Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2007-2010] Losowe błędy komptera, błędy na magistrali CAN
ibkisiel 19-12-2012, 20:11 Witam, jestem posiadaczem C-Max 2005 auto ma ok 190 tyś km. Posiadam je od 6 miesięcy. Na początku wszytko było ok. Z nadejściem jesieni zaczęły mi się pokazywać błędy komputera. Sytuacja miała miejsce z reguły kiedy odpalałem auto stojące na dworze np. pod marketem. Błędy były bardzo różne od awarii ESP, EBD, układu kierowniczego, po nich pojawiała się awaria silnika i całkowita awaria silnika i zapłon już nie odpalał. Ale po kilku próbach auto odpalało bez błędów. Jednak ostatni po awarii ESP silnik nie odpalił i musiałem go zaholować do mechanika. Mechanik stwierdził że komputer na skutek błędów zablokował stacyjkę i odciął zapłon on wykasował te błędy i poprawiał styki do czujników. Jenak jeszcze tego samego dnia wyskoczył błąd ESP - odwiozłem ponownie auto do mechanika on miał poszukać ale jak twierdzi przez cały dzień nie wyskoczył żaden błąd - więc sam posprawdzał wszystkie styki CAN. Wieczorem gdy odbierałem auto wyskoczyła kolejny raz awaria silnika tym razem coś z hamulcem (czy światłami stopu P0504-61) - choć stop działał. Mechanik skasował błąd, odłączył jakiś czujnik i kazał przyjechać jak znów się coś zapali.
Test zegarowy ciągle wskazuje błędy na magistrali CAN (D900, E510, E200, E197, E147). Czy ktoś z forumowiczów ma pomysł co to może być lub jak to diagnozować.
Ten sam mechanik ocenił, że auto ma problem z przynajmniej jednym wtryskiwaczem (zimny mocno dymi na biało) czy te dwa tematy mogą mieć coś wspólnego ? (Chciałem najpierw rozwiązać problem tych błędów a dopiero później zająć się wtryskami.)
Na początek, zmień mechanika bo słysząc takie coś "Mechanik stwierdził że komputer na skutek błędów zablokował stacyjkę i odciął zapłon" to nic innego mi się nie nasuwa !
Losowe błędy = problem z wiązką (wiązkami) przewodów.
Dużo oglądania, sprawdzania mierzenia. Nie uciekniesz przed tym.
Okazało się, że mój C-max miał coś takiego mniej więcej i koledzy z Forda wymienili w związku z tym całą wiązkę przewodów w komorze silnika! No ale, to było na gwarancji i do tego nie w Polsce...
ibkisiel 19-12-2012, 22:01 Dziękuję za odpowiedzi.
leonov : Może troszeczkę uogólniłem wypowiedź mechanika - aż tak się na tym nie znam. Ale zrozumiałem że błędy na CAN spowodowały odcięcie zapłonu i stacyjki i on to odblokował. Generalnie wydaje mi się ze przekaz był taki że jak komputer pokazuje jakiś błąd to on naprawi a jak nie pokazuje to nie naprawi.
tedi_k : Niestety moje auto nie jest na gwarancji :(. Ale ta teoria o wiązce brzmi bardzo rozsądnie - tylko dlaczego czasem mam błąd a chwile później już go nie ma ?
ibkisiel 20-12-2012, 22:07 Witam ponownie, od paru dni szukam na tym i ościennych forach czegoś na temat poruszony w tym wątku. Niestety z regóły podłączenie komputera pomaga gdyż pokazuje jeden konkretny czujnik. W moim przypadku za każdym razem było coś innego plus błędy na CAN. Czy ktoś z kolegów spotkał się z czymś podobnym - co mogę z tym zrobić ?
