyce wyskoczył błąd, chyba przerwa na trzecim wtryskiwaczu, diagnoza jednego fachury, że to może być problem z wtyczką od wtryskiwacza była błędna.
Okazało się, że jednak wtrysk, a dokładnie uszkodzona cewka wtryskiwacza (niestety z nim zespolona i niewymienialna oddzielnie) która raz go załączała, raz nie po wymianie samochód odżył i chodzi jak trzeba.
Po tym doświadczeniu mogę stwierdzić, że wtryski i cały układ Siemensa to jedna wielka mina, nie dlatego że się psuje tylko że naprawiać regenerować się nie da, używek mało, niewiele fachowców chce się tym bawić, a nowe kosztuje nieprzyzwoite pieniądze.
JohnLenin nie wiem skąd dokładnie jesteś, ale akurat mnie ta awaria dopadła w podkarpackim dokładnie w Kolbuszowej, dzięki pomocy jednego bardzo uczynnego człowieka, (jednego z warsztatów w Kolbuszowej, nie zajmującego się dieslami) który stracił pół dnia obdzwaniając szroty, warsztaty i znajomych w okolicy 60km udało mi się w efekcie dotrzeć do Warszawy :)
Pozdr
Tomek, cieszył bym się gdyby pojawił się konkretny błąd, wtedy naprawa i jazda:pomysl: a tak to szukanie nie wiadomo czego.

dario07
27-09-2013, 19:13
Sprawdzałem ceny nowych wtryskiwaczy , w ASO 1,650
w Piekarach Śl. u Adamczyka 1,050, u Góry w Częstochowie 800 netto

jaculek63
27-09-2013, 21:02
Sprawdzałem ceny nowych wtryskiwaczy , w ASO 1,650
w Piekarach Śl. u Adamczyka 1,050, u Góry w Częstochowie 800 netto

Zapytaj tu moze mają taniej
http://allegro.pl/wtryskiwacz-wtryski-kuga-s-max-mondeo-focus-2-0-i3521586495.html

Jak do 2,0 maja taniej to może do 1,8 też dostaniesz.

dario07
02-10-2013, 17:20
Tu gdzie link 1,620pln -20%

marcin8087
29-01-2016, 11:38
Dzwoniłem jakiś czas temu do firmy Bradford czy jakos tak i u nich cena za sztukę to 1000 zł


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bartek2504
07-03-2016, 18:30
Panowie czy demontaz wtrysku w mondku 1.8tdci jest skomplikowany? Kilka dni temu mialem dziwna sytuacje, auto nagle przestalo jechac - dochodzil do max 2.5 tys obrotow, w lusterku czarna chmura, odrazu na stacje wlalem STP do pelnego baku (dzien wczesniej zatankowalem pod korek), problem jak zniknal tzn mam dziwne wrazenie ze przerywa w ok 3 tys obrotow, nawiasem mowiac ciezko to okreslic. Auto pali noromalnie, checka brak. Podlaczylem do forscana i wybilo mi kilka bledow min usterka wtryskiwacza na 2 cylindrze - niestety przewod elm nie jest przerobiony i korzystam z tego softu tylko w wersji demo.
W weekend mam trase ponad 1k km i nie chcialbym stanac gdzies w polu, z gory dzieki za sugestie

AndreL1970
22-05-2016, 11:11
Witam.

Gdzie można tanio kupić nowe, ale nie nowe jako regenerowane, wtryski Siemensa VDO do Mondeo MK4 1.8 TDCI 100KM? Niestety chyba kończą swój żywot :(, chociaż co dziwne poprzedni właściciel w czerwcu 2014r rzekomo wymienił wszystkie 4 sztuki a jeździł ponoć na V-Power. Jeżeli można to proszę o lokalizację zakładu / sklepu / firmy i cenę za sztukę.

Dziekuję:lol:

piotrek305
22-05-2016, 17:38
Witam.

Gdzie można tanio kupić nowe, ale nie nowe jako regenerowane, wtryski Siemensa VDO do Mondeo MK4 1.8 TDCI 100KM? Niestety chyba kończą swój żywot :(, chociaż co dziwne poprzedni właściciel w czerwcu 2014r rzekomo wymienił wszystkie 4 sztuki a jeździł ponoć na V-Power. Jeżeli można to proszę o lokalizację zakładu / sklepu / firmy i cenę za sztukę.

Dziekuję:lol:

jaki przebieg ma samochód ?

AndreL1970
22-05-2016, 17:43
jaki przebieg ma samochód ?
Teoretycznie 168 tys. Dlaczego teoretycznie? Import z Belgii w 2011r. Nie wiadomo jaki byl stan licznika bo poprzedni wlasciciel kupil go od handlarza, ktory go sprowadzil. Najprawdopodobniej korygujac licznk.

