Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Samodzielna wymiana cewki zapłonowej


Max77pl
30-12-2012, 11:15
Zastanawiam się, czy poradzę sobie z wyminą cewki zapłonowej.
Wydaje się, że wystarczy tylko: odpiąć kable WN, odkręcić 4 śruby, wyjąć starą cewkę, włożyć nową cewkę, przykręcić 4 śruby i podłączyć kable. Teoretycznie "bułka z masłem". Czekają mnie jakieś niespodzianki? Trzeba coś resetować itp.?

Opiszę jeszcze po krótce, skąd w ogóle pomysł wymiany cewki. Od 3 dni silnik zaczął przerywać przy dodawaniu gazu (dławi się i chyba wpada w wibracje), na zimnym i na ciepłym silniku. Byłem wczoraj u mechanika i okazało się, że trzecia świeca jest okopcona (czarna). Komputer pokazał za którymś razem "błąd zapłonu na trzecim cylindrze" (nie jestem pewny czy dokładnie tak to brzmiało). Mechanik oglądał kable WN w ciemności, podłączał też jakieś urządzenie między świece a kable - stwierdził, że kable są ok. Prawdę mówiąc mam to auto 2 lata i nie wymieniałem jeszcze kabli. Czyścił też jakiś mechanizm przy silniku od dołu, od strony prawego koła, coś związanego z położeniem jakiegoś tłoczka. Wymienił świece, ale to nie pomogło. Na koniec powiedział, że wyeliminowaliśmy wszystko z wyjątkiem cewki i wtrysku, ale poniweaż była sobota późnym popołudniem i sklepy z częściami były już zamknięte odłożył temat do środy (w Sylwestra i Nowy Rok nie pracują).

A ja jutro mam trasę i potrzebuję sprawnego auta.

aprox99
30-12-2012, 11:25
nic nie trzeba resetować,wymiana i motor pracuje na 4 cylindry

franczesko
30-12-2012, 12:06
Zrób tak jak to opisałeś i będzie dobrze :) bez niespodzianek :)

Max77pl
30-12-2012, 16:35
Ok., w takim razie rano jadę do sklepu po cewkę i do dzieła :)

Max77pl
31-12-2012, 08:05
Jest problem, nowa cewka FoMoCo wygląda nieco inaczej, ale pasuje. Tylko do nowej cewki porzebne są dużo dłuższe śruby...

darmodziej
31-12-2012, 08:17
Kup w sklepie ze śrubami odpowiednio długie śruby z takim samym gwintem. Nie jest to element wytrzymałościowy, więc tym przejmować się nie musisz. I jeszcze jedno. Jeżeli cewka jest inna, to może mieć inaczej rozmieszczone wyprowadzenia do przewodów zapłonowych.

Max77pl
31-12-2012, 09:12
Śruby udało się dobrać. Kable podłączyłem tak samo jak wcześniej. Efekt: działają wszystkie 4 cylindry :)

darmodziej
31-12-2012, 09:16
Szerokiej drogi.

Max77pl
01-01-2013, 16:37
Wczoraj i dziś zrobiłem w sumie prawie 300km i wszystko działa jak w zegarku. Pod maską znowu jest 145 koni :D

Założyłem taką cewkę:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Mondeo-Mk3-do-%E2%86%92-022005-Galaxy-II-Fiesta-Mk5-1619343-FORD/2421
Oryginalna Ford (FoMoCo), zalecana do mojego silnika (Mk3 2001 Duratec-HE 2.0 16V).

Moja poprzednia cewka była starego typu:
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Cewka-zaplonowa-Mondeo-Mk3-Fiesta-Mk5-do-%E2%86%92-022005-FO-19788-/1121
(Można jeszcze kupić zamienniki)

Jak widać na zdjęciach, nowszy model wymaga dłuższych śrób, których nie ma w komplecie.

