Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wspomaganie- głośna praca przy maksymalnym skręcie.
Witam
Ma kolejne pytanie odnośnie niedawno nabytego MK4. Przy maksymalnym skręcie kierownicy wyje dość głośno wspomaganie kierownicy. Poprzednio miałem Vectre C i tam nie było takiego efektu, nie wiem czy w MK4 to norma czy u mnie jest coś nie tak, po za tym dźwiękiem wspomaganie pracuje normalnie.
jgolinsk 18-11-2012, 19:52 Witam
U mnie jest taki sam efekt - podejrzewam, że jest to normalne w tym modelu.
mziolkowski 18-11-2012, 20:06 Koledzy w Mondeo MK4 i w innych Fordach ten typ tak ma . Jeśli podczas skręcania jest cały czas taka sama siła skrętu to nie ma się o co obawiać :)
U mnie nic nie wyje.
Sprawdziłeś poziom płynu wspomagania?
u mnie też cisza -sprawdź płyn
Powodem może być płyn nie spełniający już swoich parametrów, lub jego poziom .W najgorszym przypadku siadająca już pompa wspomagania bo 2007r to kończące się 5- latek a nic nie jest wieczne ..
ja bym obstawial tak jak kolega eclipse jesli wymiana plynu nic nie da to pompa wspomagania pada
Leonardr 19-11-2012, 14:11 W ubiegły czwartek byłem w ASO-Kraków z tym problemem, wymienili zbiorniczek płynu układu wspomagania kierownicy i jest błoga cisza przy maksymalnym skręcaniu w obydwie strony.
A w jaki sposób wymiana zbiorniczka może wyciszyć pracę wspomagania ?
mziolkowski 19-11-2012, 15:06 Wymiana zbiorniczka pewnie nic nie dała , ale przy tym wykonano także wymianę płynu.
Dokładnie sprzedali zbiorniczek i przy okazi wymienili płyn(wym.samego płynu by im się nie opłacało wjechać na serwis8)
anastazyy 22-11-2012, 17:49 a co jaki czas zalecane jest prze serwis wymiana płynu?
mziolkowski 22-11-2012, 19:35 120.000 lub 5 lat
Podaj numer VIN zobaczymy co wymienili :)
Lukaszko 23-11-2012, 06:54 A skąd ta informacja że tak często trzeba wymieniać?
Ani w ETIS ani w instrukcji nie ma o tym słowa.
Jak chcesz sprawdzić po VINie co naprawiali? Masz jakiś dostęp do historii?
Daj info bo jeśli tak byłbym zainteresowany.
radekrogo 02-09-2013, 17:27 Panowie, wspomaganie mi piszczy przy dosłownie lekkim ruszeniu kierownica,na wolnych obrotach np. parkowanie. Czy to winna poluzowanego paska ? Silnik 2.3 benzyna.
Czy to winna poluzowanego paska ? Silnik 2.3 benzyna.
Wielce prawdopodobne, możesz kupić taki spray by paski się nie ślizgały i spróbować psiknąć, to będziesz wiedział czy to to, jak nie pomoże to szukać dalej.
Hahahahha, padająca pompa, dobre :)
Otwiera się zawór przy maksymalnym skręcie i dlatego tak jest.
tomitomi 05-09-2013, 16:52 uwazajcie na płyn do wpsomagania. w mk4 jest iny niż standardowo (zielony czy czerwony czy na odwórt czy jeszcze inny kolor). ktoś przede mną nalał złego koloru, znaczy rodzaju, i przy przyspieszaniu coś koszmarnie wyło. obstawiałem turbine. mechanik obczaił zły płyn w ukłądzie wspomagania, stąd tak gwizdało. po wymianie na prawidłowy 2 rok błoga cisza.
tak więc uwaga na ten płyn - jest iny niż większości aut, a na pewni niż w mk3.
Zielony płyn wspomagania jest do pomp elektrycznych. Widać taka jest, bo mam zalany zielony.
Olej jest na 100% zielony,mi tez buczalo,chcialem wymienic pompe,ale oryginal kosztuje 2,4 tys,plus oddanie swojej pompy do analizy,jak nie oddasz to cos ok 2,8tys,kupilem uzywke dalej buczalo ale mniej,wymienilem zbiorniczek,przestalo buczec,tylko slychac ja na pierwszym biegu jakby turbo haha,bytalem w aso powiedzieli ze te typy tak maja,i tyle,gdybym wiedzial na 100% to bym kupil nowa pompe,ale obawiam sie ze bedzie to samo,a ponad 2 tysiaki ulicami nie chodza
Właśnie patrzę na butelkę oleju do przekładni kierowniczej DP-PS do MDO. Na etykiecie są numery 1 384 110 i 5U7J M2C204 AA.
Jak piszczy przy kręceniu na postoju to wystarczy uzupełnić czy lepiej wymienić?
Jak wymienić to w jaki sposób żeby nie zapowietrzyć układu i ile wchodzi tak oleju?