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

piotrek305
22-05-2016, 17:58
Teoretycznie 168 tys. Dlaczego teoretycznie? Import z Belgii w 2011r. Nie wiadomo jaki byl stan licznika bo poprzedni wlasciciel kupil go od handlarza, ktory go sprowadzil. Najprawdopodobniej korygujac licznk.

Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka

hehe 168kkm rozumiem liczone na jedną oś :) jak padły wtryski, teraz jeszcze raz to 300kkm to ma na dotyk..

piotrekbp
20-06-2016, 19:15
Witam,

Czy montował już ktoś regenerowane wtryski piezoelektryczne Siemensa?
Podobno jest od jakiegoś czasu możliwość regeneracji tych wtrysków ale nie wiem czy warto pchać się w regenerację ?

AndreL1970
21-06-2016, 15:53
Tak, mam zregenerowane 4 szt. Samochód chodzi ciszej, jest zrywniejszy, co do spalania to nie wiem bo dopiero 270 km przejechałem. Gwarancja na 2 lata.

kuba
21-06-2016, 16:17
Tak z ciekawosci-daj namiar dla potomnych i napisz jaki koszt imprezy.

AndreL1970
21-06-2016, 19:58
Robiłem w Carosie we Wrocławiu. Za całość zapłaciłem 3.650,00 zł z tego regeneracja wtrysków 3.247,20 zł robione w Jaworznie w Turbo-Tec. Nowe oringi, spinki i filtr paliwa.

piotrek305
22-06-2016, 07:29
Robiłem w Carosie we Wrocławiu. Za całość zapłaciłem 3.650,00 zł z tego regeneracja wtrysków 3.247,20 zł robione w Jaworznie w Turbo-Tec. Nowe oringi, spinki i filtr paliwa.

i wszystko jest teraz ok ? nic nie kopci itp ? jakie objawy były ?

to na oryginalnych częściach ?

kuba
22-06-2016, 11:23
Kupa kasy, dobrze że moje pomimo 235 tkm nie dymią i chodzą OK- ciekawe ile standardowo wytrzymują te wtryski.

piotrek305
22-06-2016, 14:26
myślę, ze 300 tys - 350 tys na dobrym paliwie powinny wytrzymać..

ukiuki
23-06-2016, 12:11
Problemem-głównym-tych wtrysków nie jest paliwo ( oczywiście w granicach rozsądku) ale "pizoelektryka". Kwestia szczęścia są takie co wytrzymają 300kkm a niektóre rozsypią sie po 100kkm

AndreL1970
24-06-2016, 15:46
i wszystko jest teraz ok ? nic nie kopci itp ? jakie objawy były ?

to na oryginalnych częściach ?

Nie kopcił. Najgorszym objawem była nierównomierna praca silnika. tzn. Jadę np. 90 km/h a on nagle zwalnia albo przyspiesza. Myślałem, że to pedał gazu lecz niestety (koszt) były to wtryski, które podawały paliwo w sposób dość losowy. Potrafił też zwiększać obroty po zdjęciu nogi z gazu. Można było w coś przywalić o ile się nie zahamowało.
Czy na oryginałach? Tego nie wiem ale zapewniano mnie, że kupili stół Siemensa i mają oryginalne końcówki wtrysków. Zaznaczam, że Caros zrobił tę operację na moją prośbę.

maciek20038
02-07-2016, 09:36
Niestety i ja mam 2 wtryski do wymiany. Pytanie czy w Bosch service maja nowe czy to regenerowane ??
cena po 800 zł jest ok w carsie chca 1460 zł

piotrek305
03-07-2016, 22:21
Niestety i ja mam 2 wtryski do wymiany. Pytanie czy w Bosch service maja nowe czy to regenerowane ??
cena po 800 zł jest ok w carsie chca 1460 zł

przy jakim przebiegu ?

maciek20038
04-07-2016, 10:18
140 tys tylko w moim przypadku prawdopodobna przyczyna to jakosc paliwa

piotrek305
04-07-2016, 10:47
140 tys tylko w moim przypadku prawdopodobna przyczyna to jakosc paliwa

przebieg pewny ?

mrdominik
04-07-2016, 11:14
U mnie padły przy 209kkm, ale nie była to ich wina, pompa zaczęła się łuszczyć i siać opiłkami :/

piotrek305
04-07-2016, 11:49
U mnie padły przy 209kkm, ale nie była to ich wina, pompa zaczęła się łuszczyć i siać opiłkami :/

w 2.0 TDCI 140KM ?

