Zobacz pełną wersję : Typy silników FORD


wojtekn
17-11-2012, 12:42
Silniki benzynowe

OHC - Czterocylindrowy silnik rzędowy z górnym wałkiem rozrządu

DOHC - Czterocylindrowy silnik rzędowy z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 8 zaworami

DOHC-16V - Czterocylindrowy silnik rzędowy z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami

V6 SOHC- Silnik V6 6-cylindrowy z pojedyńczymi górnymi wałkami rozrządu

V6 - Silnik FOG V6 6-cylindrowy OHV z hydraulicznymi lub mechanicznymi popychaczami

Duratec-SCI (MI4) - Czterocylindrowy silnik rzędowy z 16 zaworami dwoma górnymi wałkami rozrządu z napędem łańcuchowym i bezpośrednim wtryskiem beznyny, i wyjątkowo wysokim współczynniku sprawności i niewielkim zużyciu paliwa, z zapłonem bezpośrednim

Duratec-16V - Czterocylindrowy silnik rzędowy z elektronicznie sterowaną przepustnicą (montowany już pod nazwą Zetec-SE)

Duratec-16V Ti-VCT - Czterocylindrowy silnik rzędowy ze sterowanym elektronicznie, podwójnym, niezależnym przestawianiem faz rozrządu dla wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych

Duratec-HE (MI4) - Czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z 16 zaworami, dwoma górnymi wałkami rozrządu napędzanymi łańcuchem

Duratec-VE Silnik V6 sześciocylindrowy z aluminium z hydraulicznymi popychaczmi i 24 zaworami

Duratec-8V - Czterocylindrowy silnik rzędowy 1,3 I/1,6 I zamontowanym poprzecznie, z górnym wałkiem rozrządu i przepływem poprzecznym

Duratec-ST 2.0 L Silnik Zetec-E o zwiększonej mocy

Duratec-RS 2.0 L Silnik Zetec-E o zwiększonej mocy

Duratec-ST 2.5 L Pięciocylindrowy silnik rzędowy z 20 zaworami, elektronicznie sterowanym podwójnym przestawieniem faz rozrządu i turbosprężarką

Duratec-ST 3.0L - Silnik 3.0 I V6, silnik 2.5 I Duratec-VE o zwiększonej mocy i pojemności skokowej

Duratec-SE 3.0L - Silnik 3.0 I V6, silnik 3.0 I Duratec-ST o zredukowanej mocy

Zetec-E - Czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z 16 zaworami i niewielką emisją szkodliwych składników sspalin

Zetec-SE - Czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z aluminium 16 zaworami i niewielką emisją szkodliwych składników sspalin

Zetec-S VCT - Czterocylindrowy silnik rzędowy DOHC z aluminium 16 zaworami i niewielką emisją szkodliwych składników spalin i układem zmiennych faz rozrządu (VCT)

Endura-E - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHV z wyjątkowo duzym zawirowaniem i niewielką emisją szkodliwych składników sspalin (EEC 96)

CD-V6 - Bardziej kompaktowy silnik V6 sześciocylindrowy DOHC z kątem pochylenia cylindrów 15 stopni i tylko jedną głowicą cylindrów

CD-V6 24 V - Silnik V6 sześciocylindrowy DOHC z hydraulicznymi popychaczami, 24 zaworami i dwoma górnymi wałkami o zmiennych fazach rozrządu

Duratec (FP4) 1.2L - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHc z górnym wałkiem rozrządu

EcoBoost - Czterocylindrowy silnik rzędowy ze sterowanym elektronicznie, podwójnym niezależnym przestawianiem faz rozrządu dla wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych, bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo doładowaniem

Silniki Diesela

Duratorq TDCI (FD4) 1.3L - Silnik czterocylindrowy, rzędowy DOHC, z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego, szyną paliwową i bezpośrednim wtryskiem paliwa

Duratorq TDCI (DV) 1.4/1.6L - Czterocylindrowy silnik rzędowy z aluminiowym blokiem cylindrów, górnym wałkiem rozrządu, dźwigienkami z rolkami z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego i wtryskiem bezpośrednim common rail

Endura-DE (Kent) - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHC 1.8 z wtryskiem pośrednim i niewielką emisją szkodliwych składników spalin (EEC 96)

Endura-DE (TCI) (Kent) - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHC 1.8 z wtryskiem pośrednim, turbospężarką chłodnicą powietrza doładowującego i niewielką emisją szkodliwych składników spalin (EEC 96)

Endura-DI (Kent) - Czterocylindrowy silnik 1.8 z wtryskiem bezpośrednim, turbospężarką chłodnicą powietrza doładowującego

Diesel 1.9L - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHC 1.9 z wtryskiem bezpośrednim, turbospężarką chłodnicą powietrza doładowującego

Diesel 1.9L - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHC 1.9 z pompowtryskiwaczami, turbospężarką chłodnicą powietrza doładowującego

Diesel 2.7L - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHV z wtryskiem pośrednim i turbosprężarką

Diesel 2.7L TI - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHV z wtryskiem pośrednim i turbosprężarką i chłodnicą powietrza doładowującego

DI-Diesel - Czterocylindrowy silnik rzędowy OHV 2.5 z wtryskiem bezpośrednim

Duratorq TDCI (Kent) 1.8L - Czterocylindrowy silnik Turbodiesel 1.8 z wtryskiem common rail, turbosprężarką o zmiennym kącie łopatek kierowniczych i chłodnicą powietrza doładowującego

Duratorq-DI (Puma) - Czterocylindrowy silnik Turbodiesel 2.0/2.4 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami

Duratorq-TDCI (Puma) 2.0/2.4L - Czterocylindrowy silnik Turbodiesel 2.0/2.4 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami i układem wtryskowym common rail

Duratorq-TDCI (Puma) 2.2L - Czterocylindrowy silnik Turbodiesel 2.2 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami z układem wtryskowym common rail, turbospężarką o zmiennym kącie łopatek kierowniczych i chłodnicą powietrza doładowującego

Duratorq-TDCI (DW) 2.0L - Czterocylindrowy zamontowany poprzecznie silnik Turbodiesel 2.0 z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami z układem wtryskowym common rail, koprodukcja firmy Ford i grupy Peugeot-Citroen (PSA)

Duratorq-TDCI (Puma) 3.2L - Silnik 3.2 5-cylindrowy Turbo-Diesel z dwoma wałkami rozrządu, 20 zaworami i układem wtryskowym common rail

Uwaga zawarte tu typy silników są oznaczeniami stosowanymi przez Forda tak jak w specyfikacjach technicznych a nie potocznie używane przez nas. ;)

wojtekjanus
18-11-2012, 17:53
EcoBoost - Czterocylindrowy silnik rzędowy ze sterowanym elektronicznie, podwójnym niezależnym przestawianiem faz rozrządu dla wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych, bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbo doładowaniem

