Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Biegi cięzko wchodzą,ale...
misio2401 31-12-2012, 16:10 Witam.
W moim Mondeo mam problem z biegami cięzko wchodzą,jak auto stoi biegi wchodzą idealnie,gdy tylko kilka razy wcisnę sprzęgło biegi jakby blokują się wtedy zapalam motor i dodaje gazu tak do ok.3 tys obrotów i biegi wchodzą idealnie.
Póżniej biegi wchodzą tak jak powinny dopóki nie ruszę pedału sprzęgła.
Gdy auto zimne wciskając bieg bez sprzęgła auto delikatnie posuwa sie do przodu.
W mroz biegi wogóle ciagneły calym autem bez sprzęgła(gęsty olej?).:diabel2:
Ciekawi mnie ten przypadek nie znalazłem podobnych objawów w sieci.
Objawy nasilają się głównie gdy jeżdżę po mieście(małe predkości)
Po trasie nie ma tych objawów(biegi normalnie wchodzą).
NAJWAŻNIEJSZE/SPRZĘGLO ROBIONE CALE/.
Niewiem co to może być?
1.olej w skrzyni gęsty?
2.płyn hamulcowy za stary?
3.poduszka skrzyni biegów?
4.cięgna zmiany biegów?
Gdy auto zimne wciskając bieg bez sprzęgła auto delikatnie posuwa sie do przodu???nie rozumiem jak wciskając bieg bez sprzęgła?.według mnie nie jest dostatecznie wysprzęglone dlatego biegi wchodzą ciężko
misio2401 01-01-2013, 18:14 Gdy auto zimne wciskając bieg bez sprzęgła auto delikatnie posuwa sie do przodu???nie rozumiem jak wciskając bieg bez sprzęgła?.według mnie nie jest dostatecznie wysprzęglone dlatego biegi wchodzą ciężko
tak jakbym próbował wrzucić bieg bez sprzegła.np.jedynkę delikatnie napieram w polożeniu na 1 bieg -auto delikatne drgnie do przodu.
co ma wpływ na wysprzęglanie???
A przed wymianą sprzęgła był wsio ok?wymiana płynu hamulcowego bo wysprzęglik jest hydrauliczny i jego odpowietrzenie,prawidlowy montaż cięgien po wymianie sprzęgła,
misio2401 01-01-2013, 18:54 A przed wymianą sprzęgła był wsio ok?wymiana płynu hamulcowego bo wysprzęglik jest hydrauliczny i jego odpowietrzenie,prawidlowy montaż cięgien po wymianie sprzęgła,
Wymiane sprzęgla robił poprzedni właściciel.
Po zakupie (lipiec) biegi też wchodziły cięzko,ale nie tak jak teraz.
To mówisz zeby plyn hamulcowy wymienić?
Chyba płyn skrzyni biegów ?!
Poza tym tylko remont całej skrzyni biegów obliguje do wymiany płynu, bo olej nie ma gdzie uciec.
Witajcie.
U mnie tez ten problem występuje, a wszystko zaczęło się po wymianie dwu masy i sprzęgła. Czasami jak stoje na światłach to jedynka nie chce wejść, czasami gdy zablokuje to auto do przodu lekko ruszy masakra jakaś. Jak by ktoś miał pomysł co sprawdzić, bo mechaniory to pewnie pół auta by rozebrali.
Pozdro i dzięki
Brak dostatecznego wyprzęglania. Możliwe że tarcza jest lekko przypieczona na wałku sprzęgłowym i podczas wysprzęglania lekko "ciągnie".
Próbowałem dzisiaj to ,ciągnięcie" na 1 biegu.Jak stoje i wrzucam jedynkę bez sprzęgła to czuje opór ale samochód nie rusza,stoi
Autorowi wątku albo coś się pomyliło podczas pisania, albo gdzieś źle doczytał.
Gdy wciśniemy sprzęgło i próbujemy wrzucić jedynkę, a auto próbuje się toczyć to oznacza, że problem jest z wysprzęglaniem, a najczęściej winowajcą jest wałek wieloklinowy (problem znany między innymi w volvo).
Czyli sprzęgło żle zamontowane było? Tylko nie mówcie że znowu do wymiany? Dokładnie u mnie tak jest, jak chce jedynke wrzucic to auto rusza ale znowu nie zawsze to występuje.
misio2401 02-01-2013, 15:50 Autorowi wątku albo coś się pomyliło podczas pisania, albo gdzieś źle doczytał.