Jako ciekawostkę napiszę, że moja stara cewka była pęknięta:
http://wakont.pl/temp/temp/cewka.jpg
Znalazłem też opis innego przypadku z pękniętą cewką tego typu:
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/ford-mondeo/awaria-cewki-zaplonowej-11217/
Co ciekawe, u mnie też cewka pękła bezpośrednio po zatankowaniu paliwa do pełna i pierwsze moje podejrzenia były związane z paliwem (pewnie przypadek).

jacho8
01-01-2013, 17:38
do Max77pl. Witaj kolego tankowanie nie ma nic wspólnego z pęknięciem cewki. U mnie cewka się przegźała bo koleś zalożyl mi 3 przewody z oznaczeniem OH4 i jeden z oznaczeniem OH2 na trzecim cylindrze!! co wykręcałem świece okopcona, cewki nie szło dotknąc i dopiero jak pojechalem do gazownika on wyjął mały miernik posprawdzał przewody i wyszło ze wypada zapłon na trzecim cylindrze. wymieniliśmy przewód i było nadal źle dopiero jak sprawdziliśmy cewke okazalo się ze uzwojenia sa spalone i dla tego ja diabli wzieli. Powód najczęstrzy uszkodzenia cewki to przepięcia między kablami i przegżanie cewki koszt cewki SKF 240 zł .Teraz jest ok, kable mam zalożone championa i autko śmiga.Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku:mrgreen:

robert1405
21-06-2013, 08:13
Kolego a ile zrobiles kilometrow na tych championach? Zastanawiam sie nad zmiana kabli na zamiennik, ale kazdy mowi tylko oryginal. Cena oryginalu mnie powala.

jacho8
22-06-2013, 17:31
na cewce i przewodach mam najechane 18.000 km i nie ma problemu. wszystko kreci się dobrze nie prycha jak depne na gaz to idzie. może to nie wyscigowka ale mi wystarczy. pozdrawiam

ellandisan
10-09-2013, 19:13
Panowie czy uszkodzona cewka może być powodem tego, że szaleją zegary?
wcześniej kilka razy auto delikatnie szarpnęło ale po sekundzie był spokój, dzisiaj musiałem dłużej kręcić by odpalił, i po 3 km zaczęło się szaleństwo, zaczął szarpać, nie trzyma wolnych obrotów , chodzi na 2 albo 3 gary, słychać cykanie spod maski, a najlepsze podczas jazdy prędkościomierz spadł do 0, spalanie pokazywało 30l na 100km!
nie wiem od czego zacząć a nie chce na ślepo wymieniać wszystkiego, nie mam z kim podmienić się częściami, ja myślę zacząć od świec, cewki i aku

franczesko
10-09-2013, 21:41
Szalejące zegary oznaczają ze akumulator, raczej już długo nie pochodzi.
Sprawdź jakie masz ładowanie - jest jest ok to aku do wymiany.

Co do szarpania to Cewka, kable lub świece.

ellandisan
12-09-2013, 06:55
kolego miałeś rację, wymienione świece, przewody, cewka i spokój, jedyne co to teraz zbyt nisko spadają obroty przy dojazdach do świateł, czy na wciśniętym sprzęgle.

jacho8
12-09-2013, 19:00
zbyt małe obroty przy dojeździe do świateł to:
1) instalacja gazowa do ponownej regulacji
2) czasami filtr paliwa (zapomniany przy wymianach) przepuszcza mało paliwa i go dławi brud ze zbiornika paliwa. wymiana i regulacja pomoże. pozdrawiam:

Bump: zbyt małe obroty przy dojeździe do świateł to:
1) instalacja gazowa do ponownej regulacji
2) czasami filtr paliwa (zapomniany przy wymianach) przepuszcza mało paliwa i go dławi brud ze zbiornika paliwa. wymiana i regulacja pomoże. pozdrawiam:

JackT
04-10-2013, 10:04
Witam kolegów, dopiszę może moje ostatnie przejścia z cewką, komuś się może przyda do diagnozy itp:
zaczęło się od tego że auto muliło i potrafiło szarpnąć przy niskich obrotach i pedale w podłodze, wymieniłem świece i kable (na NGK) i problem zniknął. Po przejechaniu 10, może 15 tys. byłem w trasie, przeleciałem 140 km i po dojechaniu na miejsce auto szarpnęło, straciło moc po czym zgasło. Odpaliłem jeszcze raz, zaparkowałem pod górkę ze strasznym trudem, i odstawiłem go na 2 godziny bo musiałem zająć się innymi sprawami. Dodam że mam sekwencję BRC i sprawa wyglądała źle zarówno na benie jak i na gazie. Po 2 godzinach wróciłem, odpaliłem i odjechałem normalnie z miejsca zdarzenia :) ale ujechałem może 5 km, silnik się nagrzał i dziękuję, koniec jazdy. A właściwie skoków, bo szarpał cyklicznie jak to niektórzy określają na kangura... Do tego praktycznie zero mocy, obroty w okolicy 250-500 i gasnący silnik. Przy wszystkim oczywiście zapalił się check silnika. Podpięty komputer oprócz niewykasowanych starych błędów pokazał uszkodzenie cewki zapłonowej. Kupiłem zamiennik BERU za 150 zł, wymieniłem i problem zniknął jak ręką odjął. Check zniknął a auto nawet lepiej się zbiera niż przed usterką.
Całość wymiany wymagała 2 śrubokrętów, torxa 25 na długiej końcówce i długopisa. Długopisem zapisałem sobie na przewodach WN numery cylindrów, żeby na 100% nic nie pokręcić, bo nowa cewka miała inną kolejność. Trzeba na to zwrócić uwagę przy podmianie. Najwięcej kłopotów miałem ze zdjęciem wtyczki, która ma takie durne sprężynki po bokach i trzeba zrobić całość ostrożnie, żeby tego nie połamać. Podważyłem delikatnie śrubokrętami z obu stron i zeszło. Generalnie trochę strachu, 150 zł na części, 20 minut na wymianę i auto śmiga. Niektórzy piszą że przy zamiennikach trzeba wymienić śruby na dłuższe, ale moja nowa cewka miała idealnie taką samą wysokość otworów montażowych, więc śrubki dałem te same.
Pozdrawiam i polecam samodzielną naprawę :)

ellandisan
25-10-2013, 17:35
u mnie spadające obroty się uspokoiły same, może świece się wygrzały i temu przeszło. ogólnie źródłem zamieszania wcześniej również była cewka, przewody i świece.

Pitu88
04-04-2014, 10:31
Witam, bardzo dziękuję za założony temat, bo pomógł także mi. Mam Mondeo 1.8 16V w gazie z 2001 roku i bardzo mi szarpało,zwłaszcza przy dodawaniu gazu.Wymieniłem filtry, płyny, świece, kable, na końcu cewkę i dopiero to okazało się strzałem w dziesiątkę. A wymiany dokonałem sam-tak,jak opisał Max77pl to żadna trudność, tylko fakt, śruby musiałem poszukać dłuższe, na razie znalazłem gdzieś dwie, przy okazji dokupię jeszcze dwie i będzie dobrze:) ogólnie teraz autko dobrze jeździ i nic nie szarpie. A przy okazji, czy dzięki temu samochód też odzyskuje moc? w sensie czy przez awarię cewki traci się KM?

emizmak
04-04-2014, 21:18
Hej,

Mam podobny problem, tylko dodatkowo jeszcze dziwnie zachowanie prędkościomierza, w trakcie szarpnięć podbija wskazówkę. Np. jeśli jadę 60km/h, to na chwilę mi podbija do 70-80 itp. Czasami nie od razu zaczyna szarpać, są tylko pojedyncze szarpnięcia przy przyspieszaniu. Chociaż dzisiaj np. szarpało zaraz po odpaleniu, na zimnym silniku i będąc cały czas na postoju na chwilę wskazówka podskoczyła do końca skali na 240 km/h :(

Czy to może być wina cewki?

bubel25
04-04-2014, 21:54
A co sądzicie o takim zestawie:
Świece motorcrafty
Kable beru
Cewka zapłonowa valeo.

emizmak
16-04-2014, 17:40
W końcu zaryzykowałem kupiłem świece, przewody i cewkę. Wszystko NGK.
Wymieniłem sam i teraz silnik pracuje idealnie, zegary również :)

Mam tylko pytanie - czy to możliwe, żeby auto miało mniejszą moc niż przed wymianą? Może trzeba skasować jakieś błędy na komputerze, czy coś?
Nie wiem kumpel się ze mnie śmieje, że się przyzwyczaiłem do mocy ;) (samochód kupiłem tydzień temu). Ale mnie się wydaje, że coś jest nie tak. Nawet na 3 biegu nie ma praktycznie różnicy w przyśpieszaniu niezależnie, czy pedał gazu mam wciśnięty do połowy, czy w podłogę... Wydaje mi się, że wcześniej (przed wymianą) jak były momenty gdzie nie szarpało, to zbierał się lepiej.

Jak ewentualnie można by sprawdzić, czy autko ma nominalną moc?

