Zobacz pełną wersję : Dławienie sie silnika na wolnych obr. po świeżo załozonej instalacji
piotrlit20 20-11-2012, 16:57 dzisiaj załozylem instalacje gazową po wracaniu do domu bardzo mi szarpał zwłaszcza na wysokim biegu przy wolnych obrotach i jakby pare razy strzelił.
dodam jeszcze ze po kupnie auta jakies 2-tyg temu tez mi na benzynie szarpał.
przewody wymieniłem dzisiaj na nowe razem z montazem instalacji gazowej lecz świec nie !!
czy to moga byc swiece?? doradzcie koledzy
Martinez1979 20-11-2012, 18:41 Warto je wymienic. Jak szarbie na benzynie to na gazie tragedia totalna. Moze byc jeszcze cewka ale w najgorszym wypadku. Wstaw nowe swiece i obserwoj zachowanie auta
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
świece, przewody, cewka... pierwsze do sprawdzenia :)
piotrlit20 20-11-2012, 19:18 przewody wymienione dzisiaj jutro zobacze swiece
oczywiscie motorcraft bo innych raczej nie widze w tym temacie
Martinez1979 20-11-2012, 19:20 Dokladnie platynowe lub ngk tez platyna.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
czasami jest tak, że wymienisz przewody i świece, a problem powróci za jakiś czas.... problemem jest zużyta cewka, która może nawet szybko zużyć nowe przewody i świece
Bump: mi też po założeniu sekwencji strasznie szarpał na gazie... jechałem do gazownika na regulację, patrzyłem na niego krzywo i nie wierzyłem mu, gdy mówił, że od strony lpg wsio ok... zmieniłem świece i przewody, pojechałem do gazownika i go przeprosiłem :)
miałem przypadki strzelania w kilku autach z lpg i zazwyczaj była to wina kabli wn i świec, jeśli chodzi o szarpanie podczas jazdy u mnie winą było lewe powietrze (nieszczelność na łączeniu przewodu do filtra powietrza).
piotrlit20 20-11-2012, 20:32 jutro napisze jak sie autko sprawuje na tych nowych swiecach platynkach motorcraftu.... mam nadzieje ze to zalatwi problem
RS AUTO-RAF 20-11-2012, 20:34 podobno te platynowe świece na gazie nie sprawdzają sie za dobrze. Jeśli zamiennik to NGK.
Jeśli miałeś instalację strojoną na tak działającym silniku to po wymianie świec dobrze byłoby ją jeszcze raz wystroić.
A niby czemu nie? z doświadczenia raczej nie mówisz tylko podobno więc po co takie opinie? Ja jeżdżę na platynach i jest ok nie padają czy coś. Każdy to ma lpg w mk3 i nie tylko przynajmniej na mkp też na takich jeżdzą. A jaki zamiennik ci chodzi? chyba też platynowe bo takie są dedykowane do tego silnika a mc=ngk
co do problemu wymień cewkę
Kris12345 21-11-2012, 13:08 Witam,
Czy ktoś z Lublina ma cewkę na podmianę? Rok temu wsadziłem podróbkę ale teraz zaczął szarpać. Moje auto to MK3 2.0 benzyna.
Pewnie padła i już. 150zł i masz cewkę.
Kris12345 21-11-2012, 14:57 W sumie to nie wiem czy to cewka. Nie chce wydać 150 a okaże się że to MapSensor czy coś innego. Dlatego chcę przełożyć na 5 min i zobaczyć jak się będzie zachowywał
To nie MS
Szukaj możę akurat ci pożyczy ale to cewka padłą raczej na 99%
franczesko 21-11-2012, 16:59 podobno te platynowe świece na gazie nie sprawdzają sie za dobrze. Jeśli zamiennik to NGK.
Jeśli miałeś instalację strojoną na tak działającym silniku to po wymianie świec dobrze byłoby ją jeszcze raz wystroić.
instalacja gazowa + jakikolwiek zamiennik = kicha totalna.
Bosch, NGK - miałem i cały czas problemy z szarpaniem itd itp
Założyłem oryginalne motorcrafty i cud, miód, malina i orzeszki.
