mm32
07-03-2014, 21:16
FF2- focus ,kuga c-max.Z tym co się połączy prawidłowo ElmConfig to będzie działało poprawnie.
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Program konfiguracji - ELMconfig mm32 07-03-2014, 21:16 FF2- focus ,kuga c-max.Z tym co się połączy prawidłowo ElmConfig to będzie działało poprawnie. simpson 08-03-2014, 16:25 Witam,mam kłopot z zapisem kopii konfiguracji do pliku klikam w wybranym folderze zapisz i nic pliku brak, miał tak ktoś ? I jeszcze jedno, zmieniałem że auto ma alarm i u mnie nie chciało zapisać do BCM na wyłączonym zapłonie (a odczytać się dało) tylko na załączonym, trochę dziwne simpson 08-03-2014, 19:42 kiedyś w postach natknąłem się na ustawienie autoblokady drzwi ustawione od prędkości, nie mogę tego znaleźć prosiłbym o instruktaż :) kasztan 08-03-2014, 19:54 Central configuration -> Page 2 -> Automatic locking by speed leszcz 08-03-2014, 20:00 kiedyś w postach natknąłem się na ustawienie autoblokady drzwi ustawione od prędkości, nie mogę tego znaleźć prosiłbym o instruktaż :) zaznaczasz opcję widoczną na zdjęciu With automatic locking http://s6.ifotos.pl/mini/aaJPG_errehwa.JPG (http://ifotos.pl/zobacz/aaJPG_errehwa.JPG/) tedi_k 08-03-2014, 20:02 Koledzy - bardzo proszę ostrzegajcie zawsze, że opcji "autolocking by speed" NIGDY NIE WOLNO używać wraz z mechaniczną blokadą tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci. Taka kombinacja powoduje, że w razie "W" nie da się otworzyć drzwi ani z zewnątrz ani od wewnątrz!:568::569: simpson 08-03-2014, 20:15 Dziękuję koledzy zmianę to wiem ale gdzieś wyczytałem że nominalnie autoblokada włącza się przy chyba 7 km/h a można podnieść na więcej albo coś mi się przyśniło :oops: tedi_k 08-03-2014, 20:40 ...albo coś mi się przyśniło :oops: Niestety w MND4 nie ma dostępnego parametru prędkości działania autoblokady drzwi. Na platformie FF2 jest taki parametr i wszystkim ustawiam na 15km/h. simpson 08-03-2014, 20:46 Niestety w MND4 nie ma dostępnego parametru prędkości działania autoblokady drzwi. Na platformie FF2 jest taki parametr i wszystkim ustawiam na 15km/h. no i wszystko jasne :D dziękuję za fachową pomoc Bump: [QUOTE=simpson;2173222]Witam,mam kłopot z zapisem kopii konfiguracji do pliku klikam w wybranym folderze zapisz i nic pliku brak, miał tak ktoś ? nieaktualne, już umiem zapisać konfigurację do pliku :p darmodziej 08-03-2014, 21:15 Automatic locking by speed Czy może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest taka blokada? tedi_k 08-03-2014, 21:27 Czy może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest taka blokada? Blokada ma bardzo proste uzasadnienie - uniemożliwia zbyt proste samowolne oddalenie się torby z laptopem z za tylnych drzwi na czerwonym świetle na skrzyżowaniu w Warszawie. Byłem świadkiem kilku takich "samowolek" ...:619: darmodziej 08-03-2014, 21:38 samowolne oddalenie się torby z laptopem z za tylnych drzwi na czerwonym świetle No dobrze, ale czy to nie jest tak, że włącza się po przekroczeniu pewnej prędkości i wyłącza, gdy prędkość spadnie? kasztan 08-03-2014, 22:13 Nie, blokada nie wylacza sie jak predkosc spadnie. slawek2021 09-03-2014, 12:24 Koledzy,mam kilka pytan. 1. Jak ponownie elmconfig wlaczyc kontrolke niezapietych pasow i dzwiek?.Ostatnio bawilem sie tym programem i przez pomylke wyczyscilem wszystko w module RCM i musze programowac od nowa wszystko.Jakie opcje musza byc jednoczesnie wlaczone zeby to zadzialalo?. 2. Co oznacza pozycja w GEM na stronie 3 pozycja 1. dodatkowa nagrzewnica na paliwo PTC/nie klimatyzacja i w kolumnie 2, pozycja 2 dodatkowe podgrzewanie PTC (te 2 opcje do wyboru, maja podobne nazwy)przy silniku diesla musi byc zaznaczona ktoras pozycja?.Z gory dzieki koledzy za pomoc.Pozdrawiam. leszcz 09-03-2014, 12:59 Koledzy,mam kilka pytan. A w jakim to aucie robisz ? W mondeo MK4 ?? Sygnalizacja pasów -- szukaj seat belt reminder /seat belt warning slawek2021 09-03-2014, 13:30 W focusie mkII marko74 09-03-2014, 15:09 [QUOTE=slawek2021;2173633]Koledzy,mam kilka pytan. 1. Jak ponownie elmconfig wlaczyc kontrolke niezapietych pasow i dzwiek?.Ostatnio bawilem sie tym programem i przez pomylke wyczyscilem wszystko w module RCM i musze programowac od nowa wszystko.Jakie opcje musza byc jednoczesnie wlaczone zeby to zadzialalo?. Nie trzeba do tego programu,wystarczy że przy włączonej stacyjne szybko wepniesz i wypniesz pasy (około 15 razy) lofer 14-03-2014, 14:57 Witam, czy taki moduł http://allegro.pl/najnowszy-tester-2013-elm327-usb-obd2-cd-soft-pl-i4037943448.html będzie współpracował z ELMconfigiem ? Mam problem z BT i chciałybm zobaczyć czy w konfiguracji jest wszystko ustawione jak trzeba. ps. jeśli mam radio NX DVD z wejściem AUX to którą pozycję muszę mieć ustawioną w central configuration, page 5 - bluetooth handsfree ? lapp 14-03-2014, 16:48 Kupiłem ELMa 1.4b USB na alledrogo i niestety nie chciał działać - na początku... :) Teraz ciekawostka: ELM po podłączeniu do do WIN7(ASUS) ściągał najbardziej aktualne oprogramowanie 2.8.30 z 2013r. (ELM jest na bazie FTDI) - niestety nie działał. Na szczęście miałem kumpla pod ręką który bez problemu uruchomił go na swoim Win Vista. Podejrzałem jego sterowniki. Okazuje się, że ELM na FTDI bez problemu chodzi na sterowniku starszym. Kto zainteresowany niech szuka sterownika: FTDI 2.8.14.0 (z 18.03.2011) :D kopydleusz 14-03-2014, 17:08 Koledzy - bardzo proszę ostrzegajcie zawsze, że opcji "autolocking by speed" NIGDY NIE WOLNO używać wraz z mechaniczną blokadą tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci. Taka kombinacja powoduje, że w razie "W" nie da się otworzyć drzwi ani z zewnątrz ani od wewnątrz! A tak spytam: czy to dotyczy tylko opcji automatic, czy po ręcznym zamknięciu jest to samo? Jeśli druga opcja, to chyba każdy jest świadomy, że zamknięcie zamków z zewnątrz i od wewnątrz "utrudnia" otwarcie auta z dowolnej strony. kr.bi 14-03-2014, 18:01 ... czy taki moduł http://allegro.pl/najnowszy-tester-2013-elm327-usb-obd2-cd-soft-pl-i4037943448.html będzie współpracował z ELMconfigiem ? nie ma żelaznej reguły aby po wyglądzie zewnętrznym stwierdzić czy działa czy nie - wszystko zależy jaki w środku jest scalak. Osobiście jeden taki za 39PLN kupiłem, z Forscan'em działał natomiast z ELMConfig'iem za "chiny" nie chciał ruszyć. Dopiero moja druga inwestycja okazała się skuteczna :) Mam problem z BT na początek spróbuj starego, dobrego i w sporej części przypadków rozwiązujące go sposobu. Na 30 min. wyciągnij bezpiecznik radia (albo sam moduł) w ostateczności odepnij klemę od aku. i chciałybm zobaczyć czy w konfiguracji jest wszystko ustawione jak trzeba. ps. jeśli mam radio NX DVD z wejściem AUX to którą pozycję muszę mieć ustawioną w central configuration, page 5 - bluetooth handsfree ? dla NX i BT powinno być jak na screen'ach pozdrófka lofer 14-03-2014, 19:05 Dziękuję za zainteresowanie, radio resetowalem ale tylko na kilka sekund wyciągając bezpiecznik. Nie wiem czy najpierw nie zakupić wyjmaków, nie jestem pewien czy wiązka dobrze wpięta. Czy z tyłu są dwie wtyczki do radia czy jedna ? W sytuacji gdy się dokłada BT to są dwie wiązki ? Czy "starą" się wyjmuje ? Ja mam BT fabrycznie założone. Nie ma ktoś czasem zdjęcia jak ma nx dvd wyglądać z tyłu z prawidłowo wpiętą wiązką ? kr.bi 14-03-2014, 19:44 Dziękuję za zainteresowanie, radio resetowalem ale tylko na kilka sekund wyciągając bezpiecznik. z praktyki mogę potwierdzić (i znajdziesz też wypowiedzi kolegów) że 30 min to "właściwy" czas. Czasami zdarza mi się wypiąć moduł BT z instalacji na kilkanaście minut a po jego włożeniu z powrotem telefon paruje mi się normalnie tak jakby BT nie był wymonotwany w ogóle. Nie wiem czy najpierw nie zakupić wyjmaków, Kup je. Nie wiem czy bez nich w łatwy i prosty sposób może być możliwe wyjęcie NX-a, w ogóle jeśli nawet możliwe to będzie nie jestem pewien czy wiązka dobrze wpięta. Czy z tyłu są dwie wtyczki do radia czy jedna ? jest to jedna wtyczka tzw. quadlock w której znajdują się 3. Dopiero taka całość wpina się do NX-a i na koniec blokuje wypięcie przestawieniem dzwigienki aż do jej "zatrzaśnięcia" W sytuacji gdy się dokłada BT to są dwie wiązki ? Czy "starą" się wyjmuje ? Ja mam BT fabrycznie założone. jeśli BT masz fabryczne, to i wiązkę masz fabryczną. Moduł (czarna skrzynkę) się podmienia gdyby się okazało, że jest uszkodzony pozdrófka kasztan 14-03-2014, 19:45 Koledzy - do czego służą te dwie opcje? Czy przy zmianie opon zima/lato (rozmiary kół mam różne) trzeba coś ustawić, żeby np. prawidłowo prędkość pokazywało? tedi_k 14-03-2014, 20:57 Policz sobie obwód kół - wyjdzie Ci, że różnica będzie na poziomie 1%... Oczywiście możesz sobie te rozmiary ustawiać dla swojego spokoju... lapp 15-03-2014, 09:09 Koledzy, proszę o przesłanie ELMConfig 2.0.10c jeśli ktoś dysponuje na: lapp@poczta.onet.pl leszcz 15-03-2014, 09:31 Koledzy, proszę o przesłanie ELMConfig 2.0.10c jeśli ktoś dysponuje na: lapp@poczta.onet.pl Zapewne koledze chodzi o to że w wersji 0.2.13b nie jest przetłumaczone na angielski w BCM i IPC coś nawiasem się skitrasiło i od tego trzeba było zacząć :D http://images65.fotosik.pl/760/2a13f227f657665cmed.jpg (http://www.fotosik.pl) lapp 15-03-2014, 09:39 Dokladnie kolego :D jak widze opisales problem za mnie Thnx :) leszcz 15-03-2014, 09:46 proszę o przesłanie ELMConfig 2.0.10c poszło na email :D lapp 15-03-2014, 16:08 Zapewne koledze chodzi o to że w wersji 0.2.13b nie jest przetłumaczone na angielski w BCM i IPC coś nawiasem się skitrasiło i od tego trzeba było zacząć :D http://images65.fotosik.pl/760/2a13f227f657665cmed.jpg (http://www.fotosik.pl) PODBIJAM Może ktoś z Was spotkał się z tym, że ELMConfig 'krzaczy' ??? :( Zainstalowałem 