Gdy wciśniemy sprzęgło i próbujemy wrzucić jedynkę, a auto próbuje się toczyć to oznacza, że problem jest z wysprzęglaniem, a najczęściej winowajcą jest wałek wieloklinowy (problem znany między innymi w volvo).
Proszę czytać mój post ze zrozumieniem!
Auto delikatnie drgnie przy póbie wrzucenia biegu ,ale bez sprzęgła.:569:
Bump: Czyli sprzęgło żle zamontowane było? Tylko nie mówcie że znowu do wymiany? Dokładnie u mnie tak jest, jak chce jedynke wrzucic to auto rusza ale znowu nie zawsze to występuje.
Kolego napisz mi objawy masz to samo co u mnie?\\\
Po mieście jak jeździsz objawy są większe??
U mnie jak auto zimne to jedynka nie chce wejść, zresztą jak rozgrzane to tak samo, muszę pare razy sprzegło wcisnąć, czasami zdarza się, że auto szarpnie do przodu, generalnie mam kłopot z jedynka i wstecznym, inne biegi wchodzą normalnie tzn. jak jezdziłem innym mondkiem to bardziej gładko wchodziły w porównaniu z moim. Na mieście też mam problem żeby wbić 1ke ja ze świateł ruszam. To wszystko wystapiło po wymianie sprzęgł i dwumasy, najpierw nie było takie częste ale teraz się nasiliło.
to znaczy że coś nie tak,Ja bym wymienił płyn w hydraulice a potem ewentualnie dał do nastawienia cięgien,ford ma taki przyrząd do nastawiania.Jak nie pomoze to znaczy że ktoś spartaczył tę wymianę sprzęgła.Kto wie czy to sprzągło i dwumasa są właściwe,bo prawie każdy kombinuje jakby taniej a może uda się coś zamienić
Lepiej żeby dało się nastawić bo inaczej będzie nie przyjemnie u mechaniora tym bardziej, że dałem auto do ludzi tylko "od Fordów". Jutro zadzwonie ile taki zabieg wymiany płynu i ew. nastawienia cięgien. Dzieki panowie za naprowadzenie na trop
Proszę czytać mój post ze zrozumieniem!
Auto delikatnie drgnie przy póbie wrzucenia biegu ,ale bez sprzęgła.:569:
Kolego nie denerwuj się. Twój test nic nie pokazuje, zrób tak jak ja napisałem. Ja ten temat długo przerabiałem (poszukaj moje wypowiedzi w archiwum) to się wiele dowiesz na temat tej niedogodności.
Nie próbuj odkrywać ameryki, tylko tak jak wspomniałem poczytaj archiwum.
Co do mondziaków mk3, przykładowo stojąc sobie pod domem, silnik odpalony i macham wajchą w przód i w tył tak jakbym chciał wrzucić 3 to auto lekko się buja tak jakby chciało ruszać. 1 i wsteczny to w tym modelu norma, że czasami trzeba wrzucać kilka razy. Na wsteczny jest rada, by wcisnąć sprzęgło na 2/3 sek i wtedy wsteczny i wchodzi ładnie, natomiast do 1 nie wiem nic. Sam wrzucam czasami z 2 razy jedynkę ;) Pozdro!
a potem ewentualnie dał do nastawienia cięgien,ford ma taki przyrząd do nastawiania
O jakich ty cięgnach mówisz?
a najczęściej winowajcą jest wałek wieloklinowy (problem znany między innymi w volvo)
Mówisz o tym, że tarcza ciężko przesuwa się po wieloklinie?
O jakich ty cięgnach mówisz?
Do skrzyni dochodzą dwa cięgna - zobaczysz je jak sciagniesz airbox
O jakich ty cięgnach mówisz?
Mówisz o tym, że tarcza ciężko przesuwa się po wieloklinie?
Może nie tyle ciężko co nie odbija do końca. Swego czasu dość mocno zgłębiłem ten temat i nawet jedna osoba z tego forum wspominała, że mechanicy olewają dokładne czyszczenie tego wieloklina i koleś sam to zrobił przez montażem sprzęgła. Ponadto kolejnym błędem jest stosowanie smaru miedzianego, który pod wpływem temperatury zmienia swoje właściwości. W większości przypadków to nie jest wina oleju, wysprzęglika lub zapowietrzonego układu.
Do tego dochodzi fakt (o czym wspomniałem wyżej), że najczęściej nie jest się obecnym przy wymianie sprzęgła i wielu fachmanów robi to niedokładnie.
Mateoo u mnie tak nigdy nie było, dopiero jak wymieniłem te podzespoły to się zaczynają jaja.