EcoBoost to jest cała rodzina silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem, ruchomymi fazami rozrządu i z turbodoładowaniem - o zupełnie różnych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Generalnie są to cztery podgrupy silników: rzędowa trójka 1,0l, rzędowe czwórki 1,5l, 1,6l i 2,0l oraz V6-tka 3,5l.

https://www.youtube.com/watch?v=qkMAlgy6C0w

Technika EcoBoost została po raz pierwszy zastosowana w Stanach Zjednoczonych w 2009 roku, natomiast w Europie rok później, kiedy te jednostki napędowe zastosowano w Fordzie C-MAX i Grand C-MAX. Silniki tego typu są obecnie oferowane w Europie w Fordach Fiesta, B-MAX, Focus, Mondeo, S-MAX i Galaxy. Na początku 2013 roku silnik EcoBoost trafi do Forda Kugi. Ford właśnie świętuje wyprodukowanie półmilionowego silnika w technice EcoBoost.
Także nowy Transit w USA będzie wyposażany m.in. w silniki EcoBoost V6 biturbo 3,5 l o mocy 310 KM i momencie 542 Nm.(wg normy SAE, nie DIN)
Boost to on będzie na pewno, ale czy Eco - to wątpię... http://emotikona.pl/emotikony/pic/01icon_lol2.gif (http://emotikona.pl/emotikony/)
Przy okazji ciekawostka techniczna: sprężarka w silniku 1,0l EcoBoost kręci się do... 248.000 obr/min. !!! http://emotikona.pl/emotikony/pic/036.gif (http://emotikona.pl)

Do października 2013 roku wyprodukowano na całym świecie dwa miliony jednostek od czasu ich debiutu w 2009 roku. Napędzany dwumilionowym egzemplarzem silnika EcoBoost (jednostka o pojemności 2,0 l) Ford Escape zjechał z linii produkcyjnej amerykańskiej fabryki Forda w Louisville w stanie Kentucky.

Rosnący popyt na silnik 1,0 l EcoBoost w Europie – nagrodzony tytułem "Międzynarodowy Silnik Roku" w latach 2012 i 2013 – spowodował podwojenie zdolności produkcyjnej w niemieckiej fabryce w Kolonii do ponad 1000 sztuk dziennie.
Silnik 1,0 l jest już oferowany w pięciu europejskich modelach Forda, a do roku 2014 będzie obecny w gamie jedenastu modeli. W 2013 roku silnik 1,0 EcoBoost cieszył się rosnącym zainteresowaniem klientów, stanowiąc 43 % sprzedaży Forda B-MAX, 32 % Forda Focus, 26 % Forda Fiesta i 24 % Forda C-MAX i Forda Grand C-MAX.

Silniki EcoBoost przyczyniają się również do dużej popularności Forda Fiesta ST (1,6 l EcoBoost) i Forda Focus ST (2,0 l EcoBoost). 18 % nabywców Forda Kuga wybiera opcję z silnikiem 1,6 l EcoBoost, podczas gdy w tym segmencie z reguły preferowane są jednostki wysokoprężne.

Fabryka w Kolonii rozpoczęła także produkcję jednostki 1,0 l EcoBoost z przeznaczeniem na rynki Ameryki Północnej. Nowy Ford Fiesta 2014, który będzie dostępny w sprzedaży od końca 2013 roku, będzie pierwszym autem oferowanym w USA z silnikiem o pojemności 1 litra, a według wstępnych szacunków ma szansę zdobyć tytuł najbardziej oszczędnego samochodu niehybrydowego w Stanach Zjednoczonych.

__________________________________________________ _________

Na zdjęciach poniżej: z lewej silnik R3, w środku V6, po prawej R4.

http://img14.imageshack.us/img14/511/przechwytywanie1v.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/14/przechwytywanie1v.jpg/)http://img837.imageshack.us/img837/3267/przechwytywanie2x.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/837/przechwytywanie2x.jpg/)http://img805.imageshack.us/img805/7550/przechwytywanie3f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/805/przechwytywanie3f.jpg/)





http://img9.imageshack.us/img9/4153/przechwytywanieuh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/9/przechwytywanieuh.jpg/)

==============================

Więcej o silniku EcoBoost 1,0l niżej, w poście #8...

eMWuGSM
09-12-2012, 15:21
OHC - Czterocylindrowy silnik rzędowy z górnym wałkiem rozrządu

Rodzina: Pinto
Pojemność: 1.3, 1.6, 1.8, 2.0
Ustawianie luzów zaworowych: manualne
Pokrewne: 2.3 Lima, 2.0 Cosworth, 2.0 Cosworth T


DOHC - Czterocylindrowy silnik rzędowy z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 8 zaworami

Rodzina: I4
Pojemność: 2.0
Ustawianie luzów zaworowych: szklanki
Pokrewne: 2.0 16V, 2.3 16V

DOHC-16V - Czterocylindrowy silnik rzędowy z dwoma górnymi wałkami rozrządu i 16 zaworami

Rodzina: I4
Pojemność: 2.0, 2.3
Ustawianie luzów zaworowych: szklanki
Pokrewne: 2.0 DOHC I4 8V

Nota: 2.0, 2.3 DOHC 8V i 16V jest to ta sama rodzina silników zapoczątkowana przez 2.0 DOHC 8V '89 Ford Sierra 115/120PS, różnice w poszczególnych wersjach osprzętu:
- VIS
- Głowica
- Wałki równoważące

V6 - Silnik FOG V6 6-cylindrowy OHV z hydraulicznymi lub mechanicznymi popychaczami

Rodzina: Cologne, Koeln
Pojemność: 2.0, 2.3, 2.4, 2.8, 2.9, 4.0
Ustawianie luzów zaworowych: najczęściej szklanki, 2.4 maualnie
Pokrewne: 2.9 24V Cosworth BOA / BOB

Do tego dodajmy:
Rodzina: Kent / HCS / Endura E
Pojemność: 1.0, 1.1, 1.3
Cechy charakterystyczne:
- R4, 8 zaworów
- Napęd mechanizmu rozrządu: łańcuch
- Sterowanie zaworami: OHV (wałek w kadłubie, popychacze, klawiatura).
- Zasilanie: wtrysk wielopunktowy, wtrysk jednopunktowy, gaźnik.