0.2.10c i też mam problem... A może to mój ASUS... arttk 15-03-2014, 16:13 Przestanie "krzaczyć" jak sobie jako domyślny język dla nie-Unicode ustawisz rosyjski :D Tylko, że to i tak nie zmienia faktu, że napisy dostaniesz w cyrylicy leszcz 15-03-2014, 16:44 PODBIJAM Może ktoś z Was spotkał się z tym, że ELMConfig 'krzaczy' ??? Zainstalowałem 0.2.10c i też mam problem... A może to mój ASUS... ciekawe bo u mnie zarówno zakładka BCM i IPC jest po angielsku ..... ciekawe ciekawe a w tej wersji ostatniej 0.2.13b BCM i ICP pokrzaczone ...... jak ktoś wie jak zrobić po EN niech da rozwiązanie lapp 15-03-2014, 17:41 sądzę, że jest po angielsku - tak przynajmniej wynika z nagłówków poszczególnych modułów A może to wina RuntimePack.exe ... :027: do kolegi leszcz: zainstalowałem 0.2.10c i też mam krzaczki a Ty podobno nie - więc to coś u mnie zastanawiające jest, że u Ciebie 0.2.13c krzaczy... hmmmm leszcz 15-03-2014, 17:44 ale u mnie wersja 0.2.10c i ta najnowsza na tym samym kompie zachowuje się różnie :( arttk 15-03-2014, 17:53 sądzę, że jest po angielsku Każdy może "sądzić" co chce, prościej jednak sprawdzić ;) http://images65.fotosik.pl/762/553c0d2dc6df36c3.jpg lapp 15-03-2014, 18:06 arttk :D dzięki!!! masz rację. Mea culpa - nawet Tedi-K pisał o zmianie regionu na początku! Po zmianie regionu mam po rosyjsku :D Powiedzcie mi teraz jeszcze jedno - jeśli podłączę się dla FocusII/C-max/Kuga mam inne zakładki niż dla Mondeo. Rozumiem, że jest to prawidłowe. Tak? mm32 15-03-2014, 18:07 Tak, to normalne bo to jest inna platforma. lapp 15-03-2014, 18:14 Właśnie Tedi-K też mi to uświadomił :D swoją drogą podziwiam go za wiedzę a jeszcze bardziej za cierpliwość do niestosujących się (czyt. ja) do pierwszych kroków czy instalacji ELMConfig. Wszystkim którzy odpowiedzieli na mój rozpaczliwy :D apel serdecznie dziękuję. Teraz szukam tłumaczenia ekranów dla platformy Mondeo :) leszcz 15-03-2014, 18:26 do kolegi leszcz: zainstalowałem 0.2.10c i też mam krzaczki a Ty podobno nie - więc to coś u mnie zastanawiające jest, że u Ciebie 0.2.13c krzaczy... hmmmm no nie krzaczy http://images62.fotosik.pl/763/39237e38b8ff9bb1med.jpg (http://www.fotosik.pl) mrk26 15-03-2014, 19:32 a może ktoś wrzucić tą wersje 0.2.10c gdzieś na serwer? ;) leszcz 15-03-2014, 19:43 a może ktoś wrzucić tą wersje 0.2.10c gdzieś na serwer? ;) chyba jest to bezcelowe bo podrzuciłem to koledze "lapp" i nadal mu krzaczy Tvvardy 15-03-2014, 19:49 Chcesz to zapodaj maila to Ci wyślę. Na chomiku (http://chomikuj.pl/tvardy/Instrukcje*2cporadniki*2cprogramy/Programy+diagnostyczne) mam też ale zabezpieczone hasłem. mrk26 15-03-2014, 20:42 poszło na PM ;) , chomik też może być, o ile udostępnisz hasło, na PM? ;) mayak 15-03-2014, 21:55 w powieszonym poście rosyjskiego wątku o elmconfigu są wszystkie wersje 10c jest tu: http://ffclub.ru/forum/index.php?act=Downloads&do=download&id=174 ps. a czemu nie 13b? ps2. za jakiś czas będzie obsługa read/write PCMa w mondeo4 - zrobi się fajnie ;) leszcz 16-03-2014, 08:46 ps. a czemu nie 13b? Chodzi tylko i wyłącznie o język angielski a nie cyrylicę może w poprzednich wersjach będzie inna sytuacja ? http://ffclub.ru/forum/index.php?dlcategory=2 leszcz 16-03-2014, 16:45 Po zmianie regionu mam po rosyjsku A może ktoś napisze do twórcy programu(civil-zz) opis problemu z Angielskim ? tedi_k 16-03-2014, 17:44 Dawno już napisane, że koledze zrobił się bałagan i angielski się ostatnio "wyłączył". Kolega civil-zz ma SLA zupełnie nieokreślone... lapp 16-03-2014, 19:03 jest OK- sprawa ma się tak: - w v.0.2.10c po zmianie regionu na rosyjski ELMConfig pokazuje w CC w j.angielskim :) Moduł BCM jak widzę jest po angielsku i ma 8 pozycji, inne moduły po rosyjsku ale praktycznie nie różnią się od BCM za wyjątkiem ostatniej poz.'przebieg' - sprawa jasna - w v.0.2.13c CC po angielsku - reszta to sama cyrylica - w stos. do v.0.2.10c wszystkie moduły mają o 2 pozycje więcej w linkach moje tłumaczenie -cyrylicę znam i czytam ale sam język to już słabiutko ;) ale to potraktujcie jako ciekawostkę :D http://static.pokazywarka.pl/i/2781825/702606/2.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/2781825/914623/3.jpg http://static.pokazywarka.pl/i/2781825/662499/1.jpg leszcz 17-03-2014, 11:12 Napisałem i dostałem odpowiedź od twórcy programu "cyvil-zz" hi! in last versions these fields are filled automatically and I have not translate this mechanism yet.. pozdr lapp 17-03-2014, 11:37 Najważniejsze, że w CC jest po angielsku - a to już ułatwia. Jak pisałem - przez analogię modułów z wersji z j.ang. do wersji tylko z rosyjskim też można 'rozkminić' ;) OK -pytania techniczne: - czy muszę odczytywać każdy moduł, żeby zapisać ustawienia do pliku czy wystarczy że zapiszę konfigurację z CC przed i po zmianie do pliku? - str.2, 2 kolumna, poz. 9 (od góry) "Automatic locking by speed' - wystarczy zaznaczyć tylko to żeby była autoblokada drzwi po ruszeniu? - Dimmed dipped HeadLights - ściemnianie świateł mijania - czy ta opcja działa sama czy trzeba zmienić też 'Dayrunning light'? Rozumiem, że to sa włśnei tzw. światła skandynawskie? leszcz 17-03-2014, 11:59 - str.2, 2 kolumna, poz. 9 (od góry) "Automatic locking by speed' - wystarczy zaznaczyć tylko to żeby była autoblokada drzwi po ruszeniu? musisz zaznaczyć with automatic locking - Dimmed dipped HeadLights - ściemnianie świateł mijania - czy ta opcja działa sama czy trzeba zmienić też 'Dayrunning light'? Rozumiem, że to sa włśnei tzw. światła skandynawskie? nie nie są to światła skandynawskie Opcja właczenie wyłączenie skandynawskich jest w Dayrunning Light . Wyłączasz skandynawskie jak zaznaczysz standard light czy jakoś tak - czy muszę odczytywać każdy moduł, żeby zapisać ustawienia do pliku czy wystarczy że zapiszę konfigurację z CC przed i po zmianie do pliku? zapisujesz konfigurację sczytaną z BCM lub IPC i zapisujesz to co zmieniasz bo BCM oraz możesz do IPC lapp 17-03-2014, 17:32 dzięki! :D i w ten sposób dołączyłem do grona szczęśliwych posiadaczy MK4 z ryglowaniem i włączonymi światłami dziennymi (z wył. tyłem) :) w zakładce nr 4 jest interesująca pozycja: 'Language for Instrument and Radio' - zaznaczyłem Polski ale nic to nie zmieniło w ustawieniach języka... tedi_k 17-03-2014, 20:03 ...w zakładce nr 4 jest interesująca pozycja: 'Language for Instrument and Radio' - zaznaczyłem Polski ale nic to nie zmieniło w ustawieniach języka... No to albo wcześniej miałeś polski na conversie (bo opcja dotyczy conversa...), albo nie zapisałeś zmiany... Innego wyjścia nie ma:one: mziolkowski 17-03-2014, 20:53 Koledzy ja napiszę z takim zapytaniem . Pobrałem najnowszego elm configa i mam problem z połączeniem. W ELM zgłasza mi się na COM4 - prędkość standardowa 9600 Aby połączyć się z autem wybieram w elm config com4 ale przy wyborze automatycznym prędkości wywala błąd "elm timed out ... " - przy wyborze 38400 bez problemu się łączy ... W starszych wersjach nie było tego problemu Stąd moje pytania : 1) Czy jest jakieś rozwiązanie na taki problem ? 2) Czy można gdzieś sciągnąć starsze wersje elm configa ? lapp 17-03-2014, 21:15 Tedi-K> aaaaaa i to dlatego nie widziałem różnicy ;) miałem i nadal mam j.polski w Conv+ :D Zapisałem oryginalne ustawienia na wszelki wypadek. No i dobrze wiedzieć ze dot. to Conv+ A w CCC zgłosił mi się język 'Dutch' - i co Ty na to? :) tedi_k 17-03-2014, 21:37 Tedi-K> ...A w CCC zgłosił mi się język 'Dutch' - i co Ty na to? :) Oryginalnie był w conversie holenderski, ale ręcznie był przestawiony na polski. "Ręcznego" przestawienia nie widać w CCC. ...2) Czy można gdzieś sciągnąć starsze wersje elm configa ? Jak widzę takie pytania to się robię nerwowy... SZUKAJKA!!! Wystarczy wpisać "starsze wersje elmconfig" i wyskoczy raptem 7 postów a co najmniej w trzech są stosowne linki! Pierwsze pytanie równie wnikliwe (abecadło) - kilkadziesiąt razy było, że ELMconfig wymaga wysokich prędkości transmisji! 38400 to absolutne minimum. 500K to optymalne minimum. lapp 18-03-2014, 19:46 Czy mając składane lusterka z przycisku w aucie można również aktywować składanie z pilota przy zamykaniu auta? Chciałem uaktywnić tę opcję i dziś zrobiłem tak: 1. odczytałem BCM 2. w CC zapisałem aktualną konfigurację 3. w CC zmieniłem na stronie 3, kol. 2, poz. 5-ta od dołu 'Outer rear view mirrors' na 'With Retractable Mirrors' 4. następnie zapisałem do BCM 5. następnie chciałem zapisać do IPC ale wywaliło mi błąd... wie ktoś dlaczego? jvc 18-03-2014, 20:11 wie ktoś dlaczego? Tu masz temat http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=74802&page=15 lapp 18-03-2014, 21:51 dzięki - ogarnęła mnie jasność :) że też tego nie znalazłem... mimo wszystko trochę dużo zachodu jak dla uruchomienia samej opcji składania z klucza zostanę przy guziczku :D simpson 22-03-2014, 22:18 Witam ,po aktywacji alarmu i autoryglowaniu drzwi po ruszeniu ELMconfigiem w ukrytym menu conversa mam błędy : DTC 01 160787 oraz DTC 02 C14000 po skasowaniu błędów FORScanem nadal te błędy w conversie są .Mam pytanie czy do skasowania tych błędów potrzebny jest przełącznik w ELM-ie ? mm32 22-03-2014, 22:36 Mam pytanie czy do skasowania tych błędów potrzebny jest przełącznik w ELM-ie ? Wszystko zależy w jakim module te błędy wystąpiły. leszcz 22-03-2014, 23:14 w ukrytym menu conversa w IPC więc z przełącznikiem mayak 23-03-2014, 06:56 Tak mm32 23-03-2014, 09:43 Hmm,zawsze myślałem,że IPC potrafi wyświetlić nie tylko swoje błędy,ale z innych modułów także(np.BCM,PCM),a tak nie jest ? tedi_k 23-03-2014, 10:48 Hmm,zawsze myślałem,że IPC potrafi wyświetlić nie tylko swoje błędy,ale z innych modułów także(np.BCM,PCM),a tak nie jest ? Tak jest, ale tylko częściowo. Pokazuje