Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Termostat 1,8tdci po jakim czasie silnik osiąga temperaturę


jvc
06-12-2012, 07:11
Panowie jak szybko samochód osiąga u Was optymalną temperaturę? U mnie chyba coś za długo to trwa. Wczoraj -1 stopień i trwało to 18 km, dzisiaj przy -7 tak samo. Jedyne co to praktycznie cała moja droga to 110-120km/h i 6 bieg czyli jakieś 2 tyś obr. Pewnie w mieście szybciej by się zagrzał. Nie wiem czy mam zacząć szukać termostatu czy jeszcze nie...

ethernal
06-12-2012, 07:21
W mieście szybciej by się nie nagrzał. Poza tym już po 10 km powinieneś mieć osiągniętą pełną temperaturę silnika na trasie. Wydaje mi się, że chyba nastała pora żeby przyjrzeć się termostatowi.

michalkoczur
06-12-2012, 08:17
witam
u mnie tez tak jest i to w miescie, musze naprawde chyba cale miasto zjezdzic zeby sie temperaturka zrobila a na zewnatrz jest powyzej zera...

medyk88
06-12-2012, 08:20
Panowie jak szybko samochód osiąga u Was optymalną temperaturę? U mnie chyba coś za długo to trwa. Wczoraj -1 stopień i trwało to 18 km, dzisiaj przy -7 tak samo. Jedyne co to praktycznie cała moja droga to 110-120km/h i 6 bieg czyli jakieś 2 tyś obr. Pewnie w mieście szybciej by się zagrzał. Nie wiem czy mam zacząć szukać termostatu czy jeszcze nie...

słuchaj, ja mam 3 km do s8 - potem 6 bieg i 110km/h - optymalna temperatura jest po ok 4-4,5 km od wyjazdu z domu (tylko że ja mam w garazu 16 st)

jvc
06-12-2012, 08:50
hmm mój stoi w garażu ale nieogrzewanym , dzisiaj na zewnątrz było -7 a w garażu +2.
Pamiętam że wcześniej optymalną temperaturę osiągał tak jak ethernal napisał po około 10km. Oczywiście jak było -18 to potrafił się w ogóle nie zagrzać dobrze....
Można jakoś sprawdzić ten termostat przed wymianą?

heko
06-12-2012, 08:56
...Mirku...macaj rurę idącą od silnika do chłodnicy, w zasadzie powinna być zimna do puki silnik nie osiągnie ok. 80stC

ethernal
06-12-2012, 09:30
Można jakoś sprawdzić ten termostat przed wymianą?

Musisz go wymontować, a następnie wrzuć do ciepłej wody, powinien się otworzyć od razu albo zamknąć, już nie pamiętam g:D. W każdym razie coś się powinno dziać ;), jeśli nic się z nim nie dzieje albo idzie to oporni lub nie do końca się zamyka/otwiera to znaczy że może być uszkodzony.
W Mondeo Mk3 są 2 termostaty, tzw. mały i duży, nie wiem jak to wygląda w 1.8 TDCi w Mondeo Mk4.

jvc
06-12-2012, 09:36
Dzięki Panowie, no właśnie nie wiem jak jest, mam nadzieję że jest jeden :D

edit
Nie wiedziałem że to takie tanie. Koszt oryginalnego termostatu z uszczelką to u Jacka około 70 zł , już zamówiłem :)

Woytas
06-12-2012, 13:30
Dzięki Panowie, no właśnie nie wiem jak jest, mam nadzieję że jest jeden :D

edit
Nie wiedziałem że to takie tanie. Koszt oryginalnego termostatu z uszczelką to u Jacka około 70 zł , już zamówiłem :)

napisz czy pomogło .. mój też długo się grzeje , teraz stoi na -7 i wam napiszę po ilu km się zagrzał ... generalnie grzał się trochę szybciej ale ostatnio w pobliżu kilku km od startu grasuje nieoznakowane MK4 ITD i proces nagrzewania ewidentnie się spowolnił :)

siebek
06-12-2012, 16:03
Jak jest właśnie z tymi termostatami w MK4? Jest jeden czy dwa? Mnie pan w serwisie Forda powiedział, że jeden i go podobno wymienili ale niestety nadal osiągnięcie 90*C jest niemożliwe. Ba, osiągniecie 70*C graniczy z cudem. Nawet jak było koło 0*C na zewnątrz to i tak wskazówka czasami ledwo przekraczała 60*C. Teraz przy -20*C nawet nie spoglądam na wskaźnik temperatury ;)

jvc
06-12-2012, 19:52
siebek zobacz na poprzednia stronę na moje zdjęcie spalania, u samej góry ledwo widać po lewej stronie wskazówkę od temperatury. Ona nigdy nie jest na równe 90 stopni, zawsze trochę przed.

medyk88
07-12-2012, 08:44
u mnie przy śniegu dziśiejszym - zero różnicy w nagrzewaniu (czas)

za to se bokami polatałem po sniegu g:D

krowa daje rade

Woytas
07-12-2012, 11:46
wczoraj -7 rozgrzewał się z 12-14 km , nie wiem w sumie na ile jest dokładny ten wskaźnik po po pary km z nawiewów bucha ciepłym a , że silnik ciut nie dogrzany :)

michalkoczur
07-12-2012, 12:11
a masz dodatkowa nagrzewnice?

siebek
07-12-2012, 12:57
siebek zobacz na poprzednia stronę na moje zdjęcie spalania, u samej góry ledwo widać po lewej stronie wskazówkę od temperatury. Ona nigdy nie jest na równe 90 stopni, zawsze trochę przed.