Rodzina: CVH
Pojemność: 1.4, 1.6, 1.8
Cechy charakterystyczne:
- R4, 8 zaworów
- Naped mechanizmu rozrządu: pasek
- Sterowanie zaworami: OHC
- Zasilanie: gaźnik, wtrysk
Pokrewne: ZETEC

Rodzina: KENT DIESEL
Pojemność: 1.8
Cechy charakterystyczne:
- R4, 8 zaworów
- Naped mechanizmu rozrządu: 2 x pasek (1 do pompy, 1 do zaworów)
- Sterowanie zaworami: OHC
- Zasilanie: pompa wtryskowa Lucas CAV, lub BOSCH
Konfiguracje: N/A 60PS (wolnossący), TC 70PS (doładowany), TC 75PS (doładowany), TCI 90PS (doładowany z chłodnicą międzystopniową powietrza).
Pokrewne: LYNX Diesel

Rodzina: LYNX DIESEL
Pojemność: 1.8
Cechy charakterystyczne:
- R4, 8 zaworów
- Napęd mechanizmu zaworów: 1x pasek (zaowry), 1x lańcuch (pompa)
- Sterowanie zaworami: OHC
- Zasilanie: pompa wtryskowa BOSCH VP44, Lucas
Pokrewne: 1.8 KENT DIESEL
Od: Focus MKI, Fiesta MKV
Występuje również w wariancie 1.8TDCi Common Rail


1.9D = Konstrukcja VAG (TDI).
- R4 8 zaworów
- Napęd mechanizmu zaworów: 1x pasek
- Sterowanie zaworami: OHC
- Zasilanie: pompa wtryskowa BOSCH VP

wojtekjanus
11-12-2012, 17:13
SILNIKI DIESLA (i częściowo benzynowe) W FORDZIE TRANSICIE

1. Rodzina silników 2,4 l YORK
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemności 2,4 l, 8 zaworów, wałek rozrządu w bloku silnika (OHV), napęd rozrządu paskiem zębatym, system wtrysku pośredniego Ricardo Comet, wolnossący.
Produkowany w latach 1972 - 1984, moce 55 i 62 KM.
Była produkowana wersja R6 o pojemności 3,5 l, ale przeznaczona do innych, cięższych pojazdów.
Łącznie w fabryce silników w Dagenham zbudowano ponad 625.000 silników York.

2. Rodzina silników 2,5 DI
Cechy wspólne: silnik R4 o pojemności 2,5 l, 8 zaworów, wałek rozrządu w bloku silnika (OHV), napęd rozrządu paskiem zębatym, wtrysk bezpośredni.
Produkowany w latach 1984-2001 w różnych wersjach, o mocach od 68 do 115 KM, z osprzętem CAV Lucas oraz Bosch (wolnossące) i Lucas Epic (turbo).

3. Od 2000 roku w Transitach stosuje się wyłącznie silniki dieslowskie rodziny Duratorq Puma (oraz benzynowy 2,3 l DOHC/145KM).

4. W Transicie Mk8 który będzie wychodził od 2014 roku z fabryki w Kansas City w USA, ma być montowany silnik diesla 3,2 l /5 cyl. / 185KM/470Nm, który znany jest dobrze w Europie - przedtem z cięższych wersji Transita, a obecnie z terenówki Ranger - jako Duratorq Puma 200KM/470Nm. Ale nie jest nazywany jak pozostałe fordowskie diesle Duratorq, lecz Power Stroke. Silnik ten będzie produkowany w fordowskiej fabryce silników Struandale w Port Elizabeth w Płd. Afryce. Na razie nie podano, czy te silniki pojawią się także w europejskich wersjach Transita Mk8 - jeżeli nie, to wielka szkoda. Silniki 2,2 wydają się nieco za małe do dużych wersji Transita (najcięższy Transit ma DMC 4,5t).


Silnik 2,2 Duratorq do przednionapędowych modeli (wyżej) oraz najnowsza wersja silnika 2,2 do tylnonapędowych Transitów Mk8 (niżej)

http://img842.imageshack.us/img842/3051/2014fordtransitvan3.jpg
http://img829.imageshack.us/img829/728/przechwytywanieii.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/829/przechwytywanieii.jpg/)

======================================
Wykaz wszystkich silników stosowanych w Transitach

https://www.idealengines.co.uk/engine-codes.asp?make_id=15&mo_id=31290&part_id=517&pname=ford-transitdiesel-engine-codes



(całość z opisanym historycznym rozwojem silników Transita w wątku http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114723)

-------------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie 1986-1991:


Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

1593 cm3 1986-1992 LAC 46/62
1593 cm3 1986-1992 LAT 46/62
1994 cm3 1986-1992 N6TS 60/82
1994 cm3 1986-1992 N6T 57/77
1994 cm3 1986-1992 NAT 57/77
1994 cm3 1986-1992 NAW 56/76
1994 cm3 1986-1992 NAX 56/76
1994 cm3 1986-1992 NAV 55/75

2936 cm3 (Essex V6) 1986-1989 BRT 107/145
2935 cm3 (Koln V6) 1989-1995 ------- 112/150 (EFI) (obydwa silniki V6 tylko karetki, policja, straż pożarna - inne wersje specjalne)


2496 cm3 D 1986-1991 4AB 50/68 grube wtryski
2496 cm3 D 1989-1991 4BA 52/70
2496 cm3 D 1989-1991 4BB 52/70
2496 cm3 T 1989-1991 4CA 52/70
2496 cm3 T 1989-1991 4CB 52/70

----------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie 1991-1994:


Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM
1994 cm3 1992-1995 NCA 72/98
1994 cm3 1992-1995 NBA 66/90

2935 cm3 (Koln V6) 1989-1995 ------- 112/150 (EFI) (wersje specjalne Transita)


2496 cm3 TD 1992-1995 4EA 74/100
2496 cm3 TD 1992-1995 4EAB 74/100
2496 cm3 TD 1992-1995 4GA 63/85
2496 cm3 D 1992-1995 4DA 59/80
2496 cm3 D 1992-1995 4BC 52/70
2496 cm3 D 1992-1995 4FA 52/70
2496 cm3 D 1992-1995 4CC 52/70 - bez świecy płomieniowej

---------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie 1994-2001:


Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM
1998 cm3 1995-2001 DOHC NSF 84/114
1998 cm3 1995-2001 DOHC NSG 84/114
1998 cm3 1995-2001 DOHC NSH 84/114


2496 cm3 D 1995-2001 4FA 52/70
2496 cm3 D 1995-2001 4FB 52/70
2496 cm3 D 1995-2001 4FC 52/70
2496 cm3 D 1997-2001 4FD 52/70
2496 cm3 TD 1995-2001 4HA 63/85
2496 cm3 D 1995-2001 4HB 56/76
2496 cm3 D 1995-2001 4HC 56/76
2496 cm3 TD 1995-2001 4HD 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GD 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GA 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GB 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GC 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GE 63/85
2496 cm3 TD 1995-2001 4GF 63/85
2496 cm3 TD 1995-1997 4EB 74/100
2496 cm3 TD 1997-2001 4EC 74/100
2496 cm3 TD 1995-2001 4ED 85/115