błędy własne, Powertrain (silnika) i parę tylko jeszcze (chyba z ABS/ESP i wspomagania układu kierowniczego). Na pewno nie z klimatyzacji, audio, BT, modułów drzwiowych, sterowników świateł HID/adaptacyjnych itp. mayak 23-03-2014, 11:30 Wg mnie to każdy swoje mm32 23-03-2014, 13:15 Ja popieram kolegę Tadeusza,jestem pewny na 90% ,że widziałem kiedyś błąd u mnie na convers ,który po podpięciu ELM327 był błędem z PCM. A przypominam,że kolega zadawał pytanie,czy błędy pokazane na IPC potrzebują do wykasowania przełącznika na ELM327,więc mój błąd na 100% nie potrzebował przełącznika... simpson 23-03-2014, 15:10 Dziękuję koledzy za wyjaśnienia,trzeba się zabrać do lutowania przełącznika :D Speedy_xx 25-03-2014, 13:13 Mam pytanko ( bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem): teoretycznie jest możliwość przekopiowania softu z modułu w samochodzie A do samochodu B? Szukam sposobu,żeby w swoim Maxiu z 2007 włożyć soft od poliftowego ESP ( taki,żeby po podłączeniu przyczepy uruchamiał specjalny program) dariuszk24 25-03-2014, 13:20 Tez wlasnie zadaje sobie pytanie o to samo czy po zalozeniu aktywnego tempomatu I zwiazanej z tym wymiany pompy. yaw sensora I innych klockow elektronicznych. Nie wystarczylo by przegrac softu z samochodu ktory to ma juz w zestawie.nie trzeba by bylo aktywowac I kalibrowac iDSem tedi_k 25-03-2014, 13:33 Moduły samochodu mają swoje wersje. O wersji świadczy przede wszystkim przedostatnia litera oznaczenia. Czasem ważny jest także pierwszy znak (litera lub cyfra) określający rok modelowy. Pierwszy znak w szczególności rozróżnia "przedlifty" od "poliftów" - jeśli jakiś lifting był zrobiony. Nie da się wgrywać softu od "poliftów" do "przedliftów" oraz w 95% przypadków nie da się wgrywać softu z różnych wersji (różne przedostatnie litery). Tak więc w opisanych przypadkach raczej "no way"... mayak 25-03-2014, 14:43 Szukam sposobu,żeby w swoim Maxiu z 2007 włożyć soft od poliftowego ESP ( taki,żeby po podłączeniu przyczepy uruchamiał specjalny program) a nie wystarczy wybrać w elmconfigu 'with trailer towbar attachment'? Speedy_xx 25-03-2014, 14:49 a nie wystarczy wybrać w elmconfigu 'with trailer towbar attachment'? To tylko aktywuje moduł haka. Niestety bez odpowiedniego programu w module ESP (chyba) niczego więcej nie zmienia. Nie wiem czy wystarczy sama zmiana modułu w którym siedzi ESP czy pompa tez będzie do wymiany. Dla mnie temat ważny bo sporo jeżdżę z długim kempingiem, a widziałem jak reaguje ESP gdy jest program przyczepy i uważam,że to b.dobra sprawa. Smutu 08-04-2014, 15:09 nie nie są to światła skandynawskie Opcja właczenie wyłączenie skandynawskich jest w Dayrunning Light . Wyłączasz skandynawskie jak zaznaczysz standard light czy jakoś tak Ja mam światła bi-ksenony, w pozycji 0 są teraz włączone - w ELMConfig 0.2.13b nie widzę opcji Dayrunning Light... Mam ustawione: With Auto Light Without Dimmed Dipped Headlight (za co ta opcja odpowiada?) Czy przy takich światłach jak posiadam jest opcja świateł do jazdy dziennej - włączone żarniki na mniejszą moc/ wyłączone światła z tyłu? Jeśli tak to jaką opcje trzeba zmienić/ustawić w ELMConfigu? Czy też nie ma takiej opcji dla bi-ksenonów? mayak 08-04-2014, 15:10 ksenony nie mogę chodzić z niepełną mocą, dlatego masz without dimmed (bez przyciemnionych/przygaszonych) Vim 11-04-2014, 15:10 Witam Czy coś już się zmieniło z używalnością tego kabelka pod elm config http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4091517925.html pytam się, ponieważ sprzedawca zapewniał mnie że wszystko na nim działa tzn HS-CAN i MS-CAN mm32 11-04-2014, 15:16 pytam się, ponieważ sprzedawca zapewniał mnie że wszystko na nim działa tzn HS-CAN i MS-CAN I miał rację,bo winny jest program ELMConfig,a nie sam interfejs.Na Forscan wszystko działa poprawnie. Vim 11-04-2014, 15:38 a czy jest obecnie jakiś kabelek ( na znanym portalu aukcyjnym ) który obsługuje HS-CAN i MS-CAN w takiej wersji, żeby nie potrzeba było montować przełącznika mm32 - Kiedyś pisałeś na o interfejsie f-my Mari, czy jest on sprawdzony i czy można do niego zamontować przełącznik do obsługi MS-CAN ? leszcz 11-04-2014, 15:44 a czy jest obecnie jakiś kabelek ( na znanym portalu aukcyjnym ) który obsługuje HS-CAN i MS-CAN w takiej wersji, żeby nie potrzeba było montować przełącznika Ja kupiłem w Anglii już z przełącznikiem i działa BDB mm32 11-04-2014, 15:44 mm32 - Kiedyś pisałeś na o interfejsie f-my Mari, czy jest on sprawdzony i czy można do niego zamontować przełącznik do obsługi MS-CAN ? Tak,ostatnio kupiłem dla kolegi z tego forum taki interfejs,dostawiłem przełącznik i troszkę go testowałem,działał na prawdę dobrze-szybko i stabilnie. Na portalu aukcyjnym raczej nie znajdziesz,u Rosjan można sobie zamówić interfejs ELS27.Ten działa bez przełącznika bo jest na STN1117.Mam taki i jest super :D . dobo_28 11-04-2014, 16:36 Jaki jest koszt tego ELS27? Vim 11-04-2014, 17:00 Czy w Polsce tego ELS27 można gdzieś dostać ? orion512 11-04-2014, 17:31 75 USD Cena zawiera wysyłkę do Polski. dobo_28 11-04-2014, 18:21 może zróbmy hurtowy zakup to dostaniemy zniżki :) a mają zestawy do samodzielnego montażu? mm32 11-04-2014, 19:13 75 USD Cena zawiera wysyłkę do Polski. Albo,dla członków klubu 45-60 $ :D Mechanik10 13-04-2014, 08:35 Witam forumowiczów, mam taką sugestię, przeczytałem cały wątek i nachodzi mi jedna myśl. Może by tak zrobić w jednym miejscu tłumaczenie ustawień z EML'a za co odpowiadają dane ustawienia (układ taki jak w programie), oczywiście po polsku (są rozrzucone po temacie i ciężko oragnąć). Wiem że można korzystać z "szukajki" ale tak by było wygodniej chyba ;) GOLDEN!!! 14-04-2014, 08:29 75 USD Cena zawiera wysyłkę do Polski. Witam A czy dla osoby która cyrylicy raczej nie ogarnia znajdzie się jakiś poradnik jak zakupić ten kabelek? Bo jak mam kupić kabel to od razu porządny. Do prostego kasowania błędów mam interface bt. Pozdrawiam GOLDEN!!! Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka Smutu 14-04-2014, 09:20 Witam Czy coś już się zmieniło z używalnością tego kabelka pod elm config http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4091517925.html pytam się, ponieważ sprzedawca zapewniał mnie że wszystko na nim działa tzn HS-CAN i MS-CAN Ja kupiłem ten kabelek od tego człowieka. W ELMConfigu aktywowałem tempomat oraz autoryglowanie. I miał rację,bo winny jest program ELMConfig,a nie sam interfejs. Na Forscan wszystko działa poprawnie. Dokładnie tak, problem jest w programie ELMConfig nie w kabelku. Ale dało rade aktywować to co chciałem. ForScan działa idealnie, z ciekawości z czytałem przebieg - u mnie różnica w przebiegu to 49 km :) SMART77 14-04-2014, 14:01 Kolego a jak z czytałeś przebieg forscanem? Ja kupiłem ten kabelek od tego człowieka. W ELMConfigu aktywowałem tempomat oraz autoryglowanie. Dokładnie tak, problem jest w programie ELMConfig nie w kabelku. Ale dało rade aktywować to co chciałem. ForScan działa idealnie, z ciekawości z czytałem przebieg - u mnie różnica w przebiegu to 49 km :) Smutu 14-04-2014, 14:20 Było gdzieś na forum opisane przez kolegę jacekn8 - zacytuję: Trzecia ikona od góry z lewej strony, następnie na dole wybierasz BCMii, później lekko po lewej wybierasz ustawienia (koło zębate), następnie w otwartym oknie klikasz 2x na funkcje TOTDIST (całkowity przebyty dystans), funkcja przechodzi na prawo i zatwierdzasz fajką, zamyka się okno i masz wybraną opcję TOTDIST. Następnie klikasz Play i wyświetla Ci przebieg w BCM. Żeby odczytać przebieg z IPC to musisz mieć przełącznik na ELM i Forscan musi wyszukać na MS-CAN moduły, następnie robisz to samo tylko z początku zamiast BCM wybierasz IPC (przełacznik cały czas na ms-can). Ale jak odczytujesz przebieg IPC to zawsze Forscan pokaże to samo co na liczniku jest. Natomiast ja sprawdzałem i jeden kolega z forum i pomimo pewnych pochodzeń samochodów przebiegi pomiędzy IPC a BCM różnią się minimalnie. SMART77 14-04-2014, 15:28 Dziękuję. Myslalem, że jest gdzieś indziej zapisany stan licznika niż tylko w zegarach. bo u mnie róznica moze wynosić ok 80tys. Panowie mam takie pytanie. Chciałem sobie uaktywnić funkcję without shift indicator(taka zielona strzałka która sugeruje zbyt wczesnie zmianę biegów) Obecnie miałem without a więc nie działa. Ustawiłem sobie na "shift indicator" po czym pokazał się błąd silnika i kod błędu DTC "dane nie kompatybilne" czy jakoś tak. wgrałem to samo do BCM I IPC. zrobiłem więc with shift indicator i również nie działa ale nie ma już błedu. czy któś może mi odpowiedzieć czemu tak się dzieje? i dlaczego nie działa? Może do tego jest potrzebny jakiś moduł. mm32 14-04-2014, 17:38 shift indicator Ta opcja jest dostępna dopiero w modelach poliftowych mondeo mk4 i to nie we wszystkich silnikach,na pewno było to w standardzie przy silnikach ECOnetic. mrk26 14-04-2014, 17:41 Bo tej funkcji nie ma w twoim aucie, możliwe że jest w mondeo po lifcie, na pewno któreś focusy to miały ;) mm32 ciutkę szybciej :P SMART77 14-04-2014, 17:42 To wyjaśnia wszystko. To co mogę sobie jeszcze uaktywnić??;) Ta opcja jest dostępna dopiero w modelach poliftowych mondeo mk4 i to nie we wszystkich silnikach,na pewno było to w standardzie przy silnikach ECOnetic. mm32 14-04-2014, 17:45 To wyjaśnia wszystko. To także nie jest do końca wyjaśnione bo mondeo z silnikami ECOnetic były w 2008/2009 roku wypuszczone na rynek UK,także ciekawe,czy tamte auta mają "shift indicator" :D SMART77 14-04-2014, 18:50 Koledzy a co ciekawego można sobie uaktywnić? co będzie działało. Mam już auto ryglowanie i swiatła skandynawskie(przód pali a tył nie).. mrk26 14-04-2014, 19:43 o także nie jest do końca wyjaśnione bo mondeo z silnikami ECOnetic były w 