Znaczy źle się wyraziłem :) Wiem, że ta wskazówka nigdy do 90*C nie dochodzi w Mk4 - zatrzymuje się jakieś 1,5mm przed linią 90*C. Problem polega na tym, że u mnie przekroczenie 70*C to nielada wyzwanie i jest praktycznie nieosiągalne pomimo tego, że miałem termostat wymieniony miesiąc temu. Dlatego zapytałem czy w Mk4 z tym silnikiem są dwa czy jeden termostat.

jvc
07-12-2012, 13:01
Raczej jeden bo jak zamawiałem to chyba Jacek by zapytał o który chodzi ;)

medyk88
07-12-2012, 13:34
słuchajcie a jest opcja żeby nie tylko wskazówka ale i convers wyświetlał temperature?

jvc
07-12-2012, 13:45
Ja nie mam conversa ,ale na małym wyświetlaczu dziś może załączę test zegarów i tam jest temperatura silnika podawana w liczbach , zobaczymy czy się pokrywa ze wskaźnikiem.
Załącza się trzymając przed odpaleniem przycisk OK

siebek
07-12-2012, 17:19
Raczej jeden bo jak zamawiałem to chyba Jacek by zapytał o który chodzi ;)

Czyli mechanik w ASO miał rację ;) Dobrze że się z nim nie kłóciłem :oops:

To może ktoś ma pomysł czemu pomimo wymiany termostatu nadal nie mogę dogrzać silnika?

jvc
07-12-2012, 18:21
Dam znać jak u mnie , w przyszłym tygodniu wymieniam. Na 100% u mnie coś jest nie tak bo dziś przy -7 pod garażem po przyjeździe z pracy temperatura zaczęła spadać po 6 minutowym postoju na wolnych obrotach.

gregor75
07-12-2012, 19:21
Dam znać jak u mnie , w przyszłym tygodniu wymieniam. Na 100% u mnie coś jest nie tak bo dziś przy -7 pod garażem po przyjeździe z pracy temperatura zaczęła spadać po 6 minutowym postoju na wolnych obrotach.

Witam ,
w dieslu na wolnych obrotach, przy takim mrozie spadanie temp. to normalne

heko
07-12-2012, 19:26
wyłącz ogrzewanie, a spadać nie będzie

Woytas
07-12-2012, 21:32
Dam znać jak u mnie , w przyszłym tygodniu wymieniam. Na 100% u mnie coś jest nie tak bo dziś przy -7 pod garażem po przyjeździe z pracy temperatura zaczęła spadać po 6 minutowym postoju na wolnych obrotach.

mam dokładnie tak samo jak już gada rozgrzałem i znowu stałem w korku temp zaczęła lecieć w dół ... nie wydaje mi się , że nagle wszystkim termostaty się zepsuły :)

tenneco
08-12-2012, 01:30
wczoraj przed godz. 22 bylo -12 C... droga 8,5km wskazówka nie weszła nawet na 60 stopni (ogrzewanie miałem wyłączone), ale jak dobrze pamietam to od zawsze tak miałem
jedynie jak jest faktycznie duzo sniegu i koła co chwile dostają poślizgu to wtedy szybciej dogrzewa ze skoku obrotów :)
nawet jak z trasy wracam do domu to w miescie potrafi mocno spasc tak gdzies do 70C
cieplym zazwyczaj zaczyna dmuchać juz po ok 4km

jvc
08-12-2012, 07:00
Ja te objawy ,które opisywałem miałem od zawsze ,ale nie przy temperaturze -6 , -7 tylko -15

medyk88
09-12-2012, 19:47
dziś w nocy przy minus 11 st auto sie dogrzało po 4,8km.
- nie wiem jaka temperatura ale wskazówka była w tym samym miejscu co zawsze nawet w lecie

FM18tdci
10-12-2012, 13:02
Sobota. 2012.12.08 (-11 celsjuszów)
Wskazówka wstała do około 80 po mniej więcej 9-10 km jazdy.

anastazyy
10-12-2012, 18:24
Ja u siebie jak wyłączę ogrzewanie to wskazówka pokazuje 90C po 2km. A jak mam załączone ogrzewanie na auto to czasem nawet po 12km wskazówka zaledwie drgnie (ciepło w samochodzie po 5 min jazdy)

jvc
10-12-2012, 18:52
Ciekawe, jutro sprawdzę u siebie jak to jest bez ogrzewania.

heko
10-12-2012, 18:58
...zawsze to powtarzam, wydajne ogrzewanie i oszczędny, "nowoczesny" diesel = niedogrzanie silnika :D

Woytas
10-12-2012, 22:58
no to nic Panowie zimą należy wyłączyć ogrzewanie i założyć kalesony

jvc
11-12-2012, 06:40
Sprawdziłem... ogrzewanie na low , samochód zagrzał się po 12km. Temperatura na zewnątrz -2 , w środku niewiele cieplej :D
Czyli różnica jest o jakieś 6km u mnie, ale szału nie ma...

medyk88
11-12-2012, 11:50
do dość długo
dziś zrobiłem pomiar bez włączenia ogrzewania (tylko siedzenie włączone) - auto ma dobra temperature po 2400m
godzina 7:06 temp na zew minus 4

michalkoczur
11-12-2012, 14:26
a jakie obroty silnika? :P

heko
11-12-2012, 14:37
do dość długo
dziś zrobiłem pomiar bez włączenia ogrzewania (tylko siedzenie włączone) - auto ma dobra temperature po 2400m
godzina 7:06 temp na zew minus 4

...chyba z ciepłego garażu wyjechałeś :D

medyk88
11-12-2012, 19:11
Michale - obroty 1800-2300, na S8 110km/h 6 bieg czyli ok 1900-2000rpm
Grzegorz - garaż +11 st.

wracając z pracy (auto cały dzień na zewnątrz) 5 km i było git - ogrzewanie wył.
jazda ekonomiczna

za to..... zamarzły (przykleiły sie) drzwi z tyłu :oops:

pwoz
11-12-2012, 20:26
ja mam podobnie..nagrzac 1,8 TDCI przy np -4st z wlaczonym ogrzewaniem..to musi potrwac z 8 km jazdy w miescie..czyli w sumie jakies 25 - 30 min. Dla kontrastu powiem wam ze uzytkuje tez 10 letniego land rovera rowniez 1,8 ale benzyna i nagrzewa sie w analogicznych warunkach do temp 90 st po 1km tez przy wlaczonym ogrzewaniu..hmmm

heko
11-12-2012, 20:36
bo to stara bena jest, i sporo wachy łyka, więc szybko się nagrzewa, a 1,8tdci to kupa żeliwa jest, która nieobciążona, wytwarza minimalne ilości ciepła

michalkoczur
12-12-2012, 11:48
dzisiaj rano jechalem z pracy, 0 stopni, 6km, jazda normalna, wskazowka ani drgnela...

jvc
17-12-2012, 11:18
Termostat wymieniony, po południu test, tyle że ociepliło się trochę, ale i tak różnica jakaś powinna być...

edit:
Temperatura +4 , wskazówka zaczęła podnosić się po 6km by po niecałych 11km osiągnąć optymalną temperaturę.
Przypuszczam że w mieście dużo szybciej się zagrzeje niż trasie z obrotami w granicach 2 tyś.
Diagnoza okazała się trafna :)

medyk88
18-12-2012, 19:27
gratuluje rozwiązania problemu

jvc
19-12-2012, 09:36
Dzisiaj parę kilometrów po mieście ,temp. +1 , wskazówka ruszyła po 5km a po 10km było już optymalnie.
Czekam na mrozy :D

ethernal
19-12-2012, 19:10
Przypuszczam że w mieście dużo szybciej się zagrzeje niż trasie z obrotami w granicach 2 tyś.