Kolego Misio2401. Doszedłeś do jakiś wniosków. Ja dopiero na koniec miesiąca jestem umówiony w serwisie, zobaczą co jest nie tak, na szczęście gwarancja jeszcze mnie łapie. Jak coś to dam znać co było nie tak.
Pozdrawiam
misio2401 19-01-2013, 21:21 Przymierzam sie do wymiany płynu hamulcowego,zobaczę czy to coś polepszy;)
Jak narazie przy mrozach sprzegło ciągnie jak zimny i biegi niekiedy nie chcą wchodzić.
Czwartek jadę na serwis, więc jak coś to napisze co tam majstry zrobili hehe. Daj znać czy wymiana pomogła, mi też wspominali o wymiane tylko nie wiem czy się pchać ten temat.
No więc tak, podejrzenie padło na pompkę sprzęgła inne podzespoły są w porządku, na chwile obecną odpowietrzyli sprzęgło ale od razu uprzedzili, że jeśli pomoże to na krótko i szczerze...nic to nie dało. Wyjściem jest wymiana pompki ale na razie daruje sobie bo koszt zamiennika to 300zł, org. 500zł a wymiana między 150 a 200zł.
Pozdrawiam
P.S. Wymieniał już ktoś może tą pompke, dużo roboty, jakieś porady. Z góry podziękował
Widisz ciesz się ze pompka a nie coś w skrzyni,byłoby trochę droższe
Hehe cieszę się tylko zastanawiam się nad jednym, jeżeli pompka siada to czy czasem nie powinny wszystkie biegi ciężko wchodzić, wiadomo że lepiej mechanikowi powiedzieć że pompa siada niż "głębiej" poszperać i się trochę wysilić
sawekfan 25-01-2013, 20:03 No więc tak, podejrzenie padło na pompkę sprzęgła inne podzespoły są w porządku...
To wymieniałeś sprzęgło i dwumasę ale bez wysprzęglika czyli pompki? Kompletny zestaw to dwumasa, sprzęgło i właśnie wysprzęglik. Jeśli kupiłeś zestaw bez niego to niestety sam możesz byc sobie winny chcąc oszczędzić. Jeśli natomiast kupiłes kompletny to albo do reklamacji wysprzęglik albo mechanik coś źle złożył.
misio2401 26-01-2013, 20:03 U mnie lipa straszna Panowie,dziś właśnie skończyło sie sprzęgło(nie da sie wrzucić żadnego biegu na zapalonym silniku).
Ciekawe co do wymiany będzie?
sawekfan 27-01-2013, 11:32 A może to właśnie tylko wysprzęglik odmówił posłuszeństwa. Na aledrogo około 200 zł kosztuje i trzeba dobrać do skrzyni czyli 5 albo 6 biegów. Zawsze to tańsza opcja niz całe sprzęgło wymieniać a i tak prawdopodobnie trzeba by go wymienić.
A może to właśnie tylko wysprzęglik odmówił posłuszeństwa. Na aledrogo około 200 zł kosztuje i trzeba dobrać do skrzyni czyli 5 albo 6 biegów. Zawsze to tańsza opcja niz całe sprzęgło wymieniać a i tak prawdopodobnie trzeba by go wymienić.
Tomass miał na myśli pompkę przy pedale sprzęgła, a nie wysprzęglik.
A wracając do tematu to jeżeli pompka przy pedale nie cieknie to jej wymiana niewiele da. Prawdopodobnie mechanik wymieniając komplet sprzęgła nie wyczyścił i dobrze nie nasmarował wałka wieloklinowego.
Powtórz jeszcze raz odpowietrzenie sprzęgła (jak dobrze pamiętam nie odpowietrza się go klasycznie jak hamulce, ale wstrzykując płyn). Serwisówka tak to opisuje.
misio2401 27-01-2013, 20:18 Auto zaprowadzone dziś do mechanika,podejrzewa,że to tarcza lub docisk.
Jutro tj.poniedziałek wywala skrzynie biegów i dam znać co jest do wymiany.;)
Karloss dokładnie tak jak piszesz, pompka przy pedale sprzęgła, wymieniony był komplet. Czyli tak jak myślałem lepiej mechaniorom wmówić jakąs bzdure niż przetrzymać auto dłużej i porządnie sprawdzić. A niby fachowcy od forda, aż mnie telepie. Zrobi się troszke na plusie to sam odpowietrze metodą właśnie wstrzykiwania płynu.
Dzięki wszystkim za odp. Jeśli pomorze to dam znać a jeśli nie to też napisze hehe.
Tomcio242 28-01-2013, 14:13 Nie pomorze tylko pomoże.