mrdominik
04-07-2016, 12:01
Tak

maciek20038
04-07-2016, 12:35
Czy orginalny tego nigdy nie wiesz ja bym tam dołozył z 50 tys tak dla zasady.
W firmie skody padały na wtryski po 70 tys .
Ale do rzeczy pojezdzilem troche w weekend i już wszystko mam.
Nowe wtryski w ASO 1750
Cars 1450 po zniżkach max 1050
regeneracja od 150 do 700 zł myją wymieniają koncówki nie wiem na ile to starcza.
W niemczech podobne ceny może trochę taniej
W bosch serwis Łódź powiedzieli mi 1000 zł za wtrysk ale oni tez pewnie mają regenerowane.Aczkolwiek mówią że nowe.
Ale wszyscy mi wspólnie odpowiedzieli że te wtryski wrażliwe są na nasze paliwo a mianowicie na brak siarki która to smarowała pompy i wtryski.
Jedyna rada to lać 250 ml oleju 2T na 50 litrów paliwa.
I tez to uczyniłem i jak wyskakiwał mi błąd na 6 biegu przy obrotach 2500 tys to dzis po przejechaniu 150 km nic takiego nie miało miejsca.Na pewno silnik jest cichszy.Co dalej zobaczymy

piotrekbp
07-07-2016, 13:42
Ja jednak nie będę regenerował bo stosu piezoelektrycznego regenerować się nie da a to u mnie siadło teraz tylko siedzę i liczę czy nowy czy używany ale chyba skłonię się ku tej drugiej opcji bo pusto w portfelu...:(

maciek20038
09-07-2016, 09:42
Po przejechaniu 2 pełnych baków z olejem 2 T u mnie na razie brak usterki silnika.
Piotrek jak masz pewne wtryski to bierz. Ja szukalem z okolic \Lodzi i nie ma nic.
Czesto z rozbitka mozna cos dobrego wyciagnac jak tylko masz pewne zrodlo i dadza gwarancje rozruchowa to najkorzystniejsza opcja

Matius86
15-07-2016, 22:18
Koledzy mam problem i pytanko Ford Mondeo MK4 2008 221tys km. dzisiaj zauważyłem wyciek z jednego z wtryskiwaczy a dokładnie żona przyjechała po mnie do pracy stanęła na parkingu zmieniliśmy się miejscem i pojechaliśmy do Kaufland i jadąc czuć było dziwny zapach zatrzymałem się i spojrzałem pod maskę i okazało się że mam wyciek ropy z wtryskiwacza niżej zdjęcie z miejsca które ciekło. http://matius86.ct8.pl/forum/wtrysk.jpg.
Wyczyscilem zalane otwory i odpalilem raz jeszcze by stwierdzić czy to to. I tak też było jak na zdjeciu. Wzialem klucz 13 i dokrecilem ta śrubę na miejscu znów wyczyscilem i teraz spokoj. Wróciliśmy do domu co chwilę się zatrzymując i sprawdzając czy nie cieknie ale okazało się że jest sucho. Teraz moje pytanie czy mam się szykować na wymianę wtryskiwaczy? Wiem że najlepiej wszystkie ale czytałem że można jeden wymienić i jak znajdę ten sam symbol to nie musze nic kodowac. Czy na razie dać sobie spokój do czasu kiedy znów nie zacznie cieknac? Dodam ze nic się nie działo samochód nie tracił mocy, nie trzymał na wysokich obrotach, spalanie na postoju pokaUje takie jak zawsze... Proszę o pomoc i radę...

MondeQ by Matius86

radekrogo
16-07-2016, 16:38
Po przejechaniu 2 pełnych baków z olejem 2 T u mnie na razie brak usterki silnika.
Piotrek jak masz pewne wtryski to bierz. Ja szukalem z okolic \Lodzi i nie ma nic.
Czesto z rozbitka mozna cos dobrego wyciagnac jak tylko masz pewne zrodlo i dadza gwarancje rozruchowa to najkorzystniejsza opcja
Na dłuższą metę to lanie oleju 2T to musi DFP dobijać, co nie ?

jarowo
17-07-2016, 09:44
Akurat silnik 1.8 TDCI nie posiada DPF.

maciek20038
30-07-2016, 17:05
i juz wszystko sie uspokoilo . Co nie zmienia postaci rzeczy ze musze wtryski wymienic ale jest duzo lepiej

czeslaw555
01-08-2016, 07:16
Na dłuższą metę to lanie oleju 2T to musi DFP dobijać, co nie ? nie zauważyłem, nie czułem... miałem Citroena C5 III którym przejechałem ok 100 tys.km z 2T. Teraz po wielu set tys.km. (różnymi autami) leję 2T do baku co 5-7 tankowanie i wg. mnie to wystarcza.

romdyd
30-08-2016, 07:20
Witam
Mam 1,8 TDCI z 250 tkm i generalnie nie narzekam, ale od pewnego czasu przy dodawaniu gazu mam chmurę czarnego dymu za sobą. Ponieważ z dwa lata temu sprawdzałem wtryski i wychodziło, że jeden jest słabszy - stawiam na moje piezoelektr. Siemensa. Znalazłem ofertę na OLX za 380 zł regenerację w Stanowicach (Diesel Serwis ul. Zwycięstwa), ale zastanawiam się czy warto i jak z rzetelnością firmy. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie?