A gazownik mówił przed założeniem LPG, "zmień Pan na oryginały bo to nie pierwszy ford, którego robiłem" i miał racje ;)
piotrlit20 21-11-2012, 19:11 witam, ponownie koledzy ... takze napisze tak wymieniłem dzisiaj te świece- platynowe \NGK jednak nie motorcraft ;) no i lipa !!!
wiec jak wiadomo dalej przyszedł czas na cewke... oryginał bosch zalatwil sprawe... autko chodzi jak marzenie
takze pamietajcie kable , swiece , cewka przy lpg najwazniejsza sprawa..
wymieniłem kable na poczatku .. lecz te swiece były w tragicznym stanie co pogoniło za soba awarie cewki
w temacie wszystko
Czyli tak jak mówiłem
X8 Black
Rafał A.(antek) 25-11-2012, 02:03 zmniejsz ciut przerwe na swiecy
Żadnej przerwy nie zmniejszaj, nie am takiej potrzeby. Sam tak myślałem i słuchałem takich rad aby zmniejszać przerwę i po co? jak wszystko jest ok to nie trzeba skoro ktoś tak wymyślił to niech tak będzie. Od 20-30 tys mam org przerwe i jest ok. Zmniejszanie to maskowanie skutków a nie usuniecie przyczyny takie podcieranie d... szkłem. Wiem o teorii gazu itd i zmniejszaniu przerwy
zmniejszanie przerwy to wymysł handlarzy i działa bardzo krótko :)
Rafał A.(antek) 25-11-2012, 16:48 w większości przypadków, przy sprawnej instalacji nie ma problemu przy normalnej przerwie. czasem jednak pomaga to na niektóre niedomagania układu, gdyż, w większości nie sa to nowe auta i części.
Bump: zmniejszanie przerwy to wymysł handlarzy i działa bardzo krótko
nie do konca. wywodzi sie to z praw fizyki. dodatkowo jest to metoda diagnostyczna, i oczywiście nie jest rozwiazaniem problemu (uszkodzenia) jakiegos elementu, tzn jak pada/padnie cewka to zmniejszenie przerwy jej nie naprawi, i tak ja trzeba wymienic.
tak, wiem... mniejsza przerwa = większa iskra
ale .... większa iskra = krótszy czas życia świecy :)
Rafał A.(antek) 25-11-2012, 18:32 nie nie, mniejsza przerwa - mniejsza iskra, :) ale łatwiej jej przeskoczyć i będzie mocniejsza - czyli mniejsze napięcie potrzebne na uzwojeniu wtórnym cewki,
i zgoda, szybciej może wypalić sie elektroda świecy bo przy takim samym napięciu a mniejszej drodze iskra będzie mocniejsza czyli bardziej paląca.
Generalnie przerwę na świecy ustala producent, ale przy założeniu zasilania odpowiednim paliwem.
Przy innym paliwie zmieniają sie parametry, wiec powinno sie zmienić świece, o innej ciepłocie, albo takie do LPG, ale ze w 90% przypadków auta jeżdżą wtedy jeszcze gorzej, to po prostu lepiej zostać przy oryginałach i ew częściej je zmienić.
W niektórych przypadkach przy LPG występuje wypadanie zapłonów przy fabrycznym ustawieniu przerwy gdyż jest ona bardzo duża (np 1.35mm) ale to całość nie jest takie proste i trzeba do problemów podochodzic indywidualnie.
Jak wszystko jest ok, to jeździć na fabrycznym stawieniu przerwy.
Z własnego doświadczenia, pomoże ale na krótko
Jakies nowiny ? Udalo ci sie rozwiazac ten problem ?
A jakie mają być nowiny? wymienić układ WN i już. Ja tak zrobiłem i mam spokój
Sorry - mozesz napisac co to "Uklad WN". Znalazlem kilka rzeczy na google nt ukladu WN i cewki, ale nie ma zadnego wyjasnienia.
Rafał A.(antek) 05-12-2012, 22:28 Jakies nowiny ? Udalo ci sie rozwiazac ten problem ?
Kolego nie doczytałeś, po wymianie cewki, koledze problem ustąpił - wymiana cewki pomogła. Jesli masz podobny problem napisz, a może uda Ci sie bliżej podpowiedziec co jest nie tak/trzeba zrobic.