Pozdrawiam.
franczesko 28-01-2013, 21:10 Tomass miał na myśli pompkę przy pedale sprzęgła, a nie wysprzęglik.
A wracając do tematu to jeżeli pompka przy pedale nie cieknie to jej wymiana niewiele da. Prawdopodobnie mechanik wymieniając komplet sprzęgła nie wyczyścił i dobrze nie nasmarował wałka wieloklinowego.
Powtórz jeszcze raz odpowietrzenie sprzęgła (jak dobrze pamiętam nie odpowietrza się go klasycznie jak hamulce, ale wstrzykując płyn). Serwisówka tak to opisuje.
Czym nasmarować wałek sprzęgłowy??
Tomcio242 28-01-2013, 21:33 Smar miedziowy lub antyzatarciowy oba są odporne na wysokie temperatury, ten drugi będzie lepszy, ale bez demontażu skrzyni raczej się tam nie dostaniesz, chyba że po demontażu osłony wysprzęglika dało by radę...
franczesko 28-01-2013, 22:15 co powiesz na ten?
http://allegro.pl/smar-ceramiczny-antyzatarciowy-i2935978632.html
mateusz148 28-01-2013, 22:41 Witam!
Widzę że panowie mają podobne problemy ze skrzynią co ja więc podłączę się pod temat.
U mnie czasami po prostu nie działa wsteczny i gdy wbiję jedynkę lekko ruszę do przodu to potem wsteczny wchodzi raczej bez oporów. Najbardziej jest to widoczne przy zimnym silniku ale gdy się nagrzeje to też potrafi tak zrobić.
I na zimnym mam takie dziwne buczenie teraz przy tych mrozach od strony kierowcy tak jakby pod szybą. Gdy nacisnę sprzęgło to buczenie przycicha a gdy puszczę to znów lekko sobie jęczy. Lecz gdy silnik się nagrzeje to ustają te dziwne dźwięki. Są słyszalne tylko na postoju. Nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego ale może mieliście takie coś i po prostu rozwiązaliście ten dziwny problem. Dodam że miałem regulację linek biegów lecz pomogło to na krótko a teraz są lekkie problemy z wbijaniem innych biegów. Moje mondeo mk3 to benzyna 1.8 125koni. Pozdrawiam!
Tomcio242 29-01-2013, 17:23 co powiesz na ten?
Jest odporny na mrozy do -40 stopni to bardzo dobrze nie będzie twardniał w niskich temperaturach, górna granica to 1200 stopni.
Według mnie będzie aż za dobry.
Ludzie potrafią dać tam zwykły łożyskowy, według mnie jest on "za twardy"
Smar do przegubów też niektórzy stosują co według mnie jest bardzo dobrym rozwiązaniem.
Ważne żeby połączenie wieloklinowe sprzęgła było wolne od wszelkiego syfu, połączenie to powinno przesuwać lekko i bez zacięć bez smarowania, smar ma zapobiegać zużyciu oraz zatarciu.
Jak zakładałem nowe sprzęgło do fiesty to użyłem zwykłego miedziowego i sprzęgło chodziło prawie tak lekko jak gaz ale przed nasmarowaniem umyłem starannie wałek sprzęgłowy rozpuszczalnikiem.
Com wiedział tom napisał, pozdrawiam.
Co do biegów jeśli sprzęgło, linki oraz ich ustawienie są O.K to problemu szukał bym w mechanizmie przełączania w wewnątrz skrzyni biegów.
franczesko 29-01-2013, 20:43 Juz niedługo dam znać, czy ta metoda działa.
Prawdopodobnie jeszcze wymienię górną poduszkę skrzyni.
Dzięki za odp!g:D
misio2401 01-02-2013, 23:02 U mnie wszystko jasne,do wymiany docisk+tarcza.Rok temu całe sprzegło+dwumas było wymieniane na nowe,mechanik określił,że padło od złego montażu.
Kupiłem używkę docisk+tarcze firmy LUK-250zl.-jak nowe.
Robocizna -500zł.
Bump: Teraz biegi wchodzą tak jak powinny.
franczesko 02-02-2013, 07:57 U mnie wszystko jasne,do wymiany docisk+tarcza.Rok temu całe sprzegło+dwumas było wymieniane na nowe,mechanik określił,że padło od złego montażu.
Kupiłem używkę docisk+tarcze firmy LUK-250zl.-jak nowe.
Robocizna -500zł.
Bump: Teraz biegi wchodzą tak jak powinny.
Złego montażu? tzn co zostało źle zrobione?
misio2401 03-02-2013, 16:21 Złego montażu? tzn co zostało źle zrobione?