Mieto-68 21-12-2012, 20:22 Podobne rzeczy się dzieją kiedy auto było wcześniej "podtopione" i w związku z tym woda dostała się do wiązek przewodów elektrycznych:(
pawel7799 21-12-2012, 23:49 w moim też czasami pojawiało się usterka Układu ESP i nie odpalał, ale zwykle po chwili odpalał a usterka znikała, było mokro pod nogami pasazera z przodu, mechanik podobno przeczyścił złącza przewodów od pompy abs/esp że niby ona jest łącznikiem między silnikiem a resztą instalacji i jakoś sprawdzał instalację twierdził ze nie ma przetarcia zwarcia itp, po tym i po wysuszeniu wnętrza na razie zniknęło ale obawiam sie czy nie powróci??? błedy CAN podobno są powszechne...
usterka pojawiła się kilka dni po polerce nadwozia i myciu karcherem, było też wtedy deszczowo
ibkisiel 22-12-2012, 19:00 Też wiąże to zachowanie z wilgotnością na dworze. Po powrocie ze świąt zamierzam się zając dokładniej tematem. Na razie mój c-max bardzo brudny, bo bałem się go umyć, spędza święta w (mam nadzieję) suchym garażu.
ibkisiel 04-02-2013, 20:15 Tak dla potomnych.
Po dwóch próbach szukania uszkodzonej wiązki, które zakończyły się tym że błędy nadal występowały. Jeden z kolegów z forum napisał mi, że on wysłał do jakiejś firmy moduł liczników, GEM (półkę z bezpiecznikami) i PCM (komputer) i kosztowało go to 2000PLN ale auto jeździ. Zacząłem podejrzewać komputer bo GEM mi w ASO (Germaz w ZG) czyścili i łatwiej go wyjąć niż liczniki ;). Wysłałem maila z opisem usterki do paru firm z Allegro, które się reklamowały - 'naprawa komputera ford'. Jeden odpisał, żeby wysłać komputer bo trzeba go naprawić i chciał za to 700PLN, a drugi że skoro można się z komputerem połączyć - przeczytać, wykasować błędy to pewnie nie komputer a raczej wiązka lub zestaw liczników przez które przechodzi większość czujników i one się psują czasem w focusach (chodzi chyba o zimne luty) - to mnie przekonało i zasugerowałem w ASO ;) sprawdzenie okolic liczników. I BINGO! - po diagnostyce okolicy liczników w ASO okazało się, że to właśnie ten moduł jest przyczyną wszystkich kłopotów.
Koszty naprawa w firmie we Wrocławiu (ROBTRON - polecam z czystym sumieniem) 250PLN + kurier, diagnostyka i wyjęcie zegarów w ASO 300PLN.
Witam,
miałem podobny objaw - u mnie wystarczyło odłączyć kostkę od liczników i przeczyścić styki kontaktem i jest ok - :-)
ibkisiel 06-02-2013, 21:06 U mnie niestety to nie pomogło. ASO sprawdzało kabel i kostkę i wykluczyli uszkodzenie w tych miejscach :(.
jarek12613 20-10-2015, 18:02 Witam,mam tez problem podczas jazdy i przy odpalaniu brak reakcji na kluczyk,zeruje sie wtedy licznik i imobilaizer mruga dość szybko.Po uderzeniu w kokpit czsami załapie.Potem dam film z objawami.Dzisiaj np objawy były dziwaczne nie wchodził na obroty po strzale kontrolki gasły i było przez moment ok.W końcu zatrybił tylko kontrolka chek po odpaleni na momęcik zgaśnie i pali się cały czas.Jednak jedzie normalnie,czy pod zegarami może b yć problem.Podepne go pod gn serwisowe to może coś pokaże.Sorki za chaotyczność w tekście ale jestem jeszcze wkur....
szafarek 20-10-2015, 18:22 Podepne go pod gn serwisowe to może coś pokaże.
Masz auto z 2007. To już polift czy jeszcze przedlift ?
jarek12613 20-10-2015, 18:59 Chyba po ,lampy z tyłu led .Jest z maja.https://www.youtube.com/watch?v=j9SQstWBICc https://www.youtube.com/watch?v=-hNm_AuG9FM
Przedliftowe polifty, czyli przedlifty podświetlane na czerwono :) Dopadły Cię "zimne luty" na zegarach, typowe objawy. Zegary do naprawy/wymiany.
szafarek 20-10-2015, 21:24 Zegary do naprawy/wymiany.
Święta racja.
Poliftowy przedlift ... fajne :-)
jarek12613 20-10-2015, 22:01 Dziękuje ślicznie za diagnozę ,na kogo wypadnie na tego bęc:(:diabelek:.Jakiś mały kosztorys?Dał bym bardziej rozbudowaną tablice,jakieś sugestie?
szafarek 20-10-2015, 22:18 Jakiś mały kosztorys?