Kolego nie doczytałeś, po wymianie cewki, koledze problem ustąpił - wymiana cewki pomogła. Jesli masz podobny problem napisz, a może uda Ci sie bliżej podpowiedziec co jest nie tak/trzeba zrobic.
doczytalem, ze wymienil cekwe :-) tylko zastanawial mnie ten skrot "uklad WN".
Ja mam jakis dziwny problem. Na wolnych obrotach auto pracuje nie rowno. Trzesie silnikime i slychac w nim stuki. Wymienilem siece, kable, akumulator. Mam LPG wiec to nie bylo latwe, ale przeczyscili mi caly kolektor ssacy.
Komputer nie pokazuje nic, ale jak zrobilem tez zegarow pokazal sie blad E199 czyli zle odczyty temperatury. Nie sadze, zeby to bylo zwiazane... a moze jest ?
Przy jezdzie czesto spadaja obroty jak wurzyce bieg. Czasami gasnie, szczegolnie przy zawracaniu lub mocnych skretach.
Zauwazylem tez, ze jak hamuje przed zatrzymaniem sie - przytrzymuje obroty na ok 1000x. Tak szybko jak zdejme noge z gazu - spadaja do normalnego zakresu.
Ostatnio pojawil sie tez problem falowania obrotow, ale tylko na zimnym zilniku.
- Macie jakies uwagi ?
Rafał A.(antek) 05-12-2012, 23:16 Kompresja? zawory? Klapki w kolektorze sprawdzone? regulator obrotów, sprawdzic jeszcze cewke. Nagrac film i na YouTube jak pracuje silnik.
Kompresja? zawory? Klapki w kolektorze sprawdzone? regulator obrotów, sprawdzic jeszcze cewke. Nagrac film i na YouTube jak pracuje silnik.
Zrobie w Piatek i wrzuce. Ponoc mechanik wymienil krokowy, cewke i EGR. Dzis otwarlem maske - moj stary EGR na 100%... wiec pewnie cewka tez jest stara :(
kompresja - OK, byla sprawdzana w mojej obecnosci.
zawory - napisz prosze co masz dokladnie ma mysli
klapki - ponoc tez sprawdzone jak kolektor ssacy byl sprawdzany, ale sam nie widzialem
regolator obrotow - napisz prosze wiecej
cekwa - ponoc nowa. sam sprawdze jezeli tylko moglbys napisac czego mam szukac w niej (jakich problemow? na co zwrocic uwage)
Dziekuje za szybka odpowiedz.
Rafał A.(antek) 06-12-2012, 00:31 zawory - luzy zaworowe
regulator obrotów - błędnie nazywany krokowym
czy widac - czuc na ktorym cylindrze pracuje nierówno? czy podłaczenie do komputera cos dało? lampka CHECK ENGINE sie zapala?
Wyglada na to, ze wszystko zawory sa OK bo kompresje mialy idealna. Jednakze, jezeli musialbym sie przyczepic to do 3 swiecy/zaworu od lewej. Po zdjeciu czapki na pracujacym silniku - pracowal troche inaczej niz przy zdejmowaniu pozostalych. Tylo tez na niej troszeczke oleju... ale naprawde prawie ze " nic".
Komputer nic nie pokazal, jednakze jakis czas temu pokazalo mi sie lampka silnika. Zrobilem test zegarow (wlasny) i pokazal kod E199 - bledne odczyty temperatuy. Jutro sprawdze czujnik i pewnie wymienie. Czy jednak czujnik glupi moglby tak namieszac z silniiem ?!?
Rafał A.(antek) 06-12-2012, 22:24 Swieca nie ma przebicia na izolatorze?
Swieca nie ma przebicia na izolatorze?