2008/2009 roku wypuszczone na rynek UK,także ciekawe,czy tamte auta mają "shift indicator" ECOnetic 2008/2009 w UK na pewno miały start/stop ( i tylko silniki 1.6 tdci) jak w korku się stało albo na czerwonym na skrzyżowaniu ;) , ale nie jestem pewien odnośnie "shift indicator" StanleyMechanik 17-04-2014, 21:20 Witam kolegów.... Wiem że pytanie może i trywialne ale styki lekko mi się grzeją a nie mogę znaleźć nigdzie na forum kroczek po kroczku jak z odczytywaniem i zapisem w programie ELMconfig. Po wpisaniu vin i wersji offline wszystkie życiowe rzeczy się zgadzają (system bezkluczykowy). Chce zmienić jedną rzecz odnośnie bt/vc i zapisać ale jakoś nie widzę bym bezpośrednio mógł to zrobić, lub nie wiem jak. raczej na pewno. Można lekka instrukcję dostać. A i na włączonym zapłonie czy nie ? kr.bi 18-04-2014, 08:25 ... Chce zmienić jedną rzecz odnośnie bt/vc i zapisać ale jakoś nie widzę bym bezpośrednio mógł to zrobić, lub nie wiem jak. raczej na pewno. Można lekka instrukcję dostać. A i na włączonym zapłonie czy nie ? Print screen'y/info jak w 8 krokach przestawiałem parametry w swoim wozie. U mnie odczyty i zapisy (elmconfigiem) robiłem przy kluczyku przekręconym na poz. I (w przeciwieństwie do forscana, ktory chciał poz. II). pozdrófka slav-kiler 18-04-2014, 16:40 Witam , napisze ktoś jakie moduły odczytywać po ms-can , a jakie po hs-can. Bo kupiłem kabelek - Polski ELM327 v2 FORD MSCAN HSCAN Euroscan 2014 (ELM327 v2 USB Euroscan 2014 na chipie STN1110 z przełącznikiem Obsługa MS CAN oraz HS CAN w pojazdach marki FORD od viaken_pl) i chcę pozmieniać parę rzeczy. Pozdrawiam. tedi_k 18-04-2014, 17:55 Witam , napisze ktoś jakie moduły odczytywać po ms-can , a jakie po hs-can. .... To już koledze np. ten screenshot w poście powyżej nie wystarczy na przykład?:shock: Jakoś szczególnie rylcem na ekraniku przed oczami trzeba napisać?:> (no problem poproszę laptopa kurierem do mnie z opłaconą przesyłka zwrotną to na ekraniku wyrzeźbię...) :diabel2: mayak 18-04-2014, 18:00 Kabel na STN1110 to kiepski pomysł StanleyMechanik 18-04-2014, 19:40 Witam.... I już po, a emocje były... nie powiem ale nic nie dało. Moduł bt/vc jednak nie ten lub soft w zegarach bo mam 0811. Trzeba się dokształcić chyba ze ktoś potwierdza to co pisze... A dziękuje za instrukcje... slav-kiler 18-04-2014, 20:05 Kabel na STN1110 to kiepski pomysł Czemu? Bump: To już koledze np. ten screenshot w poście powyżej nie wystarczy na przykład?:shock: Jakoś szczególnie rylcem na ekraniku przed oczami trzeba napisać?:> (no problem poproszę laptopa kurierem do mnie z opłaconą przesyłka zwrotną to na ekraniku wyrzeźbię...) :diabel2: Dzięki żeś mnie oczy otworzył ;p Pozdro. mayak 18-04-2014, 20:20 Czemu Bylo pisane wiele razy - u góry strony po prawej stronie jest 'przeszukaj ten temat', wpisz tam stn1110 i będziesz wiedział slav-kiler 19-04-2014, 21:20 Tamten kabelek jest na prawdę dobry - na oryginalnym STN1110. "Wyciąga" spokojnie 2megabity (ELM tylko 0,5megabita). Problemem jest błąd w procedurze rozpoznawania kabla w ELMconfigu - ELMconfig "myśli", że kabel jest na STN1170 (ELS27) i wyłącza obsługę przełącznika. Natomiast STN1110 ma jedną magistralę CAN i MUSI mieć przełącznik. Siergiej ma to poprawić, ale mu schodzi... Czyli pozostaje czekać na poprawiony program elmconfig . mazmac 19-04-2014, 21:49 No niestety. Jedyne co da się wyciągnąć od Siergieja to to, że błąd poprawi w następnej wersji....ale daty to niestety nie da się z niego wydobyć. Pozostaje czekać... kakuka 19-04-2014, 22:01 Pytanie do doświadczonych, czy aktualizacja PCM ma głębszy sens? Jeżeli tak, to co niesie za sobą nowego i jak dobrać nową wersje? Engine 1.8l FFV 125KM z ELMConfig, aktualnie: Serial number YFUZW0ANDCRR Part number 7M51-12A650-AAB Software ver. number v. 14 (08.12.2006) Firmware number 7m51AAB Module type ESU-411/418 tedi_k 20-04-2014, 14:59 Pytanie do doświadczonych, czy aktualizacja PCM ma głębszy sens? ... A jak sądzisz - koledzy z FoMoCo z nudów te nowe wersje firmware produkują? Inna sprawa, że odradzam wszystkim robienie aktualizacji PCM bez odpowiedniego doświadczenia oraz sprzętu pozwalającego "pozbierać" PCM jak coś pójdzie "nie tak"... Dość często nie da się w takiej sytuacji pozbierać tego ELMconfigiem... rychu.zychu 22-04-2014, 14:26 Jaki polecicie gotowy kabelek i gdzie mogę go kupić? mm32 22-04-2014, 14:56 Ja polecam ELS27,można go kupić za wschodnią granicą :). rychu.zychu 22-04-2014, 15:15 A coś z polskiej dystrybucji ? GOLDEN!!! 22-04-2014, 21:50 Ja polecam ELS27,można go kupić za wschodnią granicą :). A czy poza wpisaniem się na listę chętnych na ten kabelek (tylko to znalazłem) da się go od ręki kupić? Pozdrawiam GOLDEN!!! Wysłane z mojego Galaxy Nexus przy użyciu Tapatalka mm32 22-04-2014, 21:56 Trudno nazwać to od ręki bo za 75$ czas oczekiwania skraca się do 5 dni i oczekiwanie na przesyłkę jakieś 2 tygodnie.Tak było w moim przypadku.Uwierz mi naprawdę było warto :D. tedi_k 22-04-2014, 22:21 ....Uwierz mi naprawdę było warto :D. Było, ale się skończyło... Magia wpłacenia 75USD za sztukę przestała działać, bo na razie nie ma gotowych adapterów i nie wiadomo kiedy będą... Wiem, bo zapłaciłem i czekam (w moim przypadku na kolejne dla przyjaciół na szczęście...). mm32 22-04-2014, 22:23 Wszystko się kiedyś kończy ... I kto pierwszy ten lepszy ... Takie życie. mayak 22-04-2014, 22:33 i nie wiadomo kiedy będą... a mówiłem żeby wziąć więcej ... :D :D :D orion512 22-04-2014, 22:53 A mi właśnie dzisiaj listonosz przyniósł niespodziankę prosto z Sanktpetersburga :) mayak 22-04-2014, 23:05 ELSa? Barjavel 23-04-2014, 09:39 wydaję mi się że niezłą alternatywą jest zakup z angielskiego forum http://www.smaxownersclub.com/forum/showthread.php?10294-SMOC-Modified-ELM327-S-Max-Diagnostic-Tool Dzisiaj zakupiony - 138zł z przesyłką nie wygląda najgorzej ;) i jest pewność że bedzie działać orion512 23-04-2014, 09:44 Tak ELS27. Faktycznie obsługuje wszystkie 3 magistrale :) Przy okazji dowiedziałem się dlaczego czasem są problemy z zadziałaniem chińskich interfejsów na standardowych driverach z windowsa. Nie wiem czy o tym było już w wątku, ale może komuś pomóc. Mianowicie problem jest w tym, iż prawie wszystkie chińskie interfejsy (i jak się okazuje ostatnia partia ELS27) wykorzystują prawdopodobnie ze względu na cenę zamiast oryginalnego FT232RL jego podróbkę (z wyglądu nie do odróżnienia). Klon jednak nie był idealny i FTDI udało się znaleźć różnice i wyblokowali te układy w najnowszych wersjach sterownika. Konkretnie nie działa najczęściej używane połączenie przez VCP (pomimo że sam port instaluje się poprawnie). W trybie direct działają poprawnie. Ale wystarczy zainstalować starsze sterowniki 2.08.28 i wszystko zaczyna chodzić. Gdyby ktoś chciał aby chodziło mu na standardowych sterownikach windows musi wymienić FT232RL na oryginał. arttk 23-04-2014, 20:41 U jednych wystarczą w wersji 2.08.28 u innych znacznie starsze. FTDI od dawna sukcesywnie blokuje wszystkie wychodzące klony. ralf88 26-04-2014, 09:28 Pytanie do doświadczonych, czy aktualizacja PCM ma głębszy sens? Jeżeli tak, to co niesie za sobą nowego i jak dobrać nową wersje? Engine 1.8l FFV 125KM z ELMConfig, aktualnie: Serial number YFUZW0ANDCRR Part number 7M51-12A650-AAB Software ver. number v. 14 (08.12.2006) Firmware number 7m51AAB Module type ESU-411/418 Wgrywałem nowszą(nie zapisałem jej nr.,była dostęna tylko jedna) wersję do PCM koledze w focusie 1.8 2007r -skarżył się na kłopoty z ruszaniem,auto bardzo często gasło podczas rusznia(jeżdżąc tylko tym autem można się przyzwyczaić). Bez dodania gazu trudno było ruszyć z miejsca.Po wgraniu nowszej wersji problem zniknął - nawet jego żona zauważyła poprawę.Jest zadowolony, gdyż kilku magików mówiło,że wszystko jest OK.Operacja wykonana IDS-em. bartoszek 07-05-2014, 18:21 Dzisiaj aktywowałem TPMS bez anten oraz, blokowanie drzwi po ruszeniu. Mam jednak kilka pytań dotyczących bieżącej oraz planowanej konfiguracji mojego pojazdu. 1. Mam xenony, a w CCC zaznaczoną opcję Page2 - GDL system with auto dynamic adjust, czym ta opcja się różni od Adaptive Bi-Xenon lights? 2. Page3 - rozmiar opon - na co ty wpływa? Obecnie mam założone 235/45/17 a w ustawieniach jest 215/55/16 - różnica w średnicy niewielka. 3. Page4 - Without AUX input audio - a mam jacka w schowku (system NX) 4. Emergency Break lamp - Hazard warn - a przy nagłym hamowaniu nie włączają się światła awaryjne, zmieniłem opcję na Flashing i nadal nic. 5. Page5 - mam: BT/VC Hight + BT Audio + USB, co powinienem zaznaczyć aby uruchomić Streaming Audio po BT? 6. Ostatnie - czy w wersji przedliftowej można uruchomić Shift Indicator? Z góry dziękuję za odpowiedzi. MI. 08-05-2014, 14:46 4. Emergency Break lamp - Hazard warn - a przy nagłym hamowaniu nie włączają się światła awaryjne, zmieniłem opcję na Flashing i nadal nic. A hamowałeś tak "nagłe" żeby zaczął ABS "terkotać"? bo tylko w takich warunkach sterownik uzna, ze sytuacja jest "emergency" i zacznie migać awaryjnymi. bartoszek 08-05-2014, 15:30 Tak dokładnie, a do tego jeszcze gwałtownie z prędkości około 50km/h, ale wciskałem sprzęgło od razu. W Megane mojej matki przy takich samych warunkach migają awaryjne i na desce również pokazuje, że awaryjne są włączone. tedi_k 08-05-2014, 19:34 ...gwałtownie z prędkości około 50km/h, ale wciskałem sprzęgło od razu. .... Trochę za niska prędkość. Zdaje się musi być wyższa od 70km/h. bartoszek 08-05-2014, 20:24 Postaram się jutro sprawdzić. A powiedzcie mi czym się różni: Emergency Braek lamp - Hazard warn od Flashing? Maniak 08-05-2014, 22:09 Dzisiaj aktywowałem TPMS bez anten oraz, blokowanie drzwi po ruszeniu. Mam jednak kilka pytań dotyczących bieżącej oraz planowanej konfiguracji mojego pojazdu. 