1olek
16-04-2014, 20:59
Jak ewentualnie można by sprawdzić, czy autko ma nominalną moc?

slyszales o czyms takim jak hamownia ?

Ja zakupilem czeska cewke TESLA :)

emizmak
17-04-2014, 21:40
Słyszeć słyszałem, ale nigdy nie testowałem :)

Nie wiem nawet gdzie takową mam najbliżej, ani jakie będą koszty... Myślałem o jakimś prostszym rozwiązaniu. No ale zobaczymy, jak nie będzie innego wyjścia, to pojadę.

W każdym razie dzięki.

sgaczynski
12-05-2014, 10:25
Witam
Mam mały problem z moim MD (2.0 Pb) :D

Objawy: nie równa praca silnika, wskazówka obrotomierza nie faluje lecz czuć jest nie równą pracę silnika (jakby na 3 gary)
Byłem u gazownika BRC podpiął stwierdził iż sonda jest na wykończeniu.
Podjechałem do 2 on podpiął sprawdził, wykręcił świece i okazało się iż świece są całe w oleju. Uszczelka stara. Powiedział aby kupić świece i uszczelkę.

Kupiłem nowe świece oryginalne oraz uszczelkę do komory zaworów.
Wczoraj wymieniłem wszystko po raz pierwszy ale poszło.

Po zakończeniu za wszystkiego uruchomiłem silnik i wszystko pracuje ok.
Niestety nadal mam te objawy pracy silnika. Dodatkowo obroty obniżyły mi się do 500obr. Wcześniej było ok 1000obr oraz dodatkowo wtryskiwacze MTM pomarańczowe zaczęły mi głośno pracować takie stukanie syczenie wcześniej było lecz słabe.

Dzisiaj sprawdzę przewody w nocy oraz wykręcę świece i sprawdzę szczelinę na świecach. Może to jest wina. ??

Zastanawiam się na wymianą cewki dodatkowo gdyż poczytałem i może to pomoże. Czasami podczas jazdy miał tak iż przy 4-5 tys dawałem mu gazu a on się dławił.

W te weekend wyczyszczę kolektor dolotowy, wyrzucę klapki, przeczyszczę przepustnicę i co tam się da.

Może ktoś miał podobne objawy?
Jakieś opcje mile widziane :D
Podsumowując objawy ;
niskie obroty, falowanie silnika, duże spalanie, brak mocy czasami, czasami odpala trudniej - długo trzeba skręcić.
Instalacja BRC S 24.
Sebastian.

darmodziej
12-05-2014, 17:47
sonda jest na wykończeniu.Zacznij od wymiany sondy, bo to jest podstawa.

Grzesiek1975
15-10-2014, 07:30
Witam. Mondeo 2.0 16 V 2003

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem ?
Auto mi szarpie na mniejszych obrotach, kupiłem cewkę (Beru 220 zł) ale wejście kabli WN jest przestawione w porównaniu do sewki istniejącej tzn 2 i 4 jest bliżej bloku a 3 i 1 z prawej strony.
Cewkę którą kupiłem ma wejścia na przewody odwrotnie, reszta zamienników zresztą też.
Jak wstawię nową to przewody WN są za krótkie.
Czy muszę w tej sytuacji wymienić również przewody WN (zamienniki są dłuższe od orginałów)

Grzesiek1975
15-10-2014, 12:17
Znalazłem w ford e sklep taką cewkę z oznaczeniami kabli WN ja mam w aucie .
Czy montował ktoś z was cewkę Delphi ?
Jak się spisuje i czy długo pojeździ ?

jaca88
13-10-2015, 13:36
Witam szanownych kolegów, przepraszam za odgrzanie kotleta, ale jednak.

pacjent to MK3 1.8 110PS, sprawa ma się tak, w zeszłym roku wymieniłem cewkę na NGK, przewody i świece zostawiłem stare, jeden przewód już miał na prawdę słabą kondycję i tak jeździłem jakiś czas, aż do wymiany świec na motorcraft i kabli na NGK. Czy w tym czasie podczas jazdy na starym osrzęcie mogłem uszkodzić cewkę? Pytam bo w okolicach dwóch tysięcy obrotów występuje 'kangurek'.