Naprawisz sam jak wiesz co to lutownica i potrafisz się nią posługiwać. Koszt =0,00 zł
Dał bym bardziej rozbudowaną tablice,jakieś sugestie?
Jeśli dobrze Cię rozumiem, to piszesz o wymianie na prawdziwe poliftowe, tuby ?
Tak, wszystko powinno działać, trzeba zaprogramować immo, HEC elmconfigiem i będzie hulać.
jarek12613 20-10-2015, 22:32 Co proponujesz mam na myśli zegary.
szafarek 21-10-2015, 05:59 Wymiana na tuby jak myślę.
Kupić, pogadać z kimś to to ogarnie (jest kilka osób na forum ... BTW, uzupełnij profil bo nie wiemy skąd jesteś i ew. "gdzie kierować"), wysłać lub pojechać, zaprogramować, zamontować i tyle.
arturfom 22-10-2015, 12:32 Co proponujesz mam na myśli zegary.
sprawdź wpierw zasilanie i wiązki idące do zegarów oraz kompa ( mam nadzieję że nie myłeś karcherem silnika ) zanim wstawisz nowe zegary
wrzuciłem info o tzw lampce MIL gdzie jak znalazłem to ford odcina diagnostykę OBD gdy w trakcie rozruchu spadnie napięcie poniżej 11V i w innych przypadkach, natomiast komputer daje 4 sekundy na zgłoszenie się wszystkich modułów - brak zgłoszenia błąd, brak wymaganego napięcia w trakcie komunikacji wyłączenie OBD i błąd
jarek12613 27-11-2015, 09:07 Witam wszystkich,jak to mówią lepiej póżno niż wcale.Poprawiłem luty na złączce wiązki ,która jest na desce zegarów i po problemie.Dzięki wszystkim.
Sorki za OT ale 300 zł za wyjęcie zegarów i diagnostyke ?? Masakra za 2 śrubki i 1 plastik :/
dario82w 21-08-2022, 19:17 Witam proszę o pomoc kupiłem niedawno forda c-max 2.0 TDCi z automatyczną skrzynią biegów z roku 2008. Kiedy odpalam auto wszystko jest ok przejadę kilka set metrów zapala się kontrolka ESP i wchodzi w tryb chyba awaryjny i zaczyna wariować skrzynia i traci moc po chwili wyskakuje komunikat błąd skrzyni biegow prawdopodobnie zapchany jest filtr DPF trochę go przegoniłem i auto zaczęło lepiej chodzić i zgasła kontrolka check engine ale problem ze skrzynią i ESP. Podaje kody błędów podłączałem pod program Delphi. 1. U1900- uszkodzona szyna can - nieciągły. 2. C1956 - czujnik kąta skrętu kierownicy - przerwa w obwodzie- nieciągły. 3.p0965 - elektrozawór regulacji ciśnienia b - zakres wydajność - nieciągły. 4.p1719- sygnał monety obrotowego silnika - nieciągły. 5. U 2023 usterka otrzymana z zewnętrznego węzła - nieciągły. 6. P 2263 wydajność układu doładowania - obecny. 7. P0299 turbo sprężarka podciśnienie - nieciągły. Proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam .
Witam fordzikow
Mam problem z moim dziś. Nie dzieje się tak zawsze to randomowe przypadki.
Kluczyk wkładam do stacyjki i na 1 i 2 pozycji nie mam nic dopiero na 3 zapala się komputerek na stacyjce, również radio mi nie gasnie po wyciągnięciu kluczyka.
Zegary (paliwo i Temperatura) również Zostaja na pozycji w jakiej było na 3 gry wyciągam kluczyk.
Czasami tak mam że jak zaparkuje gdzieś wyciągam kluczyk radio (chińczyk) działa dalej a nigdy tak nie miałem a radio mam 2 lata więc wykluczam radio. Po otwarciu drzwi resetuje się cały komputer chce ustawień daty i godziny.
Proszę pomocy nie wiem co jest grane
Zaczałbym od naprawy zimnych lutow w liczniku (na pewno nie zaszkodzi).
Zaczałbym od naprawy zimnych lutow w liczniku (na pewno nie zaszkodzi).