Na trasie nagrzeje się szybciej. Przy silnych mrozach w mieście może się w ogóle nie dogrzać do końca, nawet jak masz sprawny termostat.

agassii
19-12-2012, 19:40
Na trasie nagrzeje się szybciej. Przy silnych mrozach w mieście może się w ogóle nie dogrzać do końca, nawet jak masz sprawny termostat.
U mnie sytuacja wygląda zupełnie odwrotnie, tzn. w mieście 8-9 km i silnik ma te 75 stopni a w trasie po około 12-13...

jvc
19-12-2012, 20:35
tzn. w mieście 8-9 km i silnik ma te 75 stopni a w trasie po około 12-13...
U mnie też, zalezy ile się jedzie ta trasą, jak 110-120km/h to idzie powoli , jak 140km/h to zdecydowanie szybciej wiadomo. W tamtym roku jak były duże mrozy -18 -20 stopni to pamiętam że w trasie się zagrzał ,ale jak wjechałem do miasta to wskaźnik potrafił spaść na około 70 stopni.

ethernal
20-12-2012, 12:43
U mnie w mk3 to na trasie przy 80 km/h nagrzewa się po max. 10km przy dużych mrozach. W mieście w takich warunkach nie ma na to szans żeby w ogóle się zagrzał do końca. Może to wynika z różnic w konstrukcji naszych silników?

jvc
20-12-2012, 14:50
Zrobiłem dziś test zegarów z temperaturą silnika. Wyszło bardzo podobnie jak u kolegi Danielr
Generalnie wskaźnik zawyża ,albo ten test zegarów jest mało wiarygodny. :)

http://img854.imageshack.us/img854/9195/dsc01560y.jpg

http://imageshack.us/f/100/dsc01560s.jpg/
(http://img100.imageshack.us/img100/8888/dsc01560s.jpg)http://img811.imageshack.us/img811/5323/dsc01564v.jpg (http://img811.imageshack.us/img811/5323/dsc01564v.jpg)

toom
20-12-2012, 14:58
Od 2 tygodni zmagałem się z problemem niedogrzanego silnika 1,8 125km. Jechałem paręset kilometrów i temperatura była na minimum. Mieniłem termostat i czujnik temperatury. Sytuacja sie powtarzała, w korku temp rosła i szybko spadała jak ruszałem. Oczywiście w garażu po parunastu minutach temperatura osiągała troszkę poniżej 90st., jak się już tak porządnie nagrzał to trzymał.

Rozwiązaniem problemu była wymiana termostatu na ORYGINALNY dla tego numeru VIN. Okazało się, że po chyba lipcu 2009 weszły termostaty z podwyższonym zakresem temperatur (chyba 92-102st).

Obecnie grzeje się szybciej, osiąga normalne temperatury i jest cieplutko w aucie.
Co nie oznacza, że nie zamontuję jakiejś osłony na chłodnicę z przodu. Ostrzegali mnie tylko żeby absolutnie nie wkładać tektur bo zapychają chłodnicę.
T>

kopydleusz
20-12-2012, 15:00
Ciekawe z tym testem. Ja mam co prawda inny silnik i Converse+, ale u mnie jest idealnie zgrana wskazówka z temperaturą w teście - jak temperatura w teście osiągnie 61 st, wskazówka lekko odrywa się od krawędzi.

Także może coś jest kiepsko skalibrowane w Waszym modelu?

jvc
20-12-2012, 15:14
Ale danielr ma identycznie prawie w 2,0 tdci i conversie
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114425&page=6

agassii
20-12-2012, 16:07
Co nie oznacza, że nie zamontuję jakiejś osłony na chłodnicę z przodu. Ostrzegali mnie tylko żeby absolutnie nie wkładać tektur bo zapychają chłodnicę.

też o tym myślę, przynajmniej częściowo, np. 3/4 chłodnicy...

toom
21-12-2012, 20:59
No i pochwaliłem już, ale przy -10st widzę że rozgrzanie nawet stojąc w korkach ponad 20 minut, podnosi temp do jakichś 65st. na wyświetlaczu, ale komputer zawsze podawał niżej.
WIęc chyba ten typ tak ma, bo już nie bardzo jest co wymieniać. Szkoda, że wracamy do wypróbowanych technik z dużego fiata, i trzeba założyć osłonkę na chłodnicę))

danielr
21-12-2012, 23:13
Ja tylko dodam moje wnioski, bo chyba zasiałem niepokój w sercu jvc :)
1. jak jest zimno i włączasz ogrzewanie w kabinie to odbierasz dużo ciepła z silnika. Przy dużych mrozach szybciej odbierasz ciepło do kabiny niż silnik się nagrzewa więc będzie długo niedogrzany.
2. u mnie objaw długiego nagrzewania jest odczuwalny przy dużych mrozach -12 i zimniej.
3. zepsuty termostat zwykle blokuje się w pozycji otwartej tak dla bezpieczeństwa czyli działa "duży obieg", a więc faktycznie może być silnik niedogrzany, bo jest to bezpieczniejsze niz przegrzany silnik. Jeśli po wymianie termostatu jest nadal tak samo to chyba jednak wszystko jest zgodnie z planem. Aluminiowe głowice szybciej oddają ciepło więc może to jest przyczyną takiego stanu rzeczy w duże mrozy.

jvc
22-12-2012, 06:43
U mnie po wymianie termostatu jest tak jak było dawniej, czyli szału nie ma :D ,ale poprawa jest zdecydowana. :)

januszcm
22-12-2012, 06:53
można przeprowadzić prosty test bez konieczności wyjmowania termostatu - pojeździć w mieście - nagrzać silnik tak aby wskazówka temperatury była conajmniej w 50% pomiezy zerem a nominalną teperaturą - i po tym wyjechać gdzieś na "trasę" z prędkością ok 70-90km/h jeżeli temperatura będzie spadała do zera to termostat nie trzyma, jest też druga opcja dla tych co poruszają się po mieście zakorkowanym - i jeżeli tam się silnik będzie przegrzewał po dłuższej jeździe lub też będzie temperatura "skakała" to wina termostatu lub też pompy wodnej...

