Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] wymiana lozyska w tylnych kolach
Po NR mam zamiar a nawet musze wymienic lozysko w tylnych kolach dowiedzialem sie.ze.lozysko jest razem z piasta i czujnikiem abs i tutaj mam.prosbe.jakie.marki.sa najlepsze.i.od.jakich cen.sie.zaczynaja dzieki szczesliwego NK
korek007 27-12-2012, 20:18 Witam
Cena oryginalnych jest na takim poziomie:
http://www.abcford.pl/Pages/ProductView.aspx?p=658&c=11&s=68
a tutaj coś z zamienników:
http://ewcar.pl/pl,product,12626139,piasta,kola,tyl,z,lozyskiem,fa g,713678940.
lub coś tańszego:
http://ewcar.pl/pl,product,14644935,piasta,kola,tyl,z,lozyskiem,sn r,r152,69.html
maureliusz 28-12-2012, 18:53 Ja polecam SKF nieco taniej:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Focus-Mk2-C-max-SKF/1321
Łożysko tył oryginał wytrzymuje minimum 120-140 tysięcy. Wszystko zależy jak długo chcesz foką jeździć oraz za ile będzie montaż. Jest troche zabawy zatem ja wolałem kupić SKF i mieć spokój na dłużej.
Gdzieś w dziale relacje z napraw jest mój krótki opis wymiany.
Polecam firme SKF masz gwarancje ze ci sie nie rozleci za miesiac.Jak kupisz najtansze to gwarantuje ci ze nie wytrzyma długo.Wiem to z doswiadczenia
maciej_m 29-12-2012, 19:12 Polecam SKF.
only skf :) a czujnik zakładasz stary czyli ten co był
dzięki i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKUg;)
grzesineck 16-04-2013, 10:50 czy mozna wymienic lozysko na tyle bez wymiany piasty?czy same lozysko nie da rady w stara piaste wkomponowac?
laurentii 16-04-2013, 20:53 Nie da rady. Tylko z piastą.
dokładnie jestem na tym samym etapie wymiany całej piasty na prawym tyle i kupiłem zamiennik serwisowy ABS
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Focus-Mk2-C-max-FO-06577/2911
- ponoć niczym nie odbiega jakością od SKf'a - info z serwisu natomiast widząc moje "zgnite" amorki z tyłu mimo iż mają po 55% i są od nowości to też od razu je wymienię.
sama wymiana jest dość prosta ale trzeba ściągnąć sprężynę i amortyzator by był dobry dostęp do śrub. Ja ściągnąłem tarczę i zapuściłem sobie śruby tak by lżej puściły. oryginalne śruby są na toroxie ale nie pamiętam numeru klucza.
Zapytam
Nie wiem czy to jest wlasnie lozysko?
Przebieg 80 tys.
Kola 18" 225x40
Slysze lekkie huczenie, tylko gdy skrecam lekko w prawo i tylko przy wyzszych predkosciach tak od 90 do 120
W piatek mam przeglad, to chetnie bym doinwestowal.
Pozdrawiam
to chyba nie lozysko...
ale sprawdz tez geometrie i zamien na chwile na waskie opony to bedziesz pewniejszy bo z twoimi oponami to dziwne ze wogole cos slyszysz ;)
ale powazniej-lozysko powinienes slyszec juz przy mniejszych predkosciach gdyby cos bylo nie tak.
choc jezeli to dopiero poczatkowe objawy to i tak moze byc jak piszesz.
grzesineck 24-04-2013, 16:24 ...jeszcze jedno istotne dla mnie pytanie - czy dzialanie ESP wymaga czegoś szczególnego do tych piast tylnych - o czujniku ABS wiem ale czy do ESP jest cos dodatkowego czy kazda piasta bedzie dobra?
pretorian2 24-04-2013, 18:53 nie ma znaczenia, czujnik ABS/ESP(czarny/niebiseki) wyciągasz i wkładasz w nowe łoyżysko.
potwierdzam to na pewno łożysko a z tyłu huczy nawet od 80 km i zależnie które jest padnięte to ucisza się wtedy gdy skręca się w stronę jego lokalizacji. U mnie po wymianie lewego łożyska cisza :)
grzesineck 29-04-2013, 16:44 Witam ponownie - mam pytanie dotyczące marki łożysk i piast SNR. Kupiłem na allegro komplet na oś tylną i obie piasty mają zamazane/zdrapane/zryte numery/producenta... no wlasnie - nie wiem co to.
Co ważne i ciekawe - w sklepie np. tu : http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Lozysko-kola-tylnego-z-piasta-Focus-Mk2-C-max-SNR/3907 także na zdjęciu widać, że ten proceder jest kultywowany. Mialem wątpliwości czy przypakiem mi chinszczyzny ktos w pudełku SNRa nie zafundował ale skoro nawet na sklepie ford-sklep takie cos jest to moze importer cos kombinuje. Zna ktos odpowiedz na to?
Poza tym piasta wygląda identycznie jak w tym sklepie - dziwne to.
PS-czy tłusta powierzchnia zewnętrzna tego elementy (plastik - widać na 2gim/prawym zdjęciu) nie jest oznaką jakiegos uszkodzenia?