W zależności od mocy, silniki 2,5D znacznie różniły się momentem obrotowym:

70PS 144Nm@2500rpm
76PS 168Nm@2500rpm
85PS 200Nm@2100rpm
100PS 224Nm@2100rpm
115PS 256Nm@2100rpm



--------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie 2000-2006:

Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FA 107/145
2295 cm3 petrol 16V 2001-2006 Duratec E5FC 107/145

1998 cm3 TDCI 2002-2006 Duratorq-CR FIFA 92/125
1998 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI ABFA 74/100
1998 cm3 TDDI 2002-2006 Duratorq-DI F3FA 63/85
1998 cm3 TDDI 2000-2002 Duratorq-DI D3FA 55/75

2402 cm3 TDCI 2004-2006 Duratorq-CR H9FA 101/135
2402 cm3 TDDI 2002-2004 Duratorq-DI DOFA 92/125
2402 cm3 TDDI 2001-2006 Duratorq-DI D4FA 88/120
2402 cm3 TDDI 2001-2006 Duratorq-DI DFFA 88/120
2402 cm3 TDDI 2004-2006 Duratorq-DI FXFA 85/115
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FA 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FB 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI D2FE 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2006 Duratorq-DI HEFA 66/90
2402 cm3 TDDI 2000-2002 Duratorq-DI F4FA 55/75

---------------------------------------------------------------------
Rodzaje silników w Fordzie Transicie od 2006 ->2011


Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

2295 cm3 benz. 2006-2011 Duratec-HE GZFA 107/145
2295 cm3 benz. 2006-2011 Duratec-HE GZFC 107/145 - napęd na etanol (E85)

2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR P8FA 63/85
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR P8FB 63/85
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR QVFA 81/110
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR SRFA 85/115
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR SRFB 85/115
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR SRFC 85/115
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR SRFD 85/115
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR SRFE 85/115
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR QWFA 96/130
2198 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR PGFB 103/140

2402 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR PHFA 74/100
2402 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR JXFA 85/115
2402 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR JXFC 85/115
2402 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR H9FD 103/140
2402 cm3 TDCI 2006-2011 Duratorq-CR H9FB 103/140 - modele 4x4

3199 cm3 20V/5 cyl. TDCI 2009-2011 Duratorq-CR SAFA 148/200
3199 cm3 20V/5 cyl. TDCI 2009-2011 Duratorq-CR SAFB 148/200

---------------------------------------------------------------------
Transit Connect:

Pojemność Lata produkcji Oznaczenia Moc w kW/KM

1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPA 85/115
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPC 85/115 - LPG, power on LPG 81/110
1796 cm3 petrol 2002 -> Duratec-SFI EYPD 85/115 - CNG

1560 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR IJPA 60/81

1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PA 55/75
1753 cm3 TDDI 2002-> Duratorq P7PB 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R2PA 55/75
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR HCPB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PB 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PC 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR P9PD 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR R3PA 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPE 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPF 66/90
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPA 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPC 81/110
1753 cm3 TDCI 2002-> Duratorq-CR RWPD 81/110

================================================
We wszystkich modelach od 2012 są montowane tylko zmodernizowane silniki 2,2 l. Silników 2,4 l już nie ma, a silnik 3,2 l/5 cyl. (zmodernizowany) będzie produkowany w Płd. Afryce i montowany w USA do Transitów Mk8.

Przedni napęd
-------------
2.2 TDCi Duratorq 100KM/310Nm
2.2 TDCi Duratorq 125KM/330Nm
2.2 TDCi Duratorq 140KM/350Nm

Tylny napęd
----------------
2.2 TDCi Duratorq 100KM/310Nm
2.2 TDCi Duratorq 125KM/350Nm
2.2 TDCi Duratorq155KM/385Nm

Wersje 4x4
-------------
2.2 TDCi Duratorq 125KM/350Nm


=================================
Modele CUSTOM 2012
----------------------------
Ford Transit CUSTOM:
2.2 TDCi Duratorq 100KM/310Nm
2.2 TDCi Duratorq 125KM/350Nm
2.2 TDCi Duratorq 155KM/385Nm

Ford Tourneo CUSTOM:
2.2 TDCi Duratorq 125KM/350Nm
2.2 TDCi Duratorq 155KM/385Nm

==============================


SILNIKI ECOBLUE 2016 ->
rodzina PANTHER
______________________________


Najnowszy (2016 r.) silnik do Transitów Mk8 i Custom - ECOBLUE, 2,0l tdci, moce 105, 130 i 170KM. https://www.youtube.com/watch?v=pCsWm4cCMbs&feature=youtu.be

http://i66.tinypic.com/wvsu4k.jpg


Zestawienie uzupełnione dzięki pomocy kol. marekpz , kol. ziemek56 oraz kolegi winterheating z angielskiego Ford Transit Forum.
Pomogli także koledzy ek-tech i Okraj.

Wszelkie uwagi i uzupełnienia wykazu są bardzo pożądane - najlepiej na PV.

eclipse
29-03-2013, 20:12
Bardzo ciekawy wątek ....... myślę że ja również mogę dołożyć coś od siebie

http://moto.allegro.pl/lemforder-tuleja-wahacza-tyl-ford-mondeo-iv-s-max-i3134626497.html

Mała prośba ..... nie należę do biegasów :? w obsłudze komputera więc proszę
może ktoś zrobił zrzut tych danych silnikowych bo to jest stronka z allegro i po krótkim czasie zniknie bezpowrotnie i pozostanie tylko link bezwartościowy .

Wojtek
29-03-2013, 21:20
Proszę :
( skopiowane )

FORD GALAXY

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 136.00 KM/100.00 kW; Silnik: UKWA; AZWC

1.6 TDCi (2011.02 - ???); 1560.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik:

1.6 EcoBoost (2011.02 - ???); 1596.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik:

2.2 TDCi (2010.07 - ???); 2179.00 ccm - 200.00 KM/147.00 kW; Silnik:

2.0 (2006.05 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: AOWB; AOWA

1.8 TDCi (2006.05 - ???); 1753.00 ccm - 100.00 KM/74.00 kW; Silnik: FFWA

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZWA

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXWA; QXWB; QXWC; UFWA

1.8 TDCi (2006.05 - ???); 1753.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: QYWA

2.3 (2007.07 - ???); 2261.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: SEWA