Kable były zmieniane.jakieś 8 mcy temu. Świece nowe. Sprawdzić tak jak w opisie poniżej, czy jest inny lepszy sposób:
Wmaluchu to sprawdzałem wyciagajac i kladac na silnik, potem ruszalem kolem pasowym i patrzylem na iskre. Jak byla niebiesko-fioletowa i przeskakiwala miedzy elektrodami to w porzadku, a jak po izolatorze to ma przebicie. Jak iskra pomaranczowo-czerwona to za niskie napiecie w ukladzie zaplonowym. Jak jest druga osoba to moze pokrecic rozrusznikiem, wtedy widac snop iskier. Jest to metoda uproszczona, ale zdawała egzamin. W tych nowych samochodach jest problem, bo tam jest elektroniczny uklad zaplonowy. Kable to niektorzy sprawdzaja w nocy albo ciemnym garazu na pracujacym silniku lekko spryskujac zraszaczem, jezeli widac przeskakujace iskierki to maja przebicie i nadaja sie do wymiany. To sa metody garazowe, ale daja jakis obraz stanu swiec i kabli. :-)
Rafał A.(antek) 07-12-2012, 00:45 zobacz czy na porcelanowym izolatorze (białym) nie ma czarnych kresek, czasem izolatory pękaja, stare metody dobre sa :) zasady mechaniki sie nie zmieniły
Swiece sa chyba OK (porcelanowe czesci swiec). Nie mam klucza :( Chcialem odkrecic cewke ale sruby sa zapieczone do granic mozliwosci... Jak to odkrecic ?!
Zrobilem test czujnikow i efekty sa obeicujace. Zobacz prosze fimy na: Link do zdjec i filmow - Post #83 (http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php?t=97246&goto=newpost)
Rafał A.(antek) 08-12-2012, 21:39 polowa tych czujnikow nie ma znaczenia, jeden to czujnik cisnienia klimy, trzeci to el zawor, on o tyle ze steruje podcisnieniem, 4 to kondensator przeciwzakloceniowy
jedynie 2 to czujnik temp o ile dobrze widze na fotce
skad jestes?
Rafał A.(antek) 08-12-2012, 22:24 buhahaha no tak to czeka Cie samotna walka
Już sie o tym przekonałem... Będę was pytał. Na razie idzie dobrze...
Jutro odlacze czujnik nr 2 I przejade z 15km. Niczego nie przepale w ten sposob? Chce zobaczyć jak silnik sie będzie zachowywał . Najchętniej odlaczyl bym je wszystkie na raz :)
Rafał A.(antek) 08-12-2012, 23:41 nie, ale odłaczajac niektore czujniki ryzykujesz zapaleniem check-a
w twoim wypadku rozsadne bybylo zanabyc jakiegos ELMa czy inny tester OBD2
i jaki problem jak się zapali check? odłączy aku i się skasuje
Rafał A.(antek) 09-12-2012, 11:43 i jaki problem jak się zapali check? odłączy aku i się skasuje
serio? kazdy?
Jutro znajomy mi przyiesie do pracy (miejmy nadzieje, ze tym razem nie "zapomni") jakis tester na Bluetooth wiec zobacze co to pokaze. Mam nadzieje, ze jak engine check pojawi sie na desce to nie na stale. Mam bardzo zle relacje z angielskim ASO Forda po tym jak mnie orzneli na kase... :evil:
a powiedz jaki zostanie na stałe? bo jaki czujnik nie odłączałem a chyba wszystkie to po zapaleniu checka i odłączenia aku się kasował. Po podłaczeniu elma nie było błędów. Więc tak każdy.
Panowie, schowajcie bagnety - tu czlowiek potrzebuje pomocy ( ja :572: )
Zakladam, ze ten czujnik od temp silnika jest do wymiany. Czy zmienialiscie sami czujnik? Oslona jest plastikowa i jest schowana pod cewka.
Jak to wykrecic bez koniecznosci zdejmowania cewki i zeby nie zlamac plastikowej obudowy czujnika ?
Tak w ogole - czy mozna go jakos sprawdzic? Jak go wyjalem, ECU nie dostawal informacji o tym jaka jest temp silnika. Moja kontrolka temp byla kompletnie martwa i pokazywala zero stopni wiec dlaczego natychmiastowo wlaczal chlodnice ?
Znalazlem gdzies w necie, ze ktos mial podobny problem i to nie byl czujnik ale konektor/wtyczka od czujnika. Pomoglo czyszczenie jakims preparatem. Przedmucham to jutro sprezonym powietrzem - na pewno nie zaszkodzi.
