Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Szpilki / śruby kół do stalowych felg


Mari@
12-11-2012, 16:29
Heja.

Założyłem stalowe felgi KFZ z zimówkami, przykręciłem je śrubami pływającymi z felgi alu. Wygląda to wujowo nie mówiąc o dopasowaniu. Wydaje mi się, że powinny być inne śruby - tylko jakie? Czy wystarczy zdjąć tą podkładkę (nie wiem nawet czy się da, nie próbowałem) czy musi być inna śruba?
Jakie powinny być - stożkowe czy kuliste?

Na allegro jest coś takiego:
http://allegro.pl/sruby-kola-stal-alu-sharan-galaxy-alhambra-trans-i2757010625.html
lub:
http://allegro.pl/sruby-do-felg-vw-sharan-t4-alhambra-galaxy-i2773518396.html
Podejdzie to?

Tutaj:
http://srubydofelg.pl/modele-samochodow/volkswagen/sharan/cat_229.html
niby do Sharana :) jak wejdziesz dalej to nie, no i klucz 17 zamiast 19mm.

Łewap30
12-11-2012, 16:55
Do felg stalowych powinny być śruby kuliste. Chociaż tak na dobrą sprawę jak byś dał stożkowe to pewnie nic by się nie stało. Ale oryginał to kuliste. Te z linku pierwszego będą dobre. PS podkładek ze śrub do felg aluminiowych się nie ściąga.

wojtekn
12-11-2012, 23:00
I w MK1 i MK2 są jedne śruby do stalówek i aluminiowych felg, te same. :)

Mari@
12-11-2012, 23:20
I w MK1 i MK2 są jedne śruby do stalówek i aluminiowych felg, te same. :)

Za "Sam naprawiam... " str. 213 do modelu V.2000 są kuliste 701 601 139 B
od VI.2000 są kuliste z pierścieniem oporowym 7M3 601 139 B.

Mam z pieścieniem oporowym, tylko że na cienkiej stalowej feldze wyglądają na odstające, a w alu się chowają. Dlatego mi to nie pasuje :)

wojtekn
12-11-2012, 23:24
Nie precyzyjnie napisałem. :lol: Do MK1 szły jedne a do MK2 drugie. Lecz obojętnie o którym modelu mówimy do stalówek i alu ma te same. ;)

nomi9
14-11-2012, 17:00
Do alu i Stalowych są te same pod warunkiem że są oryginalne fordowskie

bartixr
15-11-2012, 13:09
kończąc spory.
oryginalne felgi SGA są przykręcane na kulę, w Seatach mozę się zdarzyc pod klucz 17 w fordach pod klucz 19.
Rozmiar M14x1,5

Współczesne aftermarketowe aluminiowe felgi są pod śrubę o łbie stożkowym.

Sprawdźcie aby śruby w każdym kole miały jednakową długość (wpływa na wyważenie) oraz gwint wkręcał się w piastę na przynajmniej 1 cm.