No i u mnie pompa do wymiany :(
Dolanie oleju nic nie dało :( znaczy się pomogło na pare kilometrów i znowu piszczy a zbiorniczek pełen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
kuba1961 14-09-2013, 07:42 Piszcz cały czas czy tylko przy max skręcie ? Może to tylko zawór przelewowy. Co prawda usunięcie tego to albo wymiana całości albo rozbiórka - jeżeli to możliwe, ale pompa może cały czas być sprawna, niestety z nieciekawymi efektami akustycznymi.
Piszczy jak jej ,,odbije" ale właśnie nie tylko przy maksymalnym skrecie tylko kiedy chce. W momencie piszczenia cieżko a nawet bardzo cieżko kręcić kierownica :/
Kupiłem juz pompę na alledrogo za 400zł. Kumpel mi wymienił za pare browarów i zaraz olej wymienilismy bo trudno było stwierdzić jaki kolor był ;) Zalalem oryginalnym zielonym kupionym w serwisie Forda za 56zł. litr.
Teraz narazie wszystko OK.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No i dupa blada :( po przejechaniu około 1000 km. znowu piszczy i blokuje :diabelek:
kuba1961 napisz proszę jaki zawór i gdzie on się znajduje i jak to naprawić :?:
Może to coś jeszcze innego bo chyba pompa znowu nie jest walnięta bo reakcja jest identyczna jak przed wymianą jej :shock:
Macie jakieś pomysły :?:
Nikt nie ma pomysłu co walnięte jest :?: bo chyba nie pompa :shock:
witam, u mnie ostatnio jak zrobilo sie chlodniej, jak jest zimny wyje przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. myslalem ze to turbina ale wczoraj zaczal halasowac jak diabli przy skrecaniu nawet na postoju, ze nie wspomne jak skrece do oporu. jak silnik rozgrzany to troche ciszej slychac ale slychac. czy to moze byc pompa wspomagania? plyn jest, nie brakuje. czy pompa podchodzi pod gwarancje 12?
Marek1.8TDDI 14-11-2013, 22:53 Witam Kolegów ;)
Nie moge założyc żadnego tematu... a nie widzialem swiezego tematu focusa co do wspomagania wiec :
Mam taki problem , w sumie od kiedy mam Focusa .
Mam go od ponad 1,5 roku , nie wiem jak powinno chodzic w nim wspomaganie ( przedtem jezdzilem Peugeotem 207 i bylo bardzo lekko ) w moim Focusie jest troche ociężale ... przy parkowaniu trzeba sie namachać , mało tego przy lekkich naprężeniach kierownicy są drgania dosc spore .
Pompy nie słychac , mooże czasami na zimnym silniku przez chwile ale tylko czasami , ogólnie cały silnik , skrzynia wszystko było zarzygane olejem i innymi , ktos nie dbał o samochód i z miski jak i z filtra leciał olej . Teraz wszystko juz zrobilem tylko zastanawiam sie nad tym wspomaganiem ;/ jak myslicie co może byc ? Wyciek moze był ale go zmyłem razem z tym olejem ...
jest to wersja MK1 1.8 TDDI 3drzwiowy jeżeli ma to jakieś znaczenie .
ogólnie jak sie patrzy za silnik od strony maski to jest taki elastyczny gruby przewód cały czyms zalany na pół włożony do maglownicy czy co to tam jest , wszystko brudne w tych okolicach , tego przewodu nie da sie nałożyc do konca taki sztywny jest ...
Napisałem dokładnie jak sprawa wyglada , co myslicie ?
a no i piszczy mi Alternator ... przebieg to 203 000 , piski sa tylko na biegu jałowym ! łożysko czy sprzęgło ?
Dziekuje i pozdrawiam wszystkich ;)
Szymonek11 08-12-2013, 15:24 Witam, to chyba najlepszy wątek do zadania tego pytania. Otóż ostatnio zaobserwowałem, że poziom płynu wspomagania jest jakiś milimetr poniżej minimum na zimnym silniku. Auto z 2009 roku prebieg 45 kkm, żadnych niepożądanych objawów typu wycie czy cos takiego, wycieków nie zauważylem co oczywiście nie oznacza że ich nie ma. Pytanie jest takie: dolać płyn czy wymienić ?. Gdzieś widziałem na forum, że ford zaleca wymianę po 120 kkm lub 5 latach. Kolor płynu wygląda na zielony
Towarzysz 08-12-2013, 17:05 skoro masz pewny przebieg 45 000 km to ja bym nie wymieniał, trochę jednak zostało do tych 120 000km, skoro samochód więcej stał niż jeździł, to tylko dla spokoju ducha taka wymiana:)
Witam,
Autko nowe.
Czy to normalny objaw, że w skrajnym położeniu kierownicy słychać wspomaganie ??
Jeździłem różnymi autkami z hydraulicznym wspomaganiem, ale nie było tego tak słychać, jak w Mondim.