Możesz rozwinąć swoją wypowiedź proszę bo nie rozumiem
Bump: Zaczałbym od naprawy zimnych lutow w liczniku (na pewno nie zaszkodzi).
Witaj znowu.
Tak jest to możliwe bo zauważyłem też że wyświetlacz jest "mdły" trochę ciemny i czasami nic nie widać albo się zamula jak się chodzi po menu.
Nie cytuj całych postów, zwłaszcza gdy odpowiadasz bezpośrednio na nie.
Poczytaj forum (opcja szukaj),nie ma sensu pisać ciagle o tym samym.
LCD tez wadliwe, inna bajka, z 15 w tym roku już było do wymiany.
showtek2 28-08-2024, 13:45 Witajcie
Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie jest magistrala i bramka CAN ? Mam problem ze wspomaganiem i błąd taki, że sterownik wspomagania/pompy nie komunikuje się z CAN'em -
Nie ma żadnej bramki, gatewaya, jak zwał tak zwał.
Sprawdź ciągłość CAN między chociażby pompą wspomagania, a sterownikiem ABS, albo gniazdem diagnostycznym.
Może to wina uszkodzonego sterownika wspomagania...
thesperado 28-08-2024, 20:33 sterownik wspomagania/pompy nie komunikuje się z CAN'em -
Sprawdzałeś w jakim stanie są piny we wtyku z CAN przy EHPAS. Środowisko pracy tego złącza do najlepszych nie należy. Próbował ktoś połączyć się z EHPAS jakimś sprzętem diagnostycznym, a także z innymi sterownikami na HS-CAN?
showtek2 30-08-2024, 10:16 Coś jeszcze mogę sprawdzić ? Sterownik wspomagania w pompie jest ? Gdzie idą te kable z mniejszej wtyczki w pompie ?
Bump: Sprawdzałeś w jakim stanie są piny we wtyku z CAN przy EHPAS. Środowisko pracy tego złącza do najlepszych nie należy. Próbował ktoś połączyć się z EHPAS jakimś sprzętem diagnostycznym, a także z innymi sterownikami na HS-CAN?
Te z tej małej wtyczki ? Jakiś czas temu to czyściłem tak samo jak wtyki z wtyczki pompt choć nie były pośniedziałe (to i tak je papierem przeczysciłem) , spryskałem je kontaktem , teraz już tego nie robiłem
Mechanik się łączył do interefejsu diagnostycznego jedynie i takie błedy odczytał , jestem umówiony na wrzesień u niego ale szukam też co może on sprawdzić by szybciej mu poszło
Jedź do kogoś kto się zna - wtedy na pewno będzie szybciej.
thesperado 31-08-2024, 12:58 jestem umówiony na wrzesień u niego ale szukam też co może on sprawdzić by szybciej mu poszło Daj mu więc szanse by problem ogarnąć, ponieważ zbyt dużo pomysłów i wskazówek może wprowadzić zamieszenie. Problem leży także w tym, że nie piszesz precyzyjnie, więc i odpowiedzi precyzyjne nie będą. Piszesz mała wtyczka, a te są dwie, piszesz, że sterownik EHPAS nie komunikuje się z CAN, ale nie piszesz jaki sterownik to wykrył i opisał stosownym DTC zaczynającym się od "U" lub czy to stwierdzenie wynika z braku jego obecności na HS-CAN, co może oznaczać także problem z zasilaniem. Jak mechanik polegnie, to wtedy będziesz się martwił, ale nie sądzę aby do tego doszło.
showtek2 02-09-2024, 13:15 NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Dzięki Panowie, zbieram info żeby przekazać mechanikowi . Już nie drążę i czekam na wizytę -
bo raczej akumulator by takiego czegoś nie powodował ? wymieniłem go 2 lata temu jakoś , w lato nie jezdziłem dłuższy czas i mi padł ale go podładowałem i pali normalnie
showtek2 26-09-2024, 13:43 Walczyl mechanik i poległ , przy sprawdzaniu okazało się że był spalony bezpiecznik od wspomagania 80A i jak go wsadza to wspomaganie dalej nie działa, dalej jest brak komunikacji ze sterownikiem i dodatkowo alarm się włącza , wyłącza etc.... co teraz począć ? on już się naprawy nie podejmuje ...
jak go wsadza to wspomaganie dalej nie działa
Czego od nas oczekujesz?