Pozdrawiam Jacek

mkalak
13-10-2015, 18:17
Jaca 88 objawy "kangurka" jak opisałeś miałem ale winna okazała się jedna świeczka.

jaca88
13-10-2015, 21:40
świeczki nowe, oryginał motorcraft ze sklepu e-ford, może coś nie tak z przerwą hmm? jaka powinna być ? :)

Pozdrawiam jacek

mkalak
13-10-2015, 21:46
Niby coś w granicach 1,2 mm.

jaca88
14-10-2015, 11:22
ok, wszystko fajnie, ale czy montując nową cewkę i używając starych świec i przewodów mogłem ją uszkodzić ?

Pozdrawiam Jacek

dżizas
14-10-2015, 19:45
Niby coś w granicach 1,2 mm.

Jeżeli jeździsz na Pb to przerwa powinna być ok 0.8-0.9mm.
1.2-1.3mm to raczej ustawienie dla zgazowanego.

darmodziej
15-10-2015, 05:00
Jeżeli jeździsz na Pb to przerwa powinna być ok 0.8-0.9mm.
1.2-1.3mm to raczej ustawienie dla zgazowanego.

Raczej odwrotnie. Oryginalnie świece te mają przerwę 1,3mm.

dżizas
15-10-2015, 20:33
Raczej odwrotnie. Oryginalnie świece te mają przerwę 1,3mm.

Z doświadczenia wiem że nowe świece mają przerwę....RÓŻNĄ!!!

Ja zawsze ustawiam na 0.8mm i w żadnym moim benzynowym aucie nigdy nie miałem problemów z jakimkolwiek przerywaniem. Nawet w zgazowanym Polonezie wieki temu miałem ustawione na 0.8mm z tym że w nim zawsze zakładałem 3 lub 4 elektrodowe świece.

Info że dla gazu powinno się ustawiać na 1.2-1.3 zasłyszałem od znajomego gazownika, który twierdzi, że takie ustawienie elektrod poprawia kulturę pracy na gazie. Jednak de facto nigdy tego nie sprawdziłem gdyż nie miałem w tym czasie ani później zgazowanego auta, więc w sumie nie powinienem tego w ogóle podawać. Więc żeby nie wdawać w zbędne dyskusje DEMENTUJĘ TO.

darmodziej
16-10-2015, 18:53
W załączniku masz tabelę świec zapłonowych zalecanych do Forda Mondeo przez producenta. Jak widać, świece Motorcrafta mają przerwę 1.3mm i jest to przerwa zalecana do pracy na benzynie. Tutaj:
http://www.gcautogaz.pl/i-23-%C5%9AWIECE-I-PRZEWODY--ZAP%C5%81ONOWE-DO-SILNIK%C3%93W-ZASILANYCH-LPG
masz artykuł wyjaśniający, dlaczego korzystnie jest zmniejszyć przerwę na świecy przy pracy na gazie LPG.

rustin
20-10-2015, 23:07
Teoretycznie do gazu mniejsza przerwa. Ja nigdy nie zmniejszam, jeżeli coś jest nie tak tzn ze układ wn pada

Tapatalk

11pablo78
27-12-2017, 16:09
Witam. Zamierzam wymienić cewkę. Zakupiłem cewka z oznaczeniem FoMoCo (Ford Motor Company),
wyprodukowana przez firmę Boscha dla Forda

indeks: 1619343

nr fabryczny: 988F-12029-BA

nr Bosch: 0221503491 .
Obecnie zamontowana jest NGK.https://www.youtube.com/watch?v=sV5tNP77rAg
I teraz nie wiem jak podpiąć przewody bo tak jak jest teraz to nie pasuje mi do instrukcji tej nowej cewki. https://ford.sklep.pl/data/include/cms/rysunki/1619343-rys.jpg Nie wiem jaka cewka była zamontowana orginalnie od nowości i jaki miała numer. Pomoże ktoś?

darmodziej
27-12-2017, 16:43
Podepnij tak, jak przewiduje instrukcja tej cewki, którą kupiłeś.

11pablo78
28-12-2017, 17:22
No tak bym chciał tylko w instrukcji są 3 opcje którą wybrać?
podpiąłem 2 3 niby wszystko ok lepiej odpala lepiej się zbiera. Ale jak wbijam
4 1
na luz to obroty spadają na 500 potem 1200 i dopiero na ok 800. nie wiem czy to wina tej cewki czy znowu coś się spieprzyło innego, wcześniej tego nie było tylko ciężko odpalał na ciepłym i był zamulony.

darmodziej
28-12-2017, 19:39
w instrukcji są 3 opcje którą wybrać?Rozumiem, że do cewki jest dołączona instrukcja, zrób zdjęcie i załącz, bo tak, to nie wiadomo, o czym rozmawiamy.