Pytanie przy okazji:
Czy jak przejeżdżacie przez progi zwalniające to trochę słychać z przodu jakby ocieranie gumy o metal, ale zaznaczam, że jest to ledwo słyszalne.
M...
Pytanie przy okazji:
Czy jak przejeżdżacie przez progi zwalniające to trochę słychać z przodu jakby ocieranie gumy o metal, ale zaznaczam, że jest to ledwo słyszalne.
Jak się ma nowe auto to się szuka dziury w całym:P pojeździj trochę i daj znać za może 1000km ;)
Wczoraj, podczas kręcenia kierownicą na parkingu, bardzo głośno zaczęła pracować ( tak ze 2 sekundy wręcz "zawyła" ;p ) pompa wspomagania - i to w pozycji skręcenia kół prawie na wprost.
Miał ktoś podobny przypadek (autko nowe) ??
M.
trevorek 12-04-2014, 16:38 Witam u mnie za to jest taki problem że słysze hałas przy obrotach od 2,1 do 2,9 i na postoju jak sie rozgrzeje przy maksymalnym skrecie mechanik mówił że to pompa ale jak Was poczytałem to moze być zbiorniczek czy ktos miął taki problem/?
arturr1987 13-04-2014, 11:51 Witam,
Mialem taki sam problem z moim Mondeo 2008 rok. Okazalo sie, ze to wszystko przez zbiorniczek, a dokladniej przez filtr umieszczony w nim. Filtr dosyc szybko sie zapycha odrobinkami metalu, bo system nie byl czyszczony poprawnie przez Forda jak montowali auta. Ja mam anglika, ale problem ten sam co wy opisujecie. Strasznie sie plyn pienil w zbiorniczku, a pompa wyla, poniewa nie dostawala odpowiedniej ilosci plynu. Wystarczy wyciagnac filtr ze zbiorniczka i go przeczyscic, wlozyc i znowu poskrecac kierownica przez kilkanascie minut, nastepnie powtorzyc czyszczenie filtra. Najlepiej robic to majac stary plyn w systemie. Jezeli wszystko ucichnie wtedy najlepiej wymienic plyn kilka razy. Ja dodalem na koniec Forte power steering treatment fluid i teraz wspomaganie chodzi jak nowe. W moim przypadku obylo sie bez nowej pompy. Jezeli ktos chce to moge dodac zdjecia filtra i zbiorniczka osobno, bo mam taki wyciagniety z auta. Dodam jeszcze ze auto dziwnie wylo przy przyspieszaniu w okolicach 2 - 2,5 tys obrotow.
To może napisz jak wyjmuje się ten filterek ze zbiorniczka .
arturr1987 13-04-2014, 12:19 Po otwarciu zbiorniczka u mnie widac taki plastikowy uchwyt zakonczony kolkiem. Wystarczy za niego pociagnac i caly filtr mamy wyciagniety. Nie jest latwo go poprawnie wsadzic poniewaz plastik wygina sie przy wciskaniu, dlatego wydaje mi sie zeby miec pewnosc na sam koniec trzeba odczepic wezyk idacy do pompy, wtedy bedziemy widzieli filtr lepiej i z niego pociagnac zeby dobrze sie trzymal. Mam nadzieje ze dodane zdjecia troche pomoga.
Pozdrawiam
Koledzy w Mondeo MK4 i w innych Fordach ten typ tak ma . Jeśli podczas skręcania jest cały czas taka sama siła skrętu to nie ma się o co obawiać :)
e tam ... ma być cicho.
Naprawianie szumów/stuków pogłaśnianiem radia nie jest już trendy ;)
U mnie nic nie wyje.
u mnie też cisza
U mnie też cisza ...
Znaczy coś kolega, autor wątku ma popsute ;)
Myslę że kolega ma rację ..... http://nanoforum.pl/ford-s-max-zbiorniczek-wspomagania.html a propo tego filterka to jak widać nie wszyscy tak mają .:( u mie nie ma za co złapać od środka , a pod zbiorniczkiem jest tylko rurka na wężyk pod tym skośnym jest posty przelot .
jest jakiś patent na spuszczenie płynu bez jego rozlewania czy tylko strzykawka i odciągnąć?
trevorek 26-04-2014, 08:58 Byłem w salonie wymienili cały zbiorniczek i działa super koszt łączny 400 zł
No i pozbyłem się wycia z pompy wspomagania:D. Czyszczenie zbiorniczka pomogło. Co ciekawe poprzedni właściciel wymienił pompę wspomagania ale chyba niepotrzebnie gdyż problem własnie tkwił w zbiorniczku a właściwie w jego filterku strasznie "zabłoconym". U mnie objawami było wycie rosnące wraz z obrotami silnika bez skręcania kolami oraz nieco osłabione działanie okładu tzn, teraz po czyszczeniu lżej sie kreci kierownica, jak i piana w zbiorniczku. U mnie występuje jednak trochę inny zbiorniczek niż u arturr1987 a mianowicie filterek jest niewyciągalny ale...trochę pb95, szczoteczka do zebow i da sie. Teraz cisza. Polecam odpinanie zbiorniczka po wcześniejszym demontażu reflektora.