- Czym najlepiej przeczyscic te styki i czujniki?
darmodziej 14-12-2012, 17:46 Jak go wyjalem, ECU nie dostawal informacji o tym jaka jest temp silnika. Moja kontrolka temp byla kompletnie martwa i pokazywala zero stopni wiec dlaczego natychmiastowo wlaczal chlodnice ? Bo komputer dostał informację, że nie ma podłączonego czujnika temperatury, więc "nie wie", jaka ta temperatura jest i dlatego, na wszelki wypadek włączył wentylator, (bo chyba o tym myślałeś, pisząc, że włączał chłodnicę) żeby silnik się nie przegrzał. Ot, taki mądry ten komputer.
Bo komputer dostał informację, że nie ma podłączonego czujnika temperatury, więc "nie wie", jaka ta temperatura jest i dlatego, na wszelki wypadek włączył wentylator, (bo chyba o tym myślałeś, pisząc, że włączał chłodnicę) żeby silnik się nie przegrzał. Ot, taki mądry ten komputer.
Tak mi sie wydawalo. Musialem sie upewnic. Dzis chcialem sie dostac do EGR'a. Udalo mi sie tylko odkrecic w warunkach domowych jego gorna/glowna czesc. Przeczysciclem i dalem mu lekko oleju/lubrykantu na sprezyne. Niestety nie udalo mi sie odkrecic cewki. Z jakiegos powodu zastosowali tam sruby imbusowe przez co bardzo ciezko odkrecic. Czy macie jakis domowy sposob na odkrecenie zapieczonych srob (bez nacinania ich z gory?) Oczywsicie dalem dosc sporo WD40, ale nadal nie ida :(
Przerpraszam, ze tak dlugo sie nie odzywałem. Mialem duzo na glowie.
Mam podlaczonego ODB2 i Torque-BHP na moim telefonie ktory monitoruje non stop prace auta. Zaladowalem zestaw PID'ow dla forda. Pojawily sie problemy z temperatura "glowicy cylindra" ktora ma nawet do 115 C stopni.
Drugi problem to to, ze mechanik wykluczyle "misfire" nawet jezeli to wyglada dla innych jak wlasnie misfire... ODB2 jednak widzi to i zawsze jak sie zatrzymam ma wolnych obrotach jak trzesie autem i silnik wariuje to "Total Misfire Count" idzie natychmiastowo do gory. Gdzis podczas 10 min jazdy w miesce mialem ponad 390 misfire's!
Mam nowe swiece i kable. Co poza cewka moze jeszcze powodowac "misfire'a" ?
I jak ci poszło z usunięciem awari?
I jak ci poszło z usunięciem awari?
Na razie jeszcze nie poszlo bo jest tak zimno, ze nie zabieram sie za ta robote na ulicy. Wg tego co napisali mi inni (mechanicy ze stanow) musze sprawdzic Serwo Hamulca. dodatkowo moj Torque-BHP wczoraj zaczal wykrywac misfire (wypadanie zaplonow). Zatrzymalem sie, ypialem i przedmuchalem kable i ustapilo troche. Nie calkiem. Kupilem wiec nowa cewke i jutro zamnotuje. Musze jeszcze sprawdzic te przewody i serwo. Dam znac!
Cewka kupiona. Odbieram i montuje w piatek.
Sprawdzalem ostatino wyniki testow komputerem i to zlapalo moja uwage:
O2 Volts Bank 1 sensor 1: od 0.20V do 0.97V
O2 Volts Bank 1 sensor 2: od 0.20V do 0.97V
O2 Volts Bank 2 sensor 1: od 1.20V do 1.27V
O2 Volts Bank 2 sensor 2: nic
1) Czy te czyjniki o2 (tlenu?) to czujniki lambda ?
2) Zakladam, ze wszytkie powinny pokazywac jakis prad na nich a pokazuje tylko 3 z 4.
3) Czy czujniki na pierwszym "moscie" "brzegu" "banku" powinny miec napiecie takie jak na drugim ?
Tak to są sondy lambda.
Tak zakres jest w porządku jeżeli oscylują w tych granicach co napisałeś, są to sondy wąskopasmowe.
Tak to są sondy lambda.