2.0 TDCi (2007.11 - ???); 1997.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: TYWA; KLWA

2.2 TDCi (2008.03 - ???); 2179.00 ccm - 175.00 KM/129.00 kW; Silnik: Q4BA; Q4WA

2.0 Flexifuel (2006.05 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBWA; TBWB

2.0 SCTi (2010.03 - ???); 1999.00 ccm - 203.00 KM/149.00 kW; Silnik: TNWA

2.0 TDCi (2010.03 - ???); 1997.00 ccm - 163.00 KM/120.00 kW; Silnik:

FORD MONDEO IV

2.0 LPG (2009.07 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 136.00 KM/100.00 kW; Silnik: AZBC; UKBA

1.6 Ti (2010.07 - ???); 1596.00 ccm - 120.00 KM/88.00 kW; Silnik:

1.6 EcoBoost (2011.02 - ???); 1596.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: JTBB

2.0 EcoBoost (2010.07 - ???); 1999.00 ccm - 240.00 KM/176.00 kW; Silnik: TPBA

1.6 TDCi (2011.02 - ???); 1560.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik:

2.2 TDCi (2010.07 - ???); 2179.00 ccm - 200.00 KM/147.00 kW; Silnik:

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 110.00 KM/81.00 kW; Silnik: RHBA

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: PNBA

2.0 (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: AOBA; AOBC

2.5 (2007.03 - ???); 2521.00 ccm - 220.00 KM/162.00 kW; Silnik: HUBA

1.8 TDCi (2007.03 - ???); 1753.00 ccm - 100.00 KM/74.00 kW; Silnik: FFBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXBB; UFBA

2.3 (2007.07 - ???); 2261.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: SEBA

2.0 TDCi (2007.11 - ???); 1997.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: KLBA; LPBA; TYBA

2.2 TDCi (2008.03 - ???); 2179.00 ccm - 175.00 KM/129.00 kW; Silnik: Q4BA

2.0 Flexifuel (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA; TBBB

1.8 TDCi (2007.06 - ???); 1753.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: QYBA; KHBA

2.0 SCTi (2010.03 - ???); 1976.00 ccm - 203.00 KM/149.00 kW; Silnik: TNBA

2.0 TDCi (2010.03 - ???); 1997.00 ccm - 163.00 KM/120.00 kW; Silnik: TXBA

FORD MONDEO IV sedan

2.0 LPG (2009.07 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: PNBA

2.0 (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: AOBA; AOBC

2.5 (2007.03 - ???); 2521.00 ccm - 220.00 KM/162.00 kW; Silnik: HUBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXBB; UFBA

2.2 TDCi (2008.03 - ???); 2179.00 ccm - 175.00 KM/129.00 kW; Silnik: Q4BA

2.3 (2007.07 - ???); 2261.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: SEBA

2.0 TDCi (2007.11 - ???); 1997.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: KLBA; LPBA; TYBA

1.8 TDCi (2007.06 - ???); 1753.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: QYBA; KHBA

2.0 Flexifuel (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA; TBBB

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 110.00 KM/81.00 kW; Silnik: RHBA

1.8 TDCi (2007.03 - ???); 1753.00 ccm - 100.00 KM/74.00 kW; Silnik: FFBA

FORD MONDEO IV Turnier

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 136.00 KM/100.00 kW; Silnik: AZBC; UKBA

2.0 LPG (2009.07 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA

1.6 Ti (2010.07 - ???); 1596.00 ccm - 120.00 KM/88.00 kW; Silnik:

1.6 EcoBoost (2011.02 - ???); 1596.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik:

2.0 EcoBoost (2010.07 - ???); 1999.00 ccm - 240.00 KM/176.00 kW; Silnik: TPBA

1.6 TDCi (2011.02 - ???); 1560.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik:

2.2 TDCi (2010.07 - ???); 2179.00 ccm - 200.00 KM/147.00 kW; Silnik:

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 110.00 KM/81.00 kW; Silnik: RHBA

1.6 Ti (2007.03 - ???); 1596.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: PNBA

2.0 (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: AOBA; AOBC

2.5 (2007.03 - ???); 2521.00 ccm - 220.00 KM/162.00 kW; Silnik: HUBA

1.8 TDCi (2007.03 - ???); 1753.00 ccm - 100.00 KM/74.00 kW; Silnik: FFBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZBA

2.0 TDCi (2007.03 - ???); 1997.00 ccm - 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXBB; UFBA

2.2 TDCi (2008.03 - ???); 2179.00 ccm - 175.00 KM/129.00 kW; Silnik: Q4BA

2.3 (2007.07 - ???); 2261.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: SEBA

2.0 TDCi (2007.11 - ???); 1997.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: KLBA; LPBA; TYBA

2.0 Flexifuel (2007.03 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBBA; TBBB

1.8 TDCi (2007.06 - ???); 1753.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: QYBA; KHBA

2.0 TDCi (2010.03 - ???); 1997.00 ccm - 163.00 KM/120.00 kW; Silnik: TXBA

2.0 SCTi (2010.03 - ???); 1976.00 ccm - 203.00 KM/149.00 kW; Silnik: TNBA

FORD S-MAX

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 136.00 KM/100.00 kW; Silnik: AZWC; UKWA

1.6 TDCi (2011.02 - ???); 1560.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik:

1.6 EcoBoost (2011.02 - ???); 1596.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik:

2.2 TDCi (2010.07 - ???); 2179.00 ccm - 200.00 KM/147.00 kW; Silnik:

2.0 EcoBoost (2010.07 - ???); 1999.00 ccm - 240.00 KM/176.00 kW; Silnik: TPBA

2.0 (2006.05 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: AOWA; AOWB

2.5 ST (2006.05 - ???); 2521.00 ccm - 220.00 KM/162.00 kW; Silnik: HUWA

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 130.00 KM/96.00 kW; Silnik: AZWA

2.0 TDCi (2006.05 - ???); 1997.00 ccm - 140.00 KM/103.00 kW; Silnik: QXWA; QXWB; QXWC; UFWA

1.8 TDCi (2006.05 - ???); 1753.00 ccm - 125.00 KM/92.00 kW; Silnik: QYWA

2.2 TDCi (2008.03 - ???); 2179.00 ccm - 175.00 KM/129.00 kW; Silnik: Q4WA

2.3 (2007.07 - ???); 2261.00 ccm - 160.00 KM/118.00 kW; Silnik: SEWA

2.0 TDCi (2007.11 - ???); 1997.00 ccm - 115.00 KM/85.00 kW; Silnik: KLWA; TYWA

2.0 Flexifuel (2006.05 - ???); 1999.00 ccm - 145.00 KM/107.00 kW; Silnik: TBWA; TBWB

1.8 TDCi (2007.01 - ???); 1753.00 ccm - 100.00 KM/74.00 kW; Silnik: FFWA

2.0 TDCi (2010.03 - ???); 1997.00 ccm - 163.00 KM/120.00 kW; Silnik:

2.0 SCTi (2010.03 - ???); 1999.00 ccm - 203.00 KM/149.00 kW; Silnik: TNWA

Pozdrawiam
Wojtek

wojtekn
04-06-2013, 07:41
Galaxy lista silników benzynowych

1.6 118kW/164KM kod silnika JTWA EcoBoost
1.6 118kW/164KM kod silnika JTWB EcoBoost
2.0 107kW/145KM kod silnika AOWA Duratec-HE
2.0 107kW/145KM kod silnika AOWA Duratec-HE
2.0 107kW/145KM kod silnika TBWA Duratec-HE
2.0 107kW/145KM kod silnika TBWB Duratec-HE
2.0 149kW/203KM kod silnika TNWA EcoBoost
2.0 146kW/199KM kod silnika TNWB EcoBoost
2.0 177kW/240KM kod silnika TPWA EcoBoost
2.3 118kW/161KM kod silnika SEWA Duratec-HE
2.5 162kW/220KM kod silnika HUWA Duratec-ST