Można bez obaw odkręcić korek od zbiorniczka płynu wspomagania w czasie pracy silnika bez obaw od jakiś wyciek czy opryskanie?
Można bez obaw odkręcić korek od zbiorniczka płynu wspomagania w czasie pracy silnika bez obaw od jakiś wyciek czy opryskanie?
U mnie można, nawet przy zatkanym filtrze w zbiorniczku myślę ze możesz - minimalnie może pryska piana. Po przeczyszczeniu filtra widać ze płyn pracuje w bardziej spokojny sposób, nie ma bulgotania.
rozumiem, że jak nie ma piany ani nic nie bulgocze to nie ma co się bawić w czyszczenie tego filtra?
Szymonek11 05-06-2014, 19:43 U mnie też lekko buczy przy dodawaniu gazu (zwłaszcza przy ruszaniu) ale piany i bulgotania nie ma. Czyścić ten filterek czy nie?
Jaka piana jakie bulgotanie .............. jeśli są takie objawy to oznacza ,że nie jest dobrze odpowietrzony układ kierowniczy lub się zapowietrza .
U mnie wyło strasznie, przez chwile podejrzewałem nawet turbinę. Po wyczyszczeniu filierka jest spokój. Nie twierdze ze w 100% przypadków pomoże, ale spróbować można. Tym bardziej ze jest to do opanowania we własnym zakresie praktycznie przy zerowym koszcie, aczkolwiek przy brudnych łapach.
Markus_MR 05-11-2014, 09:03 Witam, to mój pierwszy post, więc się przywitam.
Dzień dobry :wink:
Więc moje wycie wspomagania zaczęło się dopiero:?: po uszczelnieniu przewodu wspomagania. Wcześniej pomimo delikatnego wycieku była cisza. Zakuty na nowo przewód i się zaczęło. Wyje jakby turbina mi padała. W zbiorniczku nic się nie pieni, płyn ładny zielony. Teraz pytanko:
Czy w ogóle się regeneruje nasze pompy wspomagania, bo spotkałem się z opiniami że na krótko starcza?
Czy też po prostu źle naprawili nieszczelność? Dodam, że zakład twierdzi: nic nie wyje proszę pana:shock:
Być może coś spierniczyli ( za mała średnica przewodu lub nie taki płyn)
zielony nic nie mówi ( może być syntetyk lub mineralny ) ale nie spełnia norm być może .
Może usuwając stary płyn z obiegu robili to na uruchomionym silniku ( wiem że niektórzy tak robią).
Poproś ale (na poczekaniu )o specyfikacje tego płynu lub najlepiej butelki tego płynu , jeśli odłożysz to w czasie to mimo wszystko sprawdzą w katalogach i podadzą ci z katalogu więc nic nie udowodnisz .
Być może że filterek w zbiorniczku się przypchał i dla tego wyje .
Jeśli twierdzą ze nic nie wyje podjedż do serwisu z poradą co oni na to
lub podjedż z kimś kto ma takie auto do tego warsztatu . A tak na marginesie ujawnij adres tego fachowca na forum może zdobędziesz opinie o nich od innych forumowiczów .
Markus_MR 05-11-2014, 11:08 Dzięki za odpowiedź.
Jeszcze się wstrzymam z ujawnianiem, bo byli polecani tu na forum.
A z zielonym, to miałem na myśli, że czysty. Jest oryginał forda zalany po 2tyg od uszczelnienia (wiem tu sobie strzeliłem w kolano jeżeli chodzi i reklamację). Miałem nadzieję, że płukanie pomoże (bez czyszczenie zbiorniczka np benzyną, oczywiście na zgaszonym silniku). Niestety... nie pomogło. Możliwe, że przy naprawie jakieś brudy się zruszyły i zatkało filtr? No ale jak pisałem, płyn się nie pieni (czy zawsze się pieni przy przybrudzonym filtrze?).
A że wyje pompa raczej zdiagnozowane. Byłem u innego mechanika i stetoskopem osłuchał przy mnie.
W sumie do dziś byłem biernym forumowiczem, bo nic się nie działo :p
Witam wszystkich . Tez miałem problem z głośną pracą pompy wspomagania w czasie jazdy, po wymianie zbiorniczka i płynu pompa ucichła lecz nie do końca. Podczas jazdy słychać jeszcze ciche wycie , lecz bardziej mnie martwi to że po dłuższym postoju (przez noc ) pompa strasznie wyje przez ok 30 sek. lekki ruch kierownicą potęguje ten hałas. po chwili wszystko ucicha (objawy pojawiły sie po wymianie zbiorniczka).Może podczas wymiany zbiorniczka doszło do rozszczelnienia układy?
Prawdopodobnie nie wyjął kolega ze zbiorniczka żółtego filerka, który założony jest dla wstępnego oczyszczenia układu.
piter2010 18-11-2014, 10:10 Witam Panowie.