Nie, nie wszystkie. Skoro 3 pracują, oznacza to, że masz 3 sondy. Jedna zaraz za kolektorem wylotowym (bank 1 sensor 1), druga (bank 1 sensor 2) pomocnicza (nie pamiętam dokładnie umiejscowienia), a trzecia (bank 2 sensor 1) za katalizatorem. Czwartej po prostu nie ma.
Tak zakres jest w porządku jeżeli oscylują w tych granicach co napisałeś, są to sondy wąskopasmowe.
Dzieki. W takim razie szukam dalej...
Z czym Ty się borykasz kolego?
maciaba co ty za bajki opowiadasz i w błąd wprowadzasz ? Jakie trzy sondy? Jak nie wiesz to lepiej nie zabierać głosu. W 1,8 125koni jak i w każdym duratecu r4 jest 2 sondy jedna przed katem druga za.
O2 Volts Bank 1 sensor 1: od 0.20V do 0.97V - sonda przed katem
O2 Volts Bank 1 sensor 2: od 0.20V do 0.97V - sonda za katem
O2 Volts Bank 2 by było gdyby była Vka jak sam nazwa wskazuje i jak już by było 4 sondy a nie 3.
Bład programu i tyle.
Najwazniejsze zeby ustalic chociaz orientacyjnie czy to sa dobre wartosci czy raczej zabierac sie za wymienianie sond... Cos musi powodowac moja prace silnika.
Z czym sie borykam? Ehh... lista jest dluga i dystyngowana (jak mawial Goose z Top Gun).
1) Najwazniejszy problem to praca silnika. Slychac jak w nim stuka, cos huczy czy nawet udarza. Nie koniecznie cos musi uderzac - po prostu taki jest odglos. Silnik pracuje bardzo nierowno. Na zimnym silniku obroty fauluja lub gasnie. Praca na cieplym silniku wyglada jak wypadanie zaplonow. Nowe swiece, cewka i przewody.
Mechanik na to popaptrzyl i powiedzial, ze ze wzgledu na ilosc dymu z rury i instalacje LPG to prawdopodobnie wypalony zawor. Bialy dym idzie tylko jak mu doloze naprawde mocno po du*** czyli gdy mu dogazuje do 4-5tys obrotow lub np na jedynce do tej samej ilosci. Nie zdarza sie to zawsze.
Kompresja byla sprawdzana i jest ok. Pracuje tak samo na PB jak na LPG jednakze na PB troche lepiej. Jak jezdze z urzadzeniem diagnostycznym wpietym w ECU to pokazuje ok. "300 misfire" na ok 20-25 km drogi.
Zabawnie nie jest...
2) Silnik z jakiegos powodu przygazowuje sam przy hamowaniu. Przy jezdzie na ludzie - obroty faluja. Szczegolnie jak go puszcze na luzie z gorki.
3) W kabinie ciagle slysze jakies syczenie. Wg ostatniego testu LAUNCH'em wyglada na to, ze czujnik od klimy moze byc padniety. To jest jednak moj najmniejszy problem.
- Macie jakies pomysly ?
Mam jeden i to dość sensowny (chyba). Sprawdź punkty rozrządu. Objawy opisujesz identyczne jak miałem w innym aucie i tam przeskoczył rozrząd =) Też nikt nie mógł do tego dojść wymiana całego WN i reszty bajerów nic nie dawała. I też żaden mechanik nie chciał uwierzyć gdy mu to sugerowałem. Było "Paaaanie, niemożliwe". A jednak możliwe, pasek przeskoczył o 3 zęby.
Aha i jeszcze znalazłem coś takiego ciekawego -> http://www.talkford.com/topic/199859-mk3-mondeo-estate-lx-20-duratec-rattle-misfire/ Sprawdzałeś, odpinałeś czy cokolwiek próbowałeś z kolektorem dolotowym? Tu też może leżeć przyczyna.. jakaś lewizna albo Bóg wie co.
weź się poducz trochę jak w fiescie masz bank 2 , brak słów.
Bump: po drugie jak nie ma kata będzie tak pokazywać , a poza tym nie wiadomo jak to kolega zmierzył takie wartości. więc nie doradzaj.