wojtekjanus
03-07-2013, 07:37
Jednostka 1,0 l Ford EcoBoost najlepszym silnikiem świata dwa razy z rzędu!
https://www.youtube.com/watch?v=Rd6mUcqV8oY


http://img819.imageshack.us/img819/6972/znwe.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/819/znwe.jpg/)

Turbodoładowana, trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa zdobyła najwyższą liczbę punktów w 15-letniej historii konkursu "International Engine of the Year" i powtórzyła swój sukces z 2012 roku ponownie zdobywając tytuł "Międzynarodowy silnik roku".

\http://img580.imageshack.us/img580/2285/9vgj.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/580/9vgj.jpg/)http://img690.imageshack.us/img690/5913/lhoq.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/690/lhoq.jpg/)

http://img594.imageshack.us/img594/4070/9jda.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/594/9jda.jpg/)

Wyróżnienie to jest przyznawane przez 87 dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzanie do produkcji zaawansowanych technologii.

Silnik 1,0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr./min (!!!), może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, jednostka 1.0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.


Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1,0 l EcoBoost warto wymienić:
-kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych,
-unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa,
-dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność,
-zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.

Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Fiesta, B-MAX, Focus, C MAX i Grand C MAX. W niedalekiej przyszłości będzie też dostępny w Fordach Mondeo, Transit Connect, Transit Courier, Tourneo Connect, Tourneo Courier.

http://img850.imageshack.us/img850/1938/sg5y.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/sg5y.jpg/)http://img15.imageshack.us/img15/9315/o2gz.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/o2gz.jpg/)
http://img843.imageshack.us/img843/7721/e8md.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/843/e8md.jpg/)


Nowy silnik Forda 1,0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km i najniższą emisję CO2 (na poziomie 109 g/km). Natomiast w wersji o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.

===================================

Materiał pochodzi z FordFlota Biuletyn

tomcios
07-04-2014, 20:17
rozkład i skład 1,8 duratec
https://www.youtube.com/watch?v=pC8cTVFjnqI

wojtekjanus
03-07-2014, 10:31
EcoBoost 1,0 l najlepszym silnikiem świata trzeci rok z rzędu https://www.youtube.com/watch?v=Rd6mUcqV8oY

Niewielki silnik benzynowy napędzający modele Forda, w tym nowego Forda Fiestę, pokonał konkurentów z segmentu premium, a nawet super samochody, zdobywając już trzeci rok z rzędu najważniejszą w branży nagrodę przyznawaną jednostkom napędowym.

Opracowany przez firmę Ford Motor Company silnik 1,0 l EcoBoost – oferujący niższe zużycie paliwa – otrzymał tytuł "Międzynarodowy Silnik Roku 2014" w uznaniu za kulturę pracy, osiągi, wydajność oraz zaawansowane technologie.

Ponadto, podczas targów Engine Expo 2014 zorganizowanych w Stuttgarcie, jury składające się z 87 dziennikarzy motoryzacyjnych pochodzących z 35 krajów całego świata już trzeci raz z rzędu przyznało tej jednostce tytuł "Najlepszy silnik poniżej 1,0 l".

Silnik EcoBoost 1,0 l zdobył do tej pory 13 ważnych nagród. Oprócz siedmiu tytułów "Międzynarodowy Silnik Roku" zdobytych w ciągu trzech lat - w tym wyróżnienia Best New Engine dla najlepszego nowego silnika przyznanego w 2012 roku - opracowana przez Forda jednostka otrzymała również nagrodę International Paul Pietsch Award 2013 za technologiczne innowacje wręczoną w Niemczech, wyróżnienie Dewar Trophy organizacji Royal Automobile Club w Wielkiej Brytanii oraz nagrodę Breakthrough Award magazynu Popular Mechanics w Stanach Zjednoczonych. Ford jest też pierwszym producentem aut, który wywalczył trofeum Word’s 10 Best Engines dla silnika trzycylindrowego.

Karwos00
14-06-2015, 21:44
A kto mi podpowie jaki typ silnika siedzi u mnie = wiem tylko 2.0 Atkinson cycle. Ale co i jak nie wiem dokładnie - muszę zlokalizować zawór EVAP. Bagnet oleju obok korka wlewu oleju.

Mariusz
14-06-2015, 22:02
A kto mi podpowie

Takie cóś znalaznołem:
http://www.ford.com/cars/fusion/specifications/engine/
http://www.caranddriver.com/reviews/2013-ford-fusion-hybrid-first-drive-review

Karwos00
14-06-2015, 22:52
Niestety to wszystko znam - ale czy jakiekolwiek dane czy taki silnik siedział w europejskich autach?? Który to dokładnie Duratec - wiem że raczej ma łańcuch. Jakieś zdjęcie silnika gołego bez osłony itp ? Podzespoły mają inne umiejscowienie bo musieli zmieścić inwerter + wyrzucili akumulator do bagażnika. Ale sama budowa silnika itp są wielką niewiadomą niestety.

westej
02-12-2015, 15:51
Chciałbym zakupić blokadę rozrządu do swojego silnika (Duratec 2.0 AOBA). Upatrzyłem sobie takie coś: http://www.tesam.pl/s0000226-zestaw-blokad-rozrzadu-ford-mazda-zetec-benzyna-p-5784.html, problem w tym, że na liście kompatybilnych silników mojego nie ma, za to jest teoretycznie nieomal bliźniaczy AODA (występujący np. w C-Maxie). Czy po prostu producent przeoczył istnienie silnika 2.0 z Mondeo, czy istnieją jakieś różnice w układzie rozrządu pomiędzy tymi silnikami?