1. Mam xenony, a w CCC zaznaczoną opcję Page2 - GDL system with auto dynamic adjust, czym ta opcja się różni od Adaptive Bi-Xenon lights? 2. Page3 - rozmiar opon - na co ty wpływa? Obecnie mam założone 235/45/17 a w ustawieniach jest 215/55/16 - różnica w średnicy niewielka. 3. Page4 - Without AUX input audio - a mam jacka w schowku (system NX) 4. Emergency Break lamp - Hazard warn - a przy nagłym hamowaniu nie włączają się światła awaryjne, zmieniłem opcję na Flashing i nadal nic. 5. Page5 - mam: BT/VC Hight + BT Audio + USB, co powinienem zaznaczyć aby uruchomić Streaming Audio po BT? 6. Ostatnie - czy w wersji przedliftowej można uruchomić Shift Indicator? Z góry dziękuję za odpowiedzi. 1. mam tak samo jak ty gdl system. Adaptive bi-xenon to domyślam się że chodzi o ganiające xenony prawo-lewo 2. pewnie chodzi o minimalne różnice w przeliczaniu prędkości 3. też mam without, a mam jacka i navi fx 4. nie testowałem, mam nadzieję że nigdy nie będę potrzebował 5. tez mam, przez chwile nawet działało a przy którymś wgraniu ccc mi ta opcja znikła. Możesz spróbować aktualizacje modułu bt i navi 6. próbowałem w mondeo 2.2 tdci z 2009roku i mondeo 2.0 tdci 2008r- nie działa. Postaram się jutro sprawdzić. A powiedzcie mi czym się różni: Emergency Braek lamp - Hazard warn od Flashing? emergency light to włączy ci awaryjne a przy flashing to światła stop będą mrygać. Tak to rozumiem, aczkolwiek nie testowałem. bartoszek 09-05-2014, 06:14 emergency light to włączy ci awaryjne a przy flashing to światła stop będą mrygać. Tak to rozumiem, aczkolwiek nie testowałem. Też tak podejrzewam, jednak mrugające światłą STOP raczej ciężko samemu sprawdzić :) slawek-kali 29-05-2014, 16:01 Witam mam problem z odpaleniem tego programu. Wyskakuje błąd jakiegoś komponentu MSCOMM32.OCX Ps. Biblioteki zainstalowałem przed odpaleniem elmconfig. System Windows 7 64bit. siwy05 29-05-2014, 21:31 Witam mam problem z odpaleniem tego programu. Wyskakuje błąd jakiegoś komponentu MSCOMM32.OCX Ps. Biblioteki zainstalowałem przed odpaleniem elmconfig. System Windows 7 64bit. ściągnij z neta ten plik i wrzuć do c:/windows/system32 i syswow64 Bump: Witam mam problem z odpaleniem tego programu. Wyskakuje błąd jakiegoś komponentu MSCOMM32.OCX Ps. Biblioteki zainstalowałem przed odpaleniem elmconfig. System Windows 7 64bit. ściągnij z neta ten plik i wrzuć do c:/windows/system32 i syswow64 MaciekI 16-06-2014, 13:07 6. Ostatnie - czy w wersji przedliftowej można uruchomić Shift Indicator? U mnie w Mondeo 2.0 Benzyna z 2008 włączyłem Shif Indicator i kontrolki (zielona i czerwona) pojawiają się na Convers+. Ale wg mnie jest to mało przydatne - jeśli w moim samochodzie w ogóle działa to poprawnie. Maciek jacekn8 16-06-2014, 18:58 U mnie w Mondeo 2.0 Benzyna z 2008 włączyłem Shif Indicator i kontrolki (zielona i czerwona) pojawiają się na Convers+. Ale wg mnie jest to mało przydatne - jeśli w moim samochodzie w ogóle działa to poprawnie. Maciek Mógłbyś jakąś fotke zrobić jak to wygląda ? I w jakim zakresie obrotów się zmieniają MaciekI 17-06-2014, 08:53 Witam, Wrzucam fotki. Co do zapalania się lampek: - zielona 3-4k RPM - czerwona powyżej 5k RPM Jednak wydaje mi się, że jest to też w jakiś sposób powiązane z szybkością zmian prędkości i obrotów. Przy dynamicznym przyspieszaniu lampki nie zapalają się. jacekn8 17-06-2014, 10:10 Ale bajer niezły. Szkoda że w TDCi przed liftem nie działa i wyskakują błędy, a jak widać benzyna przed liftem działa MaXyM 17-06-2014, 11:02 Mógłbyś jakąś fotke zrobić jak to wygląda ? I w jakim zakresie obrotów się zmieniają uwaga: to nie dziala tylko na podstawie obrotow ale i obciazenia. jesli silnik jest obciazony to kontrolka sie zapala przy wyzszych obrotach. jadac spokojnie po plaskim moze ci nawet sugerowac zmiane po ktorej silnik bedzie mial 1200rpm (zielona sie zaswieci np przy 1700rpm). ale juz jadac pod gorke czy przyspieszajac pilnuje abys sie trzymal wyzszych obrotow leszcz 17-06-2014, 15:52 Heh no następny bajer :D jacekn8 17-06-2014, 17:23 Ja tam lubię takie świecidełka i mimo że to nie bardzo przydatne to fajnie jakby mi mrugało. Zastanawiam się dlaczego nie chce działać w TDCi... Czy udało się komuś to uruchomić w MD4 przed liftem z silnikiem diesla ? orion512 17-06-2014, 17:37 Ja co prawda ma polifta i jeszcze na dodatek maxa z automatem ale strzałeczki mi się pojawiły dopiero jak tedi uaktualnił mi cały samochód (silnik, skrzynie, bcm). Wcześniej ich nie było a po update pojawiły się same. Uprzedzając pytania oczywiście tylko w trybie manualnym :) Więc może należałoby wpierw porobić wszystkie updaty (co najmniej silnik z licznikiem). MaciekI jaką masz wersje softu conversa - 1007 czy starszą? jonatan161 17-06-2014, 17:53 no a ja znalazłem takie oto cudo na alledrogo i zastanawiam sie czy to na pewno bedzie trybic i czy ten ELMconfig to jakas aktualna wersja czy stara i tylko dozucone tłumaczeni jakis specjalista może sie wypowiedzieć na ten temat?? link do aukcji http://allegro.pl/elm327-ford-hs-ms-can-elmconfig-ffn-forscan-m3scan-i4258572105.html MaciekI 17-06-2014, 18:34 Mam wersję Convers 0804 Może mam tę opcję, ponieważ w 2009 miałem wymieniany silnik. Maciek bartoszek 17-06-2014, 19:06 Polecam kabel z forum smax UK. 120zł z przesyłką i przełącznikiem. Działa z ELM. leszcz 17-06-2014, 19:08 Witam, Wrzucam fotki. Co do zapalania się lampek: - zielona 3-4k RPM - czerwona powyżej 5k RPM Jednak wydaje mi się, że jest to też w jakiś sposób powiązane z szybkością zmian prędkości i obrotów. Przy dynamicznym przyspieszaniu lampki nie zapalają się. A jaką masz wersję C+ ?? orion512 17-06-2014, 19:17 Patrz dwa posty wyżej gopiotrek 18-06-2014, 10:13 Witam, Chciałbym wymienić w swoim s-maxie tylne amortyzatory samopoziomujące na zwykłe niepoziomujące. Z tego co czytałem po takiej wymianie amorków będzie wyskakiwał błąd. Czy ELMconfigiem można wyłączyć poziomowanie tylnego zawieszenia? maxmax21 20-06-2014, 22:36 Można prosić o instalkę najnowszej wersji ?:) mayak 20-06-2014, 22:58 Można prosić o instalkę najnowszej wersji ?:) a czy można Cię prosić o przeczytanie (ze zrozumieniem) pierwszego postu w tym wątku?? zaręczam że warto :D maxmax21 26-06-2014, 09:18 a czy można Cię prosić o przeczytanie (ze zrozumieniem) pierwszego postu w tym wątku?? zaręczam że warto :D Dobra wtopiłem, popatrzyłem na date modyfikacji i myślałem, że tam jakiś staroć jest :P DarkCookPL 01-07-2014, 20:26 Witam mam pytanie czy jak zakupie coś takiego http://allegro.pl/elm327-2014-v1-5-usb-cd-interfejs-obd2-i4371669411.html to będę mógł podłączyć do telefonu ZTE Grand X In za pomocą przejsciówki z mikro usb na usb :) czy moęe lepsze będzie na bluetooth ? Program w telefonie to OBDII Pozdrawiam Kamil tedi_k 01-07-2014, 20:55 W telefonie na androidzie to po bluetooth a w iPhonie to na WiFi. "Kablowe" do telefonów się nie nadają... DarkCookPL 01-07-2014, 21:36 Spoko czyi to bedzie dobre ? http://allegro.pl/skaner-do-diagnostyki-obd2-obdii-elm327-bluetooth-i4371669124.html#tabsAnchor wie ktos jak to dziala ? czy wszystko ok itp ? tedi_k 01-07-2014, 22:44 Będzie albo i nie... U Chińczyków głównie obudowy są powtarzalne... Co tam w środku siedzi to kwestia zupełnego przypadku... Kupisz, sprawdzisz i mądry będziesz ta tej jednej konkretnej sztuki... Po tygodniu sprzedający może mieć coś tak samo wyglądającego a zupełnie inaczej działającego... Paramedyk 12-07-2014, 19:59 Zamierzam kupić interfejs. Nie chcę bawić się w przeróbki tylko zapłacić za gotowe. Mam pytanie, czy na 100 % ten kabel http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4358839766.html ma problemy z MS - CAN? Sporo postów na ten temat, wynikałoby z nich że, tak. Ale z drugiej strony w tak ewidentny sposób opisują na stronie opcję MS HS... Jeśli nie działa to jaki byłby sens takiego opisu produktu. Może ktoś w ostatnim czasie zakupił te produkt i może się wypowiedzieć? tedi_k 12-07-2014, 20:21 Wielokrotnie było napisane na czym polega problem - to jest kabel na chipie STN1110 (lepszym od standardowego ELM327). Jednak ELMconfig ma błąd i źle współpracuje z takimi kablami. Za to FORscan będzie działał super! Bodobno następna wersja ELMconfig nie-wiadomo-kiedy będzie już dobrze działała z tym kablem. Paramedyk 15-07-2014, 09:11 Jestem po pierwszych doświadczeniach z interfejsem diagnostycznym. Dla mnie to nowość (przez 14 lat użytkowałem produkty od Adama Opla ale op-comem sie nie bawiłem) więc ostrożnie podchodzę do tematu. W sumie to najprzydatniejszą dla mnie funkcją jest możliwość odczytania na szybko błędów w razie jakiejś wpadki na wyjeździe wakacyjnym (ople pokazały mi że to potrzebne :) ). Zastanawiam się jeszcze nad autoryglowaniem ale drażni mnie trochę brak przycisku na panelu odryglowującego drzwi. Za to mam pytanie co do trybu skandynawskiego. Jeśli go wyłączę, to rozumiem że światła mijania nie zaświecą się w pozycji "0" ale również nie zaświecą się w pozycji "auto" w dzień, tak? I żeby je włączyć w dzień to pozostaje pozycja wyłącznika ta "przed auto" a co za tym idzie w dzień będzie działać doświetlanie zakrętów i spryskiwanie reflektorów? iro73 15-07-2014, 14:50 Hej,jestem zainteresowany też tym tematem, moje pytanie czy zwykłym elm327 bluetooth da się włączyć doświetlanie zakrętów? tedi_k 15-07-2014, 18:31 Lepiej nie próbuj... cliner 15-07-2014, 19:18 Probowac moze.... Sent from my Nexus 5 mayak 15-07-2014, 19:43 Ale tylko raz leszcz 15-07-2014, 19:46 Lepiej nie próbuj... Probowac moze.... Ale tylko raz Bo uśmierci chwilowo autko ? I bez kolegów znających się na rzeczy nie obędzie się :D maxmax21 15-07-2014, 21:37 Jestem po pierwszych doświadczeniach z interfejsem