agassii
22-12-2012, 14:07
3. zepsuty termostat zwykle blokuje się w pozycji otwartej tak dla bezpieczeństwa czyli działa "duży obieg", a więc faktycznie może być silnik niedogrzany, bo jest to bezpieczniejsze niz przegrzany silnik. Jeśli po wymianie termostatu jest nadal tak samo to chyba jednak wszystko jest zgodnie z planem. Aluminiowe głowice szybciej oddają ciepło więc może to jest przyczyną takiego stanu rzeczy w duże mrozy.
Ogólnie więc należy powiedzieć, że przy zepsutym termostacie temperatura/jej wskaźnik na zegarach wogóle nie będą się ruszać i w kabinie będzie zimno.
Drugi wniosek - nawet przy nowym termostacie wahania temperatury, szczególnie w mieście będą też widoczne na wskazówce, nie powinny jednak przekraczać ~ 10 stopni...

jvc
22-12-2012, 14:15
Może być też tak że termostat zepsuję się w pozycji zamkniętej, wtedy to wiadomo co się może stać, ale to raczej w lecie ;)

dario6273
22-12-2012, 16:50
U mnie wyjazd z podwórka przy -6*C po 7km wskazówka na połowie ale przy teście zegarów temperatura 72*C :?:Bardzo dziwne :shock:.Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem była by żaluzja z poliftowego mondka:p

agassii
23-12-2012, 10:27
Ale tylko na miasto:)
Na trasie bym nie ryzykował...

kasztan
07-01-2013, 11:24
W tym temacie parę razy pojawiło się hasło, że weryfikacja temperatury była również przez Kolegów sprawdzana przez włączenie testu zegarów/conversa.

Ja mam pytanie, czy (zdając sobie sprawę, że reszta wyświetlacza nie będzie działała w tym czasie normalnie) można taki test mieć uruchomiony po odpaleniu auta? Mam Ford Power i Convers+.

jvc
07-01-2013, 11:53
Można, można go też chyba wyłączyć w czasie jazdy trzymając dłużej OK

danielr
07-01-2013, 14:56
nie wiem jak jest w przypadku ford power, bo go nie posiadam. Z normalnym kluczykiem spokojnie można tak jeździć - i tak też robiłem ten test.

toom
08-01-2013, 10:07
Ten silnik ewidentnie jest niedogrzany. Rozmawiałem z kilkoma fachowcami i wszyscy mówią o standardowym zachowaniu "bujania się wskaźnika". U mnie wymiana termostatu na ten z wyższymi parametrami poprawiło sytuację. Jednak silnik jest niedogrzany, przy mrozach już poniżej -2st, włączając ogrzewanie wnętrza, temperatura silnika się wacha. Pewnie jest to wina dużej i wydajnej nagrzewnicy oraz intercoolera zastosowanego technologicznie.
Zakrycie części chłodnicy ok 1/3 powierzchni (tam jest sporo miejsca, żeby włożyć coś do środka między zderzak a chłodnicę) sytuacja poprawia się znacząco i stabilizuje odczyty.
Zatem wszystkim którzy mają problem zalecam:
- wymianę termostatu na oryginał z podwyższoną temp 92st-102 st
- zakrycie części chłodnicy, raczej nie tej gdzie jest intercooler (więc tylko górnej części) oczywiście nie kartonem, tylko jakimś twardym tworzywem
- umiarkowane używanie nagrzewnicy (nastawienie temperatury na 20-21st)

Pozdrawiam
Toom

chtomala
08-01-2013, 20:02
Witam Kolego w mojej ocenie musisz wymienić termostat oraz przy wymianie płyn
Miałem taki sam objaw iż przy tem. 0 - -1 stopień nie dogrzewał się silnik aby wskazówka pojawiła się przy 90 stopniach potrzebowałem przejechać około 40km z prędkością 70-80km i jak się zatrzymałem wskaźnik od temperatury ruszył się w górę jak ruszyłem opadał W mieście jak się poruszałem w kabinie ogólnie było ciepło ale wskaźnik pokazywał w ledwo powyżej pierwszej kreski i to był koniec ledwo dochodził do drugiej ale połowę miasta musiałem przejechać,
Morał z tego taki że nie ma co dumać tylko trzeba wymienić termostat bo się zawiesza jak opisujesz co do zakrywania chłodnicy stosowało to się w autach 15 lat temu
Po wymianie auto osiąga temperaturę po około 8km przy tem. 0 -1stopień

cayman
16-01-2013, 17:12
Panowie w fordach zawsze był problem z temperaturą.
Ja w swoim przysłoniłem dolną część grilla i jest ok. pozdrawiam

t.runo
17-01-2013, 10:00
U mnie po przejechaniu 6 km wskazówka ani drgnęła,ale po wejściu do samochodu po 5 min. postoju termostat pokazuje 90 stopni,więc to by dowodziło że jednak taką temperaturę osiąga.Po ruszeniu wskazówka opada i pływa między 70 a 90.

agassii
17-01-2013, 15:42
Dobrze piszesz, że wskazówka. A to wcale nie musi oznaczać, że temperatura płynu tak się waha. W mk4 te wskazówki z reguły są dość ruchliwe, to zauważyłem z forum.

anastazyy
18-01-2013, 11:00
Panowie dziś miałem dziwne zjawisko. Cały czas jeździłem z nawiewem na auto więc nie czułem tego ale dziś ustawiłem sobie sterowanie ręczne i nawiew nie na szybę ale na kierowcę. Temp na zewnątrz -7 ustawiłem nawiew na 2 poziom temp 19°C. Jakie było moje zdziwienie gdy po 2 min zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Czy dobrze rozumuje i mam termostat cały czas w pozycji otwartej?? czy czas na wymianę. NIe ma pojęcia jak było wcześniej bo cały czas najpierw leciało na szybę a dopiero po 15 min jazdy załączała się dmuchawa z ciepłym powietrzem na kierowcę