Esteriusz
24-12-2015, 22:11
Duratec-16V Ti-VCT - Czterocylindrowy silnik rzędowy ze sterowanym elektronicznie, podwójnym, niezależnym przestawianiem faz rozrządu dla wałków rozrządu zaworów ssących i wydechowych


Czy ktoś posiada szersze informacje związane z powyższym silnikiem, najbardziej interesuje mnie jednostka 1,6.

swirydowicz
31-01-2016, 17:07
Witam. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Gdyż posiadam Focusa MK1 1.6. KAT a w dowodzie rej mam wpisane 66KW. Czy to pomyłka urzędu? Czy były silniki 1.6 90 KM?

cattani75
11-05-2016, 07:16
Jakie są kody obecnych silników Ecoboost do Mondeo MK5 - 203KM i 240KM?

wojtekjanus
12-05-2016, 09:38
Silnik EcoBlue 2,0 jest pierwszym w historii silnikiem skonstruowanym dla komercyjnych pojazdów typu van, który spełnia wymagania odnośnie kultury pracy w samochodach osobowych - jest cichy, pracuje bez wibracji i ma wysokie osiągi. Dlatego będzie stosowany nie tylko w komercyjnych vanach typu Transit, ale także w osobowych Fordach.

CAŁKOWICIE NOWEJ KONSTRUKCJI FORDOWSKIE SILNIKI DIESLA ECOBLUE 2016 ->
rodzina PANTHER
______________________________

W marcu 2016, po latach przygotowań, Ford wprowadził do sprzedaży Transity Mk8 oraz Custom z zupełnie nową rodziną silników diesla o kodowej nazwie PANTHER. Nie montuje się już silników 2,2 rodziny PUMA.
Kosztem ponad 400 mln funtów wybudowano nowy zakład produkcji silników w Dagenham w GB. Nowy silnik to czterocylindrowa jednostka o mocach 105, 130 i 170 KM. Spełnia normę Euro6 i wymaga stosowania w użytkowaniu technologii AdBlue.
Nowy silnik jest o 13% oszczędniejszy od poprzedniego PUMA Duratorq 2,2l, jednocześnie osiąga o 20% większy maksymalny moment obrotowy 340Nm i to już przy 1250 obr./min.
Nowe piezoelektryczne wtryskiwacze osiągają do sześciu mikrowtrysków w jednym cyklu (tylko 0,00025s na jeden wtrysk!). Końcówka wtryskiwacza ma aż osiem stożkowych otworów, o średnicy 120 mikronów każdy. Uzyskano dzięki temu nie tylko bardziej sprawne spalanie, ale także obniżono hałasy spalania.
Rozrząd i pompa olejowa napędzane są oddzielnymi paskami zębatymi w kąpieli olejowej. Wałki rozrządu mają zminimalizowane średnice łożysk, dzięki czemu znacznie zmniejszono opory wewnętrzne silnika.
Turbosprężarka to nowej generacji zespół, turbinę ma wykonaną z lekkiego materiału o nazwie Inconel (aluminiowy materiał stopowy używany dotychczas w technice rakietowej), natomiast sprężarka ma pomniejszoną o 10% średnicę - dzięki czemu bardzo szybko wchodzi na obroty, osiągając maksymalnie aż 240.000 obr./min. (w 2,2 Duratorg 160.000 obr./min). Wirnik sprężarki nie jest odlewem, ale frezowany jest z dokładnością 2-3 mikrony z jednego kawałka metalu. Obniża to hałas sprężarki i wibracje, a tym samym znacznie wydłuża jej trwałość. W sterowniku turbosprężarki przekładnię ślimakową zastąpiono zębatą, co zaowocowało bardzo szybkim działaniem układu - sprężarka natychmiast odpowiada na sygnał sterujący z PCM wejściem na odpowiednie obroty.
Zintegrowany z głowicą kolektor dolotowy jest wykonany jako lustrzane odbicie dla cylindrów 1-2 i 3-4, dzięki czemu uzyskano prawie identyczne napełnianie cylindrów.
Osadzenie wału korbowego ma 10-cio milimetrowy offset (przesunięcie) w stosunku do osi cylindrów, dzięki czemu obniżono siły tarcia tłoków o ścianki cylindra i ich zużycie.

Docelowo rodzina Panther będzie oferować moce od 100 do 240 KM i będzie stosowana nie tylko w komercyjnych vanach typu Transit, ale także w osobowych Fordach. Przewiduje się wprowadzenie silnika AdBlue o pojemności 1,5l.
https://www.youtube.com/watch?v=pCsWm4cCMbs&feature=youtu.be

Najnowszy (2016 r.) silnik do Transitów - ECOBLUE, 2,0l tdci, moce 105, 130 i 170KM.

http://i66.tinypic.com/wvsu4k.jpg
http://i66.tinypic.com/2pzhh52.jpg

jaceks
14-05-2016, 18:31
ECOBLUE w Coustomach i Transitach dostanie AdBlue :(
I zmiana interwałów przeglądów, z 50 na 60 tyś km.

maxiso2
27-09-2016, 20:14
Witam wszystkich. Czy ktoś może mi powiedzieć na 100% czy ten silnik 1.8L Duratec HE PFI (125/130PS) w moim Fordzie Focusie ma pasek czy łańcuszek rozrządu.

slawek-kali
27-09-2016, 20:16
Łańcuch :wink:

Hansolo
18-12-2016, 19:14
Proszę o informację czy głowica silnika 2.0 tdci 143 km / 2008 rok / różni się od tej montowanej w 163 konnej wersji ?

radekrogo
18-12-2016, 19:21
Tylko VIN to potwierdzi, ale powiano być to samo jak DW12C

slawek-kali
18-12-2016, 19:36
radku dw 12 to 2.2tdci..

wmbr13
29-01-2017, 12:53
Czy można w MkIV 1.8 TDCi 2007rok wymienić silnik z LYNX na QYBA. Mój VIN to: WFOEXXGBBE7E64840

slawek-kali
29-01-2017, 12:56
LYNX to nazwa silnika.. QYBA to kod, wiec tak mozna to ten sam silnik :)

wojtekn
02-02-2017, 11:11
Panowie i Panie jak ktoś ma pytania czy będzie coś pasować itp. itd. to proszę czytać i pisać w danym modelu a nie tu. ! ! !

slawek-kali
02-02-2017, 11:12
Czekamy na fotki :)

zbyszekszczecin
28-01-2018, 19:38
Co za wynalazek posiadam w swoim aucie.Nie znalazlem w zestawieniach silnikow.Moze zle szukam?
posiadam 1,8L DURATEC HE SFI (125PS) chcialbym sie czegos wiecej dowiedziec o tym silniku.Dzieki za pomoc.