Tak orzekł mechanik,mówil,że ten kto wymienial sprzęgło mógł źle skręcić docisk-krzywo itd.
franczesko 04-02-2013, 15:26 Jestem po wymianie wsyprzeglnika, mogę zdecydowanie potwierdzić ze lekiem na zacinające sie biegi w moim przypadku było zastosowanie smaru antyzatarciowego na wałku sprzegłowym.
Biegi wchodzą jak w samochodzie z salonu!!
Mi 4 bieg słabo wchodzi nieraz nie chce wejsc... trzeba albo na luz i z powrotem albo mocno docisnąc...
franczesko 04-02-2013, 17:22 Mi 4 bieg słabo wchodzi nieraz nie chce wejsc... trzeba albo na luz i z powrotem albo mocno docisnąc...
To raczej synchronizator.
Ja też miałem podobny problej ze zmianą biegów. Odpowietrzałem sprzęgło itp. Nic nie pomagało. W końcu zdecydowałem się zwalić skrzynię myśląc, że albo tarcza zatarła się na wałku albo dwumasa się rozpadła. Po wyjęciu skrzyni nic takiego nie zauważyłem. Więc wszystko dokładnie wyczyściłem i złożyłem myśląc, że tyle roboty na darmo. Co się okazało??? Biegi chodzą jak marzenie!!!
Panowie,moja historia to taka, mondeo kupilem 4mieiace temu i kolejno wymieniam wszystkie plyny,po prostu chce wiedziec co mam,biegi wchodzily ok,ale tez dalem wymienic olej w skrzyni biegow i okazalo sie ze mam teraz problem,podczas jazdy zmieniajac z 1 na 2 to nie moge wrzucic dwojki,ale na przy wyloczonym silniku jest ok,kupilem orginalny olej do forda w salonie,tak zalecil mechanik,czy ktos moze mi powiedziec gdzie jest blad,moze ten mechanik cos nie tak zrobil?
metmusic 29-01-2014, 23:06 Pytanie czy wlał go tam odpowiednią ilość (niestety nie pamiętam ile tam wchodzi). Ja także zmieniałem ten olej i u mnie problem ciężko wchodzących biegów zniknął po tym zabiegu - wcześniej miałem tam masło - na "luzie" auto czasem samo pojechało kilkanaście cm jak było zimno
Dzieki,tak wlasnie sie tez zastanawiam,kupilem oleju dwa litry(wchodzi 1,75l w ASO wg,katalogu sprawdzili) a on mi powiedzial ze wlal cale dwa i cos mi tu nie pasuje
witam czy w koncu doszedł ktos do tego czemu te biegi tak wczodza prosze o szybka odpowiedz
wilczyslaw 16-04-2020, 10:48 Ja jeszcze regulowałem linki ale tylko jedna ma możliwość regulacji i nic to nie dało . Niestety nie mam kanału żeby sprawdzić czy da sie dostać do wieloklina bez demontażu skrzyni
Ja jeszcze regulowałem linki ale tylko jedna ma możliwość regulacji i nic to nie dało . Niestety nie mam kanału żeby sprawdzić czy da sie dostać do wieloklina bez demontażu skrzyni
Nawet nie wjeżdżaj na kanał bo nic nie wskurasz. Tylko zrzucenie skrzyni w gre wchodzi.
wilczyslaw 18-04-2020, 07:00 Nawet nie wjeżdżaj na kanał bo nic nie wskurasz. Tylko zrzucenie skrzyni w gre wchodzi.
Dzieki za info. Tak właśnie podejrzewałem
Krokogator 25-06-2020, 14:44 Trochę odkopię temat, czy ktoś ostatnio może miał problem z drugim biegiem i go rozwiązał?
U mnie objawia się to oporem przy zmianie biegu, zwłaszcza na zimnym silniku (zimą przy ujemnej temperaturze jest jak skała). Gdy wbijam 2 bieg (np z 1 przy mniej niż 2k obrotów) lub gdy zrobię parę kilometrów, silnik i skrzynia złapie temperature to jest lepiej, minimalnie haczy czasem. Podwójne wysprzęglanie nie pomaga, przy rozgrzanym silniku wchodzi dobrze, więc synchronizator raczej jeszcze funkcjonuje. Sprzęgło łapie w miarę wysoko, więc też odrzuciłbym tą opcje.
Myślałem spróbować zalać go Syntransem FE o specyfikacji D2 (zamiast C), jest to specyfikacja do MK4 gdzie również jest skrzynia MMT6, ale szukam jeszcze opinii i potencjalnych rozwiązań.
|
|