anastazyy
01-04-2013, 17:10
Niby wszystko ok. Sprawdzałem rure wychodzącą z chłodnicy jest zimna. Ciepła robi się jak auto ma na wsaźniku ok 75 rura robi się ciepła, czyli termostat otwiera. Dziwne zachowanie zobaczyłem dziś jak jechałem trasą przy prędkości ok 150km/h wszystko ok. Jak zacząłem zwalniać temp.zaczęła spadać do ok 80C. Zauważyłem później że przy prędkości stałej obr. silnika ok 1800 temp nie dochodzi do 90C ale jak wrzuciłem na luz i toczyłem się z górki przy tej samej prędkości temp. podeszła do góry. Rozumiem że wynika to z faktu załączenia się wentylatora ale czy nie powinno być tak że ja tak naprawdę nie powinienem widzieć żadnych wahań temperatury na wskaźniku. Czy jest to znak że jednak trzeba podjechać i przyjrzeć się czy termostat jest sprawny.
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

kopydleusz
01-04-2013, 22:51
Jeśli temperatura nigdy nie przekracza optimum, tylko ewentualnie spada poniżej, to bym się nie martwił. Ja mam takie objawy przy silniku 2.0 tdci, że siedząc w uruchomionym samochodzie na postoju, widzę jak temperatura spada (przy temp. zewn. <5 st. C). Tak zazwyczaj w klekotach jest, że nie wydzielają one dużo ciepła, więc przy niskim obciążeniu silnika i dużym chłodzeniu, temperatura może znacznie spadać. Jedno bym obstawiał: dopóki temperatura nie rośnie powyżej optimum - nie martwiłbym się, tylko obserwował wskazówkę.

Naturalnie sytuacja może się zmienić przy upałach, ale to teraz ciężko przewidzieć.

anastazyy
02-04-2013, 08:46
No tak ale nie powinno być tak że jak temp spada to termostat powinien się zamknąć. Zauważyłem jeszcze jedno zjawisko że nawet teraz przy tej pogodzie załącza mi się wentylator.

anastazyy
18-04-2013, 14:42
Nie wiem już o co chodzi z tym moim mondeuszem. Mamy temp. na zewnątrz +13 a jak jak przejadę ok 6km mam temp optymalna i co jakiś czas mi się zaczyna wahać spada na ok 80 jak się zatrzymam idzie do 90 jak dam ostro w gaz to na początku idzie do góry później znów spada.

anastazyy
25-04-2013, 19:54
temat rozwiązany wymieniłem termostat problem ustał

agassii
26-04-2013, 16:05
U mnie jeszcze lepiej - teraz temperatura na trasie spada jeszcze bardziej, niż zimą przy mrozach....ledwo 70 osiąga, zimą miał 74-75. I o co kaman?

gregor75
26-04-2013, 19:21
termostat zablokowany w pozycji otwartej

anastazyy
27-04-2013, 09:29
Kolego na pewno termostat - wymiana w ASO z wymianą płynu u mnie wyszło 300zł więc nie warto czekać

agassii
07-05-2013, 14:46
Tylko pytanie, jaki kupić, bo dostępne są na necie tylko zamienniki GERMANY. Stosował ktoś? Koszt 215 zeta...

siebek
22-11-2013, 15:47
U mnie problem z temperaturą nadal nierozwiązany. W ciągu roku wymieniłem dwa razy termostat (dla pewności), pompę wody przy zmianie rozrządu i cały płyn chłodniczy.
Przy temp. poniżej 10*C i trasie ok. 25km, temperatura silnika dochodzi do maksymalnie 70*C i to tylko wtedy jak trochę mocniej pocisnę mondka. Dzisiaj przy -15*C wskazówka nawet nie drgnęła. Po zatrzymaniu się sprawdziłem temperaturę silnika przy czujniku termometrem IR i było 54*C...

anastazyy
27-11-2013, 19:20
Pytanie z czystej ciekawości przy jakiej temp. silnika załącza się nawiew na kabinę (jeżeli jest ustawione na auto).

gego_p
30-11-2014, 16:56
Witam ja mam sytuację taką, że przy temp. -3 na zewnątrz wskaźnik temperatury po przejechaniu 20km dopiero rusza z miejsca. Dochodzi do ok75 stopni po czym maksymalnie opada i po kilku kilometrach znowu rusza, dochodzi do ok 90 stopni po czym znowu faluje w przedziale 80-90 . W kabinie ustawione 18 stopni. Czy to symptomy jakiejś usterki czy to normalne?

jaceks
30-11-2014, 17:06
symptomy uszkodzonego termostatu. po 10-15 minutach powinien drgnąć, po 30 min niezależnie od stylu jazdy powinieneś mieć 90* i ma tak stać aż do zgaszenia

anastazyy
30-11-2014, 17:58
Można wymienić i zobaczyć termostat.

gego_p
30-11-2014, 18:07
Tak zrobię tylko jak poczytałem cały temat zastanawiam się czy to coś pomoże

anastazyy
30-11-2014, 18:37
U mnie byl na jakis czas spokój. Teraz wydawalo mi sie ze cos jest znow nie halo pojwchalem wymienilem i okazalo sie ze byl sprawny ale moze sie zacinal. Mam od tygodnia nowa sztuke ibnawet jak juz ma temp. 90C a jade dosc wolno ok. 1800 obr na 4 biegu to po pewnym czadie temp zaczyna spadać. Jednak nigdy Nie spadlo ponizej 75C. Jak spadnie stane w korku temp rosnie do 90 jak rusze i znów dosc wolno jade zaczyna spadac. Obstawiam ze cieplo wydzielane przez silnik jest za szybko studzone przez tem na zewnątrz no i nawiew na kabine

Wystukane z Galaxy S4 za pomoca Tapatalka

gego_p
30-11-2014, 21:18
Forda mam od wiosny i jestem zdziwiony takim zachowaniem wskazówki bo jeżdzę jeszcze fiatem w dieslu z 2012 r i on nigdy nie miał takich anomalii nawet przy temp -20C

jaceks
30-11-2014, 22:14
cięzko jest wyłapać usterke termostatu i świec latem, gdy silnik nagrzewa się szybko od powietrza, a świece nie służą niczemu. Póki silnik zapala, i osiąga swoją temperature roboczą - cięzko się do czegoś przyczepić. Problemy zaczynaja się dopiero jak temperatura spadnie i wychodzą takie "kwiatki"

anastazyy
01-12-2014, 16:37
pytanie tylko czy jeszcze może być coś innego odpowiedzialne. Ja jak pisałem wymieniony drugi termostat i temp potrafi sobie skakać

siebek
01-12-2014, 17:47
U mnie śmieszna sytuacja, bo w te wakacje oddałem samochód do ASO na wymianę sprzęgła i koła dwumasowego i po tym zabiegu termostat cudownie się uzdrowił.
Pisałem już wcześniej w tym temacie, że wymieniałem termostat dwa razy w ciągu roku, pompę wody, płyn i NIC nie pomogło. Było źle do tego stopnia, że nawet koło 10 stopni C samochód nie osiągał temperatury "roboczej" po kilkunastu kilometrach. Nawet w lato było z tym ciężko.
Teraz nawet przy temperaturze poniżej zera wystarczy kilka kilometrów żeby wskazówka się ruszyła i jak złapie 90*C to już tak zostaje. Zobaczymy jak będzie przy większych mrozach ;)