Mirekn
29-01-2018, 17:38
Panowie,moze kto posiada informacje o silniku ktory jest zamontowany w hybrydach forda? Chce wymienic filer olejowy i mam z tym problemy, poniewaz nikt niewidzi takiego silnika wedlug VIN.

puniu
19-02-2018, 19:26
witam
Panowie a co to za silnik w "amerykańskich" focusach 2.0 163ps?
Jaki tam jest rozrząd?
Da się to zagazować?

i pytanie drugie silnik w Fusion 2,5l ?

Daniel 220
20-06-2018, 20:56
trochę z innej beczki
czym róąnia się motory TDCI i HDI. nowe 2 l ma dokładnie te same parametry 150 km i 370 nm. czym róznia się silniki 1,6? ktoś podpowie?

weuek
21-06-2018, 04:57
Napisem na plastikowej pokrywie?

Daniel 220
21-06-2018, 09:53
mam mondeo 1,6 tdci i C4 1.6 hdi z wyglądu się trochę rożnią jak również trochę inaczej pracuja

piotr6619
04-03-2019, 10:41
witam czy ktoś na forum posiada szczegółowe informacje na temat silnika do F.5 ST (2006.05 - ???); 2521.00 ccm - 220.00 KM/162.00 kW; Silnik: HUWA forda S-max

ecoman
07-03-2019, 12:18
Witajcie! Jestem tu nowo zarejestrowanym forumowiczem. W tym roku, 2019, chcę kupić Fiestę z silnikiem ecoboost 998 cm3. Napiszcie, proszę, na czym polega różnica między silnikami 100 KM i 125 KM? :) Czy różnią się tylko oprogramowaniem, czy jednak jest różnica w konstrukcji? Czy w tym słabszym silniku można osiągnąć parametry silnika 125-konnego robiąc tylko chip tuning?
Dzięki! :D

Pawel
08-04-2019, 21:43
Witam.
Takie pytanko Padl mi silnik w MK4 1.8TDCI 125KM o kodzie QYBA
Chce kupic drugi silnik, znalazlem taki w miare ale w opisie aukcji jes QYWA, QYBA.
I moje pytanie tyczy sie tego czy oba silniki sa podobne(takie same?), cxy QYWA (dodam ze ten silnik jest z S Maxa, Galaxy) moze byc uzyty zamiast QYBA do mondeo MK4? Ajesli nie to jakie sa roznice.
Z gory podziekowal.

Stigu
27-01-2020, 17:02
Cze

Czy silnik 2,0 EcoBoost 240 km w wersji europejskiej i na stany to te same silniki?
Jeśli nie to czym są różnią?

Napędzane są paskiem czy łańcuchem ?

B4Bci4 z Bydzi
25-03-2020, 11:27
Witajcie! Jestem tu nowo zarejestrowanym forumowiczem. W tym roku, 2019, chcę kupić Fiestę z silnikiem ecoboost 998 cm3. Napiszcie, proszę, na czym polega różnica między silnikami 100 KM i 125 KM? :) Czy różnią się tylko oprogramowaniem, czy jednak jest różnica w konstrukcji? Czy w tym słabszym silniku można osiągnąć parametry silnika 125-konnego robiąc tylko chip tuning?
Dzięki! :D

czy zna ktoś odpowiedź na pytanie kolegi, też jestem zainteresowany tymi informacjami, jeżeli silniki są takie same to jakie są różnice w osprzęcie?

Looq
08-07-2020, 14:30
Witam
Sprawa dotyczy silnika benzynowego 1.6 16v Duratec w Focusie mk3.
Z opisu autocentrum wynika, że silniki ze zmiennymi fazami rozrządu były montowane w polifice:

Focus mk3 przedlift:
https://www.autocentrum.pl/ford/focus/iii/kombi/silnik-benzynowy-1.6-duratec-105km-2011-2014/

Focus mk3 polift:
https://www.autocentrum.pl/ford/focus/iii/kombi-facelifting/silnik-benzynowy-1.6-ti-vct-105km-2014-2018/

Dodatkowo artykuł auto świat z 2019 wskazuje w tabelkach, że silnik 100KM był montowany w latach 1998-2012 czyli do początku produkcji mk3.

https://www.auto-swiat.pl/porady/wszystko-o-silniku/ktory-silnik-w-fordzie-bedzie-najlepszym-wyborem/61zwgzf#slajd-2

Proszę osoby posiadające wiedzę lub dostęp do niej o potwierdzenie czy przedlift pozbawiony jest zmiennych faz rozrządu czy każdorazowo trzeba (i da się?) zweryfikować silnik po nr VIN.
Pozdrawiam.

kopson
08-07-2020, 15:33
Witam
Sprawa dotyczy silnika benzynowego 1.6 16v Duratec w Focusie mk3.
Z opisu autocentrum wynika, że silniki ze zmiennymi fazami rozrządu były montowane w polifice:
.

Silnik ze zmiennymi fazami rozrządu 1.6 Ti-VCT występował w 2 odmianach mocy (105 i 125 KM) zarówno w wersji przedliftowej jak i poliftowej Focusa mk3.
Wersja 100-konna 1.6 (bez zmiennych faz) to stara generacja tego silnika, występowała w modelu mk2 przez cały okres jego produkcji. Ale była też wtedy wersja ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy, bodajże, 115KM.

Bump: Jeśli zastanawiasz się nad zakupem Focusa mk3 z tym silnikiem, to warto troche poczytać na forum o jego usterkach, bo nie jest to taki bezproblemowy motor.

Looq
08-07-2020, 16:57
Ja mam ff2 z 100 konnym silnikiem i byłem przekonany że zmienne fazy rozrządu w MK3 ma tylko silnik 125 konny aż do dziś.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

hutu
20-08-2020, 06:32
Witam. W swoim mondeo mam silnik 2.0 TDCi 115 KM TYBA i chciałbym się dowiedzieć czy schemat podciśnienia jest taki sam dla wszystkich silników 2.0 TDCi montowanych przed liftem. I czy ktoś taki schemat mógłby udostępnić? I jeszcze jedno. Czy schemat podciśnienia silnika jest mondeo mk4 2.0 TDCi jest taki sam jak w silnikach PSA montowanych w Volvo V50 i V70?

bebus17
04-10-2020, 15:03
Mam pytanie gdybyście mieli uszeregować silniki w Ford Focus MK3 od najlepszego do najgorszego to jakbyście je ułożyli?:
- 1.5 EcoBoost 150KM
- 1.6 EcoBoost 150KM
- 1.6 EcoBoost 182KM
- 2.0 Ti-VCT 162KM
- 1.6 Duratec 125KM

kuba_at3
24-02-2021, 20:22
Witam,
Orientuje się ktoś czy silnik benzynowy 1,6 105 KM z Focusa 2016 o oznaczeniu IQDC jest wymienny z innymi? Potrzebuję wymienić a konkretnie tego nikt nie ma w ofercie.
Dzięki,
Kuba