Mam jeden i to dość sensowny (chyba). Sprawdź punkty rozrządu. Objawy opisujesz identyczne jak miałem w innym aucie i tam przeskoczył rozrząd =) Też nikt nie mógł do tego dojść wymiana całego WN i reszty bajerów nic nie dawała. I też żaden mechanik nie chciał uwierzyć gdy mu to sugerowałem. Było "Paaaanie, niemożliwe". A jednak możliwe, pasek przeskoczył o 3 zęby.
Aha i jeszcze znalazłem coś takiego ciekawego -> http://www.talkford.com/topic/199859-mk3-mondeo-estate-lx-20-duratec-rattle-misfire/ Sprawdzałeś, odpinałeś czy cokolwiek próbowałeś z kolektorem dolotowym? Tu też może leżeć przyczyna.. jakaś lewizna albo Bóg wie co.
Kolektor sprawdze w piątek jak będę miał dostęp do narzędzi. Już raz był z jim problem. Przy skanie nie pokazuje MAF sensora. Do końca nie wiem czy dlatego że program go nie ma czy dlatego że nie pracuje włAściwe. Gdyby był padniety to chyba silnik by nie trzymał wcale wolnych obrotów ?
Ją mam łańcuch zamiast paska. Czy mogę sam to sprawdzić czy potrzeba raczej mechanika ?
Kolektor sprawdze w piątek jak będę miał dostęp do narzędzi. Już raz był z jim problem. Przy skanie nie pokazuje MAF sensora. Do końca nie wiem czy dlatego że program go nie ma czy dlatego że nie pracuje włAściwe. Gdyby był padniety to chyba silnik by nie trzymał wcale wolnych obrotów ?
Ją mam łańcuch zamiast paska. Czy mogę sam to sprawdzić czy potrzeba raczej mechanika ?
Niekoniecznie. Jeżeli jest lewizna, to przy zepsutej przepływce (MAF) silnik nie zgaśnie. Sam przez to przechodziłem. To też jest dobry trop. Przepływka może mieć wpływ na wypadanie zapłonów zdecydowanie. Masz możliwość podmiany? Lub chociaż kupić jakąś używkę (za małą kasę) i zobaczyć czy będzie zmiana?
Czego używasz do diagnostyki? W sensie jakiego programu? Interfejsu?
Co do rozrządu to nie chce wprowadzać w błąd bo nie mam pojęcia jak to jest u Ciebie. Wiem tylko tyle, że zdejmując osłonę te punkty powinno być widać. Tylko żeby dorwać jakąś książkę serwisową... tam wszytko by pewnie było. Albo może jakąś typu sam naprawiam?
Wprawdzie mało prawdopodobne, że łańcuch przeskoczył ale nawet tej opcji nie możesz skreślać po tym co ostatnio przeszedłem z 1.6AEE od VW nawet w to jestem w stanie uwierzyć.
W dobrym dziale piszesz? Te wszystkie objawy są i na PB i na LPG?
jak nie chcesz wprowadzać w błąd to po co piszesz? takim jak ty osty powinni dawać . w mk3 nie ma żadnego MAFa tylko MAP w kolektorze.
Nie ma przepływomierza? To sorry nie wiedziałem.
tak samo jak nie ma 3 sond.
Czym przeczyscic tego MAP'a ? WD40 chyba sie nie nadaje ?
najlepiej jakimś alkoholem IPA albo benzyno ekstrakcyjną
Ok, sprawdze jak tylko ten stary pryk wyjedzie swoim Fiatem Panda z garazu :-P
MAP sensor mam na przedniej scianie silnika na kolektorze ssacym (na wysokosci srodka wirnika od chlodnicy). Chyba dziala poprawnie. Duzej zmiany w pracy silnika nie ma po odlaczeniu MAP'a. Jutro sprawdze go miernikiem.
Sprawdze rowniez wejscie od cewki czu daje prad w takim samym zakresie. Sprawdze tez wtryskiwacze.
Nie moge znalezc odmy od kolektora ssacego do serwa hamulcow. Sprawdzalem z kazdem strony.
- Jak zdjac kolektor ?
Ps _ dziala identycznie na PB i LPG.
|
|