Rafał A.(antek)
30-08-2016, 07:30
Wzialem klucz 13 i dokrecilem ta śrubę na miejscu
I tym sposobem usunąłeś usterkę.
Tam jest wkręcana końcówka, dokręcenie uszczelnia i finał

Bump: ale od pewnego czasu przy dodawaniu gazu mam chmurę czarnego dymu za sobą
sprawdz dolot wpierw na szczelność
. Siemensa. Znalazłem ofertę na OLX za 380 zł regenerację
z mojej wiedzy piezo na razie nikt nie regeneruje z powodzeniem, ale może sie coś zmieniło.

jendrusi85
04-09-2016, 20:58
Witam
Mam 1,8 TDCI z 250 tkm i generalnie nie narzekam, ale od pewnego czasu przy dodawaniu gazu mam chmurę czarnego dymu za sobą. Ponieważ z dwa lata temu sprawdzałem wtryski i wychodziło, że jeden jest słabszy - stawiam na moje piezoelektr. Siemensa. Znalazłem ofertę na OLX za 380 zł regenerację w Stanowicach (Diesel Serwis ul. Zwycięstwa), ale zastanawiam się czy warto i jak z rzetelnością firmy. Czy ktoś ma może jakieś doświadczenie w tym temacie?

Witam. Też się zastanawiam nad zakupem wtrysku do mojego mondeo w tej firmie. Romdyd czy już coś z nimi ustalałeś? Może ktoś zna inne sprawdzone miejsca gdzie można kupić taki wtryskiwacz.

Slawekpodkon
27-12-2016, 20:31
A jakie są w 1.6 tdci 115 km z 2013 roku ?

marcin2105
02-03-2017, 08:57
A w 1.6 tdci 95 km z 2014 roku?

mitokar
12-04-2017, 09:00
Ja w moim Mondeo MK4 1.6 TDCi z 2011 r. (115 KM) mam Siemens A2C59513556. Jestem właśnie na etapie rozważania czy kupować używki czy szukać rozsądnej regeneracji, jeśli to w ogóle możliwe. Wczoraj okazało się, że dwa wtryskiwacze mi leją, co spowodowało spadek mocy i większe zużycie paliwa. Dodam, że sytuacja nastąpiła po wymianie pompy CR i diagnostyce wtryskiwaczy w BOSCH DIESEL SERVICE MATKOWSKI. Z badania na stole wyszło, że dwa wtryskiwacze są poza normatywnymi zakresami, ale nie ma tragedii, natomiast po zamontowaniu w aucie wraz z "nową" pompą CR, zaczęły się problemy, które wczoraj zostały potwierdzone.

piotrek305
12-04-2017, 09:28
Ja w moim Mondeo MK4 1.6 TDCi z 2011 r. (115 KM) mam Siemens A2C59513556. Jestem właśnie na etapie rozważania czy kupować używki czy szukać rozsądnej regeneracji, jeśli to w ogóle możliwe. Wczoraj okazało się, że dwa wtryskiwacze mi leją, co spowodowało spadek mocy i większe zużycie paliwa. Dodam, że sytuacja nastąpiła po wymianie pompy CR i diagnostyce wtryskiwaczy w BOSCH DIESEL SERVICE MATKOWSKI. Z badania na stole wyszło, że dwa wtryskiwacze są poza normatywnymi zakresami, ale nie ma tragedii, natomiast po zamontowaniu w aucie wraz z "nową" pompą CR, zaczęły się problemy, które wczoraj zostały potwierdzone.

pompa, wtryski, ile tam masz nalatane, że to wszystko poszło ?

mitokar
12-04-2017, 10:48
Auto kupiłem z przebiegiem 99 tyś (ściągnięty z Niemiec, dokumenty potwierdzające przebieg dość wiarygodne, ale cholera wie...). Problemy pojawiły się po chiptunnigu i wymianie płynów i filtrów, w szczególności filtra paliwa. Najpierw poleciała pompa w dość nietypowy sposób - na zimnym silniku auto odpalało bez problemu, na ciepłym już nie chciało - błędy wskazywały na zbyt niskie ciśnienie. Pompa poszła do sprawdzenia i tu zaczyna się mały dramacik serwisu - ze stołu zeszła jako sprawna, a po zamontowaniu problem pozostał. Odpuściliśmy sobie pomysł regeneracji, bo serwis chciał na początku sprawdzić, dlaczego taki błąd popełnili. Kupiłem używkę, a stara pompa pójdzie do serwisu jako przedmiot dydaktyczny. Podobno pompa od środka jest czarna fabrycznie i bardzo ciężko ocenić stopień zużycia...:<