Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Usterka wspomagania i wymiana pompy


eyrmin
30-12-2012, 10:29
Jako, że jestem tu nowy (choć forum czytam od jakiegoś czasu) witam wszystkich.

Od jakiegoś czasu (ok miesiąc) sporadycznie pojawiała się u mnie w aucie informacja o usterce wspomagania, ale nie miało to żadnego wpływu na działanie układu, a czytając forum widziałem, że niektórzy też mają ten problem, że czasem ta informacja się pojawia i znika. Kilka dni temu żona pojechała coś załatwić i dojechała na miejsce bez problemu, lecz gdy wróciła do samochodu, po odpaleniu wspomaganie całkowicie przestało działać.

Z teściem stwierdziliśmy, że to musi być pompa, więc zakupłlem używaną pompę (jej numer części to 6G913K514 AL) i wymieniliśmy ja wczoraj, lecz nadal jest ten sam efekt (numer części mojej pompy to 6G913K514 AK - czy one są kompatybilne? Pompa wygląda identycznie). Podjechaliśmy do znajomego na warsztat żeby podłączyć do komputera i rzeczywiście jest błąd wspomagania (nie pamiętam dokładnie numeru, ale brzmiał on mniej więcej tak: nieprawidłowy odczyt danych z modułu sterującego wspomaganiem). Po zresetowaniu błędu wraca on ponownie. Czy po wymianie pompy trzeba zrobić jakąś adaptacje poprzez komputer czy powinna zacząć działać od razu? I jeszcze pytanie, czy jest jakiś osobny moduł sterowania wspomaganiem, czy wszystko jest wbudowane w pompę?

Jeśli nie trzeba robić żadnej adaptacji i te pompy są kompatybilne, to najprawdopodobniej pompa, którą kupiłem jest rownież uszkodzona i będę musiał się skontaktować ze sprzedawcą i wymienić na inna.

Pozdrawiam

RS AUTO-RAF
30-12-2012, 21:47
Polecam oddać auto do dobrego elektromechanika na sprawdzenie instalacji która jest podłączona do pompy wspomagania. ale wcześniej sprawdzić ładowanie i akumulator.

firynl
30-12-2012, 22:49
kilka pytań jak długo stało auto lub jakie trasy pokonujesz

eyrmin
31-12-2012, 08:07
Zona nie jezdzi zwykle na dlugich trasach. Jest to zwykle ok 20-30km dziennie. Auto (zwlaszcza ostatnio) nie stalo dluzej niz jeden dzien. Jedyna dluzsza trasa byla dwa tygodnie temu kiedy przyjechalismy na urlop (mieszkamy za granica) i teraz musze to szybko rozwiazac, bo niedlugo trzeba wracac...

eyrmin
01-01-2013, 10:14
Temat do zamknięcia. Problem został rozwiązany. Podjechałem wczoraj rano do ASO, podłączyli go do komputera i znaleźli problem polegający na przerwanym przewodzie zasilania niedaleko wtyczki wchodzącej do pompy (tej 3-pinowej). Po zlutowaniu kabla wszystko śmiga, więc na 99% stara pompa jest nadal sprawna i niepotrzebnie została wymieniona.

eclipse
01-01-2013, 11:31
Ano...........szkoła robi ......swoje .:)

salom
01-01-2013, 11:44
No i właśnie, z postów wynika, że większość usterek to błahostki, ale posiadacze pod wpływem podpowiedzi, ładują kasę w zakup niepotrzebnych części, nowych lub używanych, oddają pompy do regeneracji za duże pieniądze, a efekty mizerne, a nawet żabne, i po czasie okazuje się mała usterka, urwany kabelek.
Prawidłowa diagnostyka przede wszystkim uchroni od niepotrzebnego ładowania pieniędzy. A mechanik który mówi, padła pompa, koszt 5 tys, trzeba naprawić , a jak nie ma efektu, to powinien sam zapłacić, ale chyba tak niema i niebędzie.
Tak drodzy koledzy, rozwaga w podejmowaniu decyzji przede wszystkim.
Zyczę Wszystkim Forumowiczom Wszystkiego Najlepszego w Nowym 2013 Roku.

eyrmin
01-01-2013, 19:31
Akurat w moim przypadku problem polegal na tym, ze jeslibym sie wstrzymal z zakupem pompy (staralem sie znalezc jak najtaniej) do teraz i okazaloby sie, ze to jednak pompa, to nie zdarzylaby przyjsc do mnie na czas (niestety urlop sie konczy i w piatek musimy wracac, wiec czas nas bardzo naglil). Gdyby bylo wiecej czasu napewno zbralbym sie za to od wlasciwej strony. Na szczescie za wymiane pompy nie placilem bo wymienialem sam z tesciem. Z drugiej strony, mysle ze w ASO diagnozie i tempie znalezienia usterki pomoglo to, ze powiedzialem, iz wspomaganie nadal nie dziala po wymianie pompy, wiec szukali przyczyny gdzies indziej. Gdyby nie to, to pewnie rowniez zaczeliby od sprawdzenia pompy, a to zajeloby napewno wiecej czasu.