diagnostycznym. Dla mnie to nowość (przez 14 lat użytkowałem produkty od Adama Opla ale op-comem sie nie bawiłem) więc ostrożnie podchodzę do tematu. W sumie to najprzydatniejszą dla mnie funkcją jest możliwość odczytania na szybko błędów w razie jakiejś wpadki na wyjeździe wakacyjnym (ople pokazały mi że to potrzebne :) ). Zastanawiam się jeszcze nad autoryglowaniem ale drażni mnie trochę brak przycisku na panelu odryglowującego drzwi. Za to mam pytanie co do trybu skandynawskiego. Jeśli go wyłączę, to rozumiem że światła mijania nie zaświecą się w pozycji "0" ale również nie zaświecą się w pozycji "auto" w dzień, tak? I żeby je włączyć w dzień to pozostaje pozycja wyłącznika ta "przed auto" a co za tym idzie w dzień będzie działać doświetlanie zakrętów i spryskiwanie reflektorów? Na panelu przycisku nie ma. Zostaje "zamykacz" zaraz nad klamką, nim można otworzyć wszystkie drzwi :) Po wyłączeniu trybu skandynawskiego auto będzie zachowywało się dokładnie tak jak opisałeś Paramedyk 16-07-2014, 06:33 Na panelu przycisku nie ma. Zostaje "zamykacz" zaraz nad klamką, nim można otworzyć wszystkie drzwi :) Po wyłączeniu trybu skandynawskiego auto będzie zachowywało się dokładnie tak jak opisałeś Ok. Autoryglowanie uruchomiłem. Każde drzwi można otworzyć po prostu pociągając klamkę ;-) (w vetrze tak nie było stąd moje uwagi na temat braku przycisku - tam był konieczny). Co do świateł to zostałem przy skandynawskich. Cały czas mam na "auto", ewentualnie po włączeniu zapłonu przerzucam na pozycyjne żeby dwa razy się nie zapalały. Albo szybki start. Wolę to niż doświetlanie zakrętów w dzień i spryskiwanie reflektorów bez potrzeby. Dzięki za odpowiedź. iro73 16-07-2014, 17:16 Nie będę sam próbował ustawiać tych doświetleń zakrętów, za bardzo chyba skomplikowane. ccLot 16-07-2014, 18:08 Nie będę sam próbował ustawiać tych doświetleń zakrętów, za bardzo chyba skomplikowane. Oprócz samej aktywacji musisz mieć jeszcze lampy przystosowane do doświetlania i conajmniej wiązkę, a pewnie i jeszcze jakiś moduł... maxmax21 16-07-2014, 21:12 Ok. Autoryglowanie uruchomiłem. Każde drzwi można otworzyć po prostu pociągając klamkę ;-) (w vetrze tak nie było stąd moje uwagi na temat braku przycisku - tam był konieczny). Co do świateł to zostałem przy skandynawskich. Cały czas mam na "auto", ewentualnie po włączeniu zapłonu przerzucam na pozycyjne żeby dwa razy się nie zapalały. Albo szybki start. Wolę to niż doświetlanie zakrętów w dzień i spryskiwanie reflektorów bez potrzeby. Dzięki za odpowiedź. Nie wiem czy dobrze rozumiem. Na "auto" w dzień nie doświetla Ci zakrętów ? Podświetla Ci przyciski na desce ? U mnie auto działa praktycznie tak samo jak na przełączniku "mijania" Paramedyk 16-07-2014, 22:21 Nie wiem czy dobrze rozumiem. Na "auto" w dzień nie doświetla Ci zakrętów ? Podświetla Ci przyciski na desce ? U mnie auto działa praktycznie tak samo jak na przełączniku "mijania" Tak. Na auto palą się mijania i podświetlenie deski. Dopóki jest jasno nie działa doświetlanie zakrętów i spryskiwacze reflektorów. W momencie jak czujnik światła odczyta sygnał o tym że jest ciemno uaktywniają się te funkcje. W samochodach z fabrycznymi ledami dziennymi w tym momencie właśnie następuje przełączenie z dziennych na mijania. U nas przy skandynawach niestety nic się zmienia. siebek 20-07-2014, 18:35 I ja planuję się pobawić z ELMconfigiem. Muszę najpierw oczywiście zakupić interfejs :) Czy coś takiego starczy? http://allegro.pl/elm327-ms-hs-can-ford-j1850-vpw-pwm-elm-327-tdci-i4428522130.html Ktoś z forumowiczów ma ten model? mucha_fkp 20-07-2014, 19:18 Kolego kup interfejs MARI chyba najbardziej sprawdzony i tani przerobisz go sobie za 10 zł albo zadzwoń do mari to zrobią to dla ciebie oczywiście drożnej http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-typu-elm-327-ver-1-4-b-i4391148916.html sebneo 20-07-2014, 20:10 potwierdzam, interfejs z firmy Mari działa, testowane na FORScan, ProScan, ScanXL, ELMConfig... oczywiście po przeróbce ... siebek 20-07-2014, 20:37 Dzięki Panowie za info. Skoro interfejs Mari działa to nie będę przepłacał. Należy Wam się zimne piwko:) tedi_k 20-07-2014, 22:02 Można także zacząć polecać na poważnie interfejs firmy VIAKEN (z przełącznikiem) - http://allegro.pl/polski-elm327-v2-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4358839766.html Jest tak szybki jak ELS-27 a dostępny bez problemu na allegro... Problemy z kompatybilnością z ELMconfigiem odchodzą w przeszłość - ostatnia wersja testowa ELMconfig (14C - mam ją) ma już usunięty błąd w rozpoznawaniu tego kabla i uwzględnia stan przełącznika oraz poprawnie pracuje z MS-CAN. Zainteresowani mogą się zwrócić do mnie na PW - dogadamy się... Nie chodzi o pieniądze, tylko o fakt, że jest to wersja testowa - nie do szerszej dystrybucji... volf31 21-07-2014, 14:10 Tadeusz zwolnij skrzynkę pocztową ))) tedi_k 21-07-2014, 14:56 Dzięki za poradę...;) Gdzie na tym forum jest przycisk "Pomógł - postaw piwo"?:diabel2: leszcz 27-07-2014, 17:35 Witam, Wrzucam fotki. Co do zapalania się lampek: - zielona 3-4k RPM - czerwona powyżej 5k RPM Jednak wydaje mi się, że jest to też w jakiś sposób powiązane z szybkością zmian prędkości i obrotów. Przy dynamicznym przyspieszaniu lampki nie zapalają się. Przy okazji ogrywania wyższej wersji Convers+ w moi MK4 włączyłem tą funkcję . Fakt czasami tam zaświeci się zielone i czasami czerwone jak przeciągniesz na obrotach :P pozdr leszcz leszcz 07-08-2014, 22:11 dziś kolega z rosyjskiego forum przy okazji konwersacji napisał mi : Today spent a lot of time on testing civil-zz's new version of ElmConfig. I had to test and debug EDC16C3-9. Nie napisał mi co nowa wersja wnosi :( . Być może jest to wersja inna niż 14C która i tak nie jest upubliczniona :D pozdr leszcz APJ007 27-08-2014, 07:52 Zdaje się, że mamy nową zabawkę do ELMConfiga: http://allegro.pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4532478316.html?source=mlt A dopiero co kupiłem v2:oops: mayak 27-08-2014, 08:05 w innym wątku o ELMConfigu tedi_K pisał, że kupił takiego v3 do testów wildthink 27-08-2014, 10:32 Zdaje się, że mamy nową zabawkę do ELMConfiga: http://allegro.pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014-i4532478316.html?source=mlt A dopiero co kupiłem v2:oops: A co więcej potrafi v3 od poprzedniej wersji, bo już miałem kupować - więc poczekam te parę dni jak ktoś potestuje :mrgreen: tedi_k 27-08-2014, 10:41 Viaken V3 to funkcjonalnie odpowiednik "kultowego" ELS27. Ma obsługę 3 szyn CAN bez przełącznika. Czyli podłączamy kabelek i ELMconfigiem albo FORscanem robimy wszystko co trzeba bez konieczności wajchowania przełącznikiem. BTW - kabel v3 wczoraj do mnie dotarł i na pierwszy i drugi rzut oka działa bez problemu tak jak powinien. Oczywiście na razie nie robiłem nim żadnego reprogramowania, więc testy "in progress"... mayak 27-08-2014, 10:47 Ma obsługę 3 szyn CAN stn1170 ma obłsugę 3 szyn, ale pytanie czy ten viaken ma 2 czy 3 szyny zaimplementowane? w opisie z allegro nie ma mowy o MM-CAN ps. a ELS27 ma MM-CAN fido 27-08-2014, 10:49 Czy można takim kablem kodować wtryski w MK3 2.0 TDCI ? tedi_k 27-08-2014, 11:01 ...pytanie czy ten viaken ma 2 czy 3 szyny zaimplementowane? ... Natywnie STN1170 poza HS-CAN i MS-CAN ma obsługę SW-CAN (single wire CAN) i o tym Viaken pisze. Jak na SW-CAN koledzy rosyjscy zrobili MM-CAN - muszę popytać kolegę oriona512... tedi_k 27-08-2014, 17:23 Odświeżyłem trochę wiedzę... No więc ELS27 obsługuje fordowski MM-CAN poprzez przekaźnik i przekierowuje go na tor HS-CAN układu STN-1170. Czyli ELS27 działa z MM-CAN trochę tak jak stare ELM-327 z przełącznikiem przełączającym MS-CAN na HS-CAN. Fordowski MM-CAN wykorzystuje piny 1 i 8 złącza OBD-II. Pin 1 generalnie jest przeznaczony dla producentów. W związku z tym konstruktor VIAKENa na pin 1 OBD-II wyprowadził dostępny w układzie STN-1170 sygnał SW-CAN. Pozwala to użyć VIAKENa np. do Opli, które tam mają właśnie SW-CAN. Tak więc nie ma pełnej kompatybilności pomiędzy VIAKENem v3 a ELS27, ale jednocześnie trzeba pamiętać, że chyba nigdzie (ani w ELMconfig ani w FORscan) nie jest wykorzystane przełączanie na MM-CAN. Tak więc z tym brakiem kompatybilności powinno się dać żyć bez problemu. Czyli można spokojnie kupować VIAKENa v3 jako (prawie) substytut ELS27. tedi_k 27-08-2014, 21:02 Kolejny update: przyjechał dziś Mondeo MK4, który mogłem potraktować moim nowym Viakenem v3. Zarówno ELMconfig zmienił konfigurację bez najmniejszego problemu jak i FORscan wykasował błędy bez zająknienia. Nic tylko kupować Viakeny v3...:one: Matek24 28-08-2014, 04:58 Witam Jakim programem najlepiej dostepnym za darmo w internecie uda mi sie ustawic zamykanie szyb jednym dotknieciem? bo po odlaczeniu akumulatora przestalo mi dzialac.. kasztan 28-08-2014, 05:36 Adobe Reader + instrukcja obsługi pobrana ze strony Forda. Trzeba zaprogramować szyby. Jakubkk 28-08-2014, 07:11 Samemu to ustawisz siedząc w środku. Opuszczasz po kolei każdą z szyb z kierownika do dołu a następnie przytrzymujesz do góry aż się zamknie, następnie jeszcze dobijasz jeszcze raz przytrzymując przycisk podnoszenia na jakieś 3s. Robisz tak z każdą z szyb i masz podnoszenie i opuszczanie szyb jednym przyciskiem i do tego opuszczanie i zamykanie szyb z pilota:568: Matek24 28-08-2014, 16:15 Szybki ustawione dzieki luksw 29-08-2014, 08:20 Witam Jeśli ktoś chciałby spróbować swoich sił i zmajstrować swój własny interfejs na STN1170 to mogę odstąpić 1 szt scalaczka. Pozdr. smuciu1 30-08-2014, 15:39 Siemka koledzy kupiłem Viakena V3 - czy jest możliwość tym kablem sprawdzić wartość wtrysków . Posiadam programy ElmConfig - najnowszy Forscan - najnowszy Jest możliwość . Czekam