Mój problem dotyczy dziwnego odgłosu,podczas skrętu kierownicą na maxa w jedną jak i w drugą stronę,gdy samochód stoi,próbuje wyjechać z parkingu (niestety parking jest tak mały że trzeba kręcić kierownicą do oporu) słychać uderzenie czy jakiś przeskok,nie ważne czy w lewo jest skręcona kierownica czy w prawo.Podczas manipulowania kierownicą raz w lewo do oporu raz w prawo,zawsze słychać charakterystyczny dźwięk (uderzenie,przeskok)nie wiem co to może być.Pompa wspomagania pracuje bez zarzutu,nie ma żadnych objawów,ani dźwięków z jej strony.Dodam iż płyn w zbiorniku,nie jest pierwszej młodości,ale jego stan jest dosłownie między max/min w połowie.Nie mam jak sprawdzić samemu i wejść pod samochód,aby zdiagnozować usterkę.Macie jakieś sugestie,może już ktoś przerabiał ten temat i wie co w trawie piszczy:).Pozdrawiam
Prawdopodobnie nie wyjął kolega ze zbiorniczka żółtego filerka, który założony jest dla wstępnego oczyszczenia układu.
czy chodzi o ten plastik nad filterkiem?
To jest filterek na krućcu do pompy. Jak odkręci się korek to widać uchwyt służący do wyciągnięcia.
Wielkie dzieki volf31 , miałeś racje nareszcie błoga cisza.
Markus_MR 16-12-2014, 09:27 Mi niestety wymiana zbiorniczka nie pomogła :mad:
Orientujecie się, czy nasze pompy można regenerować z powodzeniem (jak tak to kogo w Gdańsku polecacie), czy też najlepszym wyborem będzie zakup pompy fabrycznie regenerowanej przez forda?
Pozdrawiam.
idziobas 13-01-2015, 12:16 Witam, problem podobny, wyje przy przechodzeniu przez 2tys. obrotów, diagnoza - pompa wspomagania, nowe płyny , czyszczenie i etc. nie pomaga. MK4 1.6 120 km. Jakies namiary na regenerację w Krakowie ? Albo używaną ? Nowa po rabatach 2900 :( z góry dziękuję za pomoc
Witam, problem podobny, wyje przy przechodzeniu przez 2tys. obrotów, diagnoza - pompa wspomagania, nowe płyny , czyszczenie i etc. nie pomaga. MK4 1.6 120 km. Jakies namiary na regenerację w Krakowie ? Albo używaną ? Nowa po rabatach 2900 :( z góry dziękuję za pomoc
Witam,u mnie to samo a myślałem że u mnie zaczyna wyć turbo, a po rozgrzaniu też ci wyje? bo u mnie cicho
idziobas 13-01-2015, 20:36 ciszej wyje gdy nie rozgrzany, potem juz zawsze w tym zakresie obrotów. Na trasie nie słychać, bo raz że szybciej a dwa że powyżej 2tys. Pompa już wyjęta przez mechanika, jutro do regeneracji na ul.Klasztornej w Krakowie. Dam znać co i jak poszło.
idziobas 16-01-2015, 10:32 Witam,u mnie to samo a myślałem że u mnie zaczyna wyć turbo, a po rozgrzaniu też ci wyje? bo u mnie cicho
pompa po sprawdzeniu na "profesjonalnym stole" jak się wyraził pan od regeneracji i bez zastrzeżeń. Cierpliwy mechanik szuka dalej przyczyn wycia.
cd.
pompa po sprawdzeniu założona, płyn oryginalny, zgodny z instrukcją, wyje ciszej, ale wciaż, przy około 2tys. obrotów. "Znajomy znajomego" z serwisu forda twierdzi, że była akcja serwisowa na te pompy i , że prawie na pewno to pompa. Jednak nie uśmiecha mi się wydawać pieniędzy bez potrzeby - w związku z tym pytanie, nie ma ktoś "pożyczyć" takiej pompy z opcją odkupu ? :) wiem, że to trochę bezczelne z mojej strony ,ale czemu sobie życia nie ułatwiać ? :) Dla przypomnienia Ford Mondeo MK4 1.6 benzyna 2007 r. zdjęcia poniżej. Z góry dziękuję Irek / Kraków
Panowie bez urazy
ale regulamin zabrania cytowania całych postów
również .....pisania tej samej osobie post pod postem ( zaleca się edytowanie ):569:
idziobas 17-01-2015, 13:18 nie czytałem regulaminu - będę się uczył na błędach :D
pozdrawiam
Słuchajcie - jak to w końcu ma być?
Czy to, co widać po odkręceniu korka (ten plastikowy uchwyt):
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2194013&postcount=39
To ma tam być, czy:
Prawdopodobnie nie wyjął kolega ze zbiorniczka żółtego filerka, który założony jest dla wstępnego oczyszczenia układu.
ma być ten plastik wyjęty:
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=2302765&postcount=58
Lub inne pytanie:
Wczoraj w ASO wymienili mi pompę układu wspomagania (ze względu na "wycie"), zauważyłem też, że nowy jest zbiorniczek od płynu wspomagania.