verash
11-02-2021, 12:18
Witam! Mam do wymiany pompę wspomagania elektryczo-hydrauliczną.Kilka dni temu była wymieniana przez mechanika na używkę która okazała się też niesprawna.Nie chce płacić znowu za wymianę i chce zrobić to sam.Jak się do tego zabrać? Bez kanału na dworze da radę? Smax 2.0 tdci

AJU
11-02-2021, 12:31
Dasz rade wymienić bez kanału, ściągasz nadkole, oraz lampe aby mieć lepszy widok na nią i tyle kanał jest tu nie potrzebny.

verash
11-02-2021, 12:43
Super dzieki.Trzeba robić adaptacje tej pompy? Podpowiedź jeszcze jak odpowietrzyć?

przydzial1973
27-04-2021, 18:44
S max 2006 2 tdci padła mi pompa wspomagania ,zamówiłem pompę miała być z 2008 r a przysłali z 2010 r.Pytanie czy pompa z polifta będzie pasowała do przedlifta,wizualnie pompy są identyczne ,myślę że różnią się tylko sterownikiem.Moja nowa pompa ma nr. 6G91-3K514-AM a stara 6G91-3K514-AL ,czy ktoś ma wiedzę jak to jest z tymi pompami .Patrząc na strony ATODOC są dwa rodzaje pompy,i obie pasują do s maxa zamiennie do przedlifta i polifta więc o co chodzi ,patrząc dalej do mondeo pompy już nie pasuja zamiennie.Czy można zakodowac pompę FORScanem

Jacek Kikmunter
20-08-2021, 06:56
Witam, mam problem co jakiś czas pojawia mi się i znika komunikat o usterce układu wspomagania i zapala się kontrolka stabilizacji toru jazdy , wspomaganie działa bez zarzutu-jakieś sugestie??

Witam, komunikat usterka układu wspomagania zapala się i po wyłączeniu zapłonu oraz ponownym włączeniu zapłonu gaśnie również kontrolka od trakcji wspomaganie działa 🤔

Krzysztof Zalewski
21-10-2021, 21:14
Witam serdecznie kolege.
Przepraszam, ze bez polskich znakow ale klawiatura nie pozwala.
Ktos mi kiedys powiedzial, ze ludzie maja tendencje do utrudniania prostych spraw.
Nie twierdze , ze tak jest w kazdym przypadku.
Dosc czesto przyczyna takich zachowan elektryki w aucie jest wilgoc.
Nalezalo by dostac sie do wtyczki np. od pompy wspomagania i zajzec do jej wnetrza. Byc moze , ze dostaje sie do wnetrza woda i dochodzi do korozji na styku polaczen.
Problem wilgoci moze znajdowac sie rowniez znacznie glebiej czyli w module sterowania samej pompy wspomagania.

Spotkalem sie z przypadkami, ze auto trzymane latami pod chmurka zaczynalo sypac podobnymi ostrzezeniami i trafialo do cieplego i suchego warsztatu elektromechaniki pojazdowej gdzie po spedzeniu kilku dni nikt nie znalazl przyczyny dziwnych zachowan ale rozlaczyl i ponownie polaczyl wiele kostek urzywajac przy tym chemi do poprawy polaczen elektrycznych. Po takim spa w suchym i cieplym warsztacie problem znikal jak renka odja.
Daje do myslenia…
Mam nadzieje , ze chociarz troche naprowadzilem kolege na droge do rozwiazania problemu.
Pozdrawiam goraco :-)

robertd01
02-10-2024, 21:33
Dasz rade wymienić bez kanału, ściągasz nadkole, oraz lampe aby mieć lepszy widok na nią i tyle kanał jest tu nie potrzebny.

nie trzeba lewarować i ściągać koła, wystarczy przednią część nadkola zdemontować?
Masz może jakąś fotkę lub rysunek jak to jest tam zamotowane?
Pytam bo syn ma problem z S-MAX 2013r ze wspomaganiem.
Najpierw pracowało jakby słabiej, po jakimś czasie padło.
Widziałem, że ludziska kupowali nowe czy używane pompy a problem najczęściej leżał w zasilaniu, wtyczce.

Jedzie na przegląd techniczni i może się zdarzyć, że technik sam będzie ruszał kierownicą.
A z 2giej strony to i tak warto naprawić lub wymienić jeżeli padła faktycznie pompa.

Tylko nie wiem czy sobie poradzi, bo w tych fordach to k... konstruktorzy wszystko tak rozmieścili, że nawet żeby dolać płynu do wspomagania to lampę trza zdjąć, nie mówię nic o akumulatorze.

Dzięki z góry za pomoc.