PS. Wiem, że wymiana wykonana przez ASO nijak się ma do naprawy termostatu ale przez przypadek zrobili coś co rozwiązało problem z którym borykałem się przez 2 lata.

anastazyy
01-12-2014, 18:05
ciekawe co dotknęli chłopaki

jendrusi85
03-12-2014, 09:28
witam. ja również w tamtym roku wymieniłem termostat zawiedziony zbyt wolnym nagrzewaniem silnika, wymieniłem na oryginalny i cóż bardzo znikoma poprawa ale co zauważyłem to to że mimo że wskazówka temperatury jeszcze nie ruszyła to rura idąca od termostatu do chłodnicy jest ciepła a tak nie powinno chyba być do momentu osiągnięcia nominalnej temperatury. było tak na starym i na nowym termostacie więc nie wiem co jest grane a na pewno to jest przyczyną zbyt wolnego nagrzewania silnika.

jaceks
03-12-2014, 10:09
przyczyną wolniejszego nagrzewania jest też to, że mase ciepła odbieracie z obiegu w nagrzewnicy kabiny, aby rozgrzać wnętrze. spróbujcie dla testu rozgrzewać silnik z wyłączonymi nawiewami.

richi102
18-04-2016, 19:50
Odkopię trochę temat. Dzisiaj byłem wymienić termostat bo wskazówka zatrzymywała się 1,5mm przed temperaturą 90 stopni. Niestety po wymianie zero poprawy, jest dokładnie tak jak przed wymianą.
Przeczytałem cały ten temat i niektórzy piszą że to normalne. Myślę że nie powinno tak być. Miałem już wiele samochodów i w każdym gdy wskazówka doszła do 90 stopni to tak już zostawało do wyłączenia silnika. Dodam że nawiewy działają prawidłowo, temperatura nie skacze, tylko nigdy nie dochodzi do 90 stopni. Spalanie po Szczecinie komputer pokazuje 7,2 litra.
Czy ktoś rozwiązał ten problem?
Mondka mam trochę ponad tydzień i tak już było od zakupu. W ciemno obstawiałem że to termostat.
Pozdrawiam Rychu

remlen
18-04-2016, 20:11
W żadnym MDO jakie miałem/mam (3 szt.) wskazówka nie stoi na 90 stopni. Zawsze przed. Termostat wymieniles niepotrzebnie.

richi102
18-04-2016, 20:16
W żadnym MDO jakie miałem/mam (3 szt.) wskazówka nie stoi na 90 stopni. Zawsze przed. Termostat wymieniles niepotrzebnie.

Czy tak jest również w nowych autach wyjeżdżających z salonu?
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam.

ethernal
18-04-2016, 23:04
W poprzednim modelu (mk3) też tak było. Nic nadzwyczajnego ;)

weuek
19-04-2016, 01:27
Taka tradycja fordowskiej niedoróbki. Trzeba się przyzwyczaić.

Deryll
19-04-2016, 07:58
W poprzednim modelu (mk3) też tak było.

U mnie jest idealny pion.

ethernal
19-04-2016, 08:08
Taka tradycja fordowskiej niedoróbki. Trzeba się przyzwyczaić.
Nie nazwałbym tego niedoróbką, bardziej specyfiką forda, jego znakiem rozpoznawczym :one:

U mnie jest idealny pion.
Albo po FL zmienili skalowanie wskazówki temp. cieczy chł., albo przegrzewa się płyn chł. w twoim mondku ;)

krzysiek_g
19-04-2016, 16:49
Podepnę się do tematu.
Standardowo wskazówka temp 2-3 mm przed 90*. Wymieniłem termostat ale bez widocznych rezultatów. Założyłem, że TTTM ale wczoraj wpadłem na coś ciekawego, mianowicie engine temp. w teście zegarów zawsze pokazuje temperaturę niższą o 10 stopni względem wskaźnika wskazówkowego. O ile wiem, że wskazanie wskazówki jest mocno orientacyjne, to nie ma możliwości żeby przy temperaturze +6 stopni C, silnik miał temperaturę -4 stopni. Jeździłem z włączonym testem, chłodziłem silnik, sprawdzałem temperaturę otoczenia- zawsze występuje offset 10 stopni.

Teraz pytanie: olać temat, czy może ktoś miał podobne przejścia i znalazł przyczynę?
Na TalkFord znalazłem info, że to norma. W innym miejscu, że to wina software, w jeszcze innym wskazywali na walnięty czujnik. Niby nie ma problemu z wymianą czujnika ale pomiar sam w sobie nie szaleje, więc nie jestem przekonany co do mechanicznego uszkodzenia. Może ktoś słyszał o jakimś update zegarów(?) eliminującym ten problem? Zastanawia mnie jak w takim przypadku zachowuje się sterownik silnika- w końcu "widzi" cały czas niższą temperaturę.

richi102
19-04-2016, 19:18
Ja po wymianie termostatu ( nie wiem co mi tam wsadzili, podobno dobry zamiennik) mam podczas jazdy wahania temperatury. Wcześniej gdy wskazówka doszła do prawie 90 stopni to już tam zostawała. Dzisiaj byłem w ASO Forda i rozmawiałem z gościem z serwisu. Powiedział że w żadnym wypadku tak nie powinno być że samochód na liczniku nie osiąga 90 stopni. Z salonu one takie nie wyjeżdżały. Dzisiaj kupiłem za 81zł oryginalny termostat, a jutro odbieram oryginalny czujnik temperatury - 84zł po weekendzie to wymienię i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.
Mam podejrzenia że coś jest z jakimś czujnikiem, nie wiem czy ma to coś wspólnego z osiągnięciem przez auto 90 stopni. Np. dzisiaj po pracy, godzina 15:00, około 13 stopni w cieniu a mi się świece grzeją około 6-7 sekund. Czy to normalne? Chyba nie! W innych autach na ropę nigdy świece przy takiej temperaturze się nie grzały.
Wracając do termostatu to jak go wyciągnę to napiszę co mi tam włożyli. Swoją drogą motorcraft kosztuje 80zł to chyba nie warto kupować tanich zamienników.