na informacje Może jest ktoś z okolic dolnego-śląska kto mógłby pomódz / wytłumaczyć jak się obsługuje elmconfig aby nic nie popsuć. Oczywiście nie za darmo :) Speedo 13-09-2014, 10:24 czy zbadał ktoś, co w ElmConfigu na str2 w CCC daje wartość "With Trip Computer and Eco-Scout"? leszcz 13-09-2014, 10:25 "With Trip Computer and Eco-Scout" Tylko w nowych conversach będzie to działać Speedo 13-09-2014, 10:41 szkoda :) mayak 13-09-2014, 10:45 W moim nic nie dało Speedo 13-09-2014, 10:47 w moim też nic :diabel2: walczę, żeby mieć zieloną strzałkę do zmiany biegów ale na razie polegam... ;) leszcz 13-09-2014, 10:50 w moim też nic :diabel2: walczę, żeby mieć zieloną strzałkę do zmiany biegów ale na razie polegam... ;) Shift indication -- piąta zakładka i nie zieloną tylko czerwoną -- czerwień sugeruje zmianę . Zieleń że jest OK Speedo 13-09-2014, 10:59 Shift indication -- piąta zakładka nie no to to wiem, już dawno zazakładkowałem, z rok temu jeszcze elmem bez przełącznika, ale to nic nie daje w moim kutrze teraz planuję jakieś działania bardziej oskrzydlające, typu wrycie na chama do PCM softu "strzałkowego", tylko muszę ustalić od jakiegoś dizlowca który to ma numerek wsadu... mm32 13-09-2014, 11:04 To najpierw powinieneś się upewnić,że były takie softy pod twój sterownik,bo coś mi się zdaje ,że to jest typowa opcja poliftowa a i prawdopodobnie PCM był inny.Nie chodzi mi tu o firmę , tylko o inne hardware. Speedo 13-09-2014, 11:07 możliwe, że masz rację, dlatego napisałem, że muszę wykryć kogoś z takim dizlem jak mój (preFL 143KM TDCI manual) gdzie to działa, bo jak nie ma takiego kogoś, to znaczy, że się nie ma takiego softu :) w benzynie pono chodzi bez problemu no ale to osobny rozdział mm32 13-09-2014, 11:10 Poszukiwania radzę rozpocząć w Azji.Piszę tu na poważnie bo tamtejsze mondeo przedlift posiadało kilka fajnych bajerów niedostępnych w Europie(lusterka z kierunkowskazami,convers + z parktronikiem itd. itp.). leszcz 13-09-2014, 11:15 benzynie pono chodzi bez problemu no ale to osobny rozdział No chodzi :) potwierdzam :D - uaktywniłem i działa przedlift rocznik 2007.03.27 maximondi 13-09-2014, 11:40 Shift indication -- piąta zakładka i nie zieloną tylko czerwoną -- czerwień sugeruje zmianę . Zieleń że jest OK No chyba u ciebie. U mnie pojawia się zielona strzałka nigdy jeszcze nie widziałem czerwonej nawet po depnięciu do 4 tys. obrotów. MaXyM 13-09-2014, 17:45 Shift indication -- piąta zakładka i nie zieloną tylko czerwoną -- czerwień sugeruje zmianę . Zieleń że jest OK Nie tak dokladnie. Zielona oznacza potrzebne zmiany trzymajac sie zasady eco. Czerwona to zblizanie sie do limitu rpm. Zielona sie zaswieca w zaleznosci od obrotow ale tez obciazenia. Jadac po rownym z wiatrem w plecach moze sugerowac zmiane po ktorej auto bedzie mialo 1200rpm. Ale wystarczy jechac pod gorke lub wcisnac lekko gaz i strzalka znika. Na poczatku mi przeszkadzala. Teraz nauczylem sie ja ignorowac. Ale potrafie sobie wyobrazic kogos nieobeznanego w temacie, kto sugerujac sie wskazaniem zmiania na 1200rpm i z tego poziomu probuje mocno przyspieszac. kr.bi 13-09-2014, 19:58 No chodzi :) potwierdzam :D - uaktywniłem i działa przedlift rocznik 2007.03.27 ja również potwierdzę "pojawianie" się strzałki (zielonej), jednak reguła/algorytm jej pojawiania się (pomimo przytoczonego już tutaj objaśnienia) jest dla mnie (na chwilę obecną) co najmniej mocno zastanawiające, jeśli by nie rzec ocierające się o losowość :D. No ale w kategoriach działa/nie działa jak najbardziej to pierwsze. pozdrófka Bump: Zielona oznacza potrzebne zmiany trzymajac sie zasady eco. a takie pytanko w kontekście ww. Jeśli jadę na tempomacie na 5 (skrzynia manual) i zapala mi się ta zielona strzałka to jak interpretować powinienem jej pojawienie się ? Mam zmienić bieg na (R)akietę :diabel2: pozdrófka Bump: rachitis 13-09-2014, 20:24 muszę ustalić od jakiegoś dizlowca który to ma numerek wsadu... też od jakiegoś czasu szukam takiego softu, mam silnik 2.0L Duratorq-TDCi (143PS) - DW czyli euro4 z dpf, auto wyprodukowane 5.11.2010, ścieżka diagnostyczna w aso w sierpniu tego roku nie zasugerowała zmiany kalibtacji PCM MaXyM 13-09-2014, 20:39 a takie pytanko w kontekście ww. Jeśli jadę na tempomacie na 5 (skrzynia manual) i zapala mi się ta zielona strzałka to jak interpretować powinienem jej pojawienie się ? Mam zmienić bieg na (R)akietę :diabel2: pozdrófka moze poszukaj szostki kr.bi 13-09-2014, 20:49 moze poszukaj szostki ni ma "szóstki". To je ino benzyna bez turbo, i manul "pińć" biegów. ... no chyba że R(akieta) to ten szósty :D pozdofka jaceks 13-09-2014, 23:11 zielona strzałka nie działa na tempomacie (dowolny bieg) i na ostatnim - szóstym biegu - to cytat z instrukcji. osobiście mam econetica z fabrycznym ustawieniem zielonej strzałki. MaXyM 13-09-2014, 23:20 ni ma "szóstki". To je ino benzyna bez turbo, i manul "pińć" biegów. ... no chyba że R(akieta) to ten szósty :D pozdofka I rozumiem ze masz zielona strzalke z fabryki? czy sobie wlaczyles. Bo jesli to pierwsze to to Ford dal d... kr.bi 14-09-2014, 05:23 I rozumiem ze masz zielona strzalke z fabryki? czy sobie wlaczyles. Bo jesli to pierwsze to to Ford dal d... ... niestety włączyłem :( (na 5-tej zakładce) MaXyM 14-09-2014, 23:10 no, moze nie niestety, ale mozliwe ze fabryka nie przewiduje tej opcji dla skrzyn 5-biegowych. tak wynika z twej informacji. Z tad tez twoja bledna interpretacja znaczenia zielonej strzalki. Pozostaje ci ignorowac jej wskazania jadac na piatce kr.bi 15-09-2014, 17:30 mimo, że jadę 1-ką i "dobijam" obrotami do 4k to strzałki "ni ma" a organoleptycznie/słuchowo już wiem (i słyszę), że ta 2-ka być już powinna dawno. Prawdopodobne więc jest to, że pojawianie się strzałki jest zaszyte na stałe w sofcie (przy pojawieniu się konkretnej wartości obrotów) w oparciu tylko i wyłącznie o znane wcześniej współczynniki przekładni dla skrzyń 6-bieg. pozdrófka jaceks 20-09-2014, 16:55 zielona nie działa również przy dynamicznej jeździe. jest to również w instrukcji. podczas ostrego startowania też moge go dobrze wkręcać, bez komunikatu. soft analizuje obciążenie auta, styl jazdy, prawdopodobnie nachylenie terenu, i na podstawie tego określa ekologiczny styl zmiany biegów. mayak 26-09-2014, 13:25 po 9 miesiącach przerwy jest nowa wersja 0.2.14 zmian jest sporo, ale prawie wszystkie dla platformy C307 (czyli FF2/Cmax/Kuga1): - Dodano możliwość odczytu/zapisu modułów oprogramowania PCM Visteon ESU-121 - silniki 2,0 I4 1.8 120/145 z początku produkcji (platforma C307) - Dodano możliwość odczytu/zapisu modułów oprogramowania PCM Bosch EDC16C3-9 (w tym czytania pełnego flasha) - silniki DV6/T 1.6 110 TDCi (platforma C307) - Dodano możliwość odczytu pełnego zrzutu dump flash (full flash) modułów PCM Bosch EDC16C34-2 / 5 - silniki DV6/T 1.6 TDCi (platforma C307) - Dodano możliwość odczytu / zapisu modułów oprogramowania PCM Siemens SID83A/803a/83m - silniki 2.0 136 TDCi (platforma C307) - Dodano możliwość odczytu/zapisu modułów oprogramowania PCM Siemens SID803 - silniki 2.0 136 TDCi (platforma C307) nie testowane na maszynie! Używać na własne ryzyko! Jeśli ktoś odważy, autor programu prosi zgłosić wynik. - Dodano możliwość zapisu modułów TCM automatycznej skrzyni biegów 4F27E (silniki 1,6 100/125 1.8 / 2.0 145) (platforma C307) - Dodano możliwość odczytu/zapisu klasyfikacji modułów PCM wtryskiwaczy paliwa Siemens SID202/206/803/83A/803a/83M czyli silniki 1.8tdci i 2.0tdci (Platforma C307) - Dodano wsparcie dla kabli na chipie STN1110 i STN1151 - Dodano wsparcie dla prędkościach 2,5M 5M i 10M dla kompatybilności z przyszłymi wersjami ELS27 - Dodano sprawdzanie odpowiedniej wersji programu i plików na frw.dat aby wykluczyć możliwość zastosowania nieodpowiedniego pliku (nie kumam) - Dodano możliwość wyboru "tylko do odczytu" obszaru kalibracji modułów Siemens SID202 / 206 / 83A / 803a / 83M i Bosch EDC16C34-2 / 5 (platforma C307) - Dodano możliwość wyłączenia kompatybilność sprawdzić PCM i wybranej kalibracji podczas wgrywania do PCMa, aby móc pisać bloki obsługiwane przez program, ale w pełni kompatybilny z obsługiwanym (platforma C307) stosowany tylko wtedy, gdy w pełni zrozumie się co się robić ! - Dodano możliwość aktualizacji firmware modułów PCM Visteon ESU-121/131 bez nadpisywania firmware typu Quizzer (platforma C307) - Zmiana rozmiaru pliku firmware Quizzer dla kompatybilności z ADS. Starsze pliki są również obsługiwane (platforma C307) - poprawiona procedura odczytu firmware modułów PCM, zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia błędów podczas czytania - Zmienione procedury identyfikacji bloków PCM Bosch ME9.0 (silniki 2.5T Ford Kuga / Focus ST / RS) - Naprawiono błąd, który występuje, gdy przy użyciu jakiegoś ELM327 podczas próby zapisu VIN radiowej (platforma C307) - Naprawiono błąd w czytania i pisania oprogramowania Bosch ME9.0 moduły PCM (silniki 2.5T 225/305 Ford Focus ST / RS) - Naprawiono błąd ładowania softu z plików PHF dla PCM typu Bosch EDC16C34-2 / 5 (platforma C307) - Naprawiono błąd identyfikacji chińskiego modułu Visteon ESU-411/418 (platforma C307) - Poprawiono algorytm konwersji rozmiary kół w parametrze (obr/mil) w konfiguracji PCM (platforma C307) - Poprawki w konfiguracji platformy C307 dla SRM - Naprawiono błąd w zapisie nazwy modułu bluetooth-SRM (platforma C307) - Poprawiono błąd odczytu informacji i konfiguracji modułu KVM (platforma C307) - Naprawiono błąd podczas przetwarzania wyników kalibracji czujników automatycznego korektora ksenonów (platforma C307) - Naprawiono błąd w konfiguracji parametrów centralnego "urządzenia prędkość ostrzegania" (platforma CD34x) - inne drobne błędy - na początku