Czy ktoś dobrowolnie ma poświęcić swój czas wolny i przejrzeć schematy które są ogólnodostępne?
Mamy zgadywać?
Czy może czas poszukać w strefie klubowej informacji o adresach dobrych mechaników w okolicy?
showtek2 27-09-2024, 10:31 Czego od nas oczekujesz?
Czy ktoś dobrowolnie ma poświęcić swój czas wolny i przejrzeć schematy które są ogólnodostępne?
Mamy zgadywać?
Czy może czas poszukać w strefie klubowej informacji o adresach dobrych mechaników w okolicy?
Mamy jeszcze jeden trop na kable te grube co idą do wspomagania - czy macie numer części by je kupić i wiadomo gdzie one idą dokładnie ?
thesperado 27-09-2024, 11:15 wiadomo gdzie one idą dokładnie ? Czerwony do bezpiecznika w EJB, czarny do masy. Zamiast wymieniać nie prościej je sprawdzić. Czerwony ew. pod kątem przetarcia i oba na raz podłączając do nich np, większą żarówkę lub nawet dwie i dodatkowo sprawdzić na nich spadek napięcia. Czy drugie zasilanie z bodaj F22 przychodzi na jedną z małych wtyczek. Sprawdzenie miernikiem niewiele da, trzeba by przepuścić nieco większy prąd, np żarówka 21W. Jaka jest rezystancja pomiędzy przewodami CAN. Było to mierzone, czy też ciągłość CAN, tak dla pewności, bo gdyby był problem z kabelkami to padło by coś więcej? Dysponuje mechanik jakąś dokumentacją? Naprawa robiona w KR, czy KT? Brane jest pod uwagę uszkodzenie samego EHPS? Jakie kody DTC i w jakim sterowniku? Jak widzisz zamiast odpowiedzi pojawia się więcej pytań.
showtek2 27-09-2024, 12:06 Czerwony do bezpiecznika w EJB, czarny do masy. Zamiast wymieniać nie prościej je sprawdzić. Czerwony ew. pod kątem przetarcia i oba na raz podłączając do nich np, większą żarówkę lub nawet dwie i dodatkowo sprawdzić na nich spadek napięcia. Czy drugie zasilanie z bodaj F22 przychodzi na jedną z małych wtyczek. Sprawdzenie miernikiem niewiele da, trzeba by przepuścić nieco większy prąd, np żarówka 21W. Jaka jest rezystancja pomiędzy przewodami CAN. Było to mierzone, czy też ciągłość CAN, tak dla pewności, bo gdyby był problem z kabelkami to padło by coś więcej? Dysponuje mechanik jakąś dokumentacją? Naprawa robiona w KR, czy KT? Brane jest pod uwagę uszkodzenie samego EHPS? Jakie kody DTC i w jakim sterowniku? Jak widzisz zamiast odpowiedzi pojawia się więcej pytań.
Jak wsadza bezpiecznik i przekręca kluczyk to jest spadek napięcia do 10v
thesperado 27-09-2024, 12:33 Miałem na myśli pomiar spadku napięcia przy odłączonej wtyczce z grubymi przewodami od EHPS, aby to je sprawdzić. Jeśli natomiast jest tak duży spadek napięcia na podłączonej wtyczce mierzony na bezpieczniku, to do sprawdzenia np. cegami jaki płynie prąd co się dzieje jak wtyczka odłączona.
I jeszcze jedno. musimy się umówić w jakim kontekście rozumiemy spadek napięcia.
1. Spadek napięcia może być mierzony na źródle prądu po przyłożeniu obciążenia - pomiar na biegunach źródła prądu.
2. Spadek napięcia może być mierzony na przewodzie (każdy ma swoja rezystancję, która powoduje spadek napięcia) - pomiar napięcia na dwóch końcach przewodu
Wszystko OK, ale co z innymi wątpliwościami. I chyba w tym momencie najistotniejsze, gdzie to auto było naprawiane KR czy KT?
showtek2 30-09-2024, 10:15 Ok przestaję walczyć , okazało się że progi i podłoga już dziurawa ..... a rok temu na przegladzie nikt nic nie mówił...więc leci na sprzedaż jako uszkodzony
|
|