11pablo78
28-12-2017, 20:55
https://ford.sklep.pl/data/include/cms/rysunki/1619343-rys.jpg
to jest instrukcja od tej cewki
(Ford Motor Company),
wyprodukowana przez firmę Boscha dla Forda

indeks: 1619343

nr fabryczny: 988F-12029-BA

nr Bosch: 0221503491 .

https://ford.sklep.pl/data/include/cms/rysunki/1619343-rys.jpg

darmodziej
28-12-2017, 21:43
Jeżeli na starej cewce nie ma żadnego z oznaczeń, które są na rysunku po lewej, to pozostaje chyba tylko metoda prób i błędów. Po lewej przewody 1 i 4, po prawej 2 i 3 i tak zamieniać, żeby silnik pracował najlepiej. Są 4 możliwości, więc dużo prób nie potrzeba robić.

dawidpl7
06-02-2018, 13:48
Podłącze się. Jestem posiadaczem Mondeo od 2 miesięcy, no i największy problem to przyśpieszanie z niskich obrotów, auto szarpie a co za tym idzie nie chce przyśpieszyć. tak powyżej 3 tysięcy nie ma żadnych problemów, idzie bardzo równo. Tak czytam i czytam i wygląda mi to na cewke, nie ma problemu z wymianą? Jak z dostępem do niej. No i czy cewka Boscha będzie dobra?

waldi79
06-02-2018, 16:11
Witam.
@ nie ma żadnego kłopotu z wymianą cewki zapłonowej.Cewka bosch,Ngk, te są chyba najlepsze.Też mi szarpał mondek z1,5r temu.Wymieniłem cewkę ,kable i świece-wszystko NGK.U mnie ciężko bardzo szły świece,ale powoli odkręciłem.Myślę,że u mnie siedziały ładnych parę lat.Kupiłem auto 9letnie.
Pozdrawiam.

Janusz 45
27-02-2018, 19:45
Koledzy pomocy już mi ręce opadają , wypada zapłon na dwóch cylindrach przy obrotach od 1000 do 2000 . Szarpie silnikiem ze nie da się jechać i nie ma siły. Zgasze silnik i zapale i jest dobrze przez moment . Wymieniłem przewody Boscha , cewka Delphi , komputer sterujący zapłonem przejechałem 60 km. i dalej to samo . co za diabeł w tym siedzi. Kod błędu P0352 ( uszkodzenie obwodu uzwojenia pierwotnego / wtórnego cewki zapłonowej B ) Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być ?

darmodziej
28-02-2018, 10:37
Może problem jest z przewodami zasilającymi cewkę.

Janusz 45
28-02-2018, 14:41
Może problem jest z przewodami zasilającymi cewkę.

przewody są nowe tylko że Boscha

darmodziej
28-02-2018, 16:12
Nie ta strona cewki, mówisz o przewodach pomiędzy cewką a świecami, a ja o przewodach pomiędzy ECU a cewką.

Janusz 45
01-03-2018, 10:32
To co tam może być chyba że zasilanie idzie przez przekaźnik ciekawe który to jest

darmodziej
01-03-2018, 17:23
Może gdzieś być słaby styk.

Janusz 45
01-03-2018, 18:26
Dzisiaj go po testowałem . Wypada zapłon zaraz po zapaleniu. Gasze go i zapalam w czasie jazdy kluczykiem i dopiero załapie za trzecim lub czwartym razem i później jest dobrze jadzie jak burza chyba że zdejmę nogę z gazu żeby zwolnić to też czasami wyskoczy. Kupiłem nowy przekaźnik tylko nie wiem który jest od zapłonu w skrzynce obok akumulatora jest 4 takie same i nie wiem który jest do czego. Przydał by się opis skrzynki .

darmodziej
01-03-2018, 19:00
Gdyby to była wina przekaźnika, to nie byłoby zapłonu na wszystkich cylindrach, a nie na dwóch. Cewka zapłonowa jest podwójna, (dwie cewki w jednej obudowie), zasilanie jest jednym przewodem, a dwoma są sterowane te dwie cewki i tu bym się dopatrywał awarii.