Od wczoraj obserwuję taką rzecz: przez parę minut po uruchomieniu silnika moim zdaniem nadal słychać wycie - zmienia się natężenie dźwięku dochodzącego chyba od pompy w zależności od obrotów silnika (i tym samym prędkości paska napędzającego pompę) i skręcania kół kierownicą.
Po paru/parunastu minutach jest zauważalnie ciszej (nie wiem czy to przez rozgrzanie silnika i jakichś elementów, czy przez to, że podczas jazdy wykonywane są ruchy kierownicą).
I teraz pytanie: czy to normalne? Czy coś mogli źle zrobić w ASO? Dlaczego na początku słychać "wycie", a potem ono ustaje (jakieś ciśnienie płynu wspomagania jest wtedy osiągane??).
Proszę o pomoc, bo chciałbym ewentualnie jechać do ASO z powrotem "mądrzejszy" :)
idziobas 25-02-2016, 06:51 u mnie skończyło się na wymianie pompy, ale jak się okazuje do benzyny pasują pompy od diesla tylko trzeba przełożyć króciec lub koło pasowe. W efekcie nowa pompa koszt 900 zł a nie 3000 zł. Zbiorniczek też nowy założony jeszcze do starej pompy ( wtedy wycie nie ustało), Po wymianie całości wciąż cichutko sobie "pojękuje", popatrzę dzisiaj na ten filterek - może faktycznie nie wyjęty. Dziękuję Wszystkim
Ten żółty filterek służy do wstepnego oczyszczenia układu po zalaniu nowym płynem, który przepłukuje instalację. Jezeli nie wyciągniemy go to syf z płukanki bedzie blokował przepływ.
Pojechałem wczoraj jeszcze raz do ASO, przy nich też wyło. Spuścili płyn wspomagania, przeczyścili cały układ, zalali raz jeszcze i ... Pomogło. Jest cisza. Pytałem o ten żółty plastik w środku, twierdzą, że on ma być...
Chociaż jeszcze jedna sprawa mnie drażni. Po całej nocy stania, zaraz po odpaleniu słychać wycie pompy przez kilkanaście sekund. Potem jest cisza, jak również na ciepłym silniku po odpaleniu jest cicho.
Co to może być?
Jakieś ciśnienie w układzie się wyrównuje, czy coś?
Czy to ten plastik w środku zbiornika ze wspomaganiem? Niestety mam sprzeczne informacje co do tego, czy on tam powinien być. Może ktoś u siebie sprawdzić po odkręceniu korka od zbiornika płynu wspomagania czy jest ten żółty "cycek"? :)
Witam wszystkich . Tez miałem problem z głośną pracą pompy wspomagania w czasie jazdy, po wymianie zbiorniczka i płynu pompa ucichła lecz nie do końca. Podczas jazdy słychać jeszcze ciche wycie , lecz bardziej mnie martwi to że po dłuższym postoju (przez noc ) pompa strasznie wyje przez ok 30 sek. lekki ruch kierownicą potęguje ten hałas. po chwili wszystko ucicha (objawy pojawiły sie po wymianie zbiorniczka).Może podczas wymiany zbiorniczka doszło do rozszczelnienia układy?
Odpowiem sobie sam :) Czytając problem opisany przez kolegę ciewo kilkanaście postów temu, dostrzegłem w końcu ten sam objaw, który ja opisałem w poprzednim moim poście.
Wczoraj wyjąłem ten plastik, filtr nie był zabrudzony. Dzisiaj po nocy, po odpaleniu auta - wreszcie jest jak być powinno - czyli CISZA :)
Nie mam pojęcia - czy ten filterek powoduje zmniejszenie przepływu płynu i dopiero kilkanaście sekund pracy pompy powoduje wyrównania ciśnienia - dlatego wtedy dopiero była cisza.
Nieważne - wydaje mi się, że jednak kolega volf31 miał rację:
Prawdopodobnie nie wyjął kolega ze zbiorniczka żółtego filerka, który założony jest dla wstępnego oczyszczenia układu.
Ten filterek ma bardzo gęste sitko i przy zimnym płynie (gęstość) powoduje ograniczenia w przepływie.
cichy3000 09-04-2016, 13:48 U mnie też pojawiło się "wycie" pompy, co ciekawe dopiero po rozgrzaniu silnika (jakies ~5km muszę przejechać), wówczas przy 2,5k obrotów gdy nawet delikatnie ruszę kierownicą to występuje efekt dźwiękowy jak przy maksymalnym skręcie (wysiłek pompy) .
podjechałem do Warszawskiego ASO na Radzymińskiej i oto wycena:
zbiornik 168 (bez filterka)
płyn 58zł / litr (potrzebne ~2litry ze wzglęgu na to że będą czyścić cały układ)
koszt płukania, wymiany płynu, instalacji zbiorniczka 200zł
sumarycznie 484.