Trzecie zdjęcie jest ze strony producenta... inaczej to nieco wygląda /co do tego gniazda wystającego to przyszlo ale zdjęcia nie robilem/ - czyżby same podróby w ofercie w tym kraju?
w dniu 30.04.2013 zwróciłem się do w.wym. sklepu i uzyskałem odpowiedz: "nie posiadamy informacji od dostawcy - producenta firmy SNR w jakim celu jest : ..." zatarcie/zdarcie tabelki producenta z elementu plastikowego części". Proszę zapytać o ten szczegółu bezpośrednio u producenta.
Tego samego dnia poszło pytanie do producenta. Czekam na odpowiedź.
sama wymiana jest dość prosta ale trzeba ściągnąć sprężynę i amortyzator by był dobry dostęp do śrub. Ja ściągnąłem tarczę i zapuściłem sobie śruby tak by lżej puściły. oryginalne śruby są na toroxie ale nie pamiętam numeru klucza.
Bez ściągania sprężyny i amora też się da. Z podnośnika też na upartego da się to wymienić.
Bez ściągania sprężyny i amora też się da. Z podnośnika też na upartego da się to wymienić.
Pewnie się i da nie sprawdzałem ale u mnie i tak musiałem odkręcić amortyzatory bo były już do wymiany - zgniły doszczętnie ale i tak trzymały po 50% skuteczności :)
Cześć, mam dość podobne objawy jak wyżej wymienione ale - z okolic tylnego zawieszenia dochodzą dość dziwne dźwięki (jakby jakieś grzechotanie), słychać przy prędkościach do ok 70 km/h (przy większych prędkościach nie słychać tego), dodatkowo przy niewielkich prędkościach (delikatne hamowanie, przyśpieszanie, jazda ze stałą prędkością, skręcanie) słychać czasami pisk jak hamujący autobus. Niedawno wymieniałem tarcze i klocki ale ten pisk hamującego autobusu słychać jakby niezależnie od działania hamulców a wymiana tarcz i klocków u zaufanego mechanika. Możecie poradzić, w czym jest problem?
Powracam z tematem! - wymiana łożysk na osi tylnej pomogła na "grzechotanie". Super!
Pojawiło się za to stukanie - po przejechaniu ok 10 - 15 km słychać miarowe stukanie z okolic tylnej osi (nasila się im szybciej kręci się koło). Słychać to przy każdym obrocie koła. Przy naciśnięciu hamulca (nawet bardzo delikatnym) lub przy skręcaniu (albo na dużych wybojach ;) - cichnie zupełnie. Ponad miesiąc temu zmieniane były tarcze i klocki ale ten hałas pojawił się dopiero ostatnio. Dodatkowo, czasami przy delikatnym naciśnięciu hamulca, słychać ciągle pisk (jakby stary hamujący autobus). Nie czuć żadnego ściągania auta na którąś stronę, odczuwalnego hamowania, wibracji. Koła są dobrze dokręcone.
Pomóżcie proszę!
... piasty mają zamazane/zdrapane/zryte numery/producenta...
Ostatnio wymieniałem w serwisie piastę - oznaczenie producenta też było starte. Niestety nie wiem nawet co mi założyli. Umawiałem się na oryginał, ale jak zobaczyłem mechanika walczącego z odkręceniem czujnika ABS, stwierdziłem że coś jest nie tak. O ile wiem i oryginały i SNR są sprzedawane z czujnikiem. SKF bez. Ostatecznie czujnik przełożyli ze starej piasty. Ale przy płaceniu szefa chyba ruszyło sumienie bo dostałem gratis czujnik ATE w oryginalnym pudełku ... Tyle że na co mi on teraz.
Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, więc raczej myślę, że to ścieranie oznaczeń to z powodu np. zmian własnościowych u producenta, sprzedania maszyn do produkcji innemu podmiotowi itp. Ale metoda jak na XXI wiek dosyć prymitywna.
mattx84x 27-09-2015, 20:22 Witam. Będę u siebie wymieniał łożyska tył i mam pytanie odnośnie rozmiaru torxa do odkręcenia piasty, wiem ze w mondku jest T50 a tutaj? Czy może ktoś potwierdzić lub podać rozmiar torxa bo nie chce kupować całego zestawu. Autko to Focus mk2.
mattx84x 27-09-2015, 20:37 E12
E12 to do nowych śrub a do starych wewnętrzny torx jest i nie wiem jaki rozmiar
No to sorki ale nawet nie wiem o czym piszesz. Wymieniłem jedną piastę i niczego poza E12 nie potrzebowałem ani do starej ani do nowej, chyba, że do czujnika ABS-u?
mattx84x 27-09-2015, 21:22 No to sorki ale nawet nie wiem o czym piszesz. Wymieniłem jedną piastę i niczego poza E12 nie potrzebowałem ani do starej ani do nowej, chyba, że do czujnika ABS-u?
Nie ma sprawy. Znalazłem pod innym tematem odpowiedz na moje pytanie. Oryginalne śruby są na torx T50, nowe w zestawie z łożyskiem nasadka E12. Być może wymieniałeś już nieoryginalne łożyska dlatego używałeś tylko E12 do nowych i do starych śrub.
Super, że już znalazłeś.
Piasta była bardzo oryginalna, bo z salonu :lol:
Pewnie chodzi o to, że mam MK2 ale po FL - jak widać, zmiany nie są tylko w wyglądzie i elektronice.
|
|