Jeśli po wymianie ww części nie będzie zamierzonego efektu to oddaję auto do aso i niech szukają przyczyny.

krzysiek_g
20-04-2016, 07:08
Ja po wymianie termostatu ( nie wiem co mi tam wsadzili, podobno dobry zamiennik) mam podczas jazdy wahania temperatury. Wcześniej gdy wskazówka doszła do prawie 90 stopni to już tam zostawała. Dzisiaj byłem w ASO Forda i rozmawiałem z gościem z serwisu. Powiedział że w żadnym wypadku tak nie powinno być że samochód na liczniku nie osiąga 90 stopni. Z salonu one takie nie wyjeżdżały. Dzisiaj kupiłem za 81zł oryginalny termostat, a jutro odbieram oryginalny czujnik temperatury - 84zł po weekendzie to wymienię i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa.
Mam podejrzenia że coś jest z jakimś czujnikiem, nie wiem czy ma to coś wspólnego z osiągnięciem przez auto 90 stopni. Np. dzisiaj po pracy, godzina 15:00, około 13 stopni w cieniu a mi się świece grzeją około 6-7 sekund. Czy to normalne? Chyba nie! W innych autach na ropę nigdy świece przy takiej temperaturze się nie grzały.
Wracając do termostatu to jak go wyciągnę to napiszę co mi tam włożyli. Swoją drogą motorcraft kosztuje 80zł to chyba nie warto kupować tanich zamienników.

Jeśli po wymianie ww części nie będzie zamierzonego efektu to oddaję auto do aso i niech szukają przyczyny.

Jesteś w stanie sprawdzić jaka temperatura silnika wyświetla się w test mode przed odpaleniem silnika? U mnie jest 10 stopni mniej niż temp otoczenia- może stąd te świece?

richi102
20-04-2016, 17:27
Jesteś w stanie sprawdzić jaka temperatura silnika wyświetla się w test mode przed odpaleniem silnika? U mnie jest 10 stopni mniej niż temp otoczenia- może stąd te świece?

Jak mi napiszesz jak to sprawdzić, to zobaczę jutro z rana.

Poczytałem parę postów o czujniku temp zew i możliwe że grzanie tych świec to uwalony ww czujnik.

krzysiek_g
20-04-2016, 21:22
Wciskasz OK na kierownicy, trzymasz, przekręcasz kluczyk na poz. II, trzymasz OK aż na wyświetlaczu pojawi się test, puszczasz.
Pojedyncze naciśnięcie OK przechodzi do następnego parametru. Gdzieś tam po drodze znajdziesz "engine temp.".

richi102
21-04-2016, 12:11
Na zegarach było 5,5 a na teście pokazało -5,5.
Na dniach wymieniam czujnik.
Dzieki za rozwiązanie jednego problemu

MaXyM
21-04-2016, 13:52
Nie wiem jak w 1.8TDCi ale zakladajac ze bez wzgledu na silnik Convers jest taki sam to... Kto ma modyfikacje Conversa, ktora pokazuje cyfrowa temp ten wie, ze w normalnych warunkach pracy zmierzona temp waha sie w okolicy 80*C. To chyba wystarczajacy argument aby nie uzywac slowa niedorobka (@weuek)

Poza tym wskazanie wskazowkowe, zreszta podobnie jak slupek graficzny na C+ sa czysto orientacyjne i maja wskazywac 3 stany: "niedogrzany", "OK" i "przegrzany". Wskazowka nie ma plywac z kazda zmiana temp o pare st. Mogloby wtedy byc debrane jako niestabilna prace silnika i wierze ze czytali bysmy posty w stylu "moja wskazowka sie kiwa o 2mm w lewo i 3mm w prawo; czy to poprawne dzialanie?"

A swoja droga postow i odchylonej od pionu wskazowce bylo juz tyle ze az dziwi ze kolejny kolega pyta o to samo.

krzysiek_g
21-04-2016, 15:39
Nie wiem jak w 1.8TDCi ale zakladajac ze bez wzgledu na silnik Convers jest taki sam to... Kto ma modyfikacje Conversa, ktora pokazuje cyfrowa temp ten wie, ze w normalnych warunkach pracy zmierzona temp waha sie w okolicy 80*C. To chyba wystarczajacy argument aby nie uzywac slowa niedorobka (@weuek)

Poza tym wskazanie wskazowkowe, zreszta podobnie jak slupek graficzny na C+ sa czysto orientacyjne i maja wskazywac 3 stany: "niedogrzany", "OK" i "przegrzany". Wskazowka nie ma plywac z kazda zmiana temp o pare st. Mogloby wtedy byc debrane jako niestabilna prace silnika i wierze ze czytali bysmy posty w stylu "moja wskazowka sie kiwa o 2mm w lewo i 3mm w prawo; czy to poprawne dzialanie?"

A swoja droga postow i odchylonej od pionu wskazowce bylo juz tyle ze az dziwi ze kolejny kolega pyta o to samo.

Nie chodzi mi o to czy wskazówka pokazuje precyzyjnie, czy nie. Napisałem, że zdaję sobie sprawę iż wskaźnik pokazuje temperaturę mocno orientacyjną.
Chodzi mi natomiast o to, że czujnik przy zimnym silniku wskazuje temperaturę niższą niż temperatura otoczenia- moment w którym działanie termostatu w żaden sposób nie wpływa na odczyt. Próbuję dojść do tego czy jest to usterka czujnika, błąd software, czy celowe działanie.

malybu
25-06-2016, 12:44
Witam wszystkich kolegów na forum. Na początku chciałbym się przywitać bo to pierwszy post i podpiąć do tematu. Zakupiłem Mondeo MKIV 2007 rok 1.8tdci. Pierwsze co zauważyłem to problem z wskaźnikiem temperatury. Mianowicie podnosi się dopiero jak mocno deptam autostradą i to do jakiś 75 stopni, gdy dojeżdżam do skrzyżowania wskazówka spada do zera i na tym poziomie się utrzymuje. W środku ogrzewanie działa, klimatyzacja też chodzi. Dziwny objaw jest też taki, że w momencie gdy zgaszę silnik i przekręcę stacyjkę to wskazówka wskakuje na 90stopni a po odpaleniu leci stopniowo w dół aż do 0. Nie znam się kompletnie i proszę o pomoc, drugim objawem (być może powiązanym) jest brak mocy do 2 tysięcy obrotów - ciężko uciec z skrzyżowania, a z rury w tym momencie wydobywa się czarny dym. Dopiero przy 2,2tyś auto dostaje takiego strzała, że wciska w fotel. Silnik pracuje równo i na biegu jałowym nie nie dymi. Podczas rannego odpalania przy tych temperaturach długo świeci się kontrolka od świec - też dziwne. Auto po wymianie oleju z filtrami i rozrządu. Macie koledzy jakieś sugestie? Nie chciałbym, żeby mechanik wciskał mi jakiś kit. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie!