płyn jaki powinien być lany to wg. jednego z mechaników: WSS-M2C204-A2
myślicie że z wymianą płynu zbiorniczka można podjechać do nieautoryzowanego warsztatu ? czy podczas odpowietrzania wymagana jest jakaś pompa próżniowa czy zwyczajowo "kręci" się kierownicą ?
wg ASO na Radzymińskiej
nowa pompa do 2.0 benz. 145km ~3000zł
pompa regenerowana ~1000zł)
Witam Kolegów,
od wczoraj widzę u siebie w autku podobny problem, a mianowicie byłem na przeglądzie w ASO (w zeszłym tygodniu) gdzie wymieniali mi wszystkie płyny i filtry. Wczoraj podczas jazdy zaczeło mi wyć spod maski w okolicy zbiorniczka układu wspomagania. Następnie na parkingu przy skręcie kierownicą oprócz wycia dochodzą dodatkowe dziwne dźwięki (taki niby zgrzyt). Zakładam, że to może być podobny problem jak Wasz, ale mój mechanik jest obecnie na urlopie (do końca weekendu majowego). Mam pytanie czy z taka usterka można jezdzic, czy może to spowodować dodatkowe usterki czy lepiej zostawić na razie autko w garażu i poczekać tylko na trasę dom-warsztat?
pozdrawiam
Psilocke 30-04-2016, 21:53 @ cichy
Podjedz to ci za 4 pak wymienię płyn bo mieszkam przy radzyminskiej mniej więcej.
@ Matki
Jak ci padnie to nie będziesz miał wspomagania. Musiałbyś mieć wyjątkowego pecha aby zblokowalo koło i zabiło pasek. Jeździć bez obaw tylko nie przeciazac pompy na parkingach. Choć pytanie czy to faktycznie pompa?
Witam panowie. U mnie występuje buczenie, wycie pompy ale oprócz tego zaobserwowałem podwyzszony poziom płynu wspomagania (troche ponad max), kolor plynu to brązowy (!!!) i oczywiście pieni się na rozgrzanym silniku. Wystarczy wymiana płynu czy od razu zakupić jakiś używany zbiorniczek? Jest możliwość zaobserwowania tego zapchanego filtra w zbiorniczku (o ile jest zapchany)?
cichy3000 20-05-2016, 16:00 @ cichy
Podjedz to ci za 4 pak wymienię płyn bo mieszkam przy radzyminskiej mniej więcej.
wielkie wielkie dzięki :)
zbiorniczek został wymieniony - układ przepłukany i zalany świeżym płynem skutek -> wycie pompy ustało...
poniżej link do nagrania "dźwięków" przed wymianą / płukaniem
https://www.youtube.com/watch?v=-QWtqlpKDis&feature=youtu.be
dajcie znać czy powyższy filmik się odtwarza ;)
PSYCHOLX 20-05-2016, 18:53 W jaki sposób poprawnie płuka się układ wspomagania?
https://www.youtube.com/watch?v=-QWtqlpKDis&feature=youtu.be
dajcie znać czy powyższy filmik się odtwarza ;)
Nie, nie odtwarza się; jest prywatny.
Psilocke 20-05-2016, 20:50 W jaki sposób poprawnie płuka się układ wspomagania?
Spuszczasz płynu ile się da.
Nalewasz nowego do stanu.
Najlepiej krótka runda po okolicznych zakrętach.
Spuszczasz znowu.
Nalewasz znowu.
Jeździsz znowu.
Operację powtarzasz aż do uzyskania klarowności płynu.
Około 2 litrów na to idzie.
podłączasz zamiast zbiornika dwie butelki, jedną z nopwym płynem, drugą pustą, odpalasz silnik i kręcisz, stary płyn wypada do butelki, nowy wsysa do układu i śmiga.
wymiana tym sposobem trwa kilkanaście sekund, trzeba uważać aby nie polać wszystiego dookoła.
Szacunek dla ASO, że Ciebie nie naciągnęli, trafna diagnoza :)
Pozdrawiam,
Maxmoto
Sprzedaż i Regeneracja Pomp Wspomagania
602117885
maxmoto@poczta.onet.pl
tocamartin 12-10-2016, 18:52 witam serdecznie.
podepne się. Mam problem jak wszyscy. Przeczytałem cały wątek. Zaczne od wymiany płynu i oczyszczenia układu. Pytanie: jaki płyn mam zakupić?
Mondeo mk4 2007, 2.0Tdci. Jedni piszą zielony, inni czerwony.
wymieniłem zbiornik i płyn, 2 dni po wymianie słychać metaliczny dźwięk (bardziej łożysko niż sama pompa). Czy myślicie że wymiana pompy rozwiąże temat czy możliwe że jakieś opiłki poszły do układu? Co należy wtedy zrobić?
Poniżej dźwięk na wolnych obrotach:
https://www.youtube.com/watch?v=mZgibv-o0gQ
maciek75x 06-10-2017, 06:27 Witam,
przeczytałem kilka wypowiedzi i chciałbym opisać mój problem.