programu jest link do strony przez którą można dotować rozwój programu!!! Hipesz 26-09-2014, 14:32 A czy nowy Elmconfig pracuje z STN1170 /Viaken ELM v3/?. Mam taki kabelek ale z tym programem nie chce współpracować. Z Forscanem dziala. Na chinskim klonie Bluetooth oba programy sie lacza z moim Fordkiem mayak 26-09-2014, 14:33 poprzedni v13 działa z 1170, więc nowy v14 też powinien, ale jeszcze nie testowałem tedi_k 26-09-2014, 14:36 A czy nowy Elmconfig pracuje z STN1170 /Viaken ELM v3/?. .. Jakiś błąd w konfiguracji. Już kilka poprzednich wersji ELMconfiga poprawnie pracuje z kablami na STN1170. Tak więc problemy na pewno nie z powodu ELMconfiga. Z innej beczki: Zachęcam wszystkich użytkowników ELMconfiga do docenienia pracy kolegi Sergieja i przekazania dotacji na dalszy rozwój programu. Wystarczy nacisnąć na plik http://civil.iffc.ru/ELMConfig/donate.asp i wpisać sumę w rublach rosyjskich. Dla ułatwienia 500 rubli = ok. 43zł po kursie PayPal. Kolega Sergiej swoim programem ułatwił nam życie na tyle, że żadna z tych drobnych sum nie jest choć w przybliżeniu właściwym ekwiwalentem... Warto wynagradzać pożyteczną i użyteczną robotę! leszcz 26-09-2014, 15:33 Coś nie trybi u mnie ta wersja (starsze wersje w tym ta testowa 14c działa OK) http://images67.fotosik.pl/219/487b2d2e9f243cd8med.jpg (http://www.fotosik.pl) http://images67.fotosik.pl/219/487b2d2e9f243cd8m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=487b2d2e9f243cd8) Błąd wywala np gdy wchodzę w BCM i klikam Procedures. Swoją drogą szkoda że nie robi tego w wersji pełni EN ale już informację przed uruchomieniem programu potrafił zrobić w angielskim ........................ Stosowną dotację prześlę i tak koledze :P Może zmotywujemy go do zrobienia w EN tedi_k 26-09-2014, 16:05 Wystarczy kolegę autora pochwalić i od razu sypią się błędy.:? Ten błąd już zgłosiłem na rosyjskim forum... http://ffclub.ru/topic/361870/go_post/15916945/ Czyli na razie wersji 14 nie da się używać na platformie Mondeo/S-max... mm32 26-09-2014, 16:35 I pewnie znowu przyjdzie nam czekać kilka miesięcy na kolejną poprawioną wersje ELMConfiga ... Hipesz 26-09-2014, 18:58 Sam ELMconfig łaczy się z kablem /ELM v3/ale niestety nic nie chce odczytać z mojego mondka. Natomiast forscan ładnie "gada" z autem. DMariusz 26-09-2014, 22:58 Sam ELMconfig łaczy się z kablem /ELM v3/ale niestety nic nie chce odczytać z mojego mondka. Natomiast forscan ładnie "gada" z autem. ELMConfig ładnie gada z Mondeo MK4 (2007-20014). Z tego co widzę to masz poprzednie Mondeo (rocznik 2005). Może się mylę, ale tutaj szukałbym przyczyny problemu. mayak 26-09-2014, 23:15 ten kabel połączy się z mk3, ale nie z użycie programu eLMConfig, ale raczej Forscan (jest oddzielny wątek o tym) Hipesz 27-09-2014, 09:07 Ale na chinskim klonie ELM ver 1.5 bluetooth /ha,ha/ się łaczy przez ELMconfig. Udało mi się nawet zmienić VIN w panelu klimatyzacji /wymieniałem z półautomatycznej na full automat/. Po niedzieli sprawdzę z nową wersją EELMconfiga i dam znać. Po niedzieli powinien dotrzeć VMCII :-) leszcz 30-09-2014, 17:12 Ten błąd już zgłosiłem na rosyjskim forum... http://ffclub.ru/topic/361870/go_post/15916945/ Ciekawe czy zrobi czy nie ... bo na razie cisza sagittarius82 03-10-2014, 10:06 Pytanie do kolegów mayak i tedi_k z racji, że mają dobry kontakt z chłopakami z Rosji i znają temat bardzo dobrze: czy jest szansa, że autor programu zrobi pełną angielską wersję ? tedi_k 03-10-2014, 11:27 Szansa zawsze jest ("nadzieja umiera ostatnia...") - pewności brak, o terminie nie dyskutujemy... grzegorzg76 05-10-2014, 12:28 koledzy pomóżcie bo nie wiem jak to ugryźć; kupiłem kabelek V-Scan STN1170 ELM327 v3 viaken i działa poprawnie z FORScan a ELMconfig się uruchamia ale nie mogę sczytać BCM - błąd File 7G9T-14C097-AA is missing. Sterowniki do programu dograłem te które dostałem z kabelkiem mm32 05-10-2014, 13:34 Sprawa jest niezwykle prosta,w katalogu w którym znajduje sie elmconfig.exe musi być także katalog data i cała jego zawartość.U Ciebie tego nie ma. grzegorzg76 05-10-2014, 13:55 Sprawa jest niezwykle prosta,w katalogu w którym znajduje sie elmconfig.exe musi być także katalog data i cała jego zawartość.U Ciebie tego nie ma. ok. dzięki za podpowiedz Utwożyłem sobie skrót do programu na pulpicie i to byl problem A teraz nastepny zonk - gdy próbuję save CCD to file to wywala błąd i zamyka program ?????? leszcz 05-10-2014, 21:01 Sprawa jest niezwykle prosta,w katalogu w którym znajduje sie elmconfig.exe musi być także katalog data i cała jego zawartość.U Ciebie tego nie ma. http://images67.fotosik.pl/248/2d98f7689d85d5edmed.jpg (http://www.fotosik.pl) Bump: A teraz nastepny zonk - gdy próbuję save CCD to file to wywala błąd i zamyka program ?????? jakiej wersji używasz? maniunio 10-10-2014, 11:02 Witam, Czy błąd w połączeniu ElmConfiga przez interfejsik V3 od Viakena został naprawiony, czy nadal występuje? grzegorzg76 12-10-2014, 09:45 http://images67.fotosik.pl/248/2d98f7689d85d5edmed.jpg (http://www.fotosik.pl) Bump: jakiej wersji używasz? 0.2.13b Vikuś 13-10-2014, 16:24 Witam, było trochę na temat zielonych strzałek... a więc żeby przybliżyć ten temat jak jest u mnie to : mam MK4 luty 2009 r. 1,8 TDCI econetic. Zielona strzałka jest od początku (odkąd go kupiłem). Zapala się w zalezności od obciążenia, dodawania gazu. Gdy jadę ekonomicznie to na wszystkich biegach oprócz 5 (skrzynia 5) zapalasię w okolicach 1800 obrotów. Przy większym przyspieszaniu odpowiednio później. Czerwona nigdy mi się nie zapaliła... może za wolno jeżdżę :) a i nie mam conversa+ basior87 14-10-2014, 05:23 Czy programy do diagnostyki działają też na linuxie? Czy trzeba ściągać specjalną wersje (o ile istnieje)? sagittarius82 14-10-2014, 08:07 Żadne programy pisane pod windowsa nie będą działały na linuxie. Konieczna osobna wersja lub użycie emulatora (np. wine), ale nie wiem czy to daje ich pełną funkcjonalność, bo znam to tylko ze słyszenia. Dombek 14-10-2014, 10:24 Panowie. Przeczytałem pierwszy post i co prawda nie jest napisane żeby ten program gadał z Mondeo mk3 ale mimo wszystko pytam bo może coś się zmieniło? Jeśli nie współpracuje z mk3 to czy jest jakiś program (oprócz FORScan) którym mógłbym włączać lub wyłączać różne funkcje w GEM'ie? Mam na myśli darmowe programy. tedi_k 14-10-2014, 11:19 Nie ma. Dombek 14-10-2014, 12:17 Nie ma. He he krótko zwięźle i na temat. Dziękuje nie mam więcej pytań.:D Pajko 14-10-2014, 13:17 Witajcie , poszukuje wersji 0.2.13c czy ktoś mógłby wspomóc linkiem ? CjRudi 24-10-2014, 12:56 Witajcie , poszukuje wersji 0.2.13c czy ktoś mógłby wspomóc linkiem ? Podpinam się do prośby, ma ktoś? demis 24-10-2014, 13:09 Witam,ja również podpinam się do prośby. Pozdrawiam tedi_k 24-10-2014, 13:42 Za którymś razem się przeliterowałem i napisałem 13c zamiast 13b i teraz wszyscy szukają wersji, której nigdy nie było...:one: 13b do pobrania tutaj: https://www.dropbox.com/s/oyeyte0zymawx2s/ELMConfig_v0.2.13b.zip?dl=0 mm32 24-10-2014, 14:45 A nieoficjalna wersja która była tylko do użytku wybrańców jaki miała numerek ? leszcz 24-10-2014, 14:55 do użytku wybrańców jaki miała numerek ? ELMConfig_v0.2.14_test_c _MarSs_ 05-11-2014, 16:00 Witam kolegów, dzięki lekturze tego wątku udało mi się bez problemów uruchomić tempomat i wyłączyć światła skandynawskie, które mnie denerwowały. Do pełni szczęścia brakuje mi uporządkowania sprawy z radiem. Zainstalowałem sobie świetnego chińczyka z androidem, który całkowicie spełnia moje wszelkie oczekiwania co do samochodowego centrum multimedialnego, jednak powoduje wpisanie do komputera błędu U018400-28 (Utracono łączność z radiem). Błędu można uniknąć jeśli w ELMConfigu wrzuci się w wyposażeniu: "Less ICE Pack" jednak wtedy mój chiński przyjaciel nie wyłącza się po wyjęciu kluczyka i zamknięciu samochodu. Wprowadzenie jakiegokolwiek radia w configu powoduje, że radio pracuje sterowane z kluczyka jednak pojawia się błąd. Czy wie ktoś czy w ELMConfigu jest jakaś inna opcja sterująca odcinaniem wszelkich odbiorników wewnętrznych? Moje podejrzenia padają na "Key Out Apply" ale w ciemno nie chcę kombinować. W wątku o MK3 czytałem, że można jakoś przekładać któryś stycznik/bezpiecznik i wtedy zmienia się sposób zasilania dodatkowych odbiorników, ale w świetle prób z opcjami audio wydaje mi się to nieaktualne do MK4. inteligent 09-11-2014, 13:17 Witam wszystkich, Mam pytanie. Posiadam samochód Ford Mondeo MK4 oraz ELM327 niestety w wersji bluetooth (coś takiego: http://allegro.pl/elm327-bluetooth-micro-bt-obd2-pl-new-bezawaryjny-i4718163158.html ) Z tego co czytałem w tym wątku to używanie ELM327 w wersji Bluetooth oraz ELMConfig jest niebezpieczne jednak pytanie brzmi czy do wszystkiego? Generalnie interesuje mnie wyłącznie świateł skandynawskich (nic więcej nie mam zamiaru robić). Czy zrobienie tego ELM327 na Bluetooth (bez przełącznika) jest dobrym pomysłem czy lepiej nawet nie próbować tego robić? Z góry dzięki za odpowiedź. leszcz 09-11-2014, 13:50 Z tego co czytałem w tym wątku to używanie ELM327 w wersji Bluetooth oraz ELMConfig jest niebezpieczne jednak pytanie brzmi czy do wszystkiego? Pisałem Ci na innym forum nie ryzykuj . Będziesz miał zachwianie komunikacji i ...... kabel to kabel pozdr Tomek Speedo 09-11-2014, 14:35 generalnie robienie tego bez przełącznika to słaby pomysł, zmiana CCC powoduje wystąpienie błędów utraty komunikacji z prawie wszystkimi modułami w aucie, załóżmy że wyłączysz te światła i zostanie Ci na wyświetlaczu "immobiliser aktywny" i co wtedy? Trzeba mieć albo przełącznik albo coś innego do skasowania błędów, ja swojego robiłem kiedyś zwykłym kablem bez przełącznika ale po operacji kasowałem błędy IDS-em. |