richi102
28-07-2016, 20:23
problem z wskaźnikiem temperatury. Mianowicie podnosi się dopiero jak mocno deptam autostradą i to do jakiś 75 stopni, gdy dojeżdżam do skrzyżowania wskazówka spada do zera i na tym poziomie się utrzymuje. W środku ogrzewanie działa, klimatyzacja też chodzi.

Powiem Ci na swoim przykładzie:
Po zakupie auta wskazówka nie dochodziła na 90 stopni ( na zegarach). Poza tą przypadłością wszystko było ok.
Na forum wszędzie jest napisane że ten typ tak ma. Ja uparłem się przy swoim i twierdziłem że uszkodzony jest termostat. W warsztacie wymienili mi na dobry zamiennik, najprawdopodobniej vernet i zapojawił się problem jak u ciebie.
Po dwóch dniach kupiłem w aso oryginalny i go wymieniłem. Wszystko wróciło do normy, poza tą wskazówką. Nie dochodzi na zegarach do pionu. Zaakceptowałem to i tak jeżdżę.

Jeśli chodzi o ten problem to wymienił bym termostat, ale tylko na oryginalny.

ravenax28
13-12-2017, 16:33
Witam! Od kwietnia śmigam mk4 1.8 tdci. Przyszły pierwsze chłody, no i zonk. Temperatura wariuje, a zobaczyć wskazówkę w pionie, to chyba do lata trzeba czekać. Termostat wymieniony na nowy i ciągle to samo. Zastanawia mnie tylko fakt, czy w waszych 1.8 tdci ta gruba rura, co wychodzi od obudowy termostatu i schodzi na dół chłodnicy, stopniowo się nagrzewa, czy dopiero po osiągnięciu tych ok. 90 stopni puszcza chłodziwo do dużego obiegu. Mój mechanior nie widzi problemu... A tak z innej beczki- strasznie wkurza, ze wszyscy opisują swoje problemy z autami, a nikt nie dopisze, czy udało się rozwiązać sprawę i w jaki sposób.

czarek1985
22-12-2017, 11:27
Czesc,

Od jakiegos czasu zauważyłem u siebie dziwna anomalie po dluzszej jezdzie pow. 50 km w trasie (spokojna jazda 2tys obrotow) temperatura spada na liczniku do 60 stopni i nawet dopiero jak sie go mocniej przegonie to na wskazniku jest 70-80. Nie tylko w zimie tak jest rowniez na jesieni tak sie dzialo. Co ciekawe samochód po odpaleniu całkiem dobrze sie nagrzewa 15 km i jest okolo 90 dopiero później drastyczne spada. Gdyby wogole sie nie nagrzewal to raczej termostat a w takiej sytuacje to nie wiem. Juz nawet wyłączyłem ogrzewanie ale i tak to nie dawalo nic.

czarek1985
23-12-2017, 14:09
Ile trzeba spuscic plynu od chlodnicy aby wymienić termostat bez zbednego marnowania plynu? Czy jest gdzies korek spustowy czy trzeba sciagac plyn ze zbiorniczna wyrownawczego?

I czy taki będzie ok?

http://www.ford-esklep.pl/pl_PL/p/Termostat-Diesel-1.8-2.5-TD-TDDi-TDCi-1086282-FORD-88C-102C/628

eclipse
25-12-2017, 11:05
Kranik do upuszczania powinien być na dole/ spodzie chłodnicy , jeśli masz taką możliwość
to zaciśnij wąż blisko termostatu np. dwa płaskowniki ścisnąć francuzem (klucz). to samo na przewodzie do zbiorniczka wyrównawczego . Podstawić wannę pod spodem część spłynie z bloku i wtedy wymienić termostat . Wybrany termostat powinien być ok. jeśli masz akurat taki a nie inny np . z całą obudową nierozbieralny .

klobo24
25-04-2022, 09:31
Rozwiązaniem problemu była wymiana termostatu na ORYGINALNY dla tego numeru VIN. Okazało się, że po chyba lipcu 2009 weszły termostaty z podwyższonym zakresem temperatur (chyba 92-102st).


Przepraszam, za odgrzewanie tematu ale nie znalazłem nigdzie informacji o numerach termostatów. W sklepach on-line jest tylko jeden typ 88-102 st. C. Czy to będzie ten sam, co ten opisywany tutaj "zmodernizowany"?

rychu.zychu
30-04-2022, 01:11
Oryginalny Forda ma numer 1086282 (https://www.fordoriginalparts.pl/product-pol-4859-TERMOSTAT-FORD-1-8-DIESEL-LYNX-WIELE-MODELI-_-1086282-_-89FF-8575-AB.html).

tesla15
19-01-2024, 23:38
Cześć forumowicze,

Mam pewien problem z temperaturą silnika w moim Fordzie Mondeo mk4 1.8 TDCi. Gdy jeżdżę spokojnie przez dłuższy czas, trzymając obroty poniżej 2500 na trasie, temperatura silnika nie podnosi się z zera. Jednak, gdy zdecyduję się na bardziej agresywną jazdę, silnik rozgrzewa się normalnie do połowy wskaźnika, a nawet czuję, że powietrze z klimy staje się cieplejsze. Po powrocie do spokojnej jazdy wskazówka temperatury spada z powrotem do zera.

Wymieniłem już termostat na nowy, ale problem nadal występuje. Czy ktoś z Was miał podobny problem lub może poradzić, co jeszcze warto sprawdzić? Czy to może być kwestia czujnika temperatury silnika czy coś innego w układzie chłodzenia?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

N7h4k4lr
20-01-2024, 11:03
Zakryj 3/4 dolnego wlotu na chłodnicę. Trochę pomoże. Castorama, gumoleum, drut w izolacji albo trytytki.