Miras2020
03-01-2013, 09:44
Witam, pytanko może głupie ale je zadam ... da się założyć w jakiś prosty sposób turbinę z jakiegoś diesla może pasuje od jakiegoś ? nie mam za bardzo doświadczenia w dieslach dlatego pytam. a może jakiś inny sposób na polepszenie mocy ??
ministerq
03-01-2013, 12:06
Da się, ale nie w prosty sposób. Całość kosztów to było by minimum 1000-1500, piszesz się na to? ;)
1.6D jest masywny, ale leciwy - nie wiadomo jak by zniósł nadmuchanie, i jak długo. No i z tego co wiem nikt nie turbił 1.6D, więc byłbyś niejako pionierem. ;)
Miras2020
03-01-2013, 13:31
A tak na marginesie były silniki VW 1.6 TD to nie jest ta sama jednostka co w fordzie tylko bez turbo ??
sgrzegorz86
03-01-2013, 15:00
Załóż silnik z VW na pewno taniej cię to wyjdzie jak uturbienie tego co masz
Miras2020
03-01-2013, 16:21
No właśnie tak pomyślałem ciekawe ile będzie roboty z przekładką będę się orientował na temat różnic np. w mocowaniach silnika
Taniej Cię wyjdzie , jak kupisz młodszego Escorta z oryginalnym 1.8 TD i problem z głowy. Przy odpowiedniej eksploatacji , ten silnik odwdzięczy Ci się bezawaryjnością i dobrą dynamiką.
Pozdrawiam
Wojtek
Znaleźć dobry silnik VW TD raczej już nie możliwe :( i szkoda kasy na taki przeszczep .
Miras2020
03-01-2013, 22:41
Brat miał mondeo 1.8 TD i przeklina ten silnik więcej u mechanika niż jazdy i palił wcale nie ekonomicznie jak na taką jednostkę a ja mam zadbanego escorta i taka myśl mi przeszła o swapie ale może jednak lepiej będzie rozejrzeć się za czymś młodszym ... :)
Brat miał mondeo 1.8 TD i przeklina ten silnik więcej u mechanika niż jazdy i palił wcale nie ekonomicznie jak na taką jednostkę
Jak kupisz zadbanego i w dobrym stanie i będziesz dbał o niego , to jest silnik nie do zdarcia.
Większość , którzy mają ten silnik bardzo sobie chwalą.
Weź pod uwagę , że Escort jest ponad 200 kg lżejszy niż Mondeo. Więc w Escorcie będzie lepsza dynamika i mniejsze spalanie.
Pozdrawiam
Wojtek
Miras2020
03-01-2013, 22:58
coś może w tym jest... ogółem temat do zamknięcia jednak poszukam czegoś młodszego.
Może i szału ni ma, ale jak masz zadbanego Escorcika MK IV to o niego dbaj i pogódź się z jego "naturą", a nie przeszczepiaj mu narządy. Coraz mniej tych autek jeździ po drogach. Jeszcze parę lat i będzie to klasyk;)
slawe1983
05-02-2013, 18:37
Turbo dałbyś radę założyć tylko czy jest sens ładować do tego silnika? O 1,6 TD VW/AUDI mogę się wypowiedzieć bo miałem Audi 80 B3 z tym motorkiem i intercoolerem. Mój miał na liczniku 470 tysi nakręcone, jeździł bez problemów 80 koni radziło sobie super. Podkręcenie turbo do 1,2 bar i zwiększenie dawki paliwa oraz ciśnienia wewnętrznego pompy, uwolnienie odmy i mało który 1,9 TDI 90PS miał ze mną szanse. Silniczek 1,6 TD bardzo dobrze znosi duże obciążenia, u mnie fabrycznie był dołożony hak i osprzęt dodatkowy, czyli elektryczna pompa wody chłodząca turbo po wyłączeniu silnika, chłodnica oleju. Twój 1,6D jest praktycznie niezniszczalny zadbany będzie jeździł jeszcze długo, a po założeniu turbo pierwsza na odstrzał idzie uszczelka pod głowicą uszczelniacze zaworowe. Chyba że planujesz kapitalkę to wtedy można byłoby spróbować, do tego diesle wolnossące mają inne ciśnienie otwarcia wtrysków od turbodoładowanych. Jest z tym zabawy ale uturbienie wolnossaka tylko po kapitalnym remoncie chyba że masz pewność że silnik jest igła. ale prościej podejrzewam że wstawiłbyś 1,8TD z młodszego essa albo mondka niż 1,6TD VW/AUDI:D