Od dwóch dni przy max. skręcie kół w lewo bądź w prawo słyszę głośny szum powietrza. Dzieje się to na ciepłym silniku. Na zimnym ten szum jest mało słyszalny. Dodatkowo kierownica przy skrecie na postoju ma miejsca w których jest wyczuwalny efekt haczenia(przeskoki). Przy parkowaniu tyłem i kręceniu kołami z pod maski wydobywa się dźwiek podobny do zgrzytu, szurania bardzo głosny.
Przy jeździe wyczuwam że kierownicą kręci sie ciężej niż zwykle.
Sebastian1515 06-10-2017, 19:53 Czy w każdym zbiorniku jest ten filter?? bo ja u siebie nie widzę.. A i od czego jest ten biały plastik który widać jak sie odkręci korek?
To jest właśnie góra sitka(filtr) do wyłapywania zanieczyszczeń.
Sebastian1515 07-10-2017, 11:07 To jest właśnie góra sitka(filtr) do wyłapywania zanieczyszczeń.
Ok, ale mi chodzi o ten podłużny tak jak wcześniej na zdjęciach w tym temacie .
Ten podłużny jest w nowszych zbiorniczkach ,na początku było tylko sitko postawione w pionie zbiorniczka.
Sebastian1515 07-10-2017, 20:21 ok, dzieki :)
U mnie w 2,5t nie było żadnego filterka/siatki.
Ze zbiorniczka prosta w rurę...
Witam Panowie,
to mój pierwszy post na tym forum.
czy ktoś z Was korzystał z usług regeneracji pompy wspomagania w Krakowie na ulicy Klasztornej ?
Jestem od nie dawna posiadaczem Mondeo mk4 2008 1,8 TDCi.
Na początku myślałem że dziwne odgłosy to wina turbiny.
Dzisiaj Pan mechanik wymieniał mi płyny i filtry i według niego to nie turbina jest winna ale pompa wspomagania.
Nówka to koszt około 1tys, dlatego pytam o regenerację.
Pozdrawiam.
Witajcie! Wymieniłem wczoraj zbiornik od wspomagania na nowy, tylko nie wiem czy powinienem wyjąć z niego ten pomarańczowy plastik? Pompa głośna przez chwilę na zimnym. Później cisza
SAURO1980 11-01-2020, 23:46 Witam
arko76 odpowiedź na Twoje pytanie jest w poprzednich postach.
Przeczytałem wszystkie posty w tej zakładce i nigdzie nie jest napisane jak wymienić pompę wspomagania w Mondeo mk4 2.0 TDCi 2007r. 140 KM. Czy mógłby ktoś to opisać w punktach lub nagrać film?
Pozdrawiam
prosto120 10-05-2020, 19:44 Witam . To mój pierwszy post więc witam wszystkich.
Mój Ford piszczy nawet jak stoi po odpaleniu i w czasie jazdy. Czy ktokolwiek wie gdzie się znajduję zbiornik do płynu wspomaganiu w silniku 1.6 ecoboost 160km hatchback rok 2012 . Pod maską nic nie mogę dostrzec.
Jaki olej tam wlać? Chodzi mi o to czy one są rzeczywiście rzadkie, bo mój sprawdzałem to dosłownie sama woda.
Samochód wyje przy kręceniu kierownica. Chciałem na sam początek zmienić olej.
slawek-kali 19-09-2020, 19:15 http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Olej-plyn-do-wspomagania-DP-PS-1-L-zielony-FORD/52
Zielony płyn jest do układów elektrohydraulicznych różowy do pomp tradycyjnych. Wnioskuję na podstawie sygnatury że masz 2.0 duratec więc pompa napędzana paskiem, a tam będzie płyn różowy. Możesz wlać dowolny ATF pasujący również do skrzyn automatycznych. Przy wymianie zwróć szczególną uwagę na sitko jak dobrze pamiętam przy zbiorniczku czy nie jest przytkane.
Ja do 2.0 duratec wlałem zielony. :)))
Od nowości był zielony (auto z salonu).
Zresztą jest już jeden temat:
https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=312723
M...
Olej wlany. Pompa dalej rzęzi. Doszedł duży opór przy kręceniu na postoju. Przy pompie jest jakiś elektrozawór, jest szansa że to on pieprzy sprawę?
Mógłby ktoś polecić jakiś płyn do wspomagania zgodny z normą forda, który nie będzie przesadnie drogi? Chciałbym przepłukać układ 2-3L płynu zanim wleję docelowy fordowski.
Najpierw chciałem kupić zielony syntetyczny Febi 06161, ale okazuje się, że on spełnia normę WSS-M2C204-A, a nie WSS-M2C204-A2 ... chyba, że one się niczym nie różnią?
Mozesz lac febi syntetyk. Nie przesadzaj z tymi normami . To nie zaden precyzyjny uklad. Kiedys jexdzielem na febi synt.
|
|