Janusz 45
01-03-2018, 19:42
Cewka była wymieniona i nic się nie zmieniło. Wygląda na to że jest to uzależnione od temperatury silnika ale zdarza się i na ciepłym silniku albo może coś jest z IMMO.

darmodziej
01-03-2018, 20:41
albo może coś jest z IMMOI immobilizer wyłącza 2 cylindry, a nie wszystkie?

Janusz 45
01-03-2018, 21:33
No właśnie wyrzuca dwa cylindry, tak jak to rozumie błąd P0352 uszkodzenie obwodu uzwojenia pierwotnego/wtórnego cewki zapłonowej B . To jest takie wyrzucanie na zasadzie ; wyrzuca i łapie wyrzuca i łapie tak jak by paliwa brakowało.

darmodziej
02-03-2018, 06:48
tak jak by paliwa brakowało.Odczytałeś kod błędu, który mówi, że problem jest w obwodzie cewki zapłonowej, a szukasz problemu gdzieś indziej.

Janusz 45
27-03-2018, 08:58
Hurra problem rozwiązany , okazało się że kupiony komputer był uszkodzony ( używka) ale dało się zrobić z dwóch jeden. Teraz Fordzik śmiga jak trzeba. Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc.

consuela
06-05-2018, 20:42
Witam.
Miałam problem z układem zapłonowym w fordzie focusie wymienilam świece kable i po dłuższym czasie cewke auto jeźdźi pięknie ale czasem gaśnie przy hamowaniu co jeszcze powinnam sprawdzić?

Antek.L
23-04-2019, 18:09
Witam
Odświeżę kotleta.
Przepalona cewka na 3 cylindrze, po wymianie na inną sprawną działała przez parę minut po czym spaliła się również na 3 cylindrze.
Co może powodować przepalanie cewki na tym samym cylindrze?
Czy uszkodzony kabel może przyczynić się do tego ?
Rozmawiałem z jednym elektrykiem i zasugerował bardziej świece. Tylko świece z kolei były wymieniane jakieś 5000 km temu.
Ma ktoś jakiś pomysł, może kogoś też to spotkało?
Z góry dzięki za pomoc

Robusho
06-05-2019, 19:47
Hej,
Panowie szukałem i nic nie znalazłem odnośnie wymiany cewki w mk3 2,5 V3. Odkręciłem 2 z 3 śrub. Nie mam pojęcia jak tą trzecią odkręcić (tą najbliżej ściany grodziowej). Ma ktoś wiedzę jak to zrobić? Najlepiej jakieś foto.
Pozdrawiam

bkdi
14-03-2023, 12:40
Cześć,

jakieś pół roku temu auto MK3 benzyna 1.8 110KM zaczęło szarpać przy obciążeniu tzn. dodawanie gazu przy jeździe pod górkę, lub dodawaniu gazu przy niskich obrotach, z czasem potrafiło poszarpywać nawet jadąc równo po autostradzie, więc zacząłem szukać co się dzieje.

Zobaczyłem, że przewody zapłonowe patrząc od rozrządu były wpięte w cewkę w odwrotnej kolejności tzn. (świeca->gniazdo cewki) 1->4, 2->3, 3->2, 4->1. Z ciekawości zmieniłem połączenie na 1->1, 2->2, 3->3, 4->4.

Rozwiązało to problem szarpania, ale zastanawiam się dlaczego ta zmiana cokolwiek pomogła, zapłon na 1 i 4 oraz 2 i 3 jest w tym samym momencie.

Czy na tej podstawie można coś stwierdzić na temat świec, cewki i przewodów, bo mam wrażenie, że auto ma lekkiego muła na niskich obrotach, ciężko przyspiesza i pali średnio litr więcej, a 2 lata temu tak nie było (przewody Beru i świece Motorcraft Platinum mają może 25 000km, cewka Beru ZS350 jest już stara i ma 8 lat).

Szukać przyczyny problemów w układzie zapłonowym, czy może gdzieś indziej?

darmodziej
14-03-2023, 13:55
cewka Beru ZS350 jest już stara i ma 8 latMoże czas na zmianę?

bkdi
14-03-2023, 14:01
Zamówiłem już nową, ale zastanawiam się jaki mógł być związek miedzy zmianą połączenia a szarpaniem. Bo teoretycznie chyba nie powinien być, czy się mylę?

darmodziej
14-03-2023, 14:27
Zobaczysz na nowej, czy będzie różnica.